Meze1:n omia kokemuksia nyt ja tulevaisuudessa W211 ja S211

meze1
Viestit: 626
Liittynyt: 21.8.2006 0:08
Paikkakunta: Kempele/koti

Viesti Kirjoittaja meze1 »

MHe kirjoitti:Eiks Se 61:n piuha laturilta tule N10/1:lle mistä can-B llä akkuohjaimelle... en het pinnejä löytänyt internjetistä....
Olisko F78 :roll:
Aki P kirjoitti:Siis joskus on laturista lähtevä johtopari eli se pistokkeella kiinni oleva pikkupiuha katkennut laturin ja moottorin etupään välillä. Se tosiaan menee jonnekin ecun tai etusamin napaan, mutten muista mihin eikä ole nyt kytkistä.
Menee ilmeisesti tosiaan etu samille. Mutta tuolla jollakin expert english foorumilla totesi kaveri, että ei pitäisi edes startata jos piuha poikki. Eli ilmoittaa etu samilta eteenpäin (tai itse samilta) tiedon, eli terminaali 61 (circuit 61)
Aki P kirjoitti:Pitänee heittää sulle vielä toinen laturikin testiin niin ainakin itse voin puhtain mielin pestä käteni varaosan osalta :banni: :wink:
Älä vielä ainakaan... Koitan saada tuon yhden piuhan selvyyden vielä ennen sitä. Jos se näyttää ja on ehjä, niin katsotaan sitten... Tai tiedä vaikka etu sam olisi entinen.... 8)

Mutta käsittämättömältä tuntuisi että kaikki nuo menee yhtä aikaa....
Laturi oli selvä tapaus, akutkin vanhat.... mutta että akkuohjainlaite ja etu samikin.... :ttu: Ei vain ole todellista....
220cdi 4matic W214
Jaguar XF 2.2D
EX-MB180 cgi W204
EX-MB 270cdi S211
EX-MB 200 komp. C209
EX-Toyota Yaris
EX-Volvo S60
EX-MB 200 cdi W211
EX-MB 270cdi W163
EX-MB 290TD W210
EX-BMW E34 520B
EX-MB 190 W201
EX-MB 230E W124
EX-Nissan Bluebird 2.0i
meze1
Viestit: 626
Liittynyt: 21.8.2006 0:08
Paikkakunta: Kempele/koti

Viesti Kirjoittaja meze1 »

No nyt on sitten käyty jokaikinen piuha ja liitäntä vielä kertaalleen läpi. Tarkastettu sulakkeet aina 200A:sta sinne 5A saakka.... Ja kaikki toimii ja ei mitään näkyviä tai kuuluvia vikoja missään....

Kun jos miettii laturilta lähtevää piuhaa, niin jos se olisi poikki niin eihän tuo kampe lataisi ollenkaan....? Eikös näin? Mutta kun se lataa ihan normaalisti.

Eli tuohon jää vielä vaihtoehdoksi seuraavat:
- Päivitys akkuohjainlaitteelle (joka on siis vaihdettu)
- Uusikin akkuohjainlaite rikki. (kokeilen sitä kaverin autoon, jos sattuisi koodit passaamaan.)
- Laturi on jotenkin viallinen
- Nyt uusien akkujen ja akkuohjainlaitteen sekä laturin jälkeen pitää kuitata vikatila pois päältä.

Mitä mieltä se asiantuntijaraati on näistä spekulaatioista? 8)
220cdi 4matic W214
Jaguar XF 2.2D
EX-MB180 cgi W204
EX-MB 270cdi S211
EX-MB 200 komp. C209
EX-Toyota Yaris
EX-Volvo S60
EX-MB 200 cdi W211
EX-MB 270cdi W163
EX-MB 290TD W210
EX-BMW E34 520B
EX-MB 190 W201
EX-MB 230E W124
EX-Nissan Bluebird 2.0i
Avatar
Wiqqo
Viestit: 609
Liittynyt: 27.8.2013 1:16
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Wiqqo »

Asiantuntijasta oon kaukana, mutta lähtisin ite tuosta viimeisestä vaihtoehdosta etenemään 8)
S203 200Cdi -02
E30 316i -89
meze1
Viestit: 626
Liittynyt: 21.8.2006 0:08
Paikkakunta: Kempele/koti

Viesti Kirjoittaja meze1 »

Wiqqo kirjoitti:Asiantuntijasta oon kaukana, mutta lähtisin ite tuosta viimeisestä vaihtoehdosta etenemään 8)
Joo, sillä myö lähetään etenemään.... Sitten samalla päivitys...
Ja jos niillä ei tokene tällä kertaa, niin sitten pitää miettiä mille alkaa... :roll:

Voiko akkuohjainlaitetta testata mitenkään ilman, että kokeilee täysin uutta tilalle? Onko siinä jokin jippo vitonen...? :naama:
220cdi 4matic W214
Jaguar XF 2.2D
EX-MB180 cgi W204
EX-MB 270cdi S211
EX-MB 200 komp. C209
EX-Toyota Yaris
EX-Volvo S60
EX-MB 200 cdi W211
EX-MB 270cdi W163
EX-MB 290TD W210
EX-BMW E34 520B
EX-MB 190 W201
EX-MB 230E W124
EX-Nissan Bluebird 2.0i
meze1
Viestit: 626
Liittynyt: 21.8.2006 0:08
Paikkakunta: Kempele/koti

Viesti Kirjoittaja meze1 »

No nyt on sitten veholla käytetty ja saatiin enemmän tietoa, kuin aikaisemmin...jolloin ne ei oikein alkanut millekään.

Eli vika olisi nyt kuitenkin 99% todennäköisyydellä
Aki P kirjoitti:Siis joskus on laturista lähtevä johtopari eli se pistokkeella kiinni oleva pikkupiuha katkennut laturin ja moottorin etupään välillä. Se tosiaan menee jonnekin ecun tai etusamin napaan, mutten muista mihin eikä ole nyt kytkistä.
Ja näistä vain toinen piuha, se nimeenomaan joka menee etu samille...
Ja riittää kuulemma tosiaan lataukseen, että toinen piuha on ehyt. Mutta jos tämä samille menevä on viottunut, niin heittää ko. herjoja.... Joten Aki P:n heitto on 99% oikeassa.... näin sanoivat marmorilta. Toki tuo tämän päivänen ei tehnyt kuin 30€, joten ei siellä asiat kauhean kalliita aina ole.

MUTTA, emännänkin painostuksesta tuli varattua nyt aika tuon piuhan korjaamiseen. Kaikki muut onkin käyty läpi, mutta tämä vaatii vissiin eniten purkua tai ainakin sotkuista sellaista... Ja jos joutuu käyttämään koko sulakerasiaa pois ymsyms... niin jospa he veholla osaisivat asian paikata. Kokonaiskustanuksesta korjaamiselle siellä tulee maximissaan 200€, näin sanoivat tarjoukseen tai hintaan.

Vai voisiko tuon jotenkin suhteellisen helpolla itse selvittää...? Moottorisuodatinkotelo pois....mitä muuta sieltä joutuu purkamaan... Jos selviäisi suhteellisen helposti, niin voisi itsekin asian tarkastaa, kerta tässä viikko aikaa ennen vehon aikaa....

Ja jos miettii vian kokonaiskustannuksia yleisesti (otetaan huomioon tuo tuleva ja että sillä tulee kuntoon), niin:
- Akku (joka oli jo tiensä päässä) 190€
- Pikku akku (myös alkuperäinen) 75€
- Käytetty laturi 150€
- Piuhan korjaus 200€

Nämä tekee siis yhteensä 615€. Minusta toki on isokin raha, mutta toisaalta niin akut pelkästään tekee tuosta sen 265€.
Joten lopullisesti varsinaisen vian korjaukseen menee rahaa 350€.

Akkuohjainlaitetta en laskenut, koska molemmat nykyisistä ehjiä.
Joten laitan tuon irrallaan olevan myyntiin sitä tarvitsevalle.

Kun tämä ongelma saa (toivottavasti) onnellisen päätöksen, niin seuraavaksi olisikin sitten öljyjen vaihto. Myös jossakin vaiheessa vaihdelaatikon kannatinkumin vaihto ja kyb venttiilin vaihto edessä.

Mutta autoa tarkoitus pitää pitkään (koska tarvetta), niin onkai siitä hyvä pitää jotenkin huolikin. Ja saapahan seuraava ainakin hyvin huolletun meben alleen...jahka joskus siitä tulee luovuttua... :roll:
220cdi 4matic W214
Jaguar XF 2.2D
EX-MB180 cgi W204
EX-MB 270cdi S211
EX-MB 200 komp. C209
EX-Toyota Yaris
EX-Volvo S60
EX-MB 200 cdi W211
EX-MB 270cdi W163
EX-MB 290TD W210
EX-BMW E34 520B
EX-MB 190 W201
EX-MB 230E W124
EX-Nissan Bluebird 2.0i
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Miten akkuun saa palamaan 190 euroa :shock:

Ja sitten taas toisaalta, kannattaako laturia ostaa käytettynä.
Ennemmin tehdaskorjattuna jostain, vaikkapa ADITA:lta tai vastaavasta paikasta.

