Aaltojarven tikitiisseli, 311 CDI, leimattu

aaltojarvi
pingviinitrokari
Viestit: 2549
Liittynyt: 20.10.2010 19:12
Paikkakunta: Pori

Aaltojarven tikitiisseli, 311 CDI, leimattu

Viesti Kirjoittaja aaltojarvi »

Jostain kun on pakko luopua, luovuin puolilämpimästä ohjaamosta ja otin tilalle arkkupakastimen :kuningasajatus: .

Ostin siis -01 311 CDI Sprintterin ja törkkäsin vanhan 312D:n vaihdossa. Auto on keskimittanen, matala, kuorma-auto Rogamin väliseinällä ja pehmeällä neljäpaikasella takapenkillä.

Pistän tähän ajankuluessa jotaki tarinaa ja kysymyksiä, mulle kun tuo on eka tikitaali diesel...
Viimeksi muokannut aaltojarvi, 04.7.2018 20:21. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
VW Touran 1.4 DSG -11
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
aaltojarvi
pingviinitrokari
Viestit: 2549
Liittynyt: 20.10.2010 19:12
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja aaltojarvi »

Voiko tämmöseen vaihta akun ihan tosta vaan? Vai tarviiko antaa sähköä jostaki koko ajan?
VW Touran 1.4 DSG -11
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

Avaimet pois virtalukosta ja vaihtamaan.
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

10 minuuttia kannattaa odotella avaimen irroituksen ja ovien lukitsemisen jälkeen, niin väylät ehtivät mennä nukkumaan ja lepovirrankulutus on minimissään.
aaltojarvi
pingviinitrokari
Viestit: 2549
Liittynyt: 20.10.2010 19:12
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja aaltojarvi »

Emmää vaihtanukkaa akkua... Vanhas oli vajaa puolivuotta vanha possi. Saa niitä kaupasta jos pilaantuu.

Mahtaa olla saksalaine mersukauppias toi rookami? Väliseinän ikkunassa ainaki on mersun tähti. Vai olisko ottanu alkup. ikkunan ja puristellu kuttaperkasta tyköistuvan väliseinän...
VW Touran 1.4 DSG -11
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
aaltojarvi
pingviinitrokari
Viestit: 2549
Liittynyt: 20.10.2010 19:12
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja aaltojarvi »

Kukas muuten foorumilla olis likempänä Poria ajaa väkevämmän ohjelman tikitiisselin älyyn? Ei sillä ettenkö kerkiäis töihi, mutkun lienee mahdollista?
VW Touran 1.4 DSG -11
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
aaltojarvi
pingviinitrokari
Viestit: 2549
Liittynyt: 20.10.2010 19:12
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja aaltojarvi »

Ja onko kallista?
VW Touran 1.4 DSG -11
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

Laitas cdi203:lle viestiä, noissa kun on mahdollisuus että tulee start erroria ohjelman sorkkimisen jälkeen :lol:
aaltojarvi
pingviinitrokari
Viestit: 2549
Liittynyt: 20.10.2010 19:12
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja aaltojarvi »

jolle kirjoitti:Laitas cdi203:lle viestiä, noissa kun on mahdollisuus että tulee start erroria ohjelman sorkkimisen jälkeen :lol:
Tuo nikki oli jk mielessä, eikä taida lähempää edes löytyä. Nooo, katellaa ny :whistle:
VW Touran 1.4 DSG -11
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
Avatar
xr
ohjelmoija
Viestit: 1832
Liittynyt: 04.12.2005 5:01
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Viesti Kirjoittaja xr »

aaltojarvi kirjoitti:
jolle kirjoitti:Laitas cdi203:lle viestiä, noissa kun on mahdollisuus että tulee start erroria ohjelman sorkkimisen jälkeen :lol:
Tuo nikki oli jk mielessä, eikä taida lähempää edes löytyä. Nooo, katellaa ny :whistle:
ei tartte edes sörkkiä ohjelmaa pelkällä lukemisellakin saa jo start errorin aikaiseksi ihan kantapään kautta opittu

905 Sprintterin poksi pitää ohjelmoida irroitettuna pöydällä ei tuu start erroria
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4253
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

2 viime päivän aikan pelastanut 3 autoa start errorin kiusasta
mikä oli jostain tullut
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
aaltojarvi
pingviinitrokari
Viestit: 2549
Liittynyt: 20.10.2010 19:12
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja aaltojarvi »

Laitoin hätäpäissäni Sergeyn kuvittaman letkutermari jutskan. Oli tosin Porin Motonetistä loppu tuo 92 asteinen, otin 89, sama numero muuten mut loppuu kutoseen.

