Teemun S204

Avatar
tn62634
Viestit: 635
Liittynyt: 27.11.2010 23:30
Paikkakunta: Pälkäne

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Tässä mennään Hampurin läpi. Voin ladata Youtubeen lisääkin, jos joku innostuisi vaikka matkustamaan autolla sinne.

Hampurin läpiajo A24:n päästä Kieler Strasselle:
Sievekingsallee - Bürgerweide - Spaldingstraße - Amsinckstraße - Willy-Brandt-Straße - Ludwig-Erhard-Straße - Millerntordamm - Reeperbahn - Holstenstraße - Kieler Straße


http://youtu.be/mrDsNJo2gas
Avatar
tn62634
Viestit: 635
Liittynyt: 27.11.2010 23:30
Paikkakunta: Pälkäne

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Tässä ajetaan Länsi-Berliinissä Kurfurstendamm ja Tauenzienstrasse läpi ja siitä vielä Potsdamer Platzille. Keisari Vilhelmin muistokirkkoa ennen pari R8:a öykkäröi liikenteessä ja A6:sen kanssa on karvakädellä vähän sanaharkkaa... :D

http://youtu.be/LGh6WlwIKao
Avatar
C-Klasse
Viestit: 918
Liittynyt: 27.1.2007 20:54
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja C-Klasse »

Oon kävelly rouvan kans tuon Ku´Dammin päästä päähän, aika pitkä katu. Meinas usko loppua :D
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
Avatar
tn62634
Viestit: 635
Liittynyt: 27.11.2010 23:30
Paikkakunta: Pälkäne

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Etusivuikkunat on tummennettu tänään:

Kuva
Avatar
nix0n
aktiivimeseläinen
Viestit: 1286
Liittynyt: 08.3.2013 13:44
Paikkakunta: Kymi

Viesti Kirjoittaja nix0n »

Hyvältä näyttää!
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
lapinpöllö
Viestit: 3
Liittynyt: 27.8.2014 18:41
Paikkakunta: Merilapin Monaco

Viesti Kirjoittaja lapinpöllö »

Niin näyttää! Ja samalla vahvisti omaa päätöstä entisestään että 50% kalvo on sivulaseihin just hyvä. Kiitos kuvasta Teemu! Huomenna mullakin lasit on sitten tummennettu. 8)
Avatar
tn62634
Viestit: 635
Liittynyt: 27.11.2010 23:30
Paikkakunta: Pälkäne

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Kiitos. Ei kai tämä sen kummempaa tuunausta tarvi.

AMG-paketti ja nuo 18" vanteet ovat käyttöautoon hyvät. Madallus ja tuumaa isommat oikean AMG:n vanteet olisivat näön puolesta jo jotain, mutta ne maksavat minulle kyllä liikaa.
Avatar
tn62634
Viestit: 635
Liittynyt: 27.11.2010 23:30
Paikkakunta: Pälkäne

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Taas oman auton ratissa, kun isän autoon tuli veropäätös ja hain tarrakilvet. Niillä nyt sitten voi ajella vielä pitkään.

Sen sijaan oma auto tuntuu myös hyvältä. Vaihtelua musta sisusta vaaleaan verrattuna ja 34 lisähevosvoimaa jopa tuntuu takapuolessa. :)
Avatar
tn62634
Viestit: 635
Liittynyt: 27.11.2010 23:30
Paikkakunta: Pälkäne

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Asensin tänään liikennemerkkitunnistimen toimintaan. Tilasin Valko-Venäjältä piuhasarjan Comandin ja alkuperäisen liittimen väliin, jolla nopeusrajoitukset näkyvät tuulilasikameran perusteella ilman että kartta-aineiston nopeusrajoitustietoa tarvitaan. Toimii siis nyt Suomessakin tällä systeemillä.

Asennus oli vähän ikävä erityisesti takaisinkiinnityksen osalta, kun Comandin takana ei ole johdoille liikaa tilaa. Itse piuhaliitokset olivat ihan lasten leikkiä, mutta muu purku ja kasaus hieman ikävämpää, kun en ollut ennen tätä tehnyt.

