Meze1:n omia kokemuksia nyt ja tulevaisuudessa W211 ja S211

meze1
Viestit: 626
Liittynyt: 21.8.2006 0:08
Paikkakunta: Kempele/koti

Meze1:n omia kokemuksia nyt ja tulevaisuudessa W211 ja S211

Viesti Kirjoittaja meze1 »

Noniin.... Mites tämän aloittaisi näin vuosien jälkeen tarinoinnin... :?: :ei_tajuu:

Eli poissaoloahan oikeastaan täältä on ollut sen 3 vuotta, vaikka välillä pikaseen käynyt, ettei oma nicki mene poistoon....

Tuossa aikaisemmin hiukan kerroinkin W163 ML:n kokemuksia ja laittelin hiukan huoltokuvia ymsyms.... Sitten laitoin seuraavaksi W211 200cdi:n ja 6-v manuaalilootalla.
Monet ounastelivat probleemia, mutta yllättävän sujuvasti sillä rullattiin...

W211 ongelmia oli oikeastaan edeltävän omistajan auton käyttö ja huolloista tullut välinpitämättömyys. Toki huomasin sen heti alussa, mutta niin edullisesti sen silloin sain, että oli jopa kannattavaa se ostaa/vaihtaa.

Toki ajattelin että pidän sitä vain pari kk koska olin jo tottunut edeltävissä mersuissa automaattilootiin.... Ja vierastin manuaalia. Noh, tuo pari kk muuttuikin sitten yli kolmeksi vuodeksi. Ja samalla oikeastaan poistui omassa pajassa huoltotoimenpiteetkin. Liekkö siksi, että "jännitin" turhaan noita sähköisiä härpäkkeitä tai oikeastaan niiden tuhoutumista oman käden kautta. Mahdollisesti turhaan... :roll:

Noh, aluksi vaihdettiin kampiakselin värinänvaimennin... Uskomattoman kallis osa olikin. Mahtoi olla sen 400€ + vaihtotyö. Ja tuota osaa ei saa oikeastaan rikki kuin kovista pakkasista kylmänä rusauttamalla käyntiin. Niin paksu muovi ei muuten hajoa ja ei ollut edes missään ns. hyllytuotteena. Vaihdettu ja matka jatkui....

Sitten oli vuorossa suuttimet. 3 oli jo huollettu aikaisemmin, mutta tottakai se viimeinenkin alkoi vuotamaan sopivasti itsellä ekana talvena. Wihelän autokorjaamo ruskossa sen vaihtoi, koska diesel turunen oli lopettanut tuolloin. Ja ÄLKÄÄ KUKAAN VIEKÖ WIHELÄN AUTOKORJAAMOLLE mersuaan. Laskuttivat samanhinnan kuin mitä veho olisi laskuttanut JA laittoivat kiinteällä pultilla kiinni suuttimen joka moottoritiellä pomppasi ylös kun olivat hajottaneet siitä kierteet. EI KORVAUSTA HEILTÄ. Sitten mentiin veholle, jossa laittoivat kuntoon.....puoleksi vuodeksi, kunnes alkoi jälleen vuotamaan kun nousi ylös.
Suuttimen lopullisesti kuntoon sai Kempeleen autohuolto. (tai siis itse kierteet...)

Sitten oli episodi, jossa tyttönen pokkasi eturenkaan kohdalle kylkeen, mutta tätä vakuutusyhtiön paskaa en jaksa edes alkaa tähän kirjoittelemaan... :kele: Se on ihan oma lukunsa.....

