Leemun R THE END

Avatar
hotari
Rassauspäällikkö
Viestit: 3944
Liittynyt: 13.3.2006 23:14
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hotari »

Leemu kirjoitti:
skibe kirjoitti:juu turbosta siivet jumii.
täysin samat oireet oli itsellä ML:ssä.
tieten se säädinkin on mennyt väljäksi noiden siipien takia.
Jos näin on, niin ei taida olla muuta lääkettä kuin uusi sauhunsekottaja tilalle :roll:
http://www.turbotohtori.fi/

tuolla on käytetty nuo föönit mut vial luku ekaksi
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa

SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
Avatar
Leemu
aktiivimeseläinen
Viestit: 2269
Liittynyt: 13.9.2006 18:02
Paikkakunta: Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Leemu »

ram kirjoitti:Mä kun luulin, että Viton kanssa on ollut vaikeeta :lol:
On tämä sellainen saakelin suo, ettei ole tosi :lol:

Liki vuosi ja ~36tkm. takana, vähän tehtyjä remontteja:
-kurahaaran tiivistys
-jakoketju
-hehkut
-suuttimien pohjatiivisteet
-vesipumppu,hihna yms.
-moottoriöljyt kolmesti
-voimansiirron öljyt, jarrunesteet, ilmanputsarit yms.
-vetoakseli etuoikea
- ilmapussi takaoikea
-airmatic kompuran rele
-raidepää vasen
-muutama parkkipolttimo, pyyhkijän sulat
-molemmat rengaskerrat
-jarruletkut eteen

Comand on edelleen täysin pimeä ja alusta kolisee ja narisee kuin viimeistä päivää. Mennyttä rahasummaa ei viitsi edes laskea, mutta tuhansia se on.
Joskus synkimmällä hetkellä mietin, josko hävittäisi pois ja tuottaisi euroopasta S124 4-maticin. Polttoaineenkulutus pysyisi samalla seinällä, suorituskyky laskisi hieman. Remonttia tosin olisi mahdotonta tulla edes kymmenessä vuodessa samalla rahalla mitä ärrään on mennyt vuodessa :lol:
Höömy
teräsmies
Viestit: 2584
Liittynyt: 19.3.2011 20:34
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

Viesti Kirjoittaja Höömy »

Tämä on kyllä pysäyttävä tarina. Tekisi mieli ajatella, että kyseessä on ns. yksilö, mutta ei kai mersussa voi olla aivan tavatonta laatuvaihtelua yksilöstä toiseen. Möllissäkin oli välillä yhtä ja toista, mutta ei mitään tähän verrattavaa. B taas on toiminut varsin mainiosti.

Painavassa autossa alustan osat ovat tietty kulutustavaraa, mutta muun pitäisi pelata sitäkin paremmin.
Avatar
Leemu
aktiivimeseläinen
Viestit: 2269
Liittynyt: 13.9.2006 18:02
Paikkakunta: Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Leemu »

Höömy kirjoitti:Tämä on kyllä pysäyttävä tarina. Tekisi mieli ajatella, että kyseessä on ns. yksilö, mutta ei kai mersussa voi olla aivan tavatonta laatuvaihtelua yksilöstä toiseen. Möllissäkin oli välillä yhtä ja toista, mutta ei mitään tähän verrattavaa. B taas on toiminut varsin mainiosti.

Painavassa autossa alustan osat ovat tietty kulutustavaraa, mutta muun pitäisi pelata sitäkin paremmin.
Luulen, että vastaavia on paljon. Se on vaan monelle iso kynnys kertoa ostaneensa reilun 20k€:n hienon Mersun joka käytössä osoittautuukin melko p*skaksi :roll:

No, ei masennuta pienistä eikä varsinkaan anneta periksi :lol: Jonkin aikaa täytyy pärjätä tällä. Kun ei nyt räjähtäisi aski vielä :lol:
Koitetaan seuraavaksi sitten kasikoneista GL:ää :shock: siinä se vasta voi suru puseroon tullakin :lol:
kumipää
Viestit: 503
Liittynyt: 19.10.2010 22:48
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja kumipää »

Paljoko lie todelliset kilometrit ärrässä?
Jos sillä 600-700tkm on veivattu, nii meneehän niitä osia.
Star tunaukset ja bitti tuikkaukset
YV:llä kii
Avatar
C-Klasse
Viestit: 918
Liittynyt: 27.1.2007 20:54
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja C-Klasse »

