SRS moduuli APUJA!

Vastaa Viestiin
Henkka_ua
Viestit: 59
Liittynyt: 15.6.2015 12:25
Paikkakunta: Rovaniemi

SRS moduuli APUJA!

Viesti Kirjoittaja Henkka_ua »

Terve.. Nyt on sellanen vika, että kyseinen moduuli on jumissa. Star sanoo, että SRS moduuli on jo lukittu. Voiko näitä moduuleja avata lukituksesta jotenkin vai pitääkö ostaa suoraan vastaavanlainen?
Auto on w211 270 cdi vm. -02
MHe
Viestit: 1150
Liittynyt: 17.6.2008 15:50
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MHe »

Eikös se lukituksen avaus löydy sieltä starin valikoista? Lukittuhan sen pitää ollakin kun se on toiminnassa, mikä on varsinainen vikakoodi?
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Henkka_ua
Viestit: 59
Liittynyt: 15.6.2015 12:25
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Henkka_ua »

No eikö se juippi osannu sitte käyttää sitä staria vai mikä tässä nyt mättää.
Vikakoodeja oli 9022 9026 ja AE26
Väitti vielä että penkin tunnistin olisi kunnossa ja sitte on kokeiltu vielä kahta eri kikkulaa jotka ohittaa sen tunnistimen penkissä. Ei vaikutusta.
Sama SRS valo palaa mittaristossa ja siinä digi näytössä.
Voitko tarkentaa kun sanoit, että SRS pitää ollakin lukittu?
JiiTee
Viestit: 648
Liittynyt: 03.11.2011 20:38
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja JiiTee »

Saa koodattua uudelleen, käyttäjässä vikaa.
® Mesen linttaklubi

w203 x2, w638 x2 + muuta romua
MHe
Viestit: 1150
Liittynyt: 17.6.2008 15:50
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MHe »

Niin, kun moduliin tehdään tiettyjä muutoksia (ohjelman lukeminen/kirjoitus, käyttöönotto?), pitää se ensin avata. Muutosten jälkeen se taas lukitaan. Jotkut jutut kuten kadonnut VIN koodi tai tunnistinmatonpoisto (W211:ssä) pitäisi mennä ilman lukituksin koskemista. Lukitus/poisto taisi olla juuri siellä käyttöönotto-valikossa... no kyllä se lölytyy kun selailee.

En vielä googletellut noita koodejasi, mutta tunnistinmaton poiskoodauksen yhteydessä pitää yleensä anturin piuhat myös katkaista. Poiskoodattu matto plus matto kiinni pitää koodin päällä.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Henkka_ua
Viestit: 59
Liittynyt: 15.6.2015 12:25
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Henkka_ua »

No en mie googlettamalla saanu selvää nuista vikakoodeista. Anto se muutaman muunkin koodin vielä jälkeen päin.. Mutta nuo edellämainitut oli ensin.
Muut kuusi koodia oli:
900D 9242 90A4 902C 9024 9024D
Vikakoodeja tutkittiin yhdessä firmassa. Nimeä en viitsi mainita.
Toki osa "asiantuntijoista" kyseisessä firmassa oli lomalla.
Pitää seuraavaksi yrittää starilla avata se boksi jollain konstin ja saada keskustelemaan auton kanssa.
Henkka_ua
Viestit: 59
Liittynyt: 15.6.2015 12:25
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Henkka_ua »

Mutta hyvät herrat voi heittää kommentteja asian tiimoilta. Itte ku koitin googlettaa niin kovin paljoa ei asiasta löytyny..
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

Ei taida olla ihan jokaisessa starissa oikeuksia avata boksin lukitusta.
Missä päin suomea auto on ?
Henkka_ua
Viestit: 59
Liittynyt: 15.6.2015 12:25
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Henkka_ua »

Rovaniemellä on auto. Firma pitäs kyllä olla hyvä tämän tyylisiin asioihin. Kuin myös webastoon ym... liekkö sitte väärä väärti ollu autoa tutkimassa?
Henkka_ua
Viestit: 59
Liittynyt: 15.6.2015 12:25
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Henkka_ua »

Mielestäni aika vähän ollu juttua tästä aiheesta.. sitä en sitte tiiä miten ulkomaalais sivustoilla on ollu. Sen verran huonosti ymmärrän tuota kookle transleittoria..
MHe
Viestit: 1150
Liittynyt: 17.6.2008 15:50
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MHe »

No juu ei paljoo pikahaulla löytyny noilla koodeilla, mutta tunnistinmattoonhan nuo alkupään koodit suuntas, miten niin ei ollut viallinen? Oliko kaikki koodit päällä olevia (starissa iso F)? Tuo on hyvin yleinen ongelma usemmissakin mersuissa, paska systeemi kaikenkaikkiaan (just kattelin espanjassa taksitojotan kojetaulua jossa ainakin näytti olevan nappi millä ehkä pystyi muuttamaan etuturvatyynyt asetuksia, neljä eri valoa oli? ja olihan jollain merkillä aikoinaan avaimella deaktivoitava matksutajan airbägi...)

