Supan ja S211:n yhteiseloa. Päättynyt, auto myyty.

Supa
Viestit: 744
Liittynyt: 18.4.2007 21:33
Paikkakunta: Kiviranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Supa »

Ohhoh, onpa ollu huoletonta autoilua kun ei oo tänne tarttenu moneen kuukauteen mitään valittaa :D
Edellisen viestin herja selitty sillä että vänkärin penkkiin oli kaatunu vesipullo. Testeri kun näytti aiheuttajaksi istuintunnistinta nii sitten muisti rouvakin kertoa tästä pikku vahingosta. Sisälämppäri huutamaan yöksi eikä vika ole palannut :D
Pari hehkutulppaa on pitäny vaihtaa lisää ja käväsihän tuo C-huollossaki viime kuussa. Muuten on ollu vaan "kakesta webasto päälle, 20min päästä auto käyntiin ja menoksi" tyylinen elämä.
Kai siitä ny kohta jo jotain menee oikeasti rikki.
http://www.mptiihonen.fi

--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
Supa
Viestit: 744
Liittynyt: 18.4.2007 21:33
Paikkakunta: Kiviranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Supa »

Supa kirjoitti:Kai siitä ny kohta jo jotain menee oikeasti rikki.
Meni.
Nimittäin etupuskuri :x
Tuotahan sitä koko ajan jo osattiin pelätä että millon se osuu johonki kanttariin parkkiin ajaessa tai sitte talvella polanteen reunaan, nyt rouvalle sattu tuo jälkimmäinen. Eikait siinä, kertakorvaus vakuutusyhtiöstä ja ens viikolla kokeillaan meniskö korjaten, sen verta siististi halkes keskeltä tuo "alahuuli".
Ja taas pitäs yks hehkutulppa uusia. Ois kai kannattenu ne kaikki laittaa kerralla...
Ainiin ja peräkontin verho ei enää nouse luukkua avatessa. En ole kattonu sulaketta kun ollu muutaki puuhaa, jos sitä kesään mennessä... Tai katotaas näkyykö koodikoodia kun menee hehkunvaihtoon.

Myytiin tossa vanha talo poies ja ostettiin tuoreempi tilalle, tässä on pihalla tommonen puolilämmin talli nii ehkä viittis kohta jotain iteki alkaa tekemään.
Auton ensimmäinen omistajaki on tyytyväinen kun vanhan silmäterän ei tarvi enää nukkua öitä ulkona :D
http://www.mptiihonen.fi

--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
Supa
Viestit: 744
Liittynyt: 18.4.2007 21:33
Paikkakunta: Kiviranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Supa »

Lueskelin tuolta moottoriosiosta sen OM642:n jakoketjukeskustelun läpi ja aattelinpa auton tallissa ollessa kurkata öljykorkista sisään, kun muutamana aamuna oon kuvitellu kuulevani käynnistyksessä sivuääntä...

Kuva

Senhän tiiän varmasti ettei tähän oo vielä kertaakaan vaihettu ja nyt 519tkm mittarissa. Josko tilailis hilppeet valmiiksi oottamaan että auto joutaa pajalle...
http://www.mptiihonen.fi

--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
Supa
Viestit: 744
Liittynyt: 18.4.2007 21:33
Paikkakunta: Kiviranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Supa »

Jahas, ilmeisesti alkaa olla pikkuhiljaa seuraava osienvaihtokierros kohilla.
Tänä aamuna rouva soitteli työmatkalta että "tämä ei kiihdy mihinkään", no minkäs sille puhelimella tekee. Sytytti vielä moottorin vikavalonkin. Sopivasti tänään yövuoroon meno nii aamustahan oli sitte hyvin aikaa hypätä toiseen autoon, ajella perässä ja käyttää mersu starin kanssa juttelemassa. 2 hehkutulppaa TAAS pimeänä prkl (ei aiheuta kylläkään tätä vikatilaa) ja imusarjan läppämoottorissa häikkää. Noh, kuluva osa kai sekin, onhan se jo kerran vaihettu joskus 300 tkm aikaa.
Tilataanpa uusi ja samalla se repullinen tiivisteitä, jos sitä samalla ne hehkutulpat ja kuulemma joku pa-putki näytti kans melko kostealta... Alkaa olla sen verran autolla ikää ja matkaa takana että pitää puntaroida missä kohin laitetaan vaihtoon ;)