Mutta lopullisesti W211:een vaihdettiin / vaihdoin normaali suodattimien ja öljyjen lisäksi ylätukivarret molemmin puolin, alapalloniveliä pariinkin kertaan, tukivarret, raidetankojen päät, etujouset, takajouset, jarrulevyt ja palat, termaria, uusi tuulilasi, jarrusatulat ja vaihdettiin siihen koko kardaanikin ja kaikkea en varmaan nyt muistakaan... Korin myllytystä jnejne....
Joku voisi sanoa, että ihan normaaleja huoltoja, mutta W210 ja W163 jälkeen tuntui menevän osaa paljon enemmän kilometreihin nähden.
Toki W211 on mukava ajaa, mutta on siinä nuo pari kohtaa, jotka voivat aiheuttaa harmaita hiuksia... Jokaisessa mallissa merkistä riippumatta on ongelmakohtia ja voisin kuitenkin veikata, että W211 niitä todellisuudessa on vähemmän... Koska noilla ajellaan kuitenkin suhteessa enemmän...

Joten summa summaarum. Voisin hyvinkin suositella W211 mallia kaikille, mutta jos vain vaihtoehtona on facelift malli, niin sellainen mieluummin.

Tuolla W211 200cdi:llä tuli ajeltua reilu kolme vuotta ja päälle 55tkm.
Se aika kuitenkin on taakse jäänyttä elämää.

Ohessa kuitenkin pari kuvaa valkoisesta....
https://lh3.googleusercontent.com/b7LYe ... 67-h456-no
https://lh3.googleusercontent.com/KyHxD ... 45-h363-no

Eli tällä siis mentiin kolmisen vuotta suhteellisen huoletta kuitenkin. Ja todella pienellä kulutuksella... Matka-ajossa siinä 3.6-4.2 riippuen vauhdista ja matkapainosta.
Sitten tuli jälleen uusi koiruus kuvioihin ja piti saada farkkua alle. Katselin hiukan kuitenkin ensin noita ML:ä koska aivan yliverto ajaa... Mutta sitten lopulta päädyin kuitenkin tähän nykyiseen S211 270cdi kulkineeseen.

Tuossa on uudesta Emmasta kuva...
https://lh3.googleusercontent.com/niOIO ... 37-h587-no
vielä ei ole ehtinyt enempiä otella, koska tuore tapaus... Mutta ajatuksena olisi tämän huolloista ja mahdollisista ongelmakohdista tänne kuvineen julkaista....

Ja hetihän siitä pitää alkaa omanlaistaan alkaa tekemäänkin...
Apukuskin takapussi ilmeisesti vuotaa, koska laski yön aikana perän alas... Myyjä kyllä sanoi, että olisi pussiT vaihdettu, eli molemmat... Mutta pitää ilmeisesti alkaa katsomaan jos sen paikkaisi, koska laskee senverta hitaasti....
Mutta muita huolto/korjaus kohteita tulossa seuraavasti:
-Jarrupalojen tunnistinanturi kuskin puolelta poikki
-Uudet pyyhkijän sulat
-Apukuskin oven lukko meinaa välillä reistailla
-Uudet öljyt
-Uusi ilmansuodatin
-Uusi öljynsuodatin
-Korin myllytys
-Uudet talvivanteet ja renkaat

Sitten pitää vissiin joko InsaneMen luona tai Tapsan luona käydä laittamassa ajotietokoneeseen lisätietoja, jotta voi edes kellonajan muuttaa... Ja samalla tarkastella mitä muuta Emma on oikein sisäänsä ottanut.... :jook:

Mutta aloitetaan kuitenkin tällaisella pienellä aloituksella, jota tuskin kukaan edes jaksoi lukea loppuun saakka.... :hang:
220cdi 4matic W214
Jaguar XF 2.2D
EX-MB180 cgi W204
EX-MB 270cdi S211
EX-MB 200 komp. C209
EX-Toyota Yaris
EX-Volvo S60
EX-MB 200 cdi W211
EX-MB 270cdi W163
EX-MB 290TD W210
EX-BMW E34 520B
EX-MB 190 W201
EX-MB 230E W124
EX-Nissan Bluebird 2.0i
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Hyvin jaksoin lukea, tervetuloa takaisin "elävitten kirjoihin" :lol:
meze1
Viestit: 626
Liittynyt: 21.8.2006 0:08
Paikkakunta: Kempele/koti

Viesti Kirjoittaja meze1 »

Joopa joo....
Nyt on käyty Insanen kanssa piuhalla ja hiukan tutkailtu Emmaa....

