TXP-457 200D TAXI

c280r6
Viestit: 536
Liittynyt: 15.12.2010 9:28
Paikkakunta: oulu

TXP-457 200D TAXI

Viesti Kirjoittaja c280r6 »

Hei, Tuli taloon jo toinen vehreä w123 mutta taxi tällä kertaa 200d joka hyvin originelli helvetin siisti ja mahtava museo aihio kun tuo edellinen tuli käyttö entistettyä mutta tämä on jo niin hyvä lähtö kohta museointiin että on mahdollista sinne saada.kone on todella huonossa kunnossa tavallaan käy kolmella öljy korkki lentää ulos konehuoneesta kun lukituksen aukaisee öljyä menee 4litraa sataselle jos riittää edes käy todella huonosti eikä lähde kylmiltään käyntiin pitää ottaa videota siittä mutta venttiilien säätö varsien kumien vaihdon jälkeen ja kampiakselin stefa ja venttiili kopan ja öljypojhan tiivisteen vaihto ehkä auttaa jo asiaa ja ehjät suuttimetkin ois 300deestä tuossa varastolla asentaisi nekin paikoilleen kun kummissakin 115bar avaumis paineet toki vähän isommathan nuo oiskin :wink:


Kuva

Kuva

Kuva
c280r6
Viestit: 536
Liittynyt: 15.12.2010 9:28
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja c280r6 »

Kuva

laitoin käymään jotta näkee mistä öljy tulee ulos diesel pumpun päältä alkoi nousemaan hirveä käry ja öljyä solkenaan kentälle :shock:

Kuva

ja oliko ihme kun ei ollut O-rengasta tahi mitään tiivistettä sammuttimella :lol:

Kuva

ja käry käy kolosen molemmat kumit paskana ei saanu painetta tehtyä pyttyyn kun venttiilit kantoi todella pahasti ja ykkösen ja nelosen myös :twisted:
c280r6
Viestit: 536
Liittynyt: 15.12.2010 9:28
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja c280r6 »

Kuva

aika törkyinen jo kampiakselin etu stefan ympäriltä joten vaihdan huomenna tämänkin ja venttiilikopan tiiviste vuotaa öljypohjan tiiviste vuotaa mutta kannentiivista kait pitää :D :rock:
c280r6
Viestit: 536
Liittynyt: 15.12.2010 9:28
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja c280r6 »

onko tuohon alipainepumpulle järkeä vaihtaa tiiviste eli onko muutako nuo pultit mitkä näkyy vain irti ja pumppu pois ja putsaus ja tiiviste vaihtunut vai>>>>?mitä muuta kannattaa nyt vaihtaa tiivisteitä kun on näinkin purettu :roll:
c280r6
Viestit: 536
Liittynyt: 15.12.2010 9:28
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja c280r6 »

Kuva

kuka arvaa mikä on tuo pönttö tuossa iliman putsarin kantta vasten??? oli oleellisesti rakennettu kiinni koneeseen eli mikä on tai oli tuon pöntön tarkoitus ja joka on tarkoitus nyt saada pois käytöstä
c280r6
Viestit: 536
Liittynyt: 15.12.2010 9:28
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja c280r6 »

Kuva

sisä kuvaa väliin ei vaan lataa kun tämän vaan
c280r6
Viestit: 536
Liittynyt: 15.12.2010 9:28
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja c280r6 »

Kuva

mitäs tuosta alemmasta kapeasta lapusta selkeää väri 803?? mitä muuta?
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

154A MB-Tex
225 käsinoja takana
260 merkki pois takaluukusta
436 ? turvavyöt poistettu edestä ja takaa ? :lol:
450 taxi
483 jäykemmät jouset ja isompi maavara
504 oikea sivupeili (taxi ?)
542 lukollinen hanskalokero
570 etukyynärnoja
600 lampunpesimet
626 Suomi
630 varoituskolmio
673 isompi akku
803 moss green

varauksin :roll:
oulaistenliikenne.fi
c280r6
Viestit: 536
Liittynyt: 15.12.2010 9:28
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja c280r6 »

kyllä näin on :D mistä löysit nuo??
c280r6
Viestit: 536
Liittynyt: 15.12.2010 9:28
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja c280r6 »

kolme videota youtubessa akin 200d löytyy :D
Avatar
Karvanaama
Viestit: 843
Liittynyt: 10.9.2011 14:20
Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.

