simoksin 350TD

Avatar
simoks
Retro-HVM
Viestit: 791
Liittynyt: 30.10.2010 17:56
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja simoks »

Tulipa tehtyä pieni madallus :oops: parisen senttiä tais laskee molemmista päistä. Samalla laitoin 25mm adapterit taakse ettei sukeltais niin paljoa.
Pesu&vahaus vielä samalla kaupan päälle.

Kuva

Kuva

Tulipa surkeet kuvat :roll:
W210 E320cdi -02

Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Avatar
simoks
Retro-HVM
Viestit: 791
Liittynyt: 30.10.2010 17:56
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja simoks »

Jarrupalat ja levyt tuli vaihdettua taakse. Täristi kovemmissa nopeuksissa aikalailla. Nyt jarruttelee pehmeästi taas :)

Kuva
W210 E320cdi -02

Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Avatar
simoks
Retro-HVM
Viestit: 791
Liittynyt: 30.10.2010 17:56
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja simoks »

Moottorin kumityynyt vaihdettu. Vieläkin resonoi sisustaan jostain mutta käynnistyy ja sammuu nätimmin :)
W210 E320cdi -02

Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
94zip
linttauttaja
Viestit: 966
Liittynyt: 02.2.2013 23:16
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja 94zip »

simoks kirjoitti:Moottorin kumityynyt vaihdettu. Vieläkin resonoi sisustaan jostain mutta käynnistyy ja sammuu nätimmin :)
Vaihdelaatikon takakannake?
250D -92
190D 2.2turbo
Avatar
simoks
Retro-HVM
Viestit: 791
Liittynyt: 30.10.2010 17:56
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja simoks »

94zip kirjoitti:
simoks kirjoitti:Moottorin kumityynyt vaihdettu. Vieläkin resonoi sisustaan jostain mutta käynnistyy ja sammuu nätimmin :)
Vaihdelaatikon takakannake?
Samaa mietin itekkin, lieneeköhän hankala vaihtaa? Vois kurkata minkälaisessa kunnossa on.

Tosiaan tyhjäkäynnillä enemmänkin resonoi ja satunnaisesti kuopissa ym.
Ärsyttävä asia muuten suht hiljasessa autossa :roll:
W210 E320cdi -02

Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
94zip
linttauttaja
Viestit: 966
Liittynyt: 02.2.2013 23:16
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja 94zip »

Eikai se hankala oo.
Tunkilla laatikon häntä kannatukseen ja pultit auki.
Oisko ollu neljällä ruuvilla kiinni.
250D -92
190D 2.2turbo
Avatar
8848
Viestit: 94
Liittynyt: 22.10.2010 9:23

Viesti Kirjoittaja 8848 »

Minkä merkkiset tukikumit laitoit?

Omaan vaihdoin myös ja pieni tärinä jäi siihen 1000rpm kohdalle.
Vaihdoin nyt sen laatikon kumin ilman parannusta.
Ne oli jotkut Vaico/Swag-merkkiset, mitkä laitoin ja vaikkaan että ne on vaan huonot.
300GD
S300
E320
Unimog 411 110
Avatar
simoks
Retro-HVM
Viestit: 791
Liittynyt: 30.10.2010 17:56
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja simoks »

8848 kirjoitti:Minkä merkkiset tukikumit laitoit?

Omaan vaihdoin myös ja pieni tärinä jäi siihen 1000rpm kohdalle.
Vaihdoin nyt sen laatikon kumin ilman parannusta.
Ne oli jotkut Vaico/Swag-merkkiset, mitkä laitoin ja vaikkaan että ne on vaan huonot.
En tiedä merkkiä kun en ite vaihtanu kun ei tossa pihamaalla tunkin kanssa viittiny :D saksasta vissiin olivat ja hinta noin satasen kappale. Onko sullaki harmaa sisusta? Jostain luin että olis huonompaa materiaalia verrattuna mustaan ym.
W210 E320cdi -02

Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Avatar
8848
Viestit: 94
Liittynyt: 22.10.2010 9:23

Viesti Kirjoittaja 8848 »

simoks kirjoitti:
8848 kirjoitti:Minkä merkkiset tukikumit laitoit?

Omaan vaihdoin myös ja pieni tärinä jäi siihen 1000rpm kohdalle.
Vaihdoin nyt sen laatikon kumin ilman parannusta.
Ne oli jotkut Vaico/Swag-merkkiset, mitkä laitoin ja vaikkaan että ne on vaan huonot.
En tiedä merkkiä kun en ite vaihtanu kun ei tossa pihamaalla tunkin kanssa viittiny :D saksasta vissiin olivat ja hinta noin satasen kappale. Onko sullaki harmaa sisusta? Jostain luin että olis huonompaa materiaalia verrattuna mustaan ym.[/quote

Mulla on musta sisusta, niin kuin autokin :)
300GD
S300
E320
Unimog 411 110
Avatar
simoks
Retro-HVM
Viestit: 791
Liittynyt: 30.10.2010 17:56
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja simoks »

Puoli kierrosta nappasin takajousista pois vielä. Samalla kolmipuolien testausta :D 25mm adapteri oli pakko ottaa pois välistä kun tuli kaaresta jo yli niin olis raapinu varmaan pirusti. 10mm pitää hommata jostain niin asettuu tuo takapää kohalleen.

