om646 lämpötilatunnistin/tunnistimet dpf/ahdin

Koeajot, tyyppiviat, kulutukset, rengasasiat jne...
Vastaa Viestiin
charlerssi
Viestit: 5
Liittynyt: 15.9.2013 8:37

om646 lämpötilatunnistin/tunnistimet dpf/ahdin

Viesti Kirjoittaja charlerssi »

Moi. On ollut tuossa om646evo 220cdi.ssä nykimis vikaa täyskaasulla jonnin aikaa ja sain staarin eteen sen eilen. Ja antoi viaksi lämpötunnistimien ero liian suuri.

Lämpötilatunnistin ennen pakokaasuahdinta B19/11 295'c astetta
Lämpötilatunnistin ennen dieselhiukkassuodatinta B19/9 160'c astetta
Ero 131'c astetta liian suuri kun sallittu ero on 60 astetta.

Mistähän sitä tietäisi että mikä noista nyt olisi rikki? Ja mikä tuo lämpötunnistin ennen ahdinta on? Kun imm on vaihdettu juuri alkuperäiseen pieruburiin ja eikös siinä ole tuo lämpötilatunnistin samassa.

Olisi kiva saada kuntoon ennenkuin dpf on tukossa kun ilmeisesti ei suorita polttoakaan nyt kun vikaa jossain noissa antureissa.
Vai mistä tuo lämpötilaero voisi johtua?
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29070
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ja mikä tuo lämpötunnistin ennen ahdinta on?
Sekin on pakokaasun lämpötilatunnistin, liitin alhaalla öljypohjan sivulla ja tunnistin ahtimen luona. Näkyy yläpuolelta etuviistosta.
oulaistenliikenne.fi
charlerssi
Viestit: 5
Liittynyt: 15.9.2013 8:37

Viesti Kirjoittaja charlerssi »

Kiitos vastauksestasi! Osaisiko joku sanoa että kumpikohan noista antureista voisi olla se viallinen noiden luiemien valossa? Vai pystyykö ne anturit jollain tapaa mittaamaan erikseen?
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29070
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Muisti huono, en lukemien perusteella osaa sanoa (ehkä joku muu osaa?) mutta Starilla pystyy hyvin testaamaan anturien toiminnan.
oulaistenliikenne.fi
kumipää
Viestit: 503
Liittynyt: 19.10.2010 22:48
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja kumipää »

Jep, imm mittaa moottoriin imettävää lämpöä. nouseeko lukemat loogisesti ajossa? Ainahan sen dpf:n puoli on vähän viileempänä, tietysti sitten polton aikana nousee. Odottaa että jähtyy ihan kylmäksi ja kattoo että täsmääkö vallitsevan ulkolämmön kanssa esimerkiksi. Taikka anturit irti ja tietää jonkun kohteen tarkan lämmön ja laittaa anturit siihen ja tarkistus, staari tais kertoa ohmitkin eri lämpötiloille.
Star tunaukset ja bitti tuikkaukset
YV:llä kii
charlerssi
Viestit: 5
Liittynyt: 15.9.2013 8:37

Viesti Kirjoittaja charlerssi »

Kiitos vinkeistä kumipää!! Täytyypä kokeilla noita juttuja joita mainitsit!
charlerssi
Viestit: 5
Liittynyt: 15.9.2013 8:37

Viesti Kirjoittaja charlerssi »

Juu, Homma menee mielenkiintoiseksi :)
Tänään koitin staarilla tutkailla autoa taas ja päällinmäisenä jäi käteen lisää vikoja.. Eli sisäpuhallin ei enää vastaa mihinkään näyttö pimeä ja puhaltaa kokoajan. Eli ei sammu millään tälläkin hetkellä avaimet taskussa ja auto pihalla puhaltelee! Lisäksi ilmeisesti ilmastoinnin flekti alkaa pyöriin heti kun auton käynnistää.
Mitähän tuli tehtyä?


Niin ja siitä lämpöanturista jäi sellainen kuva että se olisi se hiukkaspöntön viereinen anturi rikki kun ne aluksi oli suht samanlämpöisiä kumpikin anturi ennen käynnistystä ja hetken kuluttua lämpö laski dpf anturissa ja ennen ahdinta nousi.
markoala
aktiivimeseläinen
Viestit: 1270
Liittynyt: 18.1.2007 20:29
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Viesti Kirjoittaja markoala »

Olisiko jollain tietoa mikä on osa numero osalle lämpötilantunnistin ennen pakokaasuahdinta B19/11 autoon 204.207 ?
charlerssi
Viestit: 5
Liittynyt: 15.9.2013 8:37

Viesti Kirjoittaja charlerssi »

Tässä kyseisessä autossa ei ollut muuta vikaa kuin tuo lämmönsäätö paneeli oli rikki. Joka ihmeen tuurilla hajosi totaalisesti tuossa starilla tutkiessa. Ei mitään vikaa ollut ennen kokopaneelissa. Mutta jotain can väylä solmuja aiheutti kun oli noita nykimis vikoja ja anturi herjoja. Kaikki viat lakkas paneelin vaihdon myötä. Kiitos Parkkilalle!
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen tekniikkakeskustelu”