Karhunpojan W123 300D Greenmissile

Vastaa Viestiin
c280r6
Viestit: 536
Liittynyt: 15.12.2010 9:28
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja c280r6 »

No niin Jäi nuo kesä kuvat kakkos sivun loppuun... ja Löytyi se peräkin viimein ensi viikolla huristellaan 2.82 perällä...SOKKA IRTI :D HEH HEH ja asennus puuhiin ja maantie kutsuu nielemään kilometrejä.
c280r6
Viestit: 536
Liittynyt: 15.12.2010 9:28
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja c280r6 »

no niin mitenkäs tuo perän vaihto sujuu helpoiten 123:moseen?
Kipsu
W123-Spesialisti
Viestit: 1761
Liittynyt: 05.11.2005 11:56

Viesti Kirjoittaja Kipsu »

1) Irroita vain perän kotelon takaosan ja runkopalkin väliset ruuvit (4 kpl). Varo, jouset painaa perän alas kun ruuvit on poistettu joten sen voisit tukea tunkilla ennen ko. ruuvien poistoa ja kun ruuvit poistettu niin tunkin lasket hallitusti alas. Sitten hommaat sopivan kokoisen räikän jossa on taittuva pää (en tarkoita nyt taittovartta, sillä ei tee mitään tässä hommassa), sekä tietysti tunkeutuvaa irroitusainetta.

2) Pudotat koko takakelkan alas, pitää toivoo ettei mee puslien ruuvit poikki. Jos tähän päätyisin niin ostaisi valmiiksi uudet ruuvit kasausvaiheeseen. Perän vaihto onkin sitten helpohkoa ihan normityökaluilla kun takakelkka on pudotettu. Samalla kun koko perä tiputettu on tietty helppo todentaa sen kunto ja tehdä paljon muita remppoja.

Molempiin vaihtoehtoihin varauduttava tiivisteliimalla perän koppaan, siihen ei saa valmista tiivistettä ja perään soveltuvaan hypoidiöljyyn. Perän koppa on molemmissa vaihtoehdoissa irroitettava koska siellä sisällä on vetoakselien sokat (99% autoista tämä rakenne).
xin811
Viestit: 656
Liittynyt: 06.8.2007 14:05

Viesti Kirjoittaja xin811 »

Mites tuo kattoverhoilu kun se ei oikein istu kunnolla, onko se alkuperäinen vai teetetty?
c280r6
Viestit: 536
Liittynyt: 15.12.2010 9:28
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja c280r6 »

jep jep vielä hieman kesken asennus pukkas vappu ajot päälle parit venyttelyt niin kyllä se oikenee eikä edes roikkunut ajoissa niskassa että melko hyvin iteppähän laitoin kova homma oli saaja tuohon malliin lisää kuvia kun paremmin.teetetty alkuperäisen mallin mukaan :!:
c280r6
Viestit: 536
Liittynyt: 15.12.2010 9:28
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja c280r6 »

xinnin peräkontin tiiviste istuu sitte täyellisesti

Kuva
c280r6
Viestit: 536
Liittynyt: 15.12.2010 9:28
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja c280r6 »

kiitoksia kipsulle ohjeista ja xinnille rakentavasta kritiikistä eli ei passaa jättää katto verhoilua tuolle mallille ja kattoluukulle sama verhous ensiviikolla valmis ja sitten asennus :wink:
xin811
Viestit: 656
Liittynyt: 06.8.2007 14:05

Viesti Kirjoittaja xin811 »

Pahoittelut siitä että lähetys kesti, oli vähän kaikenlaista :happy:
Sillä kyselin tuosta verhoilusta, kun pitää joskus varmaan teettää omaankin, että onko se kuinka vaikea sitten saada istumaan, näyttää kyllä aika yksinkertaiselta. Kattoluukullisesta farmarista on niin työläs irrottaa verhoilu rikkomatta sitä yhtään :huh:
Oliko kallis teettää, ja löytyikö samanlaista kangasta?
c280r6
Viestit: 536
Liittynyt: 15.12.2010 9:28
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja c280r6 »

125 euroa oli verhoilukangas ilman asennusta ei originaali sen muovimaton asennus voi olla eri hommaa.meleko homma saada täydellinen mutta mahdollinen kyllä, hintaan nähden kannattaa ittellä oli pakko vaihtaa.... jopa (emäntäkin) nyt voi olla kyydissä kun on puhdas ja hajuton kattoverhoilu. :lol:
c280r6
Viestit: 536
Liittynyt: 15.12.2010 9:28
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja c280r6 »

tänään tulee 2.82 perä + 300 turbo kone ameriikan mallia + 200bensa varkku runko johon nämä astutettu ja onkos kaikista helpoin vaihtaa vetareineen tuo perä?
kaaleppi 70
Viestit: 110
Liittynyt: 11.10.2013 7:59
Paikkakunta: paukarlahti

Viesti Kirjoittaja kaaleppi 70 »

vetarit joudut irrottamaan joka tapauksessa perästä ja tukivarsista.
c280r6
Viestit: 536
Liittynyt: 15.12.2010 9:28
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja c280r6 »

kaupat on tehty perä alkaa tänään vaihtumaan on se makia käydä vääntään ameriikan turbo käyntiin ja räväyttää toiselle pihalle.
c280r6
Viestit: 536
Liittynyt: 15.12.2010 9:28
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja c280r6 »

kyllä se tuo perä lähtee vetareineen ilman väkivaltaa pois.

