mese.fi Foorumin päävalikko
 
 
 
 
 
 

OM651 öljyä paisuntasäiliössä
Siirry sivulle 1, 2  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    mese.fi Foorumin päävalikko -> W212 / W218 sedan, farmari, coupe, avo -> W212 / W218 sedan, farmari, coupe, avo moottori
 Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
BillyBob



Liittynyt: 31 Lok 2012
Viestejä: 19

 LähetäLähetetty: 25.5.2015 23:57    Viestin aihe: OM651 öljyä paisuntasäiliössä Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Tuli haettua S212-korinen E 220 CDI 3/2011 100tkm ajettu "varma" Junge Sterne tapaus huhtikuun lopussa Saksasta suoraan Daimler AG Niederlassung Düsseldorfilta. Myyjän mukaan virheetön auto, huoltokirja, kunto katsastettu ja Junge Sterne 2 vuoden leimalla. Eipä ole ollut aiempien 4 Junge Sterne auton kanssa mitään ongelmaa, priimaa ovat olleet.

Sovitulla luovutushetkellä auto oli pukilla kun jäähdytinnesteen kilometrit olivat tulleet "täyteen" ja lupasivat vaihtaa. Parin tunnin odottelun jälkeen auto käsiin, kilvet kouraan ja lautalla Suomeen.

Suomen päässä vilahti sitten ajotietokoneeseen "Top Up Coolant" ja korkki auki



P*rkele! Evil or Very Mad

Nyt lavetti seisoo paikallisella Veholla. Auton avaimet luettu, Starilla läpi ja koritarkastus, kilometrit täsmää.
Vesipumppu ja termostaatti vaihdettu mönjän takia. Öljynlauhdutin kunnossa.
Järjestelmän huuhtelu, uudet jäähdytinnesteet ja kone käyntiin --> Sieltä se öljy nousee edelleen pintaan. Ei tavan maitomaista kansivikaisen tapaista, pl.paisuntasäiliön korkki. Teräketjuöljyltä muistuttaa enemmän ja oikein kiinteää.

Öljykorkin seuduilta täysin puhdas ja öljytikussa oleva öljy terveen näköistä. Automaattilaatikon öljynpaine taitaa olla pienempi kuin jäähdytinjärjestelmän, eikä laatikon vaihteiden vaihdossakaan ongelmia.
Ei pöläytä valkoista savua, tehot tallella ja käy nätisti.

Mistä tuo vuotaa?

Ja ilman muuta suoraan Daimlerille (+Fleet Managent/Junge Sterne) ja myyjänpuolelle tehty (kiukkuinen) yhteydenotto JS-autosta. Myyjäliike tunnusti tietävänsä öljystä jäähdytinnesteessä ja vaihtoi sen takia. Epäilivät edellisen omistajan (huoltosopimus) laittaneen öljyä paisuntasäiliöön. Uskoo ken tahtoo.

Joka tapauksessa paikallinen Veho epäilee ettei järjestelmää saa puhtaaksi ja koneen vaihto pahimmassa tapauksessa Sad

Enpä olisi uskonut Daimler AG:stakaan myyjänä tällaista, tällaista vikaa ei paikanpäällä olisi voinut huomata kun nesteet vaihtoivat Evil or Very Mad
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
markoala
aktiivimeseläinen



Liittynyt: 18 Tam 2007
Viestejä: 1172
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

 LähetäLähetetty: 26.5.2015 9:26    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Oho Shocked

Onneksi on takuu.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
pekkovee
pelle peloton



Liittynyt: 26 Tou 2006
Viestejä: 1732
Paikkakunta: Mäntsälä

 LähetäLähetetty: 26.5.2015 10:21    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Ja sitähän on sitten lämmityslaitteessa jne. myös ...

Paha putsattava.
_________________
Levannon We(l)ho

------------------

Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
W 123 320 CDI
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
BillyBob



Liittynyt: 31 Lok 2012
Viestejä: 19

 LähetäLähetetty: 26.5.2015 10:32    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

markoala kirjoitti:
Oho Shocked

Onneksi on takuu.


Vielä kun maksajan saisi varaosien 20% osuudelle jos menee JS-käsittelynä. Daimler AG aloitti radiohiljaisuuden Evil or Very Mad
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
740 GLE

aktiivimeseläinen


Liittynyt: 18 Lok 2010
Viestejä: 2531
Paikkakunta: Oulu

 LähetäLähetetty: 26.5.2015 17:27    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Radiohiljaisuus saattaa tarkoittaa sitäkin, että Niederlassungilla jäähdytinnestediagnoosin tehnyttä analyytikkoa haastatellaan tässä vaiheessa tarkemmin? Nesteen vaihto näyttää niin selkeältä hälytysmerkiltä, että ihme jos tästä pääsee myyjäliike livahtamaan puhtain paperein.

Toivottavasti asia selviää, ja miksi ei selviäisi. Toivotaan niin! Muutama kysymys jää vaivaamaan mieltäni.

Mistä se öljy glykoolin sekaan nyt tulee?

Talleentuuko ajomäärä EZS kontrollerin lisäksi tosiaan myös avaimeen?

Minne muualle se tallentuu kuin mittaripanelin kontrollerille ja EZS:lle?

Ja vielä yksi, mikä kontrolleri tallentaa huoltohistorian, eikös DSB lokistakin ole paikallinen kopio auton mukana jossain Starilla esiin kaivettavissa?
_________________
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
HannuS



Liittynyt: 25 Huh 2006
Viestejä: 420
Paikkakunta: Kiimingin takametsä

 LähetäLähetetty: 26.5.2015 17:39    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

740 GLE kirjoitti:
Radiohiljaisuus saattaa tarkoittaa sitäkin, että Niederlassungilla jäähdytinnestediagnoosin tehnyttä analyytikkoa haastatellaan tässä vaiheessa tarkemmin? Nesteen vaihto näyttää niin selkeältä hälytysmerkiltä, että ihme jos tästä pääsee myyjäliike livahtamaan puhtain paperein.

Toivottavasti asia selviää, ja miksi ei selviäisi. Toivotaan niin! Muutama kysymys jää vaivaamaan mieltäni.

Mistä se öljy glykoolin sekaan nyt tulee?

Talleentuuko ajomäärä EZS kontrollerin lisäksi tosiaan myös avaimeen?

Minne muualle se tallentuu kuin mittaripanelin kontrollerille ja EZS:lle?

Ja vielä yksi, mikä kontrolleri tallentaa huoltohistorian, eikös DSB lokistakin ole paikallinen kopio auton mukana jossain Starilla esiin kaivettavissa?

Kilometrit tallentuu virtalukkoon. Ei avaimeen.
On se siellä ZGW:ssä huoltoloki huoltokoodeilla kirjattuna, mutta helpommin veho kaivaa sen omasta järjestelmästään, jos on sinne kirjattu. Jos turkkilainen harjoittelija jannu on kaatanu öljyä väärästä korkista masiinaan , niin sitä tuskin on mersulla kirjattu minnekään. Ainoastaan välittömästi potkut saanut turkkilaispoika saa maininnan työtodistukseensa huolimattomuudesta.
_________________
Escort MK1 -71
Escort MK2 -75
Passat Farm -81
MB300D Farm -88
MB E280CDI Farm -06
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
BillyBob



Liittynyt: 31 Lok 2012
Viestejä: 19

 LähetäLähetetty: 26.5.2015 19:20    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

740 GLE kirjoitti:
Radiohiljaisuus saattaa tarkoittaa sitäkin, että Niederlassungilla jäähdytinnestediagnoosin tehnyttä analyytikkoa haastatellaan tässä vaiheessa tarkemmin? Nesteen vaihto näyttää niin selkeältä hälytysmerkiltä, että ihme jos tästä pääsee myyjäliike livahtamaan puhtain paperein.


Radiohiljaisuus päättyi ja sieltä vastattiin. Ehdottavat kaupan purkua ja ajoneuvon hakua kotiovelta + vuokra-auton kulut.
Jotenkin haiskahtaa että pieleen mennyt jäähdytinneste diagnoosi tuli melko kalliiksi ja olivat oikeasti rehellisessä uskossa ettei autossa ollut isompaa vikaa. Ei kai kukaan (paitsi turkkilaiset) luule etteikö isommasta viasta jälkeenpäin kuuluisi, varsinkin kun kyse merkkiliikkeestä ja JS-takuusta.

Verot ehdin maksaa, mutta Tullilta ne saisi 300e hallintokuluja vastaan takaisin jos auto lähtisi takaisin Saksaan.

Mutta, minua ei kiinnostaisi kaupan purkaminen. Aivan liian paljon säätämistä, alkuperäisen autonhaku kulujen saaminen ja Tulli on oma mörkö veronpalautusten osalta. Sitä paitsi auto on edelleen priimaa varusteiden ja ulkopuolisen kunnon osalta, ja uuden auton hakureissu veisi taas aikaa ja rahaa vietävästi.

Auto kuntoon moottoria ja jokaista jäähdytinlaitetta ja -letkua myöten.

Toki vaihtoehto on vastaavan tuotteen toimittaminen, mutta ainakaan myyntilistoilla ei ollut edes ylemmässä hintaluokassa lähelläkään vastaavaa. Avantgarde vaihtusi Eleganceen, Comand tavalliseen APS 50:seen, Panoraama katto tavalliseen lasikattoluukkuun mutta vastaavasti kilometrejä lähtisi 40tkm pois.

740 GLE kirjoitti:
Toivottavasti asia selviää, ja miksi ei selviäisi. Toivotaan niin! Muutama kysymys jää vaivaamaan mieltäni.

Mistä se öljy glykoolin sekaan nyt tulee?


Edelleen ei tietoa. Sitä selvittelevät Veholla. Ilmeisesti avattu erityishuoltokysely Saksan suuntaan mitä tehdään.

740 GLE kirjoitti:
Talleentuuko ajomäärä EZS kontrollerin lisäksi tosiaan myös avaimeen?

Minne muualle se tallentuu kuin mittaripanelin kontrollerille ja EZS:lle?

Ja vielä yksi, mikä kontrolleri tallentaa huoltohistorian, eikös DSB lokistakin ole paikallinen kopio auton mukana jossain Starilla esiin kaivettavissa?


Avaimesta huoltomies puhui, mutta auton mukana tullut huoltolipuke kyllä täsmää serverin kirjanpitoon. Loogisesti etenee huoltokirja.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
markoala
aktiivimeseläinen



Liittynyt: 18 Tam 2007
Viestejä: 1172
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

 LähetäLähetetty: 26.5.2015 19:53    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Mä purkaisin kaupan.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Roisto
Herrasmies

Mekka-master


Liittynyt: 03 Lok 2005
Viestejä: 5038
Paikkakunta: Uuleopori

 LähetäLähetetty: 26.5.2015 19:56    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Jännä tuo "Top up coolant" -varoitus. Oliko sieltä hävinnyt myös nestettä vai eikö tasoanturi osannut tulkita säiliöön tullutta lisäöljyä nesteeksi?

Harmin paikka. Sad Toivottavasti tilanne ratkeaa.

t.
Risto
_________________
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
BillyBob



Liittynyt: 31 Lok 2012
Viestejä: 19

 LähetäLähetetty: 26.5.2015 20:11    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

markoala kirjoitti:
Mä purkaisin kaupan.


Ei poissuljettua jos aivan kaikki kulut saadaan pois + vahingonkorvaus.

