mese.fi Foorumin päävalikko
 
 
 
 
 
 

200 cdi BE automaatin toiminta(5v)
Siirry sivulle Edellinen  1, 2
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    mese.fi Foorumin päävalikko -> W212 / W218 sedan, farmari, coupe, avo
 Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
CDI203
Mesen Bill Gibbons

Itämaan tietäjä


Liittynyt: 04 Kes 2008
Viestejä: 3683
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

 LähetäLähetetty: 22.3.2015 23:22    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

xin811 kirjoitti:
Ei tuo ohjelmointikaan täysin poistanut tuota ongelmaa. Käyttää kyllä vääntöä, mutta sitten joskus 50-60 vauhdissa arpoo tuon 3 ja 4 välillä. Mutta jos 50 vauhdissa on nelonen pesässä ja kierroksia 1000, niin ei se kyllä oikein jaksakkaan, että ennemmin tuota vaihteiston ohjelmaa pitäis saada muokattua niin että sitä nelosta ei tarjota liika aikaisin. Voiko starin arvoista päätellä jotain, että onko niitä karttoja muokattu oikein vain jotenkin huijaamalla ja laatikko ei saa täysin oikeaa tietoa? Aika hurjia lukuja näyttää, laskennallinen vääntömomentti käväisi 585Nm. Ahtopaine 2 ja pakopaine 3 kiloa. Syöttöä tais olla maks 104mg/hub. Paineet ilmeisesti siinä rajoilla, mutta onko tuolla laskennallisella väännöllä mitään tekemistä todellisuuden kanssa? Penkki näytti 457Nm/2514rpm, mutta kovin vääntö on sielä 2000 pinnassa ja eihän tuota oikein saa penkitettyäkään koska laatikko vaihtaa pienemmälle. Että kyllä sielä varmaan se päälle 500Nm on. Tehoja 190/3660. Oikeastaan 3000 jälkeen tehokäyrä ihan littana, dpf nyt ainakin oli tukossa. Sen tyhjennin, koska kilometrejä on aika reippaasti eikä se varmaankaan iän myötä parane. Loppupää suodattimesta oli ihan tuhkaa täynnä. No maanantaina poistetaan tuo dpf käytöstä ja kokeillaan penkittää. Ainakin maantiellä saa kyllä vedätettyä aika hyvinkin vääntöä pihalle mutta en tiedä penkissä.


Tuohon penkitelyyn kannattaa käytää apuna *:ria
hitusen helpotta vaihtamis onkelmaa
_________________
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 Wink
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
xin811



Liittynyt: 06 Elo 2007
Viestejä: 631

 LähetäLähetetty: 22.3.2015 23:43    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Justiin äsken katoin vaihteiston versionumerot, ohjelmapäiväys 38/10 ja MB numero ohjelma(koodi) 000 902 65 04. Että liekkö tuo sitten se mikä tehtaalla asennettu (rek. 10/10) Rolling Eyes
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
xin811



Liittynyt: 06 Elo 2007
Viestejä: 631

 LähetäLähetetty: 23.3.2015 0:04    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Mikähän tuo nousutunnisuksen pois päältä kytkeminen rullaustoimintoa varten on?

E: vai onko tuo sama kuin dynomode, eli kytkee vaan kaikki avustimet pois päältä Rolling Eyes
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
kumipää



Liittynyt: 19 Lok 2010
Viestejä: 458
Paikkakunta: Kalajoki

 LähetäLähetetty: 23.3.2015 15:30    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

xin811 kirjoitti:
Mikähän tuo nousutunnisuksen pois päältä kytkeminen rullaustoimintoa varten on?

E: vai onko tuo sama kuin dynomode, eli kytkee vaan kaikki avustimet pois päältä Rolling Eyes


Sehän se.
_________________
Star tunaukset ja bitti tuikkaukset
YV:llä kii
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
xin811



Liittynyt: 06 Elo 2007
Viestejä: 631

 LähetäLähetetty: 23.3.2015 23:01    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Perjantaina laitetaan tuoreempaa ohjelmaa vaihteiston boksiin. Kyllä tuo nytkin ihan mukavasti pelaa, osaa kyllä hyödyntää moottorin vääntöä eikä heti tarjoa pienempää. Ja eikä tuo oppiva laatikko varmaan heti ohjelmoinnin jälkeen niitä vääntöjä osannut hyödyntääkkään, tuntuis toimivan huomattavasti paremmin kun parisataa km ajellut. Ei oikeastaan muuta valittamista muutakuin se, että sitä nelosta sais oikeasti tarjota vasta kun vauhtia on se 60, tai jos ollaan ajettu pitkä matka tasaisella yli viittäkymppiä. Tuolla sais eliminoitua sen, että kun taajama-alueella pitää vauhdin alle 60 niin mentäis mukavasti siinä 1500-1600 kierroksella eikä arvottaisi sen 3 ja 4 välillä.

Kylmänähän tuo luistattaa tuota turbiinia, näin nollakelillä kun lähtee niin esmes ~50kmh kolmosella, mennään noin 1500 kierroksella ja kaasun painaminen nostaa kiekat 1650-1700. Että onko tuo ohjelmallinen juttu että kylmillä öljyillä luistatetaan, vai onko HY:stä joku kulunut, että kun öljyt lämpenee niin joku kara/luisti ohivirtaa ja sotkee tuon lukituksen toiminnan siten että se on käytännössä liikkellelähtöä lukuunottamatta lukittu.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
CDI203
Mesen Bill Gibbons

Itämaan tietäjä


Liittynyt: 04 Kes 2008
Viestejä: 3683
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

 LähetäLähetetty: 23.3.2015 23:20    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

xin811 kirjoitti:
Perjantaina laitetaan tuoreempaa ohjelmaa vaihteiston boksiin. Kyllä tuo nytkin ihan mukavasti pelaa, osaa kyllä hyödyntää moottorin vääntöä eikä heti tarjoa pienempää. Ja eikä tuo oppiva laatikko varmaan heti ohjelmoinnin jälkeen niitä vääntöjä osannut hyödyntääkkään, tuntuis toimivan huomattavasti paremmin kun parisataa km ajellut. Ei oikeastaan muuta valittamista muutakuin se, että sitä nelosta sais oikeasti tarjota vasta kun vauhtia on se 60, tai jos ollaan ajettu pitkä matka tasaisella yli viittäkymppiä. Tuolla sais eliminoitua sen, että kun taajama-alueella pitää vauhdin alle 60 niin mentäis mukavasti siinä 1500-1600 kierroksella eikä arvottaisi sen 3 ja 4 välillä.

Kylmänähän tuo luistattaa tuota turbiinia, näin nollakelillä kun lähtee niin esmes ~50kmh kolmosella, mennään noin 1500 kierroksella ja kaasun painaminen nostaa kiekat 1650-1700. Että onko tuo ohjelmallinen juttu että kylmillä öljyillä luistatetaan, vai onko HY:stä joku kulunut, että kun öljyt lämpenee niin joku kara/luisti ohivirtaa ja sotkee tuon lukituksen toiminnan siten että se on käytännössä liikkellelähtöä lukuunottamatta lukittu.


Normaalia että kierättää kylmän enemän
(toinen juttu on sitten kuinka paljon enemän)

moottorin ohjelmalla voi jonkin verran vaikutta turbin toimintaan
(vääntö ohjatu juttu)
_________________
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 Wink
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
xin811



Liittynyt: 06 Elo 2007
Viestejä: 631

 LähetäLähetetty: 28.3.2015 0:46    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Ei löytynyt uudempaa päivitystä laatikkoon. * ilmoittaa vaihteiston ohjelmapäiväykseksi 38/10, ja kun uutta päivitystä ei ollut niin näytössä lukikin että ohjelma on versiota 12/2014. Auton oon ostanu marraskuun alussa enkä ole sitä päivitellyt.

Entäs tuo lisääntyneiden vääntöjen tuoma jyristäminen, voisko se johtua turbiinilukon jousien pohjaamisesta? Kahdessa tonnissa täristää koviten, siten että kolmosella ei juuri yhtään, nelosella jonkun verran ja vitosella aikalailla. Vähän ehkä viittais siihen että kartaanista tulee tuo tärinä, koska se lisääntyy aikalailla mitä suurempi on vaihde. Luulis että kolmosvaihteella olis jo aikalailla täys vääntö, ainakin ylämäessä.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
xin811



Liittynyt: 06 Elo 2007
Viestejä: 631

 LähetäLähetetty: 15.6.2015 11:50    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Nyt on auto tehnyt pari kertaa maantienopeudessa sellaisen sekunnin mittaisen nykimisen. Ekalla kerralla tais olla 80 lasissa, ja niinkuin laatikko olis yrittänyt vaihtaa vitosen muttei saanutkaan sitä päälle. Toisella kerralla oli muistaakseni vähän satasen pääle vauhtia ja vitonen pesässä. Mutta eilen ajelin 200km lenkin eikä mitään oireita, 4->5 vaihto on aina toiminut moitteettomasti.

Taajamassa E asennolla tosi ikävä ajettava välillä, kun kurvaa jostain risteyksestä niin laatikko pitää kolmosta päällä ja kun ei se häävisti jaksa sielä tuhannella kierroksella vielä, ja jos kaasua painaa reilummin niin seuraa todella laiska kakkoselle vaihto. Onkohan se hydrauliyksikkö vaan niin kulunut että se on oppinut nyt toimimaan noin typerästi Rolling Eyes
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
xin811



Liittynyt: 06 Elo 2007
Viestejä: 631

 LähetäLähetetty: 06.10.2015 10:59    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Päivitetään vähän tätäkin, tuo nykimishomma tais vaan olla jotain, en tiedä mitä, ulkopuolelta tulevaa. Tein pari kk sitten hetken mielijohteesta momentinmuuntimen adaptaation ja opetuksen ja sen jälkeen alkas mielestäni toimia paljon paremmin. Oikeastaan ei juurikaan valittamista nyt. Kaippa se ei oikein tajunnut että nyt on se 50% enemmän vääntöä käytettävissä. Normaaliajossa tuntuu paljon tehokkaammalta kuin onkaan tuon väännön ansiosta, täyskaasukiihdytyksissä taas ei mikään raketti ole johtuen tuon moottorin luonteesta, että täys teho tulee jo reilusti ennen neljää tonnia. Mutta eihän tämä mikään kiihdytysauto olekkaan. Erittäin hyvä auto whistle
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
338LM



Liittynyt: 26 Huh 2014
Viestejä: 39

 LähetäLähetetty: 24.11.2015 20:47    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Omaan identtiseen kiesiin veuhdettiin juuri turbiinilukon venttiili. Kuntoon tuli.

Oireili ihan kun olisi pitänyt liian isoa vaihdetta päällä, 1000rpm ja allekkin hitaimmissa 2:s vaihteen ajotilanteissa. Härnäämällä pintakaasulla oli mahdollista ajaa jopa n.900rpm, tyhjäkäyntirajalle asti. Tuntui ihan siltä että kaikki pelasi muuten, mutta turbiinilukko jäi roikkumaan päälle tönkköön.

Venttiilin hinta jottai 70EUR + työt + öljytäydennystä lootaan.
Vikakoodeja loota ei antanut, ne luettiin ensin.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
xin811



Liittynyt: 06 Elo 2007
Viestejä: 631

 LähetäLähetetty: 24.11.2015 23:04    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Kyllä mä laitoin sen uuden kun vaihdoin öljyt.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
bercedes menz
aktiivimeseläinen



Liittynyt: 22 Kes 2012
Viestejä: 1428
Paikkakunta: Pirkanmaa

 LähetäLähetetty: 25.11.2015 12:38    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

338LM kirjoitti:
Omaan identtiseen kiesiin veuhdettiin juuri turbiinilukon venttiili. Kuntoon tuli.

Oireili ihan kun olisi pitänyt liian isoa vaihdetta päällä, 1000rpm ja allekkin hitaimmissa 2:s vaihteen ajotilanteissa. Härnäämällä pintakaasulla oli mahdollista ajaa jopa n.900rpm, tyhjäkäyntirajalle asti. Tuntui ihan siltä että kaikki pelasi muuten, mutta turbiinilukko jäi roikkumaan päälle tönkköön.

Venttiilin hinta jottai 70EUR + työt + öljytäydennystä lootaan.
Vikakoodeja loota ei antanut, ne luettiin ensin.


Onko toi se kyb-venttiili?
_________________
Kohta tulossa jotain muuta...

Exät
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- Ja monta muuta Mersua
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
xin811



Liittynyt: 06 Elo 2007
Viestejä: 631

 LähetäLähetetty: 17.1.2016 19:56    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

On muuten erilainen tuo laatikko kun laittaa ns. dyno moden päälle(kaikki ajonvakautukset ja abs pois) pakkovaihteet ei toimi eikä vaihda kovinkaan herkästi pienempää. Pitää joskus sulalla kokeilla, aika mukavasti lähtee moottori vääntämään jo 1200 kierroksen paikkeilta.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    mese.fi Foorumin päävalikko -> W212 / W218 sedan, farmari, coupe, avo Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2
Sivu 2 Yht. 2

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa
Katso viime käyntisi jälkeen tulleet uudet viestit