Webasto toimii ja kellokin käynnistelee pyydettäessä. Mitenkähän se kuitenkin olis lohkolämmitin, liekö hankala asennella? Onhan se weba tehokas, mut työmatka on 12km ja sähkö käytettävissä molemmissa päissä. Ei tarttis latailla akkua välillä...
VW Touran 1.4 DSG -11
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4253
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Tuomoinen ttthermo tuli 251 mallin pellin alle, helppo laitella ja toimii
http://www.mtt-trading.fi/cat/product_d ... php?p=1341

E: siis tuo Letkulämmitin TT-Thermo 1000KLD
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
aaltojarvi
pingviinitrokari
Viestit: 2549
Liittynyt: 20.10.2010 19:12
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja aaltojarvi »

Toihan o hyvä, mullon defalaisia kaapeleitaki sen verran et taitaa kahteen autoon saada viä sisälämppärinki...
VW Touran 1.4 DSG -11
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
aaltojarvi
pingviinitrokari
Viestit: 2549
Liittynyt: 20.10.2010 19:12
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja aaltojarvi »

Joopa joo, oli jonku nyrkkipaja kuitti hanskalooras suuttime pohjatiivistee vaihdost. Alko eile supsuttaa ja tunki pakokaasu hyttii. Samaise, juur työnalla ollee suuttime juurest poksuu ja käryttää. P #%¤&//%. Haaruka ruuvi on erilaine (M8 kuusiokolo kannalla...) ku muis suuttimis. Sillai kai. Kokeili kiristää. Supsuttelu hiljeni mut ruuvist o "tunto" pois...

Oti töist helikoilivehkeet lainaa ja kattele huame päiväsnävöl sin uude kiamura ja pulti. Ugh.
VW Touran 1.4 DSG -11
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Älä helicoilia, laita holkki ja sitten orkkiskoon ruuvi ?
oulaistenliikenne.fi
aaltojarvi
pingviinitrokari
Viestit: 2549
Liittynyt: 20.10.2010 19:12
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja aaltojarvi »

Miksei helicoilia? Holkilla ja orkkis ruuvilla sais tietty momentit kohdillee, mut kertooko kokemus et coili ei pysy tms? Mun täytys holkkia ja ruuvia lähtee aamulla hakee :oops: . Ja kaine nyrkkimiähet o haarukasta jo reiänki kairannu isoksi...
VW Touran 1.4 DSG -11
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Oikea pultti toimii venymäjousena, paksumpi pultti ei. Homma toimii jos suutin ei hirtä reikäänsä (liian vähän sitä valaanrasvaa tehtaalta), jolloin lämpölaajenemavaihtelu nostelee takertuneen suuttimen ylös. :idea:

Pultin idea on siis joustavana elementtinä pitää suht tasainen ja riittävä paine pohjatiivisteellä, lämpövaihteluista riippumatta. Ongelmana on tiukka suutinreikä ja vähäinen rasvaus.

Tiivistettä vaihtaessa suutinpultin kierteitä ei osata puhdistaa huolellisesti, jolloin pultti pohjaa siihen s**tanan pikeen jota koko v*tun suutinkaukalo on muutenkin ääriään täys ja näin ne kierteet porsii. :arrow: Tulee äkkiä hätäseen loppupäivästä tämmösiä p*llurallivirityksiä. :D Believe it or not, se kakka ui jotenkin sinne pultinreikäänkin, pohjalle. :!:

Joku erimielinen oikokoon näkemystäni.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

ER kirjoittelee asiaa tuossa yllä.

Laita vaan helicoil jos onnistuu sillä, mutta tosiaan parempi olisi normipaksuinen pultti. Holkille tarvitaan noin 9mm reikä eli sillä onnistuu vielä M8 pultin jälkeen.
oulaistenliikenne.fi
aaltojarvi
pingviinitrokari
Viestit: 2549
Liittynyt: 20.10.2010 19:12
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja aaltojarvi »

Ok, ostan perustelut ja metsästän holkin ja orkkis pultin :lol: . Tuo on kovin puhdas ja siisti, mitä nyt nokinen vähän. Siksi vähän ihmettelen miksi se ylipäätään on rikottu :shock:
VW Touran 1.4 DSG -11
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
aaltojarvi
pingviinitrokari
Viestit: 2549
Liittynyt: 20.10.2010 19:12
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja aaltojarvi »

Kuulosti nuo perustelut sen verran tosipuheelta että:

Tilasin kooällästä kaikki neljä pulttia, joka suuttimeen uuden tiivisteen ja varoiksi pari käpälää. Tutulta wurthin myyjältä saanen holkkeja, jossei töistä löydy...