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
Jube
Kemijärven Isäntä
Viestit: 4230
Liittynyt: 01.3.2006 18:55

Viesti Kirjoittaja Jube »

Ari66 kirjoitti:Miten akkuun saa palamaan 190 euroa :shock:

Ja sitten taas toisaalta, kannattaako laturia ostaa käytettynä.
Ennemmin tehdaskorjattuna jostain, vaikkapa ADITA:lta tai vastaavasta paikasta.
Kyllä kai isoon Merkki AGM akkuun saa helposti palamaan 190€ :roll:
Laturista samaa mieltä, varsinkin jos autoa meinaa pitää pitkään ja kun "vaihtolaturi" ei näihin järin kallis ole :ope:
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Jube kirjoitti:Laturista samaa mieltä...
:pusuposkelle: :pusuposkelle: :pusuposkelle:

:D

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
meze1
Viestit: 626
Liittynyt: 21.8.2006 0:08
Paikkakunta: Kempele/koti

Viesti Kirjoittaja meze1 »

Jube kirjoitti:
Ari66 kirjoitti:Miten akkuun saa palamaan 190 euroa :shock:

Ja sitten taas toisaalta, kannattaako laturia ostaa käytettynä.
Ennemmin tehdaskorjattuna jostain, vaikkapa ADITA:lta tai vastaavasta paikasta.
Kyllä kai isoon Merkki AGM akkuun saa helposti palamaan 190€ :roll:
Laturista samaa mieltä, varsinkin jos autoa meinaa pitää pitkään ja kun "vaihtolaturi" ei näihin järin kallis ole :ope:
Ari ei ole vissiin hetkeen ostellu AGM akkuja... :wink: Kyllä se menee halvimmillaankin sen 190€.... Ja laturista... Joo, mietin sitä kyllä... MUTTA kun iski sellainen piheys kun akut oli kuitenkin jo uusinut... JA tuolta ylivieskasta sai luotettavasti käytetyn laturin... Uusi maksaa kuitenkin sen 350€, joten onhan se 200€ enemmän kuin 150€.... :naama:

Uusii sitten joskus, jos tilanne tulee eteen.... Ja vaikka "Emma" tulee olemaankin pitkään talossa, niin tuskin kuitenkaan 10 vuotta... :lol:
220cdi 4matic W214
Jaguar XF 2.2D
EX-MB180 cgi W204
EX-MB 270cdi S211
EX-MB 200 komp. C209
EX-Toyota Yaris
EX-Volvo S60
EX-MB 200 cdi W211
EX-MB 270cdi W163
EX-MB 290TD W210
EX-BMW E34 520B
EX-MB 190 W201
EX-MB 230E W124
EX-Nissan Bluebird 2.0i
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Juu ei kyllä akkuun tuu laitettua kuin max. 120 e.
Siinäkin jo menty yli kipurajan.
On niitä kalliita joskus kokeiltu, yks Exide tais maksaa 225 e ja kesti 2 vuotta.

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
meze1
Viestit: 626
Liittynyt: 21.8.2006 0:08
Paikkakunta: Kempele/koti

Viesti Kirjoittaja meze1 »

Noh Nih Näh..... Eli Emma käytetty veholla ja homma selvis....

Laturilta lähtevä piuha ja siinä oleva liitin oli ihan normaalisti paikoillaan, MUTTA siellä oli jokin pidike, joka pitää pinnit kurissa ettei ne karkaa ja vetäydy.... :shock: Itselle uusi asia. Eli siellä on jokin erillinen osa vielä normaali liittimen lisäksi ja tämä oli sitten jäänyt laturin vaihtajilta pois.. :twisted:

Toki siinä alunperin hämäsi väärä jännitteensäädin, mutta muuten olisi mennyt ko. liittimen lisäosan paikoilleen laitolla....
Noh, jossei jotain hyvääkin niin tietääpähän melkoisesti enemmän ko. pirssistäkin ja tullut ainakin tarkastettua kaikki ko. asiaan liittyvät.

Seuraavaksi onkin sitten vuorossa öljyt, öljyn suodatin, raitisilmasuodatin, termostaatti, sekä vaihdelaatikkoon huoltoa.

Termari on selkeästi jo aikansa elänyt. Ei jaksa puhaltaa kuumaa kuumaa vaan tulee sellaista lämpimän haaleeta, vaikka koneen lämmöt onkin normaalit.
Ja vaihdelaatikon öljyt on tuohon vaihdettu puolitoista vuotta sitten virossa... :roll: Ja huomaa, että ainakin kyb venttiili pitäisi vaihtaa, sekä vaihdelaatikon kannatinkumi. Ja jos kyb venttiilin vaihtaa, niin samallahan siinä menee laatikkoöljytkin uusiksi.
Kun kylmänä ollessa D asennossa paikallaan ollessa jurisee, mutta ei lämpöisenä eikä P tai N asennossa. Ja kylmänä myös vaihtaminen on pitkää...eli venyttää tuota vaihtamista isompaan pykälään.

