Potilas on vuoden 1991 230E, jonka ohjaustehostimen öljyt vaikuttavat parhaat päivänsä nähneeltä, eikä edellisistä toimenpiteistä ole mitään tietoa.
Kysymys kuuluukin, miten ohjaustehostin tyhjennetään mahdollisimman kokonaan? Mitään varsinaista tyhjennystä siinä ei taida olla? Letkuja irrottelemaan?
Tästä päästäänkin luonnollisesti jatkokysymykseen eli mitenkä täyttö ja ilmaus?
Helppohan olisi vaan imasta säiliö tyhjäksi ja ja laittaa uutta tilalle, mutta vanhaahan jää varmasti reippaasti ja mitään tietoa siitä, mitä se punaruskeaharmaa neste on, ei ole. Ajattelin laittaa sinne febin ihan vartavasten tähän tarkoitukseen olevaan öljyä, jota ei viissiin ole hyvä sekoitella, esim jos siellä on nyt vaikkapa perus atf:ää.
Ohjaustehostimen öljynvaihto
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Imaise tyhjäksi ja irroita säiliön paluuletku, johda se jatkoksilla ämpäriin. Tulppaa sen liitäntä säiliöstä ja kaatele säiliöön vähän uutta, anna jonkun käynnistää kone ja käännellä ruoria laitoihin hetki, samalla kun kippaat ööliä säiliöön sitämukaa, pitäytyen alarajoilla ajatellen letkun takaisinlaittoa. Vehkeet seis ja letku takas kiinni kun tulee puhdasta ulos, öljyt sisään ja menoks. Jos kerkes imasemaan ilmaa, se poistuu vaahtona pintaan pikkuhiljaa iteksiin. Kyttäilee vaan säiliötä ja lisäilee tarvitessa mehuja.
Säiliön pohjilla on kaiketi suodatin jonka vaihto uuteen ei pahenna asiaa.
Säiliön pohjilla on kaiketi suodatin jonka vaihto uuteen ei pahenna asiaa.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla