200cdi nykii kylmänä

Vaihteistot, perä, kardaani, vetoakseli.
Vastaa Viestiin
Avatar
ano
Viestit: 44
Liittynyt: 03.6.2015 1:55
Paikkakunta: Etelässä päin

200cdi nykii kylmänä

Viesti Kirjoittaja ano »

Oireina että alkoi kesällä nykimään kylmänä noin 500 metrin matkalla,vaihdoin nelos suuttimen prikan kun se vuoti ja vika oli seuraavana aamuna kadonnut.
luin huvikseen noin 2kk sitten vikakoodit jotka sanoivat muistaakseni että vaihteiston kiihtyvyys anturissa oli joku katkottainen vika ja can tietoliikenneväylässä myöskin katkottainen vika.
noh 2 viikkoa sitten alkoi taas nykimään vähän,viikko sitten vaihdoin 1cm leveämmät ja profiililtaan 5 korkeammat takapyörät ja vika on vaan pahentunut sen jälkeen (esim tänään aamulla kylmänä nykiminen jatkui noin 3km ajan).
Autolla on ajettu 400tkm,kolmas huoltokirja menossa,viimeksi vaihteistoöljyt vaihdettu 30-40tkm sitten,eilen tilasin kl varaosista febin vaihteistoöljyä,pistokkeen sähköliittimeen tiivisteillä,öljynsuodattimen.

Öljynpinta ok vaihteistossa 80c lämpötilassa.

Mietin että tuskin noilla paranee,laitanko myös tuon sähköboxin sieltä tilaukseen,eikös se sisällä nuo pyörintänopeus anturit?
ja pitäisikö vielä samalla vaihtaa tuo turbiinin lukkoventtiilikin varmuuden vuoksi vaikka se tuntuukin toimivan?
Moottorin lämpötila anturi myös sanoi jotain että lämpötila on tuhansia asteita plussan puolella (1545-3524 ) riippuen kierroksista.
nyt suuttimet ei tuntuisi vuotavan.
lukulaite on autocom jolla luen lähipäivinä uudestaan koodit.
auto on 2005 s203 200cdi vanha taksi tuikun ohjelmalla. Ohjelman laitatin heti kun ostin enkä siis tiedä vaihteiston toiminnasta sitä ennen,viat alkoivat 3-4 vk oston jälkeen.
Ja ajan aika nätisti etten polje autoa joka ei kuitenkaan kulje,yhdistetty kulutus on 5,5-5,8
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4253
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Re: 200cdi nykii kylmänä

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

anorola kirjoitti:Oireina että alkoi kesällä nykimään kylmänä noin 500 metrin matkalla,vaihdoin nelos suuttimen prikan kun se vuoti ja vika oli seuraavana aamuna kadonnut.
luin huvikseen noin 2kk sitten vikakoodit jotka sanoivat muistaakseni että vaihteiston kiihtyvyys anturissa oli joku katkottainen vika ja can tietoliikenneväylässä myöskin katkottainen vika.
noh 2 viikkoa sitten alkoi taas nykimään vähän,viikko sitten vaihdoin 1cm leveämmät ja profiililtaan 5 korkeammat takapyörät ja vika on vaan pahentunut sen jälkeen (esim tänään aamulla kylmänä nykiminen jatkui noin 3km ajan).
Autolla on ajettu 400tkm,kolmas huoltokirja menossa,viimeksi vaihteistoöljyt vaihdettu 30-40tkm sitten,eilen tilasin kl varaosista febin vaihteistoöljyä,pistokkeen sähköliittimeen tiivisteillä,öljynsuodattimen.

Öljynpinta ok vaihteistossa 80c lämpötilassa.

