Ensimmäinen mese?
-
- Viestit: 145
- Liittynyt: 21.8.2016 12:29
Ensimmäinen mese?
Moi
Noilla VAG konsernin autoilla on tullut ajettua useampi vuosi ja nyt menee hermot.
Perheessä on asuntovaunu ja kolme poikaa joten ne asettavat omat rajoituksensa autohankinnalle.
Pitkän pähkäilyn jälkeen olen päätymässä W211:een. 4maticilla, airmaticilla ja 320 koneella. Kun lompakkoon katsoo, katse kääntyy väkisinkin tuonne etelään ja saksan maalle.
Sieltä meikäläisen budjetilla saisi tuollaisen reipas 200tkm ajetun yksilön. Niin vm-2007 jolloin lastentaudeista on päästy, ei samalla lailla jarruongelmia eikä noita sähköongelmiakaan.
Kun tätä foorumia lueskelee, tuntuu aika paljon vikaa noissa olevan. Se on nyt saanut miettimään tuon järkevyyttä uusiksi. Tuntuu että VAG on vähävikaisempi sitten kuitenkin...
Kertokaas olenko ihan hakoteillä?
Noilla VAG konsernin autoilla on tullut ajettua useampi vuosi ja nyt menee hermot.
Perheessä on asuntovaunu ja kolme poikaa joten ne asettavat omat rajoituksensa autohankinnalle.
Pitkän pähkäilyn jälkeen olen päätymässä W211:een. 4maticilla, airmaticilla ja 320 koneella. Kun lompakkoon katsoo, katse kääntyy väkisinkin tuonne etelään ja saksan maalle.
Sieltä meikäläisen budjetilla saisi tuollaisen reipas 200tkm ajetun yksilön. Niin vm-2007 jolloin lastentaudeista on päästy, ei samalla lailla jarruongelmia eikä noita sähköongelmiakaan.
Kun tätä foorumia lueskelee, tuntuu aika paljon vikaa noissa olevan. Se on nyt saanut miettimään tuon järkevyyttä uusiksi. Tuntuu että VAG on vähävikaisempi sitten kuitenkin...
Kertokaas olenko ihan hakoteillä?
Jos foorumeita lueskelee, niin ei uskalla ostaa mitään autoa
Meillä oli -03 S211 320CDI nelisen vuotta ja sillävälin ajettiin ~119tkm.
Vaihtoon mennessä mittarilukema oli hiukan vajaa 450tkm.
Tuo nyt ei ollut 4-matic eikä ollut airmaticia, mutta hiukan osaa sanoa ko. automallista..
En ottaisi väenvängällä airmaticia, nykyisessä (erilaisessa korissa tosin) on eikä se kyytiä mitenkään autaallisemmaksi tee, mutta mahdolliset (tulee varmasti, ennemmin tai myöhemmin) remonttikulut on aivan toista luokkaa verraten rautajousiin. Tosin jos neliveto on pakollinen, niin en tiedä onko näitä saanut ilman aimaticia?
Samaten faceliftissä saa v6 moottorin omine murheineen. Vanhassa rivikuutosessa on vähemmän murhetta ja kuulopuheitten mukaan menee hiukan vähemmällä naftalla.
Lyhyestä virsi kaunis, 12 vuoden aikana omistamistani kahdeksasta Mersusta on 211 ollut ehdottomasti mieluisin.
viewtopic.php?t=35519&postdays=0&postorder=asc&start=0 Jos kiinnostaa, voi linkistä vakoilla yhteistä taivalta.
Meillä oli -03 S211 320CDI nelisen vuotta ja sillävälin ajettiin ~119tkm.
Vaihtoon mennessä mittarilukema oli hiukan vajaa 450tkm.
Tuo nyt ei ollut 4-matic eikä ollut airmaticia, mutta hiukan osaa sanoa ko. automallista..