Siitä sitten Suomesta sijaisauton ostoon, kalenterista etsimään viikko vapaata Saksaan ja toivomaan kohdille samalla varustetasolla + kilometrillä vastaavaa yksilöä, siinä meni viimeksi 2 kuukautta aikaa että löytyi tiukkojen kriteerien jälkeen ja edessä olisi sijaisauton myynti Suomessa. Alkaa jo puhalluttaa ajatus.

Ei tämä mitenkään epäilyttävän halpa edes ollut, ehkä hivenen ylihintainen muihin malli-iän versioihin. Muutama reissu saksalaisessa ei-merkkiliikkeessä ja turkkilaisella on opettanut ettei hyvää ja halpaa ole olemassa.
Kaikki halutut varusteet vain täsmäsi ja vuosiloman ajankohta sopivaan hakureissuun.

Lainaus:
Jännä tuo "Top up coolant" -varoitus. Oliko sieltä hävinnyt myös nestettä vai eikö tasoanturi osannut tulkita säiliöön tullutta lisäöljyä nesteeksi?

Harmin paikka. Sad Toivottavasti tilanne ratkeaa.


Ei oikeastaan nestettä ole hävinnyt, ja ei edes joka käynnistyksessä anna ilmoitusta. Kylmänä startatessa antaa tuon ilmoituksen, paljon sitten nesteen kutistuminen on vaikuttanut asiaan + aine.
Paisuntasäiliön öljykerroksen alla oleva neste on kuitenkin terveen näköistä, mikä tekee vikadiagnoosin vieläkin erikoisemmaksi. Sinne se öljy kuitenkin huuhtelun ja käynnistyksen jälkeen uudelleen nousee pintaan.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
bercedes menz
aktiivimeseläinen

tarinankertoja


Liittynyt: 22 Kes 2012
Viestejä: 1560
Paikkakunta: Pirkanmaa

 LähetäLähetetty: 26.5.2015 22:48    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

BillyBob kirjoitti:
markoala kirjoitti:
Mä purkaisin kaupan.


Ei poissuljettua jos aivan kaikki kulut saadaan pois + vahingonkorvaus.

Siitä sitten Suomesta sijaisauton ostoon, kalenterista etsimään viikko vapaata Saksaan ja toivomaan kohdille samalla varustetasolla + kilometrillä vastaavaa yksilöä, siinä meni viimeksi 2 kuukautta aikaa että löytyi tiukkojen kriteerien jälkeen ja edessä olisi sijaisauton myynti Suomessa. Alkaa jo puhalluttaa ajatus.

Ei tämä mitenkään epäilyttävän halpa edes ollut, ehkä hivenen ylihintainen muihin malli-iän versioihin. Muutama reissu saksalaisessa ei-merkkiliikkeessä ja turkkilaisella on opettanut ettei hyvää ja halpaa ole olemassa.
Kaikki halutut varusteet vain täsmäsi ja vuosiloman ajankohta sopivaan hakureissuun.

Lainaus:
Jännä tuo "Top up coolant" -varoitus. Oliko sieltä hävinnyt myös nestettä vai eikö tasoanturi osannut tulkita säiliöön tullutta lisäöljyä nesteeksi?

Harmin paikka. Sad Toivottavasti tilanne ratkeaa.


Ei oikeastaan nestettä ole hävinnyt, ja ei edes joka käynnistyksessä anna ilmoitusta. Kylmänä startatessa antaa tuon ilmoituksen, paljon sitten nesteen kutistuminen on vaikuttanut asiaan + aine.
Paisuntasäiliön öljykerroksen alla oleva neste on kuitenkin terveen näköistä, mikä tekee vikadiagnoosin vieläkin erikoisemmaksi. Sinne se öljy kuitenkin huuhtelun ja käynnistyksen jälkeen uudelleen nousee pintaan.


Mäkin purkaisin kaupan. Mieti millaisia ongelmia auton kanssa saattaa tulla eteen...
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
BillyBob



Liittynyt: 31 Lok 2012
Viestejä: 19

 LähetäLähetetty: 26.5.2015 23:54    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

bercedes menz kirjoitti:
markoala kirjoitti:
Mä purkaisin kaupan.


