W220 takakontin avaaminen (akku irti)

Vastaa Viestiin
Macc
Viestit: 65
Liittynyt: 07.1.2007 22:13

W220 takakontin avaaminen (akku irti)

Viesti Kirjoittaja Macc »

Noniin, tulipas tehtyä semmoinen temppu, että laitettua akku lataantumaan, kun tullut pientä puuhastelua auton parissa tehtyä.
No nyt on akku ladattu ja kontti kiinni kun ei tahdo avautua koko rakkine ilman sähköä..
Saakos jostain syötettyä autoon turvallisesti sähköä, kun ei tuota apuvirtapistokettakaan tunnu olevan.
Pitäisikös tuon luukun aueta sillä pikkuavaimella jotenkin, kun itse nappula kyllä menee pohjaan, mutta avain ei kyllä käänny mitenkään pesässä? (15 vuoden liat varmaan siellä) vai tarvitsikos avaimella aukaisukin sähköä?
Ja 400CDi kyseessä.
Avatar
745
Viestit: 1535
Liittynyt: 20.9.2012 19:28
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja 745 »

Apumiehen jalkatilasta matot pois ja niitten alta löytyvä pelti, joka on parilla mutterilla kiinni myös pois. Sieltä sitten näkyy päävirtakaapelit, joista saa apuvirtaa annettua :ope:
Chevrolet S10 Blazer

Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen :ope:
Avatar
noroljan
Viestit: 232
Liittynyt: 13.5.2013 18:00

Viesti Kirjoittaja noroljan »

Kyllä se avaimella aukeaa ilman sähköjä. Tosin jumissahan ne lukot näissä yleensä on, liuottamalla voi koittaa, jos rupeaisi pelittämään.

Konehuoneesta sulakepesille menee paksut kaapelit, joihin voi syöttää virtaa, jos ei halua purkaa jalkatilaa osiksi.
W220 S320 CDI -01 (OM613+722.6) EX: S320, S500L ja S600L
W164 ML320 CDI -06 (OM642+722.9)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6)
S210 E270 CDI -02 (OM612+722.6)
Avatar
pp d
Dieselspesialisti
Viestit: 2340
Liittynyt: 25.11.2005 16:10
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pp d »

Ja sitte jos ovetki on lukossa eikä mistään pääse mihinkhään niin kysy, mie voin laittaa yyveelä vinkkiä ettei tartte särkeä mithään :wink:
No Merc at the moment
Macc
Viestit: 65
Liittynyt: 07.1.2007 22:13

Viesti Kirjoittaja Macc »

745 kirjoitti:Apumiehen jalkatilasta matot pois ja niitten alta löytyvä pelti, joka on parilla mutterilla kiinni myös pois. Sieltä sitten näkyy päävirtakaapelit, joista saa apuvirtaa annettua :ope:
Jahas, pitääpä tutkailla kiitoksia!
noroljan kirjoitti:Kyllä se avaimella aukeaa ilman sähköjä. Tosin jumissahan ne lukot näissä yleensä on, liuottamalla voi koittaa, jos rupeaisi pelittämään.

Konehuoneesta sulakepesille menee paksut kaapelit, joihin voi syöttää virtaa, jos ei halua purkaa jalkatilaa osiksi.
Jumissahan ne, ei sillä pikkusella nysällä mitään voimaa saa, että saisi käännettyä lukkopesässä. WD:tä ruiskittu perin kiitettävästi ja ei vaikutusta.
Kattelin kanssa, että sinne menee kaapelia, mutta ei ensitöikseen uskaltanut sinne alkaa ronkkimaan.
pp d kirjoitti:Ja sitte jos ovetki on lukossa eikä mistään pääse mihinkhään niin kysy, mie voin laittaa yyveelä vinkkiä ettei tartte särkeä mithään :wink:
Oveen sentään kävi avain ja sen sai auki.
Avatar
noroljan
Viestit: 232
Liittynyt: 13.5.2013 18:00

Viesti Kirjoittaja noroljan »

Pelkääjän jalkatilassa on tollanen:

Kuva

Josta menee mm. kaapelit niille edessä oleville sulakeboxi/SAM-moduuleille, tossa näkyy tuo paksu kaapeli vasemmassa laidassa (se sulakeboxi lähtee nostamalla sieltä ylös)

Kuva
W220 S320 CDI -01 (OM613+722.6) EX: S320, S500L ja S600L
W164 ML320 CDI -06 (OM642+722.9)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6)
S210 E270 CDI -02 (OM612+722.6)
Avatar
Hanski-57
Viestit: 26
Liittynyt: 25.11.2012 20:30
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Hanski-57 »

Työnsitkö sinä sitä pikku nyssäkkää avaimessa eteen päin vai otitko
avaimesta irti niin kuin minä tein ekalla kerralla. Sillä ei kyllä saanut mitään käännettyä.
Niin kuin monesti on mainittu takaluukun lukko kannattaa pitää
selaisessa kunnossa että avaimella kääntyy.
Macc
Viestit: 65
Liittynyt: 07.1.2007 22:13

Viesti Kirjoittaja Macc »

noroljan kirjoitti:Pelkääjän jalkatilassa on tollanen:

Kuva

Josta menee mm. kaapelit niille edessä oleville sulakeboxi/SAM-moduuleille, tossa näkyy tuo paksu kaapeli vasemmassa laidassa (se sulakeboxi lähtee nostamalla sieltä ylös)

Kuva
Taas pienen tauon jälkeen palattu propleeman pariin ja eihän siellä tuolta näyttänyt, vaan tuolta:
Kuva

Pitäisikös tuohon punaseen kaapeliin nyt sitten uskaltaa jokin rosvolitin tehdä, mistä saisi tuikkastua virtaa sisään?
Avatar
noroljan
Viestit: 232
Liittynyt: 13.5.2013 18:00

Viesti Kirjoittaja noroljan »

Seuraa eteenpäin tuota punaista kaapelia, siellä mistä jalkatila rupee nousemaan ylöspäin on pelti, jossa tuo päävirtasulakeboxi on kiinni.
W220 S320 CDI -01 (OM613+722.6) EX: S320, S500L ja S600L
W164 ML320 CDI -06 (OM642+722.9)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6)
S210 E270 CDI -02 (OM612+722.6)
Macc
Viestit: 65
Liittynyt: 07.1.2007 22:13

Viesti Kirjoittaja Macc »

noroljan kirjoitti:Seuraa eteenpäin tuota punaista kaapelia, siellä mistä jalkatila rupee nousemaan ylöspäin on pelti, jossa tuo päävirtasulakeboxi on kiinni.
Sieltähän se löytyi, kiitoksia vaan.
On kyllä kertakaikkisen upeassa paikassa.
Voisi tehdä itse jonkun patentin ja vetää kaapelin sieltä jonnekkin vähän parempaan paikkaan.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W220 / W230 / W215”