Mutta sellaista operaatiota ja näkymiä tällä erää....
220cdi 4matic W214
Jaguar XF 2.2D
EX-MB180 cgi W204
EX-MB 270cdi S211
EX-MB 200 komp. C209
EX-Toyota Yaris
EX-Volvo S60
EX-MB 200 cdi W211
EX-MB 270cdi W163
EX-MB 290TD W210
EX-BMW E34 520B
EX-MB 190 W201
EX-MB 230E W124
EX-Nissan Bluebird 2.0i
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Termari on selkeästi jo aikansa elänyt. Ei jaksa puhaltaa kuumaa kuumaa vaan tulee sellaista lämpimän haaleeta, vaikka koneen lämmöt onkin normaalit.
Termarihan vaikuttaa juuri koneen lämpöihin, ei erikseen lämmityslaitteen tehoon. Mahdollisesti siis jotain muutakin kuin termostaatti ongelmana.
oulaistenliikenne.fi
meze1
Viestit: 626
Liittynyt: 21.8.2006 0:08
Paikkakunta: Kempele/koti

Viesti Kirjoittaja meze1 »

dealer kirjoitti:
Termari on selkeästi jo aikansa elänyt. Ei jaksa puhaltaa kuumaa kuumaa vaan tulee sellaista lämpimän haaleeta, vaikka koneen lämmöt onkin normaalit.
Termarihan vaikuttaa juuri koneen lämpöihin, ei erikseen lämmityslaitteen tehoon. Mahdollisesti siis jotain muutakin kuin termostaatti ongelmana.
Termari kyllä jo 6 vuotta vanha huoltokirjan mukaan... Ja ei se kauhella vauhdilla nosta lämpöjä, mutta sellasen 20min jälkeen on normaali lämmöissä näillä -6 asteen keleillä.

Mikäs muu siellä voisi sitten olla? Nesteethän vaikuttaa myös, jos on kovin vanhat jäähdytysnesteet kierrossa... Nekin meinasin termarin ohella vaihtaa uusiin...
220cdi 4matic W214
Jaguar XF 2.2D
EX-MB180 cgi W204
EX-MB 270cdi S211
EX-MB 200 komp. C209
EX-Toyota Yaris
EX-Volvo S60
EX-MB 200 cdi W211
EX-MB 270cdi W163
EX-MB 290TD W210
EX-BMW E34 520B
EX-MB 190 W201
EX-MB 230E W124
EX-Nissan Bluebird 2.0i
meze1
Viestit: 626
Liittynyt: 21.8.2006 0:08
Paikkakunta: Kempele/koti

Viesti Kirjoittaja meze1 »

Jaa... Tuli katottua asiasta enemmän tänä aamuna, kun ei sitä lämmintä tullut enää eilisenkään vertaa... :shock:

Eli vesiventtiili, sähköinen esilämmitin, vesipumppu, ilmastoinin rele... Siinä mahdolliset kohteet...

Meinasin, että kun tuon termarin vaihdan kuitenkin ja nesteet, niin samalla lähden tuosta vesiventtiilistä. Toki se on jo vaihdettu kaksi vuotta sitten, joten ihmeellistä että menisi uudelleen....

Ja ilmentyi samalla lisää kohteita...tai liittyykö sitten samalla tähän lämpiämättömyyteen.. Eli lohkolämmitin ei toimikaan... :twisted: Ei ollut antanut autolle koneeseen lämpöä. Mietin sitä jo aikaisemmin, kun kokeilin pikku pakkasella. Mutta tuolloin ajattelin sen liittyvän jotenkin tuohon lataus hommeliin. Nyt kun oli -9.5, niin oli hyvä kokeilla ja annoin olla jopa koko yön lämmittimen kiinni...ja ei vaikutusta.

En tiedä... ei ole yhtä "ongelmallista" mersua itsellä vielä ollutkaan. Jokainen aikaisempi ollut todella kova ja kestävä kampe. Tämä taasen tuntuu olevan aikaisemman nissanin ja skodan tasolla näiden murheiden kanssa.

Voihan se olla, että sattuu vain nyt yhteen nippuun ja seuraavat vuodet sitten ajellaankin ilman mitään ongelmaa, mutta tällä hetkellä ei ole saanut sellaista luottoa kuin aikaisempien kanssa... :roll:

Joten normaalihuoltojen lisäksi pitäisi selvittää lohkolämmittimen toimimattomuus, sekä kajuutan lämpimättömyys.... Ja talvea pukkaa tiukasti pohjoisessakin päälle... :hang:
220cdi 4matic W214
Jaguar XF 2.2D
EX-MB180 cgi W204
EX-MB 270cdi S211
EX-MB 200 komp. C209
EX-Toyota Yaris
EX-Volvo S60
EX-MB 200 cdi W211
EX-MB 270cdi W163
EX-MB 290TD W210
EX-BMW E34 520B
EX-MB 190 W201
EX-MB 230E W124
EX-Nissan Bluebird 2.0i
Avatar
Magge--
Viestit: 644
Liittynyt: 01.11.2010 0:01
Paikkakunta: Ranua

Viesti Kirjoittaja Magge-- »

Jos lämmityslaitteen vesiventtiili kettuilee jo näillä keleillä niin suosittelen lämpimästi vaihtoa. Itse en viimesyksynä auton varoitteluista huolimatta vaihtanut niin keskitalvella tuli taitettua 300km matka -30 asteisella pirssillä.. :x
S212 E350 CDI 4matic -11
W906 318 CDI -08
W903 313 CDI -01
GrandCherokee 2.7crd -02
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5197
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Venttiili voi tosiaan olla aika ankean näköinen sisältä:

Kuva

Itsellä oireili niin, että takapenkille posotti kuumaa kesälläkin. Tuo vielä jotenkin toimi, kun vähän aikaa renkkasi lämpöjä kylmälle ja kuumalle.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
meze1
Viestit: 626
Liittynyt: 21.8.2006 0:08
Paikkakunta: Kempele/koti

Viesti Kirjoittaja meze1 »

Joo... Voihan ne olla karseitakin... Mutta hiukan ihmetyttää toki, että pari vuotta sitten vaihdettu olisi jälleen vaihtokunnossa...

