Kilanderin 4matic,GLK 250 cdi -12

Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4352
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Kilanderin 4matic,GLK 250 cdi -12

Viesti Kirjoittaja kilander »

Kevät se on autonvaihdon aikaa jostain syystä,nyt se iski helmikuussa jotta CLK pitää vaihtaa uudempaan.
Helppo homma kun merkki on selvillä ja moottorikin,250 vaikutti niin hyvältä että se kelpaa missä korissa vain,CLS,E,ML,GLC,GLK.

Jostain syystä nyt coupe mallit ei ihmeemmin napannut,olisiko 150 000 "lattialla istuttua" kilometriä vaikuttanut asiaan..no CLS nelivetona ehkä joo,mutta vähän on myynnissä ja turhan syvälle pitäisi käsi laittaa taskuun.
Ja GLCn kanssa sama homma.

W212 malleja matikkina katselin hieman,mutta tämä kevät ja huonot tiet kypsyttänyt sen verran että siinäkään ei auto isommin muuttuisi.

Aiemmin moinen koirankoppi ei tunteita juuri ole herättänyt,mutta aloin kiinnostua GLKsta.

Venäjällä ja Virossa kaikki ketkä pystyy ostaa citymaasturin.Ja kun ajoin ensimmäisen kerran GLKlla kirkaistui heti että tämmöinen pitää saada.

Eli citymaasturi ostetaan kun pitää ajaa huonolla asvaltilla.Sitä riittää omalle työmatkalle,täältä Karjalan laulumailta kun pitää siirtyä Kymiin on tuo Suomen huonoin tie vt 26.Saa aina pelätä että hampaat tai vanteet halkeaa siellä kuopissa ja halkeamissa yms.puutteissa.

Vaatimukuksia uuden pelin suhteen ei paljoa ollut varusteissa,mutta semmoinen yllättävä seikka että joissain näissä oli pahoja puutteita.
Kävin yhdellä reissulla katsomassa kahta AMG paketeilla varustettua GLKta.
Oikein näyttävän näköisiä olivat kyllä,mutta avain vain kahdella napilla-ei jatkoon.
Kaikissa 2000 luvun mersuissa ollut sähköllä aukeava takaluukku ja siitä vaan ei pysty tinkimään.

Tuontiautoja oli nuo edellämainitut ja lämmittimet ja vetokoukuthan niistä yleensä aina puuttuu myös.

On tullut viimeaikoina katseltua varusteita vin-koodilla jotain varmaan 40-50 GLKsta.
Viron tarjonta oli äkkiä katsottu,Italian tuonteja pääasiassa ja varustelista todella lyhyt.
Saksa ei taaskaan tullut kysymykseen niin Suomesta piti sitten löytää.

220 malleja kävin ja katselemassa kun on niin vähän 250 myynnissä jostain syystä.

On se kumma että vieläkin löytyy näitä autokauppiaita jotka ensin kehuttuaan sen liikkeen auton kruununjalokivien valioyksilöksi jälkeen vilkaisevat asiakkaan vaihdokkia ja heittävät läpändeerusta tähän tyyliin:
"belgian tuonti,onko penkinlämmittimet"
"kuka ostaa näin paljon ajetun"
"hieno sisusta,mutta ei suomalaiset tuollaista arvosta"
"ei ole kattoluukkua"
yms.vastaavaa.

Onneksi on ammattilaisiakin alalla.Vaikka nyt ei Kamuxilla kauppaa tullut tehtyä niin muutamissa niitten liikkeissä ollut oikein tekemisen meininki,vaihdokkia käydään ajamassa ja puhutaan siitä asiallisesti eikä niin kuin jollekkin vajaaälyiselle.
Myös Tampereentalousalueella ollut tolkun toimintaa autokaupoissa.

Tuo sähköisesti liikkeistä tiedustelu on ja oma lajinsa ,miten myyjät pystyvät sanomaan just sen tarkan hinnan (heidän mielestä) merkin,mallin,kilometrien ja vuosimallin perusteella.Autot kun on yksilöitä,jossain vaikka puun tai viljan myynnissä tuommoinen käy järkeen paremmin,näkemättä itse tuotetta hinnoittelu siis.

