200cdin käynnistys ongelma

Vastaa Viestiin
Tero88
Team Boost Hooligans Mikkeli
Viestit: 82
Liittynyt: 29.10.2013 0:55
Paikkakunta: Mikkeli

200cdin käynnistys ongelma

Viesti Kirjoittaja Tero88 »

Potilaana toimii facelifti farkku 203, tuikutettu 200cdi tomaatti laatikolla.

Auto saattaa startata ja hörähtää käyntiin noin sekunniks, sammuu ja sytyttää mittaristoon Coolant faulty ja ESP herjat - > virrat pois - > Uudestaan sama juttu.

Neljännellä kerralla voi jäädä käyntiin (jos planeettojen asento on oikea)

Välillä tekee myös niin että startaa ja hörähtää käyntiin sekunniks, sammuu. Kun yrittää startata sen jälkeen nii hehkun merkkivalo ei syty mittaristoon ja startaus asennossa ei tapahdu mitään. Tätä prosessia saattaa kestää iha hermostumiseen asti, lähtee käyntiin kun tarpeeks on jaksanu odotella, rämpänny ovia lukkoon auki lukkoon auki, tupakoinnut askillisen marlboroa, kiukunnut, hermonnu yms yms..

Kaikki vaivat alko kun tuli ensimmäiset pakkaset (-2), todella ärsyttävä vika kun ei koskaan tiijä milloin pääsee liikkeelle!

APUVA!?
S203 Käyttis-Kippo.
Opel Kadett C -79 "Vanha Rouva".
Pari maatunutta pystäriä.

® Mesen Linttaklubi
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2930
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Äkkiseltään kuulostaa että moottorinohjaimelta häviäis virrat. Etusamissa on muistaakseni rele joka ohjaa virtoja ecullekin, sieltä vois käyttää releet irti ja katella ettei oo hapettumaa
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kokeile ongalman ollessa päällä lämmittää etu-samia (siis konepellin alla boksi jossa sulakkeet, varmaan tiesitkin).
Kuumailmapuhallin, hiustenkuivainta ei taida olla :shock: mutta sekin kävisi.
oulaistenliikenne.fi
Tero88
Team Boost Hooligans Mikkeli
Viestit: 82
Liittynyt: 29.10.2013 0:55
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Tero88 »

Nyt tänä aamuna joutu antamaa lisä hehkua hiustenkuivaajalla..
Aamun prosessi kokonaisuudessaan: Virrat päälle, ei hehkun merkkivaloo-> Sulakerasia konepellin alta auki, lämpöä kaljun lämmittimellä - > Hehku is back, starttaus, käyntiin, käy 3sek,sammuu - > kolmannella yrityksellä jää käyntiin.

Releet nostin silloin n. Viikko sit ylös. Jokaisen nastat puhtaaks santapaperilla ja wd voitelu päälle. Ei ollu pahoja hapettumia omasta mielestä. Näytti nuo releet olevan avattavia, mutta ujona savolaisena en ruvennut niitä kummasemmin aukomaan, kokeilin yhtä oli suht tiukka nousemaan se koppa pois.

Onks näistä apuja diaknoosin tekemiseen? Kaljun kuivain vakio varusteeks talveks nii nou problem.. :D
S203 Käyttis-Kippo.
Opel Kadett C -79 "Vanha Rouva".
Pari maatunutta pystäriä.

® Mesen Linttaklubi
Tero88
Team Boost Hooligans Mikkeli
Viestit: 82
Liittynyt: 29.10.2013 0:55
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Tero88 »

Illasta taas sama prosessi.. Nyt vaan huomasin että flekti huutaa iha hulluna sammumisen jälkeen.. Jäi nyt käynnistämisen jälkeen palamaan moottori häiriön vikavalo, piuhan päähän ajelen samointein.. Eli infoo tulossa kohta lissee..
S203 Käyttis-Kippo.
Opel Kadett C -79 "Vanha Rouva".
Pari maatunutta pystäriä.

® Mesen Linttaklubi
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2930
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Moottorinohjain virrattomana edellämainittujen vikojen aiheuttaja. Etusamissa on rele mikä ohjaa virtoja sille. Vika joko releessä, sen ohjaukseaaa tai samissa. Todennäköisesti etusam
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Tero88
Team Boost Hooligans Mikkeli
Viestit: 82
Liittynyt: 29.10.2013 0:55
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Tero88 »

Vika onkin nyt paikallistettu yhteen releseen (vp87), taitaa olla just kyseinen rele mistä multiviri puhuikin. Tänään käyn hakemassa uuen releen, katsotaan auttaako.. Jos puhutaan etu-samista, nii kattaako se koko sulakerasian? :o Kuullostaa aika työmaalle ruveta sitä vaihtaa/korjaamaan.. :?
S203 Käyttis-Kippo.
Opel Kadett C -79 "Vanha Rouva".
Pari maatunutta pystäriä.

® Mesen Linttaklubi
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ei ole paha vaihtaa koko sulakerasia (etu-sam). Puoli tuntia + mahdollinen koodailu.
oulaistenliikenne.fi
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W203 / R170, sedan, farmari, avo”