Sprinter 903 sulake 7 palaa.
Sprinter 903 sulake 7 palaa.
Terve kaikille.
Lähtötilanne:
Aamulla pakkasta -18, moottori kylmä ja aiemmin en ole ilman Eberiä koittanut käynnistää, mutta lähdin buusterilla koittamaan. Hehkutus normaalisti, käynnistyi 5 sekunniksi ja sammui (tämä vielä vanhaa vikaa, jonka korjaus on vielä kesken, "normaalisti" lähtee tämän sammumisen jälkeen n. 5 x 5 sekunnin starttien jälkeen käyntiin), jonka jälkeen starttasin n. 10 sekuntia ja nenään tuli kevyt sähkön haju ja mittaristoon tuli teksti "start error" ja tämän jälkeen ei enää starttiasennossa tapahdu normaalin virta-asennon lisäksi mitään.
Sulake 7 on rikki, ja siinä on ainakin töötti ja sisäkierron magneettiventtiili kytketty ja netistä kaivamien tietojen mukaan myös ajoneston toinen virransyöttö ja tämän puuttuminen aiheuttaisi tämän starttaamattomuuden ja virhe koodin.
Sulake siis palaa heti, kun avaimen kääntää ON-asentoon.
Olen irroittanut töötin ja puhaltimen johdot konehuoneen puolelta ja tämä ei vaikuttanut sulakkeen selviytymiseen mitenkään.
Mistä löydän tämän sisäkierron magneettiventtiilin liitoksen ja voin koittaa irroitella sitäkin?
Mitä muuta siihen sulakkeeseen on kytketty ja mistä olisi helpointa eliminoida vikapiirejä, ohjausputken vierestä sulakerasia on aika helppo irroitella ja sitä voisi tutkia, jahka tietäisi, mitkä johdoliittimet ovat mihinkin sulakkeeseen liitetty. Jos jollakulla olisi näistä kytkentäkuvia, niin olisi hieno homma.
Katotaan, mitä maanantaihin mennessä saadaan tutkittua, vai vienkö hinurilla jollekki pajalle...
Kiitos jo kaikille auttajille.
Janne
Edit. Olis näköjään tuonne Sähköt osioon voinu laittaa...jos sen sinne joku saa siirrettyä, niin hyvä juttu. Aloittelijan moka tämä, sori.
Lähtötilanne:
Aamulla pakkasta -18, moottori kylmä ja aiemmin en ole ilman Eberiä koittanut käynnistää, mutta lähdin buusterilla koittamaan. Hehkutus normaalisti, käynnistyi 5 sekunniksi ja sammui (tämä vielä vanhaa vikaa, jonka korjaus on vielä kesken, "normaalisti" lähtee tämän sammumisen jälkeen n. 5 x 5 sekunnin starttien jälkeen käyntiin), jonka jälkeen starttasin n. 10 sekuntia ja nenään tuli kevyt sähkön haju ja mittaristoon tuli teksti "start error" ja tämän jälkeen ei enää starttiasennossa tapahdu normaalin virta-asennon lisäksi mitään.
Sulake 7 on rikki, ja siinä on ainakin töötti ja sisäkierron magneettiventtiili kytketty ja netistä kaivamien tietojen mukaan myös ajoneston toinen virransyöttö ja tämän puuttuminen aiheuttaisi tämän starttaamattomuuden ja virhe koodin.
Sulake siis palaa heti, kun avaimen kääntää ON-asentoon.
Olen irroittanut töötin ja puhaltimen johdot konehuoneen puolelta ja tämä ei vaikuttanut sulakkeen selviytymiseen mitenkään.
Mistä löydän tämän sisäkierron magneettiventtiilin liitoksen ja voin koittaa irroitella sitäkin?
Mitä muuta siihen sulakkeeseen on kytketty ja mistä olisi helpointa eliminoida vikapiirejä, ohjausputken vierestä sulakerasia on aika helppo irroitella ja sitä voisi tutkia, jahka tietäisi, mitkä johdoliittimet ovat mihinkin sulakkeeseen liitetty. Jos jollakulla olisi näistä kytkentäkuvia, niin olisi hieno homma.
Katotaan, mitä maanantaihin mennessä saadaan tutkittua, vai vienkö hinurilla jollekki pajalle...
Kiitos jo kaikille auttajille.
Janne
Edit. Olis näköjään tuonne Sähköt osioon voinu laittaa...jos sen sinne joku saa siirrettyä, niin hyvä juttu. Aloittelijan moka tämä, sori.
Kyllä vaan, 2006 vuotinen on ja siis vanhaa korimallia.
Pöytyällä asustelen, jos joku lähistöllä sattuu Starin kanssa notkumaan, niin testi kyllä mulle sopii.
Jollei tämän päivän aikana jotain selkiä, niin saattaa olla, että maanantaina on pakko hinurilla pajalle laittaa menemään vaan, kun ei kerkeä ite töitten takia liiemmin tutkia.
Otan nyt ainakin tuon sulakerasian irti tuolta ja piippailen läpi, mitkä nastat takapuolelta olisi siinä 7 sulakkeessa, nappaan ne sitten irti ja koitan palauttaa ajoneston johdon ensimmäisenä ja jos sulake selviää, niin koitan tulille ensin. Helpottaisi hirveesti kaavio, jossa olisi johtojen värit, mutta täytyy varmaan tuo mittaristo irroittaa, niin näkee ajoneston liittimestä värit.
Siittä jatkan ryhmän selvitystä, mikä olisi oikkarissa.
Pöytyällä asustelen, jos joku lähistöllä sattuu Starin kanssa notkumaan, niin testi kyllä mulle sopii.
Jollei tämän päivän aikana jotain selkiä, niin saattaa olla, että maanantaina on pakko hinurilla pajalle laittaa menemään vaan, kun ei kerkeä ite töitten takia liiemmin tutkia.
Otan nyt ainakin tuon sulakerasian irti tuolta ja piippailen läpi, mitkä nastat takapuolelta olisi siinä 7 sulakkeessa, nappaan ne sitten irti ja koitan palauttaa ajoneston johdon ensimmäisenä ja jos sulake selviää, niin koitan tulille ensin. Helpottaisi hirveesti kaavio, jossa olisi johtojen värit, mutta täytyy varmaan tuo mittaristo irroittaa, niin näkee ajoneston liittimestä värit.
Siittä jatkan ryhmän selvitystä, mikä olisi oikkarissa.
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1913
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
Kyllä taitaa niin olla, että tämän erän vie tuo pakkanen, ei tuolla ala hullukaan purkamaan kaikkea, että saa piuhoja sitä 20 senttiä enempää näkyviin, kuin mitä rattiputken alla on...
Palaan kyllä kertomaan, mistä vika löytyy, jahka selviää.
Kiitos nyt kuitenkin.
Löytyhän tuo 7:n takana olevat kamatkin, mutta ensimmäistäkään haaraa ei johtosarjassa näy helposti.
Palaan kyllä kertomaan, mistä vika löytyy, jahka selviää.
Kiitos nyt kuitenkin.
Löytyhän tuo 7:n takana olevat kamatkin, mutta ensimmäistäkään haaraa ei johtosarjassa näy helposti.
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1913
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
J22 on muistaakseni siellä mittariston takana, puna-jonkun värinen johtovyyhti mutta virtalukko ohjattu kuitenkin.
Miten suuri oikkari siellä on?
Jos otat yleismittarilla 7 sulakkeeseen toisen johdon ja runkoon toiseen niin onko yhdessä?
Töötistä, olet ottanut töötiltä johdon pois mutta tuo rele on muistaakseni penkin alla. Yhden tapauksen tiedän jossa rikkinäinen ratin spiraali poltti 7 sulaketta, töötin releen irrottamalla auton sai käymään reissun päällä..
Miten suuri oikkari siellä on?
Jos otat yleismittarilla 7 sulakkeeseen toisen johdon ja runkoon toiseen niin onko yhdessä?
Töötistä, olet ottanut töötiltä johdon pois mutta tuo rele on muistaakseni penkin alla. Yhden tapauksen tiedän jossa rikkinäinen ratin spiraali poltti 7 sulaketta, töötin releen irrottamalla auton sai käymään reissun päällä..
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4257
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Jep sillä se kuten nim tähtikuljettajan vaivalla kaivelmat kuvat näytääjolle kirjoitti:J22 on muistaakseni siellä mittariston takana, puna-jonkun värinen johtovyyhti mutta virtalukko ohjattu kuitenkin.
Miten suuri oikkari siellä on?
Jos otat yleismittarilla 7 sulakkeeseen toisen johdon ja runkoon toiseen niin onko yhdessä?
Töötistä, olet ottanut töötiltä johdon pois mutta tuo rele on muistaakseni penkin alla. Yhden tapauksen tiedän jossa rikkinäinen ratin spiraali poltti 7 sulaketta, töötin releen irrottamalla auton sai käymään reissun päällä..
"tosin nuo osioitimet niisä on mitä on"
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
-22 kun oli pari viikkoa sitten pakkasia, niin ainoat omatekemät toimenpiteet oli sulakerasian irrotus ja oikosulun toteaminen aiemman kuvan sulakkeelta lähtevän johdon ja maan välillä.
