ongelmia isännän röntän kanssa.....
ongelmia isännän röntän kanssa.....
Noniin pitkästä aikaa täällä.
En yhtäkkiseltään löytänynnä hakemalla niin kysyytään täältä
Potilaana olisi w124 200 pentsiini ja tomaatti.
Tarina alkaa näin.....
Ilalla isännys oli unohtanut katto lunkan ravolleen ja kaato sade.....
Aamulla kirvausta ja tupinaa jotain sisustan pesusta noo isäntä mersun ratin taakse auto käyntiin ja kylälle olivat äiteen kanssa käyneet kaupoissa ja sitten hoksanneet että käymmä tuossa tokmannilla vielä.
Komiasti kaartaen parkkiin ja kauppaan farmarit persauksesta märkänä.
No kotia lähessä oli tartannu hörähtäny ja sitten tullu pöläys virtalukosta
Isäntä soittaa minulle töihin että mistäs tämä nyt suuttu kun teki näin ja nyt vain tarttaa mutta ei syty????
Auto kotiin ja ihmettelyä tarttaa mutta ei käyntiin ei lupaakkaa.
Sulakkeet tms ok no hokasin ja soitto isälle saako se pensaa ??? Pirustako hän sitä tietää ei haise ainakaa. Hämpä antaa pikku huikan tälle ku löytää kanisterin.
Lähti käymään mutta jos löysää kaasua sammuu eikä käy kierroksillä pysyy käynnissä.
Oli kävelly tarvike liikkeessee kysyy pensapumppua ja relettä sille kun oli löytäny sen ja haisi ratiolle.
Noo tänään oli saanu releen ja vaihtanut sen. Oli taas hörähtäny ja sammunu uusi tarttaus no mikä perrr.
Soittaa minulle nyt meni virtalukkoki jumiin......
No oli alkanu räpeltää virtalukkoa. Purkanut muovit tms poies ja alkanu irroittaa sitä pohjaa virtalukosta sehän ei irtoa kuin avain oikeasa asennossa?
Kuulemma hän vain vähän väänsi lujemmin niin se räjähti kokonaan ja kaikki johot myös sisältä irti reijistään........
Nyt kysymys itsessään ei kenellää olisi kertoa minkä värinen johto kuuluu minkä numeron kanssa yhteen tai jotain muuta konstia miten saan piuhat oikiaan kohtaan?????
Ps lukko alkoi pelaan normaalisti tuon jälkeen patruunan saa nyt vaihettua.....
Ja toisakseen mikäs tuolle tuli kun heitti käymästä???
Pensapumppu kuulosti kuulemma nakuttavan....
Isännys vei minulta suikan ja organisoi minulle tuon kasauksen ennenkuin särkee lisää......
Ja ite olen vain dieselien kanssa taistellu joten nämä pensselin pesu w124 vähän hakusessa.
Kiitoksia jo nyt avusta ja anteeksi turha höpisy mutta vähän ilta kevennystä alkuun
En yhtäkkiseltään löytänynnä hakemalla niin kysyytään täältä
Potilaana olisi w124 200 pentsiini ja tomaatti.
Tarina alkaa näin.....
Ilalla isännys oli unohtanut katto lunkan ravolleen ja kaato sade.....
Aamulla kirvausta ja tupinaa jotain sisustan pesusta noo isäntä mersun ratin taakse auto käyntiin ja kylälle olivat äiteen kanssa käyneet kaupoissa ja sitten hoksanneet että käymmä tuossa tokmannilla vielä.
Komiasti kaartaen parkkiin ja kauppaan farmarit persauksesta märkänä.
No kotia lähessä oli tartannu hörähtäny ja sitten tullu pöläys virtalukosta
Isäntä soittaa minulle töihin että mistäs tämä nyt suuttu kun teki näin ja nyt vain tarttaa mutta ei syty????
Auto kotiin ja ihmettelyä tarttaa mutta ei käyntiin ei lupaakkaa.
Sulakkeet tms ok no hokasin ja soitto isälle saako se pensaa ??? Pirustako hän sitä tietää ei haise ainakaa. Hämpä antaa pikku huikan tälle ku löytää kanisterin.
Lähti käymään mutta jos löysää kaasua sammuu eikä käy kierroksillä pysyy käynnissä.
