Bercedeksen E-Mercedes

bercedes menz
aktiivimeseläinen
Viestit: 1673
Liittynyt: 22.6.2012 8:29

Bercedeksen E-Mercedes

Viesti Kirjoittaja bercedes menz »

No niin siinä sitten kävi, että autokuume vei voiton ja erittäin hyvä C sai väistyä E:n tieltä. Mitään järkeä vaihtamisessa ei taaskaan ollut (kuten ei autonvaihdossa yleensäkään), mutta näillä mennään.

Tässä kuva matkan varrelta Viitasaaren ABC:ltä.

Kuva

Uusi tulokas on 8.8.2011 ensirekisteröity 250cdi Avantgarde aut., jonka mittarissa oli ostohetkellä vajaa 62tkm. Väri sama kuin edellisessä eli balladium silber. Avantgarde-varustepaketista huolimatta auto oli mukavuusalustalla ts. pehmennetty kuten palstaveli 740GLE asian ilmaisisi. Varusteina perinteiset ILS, navi (APS 50), ortopedipenkit jne. Lisänä webasto kauko-ohjaimella (lisänä oli myös lohkolämmitin ja sisäpistoke, kysymys kuuluu: miksi?) ja vetokoukku, joista jälkimmäinen on itselleni turha varuste. Suurin puute on parametriohjauksen puuttuminen, johon totuin kahden edellisen Mersun kohdalla. Se tekee ajamisesta helppoa ja palautuskin on tuolla parempi, mutta on edelleen "mersumainen". Tässä siis ohjaus entistäkin tahmeampi ja "hidas". Tästä lisää myöhemmin....

Auto oli ollut kahdella omistajalla, joista ensimmäinen oli ajanut sillä ekana vuonna noin 9tkm, toisena vuonna jopa 11tkm lisää, jonka jälkeen kyseinen vanhempi herrasmies oli vaihtanut uuteen Eemeliin. Tämän jälkeen toinen hattupäinen herrahenkilö oli ostanut tuon auton ja ajanut ekana omistusvuonnaan noin 21tkm ja loput 20tkm ennen kuin vaihtoi uuteen Eemeliin. Autossa oli ollut uudesta asti huolenpitosopimus, jota olisin voinut halutessani jatkaa (en jatkanut, kun taitaa maksaa mansikoita mun ajomäärällä). Auto näytti juurikin siltä, että se oli ollut vähäisellä käytöllä ja että sitä oli pidetty kunnossa. Hattupäisyydestä oli todisteena ISOT muoviset kuralätkät, jotka antoivat katu-uskottavuutta matkalla bingoon, lattialla pidettäviä räsymattoja ei näkynyt, joten edelliset omistajat olivat kai ottaneet ne mukaansa. No, rumat kuralätkät poistatettiin ostettaessa ja samalla vaihdettiin keväällä ostamani AMG-vanteet alle (eivät olisi hyvittäneet niistä juurikaan mitään).

Sitten alkoi pitkä ajomatka takaisin kotiin. Yövyin edellisen yön mökillä Keski-Suomessa ja lähtenyt matkaan ennen seitsemää ollen perillä ennen yhtä. Ajomatkaa oli reilusti edessä ja edellisen yön vähäiset unet painoivat jo hieman. Yllätyksekseni uuden auton ratissa virkistyi ja autolla oli mukava ajaa, joten kotimatka ei tuntunut edes pitkältä. Olin kuitenkin varautunut jäämään yöksi Keski-Suomeen, mutta samalta istumalta ajoin kotiin asti. Auton ratissa ei tunnu kiireiseltä, sillä auto on kaikin puolin anti-dynaaminen eli ohjaus jo alusta ovat tehty suoralla tiellä ajamiseen. Mitä kovempaa autolla ajoi, sen paremmaksi se muuttui. Viimeiset kymmenet kilometrit oli moottoritietä, jolloin edellä mainitut ajo-ominaisuudet tulivat esille.

