VVV part 1. eli Vanjan vaimon Viesta - myyty uuteen kotiin

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3382
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Ihmeen kauan kestää nyt IF:illä käsitellä vahinkoilmoituksia... Molemmat osapuolet ovat antaneet vahinkoilmoitukset jo viime viikolla eikä syyllisyyskysymys ole ongelma. No, kai sieltä ennen juhannusta jotain infoa kuuluu :?
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3382
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Itse itselleni vastaten, että tänään tuli päätös että vastapuoli korvaa vahingot ja Viestan voi viedä korjaamolle arvioon. Siinä sitten onkin toinen jännitysmomentti.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Fenton
Jyllisti
Viestit: 3023
Liittynyt: 23.3.2008 21:35
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

Siiskö että kolmeko viikkoako korvauspäätöksen saamiseen? :shock:

No, tietääpä jatkossakin vältellä Ifiä.
Meillä ajetaan jatkossa kolaritkin pelkästään Turvan asiakkaiden kanssa :pappa:
Ville

Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3382
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Fenton kirjoitti:Siiskö että kolmeko viikkoako korvauspäätöksen saamiseen? :shock:

No, tietääpä jatkossakin vältellä Ifiä.
Meillä ajetaan jatkossa kolaritkin pelkästään Turvan asiakkaiden kanssa :pappa:
Siinä oli kuulemma jarruvarjona se, että vastapuolen (syyllinen) kertomus erosi jotenkin rouvan kertomuksesta ja piti saada lisäselvityksiä, mutta kuitenkin...

Mitä tulee käsijarrun pitämättömyyteen niin eipä tuo ihme ollut... Avasin rummun ja etukenkä oli silkkipaperin ohut :lol: Niin, ja varmaan liki kilo mustaa pölyä tuli rummusta ulos pois ottaessa :lol:
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3382
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

IF:in eka tarjous oli niin haistavitunnaurettava jota vaimolle tarjosivat. Teettäessäni korjaamolla korjausarviota, sanoin huollon esimiehelle joka teki arviota, että laita sitten siihen paperiin mun puhelinnumero eikä vaimon. No vaimolle se soitti ja aika ylimieliseen sävyyn lyttäsi auton arvon. No minä soitin seuraavana päivänä takaisin ja pienen neuvotteun jälkeen tarjottu korvaus nousi riittävästi että sen saattoi hyväksyä.

Mitä tulee taas Fiestan takajarruihin, niin ei riitä pelkkä kenkien ja asennussarjan vaihto. Jarrusylkän männän päät ovat hieman "horoontuneet" ja toinen ilmeisesti jumittaa hieman, joten ainakin toinen takasylkkä pitäisi vaihtaa, mutta kun niiden hinnat ovat huimat 16-18 euroa / kpl niin samalla voisi vaihtaa vaikka molemmat.

Vaan eipä nuo hinnalla ole muutenkaan koko satsi pilattu.
* Kenkäsarja (Lockheed) n. 30€
* Asennussarja (Lockheed) n. 8 eur
* Jarrusylinterit a' n. 17 eur -> 34 eur
yht. n. 72 eur

Käsijarruvaijeri ei ollut säädetty loppuun vaan säätövaraa oli reilusti eli ei ole kovin venynyt. Rummut oli hyvässä kunnossa ja säätötankoakaan ei tarvitse uusia
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3382
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Synkkä yksinpuhelu jatkuu :lol:
Vanja-eno kirjoitti:Vaan eipä nuo hinnalla ole muutenkaan koko satsi pilattu.
* Kenkäsarja (Lockheed) n. 30€
* Asennussarja (Lockheed) n. 8 eur
* Jarrusylinterit a' n. 17 eur -> 34 eur
yht. n. 72 eur


Meni hinta-arvio pieleen. Oikeat hinnat tässä:

*Kenkäsarja -------------> 28,00€
*Asennussarja ------------> 8,50€
*Jarrusylinterit a' 15€ ----> 30,00€