Mulle on pikkuhiljaa hahmottunut, mitkä Mersut on kestäviä ja mitkä ei. Tosin, mulla on vm 2010 Vito, joka on monien mielestä paskaa mutta ei kuitenkaan ole.
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
Avatar
Leemu
aktiivimeseläinen
Viestit: 2269
Liittynyt: 13.9.2006 18:02
Paikkakunta: Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Leemu »

kumipää kirjoitti:Paljoko lie todelliset kilometrit ärrässä?
Jos sillä 600-700tkm on veivattu, nii meneehän niitä osia.
Varmaan jossain puolenmillin tuollapuolen, mittarissa on 236 mutta ei varmasti pidä paikkaansa..
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Mikä remonteissa on sitten ollut poikkeuksellista ?
Tutkitaan edellä listattujen osalta.

Punaisella merkitsemäni eivät ole kovin yleisiä vikoja eli huonoa tuuria että ovat sattuneet mainitulle 36tkm matkalle.

Mustalla merkityt huoltoja.

Vihreällä merkityt normijumppaa, mikään ei oikeastaan kilometreistä riippuvaa. Jakoketju tietysti mutta tässä ihan normimetreillä (tänään vaihdoin CLK ketjun jolla ajettu 245000)

-kurahaaran tiivistys
-jakoketju
-hehkut
-suuttimien pohjatiivisteet

-vesipumppu,hihna yms.
-moottoriöljyt kolmesti
-voimansiirron öljyt, jarrunesteet, ilmanputsarit yms.

-vetoakseli etuoikea
- ilmapussi takaoikea
-airmatic kompuran rele
-raidepää vasen
-muutama parkkipolttimo, pyyhkijän sulat
-molemmat rengaskerrat
-jarruletkut eteen
oulaistenliikenne.fi
Avatar
Leemu
aktiivimeseläinen
Viestit: 2269
Liittynyt: 13.9.2006 18:02
Paikkakunta: Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Leemu »

dealer kirjoitti:Mikä remonteissa on sitten ollut poikkeuksellista ?
Ei sinällään mikään, edellinen S211 ei vaatinut yli 100tkm. matkalla kolmen vuoden aikana likikään noin paljoa remonttia. Varsinkaan jos mitataan käytetyn rahan suhteen :roll:

Aika paljon listasta tehtiin myös alkurytäkässä yhdellä kertaa. Kuten jo aiemmin todettua, olisi varmaan kannattanut hankkia joku toinen yksilö vaan kukapa näistä aina etukäteen tietää.
Avatar
Aki P
Mersuvelho
Viestit: 6069
Liittynyt: 06.11.2005 13:35
Paikkakunta: Überwiesca

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Vastaavaa reseptiä menty vuosi GL:n kanssa. :lol: On laskenu että noilla höystöillä uutena noin 150T€:n autoon vuoden aikana 5000€ kymmenen vuotta vanhana on vielä prosentuaalista, varsinkin jos auton hinta on tipahtanut 4/5 sinä aikana. Toki tehty paljon sellaisia asioita joita ei ihan joka vuosi tartte olla rapaamassa.
Varsinkaan ku hallituksen toinen jäsen ei hyväksynyt ehdotustani, että myytäisiin talo pois, muutettais vuokralle ja ostettais sillä rahalla uusi GLS ja vähä polttoainetta :nocando: :shock:
Höömy
teräsmies
Viestit: 2584
Liittynyt: 19.3.2011 20:34
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

Viesti Kirjoittaja Höömy »

Tulee yhtäältä mieleen, että oli lopujen lopuksi varsin hyvää tuuria Möllin kanssa. Toisaalta w163 oli tuohon verrattuna hyvinkin perustekniikalla tehty auto. Jouset oli rautaa ja sähköisisä vempeleitä vain ne perinteiset.

Sinällään kiittelen sitäkin, että B:lle ei ole tarvinnut tehdä yhtään remonttia, vaan pelkällä huoltamisella ja öljyn lisäämisellä on pärjätty. Olkoonkin, että huollot ovat olleet kirotun kalliita. Mondeonkin suutinremontti tuntuu tuohon verrattuna ihan halvalta jutulta.