Alustassakin kolisee. Etuiskarit vaihdettu melko tarkalleen vuosi sitten, eihän tuossa nyt montaa kymmentä muuta vaihtoehtoa jää jälelle mistä kuuluu. Sentään se etupuskuri saatiin sulatettua ehjäksi, vieressä seisten huomaa sauman kun sitä ei oo vielä maalattu. Ketjuhilppeet saapi ny hetken ootella hankintaa, tosin hihnankiristin tais alkaa sirkutteleen... :)
http://www.mptiihonen.fi

--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
Supa
Viestit: 744
Liittynyt: 18.4.2007 21:33
Paikkakunta: Kiviranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Supa »

Läppämoottori tuli uusittua, samalla havainto hieman kosteannihkeästä haaruksesta. Kiire päällä niin nytten ei alettu tekemään sille mitään kun ei tuo ongelma vielä ulos asti näy. Sen öljynviilentimen tiivisteineen vaihtaa kyllä kotitallissa parissa päivässä jos ei urakalla tee, joten katellaanpa syssymmällä. Merkkikorjaamon tuntihinnalla en tuota hommaa raski ostaa, ihan niin laiskaksi en ole tullu :D

Hehkutulppia uusittiin ne kaksi, nyt olis muistin mukaan koko kierros laitettu. Alustasta löyty pari väljää paikkaa, katsastus ois tässä kuunvaihteessa edessä niin katotaas ensin löytyykö siellä enemmän vai vähemmän sanomista ja toimitaan sen mukaan, toki kolinat pitää saaha poies. Tää meän kotikatu on niin surkeassa kunnossa että oikeen v*tuttaa ajaa kun ei oo mitään mahollisuutta väistellä kuoppia :x

Sille peräkontin verholle en oo tehny mitään. Talon asukasluku kasvoi yhen paimenkoiran verran joten eipä sitä peitettä juuri vois ees käyttää, katotaan oisko kesälomalla sen vertaa aikaa että vähän vilkasis.
Taitaa tosin olla että kun tämänki johonki liikkeeseen tyrkkää vaihossa niin tommoset pikkuseikat ei hyvityshintaan vaikuta, mutta sehän ei oo suunnitelmissa vielä... :D
http://www.mptiihonen.fi

--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
Supa
Viestit: 744
Liittynyt: 18.4.2007 21:33
Paikkakunta: Kiviranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Supa »

:shout: Korjattu puskuri hajos uuestaan, tällä kertaa yllättävästi oman tallin kynnykseen ulosperuuttaessa. Tutkimusten jälkeen havaittiin ajotien murskeen tiivistyneen salakavalasti niin paljon että kynnyksestä tuli liian korkea. Puskuri korjattu läpinäkyvällä pakkausteipillä ja ajotie euron pihalaatoilla (6kpl).

Pitää ny kattoa mitä ton puskurin kanssa tekee, jos sen vielä onnistuu muovihitsata nippuun (vanha sauma aukes) niin taidan leipoa piilopuolelle vielä lasikuitua vahvikkeeksi. Autolle on joka tapauksessa tilattu aika keulan korotukseen, ilmeisesti sen pari senttiä saa ihan säätämällä tai näin mulle ainaki kerrottiin. Toki kun vaihtas oikean profiilin renkaatki alle nii nousis jokusen millin, ehkä just sen kriittisen "tarpeeksi" :roll:

Vaan mites tossa perän korkeussäätö menee, jos haluais sitä "nolla-asentoa" rukata suuntaan tai toiseen? Onko ihan digitaalihomma vai pitääkö alkaa kikkailemaan jotain :?:
http://www.mptiihonen.fi

--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Supa kirjoitti: Vaan mites tossa perän korkeussäätö menee, jos haluais sitä "nolla-asentoa" rukata suuntaan tai toiseen? Onko ihan digitaalihomma vai pitääkö alkaa kikkailemaan jotain :?:
Testerillä säätyy.
Supa
Viestit: 744
Liittynyt: 18.4.2007 21:33
Paikkakunta: Kiviranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Supa »

Supa kirjoitti:Sille peräkontin verholle en oo tehny mitään.
Varsinaisesti en vieläkään mitään sille tehny mutta nyt se toimii. Pesin ja puleerasin autoa sisältä ja nysväsin sen hissin uraa ja ympäristöä siinä samalla. Sitten vedin verhon ulos rullalta kun aattelin pestä myös sen, mutta jouduin käyttämään konttia kiinni välillä jostain syystä. Hommia jatkaessa verho nousiki ylös.
Sitten se jäiki pesemättä kun olin niin iloinen halvasta korjauksesta :D

Mitä auton korottamiseen tulee, käskin rouvan katella tarkemmin mistä ajaa loppukesän, ostetaan oikeankokoset renkaat seuraavaksi.

Katsastuksessa ei yllättäen löytyny alustasta mitään sanomista. Silti se kolisee. Kumma juttu. Noh parkit kuitenki pitäs vaihtaa kun oranssit eivät sais olla, eikä kuulemma etusivulaseissa sais kalvojakaan käyttää. Kaipa sille kallistuksenvakaajalle pitäs jotain sitten tehä ja muistaa repiä ne kalvot poies ennen ens kesää.
http://www.mptiihonen.fi

--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
Supa
Viestit: 744
Liittynyt: 18.4.2007 21:33
Paikkakunta: Kiviranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Supa »

Alustaan pistettiin vähän uutta raidetangon päätä, kallistuksenvakaajan tankoa, jotaki muutaki tankoa jota en muista ja sääjettiin pyöränkulmat.
Jo hiljeni ja suuntavakautta tuli ajoon kertalaakista joka satasen verran lisää.

Nyt tässä rouvan kanssa on sitten mietitty jotta mitähän ratkasua tämän kans tekis, rupesin hullu yrittäjäksi tässä ja tarvehan ois pikkuselle pakulle mutta mieli tekis 6hlö XXL ka-sprintteriä. Vaihtajan markkinat on lähes aina huonot ja perheellä pitää olla takapenkillinen käyttöauto joka päivä eikä aivan älyttömiä viiittis velkaakaan lisää tehä.
Ensihätään ostettiin naapurista vikatilaan menevä W203 rouvan uudeksi käyttöautoksi, oli niin siisti ja halpa ettei pelottanu vaikka pitäs koko imupuoli uusia. Tästä ehkä lisää toisaalla.
Mutta tämä eemeli sitten, myiskö poies ja laittas tilalle jotain pakua/kevytkuorkkia vai tekiskö tästä pakun? Onhan näistäki tehty vaan mimmonen lie operaatio nykyään - mille konttorille uskaltautuis edes kyseleen vaatimuksista?
Ehkei tämä nyt kuitenkaan pakuna tuolla huonoilla teillä olis se paras vaihtoehto, ja näkyyhän tämmösen myyntiarvoihin mahtuvan niitä sprinttereitäki... Vatuloinniksi taitaa mennä mutta kauaa ei auta tuumailla, vero juoksee joka päivältä :(

Nastarenkaat kuitenki pyörittelin alle illan ratoksi kun meilä on jo pakkasta, sateita ootellessa...
http://www.mptiihonen.fi

--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
Supa
Viestit: 744
Liittynyt: 18.4.2007 21:33
Paikkakunta: Kiviranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Supa »

Heti kun suunnittelee myymistä nii jotai pikku vikaa ilmenee, eli takaluukku päätti jäädä pysyvästi auki. Noh onnistuu se 300km työkeikka kun ei liian kovasti kaasuttele, pysyy tavarat kontissa.

Kotona cee ulos tallista, tämä tilalle, lämmöt päälle ja tunnin päästä tutkimaan. Luukun verhoilut tuliki opiskeltua taannoin kameraa asentaessa niin äkkiä oli palikat esillä. Näkyvää vikaa ei ollu, meisselillä roplaten lukon kieli kyllä naksahti kiinni joten säädin vastakappaletta hieman. Kyllähän se kiinni meni, imu ei tosin lähteny vetämään vaan jotain lukossa vaan surrutti. Väärin sulkemalla (eli voimalla) meni ihan kiinni asti.
Sitten se vaan ei auennu kahvasta. Surautti vaan lyhyesti lukkoa. Siinä kun kiipesin takapenkin selkänojan ja parin turvaistuimen yli nykimään hätäkahvaa kerkesin jo miettiä n+1 eri vaihtoehtoa mekaaniseen aukasuun...

Käytin kaikki pistokkeet irti, ei silmämääräsesti hapettumia, vähän rassasin pinnejä. Ei vaikutusta, seuraavat sulkutestit tein kontissa istuen ettei toista kertaa tarvinnu ahtautua välistä jota ei aikuselle oo tarkotettu kuljettavaksi. Vaatehuoneen listoitusurakka paino päälle joten tutkinnan päätteeksi irrotin lukkokoneiston, pruutasin sinne jotain kosteudenpoistavaa öljysumua, otin kuvan osanumerosta ja jätin odottamaan aamua nousevaa.

Pitää varmaan siirtää turvaistuimet ceehen ja kipata tästä takapenkki niin saa luukku sitten olla lukossa siihen asti että tämäki ongelma ratkeaa. Saapahan tavarat edes jostain kyytiin ja yltää sinne hätävipuunki paremmin, vaan voishan siitä vetää narun kyllä jonneki penkin viereen...
http://www.mptiihonen.fi

--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
Supa
Viestit: 744
Liittynyt: 18.4.2007 21:33
Paikkakunta: Kiviranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Supa »

Jännä juttu, kun käytti takaluukun ohjainboksilta piuhat irti muutaman sekunnin nii luukku toimi normaalisti kymmeniä kertoja. Minä jo aattelin että selvisin helpolla ja kasasin verhoilut paikalleen, laskin luukun alas ja sehän ei tehnyt taaskaan mitään. Ei surinaa, ei loksahdusta, ei niin mitään. Syvä huokaus, pari valittua kirosanaa ja verhoilut taas veks.

Boksin piuhat uuestaan irti, 10sek päästä takasin, lukosta kuulu naks. Laskin luukun alas, salpa loksahti ja imu veti kiinni. Olin jo ehtiny poistaa turvaistuimet ja kaataa takapenkin joten kömysin sisäkautta konttiin ja nappasin sähkökahvalta pistokkeen irti. Olkoot umpiperä ny toistaseksi.

Nyt pitäs sitte arpoa kumpi on rikki, lukko vai boksi? Boksia (A2118703726) saa kympeillä Saksasta ja Briteistä käytettynä, korjattuja lukkoja (A2117400136) huomattavasti kalliimmalla samoista maista. Ei kyllä viittis turhaan ostella mutta mistäpä sitä lainaksikaan näitä sais... :roll:
Lukko ilmeisesti kuiten vois käydä muistaki luukkuperämalleista, ML/GL/R ainaki lie käytetty samanlaista moottoripirulaista, olenko ymmärtäny oikein?
http://www.mptiihonen.fi

--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
Supa
Viestit: 744
Liittynyt: 18.4.2007 21:33
Paikkakunta: Kiviranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Supa »

Noh, takaluukun boksia en vielä viittinyt tilata vaan peruutin auton tallin taakse ja poistin liikennekäytöstä. Tän veroilla ja vakuutuksilla jo kaheksi päiväksi kannattee poistaa, säästää ainaki kymmeniä senttejä.

Sensijaan lukkomekanismi pääty pöydälle. Muovikansi ylöspäin ja mattopuukolla palikkaa kiertävät 7 sulatettua muovitappia nätisti *naps* poikki, kansi nousee irti.

Kuva
Näin. Paljastuu 2 pikku moottoria, vipu ja valikoima hammasrattaita. Joillakin kuulemma tullu näihin ihan mekaanisia vikoja, tässä näytti ehjiltä.

