mese.fi Foorumin päävalikko
 
 
 
 
 
 

BAS/ESP ohjauskulman tunnistin / VIKA SELVISI

 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    mese.fi Foorumin päävalikko -> W168
 Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
fastback



Liittynyt: 13 Elo 2018
Viestejä: 6

 LähetäLähetetty: 29.5.2019 10:14    Viestin aihe: BAS/ESP ohjauskulman tunnistin / VIKA SELVISI Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

MB W168, 2002 A210 ja antaa koodia C1140, ohjauskulman tunnistin. Kojelaudassa palaa BAS/ESP-valo.

Tuo valo sammuu kun auton käynnistää uudelleen mutta syttyy kun rattia kääntää "liian" tiukkaan. Välillä pystyy ajelemaan pitkiäkin matkoja ilman valon syttymistä, mutta kun syttyy, menee "limb"-moodiin ja kulkee max 50km/h.

Tuo vikakoodi luettu korjaamolla. Vaihdettu pari käytettyä tunnistinta mutta vika ei sillä häviä. Tarvitseeko tuo jonkun uudelleen ohjelmoinnin vai onko vain ollut huono tuuri noiden käytettyjen kanssa...

Uutta osaa ei taida nyt saada muuten kuin alkuperäisenä, tarvikemyyjät sanoo eioota.

Voiko tuossa olla joku muukin vialla kuin tuo tunnistin, ei viitsisi turhaan ostaa kallista uutta tunnistinta.


Viimeinen muokkaaja, fastback pvm 30.7.2019 8:10, muokattu 1 kertaa
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
dealer



Liittynyt: 19 Syy 2005
Viestejä: 27209

 LähetäLähetetty: 29.5.2019 17:05    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Pitää nollata testerillä ellei kääntökulma ole nollassa kun ratti on suorassa. Onhan ratti kuitenkin ajaessa suorassa ?
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
fastback



Liittynyt: 13 Elo 2018
Viestejä: 6

 LähetäLähetetty: 31.5.2019 6:44    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

dealer kirjoitti:
Pitää nollata testerillä ellei kääntökulma ole nollassa kun ratti on suorassa. Onhan ratti kuitenkin ajaessa suorassa ?



Ratti suorassa ajettaessa ja kulmat säädetty ettei vika johdu niistä. Pitää yrittää käyttää testerillä tänään.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
AK47
aktiivimeseläinen



Liittynyt: 20 Hel 2007
Viestejä: 5330
Paikkakunta: 08/09

 LähetäLähetetty: 31.5.2019 15:57    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

fastback kirjoitti:
dealer kirjoitti:
Pitää nollata testerillä ellei kääntökulma ole nollassa kun ratti on suorassa. Onhan ratti kuitenkin ajaessa suorassa ?



Ratti suorassa ajettaessa ja kulmat säädetty ettei vika johdu niistä. Pitää yrittää käyttää testerillä tänään.


Pari käytettyä voi olla rikkikin. Pitäisi taatusti ehjällä kokeilla tai vaihtaa se sun "rikki" oleva toiseen autoon ja katsoa antaako samat herjat. Starilla näkee reunasta reunaan asteluvut ja myös onko keskiasento oikeasti 0.

Aika tärkeä anturi kyseessä, kannattaa perata vika kunnolla.

Ajele kahdeksikkoa niin että ratti käy reunasta reunaan ja keskiasennossa ajele vähän matkaa suoraan - joskus auttaa. Toista. Jos ei auta niin testerihommiksi tosiaan menee.
_________________
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
fastback



Liittynyt: 13 Elo 2018
Viestejä: 6

 LähetäLähetetty: 10.6.2019 12:17    Viestin aihe: Re: BAS/ESP ohjauskulman tunnistin Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Noniin, tunnistin vaihdettu ja käyty resetoimassa/kalbroitavana. Ei hävinnyt vika/valo.

Antaa nyt vikakoodia P0600 kahteen kertaan ja lisäksi P0335...



fastback kirjoitti:
MB W168, 2002 A210 ja antaa koodia C1140, ohjauskulman tunnistin. Kojelaudassa palaa BAS/ESP-valo.

Tuo valo sammuu kun auton käynnistää uudelleen mutta syttyy kun rattia kääntää "liian" tiukkaan. Välillä pystyy ajelemaan pitkiäkin matkoja ilman valon syttymistä, mutta kun syttyy, menee "limb"-moodiin ja kulkee max 50km/h.