Mäkin purkaisin kaupan. Mieti millaisia ongelmia auton kanssa saattaa tulla eteen...


Jos se olisi niin yksinkertaista. Veron takaisinperintä (7000-8000e) vaatii että auto on katsastettu Suomen rekisteriin. Tällä hetkellä huollossa levällään ja ei liiku mihinkään että saisin edes rekisteröityä itsellenikään jonka se vielä vaatii.
Auto pitää ajaa Tullin pisteeseen (yli 200km) jossa tullivirkailija tarkastaa auton. Vasta auton saa sitten viedä pois maasta. Sitten kun auto on rekisteröity toisessa EU-maassa, Tulli palauttaa veron.
Veroista en aio ottaa turpaan auton kanssa. Enkä myös palautuskustannuksista, saavat tulla itse hakemaan Saksasta omin kustannuksin.

Vaihtakoot vaikka kaikki lämmityslaitteet, jäähdytinlaitteet ja -letkut, mistä ikinä jäähdytinneste kiertää sekä moottorin jos siltä näyttää, kunhan kuntoon tulee. Turpaan en aio ottaa kustannuksellisesti yhtään.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tenutähti



Liittynyt: 31 Jou 2005
Viestejä: 126
Paikkakunta: Tornio

 LähetäLähetetty: 27.5.2015 6:32    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Pidähän ajantasalla miten etenee!
Nyt koeponnistetaan Junge Sterneä...
Pelkään kyllä ettei kumpikaan mahdollinen vaihtoehto helppo ole.
_________________
S211 320CDI -04
Fiat 680 -79

Eihän se haittaa jos lapsi on isänsä näköinen kunhan on muuten terve!
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
markoala
aktiivimeseläinen



Liittynyt: 18 Tam 2007
Viestejä: 1172
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

 LähetäLähetetty: 27.5.2015 7:49    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Mitä jos saksalaiset ei rekisteröi ollenkaan ja romuttaa jääkö veron palautus saamatta.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
C-Klasse



Liittynyt: 27 Tam 2007
Viestejä: 917
Paikkakunta: Lapua

 LähetäLähetetty: 27.5.2015 11:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Olisko kannentiiviste huono ja kansiremontti seuraava askel? Sellainen projekti on varmasti Daimlerin hinnastolla niin kallis että eivät välttämättä halua sitä tehdä, vaan myyvät auton eteenpäin jollekin halvemmalle korjaajalle.

Valitettava sattumus ja mitä saksalaisia tunnen niin voi olla lujan takana saada heidät maksamaan kaiken Confused
_________________
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
BillyBob



Liittynyt: 31 Lok 2012
Viestejä: 19

 LähetäLähetetty: 27.5.2015 15:20    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Tulli valoitti tilannetta lisää. Koska auto ei ole vielä Suomen rekisterissä, veron palautus onnistuu 150€+5% autoveron summasta. Ei tarvitse ajella 200km päähän ja eikä vaadi Saksan päässä rekisteröintiä.

C-Klasse kirjoitti:
Valitettava sattumus ja mitä saksalaisia tunnen niin voi olla lujan takana saada heidät maksamaan kaiken Confused


Euroopan kuluttajakeskuksen juristin kanssa juttelin ja tutki tapausta pintapuolisesti ja piti virhettä aika selvänä. Kaupan purku autoliikkeen piikkiin mahdollista, mutta myyjällä ei ole purkuoikeutta, koska ongelma ei ole ostajasta lähtöisin. Ensisijaisena toimenpiteenä on pidettävä auton korjausta. Korjaus ei ylitä auton hankintahintaa, mutta toisaalta myyjälle ei saa aiheutua kohtuuttomia kustannuksia. Myyjä kattaa kaikki virheestä johtuvat kustannukset.