Termarilla ja nesteillä nyt alkuun ainakin lähdetään liikenteeseen... :roll:
220cdi 4matic W214
Jaguar XF 2.2D
EX-MB180 cgi W204
EX-MB 270cdi S211
EX-MB 200 komp. C209
EX-Toyota Yaris
EX-Volvo S60
EX-MB 200 cdi W211
EX-MB 270cdi W163
EX-MB 290TD W210
EX-BMW E34 520B
EX-MB 190 W201
EX-MB 230E W124
EX-Nissan Bluebird 2.0i
Jackpot
Viestit: 190
Liittynyt: 07.11.2013 12:45
Paikkakunta: Tunturi lappi

Viesti Kirjoittaja Jackpot »

Lohkolämmitin on helppo mitata yleismittarilla. Jos resistanssia löytyy niin äkkiä laskee myöski vastuksen tehon.
Mites sähkövastus, toimiiko..?
Mersu.
meze1
Viestit: 626
Liittynyt: 21.8.2006 0:08
Paikkakunta: Kempele/koti

Viesti Kirjoittaja meze1 »

Jackpot kirjoitti:Lohkolämmitin on helppo mitata yleismittarilla. Jos resistanssia löytyy niin äkkiä laskee myöski vastuksen tehon.
Mites sähkövastus, toimiiko..?
Lohkolämmitin katsotaan tuossa maanantaina kuntoon.
Kyllä sähkövastus (jos meinaat sähköistä esilämmitintä) ainakin imaisee jännitettä ja pieni vaikutus tuntuisi olevan. Eli kun sen ottaa pois päältä, niin jännitteet nousee n.0.5V - 0.8V ylöspäin.

Ja veikkaan tosiaan tuon vesiventtiilin jumittelevan, koska kun käyttää pois päältä puhallinta tai muuttaa äärilämmöstä toiseen, niin saattaa alkaa kuumempaa puhaltelemaan.... Onneksi pieniä juttuja... :read:
220cdi 4matic W214
Jaguar XF 2.2D
EX-MB180 cgi W204
EX-MB 270cdi S211
EX-MB 200 komp. C209
EX-Toyota Yaris
EX-Volvo S60
EX-MB 200 cdi W211
EX-MB 270cdi W163
EX-MB 290TD W210
EX-BMW E34 520B
EX-MB 190 W201
EX-MB 230E W124
EX-Nissan Bluebird 2.0i
meze1
Viestit: 626
Liittynyt: 21.8.2006 0:08
Paikkakunta: Kempele/koti

Viesti Kirjoittaja meze1 »

Päivitetääs hiukan tilannetta.... :D

Lataus hommelit on tosiaan onneksi taakse jäänyttä elämää ja tuohon lämpiämiseen syynä vesiventtiili.

Mutta taisin tuossa aikaisemmin jo hiukan ihmetellä seuraavaa asiaa....
Eli kylmänä D asennossa tulee suhteellisen kova jurina jostakin. Ja tämä siis paikallaan ollessa jarrulla. Millään muulla asennolla, eikä lämpösenä (n.10-15min käynnin jälkeen) jurinaa ei enää oikeastaan ole tai ei ainakaan hoksaa... Ja jurina ei tule millään muulla asennolla. Aivan kuin auton asento vaikuttaisi asiaan.
Vaihdelaatikon kannatinkumi vaihdetiin, mutta kävi melkeinpä niin että hiukan lisääntyi tuo jurina.
Kyb venttiili ja öljyt menevät tuossa ensi vuonna vaihtoon (ja on vaihdettu pari vuotta sitten ainakin öljyt edellisen omistajan toimesta virossa).
Kyb venttiilin aivan pienen pientä heijausta ajoittain havaittavissa, mutta eniten ihmetyttää tuo jurina. Vaihteet vaihtaa kylmänä "ei niin tasaisesti", eli saattaa pikkusen venyttää jotakin vaihdetta. Ja isompia nykäsyjä ei tule. Joten seuraavat osat olen ajatellut olevan syynä tai ainakin jokin niistä... Moottorin kumityynyt, kardaanin kannatinlaakeri vai onko jopa turbiini syynä? :roll:

Muuten pirssi toimii moitteetta, mutta tuo on tuossa pienenä huolen aiheena. Pidän tyhjäkäynnillä aina 5-10min ja N asennossa, niin ei ilmene noita "epämukavuuksia"... Mutta olisihan tuo ihan kiva saada selville...
220cdi 4matic W214
Jaguar XF 2.2D
EX-MB180 cgi W204
EX-MB 270cdi S211
EX-MB 200 komp. C209
EX-Toyota Yaris
EX-Volvo S60
EX-MB 200 cdi W211
EX-MB 270cdi W163
EX-MB 290TD W210
EX-BMW E34 520B
EX-MB 190 W201
EX-MB 230E W124
EX-Nissan Bluebird 2.0i
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5197
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

meze1 kirjoitti:
Roisto kirjoitti:
meze1 kirjoitti:Laitoin ekaa kertaa tohon ajotietokoneeseen näkymään volttimäärän ...
Minkä ikäinen auto sulla olikaan? Saako tuon napeista päälle vai staarilla?
Laitat avaimen asentoon 1 (pitää olla lämpötila näkymä ajotietokoneessa), sitten painat vasemmalla puolella olevaa reset nappia kolme kertaa perätysten. Ja stadam voltit mittarissa.
OK. Tämän konstin tiesinkin mutta se ei valitettavasti itellä pelaa. :(

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
tuominen
Viestit: 79
Liittynyt: 10.3.2006 15:44
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja tuominen »

Roisto kirjoitti: OK. Tämän konstin tiesinkin mutta se ei valitettavasti itellä pelaa. :(

t.
Risto
Mulla oli edellisen W211:n kanssa sama ongelma. 220CDI ihan ekoja autoja 2002-vuodelta. Ei mennyt tuolla kolmella painalluksella.

En muista enää miten piilovalikkoon pääsin, eikä äkkiä löytynyt netistäkään. Jostain tulee mieleen, että olisiko ollut yksi pitkä painallus tripistä. Tripin nollaus pohjaan > virrat 1 asentoon lämpötilanäytöllä ja painaa hetken nappia pohjassa, kunnes kuuluu piippaus.
Tai sitten se oli kolmas painallus jätetään pohjaan ja odotettiin piippausta.
V**** S60 Bi-fuel -07
W460 300GD -81
meze1
Viestit: 626
Liittynyt: 21.8.2006 0:08
Paikkakunta: Kempele/koti

Viesti Kirjoittaja meze1 »

Pakkaset ohi ja voi taas jotakin kirjoitella... :lol:

Vesiventtiili oli ilmeinen viileän aiheuttaja tai näin ainakin kuvittelin... Avasin vanhan, mutta se oli kyllä ihan nätin siisti ja rullastakin liikkui oikein... Pieni jumin tynkä ehkä...
Testiajoilla en ole huomannut enää mitään viileyttä ja on pukannut paljon kuumempaa ilmaa. Toki vielä vaihdan termostaatin jahka jaksaa...

Tärinän (tai jurinan) aiheuttaja on mitä luultavemmin kun auton alla tänään pyörin, niin apukuskin puoleinen moottorin kumityyny. Kylmänä jurisee P ja D asennolla aika paljonkin, mutta N asennolla ei hirveästi. Lämmetessä oikeastaan lakkaa kokonaan. :roll: Tämäpä oikeastaan selviää jahka tuon tyynyn vaihtaa...

Kuuluuko paisuntasäilönkorkin välistä tulla nestettä pihalle?
Meinaan jostakin se lämpösenä tyhjäkäynnillä pissii. Ei kauhean suurta määrää, mutta aavistuksen. Tämän etsiminen oli syynä auton alla olemiseen tänään.
Tuo ilmeni tuossa reilu viikko sitten, että pientä tippaa on auton alla. Ei pystynyt paikallistamaan suoraan paikkaa josta tiputti vaikka auto oli käynnissä ja itse alla valon kanssa. Ainoa paikka josta minkään näin hikoilevan oli paisuntasäilönkorkin juuresta.
Ja kohta tosiaan on kuskin puolella ja suhteellisen edessä... :roll:

Ah, ja samalla tuli kuiva tuulettimen puhallinmoottorikin rasvailtua... Ei kitise enää pakkasilla... 8)
220cdi 4matic W214
Jaguar XF 2.2D
EX-MB180 cgi W204
EX-MB 270cdi S211
EX-MB 200 komp. C209
EX-Toyota Yaris
EX-Volvo S60
EX-MB 200 cdi W211
EX-MB 270cdi W163
EX-MB 290TD W210
EX-BMW E34 520B
EX-MB 190 W201
EX-MB 230E W124
EX-Nissan Bluebird 2.0i
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kuuluuko paisuntasäilönkorkin välistä tulla nestettä pihalle?

Joo, jos on kannentiiviste- tai kansivikaa :(
Aamulla pitäisi alkaa purkamaan kyseisen oireen omaavasta ML270cdi:stä kantta irti.
meze1
Viestit: 626
Liittynyt: 21.8.2006 0:08
Paikkakunta: Kempele/koti

Viesti Kirjoittaja meze1 »

dealer kirjoitti:
Kuuluuko paisuntasäilönkorkin välistä tulla nestettä pihalle?

