mese.fi Foorumin päävalikko
 
 
 
 
 
 

Letkutermostaatti (Niksi-Mese testaa!)
Siirry sivulle 1, 2, 3  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    mese.fi Foorumin päävalikko -> Yleinen tekniikkakeskustelu
 Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  

Paleleeko?
Kyllä, palelee.
36%
 36%  [ 20 ]
Ei palele.
49%
 49%  [ 27 ]
Ei palele enään.
14%
 14%  [ 8 ]
Ääniä yhteensä : 55

Sergey
VanneSpecialisti

Affenan PAFfihousu


Liittynyt: 18 Mar 2006
Viestejä: 7823
Paikkakunta: Oulu

 LähetäLähetetty: 20.1.2015 21:42    Viestin aihe: Letkutermostaatti (Niksi-Mese testaa!) Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Eikä rönttä lämpene? tarviiko karvalakkia koko matkan Hangosta Nuorgamiin? Mittarissa juuri ja juuri 60c? EI hätää!

Monessa eri topicissa asiaa puidaan, ja kun kikka on lostavaksi todettu, niin näin se siis toimi:

Ota ylävesiletku irti termostaattikotelosta, työnnä termostaatti letkuun perä edellä. Työnnä letku takaisin paikoilleen niin että anturi menee kotelon sisään ja nauti lämpimästä kyyistä!



Kuvissa M111 moottori, mutta toimii kaikissa samalla tavalla.
_________________
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Cee220



Liittynyt: 02 Jou 2010
Viestejä: 474
Paikkakunta: Kellokoski

 LähetäLähetetty: 21.1.2015 19:04    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Tuosta piti kyselläkin,kun siitä jossain oli juttua.mulla c200 cdi vaihdettu molemmat termarit juuri,mutta ei tuo häävi ole.hyvä kun nyt näki oikeen kuvan kanssa.olikos tää jonkun renun termari vai?
_________________
3*chevy van
mersut:
w124 300e aut.-86 EX
w202 220d aut.-96 EX
w202 250td aut.-97 EX
w124 300e aut-85 `amg´ pojan kanssa EX
s210 320cdi aut EX
W203 200cdi aut-02,ex by los termitos
w202 180 aut-94 ex
BMW e39 530 tdsa-98 ex
S210 320cdi aut.01
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Pakardinen
metusalem



Liittynyt: 08 Mar 2011
Viestejä: 651
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

 LähetäLähetetty: 21.1.2015 19:31    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Kylläkyllä, palelee vieläkin. Vaikka tuon letkutermarin laitoinkin. Kirottu olkoon 4-sylinterinen CDI -moottori. Evil or Very Mad
_________________
Teininä sitä mietti aina vaan kahta asiaa: "Toimiikohan mopo ja noinkohan sitä pyhänseutuna sais?"
Nykyään kaikki on toisin. Näin varttuneemmalla ja viisaammalla iällä sitä vaan miettii että:
"Toimiikohan Mersu ja noinkohan sitä pyhänseutuna sais?"
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
MHe



Liittynyt: 17 Kes 2008
Viestejä: 882
Paikkakunta: Pirkanmaa

 LähetäLähetetty: 21.1.2015 21:37    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Pakardinen kirjoitti:
Kylläkyllä, palelee vieläkin. Vaikka tuon letkutermarin laitoinkin. Kirottu olkoon 4-sylinterinen CDI -moottori. Evil or Very Mad


Olikos sulla pikkutermari / sen letkut tukittu? Kenno tukohdissa tai likainen? Ei se nyt voi pelkästä mootorista olla jos muilla 4-sylinteriset jaksaa lämmetä...?
_________________
W220 320CDI -01
W210 270CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
ou812
jakoketjubudha



Liittynyt: 02 Hel 2007
Viestejä: 2820
Paikkakunta: Espoo

 LähetäLähetetty: 21.1.2015 22:59    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Eikait M111 tuollaista tarvi? Muistelen että lämpeni parin kilometrin ajolla jo ihan mukavasti.
_________________
"Onks tukka hyvin ja näkyykö jakoketju?"

® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Sergey
VanneSpecialisti

Affenan PAFfihousu


Liittynyt: 18 Mar 2006
Viestejä: 7823
Paikkakunta: Oulu

 LähetäLähetetty: 21.1.2015 23:11    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

M111 onkin vain kuvituskuva Very Happy Kuvanottohetkellä ei ollut saatavilla muita moottoreita.