Hommahan seisoo tällä hetkellä Daimler AG:n puolelta, odottavat paikallisella Veholla tehtaan lupaa avata kone ja tarkistaa paikat.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
BillyBob



Liittynyt: 31 Lok 2012
Viestejä: 19

 LähetäLähetetty: 27.5.2015 17:13    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

C-Klasse kirjoitti:
Valitettava sattumus ja mitä saksalaisia tunnen niin voi olla lujan takana saada heidät maksamaan kaiken Confused


Sieltä paikallinen Daimlerin vaihtoautopuolen johtaja ("Leiter") vastasi ja ilmoitti että korjatkaa auto MB-huollossa ja lasku heille. Cool

BillyBob kirjoitti:
Hommahan seisoo tällä hetkellä Daimler AG:n puolelta, odottavat paikallisella Veholla tehtaan lupaa avata kone ja tarkistaa paikat.


Edelleen seisoo Evil or Very Mad
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
C-Klasse



Liittynyt: 27 Tam 2007
Viestejä: 917
Paikkakunta: Lapua

 LähetäLähetetty: 27.5.2015 23:55    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

BillyBob kirjoitti:
C-Klasse kirjoitti:
Valitettava sattumus ja mitä saksalaisia tunnen niin voi olla lujan takana saada heidät maksamaan kaiken Confused


Sieltä paikallinen Daimlerin vaihtoautopuolen johtaja ("Leiter") vastasi ja ilmoitti että korjatkaa auto MB-huollossa ja lasku heille. Cool

BillyBob kirjoitti:
Hommahan seisoo tällä hetkellä Daimler AG:n puolelta, odottavat paikallisella Veholla tehtaan lupaa avata kone ja tarkistaa paikat.


Edelleen seisoo Evil or Very Mad


Noniin, kerrankin positiivinen yllätys ja kertoo jotain Junge Sternestä! Mulla oli itsellä yks vaihtoehtoinen S204 tutkailussa ja siinä olis JS ollut. Uskallankohan enää olla ostamatta ilman JS:ää Confused
_________________
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
740 GLE

aktiivimeseläinen


Liittynyt: 18 Lok 2010
Viestejä: 2531
Paikkakunta: Oulu

 LähetäLähetetty: 28.5.2015 20:11    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

HannuS kirjoitti:

Kilometrit tallentuu virtalukkoon. Ei avaimeen.
On se siellä ZGW:ssä huoltoloki huoltokoodeilla kirjattuna, mutta helpommin veho kaivaa sen omasta järjestelmästään, jos on sinne kirjattu.


En tätä tapausta epäilekään, vaan kaappasin kaverin threadin kun oli asiasta puhe.

iCarsoftin halpa koodinlukulaite osaa lukea jonkin verran dataa noiden koodien lisäksi, ja EZS:lta löytyykin auton ajomäärä omassanikin.

En vaan sitä huoltolokia löytänyt, mutta pitääpä haastatella vielä uudestaan Zentral GateWay. Jos noita on peukaloitu asiantuntemuksella, niin enhän minä sitä kiinni saa. Mutta hätäisimmät vain ruuvaavat mittaria ja joko puukottavat EZS:n keskustelukyvyttömään kuntoon tai lisäävät väylälle CAN-blokkerin, eikä lukemien kysely silloin onnistune lainkaan?
_________________
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
740 GLE

aktiivimeseläinen


Liittynyt: 18 Lok 2010
Viestejä: 2531
Paikkakunta: Oulu

 LähetäLähetetty: 28.5.2015 20:17    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

BillyBob kirjoitti:
Sieltä paikallinen Daimlerin vaihtoautopuolen johtaja ("Leiter") vastasi ja ilmoitti että korjatkaa auto MB-huollossa ja lasku heille. Cool


Kuulostaa asialliselta puheelta.