Näillä siis mennään toivottavasti pitkään, sanoin jo vaimollekin tutun fraasin: "tässä mulle autoa pitkäksi aikaa". Edellisen sanomisen jälkeen auto vaihtui vuoden ja 4kk:n jälkeen (toki 65tkm enemmän ajettuna).

Muutama kysymys:
- miksi mittaristossa on koko ajan kahvikupin kuva ja miten sen saa pois?
- mitä mittaristossa oleva sininen P- tarkoittaa (näyttää parkkipaikan merkiltä)?

Edit: se piti vielä sanomani, että tähden näkeminen konepellin päällä on hieno juttu (edellisessä oli tähti vain maskissa)
karvine
Teräshermo
Viestit: 783
Liittynyt: 29.9.2005 23:23

Viesti Kirjoittaja karvine »

Onnea uudelle. :D

Kahvikupin saa pois kun ottaa kuljettajan vireystilan seuraajan pois päältä. Löytyy ratin napeilla asetuksista.

Sininen pysäköintimerkki on sen merkki että auto etsii parkkipaikkaa. Kun merkin viereen ilmestyy pieni nuoli, on auto löytänyt parkkipaikan. Kun pistää pakin päälle niin se joko neuvoo taskuparkkeerauksen tai tekee sen itse.
Avatar
tähtikuljettaja
Mersuvelho
Viestit: 1912
Liittynyt: 05.11.2006 19:30
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Viesti Kirjoittaja tähtikuljettaja »

Uuden auton omistajan kannattaa muuten lukea käyttöohjekirja. Pieni kahvikupin kuva on ihan hyvä olla siellä mittaristossa näkyvillä, ohjekirja kertoo miksi.
Avatar
tn62634
Viestit: 635
Liittynyt: 27.11.2010 23:30
Paikkakunta: Pälkäne

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Oho, onneksi olkoon! :)
Avatar
C-Klasse
Viestit: 918
Liittynyt: 27.1.2007 20:54
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja C-Klasse »

Onnea hankinnan johdosta! Itse en juuri tällä hetkellä ole vaihtamas S204:sta pois, mutta olen istunut pari kertaa autokaupassa S212:ssa ja se on mulle vähä liikaa henkisesti :shock:. Farmarimallin takapaksiin kyl mahtuu paljon tavaraa ja varmaan lasten turvaistuimen takia ei tartte istua etupenkillä jalat koukussa niinku nykyisellä tarvii. Sehän onnistuu niin kauan ku ainoastaan apukuskin takana on turvaistuin eikä kuskin tarvi ajaa huonossa asennossa. En sitten tiedä, auttaako se kun lapsen kääntää naama menosuuntaan istuimessa...

Joskus tulevaisuudessa kuitenkin tarvitten suuremman auton ja mielelläni pysyisin takavetoisissa eli jäljelle jää BMW 5´er tai sitten joudun vaihtamaan halvempaan merkkiin kuten Volvon V70:iin. No kattoo nyt. Eihän sitä tiedä, minkälaiset vero- ja hintasysteemit sitten on.
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
MHe
Viestit: 1150
Liittynyt: 17.6.2008 15:50
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MHe »

Onneksi olkoon, huolettomia kilometrejä ja kovaa ajoo uudelle 'pitoautolle' :lol:
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
bercedes menz
aktiivimeseläinen
Viestit: 1673
Liittynyt: 22.6.2012 8:29

Viesti Kirjoittaja bercedes menz »

Kiitos kaikille onnitteluista!

C-klasselle sanoisin, että kun lapset kääntyvät takapenkillä naamari menosuuntaan niin sen jälkeen C on aivan riittävän kokoinen auto ts. sen puolesta ei tarvii E:tä ostaa. Merkin vaihto voi taasen olla iso kynnys, tai ainakin itselle se oli, johtuen siitä, että MB on oikeasti hyvä (tiedä sitten onko muut parempia). Ehkäpä uusi tuleva E on nuorekkaampi ja dynaamisempi kuin vanha, joten se kannattanee koeajaa ennen BMW-leiriin siirtymistä. :wink: Muistaakseni nimimerkki tn62634 on puhunut E:n ja C:n "dynaamisuuseroista" ja olen hänen kanssaan kyllä asiasta samaa mieltä. Varmaan varusteilla saa tuota dynaamisuutta esiin, mutta kääntynee kuitenkin aina C:n eduksi.