Mahtaako kolme viikkoa paikallaan ollut venttiilikopan tiiviste toimia vielä vai onko sekin kertakäyttönen?
VW Touran 1.4 DSG -11
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Ja läträä sillä keraamirasvalla joka suhutin kunnolla kun sitä joudut myöskin tilaamaan tai hankkimaan. Vuotaneen tiivisteen alta pitää kansi kalvata suoraksi, jollain haulikkohoonilla on hyvä hiveltää myös suutinreiän seinämät puhtaaksi pikijäämistä.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
aaltojarvi
pingviinitrokari
Viestit: 2549
Liittynyt: 20.10.2010 19:12
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja aaltojarvi »

Easy Rider kirjoitti:Ja läträä sillä keraamirasvalla joka suhutin kunnolla kun sitä joudut myöskin tilaamaan tai hankkimaan. Vuotaneen tiivisteen alta pitää kansi kalvata suoraksi, jollain haulikkohoonilla on hyvä hiveltää myös suutinreiän seinämät puhtaaksi pikijäämistä.
Voi #¤%tu, sitä olis varmaa tullu samas paketis Jyväskylästä... No, mahtavat myydä sitä mulle vaikka marmorilta jossei muuten löydy.
VW Touran 1.4 DSG -11
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
Avatar
745
Viestit: 1535
Liittynyt: 20.9.2012 19:28
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja 745 »

aaltojarvi kirjoitti:
Easy Rider kirjoitti:Ja läträä sillä keraamirasvalla joka suhutin kunnolla kun sitä joudut myöskin tilaamaan tai hankkimaan. Vuotaneen tiivisteen alta pitää kansi kalvata suoraksi, jollain haulikkohoonilla on hyvä hiveltää myös suutinreiän seinämät puhtaaksi pikijäämistä.
Voi #¤%tu, sitä olis varmaa tullu samas paketis Jyväskylästä... No, mahtavat myydä sitä mulle vaikka marmorilta jossei muuten löydy.
Motonetistä sitä virallista valaanrasvaa löytyy

http://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/602214/190156
Chevrolet S10 Blazer

Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen :ope:
aaltojarvi
pingviinitrokari
Viestit: 2549
Liittynyt: 20.10.2010 19:12
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja aaltojarvi »

Ja ovviä nii halpaa et kannattaa ostaa vaikkei tarviskaa :lol: . Eli ei tosiaa kannata säästellä tossa kohtaa.
VW Touran 1.4 DSG -11
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
aaltojarvi
pingviinitrokari
Viestit: 2549
Liittynyt: 20.10.2010 19:12
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja aaltojarvi »

Nyt olis holkkeja. M10-->M6. Onko siä kannes seinämää vai tarviiko tehdä oma holkki? Liekö ottaa nokkiinsa ku sattu olemaan happosia nuo holkit?
VW Touran 1.4 DSG -11
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
Avatar
Pega
Viestit: 3649
Liittynyt: 30.5.2006 21:47
Paikkakunta: Rajis

Viesti Kirjoittaja Pega »

Happosessa leikkaa vähän herkemmin kierre kiinni, tosin ei hyvin keraamilla voideltuna pitäs olla ongelma
aaltojarvi
pingviinitrokari
Viestit: 2549
Liittynyt: 20.10.2010 19:12
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja aaltojarvi »

Pega kirjoitti:Happosessa leikkaa vähän herkemmin kierre kiinni, tosin ei hyvin keraamilla voideltuna pitäs olla ongelma
Ja seki helppaa ku o kumminki alkup. sinkitty ruuvi. Tarttee pääsiäisenä koittaa tehdä pois.
VW Touran 1.4 DSG -11
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
aaltojarvi
pingviinitrokari
Viestit: 2549
Liittynyt: 20.10.2010 19:12
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja aaltojarvi »

Nyt on suuttimet ja venttiilikoppa pois. Aika pirun syvällä on se kierre vieläkin, tulee pitkä matka M10 jenkulia ennen ko holkki o pohjas. Että sikälikin se coili olis ollu hankala :oops:

Huomenna tuskin ehdin muuta ko siivoilemaan suuttimia tms. Tarttee sitte seuraavaks mittailla reikien syvyyksiä ja kierteen pituuksia et saa holkin edes lähelle oikeeta syvyyttä.

Oli muuten kolmosessa kaks pohjatiivistettä, toivottavasti vahingossa jääny...
VW Touran 1.4 DSG -11
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
aaltojarvi
pingviinitrokari
Viestit: 2549
Liittynyt: 20.10.2010 19:12
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja aaltojarvi »

Kuuluuko muuten suuttimen ruuvin alle prikka? Muissa oli semmone kupera mikä näyttää sinne kuuluvan, mut toki siitä kakkosesta se puuttu.
VW Touran 1.4 DSG -11
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maasturit, Tavara-autot ja Pikkubussit”