Viesti Kirjoittaja Karvanaama »

c280r6 kirjoitti:Kuva

kuka arvaa mikä on tuo pönttö tuossa iliman putsarin kantta vasten??? oli oleellisesti rakennettu kiinni koneeseen eli mikä on tai oli tuon pöntön tarkoitus ja joka on tarkoitus nyt saada pois käytöstä
Keräyspytty (runsaalle) huohotusöljylle? :D
850 T5 -96
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77

C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
c280r6
Viestit: 536
Liittynyt: 15.12.2010 9:28
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja c280r6 »

mies on nero velho ajatusten lukija ja tietäjä :lol:
c280r6
Viestit: 536
Liittynyt: 15.12.2010 9:28
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja c280r6 »

näkee että kiinnostaa aihe :D
c280r6
Viestit: 536
Liittynyt: 15.12.2010 9:28
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja c280r6 »

koneessa oli 4-5 litraa liikaa öljyä ja pönttö täynnä +2litraa eikö mikään enää riitä :shock: huh huh :fu:
c280r6
Viestit: 536
Liittynyt: 15.12.2010 9:28
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja c280r6 »

kiva aihio aamulla kuuelta jatkaan 8)
c280r6
Viestit: 536
Liittynyt: 15.12.2010 9:28
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja c280r6 »

Kuva

kuminen tai parenminkin muovinen kovettuneita kaikki vanhat ja uudet metalliset

Kuva

eirkois työkalu :D

Kuva

alkaa olemaan nipussa pikkuhiljaa

Kuva

pumppu oli säädetty mutta ei oikein nyt on hyvä ja toimii eikä savuta turhia niinkuin pitääkin arvo vanhuksen toimia:)

Kuva

Eipä vuoda enää öljyä eikä huohota:))) kuin normaalin verran sai heittää väli pöntöt pois ja kaikki pelaa... sitten paine pesuria höyry pesuria harjaamista ja siistimistä

Kuva

Kuva



Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

c280r6 kirjoitti:Kuva

kuka arvaa mikä on tuo pönttö tuossa iliman putsarin kantta vasten??? oli oleellisesti rakennettu kiinni koneeseen eli mikä on tai oli tuon pöntön tarkoitus ja joka on tarkoitus nyt saada pois käytöstä
Öljykylpy ilmansuodatin.
c280r6
Viestit: 536
Liittynyt: 15.12.2010 9:28
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja c280r6 »

jep sama kuin w115 dieseleissä.siitä varmaan otettukkin ja sovellettu hitsaamalla päät umpeen.
c280r6
Viestit: 536
Liittynyt: 15.12.2010 9:28
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja c280r6 »

Kuva

onkos noilla jäähdytystä heikentäviä vai jotain kierron paranemista tekeviä tekiöitä pari oli jo pätkissä joten varmaan tukkii viimein koko jäähdytyksen?että kannattaako vaihtaa koko syyläri uuteen kun noita näyttää olevan niin pitkälle asti kun näkee syylärin sisällä.

onko 1985 ollut jo 200Deessä pika hehkut kun on 16 oomiset berut vaihdettu paikoilleen tuntuu ettei ole hehkuista oikein mitään hyötyä... virrat tulee hehkuille asti ok akku on hyvä..vieteri on turhan pitkä toki on 200 d kyseessä onko syöttö pumpulla käynnistyvyyteen liittyvää ruuvia kun perse levyn aukaisee kun siellä on käyty ja nyt syöttö ehkä jopa liian pienellä :lol:

suuttimet ottaa tänään irti ja vaihtaa käret josko vaikuttaa pitäis kyllä hitsatakkin taas liikaa tekemistä tehä nyt jotakin eiköhän se siitä :roll:
Kipsu
W123-Spesialisti
Viestit: 1761
Liittynyt: 05.11.2005 11:56