Vanhoja vikakoodeja löytyi jonkin verran, muttei kauheasti...
Ajotietokoneeseen laitettiin näkymään polttoaineen määrä jnejne....

Pyyhkijänsulat vaihdettu uusiin ja huomenna pitäisi taas käydä nakkaamassa sellanen 700km reissu keskisuomessa....

Joten vielä ei kauheasti ole pesujen ohella saatu tehtyä, mutta kyllä se siitä...
Takapussi pitää vaihtaa viimeistään ennen kuin alkaa tulemaan nuo alle 10 asteen kelit....

Ja Tapsan luona pitää vielä käydä piuhassa tässä joku kaunis päivä... :D
220cdi 4matic W214
Jaguar XF 2.2D
EX-MB180 cgi W204
EX-MB 270cdi S211
EX-MB 200 komp. C209
EX-Toyota Yaris
EX-Volvo S60
EX-MB 200 cdi W211
EX-MB 270cdi W163
EX-MB 290TD W210
EX-BMW E34 520B
EX-MB 190 W201
EX-MB 230E W124
EX-Nissan Bluebird 2.0i
Count
Viestit: 295
Liittynyt: 24.10.2007 12:46
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja Count »

Kannattaa kyllä tilata se pussi ajoissa vaikka ei heti olisi vaihtamassakaan, niillä kun on ollut joskus vähän toimitusvaikeuksia.
Eikä sekään ole kivaa että käy niinkuin minulla - lähettifirma toi maanantaina pussin, torstaille oli varattu Hotarille aika niin tiistaina moottoritiellä pussi tussahti kesken matkan.
--
Skoda Octavia G.TEC DSG -18
Skoda Octavia 2.0TDI DSG 4x4 -13
VW Caddy 1.8i Automaatti -90
Smart Roadster Coupe -04
meze1
Viestit: 626
Liittynyt: 21.8.2006 0:08
Paikkakunta: Kempele/koti

Viesti Kirjoittaja meze1 »

Joo, ajatuksena oli tilata se tässä ihan lähitienoilla...
Mutta tosi ovelasti tuo kyllä käyttäytyy... Välillä laskee nopeastikin, mutta kuten tänä aamuna, niin perä oli ihan normaaliasennossa vaikka yön yli olikin seisonut..... :shock:

Mutta täytyy tosiaan laittaa se tilaus tuossa, niin ompahan valmiina odottelemassa omassa tallissa....
220cdi 4matic W214
Jaguar XF 2.2D
EX-MB180 cgi W204
EX-MB 270cdi S211
EX-MB 200 komp. C209
EX-Toyota Yaris
EX-Volvo S60
EX-MB 200 cdi W211
EX-MB 270cdi W163
EX-MB 290TD W210
EX-BMW E34 520B
EX-MB 190 W201
EX-MB 230E W124
EX-Nissan Bluebird 2.0i
meze1
Viestit: 626
Liittynyt: 21.8.2006 0:08
Paikkakunta: Kempele/koti

Viesti Kirjoittaja meze1 »

ÄÄHHH.... Joko en nyt vain syystä tai toisesta tajua.... Joten valaiskaa hiukan olenko ihan hakoteillä....

Siis tilasin jo saksasta tuon uuden takapussin, MUTTA sitten aloin tarkastamaan, että mitä v*ttua tuo code 489 oikein tarkoittaa....

Itse ymmärrän sen niin, että jos on sekä edessä että takana ilmajouset, niin pitää olla tuo code 489. Muussa tapauksessa ilman.... Meneekö se oikein?
Eli edessä on kuitenkin ihan normaalit teräsjouset....