En ottaisi väenvängällä airmaticia, nykyisessä (erilaisessa korissa tosin) on eikä se kyytiä mitenkään autaallisemmaksi tee, mutta mahdolliset (tulee varmasti, ennemmin tai myöhemmin) remonttikulut on aivan toista luokkaa verraten rautajousiin. Tosin jos neliveto on pakollinen, niin en tiedä onko näitä saanut ilman aimaticia?
Samaten faceliftissä saa v6 moottorin omine murheineen. Vanhassa rivikuutosessa on vähemmän murhetta ja kuulopuheitten mukaan menee hiukan vähemmällä naftalla.
Lyhyestä virsi kaunis, 12 vuoden aikana omistamistani kahdeksasta Mersusta on 211 ollut ehdottomasti mieluisin.
viewtopic.php?t=35519&postdays=0&postorder=asc&start=0 Jos kiinnostaa, voi linkistä vakoilla yhteistä taivalta.
-
- Viestit: 145
- Liittynyt: 21.8.2016 12:29
A
Airmatic olisi toiveissa juuri tuon vaunun takia. Kun on kolme jannua takapenkillä, tavarakontissa tavaraa ja vaunun aisapaino päälle niin tahtoo perä roikkua muuten.
Vai on näissä V6sissakin ongelmansa. Jotenkin tyohon jo päässäni päädyin jo siksi että sitä ei ajamalla saisi rikki..
Voi voi kun on hankalaa
Vai on näissä V6sissakin ongelmansa. Jotenkin tyohon jo päässäni päädyin jo siksi että sitä ei ajamalla saisi rikki..
Voi voi kun on hankalaa
Farmareissa on takapää ilmalla aina tehtaalta lähtiessä. Takapussi ei ole han tolkuttoman kallis, mutta airmaticin etutolpan kanssa voi jo tulla suru puseroon.
V6 sisältää venyvän jakoketjun, omasta nykykulkineesta oli 200tkm. ajolla venynyt niin paljon, että ajoitus oli hampaan verran myöhässä.
Myös öljynlauhduttimen tiiviste lohkon päällä vuotaa usein ja on aika työläs vaihtaa.
viewtopic.php?t=42634
Tässä ketjussa juttua v6 CDI:stä
V6 sisältää venyvän jakoketjun, omasta nykykulkineesta oli 200tkm. ajolla venynyt niin paljon, että ajoitus oli hampaan verran myöhässä.
Myös öljynlauhduttimen tiiviste lohkon päällä vuotaa usein ja on aika työläs vaihtaa.
viewtopic.php?t=42634
Tässä ketjussa juttua v6 CDI:stä
-
- Viestit: 145
- Liittynyt: 21.8.2016 12:29
Tuo V6 ketju luettu lävitse ja onhan se aika murheellista että nämä eivät kestä pidempään.
Eikös tuo ketju kuitenkin ole verrattavissa ihan normaaliin nokkaketjuun? Eli kustantaa sen päivän verran työtä + osat? Lauhduttimen liitos onkin sitten surkeampi tapaus.
Jotenkin VAG vehkeissä kyllästynyt että 200t ja turbo loppu, kaksmassavauhtipyörä vaatii vaihtoa, kytkin loppu plus kaikki muu eksoottisempi. Toivoin että vehje josta aina kehutaan että niillä ajetaan miljoona kilometriä olisi vähän vähävikaisempia.
Niin niin, farkuissa on aina pussit takana riippumatta varustetasosta. No sittenhän sekin riittäisi meikäläisen tarpeisiin.
Eikös tuo ketju kuitenkin ole verrattavissa ihan normaaliin nokkaketjuun? Eli kustantaa sen päivän verran työtä + osat? Lauhduttimen liitos onkin sitten surkeampi tapaus.
Jotenkin VAG vehkeissä kyllästynyt että 200t ja turbo loppu, kaksmassavauhtipyörä vaatii vaihtoa, kytkin loppu plus kaikki muu eksoottisempi. Toivoin että vehje josta aina kehutaan että niillä ajetaan miljoona kilometriä olisi vähän vähävikaisempia.
Niin niin, farkuissa on aina pussit takana riippumatta varustetasosta. No sittenhän sekin riittäisi meikäläisen tarpeisiin.
-
- Viestit: 145
- Liittynyt: 21.8.2016 12:29
Meillä on ollut puolisen vuotta R jossa on 7G vaihteisto. Tällä kokemuksella 5-vaihteinen on kyllä mielestäni parempi.
+Helpompi öljynvaihto
+halvemmat osat (kun jossain välissä kuitenkin vaihdellaan johdinlevyä yms.)
+7G on hidas
Tuosta hitaudesta. En oikein ottanut vakavasti kun foorumilla porukka kirjoitteli noista aika uudennahkeana. Vähän naureskelin, että eihän se nyt voi olla niin surkea kun annetaan ymmärtää.
Kyllä se on. Lähdetään esimerkiksi ohittamaan maantievauhdista:
Ensin kaasua saa runtata kohtuuttoman paljon, jotta rasia suostuu vaihtamaan pienemmällä. Tuntuu siis oikeasti, että kaasupolkimen liikeradasta saa käyttää puolet ennen vaihtoa. Sitten kun on saavutettu riittävä nopeus ja kevennetään kaasua, sekuntikaupalla mennään 3500 kierrosta taulussa ennenkuin saadaan taas isompi pykälä päälle
Ja ei, en halua kajota rattinappeihin. Jos haluaisin käsipelillä puuttua vaihteenvalintaan, niin en kai olisi ostanut automaattivaihteistolla varustettua autoa
+Helpompi öljynvaihto
+halvemmat osat (kun jossain välissä kuitenkin vaihdellaan johdinlevyä yms.)
+7G on hidas
Tuosta hitaudesta. En oikein ottanut vakavasti kun foorumilla porukka kirjoitteli noista aika uudennahkeana. Vähän naureskelin, että eihän se nyt voi olla niin surkea kun annetaan ymmärtää.
Kyllä se on. Lähdetään esimerkiksi ohittamaan maantievauhdista:
Ensin kaasua saa runtata kohtuuttoman paljon, jotta rasia suostuu vaihtamaan pienemmällä. Tuntuu siis oikeasti, että kaasupolkimen liikeradasta saa käyttää puolet ennen vaihtoa. Sitten kun on saavutettu riittävä nopeus ja kevennetään kaasua, sekuntikaupalla mennään 3500 kierrosta taulussa ennenkuin saadaan taas isompi pykälä päälle
Ja ei, en halua kajota rattinappeihin. Jos haluaisin käsipelillä puuttua vaihteenvalintaan, niin en kai olisi ostanut automaattivaihteistolla varustettua autoa
Yksilöitähän nämä lie. Mulla on 280 v6:n mittarissa 510tkm eikä ole ketjua vaihettu vielä. Lauhduttimen tiiviste ja takapussitkin on vaihettu vasta kerranLeemu kirjoitti:Farmareissa on takapää ilmalla aina tehtaalta lähtiessä. Takapussi ei ole han tolkuttoman kallis, mutta airmaticin etutolpan kanssa voi jo tulla suru puseroon.
V6 sisältää venyvän jakoketjun, omasta nykykulkineesta oli 200tkm. ajolla venynyt niin paljon, että ajoitus oli hampaan verran myöhässä.
Myös öljynlauhduttimen tiiviste lohkon päällä vuotaa usein ja on aika työläs vaihtaa.
7G:n hitauteen en ota kummemmin kantaa kun en ole päässyt 5-lovisella ikinä ajamaan, mutta kickdown kyllä tuntuu olevan vähän myöhässä.
Ainiin, SBC-yksikkö on myös alkuperäinen. Ei vissiin ole poljettu jarrua liikoja.
http://www.mptiihonen.fi
--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
Joo, ei toki kaikissa esiinny mitään näistä tyyppivioista. Toisissa on sitten kaikkiSupa kirjoitti: Yksilöitähän nämä lie. Mulla on 280 v6:n mittarissa 510tkm eikä ole ketjua vaihettu vielä. Lauhduttimen tiiviste ja takapussitkin on vaihettu vasta kerran
7G:n hitauteen en ota kummemmin kantaa kun en ole päässyt 5-lovisella ikinä ajamaan, mutta kickdown kyllä tuntuu olevan vähän myöhässä.