Joo, jos on kannentiiviste- tai kansivikaa :(
Aamulla pitäisi alkaa purkamaan kyseisen oireen omaavasta ML270cdi:stä kantta irti.
Eli korkissa ei ole toisinsanoen vikaa....? :shock:

Miten moinen noin yht´äkkiä tulee ongelmaksi? Ja tuolla kuitenkin ajettu "vain" 365tkm.... Tai lähinnä se, että jos se on kansipahvissa, niin mikä sen on aiheuttanut....? Vai voiko tuolla olla vain liikaa nestettä? Kun täytin sitä tuossa pakkasten aikaan varmistaakseni pakkaskestävyyden...
220cdi 4matic W214
Jaguar XF 2.2D
EX-MB180 cgi W204
EX-MB 270cdi S211
EX-MB 200 komp. C209
EX-Toyota Yaris
EX-Volvo S60
EX-MB 200 cdi W211
EX-MB 270cdi W163
EX-MB 290TD W210
EX-BMW E34 520B
EX-MB 190 W201
EX-MB 230E W124
EX-Nissan Bluebird 2.0i
meze1
Viestit: 626
Liittynyt: 21.8.2006 0:08
Paikkakunta: Kempele/koti

Viesti Kirjoittaja meze1 »

Tuossa tuli termostaatti vaihdettua vihdoin ja viimein.. Samalla tuli asiaa tutkailtua tarkemmin....

Syynä tuolle oli 99% ylitäyttö, sekä jumiutunut termostaatti.
Termari oli 6 vuotta vanha.

Jäähdytinneste täydellisen vihreää. Ei mitään moskaa, ei likaa eikä käynnissä ollessa yhtäkään pientä kuplaa. Ja nyt täyttö ainoastaan paisuntasäilön sisällä olevaan merkkiin saakka... Ei piri pintaan...
Öljyt täydellisen öljyiset. Ei vaahtoa, ei paakkuja eikä lillinkiä...

Moottori käy kuin pehmeän mummon kutoma pehmeä sukka...

Joten sai huokaista, ainakin toistaiseksi... Kun ei pidä kuitenkaan nuolasta ennenkuin tipahtaa... 8)

Vaan tuleepa koluttua sopivasti autoa läpi...

Vielä moottorinkumityyny vaihtoon ja jossakin vaiheessa keväällä vaihdelaatikon öljyt ja kyb venttiili... Sitten alkaisiki olemaan (toivottavasti) isoimmat murheet ja huolet ohi. :ope:

Vaikka ei tämä nyt vielä aivan järkyttävästi ole vastustanut... Mutta kaikki sopivasti yhteen syssyyn ja 8500km sisään...
220cdi 4matic W214
Jaguar XF 2.2D
EX-MB180 cgi W204
EX-MB 270cdi S211
EX-MB 200 komp. C209
EX-Toyota Yaris
EX-Volvo S60
EX-MB 200 cdi W211
EX-MB 270cdi W163
EX-MB 290TD W210
EX-BMW E34 520B
EX-MB 190 W201
EX-MB 230E W124
EX-Nissan Bluebird 2.0i
meze1
Viestit: 626
Liittynyt: 21.8.2006 0:08
Paikkakunta: Kempele/koti

Viesti Kirjoittaja meze1 »

Päivitetäänpä Emmankin tilannetta tuon tammikuun jälkeen.... 8)

Ylläolevat ongelmathan ratkesivat sitten loppujen lopuksi suhteellisen helposti ja hyvin, joten talvihan meni kivutta.

Alkukesästä sellaisen 1600km reissun jälkeen (mersu aivan täynnä porukkaa ja tavaraa) etujouset halusivat antautua. :roll: Alkuperäiset jouset siellä olivat ja pohjoisen karut tiet tekivät lopullisen tehtävän autossa olleen painon kanssa.

Joten etujouset, sekä etuiskarit vaihdettiin uusiin (ja olipa yllättävän tyyristä touhua...), mutta kylläpä ajokin muuttui keulasta erilaiseksi. Ja nyt siellä on jokaisella kulmalla uudet palikat (pusseineen päivineen).
Samalla vaihdettiin moottorin kannatinkumi ja vaihdelaatikon kannatinkumi. Myös moottorisuodatin ja raitisilmasuodatin tuli vaihdettua.

Noilla on nyt päästy tähän päivään saakka.

Seuraavaksi olisi vuorossa vaihdelaatikon öljyt, sekä kyb venttiili, moottoriöljyt ja suodatin.
Ja ilmeisemmin alapallonivelet edestä (vaikka edellisillä ajettu 30tkm, niin narisee...) ja jarrupalat ja levyt.