Tuo vikakoodi luettu korjaamolla. Vaihdettu pari käytettyä tunnistinta mutta vika ei sillä häviä. Tarvitseeko tuo jonkun uudelleen ohjelmoinnin vai onko vain ollut huono tuuri noiden käytettyjen kanssa...

Uutta osaa ei taida nyt saada muuten kuin alkuperäisenä, tarvikemyyjät sanoo eioota.

Voiko tuossa olla joku muukin vialla kuin tuo tunnistin, ei viitsisi turhaan ostaa kallista uutta tunnistinta.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
dealer



Liittynyt: 19 Syy 2005
Viestejä: 27209

 LähetäLähetetty: 10.6.2019 17:15    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

No mitä nuo vikakoodit on suomeksi ? Mitä tarkastukset kertoo niistä eteenpäin ?
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
fastback



Liittynyt: 13 Elo 2018
Viestejä: 6

 LähetäLähetetty: 24.7.2019 9:50    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Käytetty MB:N omalla testerillä ja edelleen herjaa samaa, eli asentotunnistin sökö, testattu samalla noita aiemmin ostettuja ja sama homma niissäkin.

Nooh tilatttu siten alkuperäisosa 550€ ja ullatus ullatus, herjaa edelleen samaa asentotunnistinta. No tätä uutta osaa ei tietenkään korjaamo veloittanut eikä mitään koko työstä.

Nyt sitten ensiviikolla uusi aika ja tutkivat johdotuksia yms. Palataan kun uutta ilmaantuu....

dealer kirjoitti:
No mitä nuo vikakoodit on suomeksi ? Mitä tarkastukset kertoo niistä eteenpäin ?
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
fastback



Liittynyt: 13 Elo 2018
Viestejä: 6

 LähetäLähetetty: 30.7.2019 8:13    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Mitattu uudelleen kaikki tunnistimelle tulevat jännitteet ja signaalit, kaikki ok. Tunnistimen ilmarako väärä, tunnistin toimii valolla ja tunnistimen väliin pääsi ylimääräistä valoa joka sotki toimintaa, ilmarako säädetty korokkeella => toimii.


fastback kirjoitti:
Käytetty MB:N omalla testerillä ja edelleen herjaa samaa, eli asentotunnistin sökö, testattu samalla noita aiemmin ostettuja ja sama homma niissäkin.

Nooh tilatttu siten alkuperäisosa 550€ ja ullatus ullatus, herjaa edelleen samaa asentotunnistinta. No tätä uutta osaa ei tietenkään korjaamo veloittanut eikä mitään koko työstä.

Nyt sitten ensiviikolla uusi aika ja tutkivat johdotuksia yms. Palataan kun uutta ilmaantuu....

dealer kirjoitti:
No mitä nuo vikakoodit on suomeksi ? Mitä tarkastukset kertoo niistä eteenpäin ?
Shocked Shocked Shocked Shocked
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
AK47
aktiivimeseläinen



Liittynyt: 20 Hel 2007
Viestejä: 5330
Paikkakunta: 08/09

 LähetäLähetetty: 30.7.2019 16:19    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

fastback kirjoitti:
Mitattu uudelleen kaikki tunnistimelle tulevat jännitteet ja signaalit, kaikki ok. Tunnistimen ilmarako väärä, tunnistin toimii valolla ja tunnistimen väliin pääsi ylimääräistä valoa joka sotki toimintaa, ilmarako säädetty korokkeella => toimii.


fastback kirjoitti:
Käytetty MB:N omalla testerillä ja edelleen herjaa samaa, eli asentotunnistin sökö, testattu samalla noita aiemmin ostettuja ja sama homma niissäkin.

Nooh tilatttu siten alkuperäisosa 550€ ja ullatus ullatus, herjaa edelleen samaa asentotunnistinta. No tätä uutta osaa ei tietenkään korjaamo veloittanut eikä mitään koko työstä.

Nyt sitten ensiviikolla uusi aika ja tutkivat johdotuksia yms. Palataan kun uutta ilmaantuu....

dealer kirjoitti:
No mitä nuo vikakoodit on suomeksi ? Mitä tarkastukset kertoo niistä eteenpäin ?
Shocked Shocked Shocked Shocked


Hyvä esimerkki kuinka lopuksi kerrotaan miten asia tuli kuntoon, kiitos siitä.

Ilmaraon synty jäi vielä mysteeriksi...
_________________
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    mese.fi Foorumin päävalikko -> W168 Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Sivu 1 Yht. 1

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa
Katso viime käyntisi jälkeen tulleet uudet viestit