Toki jos koko SRS boksi on mykkä tai liitin/joku muu paikka hapettunut niin tulee kaikenlaista ihmeellistä koodia. Boksin lukituksen poisto voi olla mahdotonta ilman developer-oikeuksia, en tiedä. Ne kuitenkin löytyy lähes joka harraste-starista, eikä niitä pitäis tarvita pelkän tunnistinmaton poiskoodauksessa. Mutta kuten sanoin piuha pitänee myös poikkaista. Ja sen jälkeen nollata koodit ehkä vielä kerran.

Naapurifoorumilla on lista/googlemap kartta foorumilaisten stareista (jossei tänne kukaan huutele auttavansa)...
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Henkka_ua kirjoitti:Mielestäni aika vähän ollu juttua tästä aiheesta.. sitä en sitte tiiä miten ulkomaalais sivustoilla on ollu. Sen verran huonosti ymmärrän tuota kookle transleittoria..
Ota yhteytä kuusenalle... ;)
kun laitat varuilta numeron niin soitelen sopivasa välissä

E: aiheesta kirjoitelut monille palstoille ulkomaille myös suomeen
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
Mou
Viestit: 1634
Liittynyt: 31.1.2014 9:38

Viesti Kirjoittaja Mou »

Henkka_ua kirjoitti:No en mie googlettamalla saanu selvää nuista vikakoodeista. Anto se muutaman muunkin koodin vielä jälkeen päin.. Mutta nuo edellämainitut oli ensin.
Muut kuusi koodia oli:
900D 9242 90A4 902C 9024 9024D
Vikakoodeja tutkittiin yhdessä firmassa. Nimeä en viitsi mainita.
Toki osa "asiantuntijoista" kyseisessä firmassa oli lomalla.
Pitää seuraavaksi yrittää starilla avata se boksi jollain konstin ja saada keskustelemaan auton kanssa.
Jos sen koodaa pois ja maton liittimen avaa, niin katoaako turvavyön tarjoamisvarren toiminto ? Vai onko se oven avauksesta aktivoituva toiminto?
Nykyiset...
'14 E500 Coupe

Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
Henkka_ua
Viestit: 59
Liittynyt: 15.6.2015 12:25
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Henkka_ua »

No sitä ei olla kokeiltu. Mutta laitoin hra ceeteeii203 yv:tä jospa hää osais neuvoa.. Ilimineeraan jos asia ei ala aukeamaan. Kiitoksia sööreille.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Mou kirjoitti:
Henkka_ua kirjoitti:No en mie googlettamalla saanu selvää nuista vikakoodeista. Anto se muutaman muunkin koodin vielä jälkeen päin.. Mutta nuo edellämainitut oli ensin.
Muut kuusi koodia oli:
900D 9242 90A4 902C 9024 9024D
Vikakoodeja tutkittiin yhdessä firmassa. Nimeä en viitsi mainita.
Toki osa "asiantuntijoista" kyseisessä firmassa oli lomalla.
Pitää seuraavaksi yrittää starilla avata se boksi jollain konstin ja saada keskustelemaan auton kanssa.
Jos sen koodaa pois ja maton liittimen avaa, niin katoaako turvavyön tarjoamisvarren toiminto ? Vai onko se oven avauksesta aktivoituva toiminto?
211 niin semmoista ole ollutkaan
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
Mou
Viestit: 1634
Liittynyt: 31.1.2014 9:38

Viesti Kirjoittaja Mou »

CDI203 kirjoitti:
Mou kirjoitti:
Henkka_ua kirjoitti:No en mie googlettamalla saanu selvää nuista vikakoodeista. Anto se muutaman muunkin koodin vielä jälkeen päin.. Mutta nuo edellämainitut oli ensin.
Muut kuusi koodia oli:
900D 9242 90A4 902C 9024 9024D
Vikakoodeja tutkittiin yhdessä firmassa. Nimeä en viitsi mainita.
Toki osa "asiantuntijoista" kyseisessä firmassa oli lomalla.
Pitää seuraavaksi yrittää starilla avata se boksi jollain konstin ja saada keskustelemaan auton kanssa.
Jos sen koodaa pois ja maton liittimen avaa, niin katoaako turvavyön tarjoamisvarren toiminto ? Vai onko se oven avauksesta aktivoituva toiminto?
211 niin semmoista ole ollutkaan
No 209:ssä on.
Nykyiset...
'14 E500 Coupe

Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Henkka_ua kirjoitti:No sitä ei olla kokeiltu. Mutta laitoin hra ceeteeii203 yv:tä jospa hää osais neuvoa.. Ilimineeraan jos asia ei ala aukeamaan. Kiitoksia sööreille.
Mitenkäd täämä tuliko kuntoon jo
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Henkka_ua
Viestit: 59
Liittynyt: 15.6.2015 12:25
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Henkka_ua »

Joo tuli kuntoon. Se SRS moduuli oli jumissa. Rovaniemeltä löyty asiansa osaava käyttäjä Starille. Se edellinen räpeltäjä joka oli liike ei osannu käyttää staria kunnolla. Kiitos kaikille avusta
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Henkka_ua kirjoitti:Joo tuli kuntoon. Se SRS moduuli oli jumissa. Rovaniemeltä löyty asiansa osaava käyttäjä Starille. Se edellinen räpeltäjä joka oli liike ei osannu käyttää staria kunnolla. Kiitos kaikille avusta
Hyvä jos yhteys kuusenalle... ;) auttoi
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W211 / W209 / W219 sähkö”