Viesti Kirjoittaja Kipsu »

Pitäs olla -85 sessa ns.pikahehkut. Se vanhempi varianttihan on sarjaan kytketty ja uudempi rinnankytketty. Uudempi on hieman nopeampi mutta ei toki niin nopea kuin tämän päivän autoissa.

Siinä pitäs olla musta releboksi kuskin puolen lokarin päällä. Vanhemman boksi oli hytissä ja alumiinia. Jos joku hehku on pimeä niin valo ei syty vaikka hehkuttaakin.
c280r6
Viestit: 536
Liittynyt: 15.12.2010 9:28
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja c280r6 »

sunnuntai alkoi suutin jumpalla oli ykkönen ja kolmonen melko märät kusoo jo pahasti

Kuva

Kuva

mutta yllättävän siistit suuttimet kuitenkin

Kuva

Kuva

ottaen huomioon kun käynti huonohkoa :?

Kuva

Alkaa hieman selkeään käynnin epätasaisuus kärkien koot 261 220 240 261 ja suuttimissa kolomosen suutin jostakin eri mersusta :lol: nyt vaihdoin uudet 240 kaikkiin.

Poltto aine linjat korjaten taka akselin päältä ja jarruputkikin vuotaa samasta paikasta tietenkin joten homma jatkuu samassa kuskin taka nurkassa lähi päivinä.

Kuskin taka jarrusatula vaihtui

Pelkääjän puolen vetarin kumit muutenkin rikki kanta17millin keskipultilla ilman keskitys helaa toisin kuin kanta13millin alkuperäinen mistähän laitettu koko vetari kuka tietää????

Kuva

Sitten hitsi hommiin jaahas ei tullut kuin yksi kuva onnistuneesti puhelimeen pitää ottaa uudestaan ennen kuin kitit on päällä
c280r6
Viestit: 536
Liittynyt: 15.12.2010 9:28
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja c280r6 »

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
c280r6
Viestit: 536
Liittynyt: 15.12.2010 9:28
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja c280r6 »

Kuva

Kuva

Kuva
c280r6
Viestit: 536
Liittynyt: 15.12.2010 9:28
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja c280r6 »

Kuva

lämmittelyä massoille uunin takana
c280r6
Viestit: 536
Liittynyt: 15.12.2010 9:28
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja c280r6 »

Kuva

yllättävän vähä ruosreinen lokarin alta :D
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10553
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

"keskivertoa" paremmat tilat näyttää olevan askarteluun :D Mukava puuhastella kun on tilat ja taitoa.

8)
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
c280r6
Viestit: 536
Liittynyt: 15.12.2010 9:28
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja c280r6 »

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

no joo ei tarvi pihalla värkkäillä :wink:
c280r6
Viestit: 536
Liittynyt: 15.12.2010 9:28
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja c280r6 »

niihän nuo tuumi että eikö muuta tekemistä ole kun vanhoja mersuja no muu ei satu Kiinnostamaan :D
Jube
Kemijärven Isäntä
Viestit: 4230
Liittynyt: 01.3.2006 18:55

Viesti Kirjoittaja Jube »

Maalaathan orkkis värillä?
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
c280r6
Viestit: 536
Liittynyt: 15.12.2010 9:28
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja c280r6 »

kyllä mersun 803 väri numero koodilla tuli kolomen ja puolen kilon pönttö maalia 1982-1986 ollut tuo väri ja vain yksi versio joten stanulla HS-värillä vielä niin ei vois olla originellimpi olla ja kun tämän kanssa on ajatus siitä museoinnista :D
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W123, sedan, coupe, farmari, lang”