Itselleni oli äärimmäisen hieno tunne kun meni uuteen autoon ja tuntui kotoisalta ts. vilkun viiksi ainoassa oikeassa paikassa, vakkarin viiksikin siellä missä pitää ja kun sen laittoi päälle, tuli mittariston kehälle tuttu indikaatio osoittamaan asetettua nopeutta, myös navin käyttö oli samanlaista kuin edellisessä. Kotiutuminen autoon tapahtui siis välittömästi. :lol: tämän vuoksi en ajatellut tarvitsevani käyttöohjekirjaa (en ole avannutkaan), pitää varmaan ainakin harkita vakavasti sen avaamista :wink:

Kiitoksia karviselle ohjeista. Pitää selvittää miten tuo P indikoi parkkiruudun löytymistä ja riittääkö omat ajotaidot sen parkkiruudun täyttämiseen. :lol:

Loppuun vakuuttavalla äänellä: "tässä on mulle autoa pitkäksi aikaa!" Mhe voi nostaa kättä ylös kun näkee pitoauton pyörivän kylillä. :shock:
Avatar
tn62634
Viestit: 635
Liittynyt: 27.11.2010 23:30
Paikkakunta: Pälkäne

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Miltä tuntuu suorituskyky E250 vs C220? E varmaan isommasta koosta huolimatta tuntuu vihaisemmalta?

Ja lisäkuvia kiitos. :)
Avatar
C-Klasse
Viestit: 918
Liittynyt: 27.1.2007 20:54
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja C-Klasse »

Joo siis merkin vaihtaminen tuntuu tällä hetkellä kans ideana hölmöltä ja onhan niis kaikis omat ongelmapaikkansa ku niihin alkaa tutustua tarkemmin.

E-Klasse on vaan semmoinen johtajatason peli ja herättää paljon enemmän huomiota kuin C vaikka ne olis saman hintaisia. Siinä on ittellä vähä sellainen kynnys että sitten ku on E-Mersu tallis niin on tavallaan saavuttanu huipun eikä oikein parempaa enää voi saada. Mikäpä enää voi olla hienompi ja parempi...

Ei kai mikään maantielaiva niin sporttiselta voikaan tuntua ku ne on pitkiä ja painavia. Kollegan Audi A6:lla ku mentiin Tampereelle niin ei siinä urheilullinen Audin imago paljoa tuntunu kyydis istuessa. Sama se on BMW:ssä kans. Silti näillä kolmella mallilla ajetaan isoa vauhtia matka-ajossa Saksan Bahnoilla ku ne on oikeasti hyviä ajaa eikä vaan sporttisien tuntuisia!
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
bercedes menz
aktiivimeseläinen
Viestit: 1673
Liittynyt: 22.6.2012 8:29

Viesti Kirjoittaja bercedes menz »

Kyllä 34hv ja 100 Nm tuntuu takapuolessa vaikka myös auton paino on kasvanut. Myös 7-pykäläinen vaihteisto varmaan auttaa asiaa. Tuolla tulee kyllä ajettua hiljaa lipuen ja "arvokkaammin" kuin dynaamisella C:llä, pois lukien moottoritie, jossa matkavauhti on "reiluhko".

Alla luontokuvia illalta (keula on täynnä hyttysiä ja vanteet on jarrupölyn peitossa).

