w211 latausongelmia

Vastaa Viestiin
Oba1978
Viestit: 8
Liittynyt: 10.2.2015 9:50

w211 latausongelmia

Viesti Kirjoittaja Oba1978 »

Loppuu itseltä äly ja hermot ton auton kanssa. Jos jollain olisi enemmän tietoa näistä niin vinkkejä kaivataan. Autosta meni jännitteensäädin ja latausjännite oli noin.17volttia. Vaihdettiin uusi säädin ja sen jälkeen jännite 13,6v. Vaihdettiin vielä varmuudeksi kerran säädin ja ei vaikutusta. Sitten vaihdettiin koko laturi uuteen ja edelleen jännite 13,6v. On kokeiltu 3 eri akkuakin. Ja autossa toimii kaikki varusteet mutta akkujen lataaminen ulkoisella laturilla alkaa kypsyttämään kun joutuu webastoa käyttämään niin virta on usein vähissä. Akkuohjainlaite, etusam, takasam vai mikäköhän mokkula tosta on palanut.? Auto on w211 200cdi 2003 laturi bosch 200a kiinteällä hihnapyörällä.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Latausjännite on tuota luokkaa käynnistyksen jälkeen mitattuna.

Onko ajo lyhyttä ?
Ilmoittaa että kytketään tilapäisesti mukavuuslaitteita pois, eli ei tule kuitenkaan punaista ilmoitusta ruutuun ?
Akku on AGM kuten pitää ?
Onko akkuohjainlaite päivitetty eli softa uusinta versiota ?

Jos ajo lyhyttä ja webasto käytössä ei yleensä auta muu kuin välillä ladata erillisellä laturilla. Kiinteästi asennettu malli on paras, eritoten jos on mahdollisuus lämmittää myös lokilämmittimellä ja kytkee laturin samaan.
oulaistenliikenne.fi
Oba1978
Viestit: 8
Liittynyt: 10.2.2015 9:50

Viesti Kirjoittaja Oba1978 »

dealer kirjoitti:Latausjännite on tuota luokkaa käynnistyksen jälkeen mitattuna.

Onko ajo lyhyttä ?
Ilmoittaa että kytketään tilapäisesti mukavuuslaitteita pois, eli ei tule kuitenkaan punaista ilmoitusta ruutuun ?
Akku on AGM kuten pitää ?
Onko akkuohjainlaite päivitetty eli softa uusinta versiota ?

Jos ajo lyhyttä ja webasto käytössä ei yleensä auta muu kuin välillä ladata erillisellä laturilla. Kiinteästi asennettu malli on paras, eritoten jos on mahdollisuus lämmittää myös lokilämmittimellä ja kytkee laturin samaan.
Latausjännite on 13,2-13,6v käynnistyksen jälkeen ja ajossa vaikka ajaisi 500km matkan niin jännite ei siitä nouse. Ajoja tulee lyhyttä ja pitkää. Ilmoitus tulee silloin kun virta on vähissä mutta kun akkuja lataa niin ei ilmoituksia tule. Ilmoitus tulee myös jarrujen akusta kun siitäkin alkaa olla virta vähissä, mutta mitään muita vikailmoituksia ei tule. Molemmat akut on agm akkuja kuten kuuluukin. ohjainlaitteen päivitysversiota ei ole tiedossa mutta auto latasi normaalisti 14,3v. ennen hajoamistaan.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Okei. Vähän oudolta kuulostaa minulle vaikka näitä latausjuttuja olen paljon tutkinut 211:sta.
Ilmoitus tulee myös jarrujen akusta kun siitäkin alkaa olla virta vähissä
Millainen ? Sehän ei pitäisi ilmoitella muuta kuin akun "kuoltua" jolloin tulee punainen ruutu josta ei voi suoraan sanoa että johtuu akusta. Pikkuakkua ei tarvitse koskaan ladata erikseen.

Testerillä selvittelemään. Eihän taka-samia ole vaihdettu ? Laturi hankittu auton tietojen mukaan eli varmuudella oikea ?
oulaistenliikenne.fi
Oba1978
Viestit: 8
Liittynyt: 10.2.2015 9:50

Viesti Kirjoittaja Oba1978 »

dealer kirjoitti:Okei. Vähän oudolta kuulostaa minulle vaikka näitä latausjuttuja olen paljon tutkinut 211:sta.
Ilmoitus tulee myös jarrujen akusta kun siitäkin alkaa olla virta vähissä
Millainen ? Sehän ei pitäisi ilmoitella muuta kuin akun "kuoltua" jolloin tulee punainen ruutu josta ei voi suoraan sanoa että johtuu akusta. Pikkuakkua ei tarvitse koskaan ladata erikseen.