Kuva

Kuva

Kuva

Onnistun tolla järkkärillä saamaan reilusti paskempia kuvia kun puhelimella :roll: :D
W210 E320cdi -02

Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
bercedes menz
aktiivimeseläinen
Viestit: 1673
Liittynyt: 22.6.2012 8:29

Viesti Kirjoittaja bercedes menz »

Mun silmääni auto ja vanteet ovat "eriparia", meinaatko jättää pysyväksi ratkaisuksi? :shock:
Lexus RX 450h Luxury -21

Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7077
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

HVM jr.

Aivan karmeat :shock: :lol:
Avatar
Teddy
Viestit: 719
Liittynyt: 23.6.2016 10:08
Paikkakunta: Kaakkoisen Suomen idioottireservaatti (Lemi)

Viesti Kirjoittaja Teddy »

Höhöö, poijjaat tuumaa, jotta kolmisakarainen tähti ei passaa Mersuun. :wink:

Komiat on, eikä näy joka päivä kylän raitilla. :beerhug:
W201 2.6 -89
W201 2.0 -83
S203 270CDI -03
Triumph Spitfire 1500 -79
BSA A65 Thunderbolt -71
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29052
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Joo, ei passaa kolmipuolavanne ulkonäöllisesti mitenkään tuohon. Sehän ei haittaa jos simoksia itseään miellyttää.
Avatar
hcmato
ST-mies
Viestit: 1147
Liittynyt: 21.7.2007 22:25
Paikkakunta: nivala

Viesti Kirjoittaja hcmato »

dealer kirjoitti:Joo, ei passaa kolmipuolavanne ulkonäöllisesti mitenkään tuohon. Sehän ei haittaa jos simoksia itseään miellyttää.
Itsellä on tuosta w202 ne vielä rumemmat pyöreäpuolaset 3 puolaset ja edessä ne nyt pakosta paikollaan kun amkee vanteissa valskaa reuna, joko käläkälällä maalannu vanteen sisältäkin :evil:
Mutta niinkun Dealer sanoikin jos itelle miellyttää niin eikun kovaa ajoa. On niitä rumempiakin kun noi...mökkitiellä menis ihan hyvin :roll:
® Mesen linttaklubi
Avatar
simoks
Retro-HVM
Viestit: 791
Liittynyt: 30.10.2010 17:56
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja simoks »

Käväsin tuulilasinpyyhkimiä kysymässä Kl-varaosista tähän, 100e :lol:

Mersupurkaamolta sai onneks 75e:lla joka sekin tietty on aika tyyris :roll:

Vissiin ainoostaan tähän autoon käyvät nuo pyyhkijät toisinkun moni muu malli käy moneen eri autoon.
W210 E320cdi -02

Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Avatar
mese300
aktiivimeseläinen
Viestit: 2442
Liittynyt: 04.10.2006 20:58
Paikkakunta: Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja mese300 »

Biltemasta saa myös pyyhkijän sulat tälläiseen kun tajuaa vaan pyytää kuorma-auto mallin kiinnityksellä olevia :lol:
-07 Mb ML 280CDI
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
tuominen
Viestit: 79
Liittynyt: 10.3.2006 15:44
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja tuominen »

Minäkin aikanaan nöyrryin sulkien hintojen edessä ja askartelin omaan möhkööni bilteman sulista sopivat kumit vanhoihin runkoihin. Tänäpäivänä tilaisin ebaysta kumit parilla eurolla.
V**** S60 Bi-fuel -07
W460 300GD -81
Avatar
simoks
Retro-HVM
Viestit: 791
Liittynyt: 30.10.2010 17:56
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja simoks »

Joo halvemmalla pääsee noin. Mulla vaan oli toisesta sulasta se kiinnike rikki ja se kerran jo lensi jorpakkoon kesken ajon :lol: Niin oli vähän pakko ostaa sitten ihan koko pyyhkimet.
W210 E320cdi -02

Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Avatar
8848
Viestit: 94
Liittynyt: 22.10.2010 9:23

Viesti Kirjoittaja 8848 »

Tilasin itse tuolta muiden osien joukossa:

https://www.autonvaraosat24.fi/bosch/1193451
300GD
S300
E320
Unimog 411 110
Jukkahep
Viestit: 8
Liittynyt: 17.1.2016 8:52

Viesti Kirjoittaja Jukkahep »

Tilasin w221 auto.docista Boschin sulat 680mm pitkät 2kpl 24.90€.
Avatar
simoks
Retro-HVM
Viestit: 791
Liittynyt: 30.10.2010 17:56
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja simoks »

Vaihtelin ne pyyhkijät tuossa äsken auton pesun jälkeen. Olihan ne erilaiset kuin nuo "oikeat" eli vissiin vanha omistaja laittanut jonkun eri mallin pyyhkimet. Istuu kyllä selkeästi paremmin nuo alkuperäset :)