Vai onko noita siis molempia olemassa ko. malliin....? InsaneMe sano jotakin, että tarkastaa jostakin valmistenumerolla... Ja laitoin tuonne venäläissivustolle sen tarkastaakseni ja sieltä ei oikein saa varmuutta kumpiko sinne menee.....

Joten joudunko huomenna soittelemaan, että hups ja tilaankin sen toisen mallin sieltä..... :evil:
220cdi 4matic W214
Jaguar XF 2.2D
EX-MB180 cgi W204
EX-MB 270cdi S211
EX-MB 200 komp. C209
EX-Toyota Yaris
EX-Volvo S60
EX-MB 200 cdi W211
EX-MB 270cdi W163
EX-MB 290TD W210
EX-BMW E34 520B
EX-MB 190 W201
EX-MB 230E W124
EX-Nissan Bluebird 2.0i
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5197
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Onko sulla niitä Airmaticin nappeja siinä vaihdekepin takana? Jos ei oo, niin on normijousitus.

Ero takapusseissa normijousituksen ja Airmaticin välillä on se, että Airmaticissa on se lisäsäiliö, jolla voi pehmentää / jäykistää jousitusta.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
meze1
Viestit: 626
Liittynyt: 21.8.2006 0:08
Paikkakunta: Kempele/koti

Viesti Kirjoittaja meze1 »

Eli olen (olin) siis käsittänyt ihan oikein....

Mulla ei siinä nappeja ole, joten menee siis tuolla (without code 489) pussilla.... Huh.... :D

Seuraavaksi siis takapussin vaihto, öljyt, öljyn suodatin, termostaatti, laturin hihna... Raitisilmasuodatin pitäisi myös puhdistaa.
Ensi kesäksi sitten pitää ilmastointiin laittaa uudet aineet. Tälle kesälle riittää nykyiset....
220cdi 4matic W214
Jaguar XF 2.2D
EX-MB180 cgi W204
EX-MB 270cdi S211
EX-MB 200 komp. C209
EX-Toyota Yaris
EX-Volvo S60
EX-MB 200 cdi W211
EX-MB 270cdi W163
EX-MB 290TD W210
EX-BMW E34 520B
EX-MB 190 W201
EX-MB 230E W124
EX-Nissan Bluebird 2.0i
meze1
Viestit: 626
Liittynyt: 21.8.2006 0:08
Paikkakunta: Kempele/koti

Viesti Kirjoittaja meze1 »

Jaahans.... Tulipa "Emmaan" ensimmäinen varsinainen vika.
Eli tuolta hailuodosta lähdettäessä heitti battery alternator / visit workshop punaisella piipittäen tauluun....

Jarrut toimi hyvin, mutta nakkaili kuitenkin puhaltimen aivan pienelle ja sisävalot pois. Pääsin kuitenkin autoa sammuttamatta omaan pihaan.

Laturi tuohon on vaihdettu, mutta toki jokin aika sitten laturinhihna.

Selailin hiukan topickeja ja näyttäs olevan tuo pikkuakku finaalissa....
Tai näin olen ainakin ymmärtänyt. Lienenkö oikeassa?
220cdi 4matic W214
Jaguar XF 2.2D
EX-MB180 cgi W204
EX-MB 270cdi S211
EX-MB 200 komp. C209
EX-Toyota Yaris
EX-Volvo S60
EX-MB 200 cdi W211
EX-MB 270cdi W163
EX-MB 290TD W210
EX-BMW E34 520B
EX-MB 190 W201
EX-MB 230E W124
EX-Nissan Bluebird 2.0i
Avatar
Bomber4
aktiivimeseläinen
Viestit: 2348
Liittynyt: 23.9.2007 3:08
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Bomber4 »

Todennäkösesti pikkuakku,juurikin. Mistä tilasit takasäkit ? Aerosusilta ?
Star
meze1
Viestit: 626
Liittynyt: 21.8.2006 0:08
Paikkakunta: Kempele/koti