Yks kerrallaan muovirattaat irti, tämä koneisto purkautuu vaan tietyssä järjestyksessä. Seuraava vaihe vaatii metalli- ja muoviosia toisissaan pitävien 4 metallikynnen suoristamisen, talttaruuvari ja nokkapihdit tuntu toimivan siinä. Muovirunko kyllä kestää kammeta sitä vasten.
Tässä vaiheessa meillä on kädessä lukon "sähköpohja":

Kuva
Kuten kuvasta näkyy, koneiston toimintaa nuuskii muutama magneettikytkin. Iteki luulin että sielä ois semmosia kivoja mikrokytkimiä ja aattelin josko sais vaihettua kun kuulemma sielä se vika on jos auto ei tiä onko luukku auki vai kiinni, mutta mites näille mitään teet.
Jäljelle jääny metallinen pala lukkoa sisältää itse salvat ja hätäavausmekanismin, näyttää tältä:

Kuva
Tuo keskivaiheilla oleva tanko ei ole varsinaisesti missään kiinni, se vaan ui tuolla hahlossa ja tulee siis sähköpohjan läpi pystyyn.
Mietiskelin kyllä sitäkin miten magneettikytkin edes voi mennä rikki, mutta ilmeisesti se vaan voi. Osa rattaiden ja tankojen mukana heiluvista magneeteista kyllä nimenomaan heiluu hahloissaan joten teoriassa vois olla ettei tunnistin havaitse millin verran liian kauas jäävää palikkaa?
Pitänee seuraavaksi putsailla rasvat pois paketista ja tutkia vähän paremmin nuita välyksiä. Sormensa tämän kanssa kyllä sotki tehokkaasti.
http://www.mptiihonen.fi

--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
h.hartikainen
Viestit: 120
Liittynyt: 21.6.2008 21:08

Viesti Kirjoittaja h.hartikainen »

käytäppä varsin auki tuo kyljellään pötköttävä moottori. Omasta oli se palanut ja toimi jos kuun asento sattui olemaan oikea.
Supa
Viestit: 744
Liittynyt: 18.4.2007 21:33
Paikkakunta: Kiviranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Supa »

h.hartikainen kirjoitti:käytäppä varsin auki tuo kyljellään pötköttävä moottori. Omasta oli se palanut ja toimi jos kuun asento sattui olemaan oikea.
No sen saatan varsin tehä jos vielä seuraavan testin jälkeen oireilee. Sen verta helposti kuiten pääsee kuoren sisään tän ekan avauksen jälkeen. Mites se moottori irtoaa, pitääkö varoa jotain?

Tosiaan, putsailin ja kasasin nyt potilaan testiä varten. Kannen reikiä ohjurina käyttäen 3mm terällä porasin muovirunkoon vähän syvempiä koloja.

Kuva
Tälleen kivasti. Sitten otetaan 7kpl 16mm pitkiä kupukantaruuveja, paksuus silleen sopiva reikiin nähden, kierremalli ja kantaan käyvä avain ihan oman mielen mukaan. Mun ruuvikaapista löyty jouten tämmösiä.

Kuva
Ja nippuun ruuvattu paketti on oikeastaan alkuperäistä siistimpi.

Kuva

Selailin taas Ebayta pahat mielessä ja kattelin osien hintoja. Tuli vastaan se peräluukun ohjausboksi, kauniilla saksankielellä luki "täysin toimiva" ja hintaa toimituskuluineen noin 37 euroa joten päätin kokeilla. Näitä lukkoja ei taaskaan näkyny oikein kohtuuhinnoilla.
http://www.mptiihonen.fi

--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
Supa
Viestit: 744
Liittynyt: 18.4.2007 21:33
Paikkakunta: Kiviranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Supa »

Noh, kotimaan postilaitoshan tämän osatoimituksen viivästytti nii ettei muuten joutilaana viikonloppuna päässy asennuksia tekemään. Tänään tuotiin paketti ovelle, onneksi olin sattumalta kotona. Ei muuta ku talliin taas lämmöt päälle ja mukavalla jääkerroksella kuorrutettu eemeli tallin takaa sisälle.