Hölmöä hommaa auton vaihto on kyllä,kaikki liikenevä aika menee netissä ja silti vielä pari tuhatta kilometriä piti ajella,mutta löytyi sitten kuitenkin oikein sopiva.Suomi auto ja hyvillä varusteilla vielä.
Mitä näitä tuli useita kymmeniä tutkittua niin ainoastaan yhteen Saksantuontiin oli ruksittu enemmän varusteita,mutta oli paljon enemmän ajettu että ei siitä sen enempää.

Kuvia ei ole nyt,tulee kyllä lähiaikoina.Tabletilla en saa listausta tähän,joku ystävällinen voisi tietokoneella laittaa:
WDC2049821F877671
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10554
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Onnea vaan ja turvalliset kilometrit tällekin.

Kuvia olet hyvin muistakin laittanut, joten niitä ootellessa :) Nyt alkaa sitä nelivetoa kaipaamaan kun kelirikkokausi alkaa olla ovella. :evil:
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
Teemu.P
Viestit: 130
Liittynyt: 08.6.2006 15:34

Viesti Kirjoittaja Teemu.P »

Extra information on the vehicle:
Status:
Chassis

Sales designation: GLK 250 CDI 4MATIC
Order number: 0 2 529 60344
Delivery date: 23 02 2012
Market: AG,Europe
Production order: N
Paint code 1:
040U - BLACK
Equipment:
201A - LEATHER - BLACK/ANTHRACITE
Engine no.:
651912 31 014112
Major assembly variant: A 651 010 77 48
Part var. design.:
Text
Transmission:
722965 03 953961 [transmissionType = GA]
Steering:
Front axle 1:
Rear axle 1:
Rear axle 2:
Battery 1:
Fuel cell 1:
Electric motor 1:
SA code
040U - BLACK
1U2 - SNOW GRID
1U3 - VEHICLE WAXING
200A - LEATHER
201A - LEATHER - BLACK/ANTHRACITE
204B - OWNERS MANUAL AND SERVICE RECORD - FINNISH
220 - PARKTRONIC SYSTEM (PTS)
236 - DAY DRIVING LIGHT
242 - FRONT SEAT RH ELECTRIC ADJUSTABLE WITH MEMORY
255B - MB MOBILO WITH DSB AND GGD
268B - AIRBAGLABLE - FINNISH/ENGLISH
275 - MEMORY PACKAGE (DRIVER SEAT, STRG. COL., MIRROR)
280 - LEATHER STEERING WHEEL AND LEATHER GEAR SHIFT KNOB
291 - PELVIS AIRBAG (PELVISBAG)
294 - KNEE AIRBAG
305B - HEAD UNIT LANGUAGE - BRITISH ENGLISH
335B - INSTRUMENT CLUSTER/HU LANGUAGE - ENGLISH
345 - RAIN SENSOR
427 - AUTOMATIC TRANSMISSION 7-SPEED
428 - STEER.WHEEL GEARSHIFT BUTTONS/SHIFT PADDLE PAINTED
440 - TEMPOMAT (CRUISE CONTROL)
442 - MULTIFUNCTION STEERING WHEEL (12 BUTTONS)
474 - DIESEL PARTICULATE FILTER
477 - TIRE PRESSURE LOSS WARNER
51U - BLACK FABRIC ROOF INTERIOR TRIM
523 - RADIO AUDIO 20
529L - FINLAND
550 - TRAILER COUPLING
580 - AIR CONDITIONER
584 - ELECTRIC WINDOW REGULATOR
5XXL - EUROPE
600 - HEADLAMPS - CLEANING EQUIPMENT
603 - 17" 7-SPOKE DESIGN LIGHT-ALLOY WHEEL ALL-ROUND
