W204 220CDI omituinen temppu

Vastaa Viestiin
Avatar
Brabus Mercedes
Viestit: 21
Liittynyt: 29.3.2013 13:23

W204 220CDI omituinen temppu

Viesti Kirjoittaja Brabus Mercedes »

Tässä oli kaverin 09 vm W204 220CDI farkku ajossa.

Ajelin n. 80km kotiin etupihallle ja ulkona n. 20 astetta pakkasta ja auto oli lämmin sammuttaessa.

En laittanut autoa roikkaan kun ajattelin ettei se kerkeä jäähtyä niin äkkiä.

Lähdin n. 2,5h myöhemmin ja löin auton käyntiin ja v**** että karkea oli käyntiääni eikä siinä mitään kiire oli ja peruutus tielle ja vaihde eteenpäin ja matkaan mutta ei vaan kone alkoi tärisemään/käymään oudosti niinkuin ois käyny vajailla ja ei palautunut käyntiääni vaikka painoin kytkimen pohjaan ja piti ihan avaimesta sammuttaa kun säikähdin niin p******sti.

Tuosta moottorin tilanteesta tuli ihan samanlainen variaatio mieleen kun mennään liian isolla vaihteella ja liian pienillä kierroksilla niin kone alkaa nykimään.

Mitään vika tai varotusvaloja ei koskaan syttynyt ja kun jatkoin toisella käynnistyksellä auto alkoi käymään taas normaalisti.

Tässä oon vaan miettinyt tulikohan tuosta nyt mitään vaurioita? :cry:

Eikai tuo kone nyt noin äkkiä voi noin pahasti jäätyä?
Avatar
C-Klasse
Viestit: 918
Liittynyt: 27.1.2007 20:54
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja C-Klasse »

Eihän näitä autoja periaattees tartte lämmittää ollenkaan eikä siinä nyt mitään erikoista olis vaikka täräyttäisit 30 asteen pakkasella pelkällä hehkutuksella käyntiin. Tuo oire kuulostais yhtäkkiä huonolta polttoaineensuodattimelta tai kesälaadulta tankissa.
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
Avatar
Brabus Mercedes
Viestit: 21
Liittynyt: 29.3.2013 13:23

Viesti Kirjoittaja Brabus Mercedes »

C-Klasse kirjoitti:Eihän näitä autoja periaattees tartte lämmittää ollenkaan eikä siinä nyt mitään erikoista olis vaikka täräyttäisit 30 asteen pakkasella pelkällä hehkutuksella käyntiin. Tuo oire kuulostais yhtäkkiä huonolta polttoaineensuodattimelta tai kesälaadulta tankissa.
Kyseinen auto on vielä ajossa ja nyt katsoin huoltokirjaa niin näyttää ettei suodatinta olisi vaihdettu pariin vuoteen?

Tankattu pelkästään nyt Shellin talvilaatua.

Toi koneen niin sanottu vajaakäyntinen nykiminen/tärinä säikäytti niin paljon että alkoi pyörimään päässä että oisiko jo voinut tulla vaurioita koneeseen.

Muutenki jos on -15 asteen pakkasessa auto ja ollut vaikka n. 2h roikassa ja käynnistää auton niin sen koneen käyntiääni on niin semmonen karkea ja ikävä että ihan sääliksi käy?

Onkohan tässä koneessa sitten jotain vikaa vai onko tuo kylmällä ilmalla tyypillinen käyntiääni CDI:lle? :lol:

Eipä kateeksi käy kun täyd. huoltokirja Veholle ja alle 150tkm ajettu..
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ääni voi olla karkea eikä se ole vika. Epätasainen käynti saattaa johtua suutinviasta.
Jos on ollut V*hon huolenpitosopimuksen varassa niin ihme että on edes joskus vaihdettu polttoainesuodatin....
oulaistenliikenne.fi
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Tuosta käyntiäänestä sen verta, että jos kyseessä OM646, sillä moottorikopalla mikä lähtee pelkästään nykäisemällä irti, kannattaa tarkastaa sen moottorikopan kiinnityskumit. Itsellä oli kovettunut ne kumit ja koppa resonoi varsinkin pakkasilla, kunnes kumit koneen lämmetessä pehmenivät. Kuullosti hivenen joltain teinirassin pörinältä :D KL:ssä tuotenumerolla 30306 kumit 6€/kpl ja 5kpl noita menee.
Muuten en omassa autossa ole huomannut ainakaan merkittävää eroa käyntiäänessä pakkasella.
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Avatar
Brabus Mercedes
Viestit: 21
Liittynyt: 29.3.2013 13:23