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
bercedes menz
aktiivimeseläinen
Viestit: 1673
Liittynyt: 22.6.2012 8:29

Viesti Kirjoittaja bercedes menz »

C-Klasse kirjoitti: E-Klasse on vaan semmoinen johtajatason peli ja herättää paljon enemmän huomiota kuin C vaikka ne olis saman hintaisia. Siinä on ittellä vähä sellainen kynnys että sitten ku on E-Mersu tallis niin on tavallaan saavuttanu huipun eikä oikein parempaa enää voi saada. Mikäpä enää voi olla hienompi ja parempi...
Tuosta johtajatason pelistä en tiedä ja aika yleinen näyttää 212:nen olevan tien päällä. Mutta tuosta huipun saavuttamisesta olen samaa mieltä, kyllä tää on MB:n kohdalla itselle se huippu ts. Ässään ei kykene henkisesti, eikä taloudellisesti.
bercedes menz
aktiivimeseläinen
Viestit: 1673
Liittynyt: 22.6.2012 8:29

Viesti Kirjoittaja bercedes menz »

Eka tankkaus suoritettu. Kulutus 5,86 litraa / 100km. Ajotietokoneen keskinopeus oli 77km/h ja ajo oli pääosin maantieajoa, lisäksi vajaa 100km moottoritietä.
Lexus RX 450h Luxury -21

Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
luokyio
aktiivimeseläinen
Viestit: 2447
Liittynyt: 20.10.2005 19:01
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja luokyio »

Onnittelut! Upea vehje.
C-Klasse kirjoitti:Onnea hankinnan johdosta! Itse en juuri tällä hetkellä ole vaihtamas S204:sta pois, mutta olen istunut pari kertaa autokaupassa S212:ssa ja se on mulle vähä liikaa henkisesti :shock:. Farmarimallin takapaksiin kyl mahtuu paljon tavaraa ja varmaan lasten turvaistuimen takia ei tartte istua etupenkillä jalat koukussa niinku nykyisellä tarvii. Sehän onnistuu niin kauan ku ainoastaan apukuskin takana on turvaistuin eikä kuskin tarvi ajaa huonossa asennossa. En sitten tiedä, auttaako se kun lapsen kääntää naama menosuuntaan istuimessa...
Laita mukula keskipenkille niin mahtuu. Itselläni kolme turvaistuinta takapenkillä, keskellä selkä menosuuntaan ja reunapaikat naama menosuuntaan, ja hyvin mahtuu tämmöinen parimetrinen hujoppi eteen.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake

entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Avatar
C-Klasse
Viestit: 918
Liittynyt: 27.1.2007 20:54
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja C-Klasse »

Niin se varmasti meneekin hyvin. Ajattelin että kaks lastenistuinta saa menemään vielä helpostikin. Selkä menosuuntaan ja turvakaukalot vie uskomattoman paljon tilaa. Normipituinenkin on jalat koukussa semmoisen edessä :shock:
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
Avatar
740 GLE
Viestit: 2644
Liittynyt: 18.10.2010 23:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

Hyvältä näyttää! Lisäksi näyttää siltä, ettei meidän kannata lähteä bercedeksen kanssa yhtä matkaa auton ostoon. Voi mennä ostajien kannalta epäedulliseksi tarjouskilpailuksi. Niin paljon tuttua on tarinassa :D

Eniten Ceestä kaipaamani asia on mainio parametriohjaus, joka ei vedä käsiä ristiin edes 90-asteen risteyksissä eikä liikenneympyröissä. Manuaalin vaihtaminen automaattiin oli oma vikani, joten sen suhteen on turha valittaa luiston rajalla hehtaaripyssystä.

Omassa valintakriteerissäni pehmeä alusta oli vaatimuksena, eli en edes katsonut matalia Avantgardeja.

Roiskeläppiäkin kokeilin, ja olivat paikallaan vissiin noin viikon, kunnes alkoi hirvittää.

Pitkälle ajalle täälläkin budjetti, alun perin 8 vuotta on tosin kutistumassa. Ei vaihtokiireen vuoksi, vaan mittari pyörii odotettua nopeammin, joten vaihtorajaksi aiottu 300.000 km täyttynee nopeammin.

Pieni kuppi kahvia on hyvä asia. Omassani se tosin pongahti isoksi kupiksi vähänkään pidemmän ajorupeaman jälkeen. Nyt on lyöty Michelinit kierrätyslavalle ja ei tule kahvikuppeja enää (koska auto ei kiemurtele itsestään). Ei siitä kuskivahdista ole ehjässä autossa haittaakaan.