619 - CORNERING ILLUMINATION
622 - HEADLAMP WITH ILS, RIGHT-HAND TRAFFIC
666 - PRODUCT PROT.F.TRANSPORT VEH. W/O TIE-DOWN HOOKS
669 - SPARE WHEEL / FOLDING WHEEL
70O - UPDATE OF INJECTION SYS. SERIES PRODUCTION CONFIG.
723 - TRUNK COVERING
725 - CHROME LOOK ROOF RAILING
739 - TRIM PIECES - ALUMINUM
802 -
824 - AIR CONDITIONING SCOPES FOR COLD COUNTRIES
840 - DARK TINTED GLASS
846 - SCUFF PLATE IN ALU-APPEARANCE WITH RUBBER STUDS
873 - SEAT HEATER FOR LEFT AND RIGHT FRONT SEATS
876 - INTERIOR LIGHT ASSEMBLY
890 - AUTOMATIC REAR-END DOOR
900 - EXTERIOR CHROME PACKAGE
909 - ALTERNATOR MANAGEMENT
916 - FUEL TANK WITH INCREASED CONTENT
928 - EXHAUST GAS CLEANING WITH EURO 5 TECHNOLOGY
932 - TANK AT DRIVER/FRONT PASSENGER SEAT
966 - COC PAPER EURO 5 TECH. W/O REGIST. CERT. PART 2
A20 - DIRECT START
A62 - FE TORQUE CONVERTER HOUSING 19
A66 - FE CONVERTER 19 MM
A68 - TRANSMISSION HOUSING WITH DEEP OIL LINE CONNECTION
A86 - T VALVE BODY ASSEMBLY WITH VGS 3
A89 - REDUCED-FRICTION
B03 - DIRECT START / ECO START/STOP FUNCTION
B09 - REFRIGERANT COMPRESSOR WITH MAGNETIC COUPLING
B12 - WHEEL REPLACEMENT TOOL
F204 - MODEL SERIES 204
FX - SPECIAL VERSION
G965 - TRANSMISSION CODE VERSION 65
GA - AUTOMATIC TRANSMISSION
HA - REAR AXLE
J81 - JUNE RELEASE
K11 - ADAPTIVE STOP LIGHT FLASHING
K13 - STEUERCODE FUER SERVICEINTERVALL 25000 KM
L - LEFT-HAND STEERING
M005 - VEHICLES WITH 4-MATIC-/ALL WHEEL DRIVE
M014 - ENGINE INCREASED PERFORMANCE
M22 - DISPLACEMENT 2.2 LITER
M651 - R4-DIESEL ENGINE M651
NB6 - CONTROL CODE BREMEN PLANT
ND8 - CONTROL CODE BREMEN PLANT
NM9 - CONTROL CODE BREMEN PLANT
P64 - FRONT MEMORY PACKAGE
P76 - BASE PACKAGE, EXTERIOR
P95 - SPORT PACKAGE INTERIEUR
R02 - ALL SEASON TYRES
U01 - REAR BELT STATUS INDICATION
U22 - LUMBAR SUPPORT ADJUSTMENT
U41 - FUEL - WATER SEPARATOR AND LUBRICATION PACKAGE
V53 - SPEED- + LOAD INDEX 102V
VL - FRONT AXLE HALF, LEFT
VR - FRONT AXLE HALF, RIGHT
040U - BLACK
201A - LEATHER - BLACK/ANTHRACITE
M651 - R4-DIESEL ENGINE M651
Avatar
Josef Matula
Viestit: 121
Liittynyt: 04.10.2005 18:59

Viesti Kirjoittaja Josef Matula »

Onnet uudelle! Onpas hyvillä varustella. Itte olen ajanut vähän karvalakimmalla 2012 rekisteröidyllä 220:lla tammikuusta noin 8000 km. Vehon premium business paketilla. Xenonit, ulkopuolen kromipakettia yms mutta sisusta on mustaa säkkikangasta :(

Automaattinen takaovi on kyllä mainio keksintö. Muutenkin ollut kyllä mieluinen peli. Vähän norsu Alfan jälkeen kyllä ja Saksan moottoriteillä varmasti olisi ollut 204hv:sta mukavasti iloa mutta kyllähän tolla 170hv:lla Suomessa pärjää.