Oli kävelly tarvike liikkeessee kysyy pensapumppua ja relettä sille kun oli löytäny sen ja haisi ratiolle.
Noo tänään oli saanu releen ja vaihtanut sen. Oli taas hörähtäny ja sammunu uusi tarttaus no mikä perrr.
Soittaa minulle nyt meni virtalukkoki jumiin......
No oli alkanu räpeltää virtalukkoa. Purkanut muovit tms poies ja alkanu irroittaa sitä pohjaa virtalukosta sehän ei irtoa kuin avain oikeasa asennossa?
Kuulemma hän vain vähän väänsi lujemmin niin se räjähti kokonaan ja kaikki johot myös sisältä irti reijistään........
Nyt kysymys itsessään ei kenellää olisi kertoa minkä värinen johto kuuluu minkä numeron kanssa yhteen tai jotain muuta konstia miten saan piuhat oikiaan kohtaan?????
Ps lukko alkoi pelaan normaalisti tuon jälkeen patruunan saa nyt vaihettua.....
Ja toisakseen mikäs tuolle tuli kun heitti käymästä???
Pensapumppu kuulosti kuulemma nakuttavan....
Isännys vei minulta suikan ja organisoi minulle tuon kasauksen ennenkuin särkee lisää......
Ja ite olen vain dieselien kanssa taistellu joten nämä pensselin pesu w124 vähän hakusessa.
Kiitoksia jo nyt avusta ja anteeksi turha höpisy mutta vähän ilta kevennystä alkuun
Ruisku vai kaasari kone?
puhe bensapumpun releestä voisi viitata ruiskukoneeseen.
Ruiskukoneissa joskus poksauttaa määräjakajan pohjasta lähtevän ilmaputken irti --> ei käy kuin reippaalla kaasulla.
Jos se on irti niin putsaa virranjakaja niin ei paukuttele takaisin startatessa.
Tuolla oli virtalukosta jotain juttua.
http://www.justanswer.com/mercedes/2f36 ... -260e.html
puhe bensapumpun releestä voisi viitata ruiskukoneeseen.
Ruiskukoneissa joskus poksauttaa määräjakajan pohjasta lähtevän ilmaputken irti --> ei käy kuin reippaalla kaasulla.
Jos se on irti niin putsaa virranjakaja niin ei paukuttele takaisin startatessa.
Tuolla oli virtalukosta jotain juttua.
http://www.justanswer.com/mercedes/2f36 ... -260e.html
Noniin nyt käyty auton tykönä ja taas lisäää tietoa.
Elikkä aloitetaan ihan alusta.
Auto on 200e pentsiini ja automaatti.
vuojelta 89
Eli eikös tämä ole ke jetti vai mikä??
WDB1240211B077029
Näiden pensojen kanssa vielä hukassa.
JA sitten tuo linkki muuten hyvä ja olen kattonukki noita mutta tässä tulee se mutta kohta.
Eli tuossakin linkissä piuhoja on 6 tai 7 kpl
JA meillä on 8
motonetissä on kaasari koneen pohjia 7 napainen eli ilmeisemmin ei passaa.....
meillä on piuhat:
-punainen paksu
-punainen paksu
-pinkki jossa punainen raita
-pinkki jossa vihreä raita
-pinkki jossa keltainen raita
-violetti (menee paksu ja ohut samaan napaan)
-pinkki jossa sininen raita
-vihreä jossa valkoinen raita
sitten pohjasta löytyy:
P30
15
15R
30
15T
15X
50
30
Vahva epäilys että ainakin noihin 30 tulisi nuo punaiset molemmat? eli virta.
missäs tuo määräjakaja on ja tuo letku??
no ensin saaja tuo virtalukko kasaan niin pääsee uudestaan yritteleen.
Elikkä aloitetaan ihan alusta.
Auto on 200e pentsiini ja automaatti.
vuojelta 89
Eli eikös tämä ole ke jetti vai mikä??
WDB1240211B077029
Näiden pensojen kanssa vielä hukassa.
JA sitten tuo linkki muuten hyvä ja olen kattonukki noita mutta tässä tulee se mutta kohta.
Eli tuossakin linkissä piuhoja on 6 tai 7 kpl
JA meillä on 8
motonetissä on kaasari koneen pohjia 7 napainen eli ilmeisemmin ei passaa.....
meillä on piuhat:
-punainen paksu
-punainen paksu
-pinkki jossa punainen raita
-pinkki jossa vihreä raita
-pinkki jossa keltainen raita
-violetti (menee paksu ja ohut samaan napaan)
-pinkki jossa sininen raita
-vihreä jossa valkoinen raita
sitten pohjasta löytyy:
P30
15
15R
30
15T
15X
50
30
Vahva epäilys että ainakin noihin 30 tulisi nuo punaiset molemmat? eli virta.
missäs tuo määräjakaja on ja tuo letku??
no ensin saaja tuo virtalukko kasaan niin pääsee uudestaan yritteleen.
Moi. Uusi tuttavuus tällä foorumilla yrittää laittaa lusikkansa soppaan
Ihan alkuun; toivottavasti lukija ymmärtää oman vastuunsa kytkiessään piuhoja. Minä olen katsonut nämä kyseisen automallin sähkökaaviosta, enkä voi antaa mitään takeita juuri tästä yksilöstä.
Asiaan: Alfamerin sähkökaaviota tutkiskelin, mutta sekään ei tunnista tuota kahdeksatta piuhaa/napaa. Mutta nämä siitä selvisi:
30 - punainen
30 - punainen
15R - pinkki-keltainen
15 - pinkki-punainen
15X - pinkki-vihreä
50 - violetti
P30 - vihreä-valkoinen
Punaiset tulee liittimeltä X4(en tiedä, missä on) johon tulee kaapeli akulta. Samalta liittimeltä menee piuha sulakerasiaan ja valokatkaisijaan. Violetti menee startille. P30 valokatkaisijaan ja loput sulakkeille. Toivottavasti tästä on apua, yleismittarin suosittelisin ottamaan kaveriksi.
Määränjakaja on ilmanputsarikotelon alla. Se siis jakaa bensan suuttimille. Sen alapuolella on kuminen kaukalo/lätkä, josta menee kumiletku tyhjäkäymtimoottorille. Tk-moottori on kiinni imusarjassa (kuskin puolella konetta) 3-4 pytyn välissä kumikannakkeella. Käsikopelolla pystyt tarkastamaan, onko tämä kumiletku kiinni molemmista päistään. Yleensä kait ampuu irti määränjakajasta.
Ihan alkuun; toivottavasti lukija ymmärtää oman vastuunsa kytkiessään piuhoja. Minä olen katsonut nämä kyseisen automallin sähkökaaviosta, enkä voi antaa mitään takeita juuri tästä yksilöstä.
Asiaan: Alfamerin sähkökaaviota tutkiskelin, mutta sekään ei tunnista tuota kahdeksatta piuhaa/napaa. Mutta nämä siitä selvisi:
30 - punainen
30 - punainen
15R - pinkki-keltainen
15 - pinkki-punainen
15X - pinkki-vihreä
50 - violetti
P30 - vihreä-valkoinen
Punaiset tulee liittimeltä X4(en tiedä, missä on) johon tulee kaapeli akulta. Samalta liittimeltä menee piuha sulakerasiaan ja valokatkaisijaan. Violetti menee startille. P30 valokatkaisijaan ja loput sulakkeille. Toivottavasti tästä on apua, yleismittarin suosittelisin ottamaan kaveriksi.
Määränjakaja on ilmanputsarikotelon alla. Se siis jakaa bensan suuttimille. Sen alapuolella on kuminen kaukalo/lätkä, josta menee kumiletku tyhjäkäymtimoottorille. Tk-moottori on kiinni imusarjassa (kuskin puolella konetta) 3-4 pytyn välissä kumikannakkeella. Käsikopelolla pystyt tarkastamaan, onko tämä kumiletku kiinni molemmista päistään. Yleensä kait ampuu irti määränjakajasta.
15T on se viimeinen pinkki-sininen. Se on ilmeisesti vain kaasarivehkeissä ja se on imusarjan vastuksen herätenasta. Liekö semmoinen, että se menee päälle vasta starttauksessa ja pysyy päällä sen jälkeen (ei siis ennen starttausta). Jotenkin semmoisen kuvan sain kytkiksistä (Bucheli Verlagin 124-kirja).
t.
Risto
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Noniin tännehän on tullut vastauksia kiitoksia paljon.
Löysin yhden vanhan topikinkin lopulta jossa oli nuo samat yhdistelmät jotten eiköhän kolmella samalla yhdistelmällä pitäisi alkaa pelaamaan.
Jännä tuo yksi liitin 15t jos on vain kaasarissa kun tämä on ruisku. Enivei nyt on ongelmana että mistä löydän moisen 8 napaisen pohjan, kun jokapaikassa tyrkytettään 7 napaista toisala sanotaan että olisi kaasarimalliin 7 napainen toisaalla taas että 8napainen jos on abs jarrut.........
Pitää pistää kl ja merteil ja niemelään kyselyä kun kl merteil sivulla kuvissa kanssa 7 napaisia kaikki.
Totta kai kaikki tämä tieto näistä johdoista ja kytkennöstä on jokaisen henk koht asia kytkeekö vai ei.
Löysin yhden vanhan topikinkin lopulta jossa oli nuo samat yhdistelmät jotten eiköhän kolmella samalla yhdistelmällä pitäisi alkaa pelaamaan.
Jännä tuo yksi liitin 15t jos on vain kaasarissa kun tämä on ruisku. Enivei nyt on ongelmana että mistä löydän moisen 8 napaisen pohjan, kun jokapaikassa tyrkytettään 7 napaista toisala sanotaan että olisi kaasarimalliin 7 napainen toisaalla taas että 8napainen jos on abs jarrut.........
Pitää pistää kl ja merteil ja niemelään kyselyä kun kl merteil sivulla kuvissa kanssa 7 napaisia kaikki.
Totta kai kaikki tämä tieto näistä johdoista ja kytkennöstä on jokaisen henk koht asia kytkeekö vai ei.
Minkä ikäinen vehke tämä on? En löytänyt tietoa aiemmista viesteistä.
Joissain ruiskuvehkeissäkin on tuo lämmitys muttei kaikissa – esmes minun vanhassa 230 TE:ssä ei ollut. Oisiko tuo napa sitten aina lämmityksen kans. Voisin tieten vilikaista toisista lähteistä, löytyykö mitn.
Liekö tuo napa sitten se ainoa muuttuva, jos on 7- tai 8-napaisia? Toisaalta muut on aika standardeja:
30: jatkuva virta (tulo kojelaudan alta)
15: sytytysvirta (kytkeytyy II-asennossa)
15R: radioasento (kytkeytyy I-asennossa)
15X: puhallin (kytkeytyy II-asennossa, katkaistaan startin ajaksi)
P30: saksanparkkien virta (virta kytketty 0-asennossa)
50: startti
ja sitten se 15T
t.
Risto
Joissain ruiskuvehkeissäkin on tuo lämmitys muttei kaikissa – esmes minun vanhassa 230 TE:ssä ei ollut. Oisiko tuo napa sitten aina lämmityksen kans. Voisin tieten vilikaista toisista lähteistä, löytyykö mitn.
Liekö tuo napa sitten se ainoa muuttuva, jos on 7- tai 8-napaisia? Toisaalta muut on aika standardeja:
30: jatkuva virta (tulo kojelaudan alta)
15: sytytysvirta (kytkeytyy II-asennossa)
15R: radioasento (kytkeytyy I-asennossa)
15X: puhallin (kytkeytyy II-asennossa, katkaistaan startin ajaksi)
P30: saksanparkkien virta (virta kytketty 0-asennossa)
50: startti
ja sitten se 15T
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Ai unohtuko se silti laittaa no 89 vuotinen auto kyseessä.
Nyt löyty kl osista ku laitto postia oikea pohja hintaa 80 ja toimitukset päälle....
Tämä on mysteeri tosiaan tämä yksi "ylimääräinen" nasta mutta nyt nuo värit ja numerot tuntuisi täsmäävät ei ainakaa mikään jää yli mistään.
Pitää huomenissa tutkia tarkemmin jos kerkiää.
Tämä savotta alkoi vain sen takia kun meni se lukko jumiin eikä isä soittanu miten irroitettaan se pesä alkoi purkamaan koko systeemiä.
