Skiben ML W164 pikkukauppakassi

Avatar
skibe
Viestit: 413
Liittynyt: 05.10.2005 10:20
Paikkakunta: paskakaupunni

Skiben ML W164 pikkukauppakassi

Viesti Kirjoittaja skibe »

Eli kottero sai mennä kun se ajottain vaati kahta kuskia.. toinen ohjaa ja toinen työntää. Jokaisessa hangessa kiinni.


Vaatimuksena oli neliveto ja emäntä halusi maavaraa joten tuollainen ML tuli laitettua. Oishan se E-malli airmaticilla mutta eipä innostanut.

WDC1641201A143771

Hieman uudempi korinen on tämä W164 vuodelta 2006, mittarissa yli 200tkm.
Dieselisoppa maistuu 280cdi.. ei kyllä liikahda minnekkään! piristetty 200cdi:n tuntuu raketilta. Millainenhan sitten lie kun tuota herättelee :arrow: kajjaaniin
Toisella forumilla on hyvin juttua tuon V6:n piristämisestä. Onkohan tässä sama cooleri ja putken alku kuin 211?

Ensinäkemykseltä tämä V6 vaikuttaa tosi mukavalta. Käyntiääni on miellyttävä ja hiljainen. Ahdasta näyttää olevan joka välissä.
Moniurahihnan kanssa tuli jo ähistyä ja kulmarullatkin meni tilaukseen kun ei hyllystä löytynyt.
Nokkaketjulle tuli jo varattua vaihtoaika kun kiristin on melkein lopussa.
Voi olla että sitä punaista öljytiivistettäkin saisi vaihtaa sinne lauhduttimeen, kivahomma.. youtubessa taisi olla jopa video siitä.
Ilmansuodattimia en ole jaksanut alkaa kurkkaamaan kun näyttäisi siltä ettei minun tallista noin ahtaaseen väliin menevää torxia ole. Vai olisiko ideoita?

Tämä 7GEE toimii mielestäni tosi hienosti, vaihtoja ei huomaa eikä töksäyttelyjä ole näkynyt.. ainakaan vielä.
Vähän jojo. Ei turhaan lätki isoja vaihteita. Öljyjäkin on vaihdettu huoltokirjan mukaan.
Nii ja eihän tässä ole vaihdekeppiä, jenkkien viiksi.. opettelua on ollut.

"suomiauto" eli varusteiden kanssa on tietenkin pihistelty, ainut lisä on tuo variosteering vai mikälie oli.
Nastat oli vielä alkuperäiset DOT-luku vuodelta -06. Kesä ajeltu kitkoilla, ne oli sentään vuoden vanhat continentalit.
Minkähänlaisia painetta näissä kumeissa pidetään kun mennään tuolla 235/65-17 koolla?

Eipä tuolta voimansiirrosta mitään ylimääräisiä kuulu. Sinne voisi tieten öljyjä vaihtaa jossain vaiheessa.

Näppärästi kulkee kun pikainen reissu käytiin maastossa. Aika jyrkkää ylämäkeä kipusi mukisematta ylös. Ruuhkassa helppo oikoa katukivien yli ja isommista lumikinoksista ei ole haittaa.


Eihän tässä mitään järkeä ole.
Kallis ostaa, pitää, huoltaa ja tankata (ei muuten 120e riittänyt täyteen tankkiin) mutta kiva tuolla on ajella :)



Ihme pönttö oli tuossa turbon ja coolerin välissä. Kaippa se öljyä keräilee.
Kuva


Kulutuskin tuntuisi olevan kohdillaan :lol:
Kuva


pelti mahtuu just ja just aukeamaan
Kuva


Yksi kumeista tuli.. loput on jossain turun terminaalissa. Olisikohan kenelläkään tarvista nuille vanhoilla nastoilla?
Kuva
Viimeksi muokannut skibe, 12.1.2016 19:55. Yhteensä muokattu 5 kertaa.
S204 200CDI A -14
ex.
S203 200CDI A -05
S211 320CDI 4Matic -06
W164 280CDI A -06
S204 200CDI A -08
W211 200CDI A -03
W210 200CDI -00
W124 200D -90
Avatar
Aki P
Mersuvelho
Viestit: 6069
Liittynyt: 06.11.2005 13:35
Paikkakunta: Überwiesca

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Onnea hankinnasta.
Nuo on kyllä mahtavia laitteita w163 koppaseen verrattuna. Airmatic malleja täälläkin kytätty kohta vuoden päivät vaan vielä ei ole päässyt hankkimaan.

Kulutushan noissa on aika kova seka-ajossa johonki ceehen verrattuna vaan eipä tuommosta uutena yli satatonnia maksavaa auto ostetakaan säästömielessä :no:
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4352
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

Onnea uudelle autolle.
Ja onnea myös siihen että ohjelmointi onnistuu,joskus oli juttua että aina ei oikein 280:iin "tartu" uutta dataa.
Taka-sam kannattaa tarkastaa onko kuiva,kosteudelle alttiissa paikassa oikeassa takakulmassa.
Eipä tässä muuta,lunta odotellessa :)
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
ePa-
Viestit: 38
Liittynyt: 24.5.2013 8:23
Paikkakunta: 90xxx

Viesti Kirjoittaja ePa- »

Kirjotteha kokemuksia tästä, kun itsellä on kyttäys päällä vastaavasta.

Ensiksi toki pitäisi päästä eroon tuosta w163sta.

btw. Näytät pyörivän samoilla nurkilla.
Avatar
pp d
Dieselspesialisti
Viestit: 2340
Liittynyt: 25.11.2005 16:10
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pp d »

kilander kirjoitti:Onnea uudelle autolle.
Ja onnea myös siihen että ohjelmointi onnistuu,joskus oli juttua että aina ei oikein 280:iin "tartu" uutta dataa.
Taka-sam kannattaa tarkastaa onko kuiva,kosteudelle alttiissa paikassa oikeassa takakulmassa.
Eipä tässä muuta,lunta odotellessa :)
Kyllä se BDM:lä ruukaa tarttua.
No Merc at the moment
Avatar
xr
ohjelmoija
Viestit: 1832
Liittynyt: 04.12.2005 5:01
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Viesti Kirjoittaja xr »

pp d kirjoitti:
kilander kirjoitti:Onnea uudelle autolle.
Ja onnea myös siihen että ohjelmointi onnistuu,joskus oli juttua että aina ei oikein 280:iin "tartu" uutta dataa.
Taka-sam kannattaa tarkastaa onko kuiva,kosteudelle alttiissa paikassa oikeassa takakulmassa.
Eipä tässä muuta,lunta odotellessa :)
Kyllä se BDM:lä ruukaa tarttua.
280cdi ML tottelee kaapelia täydellisesti kuin myös E malikin jos on neliveto
tuikku
Mersutohtori
Viestit: 317
Liittynyt: 04.11.2005 21:45

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Jaahas, vai tämmöinen tapaus nyt.
Kyllä sulla se entinen vähän liian hyvä oli vaihtoa ajatellen ...

Pakoputken lähtö avarampi, kun Eemelissä.
Coolerikin pikkuvirityksiin vakiona ok.
Pakosarjan y-haaran sovitus (myös ahtimeen) pitää tarkastaa ja pirrata kuntoon.
Ihan pelkällä ahtimen pikkumuutoksella ja ohjelmoinnilla pystyy sitten auton särkemispuuhat aloittaa - eikö oo helppoo ... :D


Nimimerkillä: "Alussa minulla oli ehjä auto ja vähän rahaakin ..."

Maasturissa on parempi cooleri vakiona ja avarampi pakoputki, joten oikein tuntuvan lisän saa ihan ahtimen muutoksella ja pakosarjan tarkastuksella.
Tuossa 280cdi mallissahan, jos se on Suomi-auto, niin todennäköisesti ei hiukkaspönttöä olekkaan. Niin että ihan laatikon ehdoilla mennään.
CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä BMW,n ohjelmointia
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Onnittelut, hieno auto !
oulaistenliikenne.fi
Von kempf
Viestit: 314
Liittynyt: 01.5.2006 12:16

Viesti Kirjoittaja Von kempf »

Hieno on joo . Nyt ollaan nähty jo .

- ihme pönttö
- ajotietokoneen näyttö
- tallinoven kisko
- pinkka nastarenkaita

Ajatella jos vaikka puoli autoa edes näkisi . :)
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

:lol:
Avatar
skibe
Viestit: 413
Liittynyt: 05.10.2005 10:20
Paikkakunta: paskakaupunni

Viesti Kirjoittaja skibe »

tuikku kirjoitti:.
Jaahas, vai tämmöinen tapaus nyt.
Kyllä sulla se entinen vähän liian hyvä oli vaihtoa ajatellen ...
kyllä se alkoi tuntumaan että se sai lähteä
tuikku kirjoitti:Maasturissa on parempi cooleri vakiona ja avarampi pakoputki, joten oikein tuntuvan lisän saa ihan ahtimen muutoksella ja pakosarjan tarkastuksella.
Tuossa 280cdi mallissahan, jos se on Suomi-auto, niin todennäköisesti ei hiukkaspönttöä olekkaan. Niin että ihan laatikon ehdoilla mennään.
juu suomessa on ajeltu tämä

katsotaan nyt ensin tämä talvi mitä löytyy
kesäksi sitten pollet laitumelle ihan pelkällä ohjelmoinnilla aluksi
S204 200CDI A -14
ex.
S203 200CDI A -05
S211 320CDI 4Matic -06
W164 280CDI A -06
S204 200CDI A -08
W211 200CDI A -03
W210 200CDI -00
W124 200D -90
Avatar
skibe
Viestit: 413
Liittynyt: 05.10.2005 10:20
Paikkakunta: paskakaupunni

Viesti Kirjoittaja skibe »

Nyt on sitte jakoketjukin uusittu eli siitä ei tarvitse huolehtia ainakaan vähään aikaan.
Itse en viitsinyt kun on niitä viisaampia tuohon hommaan.

Kotimatkalla oli pitkästi sitä kahdeksan kympin aluetta niin piti ottaa niin sanotusti ilo irti.
Mittarin mukaan vauhtia oli 87.. mitä lie oikeasti :nocando:

Kuva

Von kempf kirjoitti:Ajatella jos vaikka puoli autoa edes näkisi . Smile
No tässäpä kokonainen kuva 8)

Kuva
S204 200CDI A -14
ex.
S203 200CDI A -05
S211 320CDI 4Matic -06
W164 280CDI A -06
S204 200CDI A -08
W211 200CDI A -03
W210 200CDI -00
W124 200D -90
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Von kempf kirjoitti:Hieno on joo . Nyt ollaan nähty jo .

- ihme pönttö
- ajotietokoneen näyttö
- tallinoven kisko
- pinkka nastarenkaita

Ajatella jos vaikka puoli autoa edes näkisi . :)
Ei kai sitä kuvien perusteella, pitää vähän tutkia ja koeajaa ennen arvostelua...
Höömy
teräsmies
Viestit: 2584
Liittynyt: 19.3.2011 20:34
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

Viesti Kirjoittaja Höömy »

Ulkomitoiltaan tuo on paljon isompi kuin W163. Varmaan se on muutenkin hiljaisempi, taloudellisempi ja mukavampi. Niin ja taitaa olla kalliimpikin.

Kaikkea hyvää uudelle pirssille ja omistajalle kanssa.
Avatar
skibe
Viestit: 413
Liittynyt: 05.10.2005 10:20
Paikkakunta: paskakaupunni

Viesti Kirjoittaja skibe »

ensimmäinen mitattu tankillinen 9.7litraa sadalle :lol:
voipi olla että nämä pakkaset nostaa kulutusta
miten sitten lie pääsisikö sitä matalempiin lukemiin kun hieman tehoja nostaisi, edellisissä kotteroissa kulutus pysyi samassa

eipä mölli paljoa suttaile kun on tuota painoa, aika reilusti pitää kaasua polkea että saa auton irti tiestä.
eipä nyt paljoa ole kerennyt suttailemaan kun uudet nastat, jotain sisäänajoa näilläkin pitää harrastaa

ilmeisesti näissä on 50:50 tuo veto suhde edessä ja takana.. muistaakseni jostakin jenkkifoorumilta luin.
ohjekirja ei tietenkään kerro mitään kiinnostavia aiheita.. ainoastaan kertoo vilkkuvasta valosta kojetaulussa, ja ei saa lämmittää tyhjäkäynnillä autoa?


hehkutus ongelmia ei näyttäisi olevan..
olihan se eilen -22pakkasta ja muutama tunti pihalla ilman lämmitystä.. hyvin lähti käyntiin.

ebaysta löytyi 40eurolla uudet kaasujouset takakontin luukkuun, vaikuttaisi olevan väärät mutta kyllähän nuo tuolla liikkuu.
100euroa mb-osassa. tiedä sitten kannattiko yrittää säästää.
S204 200CDI A -14
ex.
S203 200CDI A -05
S211 320CDI 4Matic -06
W164 280CDI A -06
S204 200CDI A -08
W211 200CDI A -03
W210 200CDI -00
W124 200D -90
Avatar
skibe
Viestit: 413
Liittynyt: 05.10.2005 10:20
Paikkakunta: paskakaupunni

Viesti Kirjoittaja skibe »

voihan vi***

tämähän on ruosteessa
kyllähän minä tätä muka katselin ennen ostoa.. taisi olla pipo silmillä

kuskin ovessakin oli jotain alkua

pitääpä kysellä menisikö tehtaan piikkiin, minkähän ikäisiä autoja ne vielä korvaa? luulin että näistä ongelmista olisi jo päästy



Kuva





toinen mitattu tankillinen 9,9litraa sadalle


ilmansuodattimet tuli vaihdettua ötökättömiin versioihin joten pitäisi happi alkaa paremmin kulkemaan moottoriin ja kajuuttaan.
tuota sisäilman suodatin hommaa en ymmärrä.. isompi luukku nii ei olisi tarvinnut pistää puoliksi sitä suodatinta kun ei ne kunnolla sinne meinaa edes mahtua
S204 200CDI A -14
ex.
S203 200CDI A -05
S211 320CDI 4Matic -06
W164 280CDI A -06
S204 200CDI A -08
W211 200CDI A -03
W210 200CDI -00
W124 200D -90
Avatar
skibe
Viestit: 413
Liittynyt: 05.10.2005 10:20
Paikkakunta: paskakaupunni

Viesti Kirjoittaja skibe »

kahdeksan vuotta kuulemma joku raja nuihin ruostevikojen korjaukseen ja olisi kuulemma pitänyt olla täydellinen huoltokirja ja puolitoista tonnia rahaa per ovi :shock:
jos olisi ollut alle kahdeksan vuotinen auto, tämä on 9/2006

mitenhän se ajallaan tehty öljynvaihto liittyy näihin ruostekappaleisiin

just joo

olihan tuolla ebayssa ovia.. ja muuallakin


kävin muuten suomen autohuollossa vaihdatuttamassa istuimen tunnistimen kun tuota turvatyynynvaloa näytti

sehän on siinä saman oven takana kuin s-point..
ei kannata käydä..
meinasi tulla kahdenkymmenen tuuman heräteostos
S204 200CDI A -14
ex.
S203 200CDI A -05
S211 320CDI 4Matic -06
W164 280CDI A -06
S204 200CDI A -08
W211 200CDI A -03
W210 200CDI -00
W124 200D -90
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

skibe kirjoitti: ja ei saa lämmittää tyhjäkäynnillä autoa?
Miksei? :shock:
Avatar
skibe
Viestit: 413
Liittynyt: 05.10.2005 10:20
Paikkakunta: paskakaupunni

Viesti Kirjoittaja skibe »

Mika.T kirjoitti:
skibe kirjoitti: ja ei saa lämmittää tyhjäkäynnillä autoa?
Miksei? :shock:
En minä tiiä.. niin tuossa ohjekirjassa luki
S204 200CDI A -14
ex.
S203 200CDI A -05
S211 320CDI 4Matic -06
W164 280CDI A -06
S204 200CDI A -08
W211 200CDI A -03
W210 200CDI -00
W124 200D -90
Avatar
skibe
Viestit: 413
Liittynyt: 05.10.2005 10:20
Paikkakunta: paskakaupunni

Viesti Kirjoittaja skibe »

on se kone
ei paljoa lumet hidastele kun metsäteillä ajelee
mukisematta möyrii eteenpäin tasakaasulla eikä tarvi ylimääräistä kaasun polkemista kuten haldex

eipä ole kovin paljoa taikaa tuon ESP-napin takana, juuri kun saa luiston aikaiseksi nii ajonvakautus alkaa häiriköimään
muutenkin kun saman verran on vetoa edessä ja takana niin eipä sitä perä edellä mennäkkään.. melkeinpä on puskevaa sorttia tuo.
siksi se jako ainakin Ceessä ja Eessä taitaa olla se 45:55
mitenköhän tuo on sitten toteutettu kun jatkuva neliveto se on tuokin.
kerran tuota kysyin vito kauppiaalta niin naamasta näki ettei sillä ole mitään hajua

suomipirssi kerta on nii eihän siinä mitään varusteita ole, halogeenit lämmittää lumia.
hyllyltä löysin nuo jälkiasennusxenonit, ne oli siinä w211 nii ajattelinpa sitten nakata ne tuohon

kaikki toimii mukisematta, myös motonetin lediparkit
täytyi kyllä luovuttaa kun tuota vänkärin parkkia asentelin, en saanut pyöräytettyä sitä takaisin paikalleen.
valokeila noissa pitkissä on se suoraan eteenpäin.. kuten Eessäkin, sivuille ei paljoa valoa ole.. ainakaan riittävästi, aika turhaa laittaa xenonia pitkiin syttymisviiveen takia

vehollakin tuli käytyä näyttämässä vänkärin korroosio-ovea, samaa mallia se takaovikin on, kuskin puolella onkin ovet vaihdettu.. onko sitten joku nojaillut kylkeen
no euroja euroja pitäisi kuitenki olla, kuitenkin kuulemma viikoksi auto sinne parkkiin, joidenkin myrkkyjen kuivattelua.. pitää katsoa mille tässä alkaa
S204 200CDI A -14
ex.
S203 200CDI A -05
S211 320CDI 4Matic -06
W164 280CDI A -06
S204 200CDI A -08
W211 200CDI A -03
W210 200CDI -00
W124 200D -90
Avatar
skibe
Viestit: 413
Liittynyt: 05.10.2005 10:20
Paikkakunta: paskakaupunni

Viesti Kirjoittaja skibe »

mitattu kulutus 9,5


ikkunat huurtuu
moottoritiellä kun ajelee ja rampista ulos valoihin seisomaan nii vetää ikkunat huuruun melkeinpä välittömästi
suodattimen olen vaihtanut ja tallissa kuivatellut autoa ovet selällään

oliko näissä joitain räppänöitä josta ilma poistuu?
S204 200CDI A -14
ex.
S203 200CDI A -05
S211 320CDI 4Matic -06
W164 280CDI A -06
S204 200CDI A -08
W211 200CDI A -03
W210 200CDI -00
W124 200D -90
ePa-
Viestit: 38
Liittynyt: 24.5.2013 8:23
Paikkakunta: 90xxx

Viesti Kirjoittaja ePa- »

w163ssahan jonkun näköset räppänät on takakulmissa takapuskurin alla.

Oisko tässäkin?

Tai sitten sisusta on tosi märkä eikä kuivaminen ole "valmis" vielä. Oletko katsellu lattiaverhoilun alle, että löytyykö kosteita paikkoja esim jalkotiloissa joihin pääsee helposti käsiksi?
Avatar
skibe
Viestit: 413
Liittynyt: 05.10.2005 10:20
Paikkakunta: paskakaupunni

Viesti Kirjoittaja skibe »

ePa- kirjoitti: Oletko katsellu lattiaverhoilun alle, että löytyykö kosteita paikkoja esim jalkotiloissa joihin pääsee helposti käsiksi?
eipä ole kerinnyt

pitääpä tutkia kun joutaa
S204 200CDI A -14
ex.
S203 200CDI A -05
S211 320CDI 4Matic -06
W164 280CDI A -06
S204 200CDI A -08
W211 200CDI A -03
W210 200CDI -00
W124 200D -90
Avatar
skibe
Viestit: 413
Liittynyt: 05.10.2005 10:20
Paikkakunta: paskakaupunni

Viesti Kirjoittaja skibe »

Jotain hämminkiä löytyi tiistain koeajolla.

Itse sain saman vian aikaiseksi eilen.

kun auto on seissyt parkissa jonkun tovin, parkkipaikalta kun pääsee oikealle tielle ja tinttaa kaasun pohjaan niin alkaa ihmeellinen nykiminen, pienimpien vaihteiden ollessa päällä, 1vaihde tai 2vaihde
Auto meni sitten vikatilaan, ei antanut korkeita kierroksia.
uudelleen käynnistyksen jälkeen auto toimi normaalisti.

eli hetki täytyy ajella normaalisti jonka jälkeen voi suoristaa nilkkaa loppuun asti.


autossa on sen verran historiaa että ovat vianorilla vaihtaneet turbiinin eli uudehkot öljyt siellä on.

onkohan tuolla sitten oikea määrä öljyä? tiesivätköhän miten ne öljyt vaihdetaan näihin?
jossain joku kirjoitti että 7laatikko on tarkka öljyn määrän suhteen


joihinkin 7laatikoihinhan on tullut takaisinkutsuntoja jossa on vaihdettu öljypohja ja se "putki"

kyselin veholta onko tähän tehty.. ei kuulemma ole tällaisia kampanjoita ole mölliin, mikähän sitten ero
sitä kun saisi ryömittyä tuonne auton alle ja kurkattua kumpi öljypohja siellä on


muuten laatikko on toiminut hyvin
S204 200CDI A -14
ex.
S203 200CDI A -05
S211 320CDI 4Matic -06
W164 280CDI A -06
S204 200CDI A -08
W211 200CDI A -03
W210 200CDI -00
W124 200D -90
ePa-
Viestit: 38
Liittynyt: 24.5.2013 8:23
Paikkakunta: 90xxx

Viesti Kirjoittaja ePa- »

Jaha jaha.

Se ei siis ollutkaan ainutkertainen keissi. Saitko toistettua monta kertaa tuon vai vain kerran?

Mikäs tuo ö-pohja/putki juttu on? Täytyykö huolestua noista kun kuume on kova. Pihassa ei ole enää mölliä joten kuume on kova.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Laatikoissa ei ihmeempää, mutta öljyt kannattaa seiskavaihteiseen vaihdattaa vähintäänkin ajallaan (60tkm välein) tai mieluummin jopa tiheämpään.
oulaistenliikenne.fi
Avatar
skibe
Viestit: 413
Liittynyt: 05.10.2005 10:20
Paikkakunta: paskakaupunni

Viesti Kirjoittaja skibe »

ePa- kirjoitti:Jaha jaha.

Se ei siis ollutkaan ainutkertainen keissi. Saitko toistettua monta kertaa tuon vai vain kerran?

Mikäs tuo ö-pohja/putki juttu on?
empä saanut kuin kerran tuon vian aikaiseksi
voihan tuo johtua jostain muustakin kuin laatikosta.. johonkin tähden nokkaan pitäisi jaksaa kiikuttaa


se putki laitetaan sinne ö-pohjan sisälle
sen kautta valuu ylimääräinen öljy pois.. ja öljyn pitäisi silloin olla 45asteista

öljyropun kauttahan tuonne uudet öljyt survotaan
en tasan tarkkaan tiedä vaihto-operaation vaiheista

joku video oli juutubbessa


voisi melkein tänne jonnekkin kirjoittaa tuonkin homman kunhan tietää täysin mitä pitäisi tehdä


ePa- kirjoitti:Täytyykö huolestua noista kun kuume on kova. Pihassa ei ole enää mölliä joten kuume on kova.
eiköhän se näin ole että jokaisia autoja ja osia tehdään maanantaisin
ei sitä ikinä tiedä milloin mikäkin pommi tulee vastaan.. toiset toimii ja toiset ei


kyllä mä tuossa yks päivä mietin että ihan hyvin olisi tullut toimeen sillä 124 200Deellä :rock:
S204 200CDI A -14
ex.
S203 200CDI A -05
S211 320CDI 4Matic -06
W164 280CDI A -06
S204 200CDI A -08
W211 200CDI A -03
W210 200CDI -00
W124 200D -90
Avatar
skibe
Viestit: 413
Liittynyt: 05.10.2005 10:20
Paikkakunta: paskakaupunni

Viesti Kirjoittaja skibe »

löpöä on mennyt semmoset 9,6-10,3litraa sadalle

näyttäisi siltä että joutuu hommaamaan sen starin itsellekkin.
yritin tuolla OBD-mokkula torque yhdistelmällä katsoa laatikon lämpötilaa.. eipä onnistunut. 5vaihteisen lämmöt kyllä pystyi katsomaan.

jotain anturiherjoja sinne oli ilmestynyt


kummallisia himoja ilmassa.. tekisi mieli kurkata venttiilipöydän sisälle kun sitä tuskin on kukaan putsaillut


öljyt tuli vaihdettua koneeseen.. ja kesälomaksi ompi suunnitteilla öljynlauhduttimen tutkinta


pitäähän sitä jotain harrastuksia olla :)
S204 200CDI A -14
ex.
S203 200CDI A -05
S211 320CDI 4Matic -06
W164 280CDI A -06
S204 200CDI A -08
W211 200CDI A -03
W210 200CDI -00
W124 200D -90
Avatar
skibe
Viestit: 413
Liittynyt: 05.10.2005 10:20
Paikkakunta: paskakaupunni

Viesti Kirjoittaja skibe »

oivoivoi :lol:

Kuva

käytin kaikkia liittimiä irti erikseen ja yhtäaikaa, samanlaista herjaa lainatähti moittii että oikosulussa,
moottorin johtosarja näyttää ehyeltä mutta tutkinta jatkuu,
hehkureleestä en älynny käyttää johtoa irti.. ainakin siinä on vikaa kun joskus on pitkiä startteja ollut kylmänä, voisikohan siellä olla johtimia yhdessä


mistä nuista co.uk.ebayn hehkutulpista tietää kannattaisko niitä tilata?
kaikki 6tulppaa reilu 60e posteineen.. hiukan halvempaa kuin täällä
S204 200CDI A -14
ex.
S203 200CDI A -05
S211 320CDI 4Matic -06
W164 280CDI A -06
S204 200CDI A -08
W211 200CDI A -03
W210 200CDI -00
W124 200D -90
Avatar
skibe
Viestit: 413
Liittynyt: 05.10.2005 10:20
Paikkakunta: paskakaupunni

Viesti Kirjoittaja skibe »

olihan se tiedossa tästä v6:sta,
kesälomalla oli tarkoitus tämä öljyn sotkemisremontti tehdä mutta sepä tuli sitten nyt vastaan

läppämoottori jumissa, oli polttanut sulakkeen
toiselta puolelta imuläpät jumissa

eli nyt on läpät poissa käytöstä
läppämoottori on ihan toisaalla heilumassa
samallahan se öljynlauhdutin hommakin siinä meni
hehkut plus rele
ja laatikkoon meni kolme solenoidia uusiksi


nyt sitten katotaan että kuka maksaa mitäkin
S204 200CDI A -14
ex.
S203 200CDI A -05
S211 320CDI 4Matic -06
W164 280CDI A -06
S204 200CDI A -08
W211 200CDI A -03
W210 200CDI -00
W124 200D -90
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maasturit, Tavara-autot ja Pikkubussit”