Aaltojarven tikitiisseli, 311 CDI, leimattu

jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

aaltojarvi kirjoitti:Nyt on suuttimet ja venttiilikoppa pois. Aika pirun syvällä on se kierre vieläkin, tulee pitkä matka M10 jenkulia ennen ko holkki o pohjas. Että sikälikin se coili olis ollu hankala :oops:

Huomenna tuskin ehdin muuta ko siivoilemaan suuttimia tms. Tarttee sitte seuraavaks mittailla reikien syvyyksiä ja kierteen pituuksia et saa holkin edes lähelle oikeeta syvyyttä.

Oli muuten kolmosessa kaks pohjatiivistettä, toivottavasti vahingossa jääny...
Voi olla vahingossa jäänyt vanha tiiviste alle tai sitten kalvettu pohjaa suoraksi sen verran että on haluttu paksumpaa tiivistettä...

Ei sinne pultin alle kuulu prikkaa, taidettu pelätä että pultti pohjaa?

Joko tuli om602 konetta ikävä? :idea:
aaltojarvi
pingviinitrokari
Viestit: 2549
Liittynyt: 20.10.2010 19:12
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja aaltojarvi »

jolle kirjoitti:
Joko tuli om602 konetta ikävä? :idea:

Kyllä tuli :lol: . Tossa paikallisen paloaseman takapihalla on käytöstä poistettujen hälyautojen hautausmaa, tai virallisesti kait joku myyntivarasto tms. Siä on ny tovin ollu pitkäkorkee 309, tai 310. En oo uskaltanu kattoo ku josse on viä automaatilla ni tikitaali lähtee just meen perheestä.

Tosin Rouva oli sitä mieltä että sitte lähden myös minä ja vanha paloauto :lol:

Mää toki siivoilen muutkin kierteet ja reiät ja jätän sitte prikat pois. Täytyy koittaa olla tarkka ettei tarttis kohta taas ruveta...
VW Touran 1.4 DSG -11
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

Kalvaimella putsaa kannen ja suuttimen pinnat ja putsaa kiinnityspultin reiän KUNNOLLA niin ei voi tulla huonoa lopputulosta :) Muistaa vielä rasvata suuttimen ja haarukan hyvin, suuttimen pulttiin hiukan rasvaa.

Pohjakierretappi ja pultin reikään sopiva paineilmapilli on hyvät pultin reiän putsaamiseen, esim. ruuvimeisselin kun tipauttaa reikään niin kuulee että onko puhdas vai ei.

Eniten kyrsii noissa suutinremonteissa se että kun hommasta olisi muuten tullut hyvä suht nopeastikin mutta kun aina siellä on käynyt joku välissä sorkkimassa, puhkonut suuttimen pultillä vesitilaan, pilannut kierteet ylikiristämisellä, jyrsinyt kannen pinnan vinoksi tai tehnyt isomman kierteen pultille :roll:
aaltojarvi
pingviinitrokari
Viestit: 2549
Liittynyt: 20.10.2010 19:12
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja aaltojarvi »

Juuri näin :!:
VW Touran 1.4 DSG -11
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
aaltojarvi
pingviinitrokari
Viestit: 2549
Liittynyt: 20.10.2010 19:12
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja aaltojarvi »

Rauhalline tahti vähä mulla, mut ny o holkki paikallaa ja muut reijät luutattu. Oli aika talkoo pelkästää se pulti reikie siivous :shout: :ttu: ...

Ensi 4mm poranterä kummiletku päähä ja sormi pyörittellee. Sitte putsuusuihketta ja paineilmaa. Sitte 4,5mm teräl samat, sitte kierretapilla ja taas joka välis ainetta ja ilmaa. Aiva kaamees kunnos kaikki reijät.