yht. 66,50€

Perikato koittaa, vaivaistaloon joutuu kun nyljetään putipuhtaaksi :lol: :lol: :lol:
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Puhelu voi olla yksinäistä, mutta kyllä me kuunnellaan :wink:
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3382
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Lainasin toisesta topicista, joku on käynyt salaa kuvaamassa mun jarrupuuhasteluja :lol:
topias kirjoitti:Kuva
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10554
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Joskus kun omistin Mondeon niin ihmettelin sen varaosien hintoja merkkiliikkeessä. Edullinen auto perus varaosien suhteen. :)
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3382
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Sen lisäksi että osat olivat halpoja, niin tämä oli ehkä elämäni helpoin takajarruremppa rumpujarrullisiin autoihin mitä olen tehnyt. Rummut lähtivät helposti pois paikaltaan, jarrusylinterien pultit aukesivat kohtuu helposti eivätkä katkenneet (silti pistin uudet tilalle ja vielä vahvemmat). Esim. Octavian takajarruista poiketen (ja moneen muuhunkin nähden poiketen) Fiestassa sylkkään ei tulekaan kiinni jarruputki vaan jarruletku, joka aukesi helposti. Uudet osat olivat helppo asentaa ja kun uudet osat olivat paikoillaan, menivät rummut paikalleen suoraan asentamalla. Yleensä vanhoja rumpuja saa sovitella nitkutella ja asetella paikalleen ja jäävät aina hieman makaamaan ja kahisemaan. Nyt homma oli paketissa nopsaan. Kerrankin näin. :D
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Aina tahtoo olla tosiaan takajarruremontit yllätyksiä täynnä. Usein tulee auto "käsijarrun säätöön" kun on katsastuksessa hylätty seisontajarrusta.
Jos on mersusta kyse säätöön tarvitaan levyt, palat ja kengät. Jos mersulla on ikää yli 15 vuotta lisäksi jarrukilvet.
Taas puolestaan volkkarissa levyt palat satulat vaijerit. Jos alle 15 vuotta vanha VAG lisäksi tuhannen euron sähkömoottoreita ripakopallinen.

Ammattikouluajalta jäi mieleen kaksi seisontajarruremonttia.

Eräs oppilas irrotti Amazonin rumpua ulosvetäjällä. Tiukassa oli, mutta sitten kun ulosvetäjän sai tarpeeksi tiukalle vedettyä rumpu irtosi ja senverta rivakasti että lensi samalla vauhdilla ikkunalasin läpi opettajan pöydälle.

Toinen tapaus oli Lada josta oppilaspari ei saanut rumpua irti, istahtivat sitten auton lähistölle pohtimaan ongelmaa. Maanmainio ammattimiehemme Oiva tuli paikalle ja ärähti että mitäs pojat täällä istuu ? Kun asia selvisi niin Oiva näytti miten rumpu irrotetaan; yhdellä kunnon iskulla.
Sitten vaan haljennut rumpu malliksi ja uutta hakemaan varaosaliikkeestä.
oulaistenliikenne.fi
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3382
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Jarruremontti todettu tänään myös katsastusinsinöörin toimesta onnistuneeksi. Takajarrut olivat 0% heitolla ja käkkärissä oli oikea puoli yhä tehottomampi kun eroa todettiin 13% puolien kesken, mutta pitoa ja voimaa löytyi riittävästi.

Leima voimassa tasan vuoden eteenpäin koska uusi laki. Vanhan lain mukaan olisi leima täytynyt uusia ensi vuonna 18.4.2019 mennessä, nyt 4.6.2019 mennessä. Hyvä lakimuutos.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3382
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Tämä ikiliikkuja jatkaa vaivatonta menoaan. Ilmastointi pukkaa kylmää hyvin ja kilometrejä tulee lisää. Kohta 160 tkm rikki.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3382
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Eli tämä joutaa siis sitten myydä, kun Vokus on kunnostettu. Laitan nyt tässä hyvissä ajoin tiedoksi, että jos jotain kiinnostaa tämmöinen pieni ikiliikkuja. Kuvia topicin alussa, ei siitä juuri ole muuttunut paitsi se pieni kauneusvirhe joka tuli parkkipaikalla, kuvat siitä tähän perään ettei tarvi selailla ja etsiä.
Vanja-eno kirjoitti:Tuommosen lysmyn paukautti, vastapuoli tehnyt jo vahinkoilmoituksen ja toimenpiteitä odotellaan:

Kuva


Kuva


Kuva
+ Halpa pitää ja ajaa
+ ajettu vain n. 159 tkm.
+ leimattu kesäkuussa justiinsa ja leima voimassa kesäkuuhun 2019
+ toimiva ilmastointi
+ ohjaustehostin
+ kahdet hyvähköt renkaat
+ ei mätä pohjasta, kunnon pääsee tarkistamaan nosturilla jos haluaa
+ takajarrut just rempattu
+ lohkolämppäri sisäpistokkeella
+ keskuslukko & sähköikkunat
+ siisti ja ehjä sisältä
+ huoltokirja
+ ketjukone ei henkseleiden vaihtoa

- lommo takasiivessä
- takapyörän kaarissa pientä rupea
- ei vaihtoa

Hp. 990€

yv tavoittaa parhaiten
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3382
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Laitoin eilen ilmoituksen tsättiautoon. Heti oli kysyntää, tänään meni kaupaksi eikä tarvinnut paljoa tinkiä. Oletettavasti hyvään kotiin.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”