Testerillä selvittelemään. Eihän taka-samia ole vaihdettu ? Laturi hankittu auton tietojen mukaan eli varmuudella oikea ?
Joo kyllä kuulostaa ja onkin outo vika, en ole löytänyt vielä vastaavaa vaikka olen nettiä selannut ulkomaisillakin saiteilla. Kun latausjännite on päälle 13volttia niin myös pikkuakku on vajaana kokoajan ja oven aikaistessa jarrut lähtevät päälle ja kovilla pakkasilla akun jännite putoaa ilmoittaen tuon punaisen ruudun näytölle. akut kun lataa niin pariin päivään ei taas ilmoituksia ole. takasamia ei ole ainakaan 3vuoden aikana vaihdettu mitä minulla on auto ollut. Laturi on saman numeroinen kuin vanhakin. Noi perus talvi virtavähissä ilmoitus hässäkät on tullut aiemmin tutuksi mutta tässä on nyt kyseessä jotain muuta mielenkiintoista. normitesterillä ei löytynyt vikaa, pitäisi varmaan saada staariin tuo.
Avatar
Kone
Viestit: 845
Liittynyt: 14.11.2010 12:17

Viesti Kirjoittaja Kone »

Voisko siellä olla sähköinen lämmitin oikosessa niin ettei jaksa nostaa latausta tarpeeksi korkealle. Tai joku muu älytön virtasyöppö. Pelkkää arvailua tämä...
204
Viestit: 662
Liittynyt: 19.4.2008 19:40

Viesti Kirjoittaja 204 »

Lueppa näitä juttuja.
Jospa kirkastuisi.

https://www.google.fi/search?q=w211+lat ... 0&ie=UTF-8
Oba1978
Viestit: 8
Liittynyt: 10.2.2015 9:50

Viesti Kirjoittaja Oba1978 »

Kone kirjoitti:Voisko siellä olla sähköinen lämmitin oikosessa niin ettei jaksa nostaa latausta tarpeeksi korkealle. Tai joku muu älytön virtasyöppö. Pelkkää arvailua tämä...
Tuohan voisi olla mahdollista, onkohan tuolle lämmittimelle joku sulake tai muu tapa kokeilla tota pois pelistä.?
Noi netissä olevat latausongelmista kertovat topiikit on tullu luettua useampaan kertaan.
meze1
Viestit: 626
Liittynyt: 21.8.2006 0:08
Paikkakunta: Kempele/koti

Viesti Kirjoittaja meze1 »

Oba1978 kirjoitti:
Kone kirjoitti:Voisko siellä olla sähköinen lämmitin oikosessa niin ettei jaksa nostaa latausta tarpeeksi korkealle. Tai joku muu älytön virtasyöppö. Pelkkää arvailua tämä...
Tuohan voisi olla mahdollista, onkohan tuolle lämmittimelle joku sulake tai muu tapa kokeilla tota pois pelistä.?
Noi netissä olevat latausongelmista kertovat topiikit on tullu luettua useampaan kertaan.
Vaikka vanha keskustelu onkin, niin selvisikö sinulle tämä ongelma?
Ja mikä tuon sähköisen lämmittimen sulake tosiaan on? Voisi itsekin asiaa kokeilla... nimittäin ongelma on itsellä pahasti päällä... Siitä eri topicissa juttua... :wink:
220cdi 4matic W214
Jaguar XF 2.2D
EX-MB180 cgi W204
EX-MB 270cdi S211
EX-MB 200 komp. C209
EX-Toyota Yaris
EX-Volvo S60
EX-MB 200 cdi W211
EX-MB 270cdi W163
EX-MB 290TD W210
EX-BMW E34 520B
EX-MB 190 W201
EX-MB 230E W124
EX-Nissan Bluebird 2.0i
MHe
Viestit: 1150
Liittynyt: 17.6.2008 15:50
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MHe »

meze1 kirjoitti: Ja mikä tuon sähköisen lämmittimen sulake tosiaan on? Voisi itsekin asiaa kokeilla... nimittäin ongelma on itsellä pahasti päällä... Siitä eri topicissa juttua... :wink:
Pre-fuseboksissa (R22/3 on sähkölämppäri)

http://bayhas.com/mercedes/w211/content ... _fuses.htm
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W211 / W209 / W219 sähkö”