Mietin että tuskin noilla paranee,laitanko myös tuon sähköboxin sieltä tilaukseen,eikös se sisällä nuo pyörintänopeus anturit?
ja pitäisikö vielä samalla vaihtaa tuo turbiinin lukkoventtiilikin varmuuden vuoksi vaikka se tuntuukin toimivan?
Moottorin lämpötila anturi myös sanoi jotain että lämpötila on tuhansia asteita plussan puolella (1545-3524 ) riippuen kierroksista.
nyt suuttimet ei tuntuisi vuotavan.
lukulaite on autocom jolla luen lähipäivinä uudestaan koodit.
auto on 2005 s203 200cdi vanha taksi tuikun ohjelmalla. Ohjelman laitatin heti kun ostin enkä siis tiedä vaihteiston toiminnasta sitä ennen,viat alkoivat 3-4 vk oston jälkeen.
Ja ajan aika nätisti etten polje autoa joka ei kuitenkaan kulje,yhdistetty kulutus on 5,5-5,8
Onkos nuo takarenkaat tuon verran isommat kuin eturenkaat vai onko kaikki keskennän saman kokoisia,
toimiiko vakionopeus säädin,
vaihteiston nopeus anturit on vaihdelaatikossa
turbin lukon solenoidi kannatta vaihtaa samalla,
tarkistaa TCU:un öljyntaso
näytääkö auton oma lämåö mittari oikeen
(jos näytää niin arvome coodin sataa näytää lämmön väärin)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
ano
Viestit: 44
Liittynyt: 03.6.2015 1:55
Paikkakunta: Etelässä päin

Viesti Kirjoittaja ano »

Takarenkaat ovat tuon verran isommat,mutta viathan ovat jo olleet ennen renkaiden vaihtoa. Eilen oli ensimmäistä kertaa kun vakionopeuden säädin ei noin 500 metrin matkalla toiminut. Auton oma lämpömittari näyttää oikein. Tcu katsottu silloin pari kk sitten.
Avatar
ano
Viestit: 44
Liittynyt: 03.6.2015 1:55
Paikkakunta: Etelässä päin

Viesti Kirjoittaja ano »

Tuo laatikon tunnistinyksikkö ja se turbiinin lukko venttiili on kl varaosissa noin 330e niin kai ne voisi nyt vaihtaa että ainakin saisi kerralla luultavasti kuntoon. Onko sen venttiilin vaihto vaikea homma? Tollasen tunnistinyksikön olen kerran aiemmin vaihtanut vuosia sitten. Pitääkö noita opettaa mitenkään?
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4253
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

anorola kirjoitti:Tuo laatikon tunnistinyksikkö ja se turbiinin lukko venttiili on kl varaosissa noin 330e niin kai ne voisi nyt vaihtaa että ainakin saisi kerralla luultavasti kuntoon. Onko sen venttiilin vaihto vaikea homma? Tollasen tunnistinyksikön olen kerran aiemmin vaihtanut vuosia sitten. Pitääkö noita opettaa mitenkään?
Molemmat vaihtuu samalla
viewtopic.php?t=24386&highlight=
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
ano
Viestit: 44
Liittynyt: 03.6.2015 1:55
Paikkakunta: Etelässä päin

Viesti Kirjoittaja ano »

Kerrotko vielä tarkemmin siis että onko siinä tunnistin levyssä itsessään tuo lukkoventtiili?
E:
Nyt luin koodit autocomilla vaihteistosta ja moottorista: ei koodeja.
Se lämpötila joka heittelee tuhansia asteita on ahdinilman lämpötila, moottorin lämpötila näyttää samaa kun mittari.
Ne kaksi kuukautta sitten saadut koodit olivat:
p2311 can tietoliikenne moottorijärjestelmänkanssa on viallinen
-katkonainen
p2312 can tietoliikenne moottorin ohjausjärjestelmän kanssa,vika tai moottorin lämpötila on epäuskottava
-katkonainen
c1151 kiertymisnopeus ja sivuttaiskiihtyvyystunnistin,uskottavuusvirhe sivuttaiskiihtyvyys
-katkonainen
c1022 can tietoliikenne moottorijärjestelmän kanssa on viallinen
-katkonainen

ja nyt noita ahdinlämpötiloja:
kierrokset 0,ahdinlämpö -2423c
kierrokset 782, ahdinlämpö 1545c
kierrokset 856, ahdinlämpö -3524c

Onkohan lahden alueella kenelläkään harrastajalla staria?
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Lukkoventtiili on erillinen osa, vaihtuu samalla työllä kuin sähköyksikkö.

Pyörähdystunnistin (sivuittaiskiihtyvyystunnistin) on peräkontissa, niitä menee. Starilla voi erikseen testata toiminnan.
Väylävikoja 203.ssa on alkanut olla, väyläkammat hapettuu siellä täällä.

Ahtoilman lämpötilatunnistin vaihtoon... ellei ole väylästä tuokin ongelma, tuskin.
oulaistenliikenne.fi
Avatar
ano
Viestit: 44
Liittynyt: 03.6.2015 1:55
Paikkakunta: Etelässä päin

Viesti Kirjoittaja ano »

Ahaa,luulin että se tunnistin lukee vaihteiston boksista jonka takia sitä olin vaihtamassa. Hyvä etten jo tilannut. Onko se tuo esp kiihtyvyystunnistin jota kl varaosissa on kolmea eri mallia ja isolla hintahaarukalla?
en löytänyt sieltä tuota imuilman lämpötila anturia,joko en osannut etsiä tai sitten on marmoritiski reissu luvassa.
E:ellei sitten koko ilmamäärämittaria tarkoitettu vaihdettavaksi?
Löytin tunnistin joka on lähellä ilmansuodatinkoteloa ja kahdella pultilla kiinni,onkohan se se? Siinä oli päässä vain kol/reikä tuostako sen pitäisi mitata lämpötila?tai sitten löysin vaan väärän osan...

Voisiko nuo aiheuttaa tuota kylmänä nykymistä?

Ja missä noita liittimitä on joita voisi putsata hapettumien varalta?
e: putsattu konehuoneen liittimistä kaikki mitä on yläkautta näkyvillä,ja kuljettajan kohdalla tuulilasin etulaidassa etummainen isompi liitin,taaempaa en saanut auki kun on ahdas väli. sekä polttoainetankin ylä puoliset liittimet takakontista ja kontista myös vasemmalla kyljellä olevat releet.
Avatar
ano
Viestit: 44
Liittynyt: 03.6.2015 1:55
Paikkakunta: Etelässä päin

Viesti Kirjoittaja ano »

Yksin puheluks menossa mutta tilasin vaihteistoon turbiinin lukkoventtiilin ja sen sähköboxin,niitä ei varmaan tarvii starilla tai muutenkaan opettaa mitenkään?
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4253
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Jos haluaa tehdä oikeen niin osien vaihdon jälkeen *:rin piuhakiinni
Ja sitä tarvitsee myös öljyn määrää tarkistellessa(löydöksistä on hankala sanoa kun ei ole kuvaa mistä kohdin ja minkä näköisiä on löytyny)
Mikähän boxsi on menossa vaihtoon ainakaan laatikon anturit ei ole missään boxsissa näkyvät tuolla aiemin ollesta linkistä
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
ano
Viestit: 44
Liittynyt: 03.6.2015 1:55
Paikkakunta: Etelässä päin

Viesti Kirjoittaja ano »

Siis se tunnistinyksikkö/piirilevy tai mikä onkaan ja turbiininlukkoventtiili. Jos osat saapuvat huomenna ajoissa niin huomenna vaihdan nuo ja muutenkin teen kaikenlaista huoltoa. Enkö nää sen vaihteiston öljymäärän sillä mersun vaihteiston mittatikulla?
Kukaan vkl aikana lahden suunnalla starin kanssa liikkumassa? (Sikäli että osat saapuvat ja pystyn ne vaihtamaan)
E: vaihteenvalitsin venttiilit tilattu tai mitä ne onkaan... yksi halkesi päädystään kun lipsahti kädestä
:lol: tilasin sitten kaikki 3kpl...
aikamoinen kauhukokemus viikko ajaa pösöllä.
Avatar
ano
Viestit: 44
Liittynyt: 03.6.2015 1:55
Paikkakunta: Etelässä päin

Viesti Kirjoittaja ano »

Nyt vaihdettu 3kpl vaihteen venttiileitä tai mitä onkaan,kyb venttiili, tunnistinlevy, öljyt,suodatin,moottoriöljyt ja suodatin, vaihteiston pistoke, tarkistettu tcu. Öljytikun mukaan öljyä on oikea määrä.
Edit:auto on kunnossa ajostaan ettei tunnu mitään outoa,kiitos neuvoista.

MUTTA ahdinilman lämpötila anturin vaihdon jälkeenkin heittelee tuhansilla asteilla,mistäköhän tuota tutkisi lisää? Ahtoputki on siitä kohdalta öljyinen vähän,o rengas ahtoputkesta vuotaa pikkaisen muttei merkkaa reviiriään tai muutenkaan kostu uudestaan moneen sataan kilometriin.
Imuilman lämpötila silti näyttää 30c joka varmaan pitikin paikkansa.
Dodge Dart -66
MB s203 c200cdi -06
Peugeot 205 GTI -88
Citroen xsara picasso HDI -03
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W203 / R170 voimansiirto”