Apua! 190 2.3E vm-88

Vastaa Viestiin
Tomi651
Viestit: 4
Liittynyt: 26.7.2015 22:48
Paikkakunta: Isokyrö

Apua! 190 2.3E vm-88

Viesti Kirjoittaja Tomi651 »

Noniin nyt kun olen lukenut koko foorumin läpi ja en ole löytänyt vastausta mistään niin antakaas nyt jonkinlaista ratkaisua!
Elikkä kyseinen mersu 190 2.3 bensa vekotin, käynnistyy hyvin mutta kun lähtee kiihdyttään niin meno melko tahmeaa ja tuntuu kun olisi puolella teholla koko auto?!? Tulpat vaihdettu samoin johdot ja pyörijä jopa polttoainesuodatin ja lambdan piuhojaki on koitettu irti. Olis mahtavaa jos joku osais auttaa :cry:
Avatar
Wiqqo
Viestit: 609
Liittynyt: 27.8.2013 1:16
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Wiqqo »

Kokeiles sillai että kaasu pohjaan kiihytyksessä ja jos tuntuu ettei vejä nii nosta kaasua iha vähän, näin ainaki itsellä käyttäyty k-jetti omassa 1.8l tenavassa :roll:
S203 200Cdi -02
E30 316i -89
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5937
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Re: Apua! 190 2.3E vm-88

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Tomi651 kirjoitti:Noniin nyt kun olen lukenut koko foorumin läpi ja en ole löytänyt vastausta mistään niin antakaas nyt jonkinlaista ratkaisua!
Elikkä kyseinen mersu 190 2.3 bensa vekotin, käynnistyy hyvin mutta kun lähtee kiihdyttään niin meno melko tahmeaa ja tuntuu kun olisi puolella teholla koko auto?!? Tulpat vaihdettu samoin johdot ja pyörijä jopa polttoainesuodatin ja lambdan piuhojaki on koitettu irti. Olis mahtavaa jos joku osais auttaa :cry:
Jos ruiskupeli niin kurkista onko ylivirtasuojarelessä sulake palanu. Löytyy akun takana olevan muovilärpäkkeen takaa semmoinen metallin värinenn 30x30mm kanttiinsa oleva noin 80mm korkea loota jossa muovikannen alla yksi tai kaksi 10A sulaketta. Toinen tais olla ABS ja toinen ECU:n sulake. Jos jälkimmäinen palanu niin ajelet pelkän mekanisen ruiskun varassa.

Haulla luulisi löytyvän näitä 190 / M102 puutumistopikkeja tusinan verran helpostikkin...
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Avatar
RoopeK
aktiivimeseläinen
Viestit: 2820
Liittynyt: 26.5.2008 0:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja RoopeK »

JA kuunteles bensapumppu... itellä oli samoja oireita kun pumppu veteli viimeisiään ja virranjakajan kansi halki... :roll: Sitten on myös bensapumpun rele, joka ohjeessa puutumiseen käsketään vaihtaa ko. kapistus tai kolvata juotokset uusiksi... :wink:
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"

® Mesen 199-klubi

EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Tomi651
Viestit: 4
Liittynyt: 26.7.2015 22:48
Paikkakunta: Isokyrö

Viesti Kirjoittaja Tomi651 »

Doddii joo kyllähä noita topikkeja löytyy vaan en löytänyt ratkasuja mistään tai sitte oon lukenu rivien välistä :) 10% kaasusta on hyödyllinen että kulkee ja kun polkasee pohjaan niin ei minkäänlaista vaikutusta tapahdu ja kulku samanlaista kun tuolla 10% kaasulla ja tuolla 2.3 pitäisi hyökätä ihan erilailla kun aiemmin on ollut samanlainen toimiva :roll: minäpä tutkailen ja ihmettelen :D kirjoittelen lisää kun saan jotain tolkkua tuohon vehkeeseen!
Tomi651
Viestit: 4
Liittynyt: 26.7.2015 22:48
Paikkakunta: Isokyrö

Viesti Kirjoittaja Tomi651 »

Ei nyt ei vikaa löydy eikä myöskään voimaa nyt joku asiantuntija vois kattoa ton kuntoon menee järki ja aivot polkee tyhjää :roll:
Avatar
sv22
aktiivimeseläinen
Viestit: 1450
Liittynyt: 20.10.2010 19:24
Paikkakunta: Jyväskylä/Alahärmä

Viesti Kirjoittaja sv22 »

Muutama mitä tollaisesta äkkiseltään tulis mieleen, ihan yömyöhän villejä heittoja:
Onko katti/putki katottu läpi? Jos on tarpeeksi tukossa niin taitaa isommissa kiihdytyksissä hyytyä ku pienellä kaasulla vielä pelaa
Ja toiste päin, saahan se ilmaa, ei oo umpeen vuorattu putsari tai muuta vastaavaa?
Amatöörin korvaan kuulostais et puhti loppuis joko bensan tai ilman riittämättömyyteen. Muistaakseni esim. motonetis ei montaa kymppiä uus bensapumppu maksanu (aikoinaan tuli ihan bosch), jos sen sais kokeiltua.
Bensan paineet putoo kiihdytykses, eli paineensäädin vaivaa? Kait joku osaa kertoa miten sen sais kokeiltua
Tomi651
Viestit: 4
Liittynyt: 26.7.2015 22:48
Paikkakunta: Isokyrö

Viesti Kirjoittaja Tomi651 »

Hmm.. katin otin pois nyt on suora putki muuten mutta takapönttö vielä löytyy jota en oo kattonu onko tukossa?! Näin pers tuntumalla tuntuis että ei saa bensaa :roll: mitenkäs tuo paineen säädin on tässä ruisku jetissä? Voisko johtua kuluneesta nokasta??? :shock:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W201”