Kaiken huippu oli kun sai irti tuon koko rungon niin lukko alkoi liikkumaan
Nyt löyty kl osista ku laitto postia oikea pohja hintaa 80 ja toimitukset päälle....
Tämä on mysteeri tosiaan tämä yksi "ylimääräinen" nasta mutta nyt nuo värit ja numerot tuntuisi täsmäävät ei ainakaa mikään jää yli mistään.
Pitää huomenissa tutkia tarkemmin jos kerkiää.
Tämä savotta alkoi vain sen takia kun meni se lukko jumiin eikä isä soittanu miten irroitettaan se pesä alkoi purkamaan koko systeemiä.
Kaiken huippu oli kun sai irti tuon koko rungon niin lukko alkoi liikkumaan
OT:
t.
Risto
OK. Ajattelin varmistaa, kun 2-litraista on saanut kahdella eri moottorimallilla (M102 ja M111). Tuo on tosiaan se vanhempi M102. Ei taida olla kovin yleinen malli tuo 200 E. Tuntuvat suihkumoottoriset olevan useimmin 2,3-litraisia.tyhtis kirjoitti:Ai unohtuko se silti laittaa no 89 vuotinen auto kyseessä.
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
No mutta kiitoksia vain kun olenko miettinyt että mikä tämän moottori koodi on pitää pistää muistiin.
Siinä käsityksessä olen ollu ennen tätä että nämä kaksilitraset on ollu sillä pierburgin iki ihanaĺla sähkö alipaine katastrofi kaasuttimella ja isommat sitten ruutalla?
Onko tämä nyt sitten se ke jetronikki vai mikä?
Siinä käsityksessä olen ollu ennen tätä että nämä kaksilitraset on ollu sillä pierburgin iki ihanaĺla sähkö alipaine katastrofi kaasuttimella ja isommat sitten ruutalla?
Onko tämä nyt sitten se ke jetronikki vai mikä?
Muuta en osaa neuvoa enää kuin sen että älä päästä sitä isääs 5 metriä lähemmäs koko autoa toistaseksi.... Ja ota avaimnet pois jos on kaukosäätöavain.
Runkonumerolla voi aina täällä kysellä jotain osista kun monella pääsy epc:hen niin saa osanumeron ja kuvankin monesti helpottamaan samoin kun kytkikset.
Runkonumerolla voi aina täällä kysellä jotain osista kun monella pääsy epc:hen niin saa osanumeron ja kuvankin monesti helpottamaan samoin kun kytkikset.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Noniin nyt tiedossa moottori ja mikä ruisku näillä taas edetään tutkinnoissa ja helpompi taas kysellä kun osaa antaa tiedot oikein.
Juu tein kato varmuus toimia ja annoin suzukin (sj410) isännälle ja lähti sillä maakuntaan 110km päähän autosta. Olen kauhulla miettinyt päivää kun alkaa haaveilemaan uudempaa kuin väyrystä joku päivä sehän vaatii kuukauden kurssin siihen että osaa käyttää lämmitys laitetta!!!
Meinasi vain moittia suikan maantie ominaisuuksia pitkässä matkasa
Juu tein kato varmuus toimia ja annoin suzukin (sj410) isännälle ja lähti sillä maakuntaan 110km päähän autosta. Olen kauhulla miettinyt päivää kun alkaa haaveilemaan uudempaa kuin väyrystä joku päivä sehän vaatii kuukauden kurssin siihen että osaa käyttää lämmitys laitetta!!!
Meinasi vain moittia suikan maantie ominaisuuksia pitkässä matkasa
noniin kiitoksia avusta mersu taas ajossa ja pelaa!
noilla yhdistelmillä alkoi rokkaamaan virtalukonpohjan sähköt:
Pun. 30
Pun. 30
Vaal.Pun / Vihr. 15X
Violetti 50
Vaal.Pun / Sin. 15T
Vaal.Pun / Kelt. 15R
Vihr. / Valk. P30
Vaal.Pun / Pun. 15
ja käynti häiriö johtui edellä mainitusta putkesta käytin putsarin poies kokonaan ja tökkäsin paikalleen letkun jo toimii!!!
eli oireet hörähti vain ei jääny käymään.
kaasua painamalla sai pysymään käyninissä kovilla kierroksilla hökelteli yms ja löysäsi kaasun niin sammu.
vielä kun tulee uusi patruuna virtalukkoon niin avot.
ja tämä koko härdelli oltaisiin vältytty sillä että....
isäntä olisi malttanut odottaa että ehdin tänne kysymään tuosta käynti viasta joten hän ei olisi alkanut purkamaan yms turhaa. (siinä virtalukon pohjasa ollu mitää vikaa)
ja sitten kun olisi muistanu sanoa minulle että on jo AIJEMMINKI tökkiny tuo virta lukko niin olisi vaihtanut vain sen patruunan niiku kuuluu eikä olisi senkään takia räjäyttänyt koko sisustaa...