Noista myyjistä on kyllä samanlaisia kokemuksia. Luulisi nyt järkeen menevän ettei vaihtoautoa kannata ruveta mollaamaan...
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4352
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

Kiitokset listasta… ja onneakin näiden kanssa tarvitaan.
Laitetaan pari tuoretta kuvaa.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Hyvää tasaista tavaratilaa kun penkit kääntää.

Vanteet on aika leveät alkuperäislaatuisiksi, kokoa 8,5/9,5x20"
Ei voi pinota päällekkäin noilla 235/45 &255/40 kumeilla.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5197
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Moro,

Siistin näköinen tötterö. Ovat jotkut sanoneet, että on ihan hyvä peli ajaa. Pitää katsoa, josko tulisi itselle joskus kohdalle samanlainen – ihan kiva oisi testata. Jollakin varustuksella /värillä näyttää vähän oudolta mutta tuohonkin on jo silmä alkanut tottua. :D

Ei ole tullut koskaan katsottua niin tarkasti, miten tuohon on saatu maavaraa lisää C:hen verrattuna. Tuohan taitaa olla X204-koodilla, joten alustassa lienee paljon samaa. Isommilla renkailla saa jonkin verran lisää mutta onko sitten esmes pidemmät jouset. Tuleeko sillä lailla isommat kulmat vetoniveliin tai jotain? :nocando:

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
nix0n
aktiivimeseläinen
Viestit: 1286
Liittynyt: 08.3.2013 13:44
Paikkakunta: Kymi

Viesti Kirjoittaja nix0n »

Onnea uudesta hankinnasta, kertakaikkiaan upea :) Mikäli aikataulut sattuu yhteen Kymissä, voitais käydä koeajolla? Tähän varmaan tulee myös tuikutus, kun sinulla tapana on ollut :roll:
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4352
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

Roisto kirjoitti:Moro,



Ei ole tullut koskaan katsottua niin tarkasti, miten tuohon on saatu maavaraa lisää C:hen verrattuna. Tuohan taitaa olla X204-koodilla, joten alustassa lienee paljon samaa. Isommilla renkailla saa jonkin verran lisää mutta onko sitten esmes pidemmät jouset. Tuleeko sillä lailla isommat kulmat vetoniveliin tai jotain? :nocando:

t.
Risto
Joo,paljon on varmaan samaa osaa 204n kanssa kun tämä on C-sarjan SUV,niinkuin ML on E-sarjan SUV...miten lie nyt vasta viimeaikoina hokanneet vääntää mallimerkinnät rautalangasta,GLC ja GLE..

Kiinnostaisi kyllä tietää millä osanumerolla tässä on etujousi/iskunvaimennin.Aika varma olen että on pitemmät kuin 204 henkilömalleissa.

Vetoakseli on suorassa,johtunee kun kori on eri kuin henkilökuljettimessa,etuperän ja alatukivarren kiinnityspisteen saa pidemmällä jousellakin oikeaan kohtaan.

Toisinpäin tulisi kyllä ongelmaa jos koittaisi saada tavan 204:ään 235/45-20 kumille tilaa tehtyä
nixon kirjoitti: Onnea...Kymissä...Tuikutus
Kiitoksia..Joo koitetaan tässä jossain välissä järjestää koeajotapahtuma...Tuikun kanssa puhetta ollut asiasta,kaikki aikanaan :D
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Avatar
C-Klasse
Viestit: 918
Liittynyt: 27.1.2007 20:54
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja C-Klasse »

Siisti, hyvin varusteltu yksilö. Onnea hankinnan johdosta! Ei uskoisi Suomeen uutena myydyksi :)
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9732
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

No ei todellakaan uskoisi Suomi-autoksi :shock: Onnittelut uudesta perheenjäsenestä :pappa:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
EQE Työautona.

Kuva
Avatar
Hese126
Mr. VaihtaaKuPaitaa
Viestit: 1904
Liittynyt: 19.10.2010 12:55
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Hese126 »

Hetki menee silmällä tottua auton ulkomuotoon, mutta aina kun täällä käy kattomassa uudelleen ni alkaa se olemaan aika hieno.

Turvallista matkaa uudella kulkineella.
Tuuria kuin Aku Ankalla.
s211, 270cdi,7-p.A

ex-Honda Shuttle -97, 2.2i A 7-p.
1500S 2105 lada -95, navetassa.
® Mesen linttaklubi -Kuluttaa ja kans kulukee.
Avatar
cmeli
aktiivimeseläinen
Viestit: 1080
Liittynyt: 03.2.2006 13:19
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja cmeli »

Hieno peli! Paljonko on kilsaa mittarissa?
ajossa BMW X3 2.0dXdrive, ex: w205, 220cdi, w204,180cdi A facelift, W203, 220cdi facelift, bmw 118d, bmw 320d, W203 C200K aut, w202 200cdi aut, w202 280 aut.+ useita merkkejä joita ei autoksi kannata kutsua.
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4352
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

133 000 km. on nyt mittarilukema.

Joo mukavaa oli löytää auto jossa suunnilleen sellaiset varusteet kuin itsekin valitsisi.

Paljon kun aikaa joutuu viettämään autossa hyvät penkit on asiaa.Näistä suurin osa keinonahka/kangas tai kangaspenkeillä.Ne keinonahkaiset ei oikein kestäviä olleet,täysinahkaiset ja mustat sopii itelle mainiosti.

Kääntyvät ajovalot alkoi heti tuntua että juuri näinhän nuo pitääkin olla,mitä sitä metsää ja peltoa valaisemaan.

Paljon käytön jälkiä autossa ei ole ,konepellissä ja tuulilasissa kiveniskemää tosin löytyy.

Parkkipaikkalommoja ei toistaiseksi yhtään.Tehtaalla asennetut astinlaudat suojaa toisten ovilta hyvin.Niitäkin aika vähän näkyi näissä olevan.

Tehdastummennetut lasit säästivät keikan jollekkin kalvojen asentajalle.

Isompi tankki aina pientä parempi,tiiä jos tällä euroopan reissuilla päivän pääsisi..

Paljon ei tarvitse itse säätää,yleismalliset roiskeläpät laitoin eteen.Jäi pieni "kolo" pyöränkaaren alakantin ja astinlaudan väliin.Nyt se on tukittu,kärsii vaikka ajaa hiekkatiellä varovasti :)

Lämmitin on jälkiasennettu Defa,sisätilanlämmitin Defan termini löytyi takapaksista odottamassa ensi talvea.

Huollettu on,viimeksi viimeviikolla,vaihteistoöljytkin vaihtuneet silloin.
Myös katsastettu viimeviikolla.

Hyvä tässä aloittaa kerryttämään kilometrejä kun ei nyt heti tarvitse huoltoon tai konttorille viedä.

Taisinkin jo mainita että talvirenkaat talven ajetut.Kesärenkaitten hankinta on seuraava suurempi investointi,puolet taitaa olla Hankookeissa pintaa jäljellä
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

kilander kirjoitti:
Kuva
Näyttää tuo etuovi melko lyhyeltä :shock: Eli kojelaudan ja B-pilarin väli.

Miten on tilaa edessä?
Avatar
tn62634
Viestit: 635
Liittynyt: 27.11.2010 23:30
Paikkakunta: Pälkäne

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Onnea! Hieno auto. Olen aina pitänyt tästä korimuotoilusta kun ei ole mikään pallukka pokemon vaan näyttää maasturilta. :)
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4352
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

No joo,onhan siinä varmaan suunnittelija tavoitellut viivottimen kanssa Gn muotoja.
Edelleen täytyy sanoa miten on hyvä auto ajaa ,kannattaa käydä koeajolla jos tilaisuus tulee.

Tilaa on vähän pitemmällekkin kuskille,takana sitten jalkatilat ei paljoa CLKsta muuttuneet.
Varmaan siksi tästä ei lapsiperheiden hittituotetta ole tullut.Tavaratilakaan ei vaunujen kuskaukseen taida olla kovin tilava.

Alkaa jo saada MLää onko se W166 missä esim.250 cdi kone,tolkun hinnoilla.Kai perheelliset niitä sitten ostelee ennemmin.

Tänään etsin takakontista tunkkia,löytyi jonkun luukun alta.Löytyi myös alkuperäinen kompressori sekä irroitettavaan koukkuun kaksi kappaletta avaimia :D
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Avatar
tn62634
Viestit: 635
Liittynyt: 27.11.2010 23:30
Paikkakunta: Pälkäne

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Joo kyllä se autobahnilla menee kuin juna kiskoilla. Olen ollut tällaisen kyydissä Stuttgartista Uhingeniin yli 200 km/h vauhdissa. :)
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4352
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

Tänään tuli käytyä talvisessa Kainuussa.

Kuva

Cdi Tuikku oy: n toimitusjohtaja naplasi Delpihiläiseen sopivan -maltillisen-ohjelman.
Syöttöä nyt 110 mm2, oliskohan vakiona jotain 90 mm2 paikkeilla, mutu tuntumaa..

Siitä tuli ihan hyvä. Sehän se himmentää tuntumaa kun testasi ML 420 jossa on vääntöä toista tuhatta nn.

Enpä haluaisikaan kokeilla laitetta sitten kun hyllyssä asennusta odottavat ahtimet on paikallaan ja laatikko vahvistettu.
Sitten kai lukemat luokkaa 600hp/1500 nm. :shock:
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

kilander kirjoitti:
Kuva

Hyvää tasaista tavaratilaa kun penkit kääntää.
Monenko kopan kontti?
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4352
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

:D :D , ei sitä oo vielä ehtinyt testaamaan, kaikki aikanaan..
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
egyptian
Viestit: 60
Liittynyt: 13.11.2010 5:12

Viesti Kirjoittaja egyptian »

Hyvännäköinen peli... Ois kiva joskus koeajaa samanlainen. Omat työmatkat ja nurkka-ajot on kyllä hyvälaatuisella tiellä muuten, mutta noita töyssyjä on ihan liikaa :evil:

Noista mallinimista mä itse tipahdin kärryiltä, kun ne muuttuivat. Ennen oli GLK, ML ja GL (isoin). Nyt GLC Ja GLE? Mikä tippui joukosta?
Avatar
Mou
Viestit: 1632
Liittynyt: 31.1.2014 9:38

Viesti Kirjoittaja Mou »

Hieno auto!

GLK:ssa aina kiehtonu se ylimääräinen polttimonpaikka takavaloissa... Tuleekohan siihen jännite valmiiksi?
Nykyiset...
'14 E500 Coupe

Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4352
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

egyptian kirjoitti:
Noista mallinimista mä itse tipahdin kärryiltä, kun ne muuttuivat. Ennen oli GLK, ML ja GL (isoin). Nyt GLC Ja GLE? Mikä tippui joukosta?
Varmaan GL jäänyt pois, GLC -C sarjan SUV ja ML: n seuraaja GLE-E sarjan SUV.
Mou kirjoitti: Tuleekohan siihen jännite valmiiksi?
Pitää tutkia kun ehtii. Kovin on kestäviä polttimot nykyään, CLKhon ei tarvinnut vaihtaa kuin rekisterikilven polttimot koko aikana.
Jossain asiassa tekniikka kehittynyt :)
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Avatar
Mou
Viestit: 1632
Liittynyt: 31.1.2014 9:38

Viesti Kirjoittaja Mou »

kilander kirjoitti:
Mou kirjoitti: Tuleekohan siihen jännite valmiiksi?
Pitää tutkia kun ehtii.
No tutkippa. kovin näyttää sellaselta vanhanmalliselta varttikierroksen käännettävältä metallirunkoiselta parkkipolttimolta tyypiltään.
Nykyiset...
'14 E500 Coupe

Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
egyptian
Viestit: 60
Liittynyt: 13.11.2010 5:12

