Ohjaustehostimen öljynvaihto

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
Mese-Allu
Viestit: 57
Liittynyt: 02.11.2015 17:54

Ohjaustehostimen öljynvaihto

Viesti Kirjoittaja Mese-Allu »

Potilas on vuoden 1991 230E, jonka ohjaustehostimen öljyt vaikuttavat parhaat päivänsä nähneeltä, eikä edellisistä toimenpiteistä ole mitään tietoa.

Kysymys kuuluukin, miten ohjaustehostin tyhjennetään mahdollisimman kokonaan? Mitään varsinaista tyhjennystä siinä ei taida olla? Letkuja irrottelemaan?

Tästä päästäänkin luonnollisesti jatkokysymykseen eli mitenkä täyttö ja ilmaus? :lol:

Helppohan olisi vaan imasta säiliö tyhjäksi ja ja laittaa uutta tilalle, mutta vanhaahan jää varmasti reippaasti ja mitään tietoa siitä, mitä se punaruskeaharmaa neste on, ei ole. Ajattelin laittaa sinne febin ihan vartavasten tähän tarkoitukseen olevaan öljyä, jota ei viissiin ole hyvä sekoitella, esim jos siellä on nyt vaikkapa perus atf:ää.
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Imaise tyhjäksi ja irroita säiliön paluuletku, johda se jatkoksilla ämpäriin. Tulppaa sen liitäntä säiliöstä ja kaatele säiliöön vähän uutta, anna jonkun käynnistää kone ja käännellä ruoria laitoihin hetki, samalla kun kippaat ööliä säiliöön sitämukaa, pitäytyen alarajoilla ajatellen letkun takaisinlaittoa. Vehkeet seis ja letku takas kiinni kun tulee puhdasta ulos, öljyt sisään ja menoks. Jos kerkes imasemaan ilmaa, se poistuu vaahtona pintaan pikkuhiljaa iteksiin. Kyttäilee vaan säiliötä ja lisäilee tarvitessa mehuja.

Säiliön pohjilla on kaiketi suodatin jonka vaihto uuteen ei pahenna asiaa. :idea:
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Mese-Allu
Viestit: 57
Liittynyt: 02.11.2015 17:54

Viesti Kirjoittaja Mese-Allu »

Joo, suodattimen ajattelin vaihtaa kanssa.

Minkälaiset kierteet letkun päässä on?
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Mese-Allu kirjoitti:Minkälaiset kierteet letkun päässä on?
Oisko nailonia tai raionia kudokset, kymmenkynta suuntaansa, jossain 45-60 asteen kulmassa. :D

Eikö häh? Eikös tuo paluuletku tule ihan tavan lemmarilla kiinniotoksiin?
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
JuMu S
Punaniska
Viestit: 3625
Liittynyt: 28.1.2006 23:50
Paikkakunta: Pyykkögrad

Viesti Kirjoittaja JuMu S »

Easy Rider kirjoitti:Eikös tuo paluuletku tule ihan tavan lemmarilla kiinniotoksiin?
Täältä ehdoton kyllä. Hochqualitätklemmareilla on Horst tuon alkujaan parsinut tiiviiksi.
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Mese-Allu
Viestit: 57
Liittynyt: 02.11.2015 17:54

Viesti Kirjoittaja Mese-Allu »

Katoppa perkelettä, niin näkyy tehneen. Kelmi viä piilottanut liitoksensa imusarjan alle.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”