Kuva

Kuva

Kuva tontissa ja camperit kohillaan :lol:
c280r6
Viestit: 536
Liittynyt: 15.12.2010 9:28
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja c280r6 »

elimen luovuttajasta kuvaa

Kuva


Kuva


Kuva
c280r6
Viestit: 536
Liittynyt: 15.12.2010 9:28
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja c280r6 »

Kuva

Kuva

eli kun otti kardaanin pois taka kiinnikkeen 4pulttia pois ja vähä väänti koko lavettia alas päin mahtuu normaaali räikällä ottamaan 19 mm mutterit yläpuolelta irti heleposti 8)
c280r6
Viestit: 536
Liittynyt: 15.12.2010 9:28
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja c280r6 »

Kuva 2.82 ja kasi pätkä kardaanilla nytten meleko savotta onneksi oli kunnostettu ja hyvä perä.itsellä 55kmh mittarissa kaveri tuli perässä 70 kmh ja kyllä laski kierrokset nykyaikaiselle tasolle
c280r6
Viestit: 536
Liittynyt: 15.12.2010 9:28
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja c280r6 »

kyllä nyt alako tuo A-kone himottaan laittaa paikoilleen :shock:
Avatar
antti86
valontuoja
Viestit: 975
Liittynyt: 12.8.2006 18:49
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja antti86 »

Tarttetko tuota farkun takapuskuria? Saattas kiinnostaa
S124 230TE EX
S124 250TDA 20V
S123 300TETA
W163 320E
c280r6
Viestit: 536
Liittynyt: 15.12.2010 9:28
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja c280r6 »

mitä maksat jopa valot toimii toki elämää nähnyt mutta toimii tosiaan nuo pakki valotkin :D
c280r6
Viestit: 536
Liittynyt: 15.12.2010 9:28
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja c280r6 »

mikä on oikea oppinen tapa irroittaa w123 veto akselit navan päästä onko tuo paineilma tärytin ainoa oikea vai onko jotkut ohjeet jollakin tiedossa tai hyviä konsteja
Avatar
antti86
valontuoja
Viestit: 975
Liittynyt: 12.8.2006 18:49
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja antti86 »

No periaatteesa valot riittäs.pistä yv:llä mitä tahot niistä ite voin kyllä irrottaa.

Itellä toinen vetari oli tiukasa nii sopiva metallitappi reikään ja lekaa päähän muuten ei ois kyllä lähteny
S124 230TE EX
S124 250TDA 20V
S123 300TETA
W163 320E
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Pitempi ruuvi ja lekalla päähän ?
c280r6
Viestit: 536
Liittynyt: 15.12.2010 9:28
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja c280r6 »

dealerin tekniikka toimii ainakin ittelle :lol:
c280r6
Viestit: 536
Liittynyt: 15.12.2010 9:28
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja c280r6 »

miten tuo 617A moottorin irroitus onko alapuolelta muutakon laatikon tuki kiinnike siellä kardaani tunnelin alussa.se kun irti ja vaiht siirrin + mittarin vaijeri alipaine letkut ja kickdown vaijeri?

Eli onko viisain ottaa koko paketti laatikoineen ja syyläri mukana pois /mahtuuko tulemaan pois iliman että mitään tarvitsisi hajoittaa lukko pellistä miten oletta noita nostelleet?

automaattilaatikon vaihto 617 ja 617A keskenään millanen homma?
Avatar
Heavy
W123-Spesialisti
Viestit: 686
Liittynyt: 28.12.2005 13:54

Viesti Kirjoittaja Heavy »

Ei tarvi koskea lukkopeltiin. Koko pakettina aina itse asennan ja otan tekniikan pois.
V123 & W123

V123 langin osia saa tarjota!



Kuva
xin811
Viestit: 656
Liittynyt: 06.8.2007 14:05

Viesti Kirjoittaja xin811 »

Perän jos nostaa ilmaan niin tulee helpommin, ei tarvi nostaa moottoria niin pystyyn. Mun turbodieselissä oli pienet kaasujouset moottorin korvakkeissa.
c280r6
Viestit: 536
Liittynyt: 15.12.2010 9:28
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja c280r6 »

Aivan :idea:
c280r6
Viestit: 536
Liittynyt: 15.12.2010 9:28
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja c280r6 »

Kuva

ennen oli tämmönen


Kuva

löyty uutta vastaavat nupit ja paneeli nyt tuli tämmönen 8)
c280r6
Viestit: 536
Liittynyt: 15.12.2010 9:28
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja c280r6 »

Kuva
ennen oli tämmöset

ootappa kohta.
c280r6
Viestit: 536
Liittynyt: 15.12.2010 9:28
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja c280r6 »

Kuva
nyt on tämmönen :P
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W123, sedan, coupe, farmari, lang”