mese.fi Foorumin päävalikko
 
 
 
 
 
 

Tenavan kansipahvin vaihto

 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    mese.fi Foorumin päävalikko -> W201
 Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
TomppaS



Liittynyt: 24 Hei 2015
Viestejä: 2
Paikkakunta: Pertteli

 LähetäLähetetty: 24.7.2015 9:57    Viestin aihe: Tenavan kansipahvin vaihto Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Moro! Eli löytyisikö tätä kautta joku, joka osais Salon seudulla w201 2.0 bensakoneen kannentiivisteen vaihtaa sillee suitsaitsukkelaan ja vielä halvallakin, ku köyhäkin on?!? Very Happy
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
AK47
aktiivimeseläinen



Liittynyt: 20 Hel 2007
Viestejä: 4530
Paikkakunta: 08/09

 LähetäLähetetty: 24.7.2015 12:35    Viestin aihe: Re: Tenavan kansipahvin vaihto Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

TomppaS kirjoitti:
Moro! Eli löytyisikö tätä kautta joku, joka osais Salon seudulla w201 2.0 bensakoneen kannentiivisteen vaihtaa sillee suitsaitsukkelaan ja vielä halvallakin, ku köyhäkin on?!? Very Happy


No, vaihdat itse. Se on paras tapa kun se on halvin Very Happy

m102 ei ole mitenkään hankala homma.

Tarviit sen kannen tiivisteen, pakoputken ja pakosarjan välisen liitoksen pultit, ne saattaa katketa irroitettaessa, jos irroittaa käsittelyn helpottamiseksi pakosarjan niin ne pultit itse on saanut pois ihan 1/4 pikkuräikällä.

Sit voi vaihtaa se pakosarjan ja kannen välisen tiivisteen kanssa jos irroittelee.

Nippusiteitä jos ois pari niin laittelee jakoketjun niillä ketjupyörään kiinni. Momenttiavain on kiva nokkakepin pukkien takas laitossa.

Kannen oikaisu on se "kallis" asia jos kantta tarvitsee oikaista. Jos on hiusviivain niin sillä näkee onko oikaisutarvetta tai toki syöpymistä näkee omilla silmilläkin.

Jos mittaa suoruuden jyrsinkoneen pöydällä niin se jo maksaa puolet oikaisun hinnasta, veloitus koneistamossa voi olla mitä tahansa 20 ja 200 välillä tollaisessa hommassa, kannattaa kysyä hinta ennakkoon, moottorikoneistamossa arvio on tarkka, oikeastaan kiinteä hinta.

Ammattikoulussa toki saa kannen oikaistua edullisestimutta se saattaa lojua siellä viikkokausia jos ope ei tee sitä itse tai ole toinen niistä luokan oppilaista joka sen osaa tehdä tekemässä. Haaveilijalla se homma kestää kuukauden pari Very Happy Amikset aukeaa parin viikon päästä.

Semmoiset lasilevyn päällä hiomapaperilla hinkaamiset voi unohtaa, se ei ole suora ellei lasi ole useamman sentin paksu ja hiottu.

Tosin ei ole yleensä ollut ton aikakauden kannet erityisen mutkalla. Yksikin 99 saabin kansi oli 0.01mm tarkkuudella suora, eipä oikaistu kun ei ollut syöpymiäkään. Jos on joku itse turbotettu kuminpoltin niin niissä kansi voi olla missä kunnossa vaan...

Lohkon ja kannen putsaus kannattaa tehdä nätisti ettei heikennä pintojen tasomaisuutta, kivahan se ois että kestäis taas saman kilometrimäärän mitä ennenkin.

Nesteet vois vaihdella samalla, niitä kanssa ostoslistalle.

Jos ei tuommoinen onnistu iteltä nyt, niin kun tekee sen nyt kerran niin sit onnistuu;)

Kirjoita vaikka tänne jos menee sormi suuhun niin täällähän jo joku heittää vinkkiä tuossa tuokiossa.
_________________
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Roisto
Herrasmies

Mekka-master


Liittynyt: 03 Lok 2005
Viestejä: 4856
Paikkakunta: Uuleopori

 LähetäLähetetty: 24.7.2015 18:29    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Ei valtaisa homma. Ite tein sen yhtenä kesänä pihalla sadekuurojen välissä. Tässäpä vähän kuvia omasta 230 TE:stä. Nippusiteitä ei periaatteessa tartte, jos vaan merkkaa ketjun ja nokkarattaan. Ketju ei pääse tippumaan kampikammioon, kuten kuvista näkee.




Kiristimestä kerrattakoon sen verran, että kun sen ottaa irti, pitää se purkaa (vetää mäntä ulos) ja asentaa enste runko, sitten mäntä & jousi ja viimeiseksi hattu. Muuten räikkämekanismi venyttää ketjun p*skaksi.

Kansi kiristetään ketjukoppaan kolmella kuusiokolopultilla (kopan sisällä, 6 mm kanta) ja yhdellä 13 mm kannalla olevalla pultilla, joka on piilotettu antureiden joukkoon.





Ketjun ohjuri täytyy irrottaa ennen kannen irrotusta. Se on kiinni kahdella tapilla, jotka lähtevät jäähdyttimeen päin. Jonkinmoinen ulosvedin tarvitaan.




t.
Risto
_________________
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
TomppaS



Liittynyt: 24 Hei 2015
Viestejä: 2
Paikkakunta: Pertteli

 LähetäLähetetty: 24.7.2015 18:51    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Suurkiitos hyvistä vastauksista! Pelottaa vaan noi pakosarjan pultit/mutterit... On meinaan sit niin huonolaatusen näköiset omassa vekottimessa Very Happy
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
RoopeK
aktiivimeseläinen



Liittynyt: 26 Tou 2008
Viestejä: 2747
Paikkakunta: Oulu

 LähetäLähetetty: 24.7.2015 23:49    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Ei niitä kannata pelätä... Kyl ne auki lähtee vaikka näyttää pahalle... Vaihtelee tarvittaessa uusiin... Muistaa vaan pistää hyvät CRCt/WD kylvyt päivää ennen irrotusta... Wink
_________________
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"

® Mesen 199-klubi

EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
markoala
aktiivimeseläinen



Liittynyt: 18 Tam 2007
Viestejä: 1056
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

 LähetäLähetetty: 25.7.2015 10:17    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Mä onnistuin yhden katkaisemaan eli on se mahdollista. Ei tullut ongelmaksi kun kansi meni koneistamoon kuitenkin.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    mese.fi Foorumin päävalikko -> W201 Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Sivu 1 Yht. 1

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa
Katso viime käyntisi jälkeen tulleet uudet viestit