No, ny ne o puhtaat. Kasataa ku keritää. Tiileri topikis tais ol 7Nm + 90 raatii momenttii suuttime pultil?
VW Touran 1.4 DSG -11
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Se on muuttunut 7Nm + 180 asteeseen.
oulaistenliikenne.fi
aaltojarvi
pingviinitrokari
Viestit: 2549
Liittynyt: 20.10.2010 19:12
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja aaltojarvi »

Selvä pyy, sano isäntä varista :D Kiitos. Taas.
VW Touran 1.4 DSG -11
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4253
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Ja tuossa +180 asteesa on kyse kulman mitauksesta asteina ei lämpötilasta

(ihan vain varmuudeksi kun ylempänä oli kirjoitettu jotain 90 raatia lienee murteelisesti ilmaistu gradi joka sekin kulma lukuemana ilmoitellaan
eroaa jonkin verran 360 osaan jakatuvasta ympyrästä elikäs jos kääntää 90 gradia tai asteta niin eri kiristytys tulee pultiin) :)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
G280E
Viestit: 140
Liittynyt: 04.2.2008 18:50
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja G280E »

ihan vain mun mielestä:
miksi irroitella hyvin tiivistyneet muut suihkut,ja imeellisempi;onko joku ihan varma ettei sinne kuulu prikkoja miksi jättää prikat pois kiinnityspulttien alta?eikähän asia mulle edes kuulu kunhan mielenkiintoisien perusteluiden toivossa kirjoittelen;)onko prikkojen perimmäinen merkitystarkoitus selvillä?miksi prikka on edes keksitty..sehän on liukuva edlementti pultin/mutterin ja kiinnitettävän kappaleen välissä..ei tule esim.valekiristystiukkuuksia niin helposti..
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

G280E kirjoitti:ihan vain mun mielestä:
miksi irroitella hyvin tiivistyneet muut suihkut,ja imeellisempi;onko joku ihan varma ettei sinne kuulu prikkoja miksi jättää prikat pois kiinnityspulttien alta?eikähän asia mulle edes kuulu kunhan mielenkiintoisien perusteluiden toivossa kirjoittelen;)onko prikkojen perimmäinen merkitystarkoitus selvillä?miksi prikka on edes keksitty..sehän on liukuva edlementti pultin/mutterin ja kiinnitettävän kappaleen välissä..ei tule esim.valekiristystiukkuuksia niin helposti..
Ei kai siitä pitävien suuttimien irrottamisesta mitään haittaa ole, tulee putsattua ja rasvattua nekin samalla. Samalla kun sipaisee kaikki pinnat puhtaaksi ja tasaiseksi niin ei tarvitse peräkkäisinä viikkoina laittaa jokaista yksi kerrallaan :)

Kait kiinnityspulttien alle voi ne prikat jättää mutta minusta ne olisi jo tehtaalla jo sinne laitettu jos se prikkojen kanssa olisi parempi...
Itselle ainakin tuli ensimmäisenä mieleen prikoista että on pelätty pultin puhkaisevan vesitilan koska ne ovat jonkun mielestä liian pitkiä alunperin, toiset lyhentävät uusista pulteista pois ja toiset sitten putsaavat pultin kolon pohjalta asti. keinoja on monia mutta tarkoitus sama :roll:
aaltojarvi
pingviinitrokari
Viestit: 2549
Liittynyt: 20.10.2010 19:12
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja aaltojarvi »

Em. lisäksi vielä että suuttimet on venttiilikopassa jonkilaisessa syvennyksessä, joka asia ei kovin helpota jo valmiiksi hankalaa hommaa. Suuttimen pultinreikä on ilman venttiilikoppaakin päälle 60mm syvä... Lisäksi kun holkille joutuu tekemään M10 kierteen, meneepi pultinreikä kopassa jo turhan isoksi tiivistystä ajatellen. Ja vielä kun pultin kanta ja haarukan ruuvi on tehtaalla senkattu sopimaan toisiinsa...

Mutta, mun auto käy taas. Eikä supsuta. Kokolailla väkevästi saa pikkuräikällä vääntää sen viimisen 180 astetta... Melko voimakkaan onnistumisen tunteen anto tikitiisseli asenjalle tänään!
VW Touran 1.4 DSG -11
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
aaltojarvi
pingviinitrokari
Viestit: 2549
Liittynyt: 20.10.2010 19:12
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja aaltojarvi »

Toimii se, eikä tsuptsup ääntä tai pahoja hajuja (mun lisäksi...) ole hytissä havaittavissa :D .
VW Touran 1.4 DSG -11
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Huikeeta. :D Jos nyt jo päähän ottaa, älä haali pihaan tikitiiseliaakkosta. Kaks suutinta samassa koukussa eikä sitä saa välistä pois. :arrow: Kaks suutinta kertaansa ylös sähköpään kierteistä nyhtäen. Muuten joo vaan ei oo tilaa. :lol: Ja saako ne pihustimet taas kasaan niin jotta toimiivatkin..
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
aaltojarvi
pingviinitrokari
Viestit: 2549
Liittynyt: 20.10.2010 19:12
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja aaltojarvi »

Nyt on ajeltu toista tonnia ja auto toimii edelleen. Suojamuovi moottorin päältä on vieläkin verstaan lattialla, mahtaa itseni tuntien sinne jäädäkin...