Edelleen kuulolla, mitä sieltä löytyy?
_________________
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Mika.T
Mersutohtori



Liittynyt: 02 Lok 2005
Viestejä: 6294

 LähetäLähetetty: 28.5.2015 22:08    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Ei kait tuo tarvi kuin uuden kannentiivisteen ja varuiksi myös moottoriöljyn lämmönvaihtimen.

Jos auto on mieleinen niin mitä tuosta ressaamaan ja kauppaa purkamaan, varsinkin jos saksan pää korvaa kulut.
Ei ole ensimmäinen auton moottori joka kosahtaa jostaki tiivisteestä.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
BillyBob



Liittynyt: 31 Lok 2012
Viestejä: 19

 LähetäLähetetty: 29.5.2015 1:01    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

740 GLE kirjoitti:
BillyBob kirjoitti:
Sieltä paikallinen Daimlerin vaihtoautopuolen johtaja ("Leiter") vastasi ja ilmoitti että korjatkaa auto MB-huollossa ja lasku heille. Cool


Kuulostaa asialliselta puheelta.

Edelleen kuulolla, mitä sieltä löytyy?


Soittelivat vielä myyjäliikkeestä ja pahoittelivat kovasti puhelimessakin.
Aiemmin ehdotetun kaupan purun taka-ajatus oli se ettei jää hommasta paha maku. Ilmaisivat että tärkeintä on tyytyväinen asiakas, ja heille kyllä käy että auto korjataan kuntoon kun kerran muuten autoon ollaan tyytyväisiä.

MB:n Maastrichin Customer Assistance Centeriin laittelin jo aiemmin viestiä viikko sitten ja tänään vastasivat. Kovasti ovat pahoillaan tilanteesta ja haluavat tutkia tapausta. Pisteet siitä Saksan suuntaan...

... vaan tämä homma kusee edelleen kotimaassa kun tänään selvisi että vasta ensi viikolla alkavat tutkimaan koneen sisuksia. Ei kuulemma ole koko korjaamossa kuin yksi asentaja, jolla on koulutus avata MB:n moottoreita Evil or Very Mad

Siellä se makaa jo toista viikkoa. Joko tästä pitää maahantuonti portaalle ilmoittaa kuluttajasuojalain mukaisesta kohtuullisesta korjausajasta, vaikka toki moottorihommat on spesiaalihommaa mutta silti Evil or Very Mad

740 GLE kirjoitti:
En vaan sitä huoltolokia löytänyt, mutta pitääpä haastatella vielä uudestaan Zentral GateWay. Jos noita on peukaloitu asiantuntemuksella, niin enhän minä sitä kiinni saa. Mutta hätäisimmät vain ruuvaavat mittaria ja joko puukottavat EZS:n keskustelukyvyttömään kuntoon tai lisäävät väylälle CAN-blokkerin, eikä lukemien kysely silloin onnistune lainkaan?


Tallentuuko kilometrimäärä DPF puolelle?
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
kumipää



Liittynyt: 19 Lok 2010
Viestejä: 501
Paikkakunta: Kalajoki

 LähetäLähetetty: 29.5.2015 6:36    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Tallentuu esim regenerointihistoriaan ja ihan vikakoodeihinkin, niitä ei kannata olla ensimmäisenä tyhjäämässä, vaan ajatuksen kanssa katella.
_________________
Star tunaukset ja bitti tuikkaukset
YV:llä kii
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
laineracing
Rasvanäppi



Liittynyt: 12 Mar 2007
Viestejä: 3105
Paikkakunta: hämeenlinna

 LähetäLähetetty: 29.5.2015 8:26    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Eikai se Korjaamon vika ole jos ei siellä ole pikahuolto palveluna heti yks ukko oottamassa moottorivaurio mersuja? Kai niilläkin on siellä kalenterissa varattuna muitakin töitä? Vai olitko varannut sinne ajan jo edellisille viikoille?
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
dealer



Liittynyt: 19 Syy 2005
Viestejä: 27396

 LähetäLähetetty: 29.5.2015 8:33    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Parin viikon kuluessa ajanvarauksesta pitäisi saada työ aloitettua niin ollaan vielä normiaikatauluissa.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
pekkovee
pelle peloton



Liittynyt: 26 Tou 2006
Viestejä: 1732
Paikkakunta: Mäntsälä

 LähetäLähetetty: 29.5.2015 14:21    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Maahantuontiportaalle ilmoittaa ... Mitä ??