Viesti Kirjoittaja meze1 »

Tuolta tilasin takapussin http://www.air-suspension-shop.com/

Mutta itse nykyiseen vikaan vielä....
Vaihdoin pikkuakun ja testasin myös isonakun jännitteen (11.78V), mutta tällaisia herjoja vetelee tauluun:

- Longer stopping distance. Start engine! (punaisella)
-Reduced breaking effect. Start engine! (punaisella)

Ja sitten välillä käväsee alussa normaalitekstinä (ei ehtinyt kunnolla nähdä...) Battery... Convenla... temporally unavailable...

Eli pitäisikö sittenkin tuon ison akun jännite olla suurempi vai onko laturi finaalissa?
220cdi 4matic W214
Jaguar XF 2.2D
EX-MB180 cgi W204
EX-MB 270cdi S211
EX-MB 200 komp. C209
EX-Toyota Yaris
EX-Volvo S60
EX-MB 200 cdi W211
EX-MB 270cdi W163
EX-MB 290TD W210
EX-BMW E34 520B
EX-MB 190 W201
EX-MB 230E W124
EX-Nissan Bluebird 2.0i
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

SBC ... eihän ole takana jarruputkessa vuoto ?
oulaistenliikenne.fi
meze1
Viestit: 626
Liittynyt: 21.8.2006 0:08
Paikkakunta: Kempele/koti

Viesti Kirjoittaja meze1 »

dealer kirjoitti:SBC ... eihän ole takana jarruputkessa vuoto ?
En usko, koska jarrupoljin toimii normaalisti, eikä painu kummemmin pohjaan. Ja koska nuo eilis illan (puhallin hiljaisella...) ongelma tuskin ko. ongelmaan voisi liittyä....?
Tai näin ainakin itse asiaa järkeilen... :read:

Ja onko tuo akun jännite miten tarkka? Meinaan sen 11.7V näytti....
220cdi 4matic W214
Jaguar XF 2.2D
EX-MB180 cgi W204
EX-MB 270cdi S211
EX-MB 200 komp. C209
EX-Toyota Yaris
EX-Volvo S60
EX-MB 200 cdi W211
EX-MB 270cdi W163
EX-MB 290TD W210
EX-BMW E34 520B
EX-MB 190 W201
EX-MB 230E W124
EX-Nissan Bluebird 2.0i
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Paljonko latausjännite siis on ?
meze1
Viestit: 626
Liittynyt: 21.8.2006 0:08
Paikkakunta: Kempele/koti

Viesti Kirjoittaja meze1 »

dealer kirjoitti:Paljonko latausjännite siis on ?
Autohan ei siis tuumaa kuin "naps" kun yrittää laittaa käyntiin, joten paikallaan ollessa auto sammuneena sen 11.7V.
220cdi 4matic W214
Jaguar XF 2.2D
EX-MB180 cgi W204
EX-MB 270cdi S211
EX-MB 200 komp. C209
EX-Toyota Yaris
EX-Volvo S60
EX-MB 200 cdi W211
EX-MB 270cdi W163
EX-MB 290TD W210
EX-BMW E34 520B
EX-MB 190 W201
EX-MB 230E W124
EX-Nissan Bluebird 2.0i
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

meze1 kirjoitti:
dealer kirjoitti:Paljonko latausjännite siis on ?
Autohan ei siis tuumaa kuin "naps" kun yrittää laittaa käyntiin, joten paikallaan ollessa auto sammuneena sen 11.7V.
Akkusi on tyhjä tai rikki. Lataa akku erillisellä laturilla että saat auton käyntiin ja mittaa auton käydessä latausjännite, joka pitää olla aika tarkalleen 14 volttia.