Paljonkohan nykyajan mukavuudet maksaisivat autossa, jos nekin tehtäisiin oikeasti kestämään?
et
aktiivimeseläinen
Viestit: 1641
Liittynyt: 02.12.2010 19:40

Viesti Kirjoittaja et »

Jos R on hieman painavampi, niin siinäkö se vika tosiaankin on?
Avatar
Leemu
aktiivimeseläinen
Viestit: 2269
Liittynyt: 13.9.2006 18:02
Paikkakunta: Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Leemu »

Kävin leimalla, hylsy tuli.
Molemmat jarrusatulat takaa jumissa ja levyt ruosteessa.
luokyio
aktiivimeseläinen
Viestit: 2447
Liittynyt: 20.10.2005 19:01
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja luokyio »

Tämä topic toimii kyllä tehokkaana ärräkuumeen lievittäjänä. Kiitos siitä ja voimia :lol:
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake

entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Avatar
Leemu
aktiivimeseläinen
Viestit: 2269
Liittynyt: 13.9.2006 18:02
Paikkakunta: Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Leemu »

luokyio kirjoitti:Tämä topic toimii kyllä tehokkaana ärräkuumeen lievittäjänä. Kiitos siitä ja voimia :lol:

:lol: Äläs nyt, kyllä tällainen on mahtipeli ajella kun on kunnossa :D
Laatuvaikutelma tosin ei ole ihan samalla seinällä esim. E-sarjalaisen kanssa.
Vision
Viestit: 3
Liittynyt: 27.7.2016 17:10
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja Vision »

Leemu kirjoitti:
luokyio kirjoitti:Tämä topic toimii kyllä tehokkaana ärräkuumeen lievittäjänä. Kiitos siitä ja voimia :lol:

:lol: Äläs nyt, kyllä tällainen on mahtipeli ajella kun on kunnossa :D
Laatuvaikutelma tosin ei ole ihan samalla seinällä esim. E-sarjalaisen kanssa.
On näitä ehjiäkin,tosin ml.kesällä ostin,24tkm nyt ajanut ilman ongelmia,kop kop..kilometrejä tosin 133 tällä hetkellä. kohtahan se sun peli on läpikäyty ja taivalta edessä vaikka kuinka! Voimia! :D
Avatar
Leemu
aktiivimeseläinen
Viestit: 2269
Liittynyt: 13.9.2006 18:02
Paikkakunta: Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Leemu »

:kele:

Nyt se s******n romu halvaantui tuohon pihalle.
Päivän oli ajamatta, niin akku finitto. Ei edes mittaristo herännyt, eikä huolinut avainta virtalukkoon.
Annoin apuvirtaa toisesta akusta, niin meni virrat päälle. Alkoi outo napsutus konehuoneesta, aivan kuin joku rele kytkeytyisi ja irroittaisi nopeassa tahdissa. Käänsin virrat pois niin varoitusvalot jäivät palamaan :shock:
Sain älylaturin lataamaan akkua kun annoin kaapeleilla apuja ensin, saa katsoa jos heräisi henkiin illemmalla :roll:

Mä luovutan. Mä en jaksa tätä h******n romua enää. Katsastan ja hoidan Comandin kuntoon, sitten muilutan tän jonkun muun murheeksi :banni:
Avatar
Castillo
Viestit: 764
Liittynyt: 01.11.2006 13:47
Paikkakunta: Tavastkyro

Viesti Kirjoittaja Castillo »

Onkohan nuo 10v vanhat GL:t yhtä murheellisia laitoksia. Tuossahan täytyy olla jo useita toimintatonneja sekä vara auto että arki sujuu ees
LR Defender 110 STW -06
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
Avatar
Leemu
aktiivimeseläinen
Viestit: 2269
Liittynyt: 13.9.2006 18:02
Paikkakunta: Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Leemu »

Castillo kirjoitti:Onkohan nuo 10v vanhat GL:t yhtä murheellisia laitoksia. Tuossahan täytyy olla jo useita toimintatonneja sekä vara auto että arki sujuu ees
Tuskimpa nuo paljoa eroaa, määrävä tekijä lienee paljonko edellinen omistaja on tehnyt remonttia.
Avatar
Leemu
aktiivimeseläinen
Viestit: 2269
Liittynyt: 13.9.2006 18:02
Paikkakunta: Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Leemu »

Pitäis comandi lähettää korjattavaksi. Kuinkahan se erkanee kojelaudasta yhtenä kappaleena :?:
Avatar
tähtikuljettaja
Mersuvelho
Viestit: 1912
Liittynyt: 05.11.2006 19:30
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Viesti Kirjoittaja tähtikuljettaja »

Pitää ensin irrottaa se lämmityslaitepaneeli. Kampea reunoista yläosasta irti.