Joitakin huomioita:

- nelipyttynen moottori pitää rumaa ääntä
- tuulettimen Volvomainen humina päälle parin tonnin kierrosten on ärsyttävä
- neloskoneen käyntiääni vois olla nätimpi
- mahtaa olla vaihteisto erilailla välitetty ku vanhassa, tai sitte vaa moottorin luonne ottaa aikaa oppia
- viispyttystä 7 vuotta kuunnelleena ei tahdo korva tottua neljäpyttysen ääneen
- raidepää on väljä ja kolisee, samoin kuin takaa varmaanki vakaajan kumit. Ja väliseinä natisee
- mainitsinko jo rumasta moottorin käyntiäänestä?

Kokonaisuutena on parempi ku vanha.
VW Touran 1.4 DSG -11
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Aika ruma käyntiääni muuten noissa kun vertaa vaikka viitoskoneeseen :roll:
- tuulettimen Volvomainen humina päälle parin tonnin kierrosten on ärsyttävä
Täh ?
oulaistenliikenne.fi
aaltojarvi
pingviinitrokari
Viestit: 2549
Liittynyt: 20.10.2010 19:12
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja aaltojarvi »

dealer kirjoitti:Aika ruma käyntiääni muuten noissa kun vertaa vaikka viitoskoneeseen :roll:
- tuulettimen Volvomainen humina päälle parin tonnin kierrosten on ärsyttävä
Täh ?
Jos muistelee vaikka 240 Volvoa parilitrasella pensakoneella jossa moottorin tuuletinvispilä humisee lähes tyhjäkäynnillä enempi ku DC10. Mulla humistelee vähän samanlailla ku kierrokset nousee päälle parin tonnin. Häritsee nyt lähinnä kaupunki nopeuksissa, maantiellä muut äänet peittää huminat alleen...
VW Touran 1.4 DSG -11
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Liekkö visko jumissa.
Ei se normaalisti siellä metelöi.

Vai onko cdi rintterissä etes viskotuuletinta. Sähköinen kuten henkilömalleissa?
aaltojarvi
pingviinitrokari
Viestit: 2549
Liittynyt: 20.10.2010 19:12
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja aaltojarvi »

Kyl se mun mielestä remin mukana pyörii. Jaa että ei kuulu humista. Täytyy tutkia kun joutaa, lie vaikuttaa osaltaan myös moottorin lämpiämiseen jos visko o jumis.
VW Touran 1.4 DSG -11
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
aaltojarvi
pingviinitrokari
Viestit: 2549
Liittynyt: 20.10.2010 19:12
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja aaltojarvi »

Visko ei oo jumissa mut tuntuu kovasti tahmeelta kylmänä, siis minusta tahmeammalta ku moni muu. Ihan kylmänä ei humistele, näillä keleillä pari kilometriä riittää...

Startinkin tuo vaihdatti. Pistin possin laatikosta possin korjaaman valeon, possin vaihtotakuu sinetillä. 180€, förstås.
VW Touran 1.4 DSG -11
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

aaltojarvi kirjoitti:Joitakin huomioita:

- nelipyttynen moottori pitää rumaa ääntä
- neloskoneen käyntiääni vois olla nätimpi
- viispyttystä 7 vuotta kuunnelleena ei tahdo korva tottua neljäpyttysen ääneen
- mainitsinko jo rumasta moottorin käyntiäänestä?
Ymmärsinkö nyt oikein että siis nelipyttynen on maielestäsi rumanääninen :?:

:lol:
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
aaltojarvi
pingviinitrokari
Viestit: 2549
Liittynyt: 20.10.2010 19:12
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja aaltojarvi »

Jotaki sen suuntasta yritin antaa rivien välistä lukea... :wink: :lol:
VW Touran 1.4 DSG -11
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
aaltojarvi
pingviinitrokari
Viestit: 2549
Liittynyt: 20.10.2010 19:12
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja aaltojarvi »

Pakoputki katkes. Siististi jouston takasaumasta. Motonetistä uusi jousto ja pari supparijatkoputkimuutos töttöröä. Hitsuuttelut verstaan lattialla ja klemmareilla kasaan. Takamaisen jatkon osutin alkuperäiseen muhviin, tuli hyvä.