Jos akun jännite ei erillisellä laturillakaan nouse yli 12,5 voltin, niin se on sökö.
meze1
Viestit: 626
Liittynyt: 21.8.2006 0:08
Paikkakunta: Kempele/koti

Viesti Kirjoittaja meze1 »

Meissenkeri kirjoitti:
meze1 kirjoitti:
dealer kirjoitti:Paljonko latausjännite siis on ?
Autohan ei siis tuumaa kuin "naps" kun yrittää laittaa käyntiin, joten paikallaan ollessa auto sammuneena sen 11.7V.
Akkusi on tyhjä tai rikki. Lataa akku erillisellä laturilla että saat auton käyntiin ja mittaa auton käydessä latausjännite, joka pitää olla aika tarkalleen 14 volttia.

Jos akun jännite ei erillisellä laturillakaan nouse yli 12,5 voltin, niin se on sökö.
Pitääpä tosiaan saada se kaapeleilla tai latauksella käymään, niin näkee paremmin...

Vaan veikeä homma sinällään, että teki eilen ajossa samoja ilmoituksia ja piipitti... Joten oma uhkakuva on osoittaa vielä laturiin... vaikkei sitä vielä olekaan todistettu... :pope:
220cdi 4matic W214
Jaguar XF 2.2D
EX-MB180 cgi W204
EX-MB 270cdi S211
EX-MB 200 komp. C209
EX-Toyota Yaris
EX-Volvo S60
EX-MB 200 cdi W211
EX-MB 270cdi W163
EX-MB 290TD W210
EX-BMW E34 520B
EX-MB 190 W201
EX-MB 230E W124
EX-Nissan Bluebird 2.0i
OskuV
Viestit: 314
Liittynyt: 16.6.2008 22:02
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja OskuV »

meze1 kirjoitti:
- Longer stopping distance. Start engine! (punaisella)
-Reduced breaking effect. Start engine! (punaisella)
Oik takapyörän jarruputki, veikkaan mä 😉
Volvo V70 Drive Ocean Race
A3 1.6TDi S-Tronic

Ex. Omega, Focus, W203 200cdi, V40, W211 270cdi, W209 500
meze1
Viestit: 626
Liittynyt: 21.8.2006 0:08
Paikkakunta: Kempele/koti

Viesti Kirjoittaja meze1 »

Jos tänään lähtis siitä liikenteeseen, että lataisi tuota isoa akkua sen verran, että lähteekö tulille. Jos lähtee ja testiajolla toimii hyvin, niin sitten ostamaan uusi iso akkukin. Kun pienemmän jo vaihdoin (oli ihan finaalissa jännitten kanssa).

Semmonen tuli kanssa mieleen, että onko mitään väliä vaikka akku on autossa kiinni ladatessa erillisellä akkulaturilla? Kun tarkoitus ei ollut sitä pitkään pitää kiinni, vaan ainoastaan siten että saa käyntiin... (tai siis jos saa..)

Sitten tarkastaa tuo laturinhihna, joka kyllä vaihdettiin jo uuteen... mutta ettei ole löysällä yms...

Jos noilla ei selviä, niin *starilla lukemaan ongelmaa...
Oik takapyörän jarruputki, veikkaan mä 😉
Kun taas tähän en jotenkin jaksaisi uskoa tai en tajua miten se voisi vaikuttaa puhaltimen hiipumiseen, radion hiipumiseen ja sytkän mykistymiseen yms... Ja kun pedaali on ihan normaalitoiminen eikä nesteitä ole maassa ollenkaan....
220cdi 4matic W214
Jaguar XF 2.2D
EX-MB180 cgi W204
EX-MB 270cdi S211
EX-MB 200 komp. C209
EX-Toyota Yaris
EX-Volvo S60
EX-MB 200 cdi W211
EX-MB 270cdi W163
EX-MB 290TD W210
EX-BMW E34 520B
EX-MB 190 W201
EX-MB 230E W124
EX-Nissan Bluebird 2.0i
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

onko mitään väliä vaikka akku on autossa kiinni ladatessa erillisellä akkulaturilla?
Ei ole väliä.
oulaistenliikenne.fi
meze1
Viestit: 626
Liittynyt: 21.8.2006 0:08
Paikkakunta: Kempele/koti