Mutta kiitoksia paljon avusta!!
niin minun kuin isännän puolesta
-Niilo
noilla yhdistelmillä alkoi rokkaamaan virtalukonpohjan sähköt:
Pun. 30
Pun. 30
Vaal.Pun / Vihr. 15X
Violetti 50
Vaal.Pun / Sin. 15T
Vaal.Pun / Kelt. 15R
Vihr. / Valk. P30
Vaal.Pun / Pun. 15
ja käynti häiriö johtui edellä mainitusta putkesta käytin putsarin poies kokonaan ja tökkäsin paikalleen letkun jo toimii!!!
eli oireet hörähti vain ei jääny käymään.
kaasua painamalla sai pysymään käyninissä kovilla kierroksilla hökelteli yms ja löysäsi kaasun niin sammu.
vielä kun tulee uusi patruuna virtalukkoon niin avot.
ja tämä koko härdelli oltaisiin vältytty sillä että....
isäntä olisi malttanut odottaa että ehdin tänne kysymään tuosta käynti viasta joten hän ei olisi alkanut purkamaan yms turhaa. (siinä virtalukon pohjasa ollu mitää vikaa)
ja sitten kun olisi muistanu sanoa minulle että on jo AIJEMMINKI tökkiny tuo virta lukko niin olisi vaihtanut vain sen patruunan niiku kuuluu eikä olisi senkään takia räjäyttänyt koko sisustaa...
Mutta kiitoksia paljon avusta!!
niin minun kuin isännän puolesta
-Niilo
Jaha ja taas pientä ropleemaa......
Aloitamme taas tarinoinnin alusta alkaen......
Isäntä moitti kesallä että mersu ei oikein lataile olisiko laturin hiilet lopuillaa kävisikkö vaihtamassa jos haen ne.
No nättinä kesä iltana vaihoin uuden hiili säädin paketin ja jovainalkoi generaattori työntämään virtaa (tarkistus tapahtui kojetaulussa olevalla lämpö ja volttimittari kompleksin kautta.)
Nyt sitten syksyllä isäntä moitti akkua että liekkö ehtoolla kun parin päivän jälkeen tyhjä. Sitten jupisi että pitää perkele ostaa laturi kun taas värkkää lataus.....
No kuukauden kuunnellu tuota kitinää kun ei laataa kunnolla ja pitää jo kauppa reissulle ottaa kenkä irti ku ei virta riitä muuten......
(Akkua ei uusittu kun ei ollu laturiakaa uusittu)
No nyt tilanne eskaloitui ja hain suzukin sj410 maalta poies että katsastan sen ja vähän ajelen ja huollan enne leimaa.
Isäntä ryöväsi heti minulta tuon ceemelin ja katosivat maalle. Ajelin sukisukilla viikon ja eihän tuolla hullukaa pärrää 300km viikkoon kitkoilla työ väliä. Maanantaina sitten män hermo ja menin porukoitten pihalle lumitöihin ja samalla ajatus otan isän mersun ajoon. Neljännellä kerralla paikallee unohtuneen akun kengän takia apuvirtaa vinkumisen jälkeen meni hermo ja eiku tornion mätänettii sieltä löytyi 70a laturi.. näin itsenäisyyspäivän kunniaksi aamulla 26 pakkasessa kirvaan pihalla ja vaihan laturia siinä uskossa että jo loppui värkkäys. Lopulta auto käyntiin ja perkele tämä vieläkää lataa kunnolla
Välillä pukkaa 14.6 välillä vain 11.7 tuntuu että pitemmän ajon jälkeen jaksoi tyjäkäynnillä pysyä noin 14 nurkilla lataus keskimäärin kierrokdilla siinä 12.7 13.5 välissä.