Ainiin, SBC-yksikkö on myös alkuperäinen. Ei vissiin ole poljettu jarrua liikoja.
Joitain ketjuja on kai vaihdettu jo 100tkm. nurkilla
Ilmeisesti käynnistysten määrä ajomäärään verrattuna vaikuttaa, samaten huoltoväli saattaa olla yksi voimakas vaikutin
SBC:tä on myös turha nykyään pelätä. Yksiköitä saa jo ohi marmoritiskin ja useimmiten taitaa riittää kun käy mutkan yhden maagisen kuusen alla
Joo, meidän ärräkin kävi melko rivosti "rynkyttämällä" tyhjää ennen ketjun vaihtoa. Osasyyllisenä oli varmaankin myös 6.sylinterin suuttimen pohjatiivisteen vuoto, aiheutti jo sytytyskatkoja ko.sylinteriindealer kirjoitti:Ketjun vaihtoon vaikuttaa myös se että miten haluaa ajoitusten olevan kohdallaan ja miltä haluaa moottorin joutokäynnin kuulostavan
-
- Viestit: 145
- Liittynyt: 21.8.2016 12:29
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Sikäli jos vastaava löytyy esim. kopiokoneesta.BielajaSmjert kirjoitti:Eikös tuo ketju kuitenkin ole verrattavissa ihan normaaliin nokkaketjuun?
Päästöt pitää saada alas, eli moottorin pyörittämä ylimääräinen massa ja kitka minimiin. Riimut on vahvuudeltaan kuin lavuaarin tulpassa. Samalla halutaan saada vielä materiaalikulut minimiin, jolloin se naurettavan vahvunen vitja on vielä tavan ämpäriläkkipellistä punottu.
Linnunsilmävaahterat kyllä pitää laatuvaikutelmaa yllä kunnes uuden ostaja taas toivottavasti vaihtaa tuoreempaan.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
-
- Viestit: 145
- Liittynyt: 21.8.2016 12:29
-
- Viestit: 145
- Liittynyt: 21.8.2016 12:29
Jos en ole aivan väärässä niin kaksi ensimmäistä on vakiona 211:ssa.
Rengaspaineita valvotaan esp:n avulla, isännän facelift 211:ssa on se joten olisiko se vakiona faceliftissä? Vanhempiinkin voi onnistua koodata starilla päälle tuo.
Toki on myös antureilla olevia systeemejä mutta me ovat lisävarusteita
Rengaspaineita valvotaan esp:n avulla, isännän facelift 211:ssa on se joten olisiko se vakiona faceliftissä? Vanhempiinkin voi onnistua koodata starilla päälle tuo.
Toki on myös antureilla olevia systeemejä mutta me ovat lisävarusteita
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
-
- Viestit: 145
- Liittynyt: 21.8.2016 12:29
Siinähän tuo onkin, noita ei löydy siltä listalta.dealer kirjoitti:Tarkista valmistenumerolla EPC:stä varusteet.
Onko sitten niin että jos ominaisuus on vakiona ko. pelissä, se ei listalla näykään?
Myyjän ilmoituksessa nuo kuitenkin on.