Parkkiapua kokeilin, mutta oli niin vaikea, että pysäköin itse nopeammin. Ehkä en vaan osaa?

Tähteä olin ruuvaamassa jo Ceen konepellille, mutta Rouva kielsi vastaansanomattomin perustein. Ison tähden kanssa ei kuulu olla sellaista, joten se näyttää automobiilihistoriallisesti epäortodoksiselta :ope:
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Avatar
740 GLE
Viestit: 2644
Liittynyt: 18.10.2010 23:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

C-Klasse kirjoitti:Siinä on ittellä vähä sellainen kynnys että sitten ku on E-Mersu tallis niin on tavallaan saavuttanu huipun eikä oikein parempaa enää voi saada. Mikäpä enää voi olla hienompi ja parempi...
Vaikkapa W213 suoralla kuutosella.

Eihän nämä käytettynä ostettuna ole tavallista Avensista tai Mondeota kummempia edes hinnaltaan. Mutta jotenkin kummasti seuraajan miettiminen helpottuu hyväksyttävien vaihtoehtojen vähetessä.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

740 GLE kirjoitti: Eniten Ceestä kaipaamani asia on mainio parametriohjaus, joka ei vedä käsiä ristiin edes 90-asteen risteyksissä eikä liikenneympyröissä.
On tullut muutaman kerran W212:lla kokeiltua vauhdikkaampia ohjausliikkeitä, jolloin kädet tosiaan menee ristiin jyrkemmässä käännöksessä, jos ei ala käsiä siirtelemään kesken käännöksen niin kuin naiset tekevät.

Tuosta seuraa hauska ilmiö, kun töötin painikkeet ylettyvät niihin ratin puoliin aivan kehälle asti. Vähänkään nopeampaa kun tempaisee ratin laitaan niin töötti alkaa huutamaan kun ranne painaa töötin pohjaan. Tuleepahan vauhdikkaampi ajoliike huomioitua muidenkin tienkäyttäjien toimesta :D

Hieno auto bercedeksellä.
bercedes menz
aktiivimeseläinen
Viestit: 1673
Liittynyt: 22.6.2012 8:29

Viesti Kirjoittaja bercedes menz »

Tänään aamulla auto ilmoitti, että jäähdytysnesteen taso on alhainen. Lueskelin foorumilta, että on kolme paikkaa josta se yleisimmin vuotaa:
1) vesipumppu (tämä oli syynä edellisessä 204:ssa)
2) EGR:n tiiviste
3) polttoainesuodattimen jalka

Pystyykö noita katsomaan itse kotikonstein ts. mikä vois vuotaa?

Jos lisään nestettä niin mitä / millaista (väri, tyyppi jne.)?

Edit: Varasin ajan Veholle, jossa tarkastetaan vuoto ja vuodon syy. Onneksi tuo tapahtui viikkona, jolloin olen kotona. Ens viikolla taas koko viikon menossa...

Yritän ottaa tämän ensimmäisen takaiskun tällaisen kuherruskuukautena ts. tutustumme auton kanssa toisiimme ja tunnistamme pikkuviat, joiden jälkeen alamme elämään yhdessä niin myötä- kuin vastamäessä. :lol:
Lexus RX 450h Luxury -21

Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Avatar
tn62634
Viestit: 635
Liittynyt: 27.11.2010 23:30
Paikkakunta: Pälkäne

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Syylarin pääty?
bercedes menz
aktiivimeseläinen
Viestit: 1673
Liittynyt: 22.6.2012 8:29

Viesti Kirjoittaja bercedes menz »

Vesivuoto tutkittu ja korjattu. Kyseisestä ongelmasta oli kuulemma kampanja ts. tiesivät mistä oli kyse ja meni virman piikkiin. Jos muistan tai edes ymmärsin oikein niin joku lohkolta vai kannelta tuleva putken tiiviste oli se vuodon aiheuttaja (onkohan se polttoainesuodattimen lähistöllä oleva putki?). Voi olla, että ymmärsin ihan väärin.