Hinuri nouti ja toimitti sulaamaan luottopajalle, monen pienen viivästyksen jälkeen (ihan itse tyrkytin auton sivuhommaksi) auto saatiin sulatetuksi ja todettua, että hinausmatkalla/odotusaikana korjaamon pihalla jotakin oli tapahtunut, kun 7 sulake ei enää palanutkaan ja auto käynnistyi normaalisti...mutta ei ihan ilman vikoja.
Nimittäin lämmityslaiteen puhallin ei toiminut kuin ilmastointi päällä ja rest toiminnolla. Siihen noudin purkuosana toisen lämmönsäätöpaneelin ja kas kummaa, sekin alkoi toimia...olisiko puhaltimen säätörullassa/paneelin sisällä sitten ollut mokoma oikosulku, joka olisi tärinässä matkalla auennut tai palanut poikki.
Otin rikkoutuneen paneelin mukaan ja tutkin mitä se on syönyt, jahka ennättää.
Huonosta pakkaskäynnistyvyydestä oli korjaajan kanssa juttua, että kun kaikkea muuta on jo koitettu, niin ei oikein ole muuta vaihdettavaa jäljellä, kuin UUSI korkeapainepumppu. Vähän se kirpasee, mutta itelläkin semmonen fiilis on, että sieltä se huonon pakkaskäynnistyvyyden syy löytyy.
Hinuri nouti ja toimitti sulaamaan luottopajalle, monen pienen viivästyksen jälkeen (ihan itse tyrkytin auton sivuhommaksi) auto saatiin sulatetuksi ja todettua, että hinausmatkalla/odotusaikana korjaamon pihalla jotakin oli tapahtunut, kun 7 sulake ei enää palanutkaan ja auto käynnistyi normaalisti...mutta ei ihan ilman vikoja.
Nimittäin lämmityslaiteen puhallin ei toiminut kuin ilmastointi päällä ja rest toiminnolla. Siihen noudin purkuosana toisen lämmönsäätöpaneelin ja kas kummaa, sekin alkoi toimia...olisiko puhaltimen säätörullassa/paneelin sisällä sitten ollut mokoma oikosulku, joka olisi tärinässä matkalla auennut tai palanut poikki.
Otin rikkoutuneen paneelin mukaan ja tutkin mitä se on syönyt, jahka ennättää.
Huonosta pakkaskäynnistyvyydestä oli korjaajan kanssa juttua, että kun kaikkea muuta on jo koitettu, niin ei oikein ole muuta vaihdettavaa jäljellä, kuin UUSI korkeapainepumppu. Vähän se kirpasee, mutta itelläkin semmonen fiilis on, että sieltä se huonon pakkaskäynnistyvyyden syy löytyy.
Mitä se sitten tekee jollei lähde käymään?JK Nitro kirjoitti:-22 kun oli pari viikkoa sitten pakkasia, niin ainoat omatekemät toimenpiteet oli sulakerasian irrotus ja oikosulun toteaminen aiemman kuvan sulakkeelta lähtevän johdon ja maan välillä.
Hinuri nouti ja toimitti sulaamaan luottopajalle, monen pienen viivästyksen jälkeen (ihan itse tyrkytin auton sivuhommaksi) auto saatiin sulatetuksi ja todettua, että hinausmatkalla/odotusaikana korjaamon pihalla jotakin oli tapahtunut, kun 7 sulake ei enää palanutkaan ja auto käynnistyi normaalisti...mutta ei ihan ilman vikoja.
Nimittäin lämmityslaiteen puhallin ei toiminut kuin ilmastointi päällä ja rest toiminnolla. Siihen noudin purkuosana toisen lämmönsäätöpaneelin ja kas kummaa, sekin alkoi toimia...olisiko puhaltimen säätörullassa/paneelin sisällä sitten ollut mokoma oikosulku, joka olisi tärinässä matkalla auennut tai palanut poikki.
Otin rikkoutuneen paneelin mukaan ja tutkin mitä se on syönyt, jahka ennättää.
Huonosta pakkaskäynnistyvyydestä oli korjaajan kanssa juttua, että kun kaikkea muuta on jo koitettu, niin ei oikein ole muuta vaihdettavaa jäljellä, kuin UUSI korkeapainepumppu. Vähän se kirpasee, mutta itelläkin semmonen fiilis on, että sieltä se huonon pakkaskäynnistyvyyden syy löytyy.
Suuttimien ohivuotomittaus tehty?
Jos ei se pumppu vuoda ulospäin en kyllä ensimmäisenä lähtis epäilemään sitä