Viesti Kirjoittaja Brabus Mercedes »

sonikki kirjoitti:Tuosta käyntiäänestä sen verta, että jos kyseessä OM646, sillä moottorikopalla mikä lähtee pelkästään nykäisemällä irti, kannattaa tarkastaa sen moottorikopan kiinnityskumit. Itsellä oli kovettunut ne kumit ja koppa resonoi varsinkin pakkasilla, kunnes kumit koneen lämmetessä pehmenivät. Kuullosti hivenen joltain teinirassin pörinältä :D KL:ssä tuotenumerolla 30306 kumit 6€/kpl ja 5kpl noita menee.
Muuten en omassa autossa ole huomannut ainakaan merkittävää eroa käyntiäänessä pakkasella.
Juurikin tuo moottori kysymyksessä eli meinaatkos että nimenomaan moottori ei pitäisi pahaa ääntä vaan tuo p****leen irroitettava suojamuovi?

Pitää melkeen katsoa heti huomenna kun tuntuu nimenomaan että kylmällä säällä kauhea resonointi tulee konehuoneesta... :roll:
S211 320CDI
Viestit: 719
Liittynyt: 15.1.2011 10:36
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja S211 320CDI »

646 täälläkin ja sama ääni kesät talvet, paitsi kylmänä käynistys pitää kierrokset 1400-1500 n 10 s kun ilmeisesti automatti huikka hetken päällä.
S204 AMG styling
W209 240 V6
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Brabus Mercedes kirjoitti:Juurikin tuo moottori kysymyksessä eli meinaatkos että nimenomaan moottori ei pitäisi pahaa ääntä vaan tuo p****leen irroitettava suojamuovi?

Pitää melkeen katsoa heti huomenna kun tuntuu nimenomaan että kylmällä säällä kauhea resonointi tulee konehuoneesta... :roll:
Juu, näin ainakin itsellä. Helppo tarkistaa ja mulla näkyi myös parissa kohdassa jälet mihin koppa oli rummuttanut ja näihin kohtiin laitoin ensiavuksi palat retkipatjaa kopan alle. Uudet kumit kun tilasi, oli tosiaan ne vanhat melko kovettuneet ja muutenkin elähtäneet kun vertaili.
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Avatar
ltm
Viestit: 584
Liittynyt: 01.3.2011 13:49
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja ltm »

Eikö olisi paras heittää mäkeen koko muovi, niin on helpompi huomata kun suuttimien pohjatiivisteet alkavat (taas) vuotamaan eikä tilanne pääse muodostumaan liian työlääksi.
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

ltm kirjoitti:Eikö olisi paras heittää mäkeen koko muovi, niin on helpompi huomata kun suuttimien pohjatiivisteet alkavat (taas) vuotamaan eikä tilanne pääse muodostumaan liian työlääksi.
ko. osahan toimii lämpö- ja äänieristeenä, joten itse en ole tuota ainakaan linkomassa pöpelikköön, vaikka nyt muutaman roposen joutuikin uhraamaan kiinnikkeisiin. Irroitus kestää noin 2 sekuntiä jos hajuaisti ja näkökyky on menetetty, millä vuotavan suuttimen huomaa yleensä jo ennen ulkoisia merkkejä :)
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Avatar
ltm
Viestit: 584
Liittynyt: 01.3.2011 13:49
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja ltm »

Itse en ole huomannut mitään eroa lämpenemisessä (OM 611) oli muovi paikallaan tai ei. Toki uudemmissa on vähän leveämpi muovi. Olisiko sitten vähän hiljaisempi muovin kanssa?

Nämä Mersun cdi-koneet ovat mielestäni kunnossa ollessaan hiljaisia, kun vertaa tuohon meidän Transit-koneiseen tddi farkku Mondeoon. Sen kyllä kuulee, kun rouva lähtee sillä pihasta. Koiratkin tunnistaa Mondeon äänen hyvissä ajoin ennen kuin auto tulee edes näkyviin. Kone tuntuu siinä lämpiävän pakkasella paremmin, kuin cdi-koneinen Mersu, vaikka kone on poikittain vasten tuulta ja alla ei ole edes pohjamuovia. Kulutuksessa ei ole juurikaan eroja.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W204 / R171 moottori”