Samalla piuhalla näkyy nyt myös DVD auton liikkuessa, mutta se nyt on vähän turha.
star-man
Viestit: 15
Liittynyt: 23.6.2013 20:16

Viesti Kirjoittaja star-man »

Olisi tarvetta samalle modille, onko mitään linkkiä, mistä ko. piuhan voisi löytää? Piuhaa käyttämälläkö ei tarvitse tehdä mitään star-ohjelmointeja?
Avatar
tn62634
Viestit: 635
Liittynyt: 27.11.2010 23:30
Paikkakunta: Pälkäne

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

http://www.ebay.com/itm/Mercedes-Speed- ... 1291408980

Tämä ei toimi sitten yhtä hyvin kuin karttapohjaisen nopeustiedon kanssa. Nopeusrajoitus ei jää muistiin Comandin ruudulle vaan häviää hetken kuluttua. Mitään ohjelmointeja ei tarvita.
204
Viestit: 662
Liittynyt: 19.4.2008 19:40

Viesti Kirjoittaja 204 »

tn62634 kirjoitti:Asensin tänään liikennemerkkitunnistimen toimintaan. Tilasin Valko-Venäjältä piuhasarjan Comandin ja alkuperäisen liittimen väliin, jolla nopeusrajoitukset näkyvät tuulilasikameran perusteella ilman että kartta-aineiston nopeusrajoitustietoa tarvitaan. Toimii siis nyt Suomessakin tällä systeemillä.

Asennus oli vähän ikävä erityisesti takaisinkiinnityksen osalta, kun Comandin takana ei ole johdoille liikaa tilaa. Itse piuhaliitokset olivat ihan lasten leikkiä, mutta muu purku ja kasaus hieman ikävämpää, kun en ollut ennen tätä tehnyt.

Samalla piuhalla näkyy nyt myös DVD auton liikkuessa, mutta se nyt on vähän turha.
Tarkennatko vähän tuota johdotusta?
Elikkä mistä menee minnekin ja onko kyin yksi piuha?
Onko tuossa ebayn sarjassa kaikki mukana?
Oishan tuo kiva toiminta .
Tuleeko minkaanlaista huomautusta äänen muodossa,kun nopeus tulee näytölle.?
Uudessa c se jotenkin ilmaisi äänen muodossa ,vaan kun en nyt muista miten.
o enpä katsonut tuota kuvitusta linkistä.
Onko noin helppo touhu?
Miten sen mööpelin saa irti kojelaudasta.
Asennusohjeet selkokielellä.
Kiitos.
Avatar
tähtikuljettaja
Mersuvelho
Viestit: 1912
Liittynyt: 05.11.2006 19:30
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Viesti Kirjoittaja tähtikuljettaja »

Off topikia mutta ei kai se uusi C piipittele kun nopeusrajoitus tulee näyttöön? Liikennemerkki vaan näkyy jonkin aikaa mittaristossa ja navi-näytölle (ja HUD:iin) pitäisi jäädä pysyvästi.

Navigaattori piippaa nopeusvalvontakamerasta, jos sille on syötetty kameratolppien tiedot, olisko tuosta ollut kyse?
Avatar
tn62634
Viestit: 635
Liittynyt: 27.11.2010 23:30
Paikkakunta: Pälkäne

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

204 kirjoitti: Tarkennatko vähän tuota johdotusta?
Elikkä mistä menee minnekin ja onko kyin yksi piuha?
Onko tuossa ebayn sarjassa kaikki mukana?
Oishan tuo kiva toiminta .
Tuleeko minkaanlaista huomautusta äänen muodossa,kun nopeus tulee näytölle.?
Uudessa c se jotenkin ilmaisi äänen muodossa ,vaan kun en nyt muista miten.
o enpä katsonut tuota kuvitusta linkistä.
Onko noin helppo touhu?
Miten sen mööpelin saa irti kojelaudasta.
Asennusohjeet selkokielellä.
Kiitos.
Comandin takana on yksi neliömäinen liitin, joka irroitetaan. Tässä isossa liittimessä on useita erillisiä liittimiä. Näistä kolme otetaan irti ja laitetaan filtterissä olevaan vastaavaan liittimeen. Kaksi isompaa alhaalta (musta ja valkoinen?) ja yksi pienempi musta ylhäältä, jossa on kaksi oranssia johtoa. Vikaan ei voi mennä, koska filtterin liittimessä ei ole ylimääräisiä koloja. Liittimet irti niistä kohdista joihin ne voi filtterin liittimeen asentaa ja niitä on kolme. Filtterin urospuoli tulee tämän jälkeen Comandiin ja Comandin uros filtteripiuhan naaraaseen. Kaikki on mukana.

Ei se nopeusrajoitus mitään ääniä päästä eikä kuulukaan. Toimii vain kameran perusteella ja nopeusmittariin tulee hetkeksi nopeusrajoitus näkyviin ja Comandiin vähän pidemmäksi aikaa, jos se on ruksitettu Comandin navigaattorivalikosta päälle. Nopeusrajoitus ei jää Comandin ruutuun kovin pitkäksi aikaa kuten sen kuuluisi vaan poistuu ilmeisesti muutaman sadan metrin jälkeen. Mitään logiikkaa en ole tähän löytänyt koska se häviää siitä. Täydellisessä toiminnassa se jäisi ruutuun seuraavaan rajoitukseen tai rajoituksen poistumiseen asti.