Viesti Kirjoittaja meze1 »

Jooh... Eli tuo 11.7V lataus olikin vain käynnissä ollessa tosiaan ja nyt kun mittasin sammuneena, niin 7.4V.... :roll:

Joten akkuhan siitä on siis finaalissa... Ei ottanut edes latausta vastaan...
220cdi 4matic W214
Jaguar XF 2.2D
EX-MB180 cgi W204
EX-MB 270cdi S211
EX-MB 200 komp. C209
EX-Toyota Yaris
EX-Volvo S60
EX-MB 200 cdi W211
EX-MB 270cdi W163
EX-MB 290TD W210
EX-BMW E34 520B
EX-MB 190 W201
EX-MB 230E W124
EX-Nissan Bluebird 2.0i
meze1
Viestit: 626
Liittynyt: 21.8.2006 0:08
Paikkakunta: Kempele/koti

Viesti Kirjoittaja meze1 »

Mutta hassusti molemmat lähes yhtäaikaa... Pikkuakussa oli 4V ja nyt isossa 7.4V....

Toki kokeilin latausta konehuoneen puolelta omista napatapeista... Mutta eikös sen pitäisi olla kuitenkin sama asia kuin suoraan akun navoistakin..?

Nyt ei jaksanut edes SBC surruttaa... Eikä syttynyt muita valoja kuin ajotietokoneeseen ulkolämpötila... :shock:
220cdi 4matic W214
Jaguar XF 2.2D
EX-MB180 cgi W204
EX-MB 270cdi S211
EX-MB 200 komp. C209
EX-Toyota Yaris
EX-Volvo S60
EX-MB 200 cdi W211
EX-MB 270cdi W163
EX-MB 290TD W210
EX-BMW E34 520B
EX-MB 190 W201
EX-MB 230E W124
EX-Nissan Bluebird 2.0i
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Laturi lakkasi toimimasta ja ajoit kunnes molemmat akut tyhjät ?
oulaistenliikenne.fi
meze1
Viestit: 626
Liittynyt: 21.8.2006 0:08
Paikkakunta: Kempele/koti

Viesti Kirjoittaja meze1 »

dealer kirjoitti:Laturi lakkasi toimimasta ja ajoit kunnes molemmat akut tyhjät ?
Tämäkin on paljon mahdollista, mutta pakko oli päästä Hailuodosta mantereen puolelle kotipihaan....

Kotipihalla käynnistäessä tuli sellanen pienimuotoinen "ihmeellinen" haju sisälle, joka ilmeisesti liittyy asiaan.... siis kun oltiin lähdössä hailuotoon...

Toki tuo nykyinen akku on sen 7 vuotta vanhakin... Mutta tuo voi olla kaikista todennäköisin vaihtoehto, että laturi sippi ja sitten tultiin akuilla kotia... :hang:
220cdi 4matic W214
Jaguar XF 2.2D
EX-MB180 cgi W204
EX-MB 270cdi S211
EX-MB 200 komp. C209
EX-Toyota Yaris
EX-Volvo S60
EX-MB 200 cdi W211
EX-MB 270cdi W163
EX-MB 290TD W210
EX-BMW E34 520B
EX-MB 190 W201
EX-MB 230E W124
EX-Nissan Bluebird 2.0i
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Niin siis en minä mitään moitetta tuossa esittänyt, totta ihmeessä pitää ajaakin niin pitkälle kuin on käytännön pakko, tuskin siinä mitään enemmälti hajoaa.
oulaistenliikenne.fi
meze1
Viestit: 626
Liittynyt: 21.8.2006 0:08
Paikkakunta: Kempele/koti