Ilmoittivat, että olivat tilanneet mun autoon uudet suuttimet ja ne vaihdetaan ens viikolla. Tämä siis pyytämättä ja yllätyksenä. :shock:

Ketjulle ei ole tehty mitään, joten sitä pitää seurata kun ilmat kylmenee. Lisäksi tilasin laatikolle öljynvaihdon vaikka auto kuulemma itse tietää ja ilmoittaa öljynvaihdon ajankohdan. Vaihdatan laatikon öljyt joka tapauksessa vanhasta muistista eli noin 60tkm välein.

Miten te muut olette tehneet 7-pykäläisten laatikoiden kanssa?
Lexus RX 450h Luxury -21

Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Avatar
tn62634
Viestit: 635
Liittynyt: 27.11.2010 23:30
Paikkakunta: Pälkäne

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

If it ain't broken - Don't fix it. Eli auton ilmoituksen mukaan ne vaihdot. Tiedän, että molemmilla foorumeilla toitotetaan, että pitää vaihtaa 60000 välein, mutta...

Vanhassa 203:ssa oli vaihdettu Saksassa kerran 60000 kilometrissä 5v-laatikon öljyt. Vaihdoin itse valuttamalla 260000 km kohdalla ja sillä ajettiin 401000 kilometriin ja hyvin toimi.

Varmaan hyvää tekee se öljynvaihto, mutta onhan siinä hintaa tehdä se kerran vuoteen. 350-700e? Kenties pidemmällä tähtäimellä sitten palvelee loppukäyttäjiä, kun mittarissa on jo 7-numeroinen luku?
bercedes menz
aktiivimeseläinen
Viestit: 1673
Liittynyt: 22.6.2012 8:29

Viesti Kirjoittaja bercedes menz »

Suuttimet ja ohjainyksikkö vaihdettu tänään. Veholla sanoivat, että 250:een vaihdetaan uudet samanlaiset eli Delphit, kun taas muihin vaihdetaan toisen tyyppiset (solenoidi?) suuttimet ja ilmeisesti vielä toisen valmistajan.

Väittivät muuten, että ainoastaan 250cdi:ssä on kaksi ahdinta, mä kun olin joskus lukevani tältä foorumilta, että myös 220cdi:ssä on kaksi ahdinta.
Lexus RX 450h Luxury -21

Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Avatar
simoks
Retro-HVM
Viestit: 791
Liittynyt: 30.10.2010 17:56
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja simoks »

Taisit tulla taas viialan kupeessa motarille kääntyvässä risteyksessä vastaan viime viikolla :) Ite väykyn sijaan sillä kertaa w126:lla liikentees, koitin morjenstaa mut et tainnu hoksata.
W210 E320cdi -02

Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Avatar
Legge
Viestit: 39
Liittynyt: 27.1.2015 15:42
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Legge »

bercedes menz kirjoitti:Suuttimet ja ohjainyksikkö vaihdettu tänään. Veholla sanoivat, että 250:een vaihdetaan uudet samanlaiset eli Delphit, kun taas muihin vaihdetaan toisen tyyppiset (solenoidi?) suuttimet ja ilmeisesti vielä toisen valmistajan.

Väittivät muuten, että ainoastaan 250cdi:ssä on kaksi ahdinta, mä kun olin joskus lukevani tältä foorumilta, että myös 220cdi:ssä on kaksi ahdinta.
Ihan mielenkiinnosta; mitä siellä moottorin suojamuovin alla olevassa suuttimien ohjausboksissa lukee? Ei kai näihin mitään piezoja enää laitella. Delphin solenoideilla nuo ovat järjestään olleet, joita olen vilkaissut.