Comand lähtee irti siten, että oikeasta reunasta alkaen kammetaan kojetaulun koristelista irti alareunasta vetämällä. Sitten ilmasuulakkeissa on ulkoreunoissa kaksi haittaa, joita pitää kammeta ulospäin esim. ruuvimeisselillä. Tämän lisäksi suulakkeiden lähellä on vastaavia kiinnitysklipsejä kuin muuallakin, jotka lähtevät vain vetämällä. Lista voi olla vähän tiukassa. Kun järki loppuu, otetaan voima käyttöön :)

Sitten Comandin etureunassa päällä on kaksi torxia, jotka ovat pitkällä kierteellä. Ne ruuvataan lähes auki asti ja painetaan joko ruuvista tai sen edessä olevasta metallisesta haitasta alas, jonka jälkeen Comand liukuu ulos kelkastaan kevyesti ihan käsin vetämällä. Pitää olla ihan alas ruuvatut ruuvit, että lähtee irti.

Comandin oikeassa kyljessä on yksi liiitin, jonka otin irti. Tämän lisäksi irroitin sen ison liittimen, muutin piuhojen paikat oikeiksi ja laitoin kiinni. Asennus takaisin oli hankalaa, koska piuhoille ei ole liikaa tilaa. Isolle ylimääräiselle liittimelle oli tilaa laitteen alla ja lopulta suostui menemään paikalleen. Asennus itsessään on helppo, mutta takaisin laitto oli kyllä vähän hankala tilanahtauden vuoksi ja ei mennyt kuin youtuben esittelyvideoilla. Piuhojen rikkoutumisvaara tässä vaiheessa on ilmeinen.
204
Viestit: 662
Liittynyt: 19.4.2008 19:40

Viesti Kirjoittaja 204 »

Kiitos tiedoista,oliko jo tuo juu tupen video jo täällä,jossakin? 8)
Avatar
tn62634
Viestit: 635
Liittynyt: 27.11.2010 23:30
Paikkakunta: Pälkäne

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Asensin kiertovesipumpullisen TT Thermo -moottorinlämmittimen tänään. Watteja on 1850 niin pitäisi letkuissa jotain tapahtuakin.
Avatar
tn62634
Viestit: 635
Liittynyt: 27.11.2010 23:30
Paikkakunta: Pälkäne

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Kuva

Kuva

Lämmitin mahtuu paisuntasäiliön alle ja kiinnitin sen yksinkertaisesti naulauslevykkeellä maadoituspistokkeeseen. :) Liittimet ovat lämmittimessä 16 mm ja Mersussa letku on 19 mm. Käytin supistuksia liitoksissa ja yksi ryssänmutkaliitinkin piti laittaa lämmittimen ulostulopuolelle.

Vaihtoehtoisiakin asennustapoja varmasti on, mutta tuohon se menee suht kivuttomasti, mutta vaatii puoli metriä letkua ja pari mutkaletkun pätkää.
Avatar
tn62634
Viestit: 635
Liittynyt: 27.11.2010 23:30
Paikkakunta: Pälkäne

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Oli sytyttänyt tänään vikavalon sadan kilometrin ajon jälkeen. Kuittasin sen äsken Bilteman testerillä. Pitää kohta käydä heittämässä koeajolenkki kunhan ensin saan Hampurin tuliaisen pihaan lumitöiden jälkeen.

Onneksi pihassa seisoo hätävarana todellinen kilometrinnielijä. 1990 Toyota Carina II 1.6 GLi 565000 km.
Avatar
GW
Viestit: 142
Liittynyt: 26.5.2007 13:29
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja GW »

tn62634 kirjoitti:Asensin kiertovesipumpullisen TT Thermo -moottorinlämmittimen tänään. Watteja on 1850 niin pitäisi letkuissa jotain tapahtuakin.
Saako tuollaista tavallista "suojaamatonta" verkkojohtoa käyttää ajoneuvoasennuksiin? Jostain olisi jäänyt sellainen muistikuva, että pitäisi olla ns. "panssarikaapelia". :roll:
200 CDI klassikko varusteilla
Avatar
tn62634
Viestit: 635
Liittynyt: 27.11.2010 23:30
Paikkakunta: Pälkäne

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

En tiedä. Oletan viranomaisen valvovan mitä Suomessa myydään.