Kyllä korjaamon kanssa mä en nyt hoputtais enkä kiukuttelis, vaan KAIKEN negatiivisen tarmon ja vaatimukset, haitat ja harmitukset osoittaisin sinne myyntipäähän ...
_________________
Levannon We(l)ho

------------------

Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
W 123 320 CDI
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Meissenkeri

aktiivimeseläinen


Liittynyt: 15 Elo 2006
Viestejä: 3819
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

 LähetäLähetetty: 30.5.2015 20:37    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Tuntuisi että jäähdytysjärjestelmän painekokeella näkis että alkaako jäähdytysneste häviämään ja jos häviää, niin sitten pitäisi moottori- tai vaihteistoöljyn alkaa lisääntymään. Jos ei painekokeella häviä nestettä, niin sitten sinne on tosiaan laitettu öljyä jäähdytysnesteen sekaan.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
pekkovee
pelle peloton



Liittynyt: 26 Tou 2006
Viestejä: 1732
Paikkakunta: Mäntsälä

 LähetäLähetetty: 30.5.2015 21:23    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Sepä vaan voi olla niin, että laatikon tai moottoriöljynpaine onpi isompi kuin jäähyjärjestelmässä, jolloin vikapaikan selviäminen vaikeutuu potenssiin kaks. Ja oikein huonossa lykyssä, vuoto / halkeama irvistää vasta kuumana.


Mielenkiintoinen tapaus.
_________________
Levannon We(l)ho

------------------

Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
W 123 320 CDI
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Easy Rider
hupimestari



Liittynyt: 05 Hei 2007
Viestejä: 8063
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

 LähetäLähetetty: 31.5.2015 0:35    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

pekkovee kirjoitti:
Sepä vaan voi olla niin, että laatikon tai moottoriöljynpaine onpi isompi kuin jäähyjärjestelmässä, jolloin vikapaikan selviäminen vaikeutuu potenssiin kaks. Ja oikein huonossa lykyssä, vuoto / halkeama irvistää vasta kuumana.


Mielenkiintoinen tapaus.


M/M juttelee asiasta. Naula renkaassa on helppo rehki, tossu reikään ja menoks, Vuotava rengas jossa ei ole näkyviä pistoja, teettää joskus töitä.

Sama juttu moottoreissa kun et nää mistä parkuu. Monenlaisia ja vaihtelevia paineita lämpötilavaihteluineen, vaikea etsiä vuotopaikkaa, etenkin jos se on järjestelmän sisällä, jolloin et näe. Confused Idea
_________________
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Väsynyt Mies
Tolokun mies



Liittynyt: 22 Tou 2007
Viestejä: 1351
Paikkakunta: Kotka

 LähetäLähetetty: 31.5.2015 22:33    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Toivottavasti sitten vaihtavat remontin yhteydessä joka ikisen o-renkaan, kumitiivisteen ja kumiletkun, joka on ollut kosketuksissa jäähdytysnesteeseen. Ne kun ovat nyt aikansa siinä öljyisessä jäähdytinnesteessä lilluneet, niin ne turpoo jokainen ja alkaa vuotaa.
_________________
Välillä vähän vastoinkäymisiä ja sitten taas pettymyksiä.

Nyk.
X204.984
S210.261
S203.246
Ex.
S202.078
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    mese.fi Foorumin päävalikko -> W212 / W218 sedan, farmari, coupe, avo -> W212 / W218 sedan, farmari, coupe, avo moottori Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle 1, 2  Seuraava
Sivu 1 Yht. 2

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa
Katso viime käyntisi jälkeen tulleet uudet viestit