Viesti Kirjoittaja meze1 »

dealer kirjoitti:Niin siis en minä mitään moitetta tuossa esittänyt, totta ihmeessä pitää ajaakin niin pitkälle kuin on käytännön pakko, tuskin siinä mitään enemmälti hajoaa.
Joo, en moitteena ottanutkaan... :D Lähinnä vain totesin...
220cdi 4matic W214
Jaguar XF 2.2D
EX-MB180 cgi W204
EX-MB 270cdi S211
EX-MB 200 komp. C209
EX-Toyota Yaris
EX-Volvo S60
EX-MB 200 cdi W211
EX-MB 270cdi W163
EX-MB 290TD W210
EX-BMW E34 520B
EX-MB 190 W201
EX-MB 230E W124
EX-Nissan Bluebird 2.0i
meze1
Viestit: 626
Liittynyt: 21.8.2006 0:08
Paikkakunta: Kempele/koti

Viesti Kirjoittaja meze1 »

Joo-o....

Tuli haettua uusi isompi akkukin, jotta saatiin edes piuhan nokkaan.... Ja sieltähän se paljastui lopullinen syypää... Laturi zip... Ilmeisesti hajotti molemmat akut mennessään kun työnti menemään maantiellä...

Noh, perjantaina uusi laturi vaihtoon ja jospa sitten ei herra Virtanen loppuisi "Emmasta"...

Ainoa pieni miinus on, että joutuu ajelemaan kyllä 8km matkan pajalle pelkällä akulla... Mutta jospa se kestäisi sen kerta on ihan pränikkä agm:n akku... Ja ajelee puhallin, ajovalot yms.. pois päällä....

Tai oikeastaan viimeinen lause on, että kestääkö? Vai joutuuko sijoittamaan jälleen 200€ uuteen akkuun sen sipattua tyystin...?? :kele:
220cdi 4matic W214
Jaguar XF 2.2D
EX-MB180 cgi W204
EX-MB 270cdi S211
EX-MB 200 komp. C209
EX-Toyota Yaris
EX-Volvo S60
EX-MB 200 cdi W211
EX-MB 270cdi W163
EX-MB 290TD W210
EX-BMW E34 520B
EX-MB 190 W201
EX-MB 230E W124
EX-Nissan Bluebird 2.0i
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kestää kestää. Eihän tuossa edellisen akun kanssa ole mitenkään käynyt kun kuitenkin noin vanha patteri kyseessä. Voisi se vielä herätäkin kunnon elvyttävällä laturilla ?
oulaistenliikenne.fi
Avatar
Tapio.p
Viestit: 148
Liittynyt: 12.11.2005 21:15
Paikkakunta: Tervola

Viesti Kirjoittaja Tapio.p »

http://www.ebay.de/itm/Mercedes-C-E-Cla ... 19dd897ce2


Tuosta apuja apukuskin oven lukkoon...
Mb S211 220Cdi -07
meze1
Viestit: 626
Liittynyt: 21.8.2006 0:08
Paikkakunta: Kempele/koti

Viesti Kirjoittaja meze1 »

Tapio.p kirjoitti:http://www.ebay.de/itm/Mercedes-C-E-Cla ... 19dd897ce2


Tuosta apuja apukuskin oven lukkoon...
En ole vielä moiseen tässä jaksanut alkaa... :D Ei ole ainakaan toistaiseksi olennainen kerta toimii... Toki kiinni/auki aina arpoo, mutta anyway,,, :wink:
Pitänee katsella tuonnempana, mutta hyvä vinkki... :nerd:
220cdi 4matic W214
Jaguar XF 2.2D
EX-MB180 cgi W204
EX-MB 270cdi S211
EX-MB 200 komp. C209
EX-Toyota Yaris
EX-Volvo S60
EX-MB 200 cdi W211
EX-MB 270cdi W163
EX-MB 290TD W210
EX-BMW E34 520B
EX-MB 190 W201
EX-MB 230E W124
EX-Nissan Bluebird 2.0i
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W211 / W209 / W219, sedan, farmari, coupe, avo”