Ja vikavalokaan ei enää syttynyt.
Avatar
tähtikuljettaja
Mersuvelho
Viestit: 1912
Liittynyt: 05.11.2006 19:30
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Viesti Kirjoittaja tähtikuljettaja »

GW kirjoitti: Saako tuollaista tavallista "suojaamatonta" verkkojohtoa käyttää ajoneuvoasennuksiin? Jostain olisi jäänyt sellainen muistikuva, että pitäisi olla ns. "panssarikaapelia". :roll:
Naapurifoorumilla samaa pohdittiin jolloin kiinan purkkeja maahan tuovan kaveri väitti että nämä on hyväksyttyjä. Itse en kyllä vieläkään usko. Pykälää en löytänyt mutta joku Ctek:in sivusto sanoi että määräystenmukainen asennus konetilaan vaatisi panssarijohdon (korkeajännitepuolelle).

Viranomaiset näitä valvoo mutta eivät jokaista maahantuotua yksilöä tarkista. Joku CE-merkki printataan valmistajan omalla vastuulla jne.

Eri asia kuinka vaarallinen tuollainen johto konetilassa oikeasti on, en ota kantaa.
Avatar
tn62634
Viestit: 635
Liittynyt: 27.11.2010 23:30
Paikkakunta: Pälkäne

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Menin sitten myymään tämän. :oops: :( :shock:
bercedes menz
aktiivimeseläinen
Viestit: 1673
Liittynyt: 22.6.2012 8:29

Viesti Kirjoittaja bercedes menz »

tn62634 kirjoitti:Menin sitten myymään tämän. :oops: :( :shock:
Mahtavaa! Uusi matkakertomus tulossa! :lol: Reeperbahniin voi jäädä näköjään koukkuun. :shock:

Ei kai enää C204:ta vaan nyt 212?
Avatar
tn62634
Viestit: 635
Liittynyt: 27.11.2010 23:30
Paikkakunta: Pälkäne

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Oli kyllä hyvä auto. Uusi matkakertomus on kyllä tulossa, mutta 204 pysyy. En halua 212:sta. Liian iso auto.

Tosin kyllä 211:llakin työpaikan parkkihalliin pääsi, mutta silti. Sedanina ehkä menisi, mutten halua ainakaan farmarin vuotavia ilmapusseja.

Jotain siis 180-350 CDI:n väliltä ja mieluiten AMG-paketilla.

Ja joka kerta kun Saksasta kotiin tulee, pitää Reeperbahnia pitkin toki ajaa :D
Avatar
740 GLE
Viestit: 2644
Liittynyt: 18.10.2010 23:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

No sittenhän valinta alkaakin olla taputeltu. Meillä Cee farkun tavaratila tuli lähes kattoa myöden täyteen talvisilla mökkiteissuilla. Lastattiin kokeeksi pidemmän pääsiäisviikonlopun vahvistettu latinki kokeeksi Satalankun peräkonttiin. Lastattava tavara loppui ennen tilaa, ja homma oli sillä selvä.

Jos S204 tavaratila riittää, silloin W212 on hyvä tapa pitää takalasi puhtaana.

Mutta on se kömpelö parkkihallissa. Omalta osaltani siteeraan Porsche Carrera Turbon tjsp tuote-esittelijää (pysäköidessä näkyvyyden peittävästä spoilerista syytettynä): mä en ostanu sitä pysäköintiä varten :D
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Avatar
tn62634
Viestit: 635
Liittynyt: 27.11.2010 23:30
Paikkakunta: Pälkäne

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Sedanikin riittää. Toinen auto kun on S204 niin lähinnä tyhjänä tai lasten kanssa tulee ajettua. Tavaratilassa en juuri mitään kuljeta. Sedan on vaan paljon vaikeampi ostaa, kun niitä ei ole. :)
Avatar
740 GLE
Viestit: 2644
Liittynyt: 18.10.2010 23:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

tn62634 kirjoitti:Sedan on vaan paljon vaikeampi ostaa, kun niitä ei ole. :)
Oho :ei_tajuu:
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Avatar
tn62634
Viestit: 635
Liittynyt: 27.11.2010 23:30
Paikkakunta: Pälkäne

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Ilmoitin yhdelle kauppiaalle ostavani erään auton. On noi kireästi hinnoiteltuja, kun ei yhtään alennusta meinaa saada. Palaan myöhemmin uudessa aiheessa asiaan, jos kauppa varmistuu.
Avatar
tn62634
Viestit: 635
Liittynyt: 27.11.2010 23:30
Paikkakunta: Pälkäne

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Tänään tuli sopimuspaperit sähköpostiin ja huomenna maksan auton myyjän tilille. Kuvaa en ole taaskaan edes autosta nähnyt, mutta näin se Mersu ostetaankin. :D
Avatar
nix0n
aktiivimeseläinen
Viestit: 1286
Liittynyt: 08.3.2013 13:44
Paikkakunta: Kymi

Viesti Kirjoittaja nix0n »

Ripeää toimintaa, mistä päin Saksaa löytyi tällä kertaa? :D
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W204 / R171, sedan, farmari, avo”