Muutamaa tuntia myöhemmin näytti ettei tallin ikkunoissa ole enää huurua joten osat kainaloon ja hommiin. Boksista 4 pistoketta irti, sitten pari ruuvia ja näinpä saatiin palikat vertailuun (vanha oikealla):
Kuva

Osanumerohan on eri mutta myyjä väitti tuon käyvän.
Ja kävihän se, rassasin kaikki pistokkeet koko peräluukusta vielä läpi hapettumien varalta ja ruuvasin boksin sekä lukkolaitteen paikalleen.
Hieman jännitti laskea luukkua kiinni mutta eipä paljoa ollu vaihtoehtoa - ja kylläpä sievästi naksahti lukossa ja sitten vaimea surina saatteli kiinnivetoa. Aiemmin lukko oli kuulostanu lähinnä lemmenkipeältä kollikissalta, tais putsauksella olla jotain vaikutusta.
Noh, tässähän oli vasta puoli ruokaa eli käsi kiinni kahvaan ja aukesihan se lukko myös. Noin 20 toistoa myöhemmin pistin luukut kiinni ja lämmöt tallista pois päältä, kokeillaan vielä huomenna mitä se sanoo ennenku verhoilut kasaan takasin. Olkoot auto nyt tallissa kuiten siihen asti nii ei uudestaan jäädy.

Firmalle vaan pitäs saada CDI-Sprintteri, lastibiilirekattu ja turvavyöllisellä takapenkillä, nii kyllähän tämän nyt voipi myyntiin laittaa. Nettiautossa tavataan...

[nettiauto]9231674[/nettiauto] ;)
http://www.mptiihonen.fi

--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
Supa
Viestit: 744
Liittynyt: 18.4.2007 21:33
Paikkakunta: Kiviranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Supa »

Toimihan se peräluukku 2 päivää :x

Nyt ei enää jaksa pelleillä, selasin epc:tä, googlea ja ebayta ja tilasin ML:n lukon käytettynä 12kk toimintatakuulla, niitä kun sai puolet halvemmalla. :shock:
Ite lukkolaitehan on ihan samanlainen mutta hätäaukasuvaijeri ja -kahva eroaa.

Tässä sopassa ei merkitystä moisilla pikkuseikoilla, kyllä nuo osat toisiinsa saa naitettua. Oleellisinta on se, että myytävässä autossa kaikki toimii eikä ole purkkavirityksiä.

Vielä kun löytyis se Sprinterin omistaja joka alkais vaihtokaupoille... ;)
http://www.mptiihonen.fi

--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
Supa
Viestit: 744
Liittynyt: 18.4.2007 21:33
Paikkakunta: Kiviranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Supa »

Noniin, jokohan tämä perälautaepisodi ois saatu onnelliseen päätökseen?

Maanantaina tuli lappu jotta lukkolaite noudettavissa lähipostista (joka sijaitsee ihan eri suunnassa verrattuna normaaliin päivittäiseen kulkureittiin, ainoa toimipiste 22000 asukkaan kylässä :shock: ), eilen ennätin paketin hakea töiden jälkeen ja tänään ruuvasin osat paikalleen.
Kuten tossa aiemmin tuumailin hätäkahvasta tuli vähän sillisalaatti, 164:n vaijeri kyllä menee kiinni 211:n kahvaan mutta jää "kantamaan" eikä anna lukon sulkeutua. Vähän piti fiilata ja höylätä että liikeradasta tuli riittävä kuitenkin niin että vaijeri pysyy paikallaan :)

Kyllä oli hyvä fiilis kun verhoilut sai paikalleen, rullaverhon kiinni ja luukku sekä kaikki muut jutut vaan toimi kerta toisensa jälkeen.
Melkeen jo aattelin etten raski enää myydä koko autoa, mutta sitten muistin että pakunakin vero ois nelosella alkava, sillä sais Sprintterin veroja maksaa 5 vuotta... Jos ens viikolla ottais ajoon ja alkais tarjoamaan liikkeisiin tuota. :roll:
http://www.mptiihonen.fi

--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
Supa
Viestit: 744
Liittynyt: 18.4.2007 21:33
Paikkakunta: Kiviranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Supa »

Tämäpä lähti eilen uudelle omistajalle, vein auton Ouluun ja sieltä kaupanteon jälkeen tyytyväinen herrasmies lähti kohti Vaalaa.
http://www.mptiihonen.fi

--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W211 / W209 / W219, sedan, farmari, coupe, avo”