Viesti Kirjoittaja egyptian »

kilander kirjoitti:
egyptian kirjoitti:
Noista mallinimista mä itse tipahdin kärryiltä, kun ne muuttuivat. Ennen oli GLK, ML ja GL (isoin). Nyt GLC Ja GLE? Mikä tippui joukosta?
Varmaan GL jäänyt pois, GLC -C sarjan SUV ja ML: n seuraaja GLE-E sarjan SUV.
Selvisihän tuo pienellä googlauksella eli tietenkin GL = GLS eli viittaa S-sarjaan.
kilander kirjoitti: Kovin on kestäviä polttimot nykyään, CLKhon ei tarvinnut vaihtaa kuin rekisterikilven polttimot koko aikana.
Jossain asiassa tekniikka kehittynyt :)
Omaan S204 puolen vuoden sisällä vaihdettu kaks kertaa parkkivalon polttimo...
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4352
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

Se alkaisi talviloma ihan näillä hetkillä.
Nyt onkin hyvä sauma, pari pekkasta jatkoksi ja vapun jälkeen töihin takaisin.

Illan viimeisellä laivalla klo. 22.30-00.30 yli, eka kerta Tallinkin Megastarilla.

Nyt ei ole paljon ennakkoon varailtu, on sitten jossain pitempään jos siltä tuntuu.

Vähän varasin vanhanliiton maksuvälineitä matkaan, jossain sivukylillä saata aina muoviraha toimia.

Kuva
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4352
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

Jaahas, lähtiessä vielä auton pesussa, jonoa oli ja siinä jonossa syttyi moottorin vikavalo.
Jotain tuommoista pakokaasun kierrätykseen liittyvää herjaa..
Om 651 tietäjät, mitäs tämä meinaa?

Kuva
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Avatar
juhanimi
Viestit: 160
Liittynyt: 19.3.2013 19:46
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja juhanimi »

viewtopic.php?p=732990#732990

Jotain vastaavaa, mutta kenties egr-venttiili? Xentry kyllä näyttää mistä on kyse kun menee tarkastuksiin..
W212 220 CDI -14
Kuva
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4352
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

juhanimi kirjoitti:viewtopic.php?p=732990#732990

Jotain vastaavaa, mutta kenties egr-venttiili? Xentry kyllä näyttää mistä on kyse kun menee tarkastuksiin..
Joo, pitää perehtyä paremmalla ajalla ensikuussa.
Hyvä homma ettei ajoa haittaa, ainakin megastar laivalle päästiin mukavasti.
Nappasin kuitenkin starin varalta matkaan mukaan.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Sakari

Viesti Kirjoittaja Sakari »

Hassua. Lueskelin tätä jo viikko/kaksi sitten jolloin teit tämän topikin ja ajattelin mielessäni "koskahan tästä menee kaasuläppä" ja nythän se meni.

Olen Veholla töissä, ja joo, voin kertoa että noita läppiä menee 651 koneisiin vähän väliä lähinnä se egr paska siellä on syypää joka sen läpän jumittaa mutta kuten tiedät niin meillä laitetaan tietysti uusi läppä sitten "samalla vaivalla" eikä putsailla vanhoja.

Eli uutta läppää vaan paikalleen, vähän ikävän ahdas vaihtaa mutta tehtävissä helposti silti kotioloissakin. Tosin starilla pitää opettaa läppä uuden asentamisen jälkeen.

Purat siitä ensin moottorin päälikopan, sitten egr jäähdyttimen päältä mustan muovikotelon joka on alipainevaraaja, sen alta tosiaan egr jäähdyttimen jonka siirrät vain sivuun, sen alta purat egr putken irti imuputkesta,jonka jälkeen purat irti sen imuputken. Kiinni imusarjassa 4pultilla, lohkossa kahdella sekä sitten siellä alhaalla vähän johtosarjojen jne peittäminä on 4pulttia jotka pitelevät kiinni kaasuläppä/ahtoputki/imusarja liitosta.

Osien pesun kanssa noin 1,5h homma vaihtaa.


Stari taitaa antaa ohjattujen tarkastuksien kautta jtn liittimien mittailua tms, mutta se on mahdotonta sillä liittimeen ei pääse käsiksi muutakuin purkamalla koko kaasuläpän irti, ja ihan vikakoodin perusteella noi läpät on aina vaihdettu suoraan ja kaikki tulleet sillä kuntoon.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maasturit, Tavara-autot ja Pikkubussit”