190 -88 tyhjäkäyntiongelmaa?

Vastaa Viestiin
LauriT
Viestit: 4
Liittynyt: 15.1.2015 20:44
Paikkakunta: Kangasala

190 -88 tyhjäkäyntiongelmaa?

Viesti Kirjoittaja LauriT »

190 -88 kaasarikoneella. Käynnistyksen jälkeen pysyy n. Puoli minuuttia käynnissä, tyhjäkäynti 500-700. Sen jälkeen kierrokset alkavat "aaltoilla" kokoajan kierrokset myös laskevat hieman ja loppujen lopuksi sammuu.. Välillä tekee samaa myös, kun kone on lämmin. Automaattivaihteistolla siis, ja jos vaihde on P tai N asennossa, niin silloin käy näin, mutta jos vaihde D, 2 tai 3, niin sillon pysyy käynnissä, oli kone lylmä taikka lämmin, mutta kierrokset vain noin 500. Sammuu myös, jos on P tai N vaihde päällä ja painaa kaasua, että kierrokset nousee, ja sen jälkeen päästää kaasun kokonaan ylös.
Apua tarvittaisiin kiperästi!
Mikään ei ota kiinni tuohon paljon puhuttuun "mikrokytkimeen", mutta laitoin auton käyntiin, ja sormella painoin kytkimen pohjaan=ei minkäänlaista vaikutusta..
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5937
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Re: 190 -88 tyhjäkäyntiongelmaa?

Viesti Kirjoittaja AK47 »

LauriT kirjoitti:190 -88 kaasarikoneella. Käynnistyksen jälkeen pysyy n. Puoli minuuttia käynnissä, tyhjäkäynti 500-700. Sen jälkeen kierrokset alkavat "aaltoilla" kokoajan kierrokset myös laskevat hieman ja loppujen lopuksi sammuu.. Välillä tekee samaa myös, kun kone on lämmin. Automaattivaihteistolla siis, ja jos vaihde on P tai N asennossa, niin silloin käy näin, mutta jos vaihde D, 2 tai 3, niin sillon pysyy käynnissä, oli kone lylmä taikka lämmin, mutta kierrokset vain noin 500. Sammuu myös, jos on P tai N vaihde päällä ja painaa kaasua, että kierrokset nousee, ja sen jälkeen päästää kaasun kokonaan ylös.
Apua tarvittaisiin kiperästi!
Mikään ei ota kiinni tuohon paljon puhuttuun "mikrokytkimeen", mutta laitoin auton käyntiin, ja sormella painoin kytkimen pohjaan=ei minkäänlaista vaikutusta..
Kaasarikoneesta ein tiedä mutta jos ruisku 2.0 -88 painaa kytkimen pohjaan niin moottori tekee sellaista tasaiseen tahtiin tapahtuvaa ryntäytystä ja palaamista tyhjäkäynnilleja käsittääkseni näin jos kaikki on kunnossa. Noin ainakin oma teki.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
LauriT
Viestit: 4
Liittynyt: 15.1.2015 20:44
Paikkakunta: Kangasala

Re: 190 -88 tyhjäkäyntiongelmaa?

Viesti Kirjoittaja LauriT »

AK47 kirjoitti:
LauriT kirjoitti:190 -88 kaasarikoneella. Käynnistyksen jälkeen pysyy n. Puoli minuuttia käynnissä, tyhjäkäynti 500-700. Sen jälkeen kierrokset alkavat "aaltoilla" kokoajan kierrokset myös laskevat hieman ja loppujen lopuksi sammuu.. Välillä tekee samaa myös, kun kone on lämmin. Automaattivaihteistolla siis, ja jos vaihde on P tai N asennossa, niin silloin käy näin, mutta jos vaihde D, 2 tai 3, niin sillon pysyy käynnissä, oli kone lylmä taikka lämmin, mutta kierrokset vain noin 500. Sammuu myös, jos on P tai N vaihde päällä ja painaa kaasua, että kierrokset nousee, ja sen jälkeen päästää kaasun kokonaan ylös.
Apua tarvittaisiin kiperästi!
Mikään ei ota kiinni tuohon paljon puhuttuun "mikrokytkimeen", mutta laitoin auton käyntiin, ja sormella painoin kytkimen pohjaan=ei minkäänlaista vaikutusta..
Kaasarikoneesta ein tiedä mutta jos ruisku 2.0 -88 painaa kytkimen pohjaan niin moottori tekee sellaista tasaiseen tahtiin tapahtuvaa ryntäytystä ja palaamista tyhjäkäynnilleja käsittääkseni näin jos kaikki on kunnossa. Noin ainakin oma teki.

Muttakun kyseessä tosiaan kaasarikone ja automaatti...
Apua kaivattaisiin edelleen..
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W201”