202B OWNERS MANUAL AND SERVICE RECORD - GERMAN
213 SPEED-SENSITIVE POWER STEERING/VARIO STEERING
220 PARKTRONIC SYSTEM (PTS)
229L GERMANY
249 INSIDE AND OUTSIDE MIRROR AUTOMATIC DIMMING
250B MOBILO LIFE/EUROPE SERVICE PACKAGE
260B AIRBAGLABEL - GERMAN/ENGLISH
287 THROUGH-LOADING FEATURE
289 WOOD/LEATHER STEERING-WHEEL
2XXL FEDERAL REPUBLIC OF GERMANY
354 ANTENNA FOR TELEPHONE D/E-NET
368U FLINTGRAY - METALLIC PAINT
386 MOBILE PRE.-INSTALLATION (MTUS)
423 5-SPEED AUTOMATIC TRANSMISSION
474 DIESEL PARTICULATE FILTER
474 *1 642.9__ 20040505 DIESEL PARTICULATE FILTER
474 *2 211____ 20030709 PARTICLE FILTER
477 TIRE PRESSURE LOSS WARNER
527 COMAND DVD APS WITH NAVIGATION
550 TRAILER COUPLING
581 AUTOMATIC CLIMATE CONTROL
600 HEADLAMPS - CLEANING EQUIPMENT
614 BI-XENON HEADLAMPS FOR RIGHT-HAND TRAFFIC
619 CORNERING ILLUMINATION
672 LIGHT-ALLOY-WHEEL 5-STAR DESIGN
673 HIGH-CAPACITY BATTERY
731 WOOD TRIM BURRED WALNUT ROOT
807 AEJ 06/1/M/X
807 *1 722.6__ 19960119 AEJ 06/1/M/X
807 *2 211____ 20030218 YEAR OF MODIFICATION
807 *3 642.9__ 20040805 YEAR OF MODIFICATION
850A AMARETTA/LEATHER/NAPPA/SEMI-ANILINE
854A AMARETTA/LEATHER/NAPPA/SEMI-ANILINE - BROWN
873 SEAT HEATER FOR LEFT AND RIGHT FRONT SEATS
910 DYNAMO WITH HIGHER CAPACITY (FFO)
915 FUEL TANK WITH LARGER CAPACITY
926 EXHAUST GAS CLEANING WITH EURO 4 TECHNOLOGY
955 EQUIPMENT PACKAGE ELEGANCE
985 COC PAPER EURO 4 TECHNOLOGY W. REG. CERT. PART II
K11 ADAPTIVE STOP LIGHT FLASHING
K12 CONTROL CODE FOR SERVICE INTERVAL
K13 CONTROL CODE FOR SERVICE INTERVAL 25000 KM
M002 ENGINES WITH EXH.TURBOCHARGER WITH INTERCOOLER
M005 VEHICLES WITH 4-MATIC-/ALL WHEEL DRIVE
M30 DISPLACEMENT 3.0 LITER
M642 V6 DIESEL ENGINE OM642
P80 SPECIAL MODEL FLEET PACKAGE
R01 SUMMER TIRES
U15 2ND CARGO AREA W/ COMPART. UNDER MAIN FLOOR PANEL
V06 SPEED- + LOADINDEX 95W
-
- Viestit: 145
- Liittynyt: 21.8.2016 12:29
-
- Viestit: 145
- Liittynyt: 21.8.2016 12:29
Joo siitä tuon bongasinkin. Myyjän ilmoituksessa tuosta ei ollut mitään.dealer kirjoitti:477 TIRE PRESSURE LOSS WARNER
Noita kahta muuta en kuvista tunnista eikä tuosta vin tekstistä löydy???
e: Siis kaksi ominaisuutta on myyjän ilmossa muttei listauksessa ja yksi listausessa muttei ilmossa. Alkuperäinen kysymys johti vähän harhaan.
Ei näy sadetunnistinta omassanikaan listauksessa, mutta se silti on. Liekö sitten kaikissa, joten ei myöskään varusteeksi lueta... Hill holdi on kaikissa ainakin.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
-
- Viestit: 145
- Liittynyt: 21.8.2016 12:29
Kappas. Vaihdettu on itsellänikin (pömpeli valmistettu 2012) ja hyvin toimii holdi
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Se oisi ihan kiva joskus – lähinnä tasamaalla. Pikkuisessa vastamäessä pitää automaagi pirssin paikoillaan. Ihmettelin sitä ääneen kerran Jäälin monimerkkikorjaamolla ja siellä asiantuntija sanoi, että riippuu yksiköstä, onko sitä vai ei. Itellä on 2005-leimat.luokyio kirjoitti:Kappas. Vaihdettu on itsellänikin (pömpeli valmistettu 2012) ja hyvin toimii holdi
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)