Renault eli Volvo B14 motonet tuote 30-6017 (kryptonite muisti postata sen omaan topiciinsa)
_________________
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Cee220



Liittynyt: 02 Jou 2010
Viestejä: 474
Paikkakunta: Kellokoski

 LähetäLähetetty: 22.1.2015 6:42    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Ei kuitenkaan ala ahistaan nesteen kiertoa?tuli vaan mieleen ku mulla nyt uus se iso termari?Kyllä se nyt vähän paremmin lämpiää kun on molemmat vaihdettu,turhaa varmaan ostin sen pienen,ois vaan laittanu letkut yhteen sieltä edestä ja nakannu kuikkaa sillä pikku "syylärilla"..
_________________
3*chevy van
mersut:
w124 300e aut.-86 EX
w202 220d aut.-96 EX
w202 250td aut.-97 EX
w124 300e aut-85 `amg´ pojan kanssa EX
s210 320cdi aut EX
W203 200cdi aut-02,ex by los termitos
w202 180 aut-94 ex
BMW e39 530 tdsa-98 ex
S210 320cdi aut.01
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jukkis.
mersuharrastaja



Liittynyt: 25 Huh 2007
Viestejä: 1040
Paikkakunta: Kalajoki/Pyhäjoki

 LähetäLähetetty: 22.1.2015 13:53    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Cee220 kirjoitti:
Ei kuitenkaan ala ahistaan nesteen kiertoa?tuli vaan mieleen ku mulla nyt uus se iso termari?Kyllä se nyt vähän paremmin lämpiää kun on molemmat vaihdettu,turhaa varmaan ostin sen pienen,ois vaan laittanu letkut yhteen sieltä edestä ja nakannu kuikkaa sillä pikku "syylärilla"..


Jos laittaa letkut yhteen ei lämpiä edes kesä kelillä. Ne letkut pitää tulpata.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Cee220



Liittynyt: 02 Jou 2010
Viestejä: 474
Paikkakunta: Kellokoski

 LähetäLähetetty: 22.1.2015 17:05    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Embarassed No niin tietenkin,tulpata!tänä aamuna -8,5 melkein 80 lämmöt kun oli ajettu 31km,josta mutkasta mäkistä osuutta n.10 km.eipä silti vielä kylmempi oli edellinen:s210 320 cdi...
_________________
3*chevy van
mersut:
w124 300e aut.-86 EX
w202 220d aut.-96 EX
w202 250td aut.-97 EX
w124 300e aut-85 `amg´ pojan kanssa EX
s210 320cdi aut EX
W203 200cdi aut-02,ex by los termitos
w202 180 aut-94 ex
BMW e39 530 tdsa-98 ex
S210 320cdi aut.01
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Mika.T
Mersutohtori



Liittynyt: 02 Lok 2005
Viestejä: 5830

 LähetäLähetetty: 22.1.2015 17:37    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

jukkis. kirjoitti:
Cee220 kirjoitti:
Ei kuitenkaan ala ahistaan nesteen kiertoa?tuli vaan mieleen ku mulla nyt uus se iso termari?Kyllä se nyt vähän paremmin lämpiää kun on molemmat vaihdettu,turhaa varmaan ostin sen pienen,ois vaan laittanu letkut yhteen sieltä edestä ja nakannu kuikkaa sillä pikku "syylärilla"..


Jos laittaa letkut yhteen ei lämpiä edes kesä kelillä. Ne letkut pitää tulpata.

Eipä se pienen termarin nestekierto juurikaan moottoria jäähdytä kun sieltä ottaa sen kennon pois välistä.
Toki paremmin lämpenee kun tukkii koko kierron mutta sitten jää joissakin malleissa oleva polttoaineen lämmönvaihdin pois käytöstä.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jukkis.
mersuharrastaja



Liittynyt: 25 Huh 2007
Viestejä: 1040
Paikkakunta: Kalajoki/Pyhäjoki

 LähetäLähetetty: 22.1.2015 17:48    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Oletko kokeillut?

Kohta menee rellun termari paikalleen. Katotaan onko vaikutusta.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Sergey
VanneSpecialisti

Affenan PAFfihousu


Liittynyt: 18 Mar 2006
Viestejä: 7823
Paikkakunta: Oulu

 LähetäLähetetty: 22.1.2015 18:10    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

tääl ollaa kokeiltu, Mika.T:n kanssa samoilla linjoilla.
_________________
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
kumipää



Liittynyt: 19 Lok 2010
Viestejä: 459
Paikkakunta: Kalajoki

 LähetäLähetetty: 23.1.2015 10:25    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Jos kennon ottaa pois ja letkut yhdistää, ei varmasti lämpeä!
Kokeiltu on.
_________________
Star tunaukset ja bitti tuikkaukset
YV:llä kii
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Sergey
VanneSpecialisti

Affenan PAFfihousu


Liittynyt: 18 Mar 2006
Viestejä: 7823
Paikkakunta: Oulu

 LähetäLähetetty: 23.1.2015 11:21    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

pitää kyllä sanoa etten ole näillä -20c pakkasilla kokeillut. tuossa marraskuussa yhen tuttavan autoon vaa yhdistettiin päät kun oli -5 ja alko heti lämpenemään hyvin.
_________________
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
pupetti
saranapuolen kulkija

Mesen münchhausseni


Liittynyt: 20 Hel 2008
Viestejä: 4202
Paikkakunta: Vaasa

 LähetäLähetetty: 23.1.2015 14:48    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Toimiskohan tuommonen diisseli satalankussa Question Question

Vois toisaalta koittaa, ei se oletettavasti haittaakaan tee....vai tekeekö Question Question

Ei sillä että tarvittisin, mutta kun ei oo kivoja nämä pakkaset, tykkään sitäpaitti lämmöstä...tai mun ja varsinkin vaimon selkä tykkää, kylmästä ei niinkään ne hermot tykkää.
_________________
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.

Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti MSN Messenger
Hannu.H



Liittynyt: 03 Hei 2007
Viestejä: 794
Paikkakunta: Kajaani

 LähetäLähetetty: 23.1.2015 15:21    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Vaihda mieluummin lankkuun ehjä termari vakiopaikalle niin rupeaa tarkenemaan.

250D ja -35 pakkasta , keulassa ei pahveja tms.



Muutaman vuoden vanha orggistermari paikallaan. Ja tarkenee vaikka on farkkupaku eli lämmitettävää ilmatilaa riittää.
_________________
MB S124 300 -92 Farkkupakutiisselilintta
BMW E39 525D Touring -01 Farkkukäyttis
Ford County 754, Ford 3000
® Mesen linttaklubi
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
markoala
aktiivimeseläinen



Liittynyt: 18 Tam 2007
Viestejä: 1084
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

 LähetäLähetetty: 23.1.2015 19:38    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Motonetin varastosaldot vähenee... Onneksi markkonoilla on Dacia joka takaa termostaattien saatavuuden mersumiehille Rolling Eyes
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
kumipää



Liittynyt: 19 Lok 2010
Viestejä: 459
Paikkakunta: Kalajoki

 LähetäLähetetty: 23.1.2015 21:27    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

W202 mistä kenno pois ja letkut yhteen, pakkasta en muista, no kylmää oli, 60c ja letku lutistettu lukkopihdeillä kii, 80c.
_________________
Star tunaukset ja bitti tuikkaukset
YV:llä kii
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Mika.T
Mersutohtori



Liittynyt: 02 Lok 2005
Viestejä: 5830

 LähetäLähetetty: 23.1.2015 23:44    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

kumipää kirjoitti:
Jos kennon ottaa pois ja letkut yhdistää, ei varmasti lämpeä!
Kokeiltu on.

270cdi:llä ajoin melkein 3vuotta kenno ohitettuna ja hyvin lämpes...
Pikkutermari lohkon kyljessä.



Tuossa hieman vajaa 80c. Pidemmälle ajellessa nousi viisarinverran yli 80c.
Eikä mitään suojia keulassa.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
dealer
Ylläpitäjä



Liittynyt: 19 Syy 2005
Viestejä: 25919

 LähetäLähetetty: 24.1.2015 9:30    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Kun asennetaan cdi-väyryseen tai prefacelift W203:een letkutermostaatti niin millaisen ajomatkan jälkeen moottorin lämmöt on normaalissa parinkympin pakkasessa ?
Riittääkö 10 kilometriä vai joutuuko ajamaan pidemmästi ?

Kiinnostaa tietää saadaanko orkkistermariin verraten jotain olennaista eroa ?
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Cee220



Liittynyt: 02 Jou 2010
Viestejä: 474
Paikkakunta: Kellokoski

 LähetäLähetetty: 24.1.2015 12:09    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

dealer kirjoitti:
Kun asennetaan cdi-väyryseen tai prefacelift W203:een letkutermostaatti niin millaisen ajomatkan jälkeen moottorin lämmöt on normaalissa parinkympin pakkasessa ?
Riittääkö 10 kilometriä vai joutuuko ajamaan pidemmästi ?

Kiinnostaa tietää saadaanko orkkistermariin verraten jotain olennaista eroa ?

Tämä kiinnostais minuakin
_________________
3*chevy van
mersut:
w124 300e aut.-86 EX
w202 220d aut.-96 EX
w202 250td aut.-97 EX
w124 300e aut-85 `amg´ pojan kanssa EX
s210 320cdi aut EX
W203 200cdi aut-02,ex by los termitos
w202 180 aut-94 ex
BMW e39 530 tdsa-98 ex
S210 320cdi aut.01
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Sergey
VanneSpecialisti

Affenan PAFfihousu


Liittynyt: 18 Mar 2006
Viestejä: 7823
Paikkakunta: Oulu

 LähetäLähetetty: 24.1.2015 12:47    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Minun työmatka oli 8-9km w202 ja Sprinter om611 lämpenee kumpikin nyt 80:een tuolla matkalla kun on näytä normaali talven pakkasia. Ei siis eroa mitenkään uuteen alkuperäiseen verrattuna., kyseessä on muut seikat:

    hinta on murto-osan
    5min työaika ensikertalaisena
    Meisseli riittää
    Kestoikä moninkertaistuu

_________________
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.


Viimeinen muokkaaja, Sergey pvm 24.1.2015 12:51, muokattu 1 kertaa
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
pupetti
saranapuolen kulkija

Mesen münchhausseni


Liittynyt: 20 Hel 2008
Viestejä: 4202
Paikkakunta: Vaasa

 LähetäLähetetty: 24.1.2015 12:49    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Hannu.H kirjoitti:
Vaihda mieluummin lankkuun ehjä termari vakiopaikalle niin rupeaa tarkenemaan.

250D ja -35 pakkasta , keulassa ei pahveja tms.



Muutaman vuoden vanha orggistermari paikallaan. Ja tarkenee vaikka on farkkupaku eli lämmitettävää ilmatilaa riittää.


Hannulla 1 pytty vähemmän Laughing
Sinänäsä tarvii nykyistä nopiammin lämmetä, mutta vois koittaa vaikuttaako se letkulämppäri yhtään mitään, lämmöt kuitenkin ihan rajojen sisällä, välillä pitää säätää lämpöjä poiskin.

Toisaalta kyllä se 250d nopiammin lämpes kun tämä nykyinen 300d, mutta ei oikein voi verrata kun 300:nen on isompi jo kooltaan ja vesitilaa enempi, ei kesälläkään liikaa lämpene, niin mitä se letkussa oleva termari kesällä tekis lämpöjen kanssa, nouseeko koneen lämmöt asteen pari vai ei Question
_________________
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.

Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti MSN Messenger
Sergey
VanneSpecialisti

Affenan PAFfihousu


Liittynyt: 18 Mar 2006
Viestejä: 7823
Paikkakunta: Oulu

 LähetäLähetetty: 24.1.2015 12:53    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Sinulla pupetti ei sentään viisari ole tuolla 40 kohdalla niinkuin cdi autoissa on yleistä
_________________
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Kone



Liittynyt: 14 Mar 2010
Viestejä: 844

 LähetäLähetetty: 24.1.2015 12:56    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Ei montaa minuuttia menny kun laittoi orkkistermarin oikealle paikalle, termarin hinta oli kyllä kalliimpi. Nelipyttyinen cdi tarttee kunnon pakkasilla viimasuojan keulille, minusta siitä ei pääse mihinkään. Tai sitten joutuu tekemään noita muutoksia jäähdytysjärjestelmään..
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Sergey
VanneSpecialisti

Affenan PAFfihousu


Liittynyt: 18 Mar 2006
Viestejä: 7823
Paikkakunta: Oulu

 LähetäLähetetty: 24.1.2015 13:59    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

ei tuossa tehdä mitään muutoksia järjestelmään, korvataan samanlainen tuote vain parempilaatuisella Wink
_________________
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
dealer
Ylläpitäjä



Liittynyt: 19 Syy 2005
Viestejä: 25919

 LähetäLähetetty: 24.1.2015 14:16    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Olen aiheeseen liittyvistä kirjoituksista käsittänyt väärin, eli luulin että letkutermari olisi ratkaisu siihen etteivät tietyt cdi-koneiset lämpene juurikaan lyhyessä ajossa. Sanoisin että jotkut ovat näin suoraan väittäneetkin ainakin mersuforumin puolella.
Kyse on sitten kuitenkin rikkinäisen termostaatin aiheuttaman korjaustarpeen kulujen ja vaivannäön minimoimisesta, johon "letkutermari-niksi" onkin mitä mainioin Wink
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
sonikki
aktiivimeseläinen



Liittynyt: 09 Syy 2007
Viestejä: 3197
Paikkakunta: Katko

 LähetäLähetetty: 24.1.2015 14:58    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Onko joku asia mikä erityisesti paskoo noita termareita, kun perhepiirissä on ollut useita CDI mersuja ja kerran yhteen on ollut tarpeellista vaihtaa alkuperäinen termari? Huvittavaa oli tuota termaria tilatessa kun kahdessa merkkiliikkeessä sanottiin 60C olevan oikea käyntilämpötila CDI:lle ja hyvä että suostuivat termaria edes myymään kun jänkättiin vaan vastaan ettei se mitään auta. Sama juttu myös huollossa, mihin isäukko vei termarin vaihdettavaksi: "voidaan vaihtaa mutta ei ne lämmöt siitä nouse" Very Happy
_________________
S212 E350 CDi -10
W639 115 CDi -04
W124 230 TIC/EFI -89
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Cee220



Liittynyt: 02 Jou 2010
Viestejä: 474
Paikkakunta: Kellokoski

 LähetäLähetetty: 24.1.2015 16:17    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

dealer kirjoitti:
Olen aiheeseen liittyvistä kirjoituksista käsittänyt väärin, eli luulin että letkutermari olisi ratkaisu siihen etteivät tietyt cdi-koneiset lämpene juurikaan lyhyessä ajossa. Sanoisin että jotkut ovat näin suoraan väittäneetkin ainakin mersuforumin puolella.
Kyse on sitten kuitenkin rikkinäisen termostaatin aiheuttaman korjaustarpeen kulujen ja vaivannäön minimoimisesta, johon "letkutermari-niksi" onkin mitä mainioin Wink

Joo,samoin olen minäkin ymmärtänyt..säästän siis tuon 7 ruplaa ja käytän sen karvareuhkan ostoon Rolling Eyes
_________________
3*chevy van
mersut:
w124 300e aut.-86 EX
w202 220d aut.-96 EX
w202 250td aut.-97 EX
w124 300e aut-85 `amg´ pojan kanssa EX
s210 320cdi aut EX
W203 200cdi aut-02,ex by los termitos
w202 180 aut-94 ex
BMW e39 530 tdsa-98 ex
S210 320cdi aut.01
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
dealer
Ylläpitäjä



Liittynyt: 19 Syy 2005
Viestejä: 25919

 LähetäLähetetty: 24.1.2015 16:22    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Orkkisosana on asennettu Behriä, keskimäärin ne kestävät ainakin kolmisen vuotta. Joitain menee takuuseen ja tällä viikolla eräs asiakas toi kokeillun termarin takaisin kertoen että ei lämmöt nousseet.

Letkutermarin "moninkertaisesta kestoiästä" voisi tietysti kysyä kauanko ne sitten ovat kestäneet, 10 vuotta olisi moninkertainen verrattuna vaikkapa 3 vuoteen Wink
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    mese.fi Foorumin päävalikko -> Yleinen tekniikkakeskustelu Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle 1, 2, 3  Seuraava
Sivu 1 Yht. 3

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa
Katso viime käyntisi jälkeen tulleet uudet viestit