Paisari pikkusen tihkuttaa yläpäästä letkun juuresta siitä muovinystyrästä, näköjään haljennut. Kokeilen pikaliimalla sen halkeeman sulkea vielä ennenkun lähtee koko paisaria vaihtamaan :roll:
W210 E320cdi -02

Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Avatar
simoks
Retro-HVM
Viestit: 791
Liittynyt: 30.10.2010 17:56
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja simoks »

Vaihtelinpa öljyt niin merkkaanpa tähän kilometrit että muistan enskerralla.
308000
W210 E320cdi -02

Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Avatar
simoks
Retro-HVM
Viestit: 791
Liittynyt: 30.10.2010 17:56
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja simoks »

No nyt tuli laitettua hakkapeliitta8:t alle. Ainaki meteli kasvo hakka2:n verrattuna :lol: Katotaan nyt onko noi ihan sudet sittenku on taas liposta.
W210 E320cdi -02

Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Avatar
simoks
Retro-HVM
Viestit: 791
Liittynyt: 30.10.2010 17:56
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja simoks »

Kuva

Kuva

Tykkään kyllä ite kovasti vaikka moni ei :lol:
W210 E320cdi -02

Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Avatar
simoks
Retro-HVM
Viestit: 791
Liittynyt: 30.10.2010 17:56
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja simoks »

Ohjaustehostin pikkusen vuotaa, pari senttiä oli vajaana nestepinta. Yks klemmari oli ihan löysällä niin toivottavasti siitä..

Tuntuis joku kolisevan alustassa, ei semmosta kumeeta niinku yleensä mutta jotai väljää kun nuo taajamatiet on niin monttua näinä päivinä ja keleinä :( Ratti heiluu monttujen mukaan, oiskohan raidetangon päät? Koiranluut vaihettu viime talvena.
W210 E320cdi -02

Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Avatar
simoks
Retro-HVM
Viestit: 791
Liittynyt: 30.10.2010 17:56
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja simoks »

simoks kirjoitti:Ohjaustehostin pikkusen vuotaa, pari senttiä oli vajaana nestepinta. Yks klemmari oli ihan löysällä niin toivottavasti siitä..

Tuntuis joku kolisevan alustassa, ei semmosta kumeeta niinku yleensä mutta jotai väljää kun nuo taajamatiet on niin monttua näinä päivinä ja keleinä :( Ratti heiluu monttujen mukaan, oiskohan raidetangon päät? Koiranluut vaihettu viime talvena.
Laitoin hakkapeliitta9:t orkkisvanteisiin, katotaan esiintyykö samaa levottomuutta vielä kun aiemmin. Hakee uriin ja välillä on outoa hakemista ohjauksessa, toivottavasti renkaista kiinni. Tehostinkin lakkas vuotamasta heti kun autolla ajetaan.
W210 E320cdi -02

Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Avatar
simoks
Retro-HVM
Viestit: 791
Liittynyt: 30.10.2010 17:56
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja simoks »

Noniin hirveä uraherkkyys ja levoton ajo loppui pääosin vaihtamalla reilusti osaa eteen. vasemmalle alapallo ja ylätukivarsi, oikealle raidetangon sisä ja ulkopää ja alatukivarren taaimmaiset puslat mitkä oli aivan romuna.

Pyöränkulmat vielä pitäis, ratti kuitenkin suora edelleen vaikka olikin kaikki auki edestä.
W210 E320cdi -02

Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7077
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

simoks kirjoitti: alatukivarren taaimmaiset puslat mitkä oli aivan romuna.
Nämä kannattaa vaihtaa aina kun W140:n kanssa on ohjauksessa jotain epämääräistä.
Mulla on ollu viisi W140:ä ja jokaisesta on ollu nuo takimmaiset puslat paskana. Pahiten pelkääjänpuolelta.
Avatar
simoks
Retro-HVM
Viestit: 791
Liittynyt: 30.10.2010 17:56
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja simoks »

Mika.T kirjoitti:
simoks kirjoitti: alatukivarren taaimmaiset puslat mitkä oli aivan romuna.
Nämä kannattaa vaihtaa aina kun W140:n kanssa on ohjauksessa jotain epämääräistä.
Mulla on ollu viisi W140:ä ja jokaisesta on ollu nuo takimmaiset puslat paskana. Pahiten pelkääjänpuolelta.
:D nojuu tässäkin kieltämättä oli todella karussa kunnossa. Apusimpukassakin pieni välys mutta se jäi vielä hoitamatta.

Ajettavuus meni heti aivan karmeaksi kun alko tiet oleen jäässä, hakee uriin, jos tuulee enempi niin auto menee minne sattuu ja pieniäkin epätasasuuksia tiessä niin saa ohjata autoa rystyset valkosina :lol: Tämä siis vain moottoritiellämitä jokapäivä ajan 80km, taajamassa ei noita huomannut.
W210 E320cdi -02

Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W140 / R129, sedan, coupe, avo”