Keväällä katsastusmiehen moittiman raidepäänkin vaihdoin samalla. MOOG, kun on kuulemma "sama minkä laittaa, noissa mikään tarvike kestä"

Muutoin on ajettu ja tankattu.
VW Touran 1.4 DSG -11
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
aaltojarvi
pingviinitrokari
Viestit: 2549
Liittynyt: 20.10.2010 19:12
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja aaltojarvi »

Joopa joo, mahtanu pakoputki vuotaa koko omistusajan... Äänimaailma siistiytyi varsin hyvin, turbon vihellyskin katosi kokonaan.

Silti käyntiääni on ruma :!:
VW Touran 1.4 DSG -11
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
aaltojarvi
pingviinitrokari
Viestit: 2549
Liittynyt: 20.10.2010 19:12
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja aaltojarvi »

Kuulusko tässä olla lämmitetyt peilit? Eivät ainakaa lämpee, eikä kyllä ole sähkösäätöäkään. Liekö lisävaruste, vanhassa kun oli molemmat? Emmää sitä säätöä, mut lämmitys sais olla...
VW Touran 1.4 DSG -11
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
et
aktiivimeseläinen
Viestit: 1641
Liittynyt: 02.12.2010 19:40

Viesti Kirjoittaja et »

Saman näköiset peilit kun entises?
Työntää peiliä vähän ylöspäin niin irtoaa nopeasti ja näkee onko missään sähköjohtoja. Kämmenellä työntää eikä sorkkaraudalla...

Edit: Unohda tuo edellinen. Eihän ne voi olla samanlaiset kun ei ole säätöäkään.
aaltojarvi
pingviinitrokari
Viestit: 2549
Liittynyt: 20.10.2010 19:12
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja aaltojarvi »

Peileihin en oo joutanu viä tutustuu tarkemmin, mut lämmitysksen niihi hommailen, tavalla tai toisella :x

Webasto ei puhu mitää kesän jälkee. Lämppärin puhallin ja vesipumppu lähtee käymään, mut itte kamina ei viiden minuutin päälläolon aikana antanu mitää ääntä tai savua.

Tilailin tuon TT-thermon lämppärin, tosin vaan kilovattisena, työmaalla kun o vähä pikkaset naulat tolppalinjas. Sitte taas toisaalta, sähkö on koko ajan tolpassa... Löysin jo letkunki konehuoneesta mihin asentaa. Ja paikan mihin kokkareen kannakoi. Täytyy vielä verstaalta kaivella DEFA laatikko läpi, sais samalla haaroteltua sisälämppärin.
VW Touran 1.4 DSG -11
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

Oliskin webasto mutta kun näissä on noita eeberin raatoja... :cry:

Nimim.tilasin juuri omaan uuden laitteen saksasta kun ei siitä tunnu saavan selvää mikä siinä mättää :lol:
aaltojarvi
pingviinitrokari
Viestit: 2549
Liittynyt: 20.10.2010 19:12
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja aaltojarvi »

Weeperi tai mikälie kamina o edellee mykkä. Ja parikuukautta takas tilattu kilowatin tt-thermo asentamatta. Ei hoppu hyväksi...
VW Touran 1.4 DSG -11
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
aaltojarvi
pingviinitrokari
Viestit: 2549
Liittynyt: 20.10.2010 19:12
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja aaltojarvi »

Noh, nyt on tt ollu kolmisen viikkoa käytössä. Ja yllätin ittenikin laittamalla sisälämppärin samaan hyömyyn kiinni asti. Kilowatti on liian vähän lohkolle, oli tiedossa jo etukäteen, mut mielummin niin ku ikkunat jäässä tai työmaan tolpasta totsit alhaalla...
VW Touran 1.4 DSG -11
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
aaltojarvi
pingviinitrokari
Viestit: 2549
Liittynyt: 20.10.2010 19:12
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja aaltojarvi »

Sopiiko muuten lämmitettävän peilin lasi tuohon kokonaan sähköttömään peilin runkoon ihan päittäin kiinni?
VW Touran 1.4 DSG -11
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maasturit, Tavara-autot ja Pikkubussit”