Aamulla näkee että onko virtaa akussa syökö vielä sitäkin....
Yrittäny hakea että mikä voisi aiheuttaa tämmöistä jossain puhuttii imusarjan lämmiittimestä mutta sekin vain kaasareissa ?
Ja potilas olisi edelllee 200e automaatti bensa sähkö lunkalla ja laseilla
Aloitamme taas tarinoinnin alusta alkaen......
Isäntä moitti kesallä että mersu ei oikein lataile olisiko laturin hiilet lopuillaa kävisikkö vaihtamassa jos haen ne.
No nättinä kesä iltana vaihoin uuden hiili säädin paketin ja jovainalkoi generaattori työntämään virtaa (tarkistus tapahtui kojetaulussa olevalla lämpö ja volttimittari kompleksin kautta.)
Nyt sitten syksyllä isäntä moitti akkua että liekkö ehtoolla kun parin päivän jälkeen tyhjä. Sitten jupisi että pitää perkele ostaa laturi kun taas värkkää lataus.....
No kuukauden kuunnellu tuota kitinää kun ei laataa kunnolla ja pitää jo kauppa reissulle ottaa kenkä irti ku ei virta riitä muuten......
(Akkua ei uusittu kun ei ollu laturiakaa uusittu)
No nyt tilanne eskaloitui ja hain suzukin sj410 maalta poies että katsastan sen ja vähän ajelen ja huollan enne leimaa.
Isäntä ryöväsi heti minulta tuon ceemelin ja katosivat maalle. Ajelin sukisukilla viikon ja eihän tuolla hullukaa pärrää 300km viikkoon kitkoilla työ väliä. Maanantaina sitten män hermo ja menin porukoitten pihalle lumitöihin ja samalla ajatus otan isän mersun ajoon. Neljännellä kerralla paikallee unohtuneen akun kengän takia apuvirtaa vinkumisen jälkeen meni hermo ja eiku tornion mätänettii sieltä löytyi 70a laturi.. näin itsenäisyyspäivän kunniaksi aamulla 26 pakkasessa kirvaan pihalla ja vaihan laturia siinä uskossa että jo loppui värkkäys. Lopulta auto käyntiin ja perkele tämä vieläkää lataa kunnolla
Välillä pukkaa 14.6 välillä vain 11.7 tuntuu että pitemmän ajon jälkeen jaksoi tyjäkäynnillä pysyä noin 14 nurkilla lataus keskimäärin kierrokdilla siinä 12.7 13.5 välissä.
Aamulla näkee että onko virtaa akussa syökö vielä sitäkin....
Yrittäny hakea että mikä voisi aiheuttaa tämmöistä jossain puhuttii imusarjan lämmiittimestä mutta sekin vain kaasareissa ?
Ja potilas olisi edelllee 200e automaatti bensa sähkö lunkalla ja laseilla
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Noniin olihan se yöllä akunkin imaissut tyhjiin....
Pitää alkaa käymään nuo liitokset läpitte ja sitten alkaa tutkimaan että mistä tämä syö virtaa noin paljon....
Varmistetaan vielä että plussa napa ottaa irti akusta ja mittari akun navan ja kaapelin väliin jos tulee lukemia niin virtaa kulkee johonni ja sulakkeita irttoittelemalla kattoa mihkä sitä virtaa menee.....
Onko tuota mitää semmoista yleistä omituisuutta mikä näissä alkaa viemää virtaa itteksee??
Pitää alkaa käymään nuo liitokset läpitte ja sitten alkaa tutkimaan että mistä tämä syö virtaa noin paljon....
Varmistetaan vielä että plussa napa ottaa irti akusta ja mittari akun navan ja kaapelin väliin jos tulee lukemia niin virtaa kulkee johonni ja sulakkeita irttoittelemalla kattoa mihkä sitä virtaa menee.....
Onko tuota mitää semmoista yleistä omituisuutta mikä näissä alkaa viemää virtaa itteksee??
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=L5jRewnxSBY[/youtube]
En tiijä missä omassa räppänässä rikuneeraa, uus akku ja kaikkee.
En tiijä missä omassa räppänässä rikuneeraa, uus akku ja kaikkee.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla