Hondamiehen elämää, autonvaihtoa ilmassa.
Hondamiehen elämää, autonvaihtoa ilmassa.
Taustaa vähän topikkia koskien:
Oli alunperin ostoilmoitus 7-paikkaisesta dieseli autosta, vajaat kaksi kuukautta selasin interweppiä, nettiauton tarjonta tuli opeteltua ulkoa.
Sitten Laihialta löytyi ilmoituksen mukaan Seat Alhambra, 1.9tdi ja mittarissa
465000km.
Vuosimalli armon vuojelta 1998, onkohan tämä nyt violetti väritys.
Mikki Hiiri ois oiva nimitys tälle autolle, varmaan joku hoksaakin mistä vois johtua:
Laitetaan heti alkuun tähän huoltoja mitä on tehty:
+Lämmitettävä tuulilasi vaihdettu, 2012.
+Ebersbähher uusittu, 2013.
+Kannentiiviste liikkeessä 315tkm kohtalla, 2008.
+Ilmastointi huollettu, 2009.
+Iskarit joka nurkkaan, 2012.
+Laturi vaihdettu uuteen, 2013.
+Jakopää+vesipumppu vaihdettu 410tkm, seuraava vaihto 500tkm.
Ja perään tiedossa olevat viat:
-Ilmastoinnin alipaineletku hankautunut puhki pohjapanssarin kohdalta.
-Ruostetta takaluukun alareunassa.
-Akku huono.
-Sahauttaa lämpimänä 2-5 sekuntia.
Ensimmäinen kokemus oli Laihia-Tyrnävä väli, pysähdyksineen 4t 47minuuttia.
Ostettaessa oli tankki puolessa välissä (uskomatonta, nuukapihista kunnasta kun ostin). Keskikulutus näytti koeajon+kotimatkan 428km lukemaksi kotipihassa 5.2l / 100km.
Tankkiin jäi pikkusen vajaa puolet lähtötilanteesta, eli reilu neljäsosa kului tankin kokonaismäärästä. Keskituntinopeus 76km/h, ei ohituksia.
Myyjällä auto ollut 6 vuotta, ja laittoi uudemman samanlaisen tilalle. Tolkun mies, terve vain sinne.
Ajossa seatti on eleetön, joskin rengasmelu on kohtalaisen kova kapiinissa. Eberi toimii automaattisesti, vain ajon aikana. On muuten lämmin!
Yli tuhat kilometriä ajaa tankillisella, myyjän kokemukseen perustuen. Voi pitää paikkansa, on melko pihi kuluttamaan.
Tilat ovat loistavat, Keskiverto aikuinen mahtuu jopa viimeiselle penkkiriville istumaan ilman ponnisteluja, sivuttaistilaakin on kohtalaisesti penkkien välissä.
Pikalukoilla olevat penkit muuntautuvat jouhevasti, 90x200cm runkosänky mahtuu etupenkkiä siirtämällä sisään.
Ajotuntuma oli aika neutraali kaikenkaikkiaan, ei herättänyt tunteita puolesta/vastaan. Ei kilise,kolise tai muutenkaan pärrää.
Tarina jatkuu.
Oli alunperin ostoilmoitus 7-paikkaisesta dieseli autosta, vajaat kaksi kuukautta selasin interweppiä, nettiauton tarjonta tuli opeteltua ulkoa.
Sitten Laihialta löytyi ilmoituksen mukaan Seat Alhambra, 1.9tdi ja mittarissa
465000km.
Vuosimalli armon vuojelta 1998, onkohan tämä nyt violetti väritys.
Mikki Hiiri ois oiva nimitys tälle autolle, varmaan joku hoksaakin mistä vois johtua:
Laitetaan heti alkuun tähän huoltoja mitä on tehty:
+Lämmitettävä tuulilasi vaihdettu, 2012.
+Ebersbähher uusittu, 2013.
+Kannentiiviste liikkeessä 315tkm kohtalla, 2008.
+Ilmastointi huollettu, 2009.
+Iskarit joka nurkkaan, 2012.
+Laturi vaihdettu uuteen, 2013.
+Jakopää+vesipumppu vaihdettu 410tkm, seuraava vaihto 500tkm.
Ja perään tiedossa olevat viat:
-Ilmastoinnin alipaineletku hankautunut puhki pohjapanssarin kohdalta.
-Ruostetta takaluukun alareunassa.
-Akku huono.
-Sahauttaa lämpimänä 2-5 sekuntia.
Ensimmäinen kokemus oli Laihia-Tyrnävä väli, pysähdyksineen 4t 47minuuttia.
Ostettaessa oli tankki puolessa välissä (uskomatonta, nuukapihista kunnasta kun ostin). Keskikulutus näytti koeajon+kotimatkan 428km lukemaksi kotipihassa 5.2l / 100km.
Tankkiin jäi pikkusen vajaa puolet lähtötilanteesta, eli reilu neljäsosa kului tankin kokonaismäärästä. Keskituntinopeus 76km/h, ei ohituksia.
Myyjällä auto ollut 6 vuotta, ja laittoi uudemman samanlaisen tilalle. Tolkun mies, terve vain sinne.
Ajossa seatti on eleetön, joskin rengasmelu on kohtalaisen kova kapiinissa. Eberi toimii automaattisesti, vain ajon aikana. On muuten lämmin!
Yli tuhat kilometriä ajaa tankillisella, myyjän kokemukseen perustuen. Voi pitää paikkansa, on melko pihi kuluttamaan.
Tilat ovat loistavat, Keskiverto aikuinen mahtuu jopa viimeiselle penkkiriville istumaan ilman ponnisteluja, sivuttaistilaakin on kohtalaisesti penkkien välissä.
Pikalukoilla olevat penkit muuntautuvat jouhevasti, 90x200cm runkosänky mahtuu etupenkkiä siirtämällä sisään.
Ajotuntuma oli aika neutraali kaikenkaikkiaan, ei herättänyt tunteita puolesta/vastaan. Ei kilise,kolise tai muutenkaan pärrää.
Tarina jatkuu.
Viimeksi muokannut Hese126, 10.6.2017 12:50. Yhteensä muokattu 12 kertaa.
Tuuria kuin Aku Ankalla.
s211, 270cdi,7-p.A
ex-Honda Shuttle -97, 2.2i A 7-p.
1500S 2105 lada -95, navetassa.
® Mesen linttaklubi -Kuluttaa ja kans kulukee.
s211, 270cdi,7-p.A
ex-Honda Shuttle -97, 2.2i A 7-p.
1500S 2105 lada -95, navetassa.
® Mesen linttaklubi -Kuluttaa ja kans kulukee.
Jos ostat pakuksi muutetun varmista ensin että on ollut tehtaan jäljiltä / Suomeen ensimmäistä kertaa rekisteröitäessä 7 hengen, muuten ei välttämättä onnistu muuttaa takaisin 7-paikkaiseksi.
Joissain automerkeissä/malleissa saattaa myös kantavuus rajoittaa paikkalukua koska enää ei tunneta tilapäisistuimia vaan autoon tulee 7 varsinaista istumapaikkaa. Tämä siis edelleen jos pakua muutetaan takaisin 7 hengen henkilöautoksi.
Joissain automerkeissä/malleissa saattaa myös kantavuus rajoittaa paikkalukua koska enää ei tunneta tilapäisistuimia vaan autoon tulee 7 varsinaista istumapaikkaa. Tämä siis edelleen jos pakua muutetaan takaisin 7 hengen henkilöautoksi.
oulaistenliikenne.fi
vielä on tarve.
pari vaihtoehtoa tullutkin mutta nyt mietitään ihan rauhassa ja ostetaan se "paras" vaihtoehto.
mitään ei siis ole vielä hylätty/hyväksytty.
h
pari vaihtoehtoa tullutkin mutta nyt mietitään ihan rauhassa ja ostetaan se "paras" vaihtoehto.
mitään ei siis ole vielä hylätty/hyväksytty.
h
Tuuria kuin Aku Ankalla.
s211, 270cdi,7-p.A
ex-Honda Shuttle -97, 2.2i A 7-p.
1500S 2105 lada -95, navetassa.
® Mesen linttaklubi -Kuluttaa ja kans kulukee.
s211, 270cdi,7-p.A
ex-Honda Shuttle -97, 2.2i A 7-p.
1500S 2105 lada -95, navetassa.
® Mesen linttaklubi -Kuluttaa ja kans kulukee.
Edelleen, pari mielenkiintoista meni kaupaksi jo ennenkuin kerkesin paikanpäälle.
Diesel,ilmastointi,7+ paikkaa. Siinäpä kriteerit, aika vähän alle 3 tonnin hintaluokassa.
H
Diesel,ilmastointi,7+ paikkaa. Siinäpä kriteerit, aika vähän alle 3 tonnin hintaluokassa.
H
Tuuria kuin Aku Ankalla.
s211, 270cdi,7-p.A
ex-Honda Shuttle -97, 2.2i A 7-p.
1500S 2105 lada -95, navetassa.
® Mesen linttaklubi -Kuluttaa ja kans kulukee.
s211, 270cdi,7-p.A
ex-Honda Shuttle -97, 2.2i A 7-p.
1500S 2105 lada -95, navetassa.
® Mesen linttaklubi -Kuluttaa ja kans kulukee.
Venttoni! Hei, mulla olisi hyvä Skoda, jolla ei oo ajettu vasta kuin jokunen km yli 480 tkmFenton kirjoitti:Mullahan olis toi farmi-väyrynen, frouva haluais vaihteeksi jotain muuta. Paljonkohan tuosta kehtais pyytää..?
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
no katos, minä ajattelin sen tuone mun s123/lada topikin perrään ämpätä huomenna.Pappi kirjoitti:Kirjota Hessu kokemuksia ja muokkoo otsikkoa sopivaksi.
se ku valamiiksi oikian katekorian alla, keskustelua muista merkeistä!
Tuuria kuin Aku Ankalla.
s211, 270cdi,7-p.A
ex-Honda Shuttle -97, 2.2i A 7-p.
1500S 2105 lada -95, navetassa.
® Mesen linttaklubi -Kuluttaa ja kans kulukee.
s211, 270cdi,7-p.A
ex-Honda Shuttle -97, 2.2i A 7-p.
1500S 2105 lada -95, navetassa.
® Mesen linttaklubi -Kuluttaa ja kans kulukee.
Joo eipä tuota ulkonäköseikkojen vuoksi tullu laitettua.
Ensimmäiseen ongelmaankin pääsee paneutumaan, akun/latauksen merkkivalo killottaa himmeästi, latausjännite 12.64 volttia.
Akku vaihdettu kun myyjän mukaan se oli huono, mutta enemmänkin vaikuttaa lataukseen liittyvältä. Laturi uusittu vuosi-kaks sitten, oisko sieltä säätäjä rikki.
Valot kirkastui kaasuttelulla.
Ensimmäiseen ongelmaankin pääsee paneutumaan, akun/latauksen merkkivalo killottaa himmeästi, latausjännite 12.64 volttia.
Akku vaihdettu kun myyjän mukaan se oli huono, mutta enemmänkin vaikuttaa lataukseen liittyvältä. Laturi uusittu vuosi-kaks sitten, oisko sieltä säätäjä rikki.
Valot kirkastui kaasuttelulla.
Tuuria kuin Aku Ankalla.
s211, 270cdi,7-p.A
ex-Honda Shuttle -97, 2.2i A 7-p.
1500S 2105 lada -95, navetassa.
® Mesen linttaklubi -Kuluttaa ja kans kulukee.
s211, 270cdi,7-p.A
ex-Honda Shuttle -97, 2.2i A 7-p.
1500S 2105 lada -95, navetassa.
® Mesen linttaklubi -Kuluttaa ja kans kulukee.
Jees, ilmeisesti se nyt sitte tuo laturi (motonet) 120A on tiensä päässä, mitä vag-forumeita lueskelin.
Kierroksilla kirkastuu lamput ja jää palamaan kirkkaasti, samalla syttyy himmeänä akun merkkivalo ja latausjännite alle 13v, ei merkitystä kierrosten määrällä saatika kuormalla.
Rekisteröinnissä myös pieni ongelma, ei ollutkaan uusin luovari joten viikon karenssiaika jonka jälkeen paperit saapuu postitse.
Mitään hämärää tässä ei kuitenkaan ollut, huolimattomuutta/tietämättömyyttä enemmänkin.
H
Kierroksilla kirkastuu lamput ja jää palamaan kirkkaasti, samalla syttyy himmeänä akun merkkivalo ja latausjännite alle 13v, ei merkitystä kierrosten määrällä saatika kuormalla.
Rekisteröinnissä myös pieni ongelma, ei ollutkaan uusin luovari joten viikon karenssiaika jonka jälkeen paperit saapuu postitse.
Mitään hämärää tässä ei kuitenkaan ollut, huolimattomuutta/tietämättömyyttä enemmänkin.
H
Tuuria kuin Aku Ankalla.
s211, 270cdi,7-p.A
ex-Honda Shuttle -97, 2.2i A 7-p.
1500S 2105 lada -95, navetassa.
® Mesen linttaklubi -Kuluttaa ja kans kulukee.
s211, 270cdi,7-p.A
ex-Honda Shuttle -97, 2.2i A 7-p.
1500S 2105 lada -95, navetassa.
® Mesen linttaklubi -Kuluttaa ja kans kulukee.
Tuosa kyllä lukee bosch lätkässä, liekö se muuttaa asiaa? Mutta tosiaan motonetin latureista ei oo pelkkää hyvää tietoa.markoala kirjoitti:Nuo elstockin laturit on usein rikki heti takuun jälkeen. Surkeita.
H
Tuuria kuin Aku Ankalla.
s211, 270cdi,7-p.A
ex-Honda Shuttle -97, 2.2i A 7-p.
1500S 2105 lada -95, navetassa.
® Mesen linttaklubi -Kuluttaa ja kans kulukee.
s211, 270cdi,7-p.A
ex-Honda Shuttle -97, 2.2i A 7-p.
1500S 2105 lada -95, navetassa.
® Mesen linttaklubi -Kuluttaa ja kans kulukee.
Niin minunkin w201:n edellisessä ja uudessa. Vaikka molemmat on elstockin laatikosta lähtöisin. Osaavat säästää boschin merkeillä olevat muovikopat. Ensimmäinen kesti n. 5000 km/ yli vuoden. Takuu 1v. Toinen on jo mennyt lähelle 2v. Seuraava ei ole Elstockin korjaama. Järkevään hintaan kun ei nopeasti saanut mitään muuta tästä lähiseuduilta niin samaa romua tuli viimeeksi.
Seatilla vain ajeltu menemään, laturi temppuaa edelleen samanlailla, ei korjata ennenku hajoaa
4tkm nyt tullut mittariin, senverran hektistä ollut etten ole kirjannu ylös kulutuksia. Ajotietokone kertoo 4012km keskikulutukseksi 6.8l/100km.
Saattaahan tuo pitää paikkansakin, halpaa se minun mielestä on ollut tämä ajo.
H
4tkm nyt tullut mittariin, senverran hektistä ollut etten ole kirjannu ylös kulutuksia. Ajotietokone kertoo 4012km keskikulutukseksi 6.8l/100km.
Saattaahan tuo pitää paikkansakin, halpaa se minun mielestä on ollut tämä ajo.
H
Tuuria kuin Aku Ankalla.
s211, 270cdi,7-p.A
ex-Honda Shuttle -97, 2.2i A 7-p.
1500S 2105 lada -95, navetassa.
® Mesen linttaklubi -Kuluttaa ja kans kulukee.
s211, 270cdi,7-p.A
ex-Honda Shuttle -97, 2.2i A 7-p.
1500S 2105 lada -95, navetassa.
® Mesen linttaklubi -Kuluttaa ja kans kulukee.
Suurella mielenkiinnolla jään odottamaan tämän topiksin etenemistä, sillä jos iskee tila-auton tarvetta (toivottavasti ei), niin miksei tälläistäkin. Itellä tuo Skoda Octavian 1,9 VAG'gilainen TDi on ollut yllättävän hyväkäytöksinen ja nuukapihi kulutukselta.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
Tämä on ollut kyllä positiivinen tuttavuus, mahtavaa halpaa ajoa oikeasti ison auton tiloissa.
On ollut 7 aikuista, 2 aikuista +5 lasta ja kaikki mahdolliset variaatiot mukana ja eikun kovaa ajoa.
On ollut 7 aikuista, 2 aikuista +5 lasta ja kaikki mahdolliset variaatiot mukana ja eikun kovaa ajoa.
Tuuria kuin Aku Ankalla.
s211, 270cdi,7-p.A
ex-Honda Shuttle -97, 2.2i A 7-p.
1500S 2105 lada -95, navetassa.
® Mesen linttaklubi -Kuluttaa ja kans kulukee.
s211, 270cdi,7-p.A
ex-Honda Shuttle -97, 2.2i A 7-p.
1500S 2105 lada -95, navetassa.
® Mesen linttaklubi -Kuluttaa ja kans kulukee.
Noniin, ensimmäinen oikea ongelma.
20 minuuttia 10 asteen pakkasessa ajelua webasto/eberi kokoajan puhaltaen:
vesiletkut konehuoneessa kylmät, sisälle ei tule häävin kädenlämpöistä ja moottorin lämpötila näyttää n. 45 astetta.
Oisko tuolla termari rikki tai kenno tukossa?
Vedet näyttäs olevan kuitenkin koneessa eikä kerrytä paineita paisariin. Jos siitä tarttis tehä järjestelmän pesu...
H
20 minuuttia 10 asteen pakkasessa ajelua webasto/eberi kokoajan puhaltaen:
vesiletkut konehuoneessa kylmät, sisälle ei tule häävin kädenlämpöistä ja moottorin lämpötila näyttää n. 45 astetta.
Oisko tuolla termari rikki tai kenno tukossa?
Vedet näyttäs olevan kuitenkin koneessa eikä kerrytä paineita paisariin. Jos siitä tarttis tehä järjestelmän pesu...
H
Tuuria kuin Aku Ankalla.
s211, 270cdi,7-p.A
ex-Honda Shuttle -97, 2.2i A 7-p.
1500S 2105 lada -95, navetassa.
® Mesen linttaklubi -Kuluttaa ja kans kulukee.
s211, 270cdi,7-p.A
ex-Honda Shuttle -97, 2.2i A 7-p.
1500S 2105 lada -95, navetassa.
® Mesen linttaklubi -Kuluttaa ja kans kulukee.
Mää kun olen hesen hengenheimolainen tuon oman diisseli Alhambran kanssa, niin voin hyvin vahvistaa hesen sanoman. Mulla ei ole lisälämppäriä ja kyllä nuo lämmöt nousee talvipakkasilla hiiiiiiiiiiiitaaaaaaaasti. Eli Dealerin Skoda-saunaa (olikos se Skoda vai joku muu?) ei todellakaan pääse syntymään.