OM651 220 ja 250 CDI on molemmat aina tuplaturbolla. Vanha OM646 220 oli yhdellä.
bercedes menz
aktiivimeseläinen
Viestit: 1673
Liittynyt: 22.6.2012 8:29

Viesti Kirjoittaja bercedes menz »

simoks kirjoitti:Taisit tulla taas viialan kupeessa motarille kääntyvässä risteyksessä vastaan viime viikolla :) Ite väykyn sijaan sillä kertaa w126:lla liikentees, koitin morjenstaa mut et tainnu hoksata.
Ai se olit sinä. :shock: Huomasin autosi kyllä, mutta jotenkin en osannut yhdistää sinuun. Toi sun 126 on kyllä komea auto!
Lexus RX 450h Luxury -21

Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Avatar
simoks
Retro-HVM
Viestit: 791
Liittynyt: 30.10.2010 17:56
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja simoks »

bercedes menz kirjoitti:
simoks kirjoitti:Taisit tulla taas viialan kupeessa motarille kääntyvässä risteyksessä vastaan viime viikolla :) Ite väykyn sijaan sillä kertaa w126:lla liikentees, koitin morjenstaa mut et tainnu hoksata.
Ai se olit sinä. :shock: Huomasin autosi kyllä, mutta jotenkin en osannut yhdistää sinuun. Toi sun 126 on kyllä komea auto!
Jeps, loppuunajettu romuhan se on :)
W210 E320cdi -02

Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Avatar
tn62634
Viestit: 635
Liittynyt: 27.11.2010 23:30
Paikkakunta: Pälkäne

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Miltä iso Mersu on vaikuttanut?
bercedes menz
aktiivimeseläinen
Viestit: 1673
Liittynyt: 22.6.2012 8:29

Viesti Kirjoittaja bercedes menz »

Ei tunnu enää niin isolta ja kankealta. Pienen miehen ego on täyttänyt kabiinin ja pian kai tuo alkaa tuntua pieneltä. :lol: Auto tuntuu hyvin käteensopivalta ja erittäin leppoisalta matka-autolta. Nopeus ei tunnu eli sakkorajalla ollaan helposti, jos ei tarkkaile mittaria. Jos (täysin teoreettinen tilanne :whistle: ) ajaisin moottoritiellä yli 160km/h niin sanoisin autoa noilla nopeuksilla äärimmäisen vakaaksi ja hiljaiseksi autoksi. No, onneks tämä on pelkkää teoriaa... :roll: Tulee kyllä pääsääntöisesti, varsinkin taajamassa, ajettua kuin lakkipäinen herrasmies, koska eihän se kovin dynaaminen ole pienillä nopeuksilla. Aluksi tuntui, että kaupunkipyöritys on kankeaa ja parkkeeraaminen saa hien otsalle (ei parametriohjausta), mutta nyt siihenkin on tottunut.

Kaikin puolin olen ollut tyytyväinen. Mittarissa on 67800km eli yli 6tkm on tullut lisää puolessatoista kuukaudessa vaikka mielestäni olen ajanut äärimmäisen vähän ja monta päivää auto on ollut täysin ajamatta. Käyköhän joku ajamassa öisin autolla taksikeikkoja... :shock:
Lexus RX 450h Luxury -21

Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
bercedes menz
aktiivimeseläinen
Viestit: 1673
Liittynyt: 22.6.2012 8:29

Viesti Kirjoittaja bercedes menz »

Tänään hommattu uudet kesärenkaat. Vanhat tai ei edes vanhat vaan vajaan kesän ajetut (ainakin 20tkm veivatut) Continentalit oli takaa ihan loppu. Profiilikin oli hiukan liian matala, joten rengaskaupoille piti lähteä, kun tänään sattui olevan sopivasti aikaa. Nyt siis alla Hankook Ventus Prime2 koko 215/55 17. Kertoilen kokemuksia kunhan saan taas kilometrejä alle.
Lexus RX 450h Luxury -21

Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5197
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

bercedes menz kirjoitti:Nyt siis alla Hankook Ventus Prime2 koko 215/55 17. Kertoilen kokemuksia kunhan saan taas kilometrejä alle.
Kuinka leveille vanteille laitoit? Itelläkin kävi mielessä sama koko talvinakkeihin mutta en ilinnyt 8-tuumaisille laittaa. Oisivat kyllä varmaan menneet. :nocando:

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W212 / W218 sedan, farmari, coupe, avo”