Takaa Comandin alareunasta tulee näkyville ruuvit kummallakin reunalla. Avaa ja liu'uta kiinnikkeet alas. Sen jälkeen pitäisi lähteä irti, johdot tietenkin vielä irti liittimistä.
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9732
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Kaveri on pari vuotta ärräillyt ja ilmeisesti edellinen omistaja on pitänyt autoa sääkärin lailla koska hänellä ei ole ollut kertakaikkiaan mitään ongelmia ja autolla on heitetty pitkiäkin ulkomaan reissuja.

Kysyy hermoja tuommoinen vikailun määrä.
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
EQE Työautona.

Kuva
Avatar
Leemu
aktiivimeseläinen
Viestit: 2269
Liittynyt: 13.9.2006 18:02
Paikkakunta: Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Leemu »

Juutuubi kerkis jelppaamaan ration poistamisessa jo, kiitos kuitenkin :D
Testerissä pitäisi käydä vielä, että tulisi varmistus vaihdetaanko ahdin seuraavaksi vai onko muualla vika.

Kai tätä taistelua jatketaan vielä, toivotaan vaan joka remontin kohdalla että se olis viimeinen.
Vaan ei mitään isompia laitettevia pitäisi kohta olla jäljellä..
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

vaihdetaanko ahdin
Tänään purin eräästä -09 Rrästä ahtimen pois, harvinaista kyllä oli akseli poikki.
oulaistenliikenne.fi
Avatar
Leemu
aktiivimeseläinen
Viestit: 2269
Liittynyt: 13.9.2006 18:02
Paikkakunta: Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Leemu »

Comandi kävi Elehuollossa Pattijoella mutkan, ja rokki soi taas.
Avatar
Leemu
aktiivimeseläinen
Viestit: 2269
Liittynyt: 13.9.2006 18:02
Paikkakunta: Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Leemu »

Sähköissä on jotain feelua, ajovaloautomatiikka on härkäpäisesti päällä vaikka on kytketty valikosta pois :shock:
211270tourinki
Viestit: 11
Liittynyt: 25.6.2015 18:56

Viesti Kirjoittaja 211270tourinki »

"pientä" ärrä kuumetta täälläkin havaittavissa, (vaikka edellä olevaa luettua "hirvittää"), mutta kyssäri tietäjille, missä vaiheessa etu Airmatic tolpat antautuu..?
Jos kompura (suodatin, letkut yms) kunnossa/huollettu, niin millä metreillä kuitenkin "pussit poksahtaa"..? :?
Avatar
Leemu
aktiivimeseläinen
Viestit: 2269
Liittynyt: 13.9.2006 18:02
Paikkakunta: Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Leemu »

Omassa yksilössä on ainakin toisessa etutolpassa -14 leimat kyljessä. Vahvalla mutulla sanoisin, että ei ne kymmenvuotispäivää ainakaan näe.
Avatar
Aki P
Mersuvelho
Viestit: 6069
Liittynyt: 06.11.2005 13:35
Paikkakunta: Überwiesca

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Castillo kirjoitti:Onkohan nuo 10v vanhat GL:t yhtä murheellisia laitoksia. Tuossahan täytyy olla jo useita toimintatonneja sekä vara auto että arki sujuu ees
Samanlaisia kun kohalle sattuu. :wink: nimim. "millähän sais automaatti luukun laskemaan alas napista" :lol:
egyptian
Viestit: 60
Liittynyt: 13.11.2010 5:12

Viesti Kirjoittaja egyptian »

Lukaisimpa tämänkin ketjun tässä aamukahvin lomassa. Jenkeissä Alabamassa nämä R:t tosiaan tehdään... Olen itsekin joskus katsellut puolisilmällä ihaillen, mutta onneksi ei 3 hengen perheenpäänä ole ollut mielessäkään hankkia. Sama koskee maastureita.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maasturit, Tavara-autot ja Pikkubussit”