Tämän jälkeen katsastus ja katsoo, että laittaakko Emmakin vaihtoon vai jääkö taloon. Riippuu vähän miten pyöritellään tämä kahden auton politiikka. :kuski:
Kun vaimo ei suostu ajamaan vanhemmalla W123/W115/W116 mersulla ja itsellä moinen kiehtoisi. Ja kun taas vaimolla ei työajoa tule juurikaan, niin sille pitäisi olla bensa. Itsellä tulee enemmän ajoja ja pitäisi olla diesel. Noh, sitten jos vaimolla esimerkiksi C/E mallin bensa tai jokin muu kulkine, niin pitäisi pisemmät reissut tehdä sillä dieselillä joka taasen olisi vanhempi malli.
Joten tuon pitäisi olla toistepäin, jotta yhtälö toimisi....

Tuo oli nyt tuommoinen ajatus väliin, mutta jatketaan jälleen uusien päivitysten kera tuonnempana.... :pappa:
220cdi 4matic W214
Jaguar XF 2.2D
EX-MB180 cgi W204
EX-MB 270cdi S211
EX-MB 200 komp. C209
EX-Toyota Yaris
EX-Volvo S60
EX-MB 200 cdi W211
EX-MB 270cdi W163
EX-MB 290TD W210
EX-BMW E34 520B
EX-MB 190 W201
EX-MB 230E W124
EX-Nissan Bluebird 2.0i
Jube
Kemijärven Isäntä
Viestit: 4230
Liittynyt: 01.3.2006 18:55

Viesti Kirjoittaja Jube »

Sanot emännälle että ostaa itselleen sellaisen auton millä suostuu ajamaan :ope:
Ja jos sillä tekee pidemmät reissut niin emäntä voi ostaa myöskin bensat 8)
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
meze1
Viestit: 626
Liittynyt: 21.8.2006 0:08
Paikkakunta: Kempele/koti

Viesti Kirjoittaja meze1 »

Jube kirjoitti:Sanot emännälle että ostaa itselleen sellaisen auton millä suostuu ajamaan :ope:
Ja jos sillä tekee pidemmät reissut niin emäntä voi ostaa myöskin bensat 8)
Nojoo.... Tuossa on vain sellanenkin homma, että samat rahat niin ei hyödytä kauheasti itseä... :contract:

Vanhat jenkit ja mersut tai vanhemmat autot ylipäätään on kuulemma pois suljettu.... :shock: joten pitänee tässä miettiä miten ruletin pyörittää...
Toki vanha mersun diesel, joka pakuksi rekisteröity olisi varteenotettava vaihtoehto, mutta siinäkin tulee kuljetusongelma välillä kun muksuja joutuu kuljettamaan.... :roll: Muuuuttta.... katsotaan sano... :nerd:
220cdi 4matic W214
Jaguar XF 2.2D
EX-MB180 cgi W204
EX-MB 270cdi S211
EX-MB 200 komp. C209
EX-Toyota Yaris
EX-Volvo S60
EX-MB 200 cdi W211
EX-MB 270cdi W163
EX-MB 290TD W210
EX-BMW E34 520B
EX-MB 190 W201
EX-MB 230E W124
EX-Nissan Bluebird 2.0i
meze1
Viestit: 626
Liittynyt: 21.8.2006 0:08
Paikkakunta: Kempele/koti

Viesti Kirjoittaja meze1 »

Päivitystä emman kankkuihin.... :lol:

Tuossa syksystä tempastiin emmaan uudet vaihteistoöljyt, kyb venttiili ja suodattimet hilppeineen...sekä samalla moottorin kannatintyynyt, jotka halusivat vähän juristella.
Myös uudet jarrupalat ja levyt eteen ja narinat lähti rasvauksilla...

Katsastuksessa saatiin emmalle lisää elinaikaa maantielle ja homma kulkenut valittamatta eteenpäin. :pappa:

Mutta, nyt sitten vanha "vaiva" palasi takaisin viileän sisäilman myötä.
Eli vaikka kone lämpenee -25 asteen pakkasessa n.18min normaaliin lämpötilaan, niin sisälle tulee vain haaleaa ilmaa.
Tuosta on toisella topikilla juttua.

Lämppärin kennon tukkoisuus on ensimmäinen tehtävä homma ja sitten voiko nuo vesiventtiilit oikeasti olla noin surkeita, että olisi jälleen edessä sen vaihto...?

Noh.... Kuitenkin pitänee kattoa jahka nämä paukkukelit on ohi.. :wink:

Joten tuommoista kuuluu emman elämään ja siis edelleen talossa, vaikka myyntikuvat tulikin tuossa syksyllä otettua. :boing_boing:

Joten jos sitä ajelis ainakin seuraavaan katsastukseen saakka jälleen... ja katsoisi jos sitten hennoisi autokuumeen kourissa kamppeen vaihtamaan pois.... :kuski:
220cdi 4matic W214
Jaguar XF 2.2D
EX-MB180 cgi W204
EX-MB 270cdi S211
EX-MB 200 komp. C209
EX-Toyota Yaris
EX-Volvo S60
EX-MB 200 cdi W211
EX-MB 270cdi W163
EX-MB 290TD W210
EX-BMW E34 520B
EX-MB 190 W201
EX-MB 230E W124
EX-Nissan Bluebird 2.0i
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W211 / W209 / W219, sedan, farmari, coupe, avo”