Teemun S204

Avatar
tn62634
Viestit: 635
Liittynyt: 27.11.2010 23:30
Paikkakunta: Pälkäne

Teemun S204

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Jossain mielenhäiriössä menin myymään maaliskuussa Bielefeldistä ostamani upean S204:n. No, koska ihminen ei loputtomasti tahdo ajaa Toyota Carina II:lla, jouduin ostamaan tilalle uuden.

Edellistä vastaavaa ei ollut myynnissä varsinkaan sillä summalla, jonka siitä myydessä sain. Tämä oli toki tiedossa ja pystyin tyytymään vähempääkin. Osnabrückin Mercedes-liikkessä (Beresa) oli myytävänä saman ikäinen 2011 facelift, joka mahtui budjettiin. Kyseessä oli toki melkoinen neekerimalli vanhaan verrattuna, mutta kuitenkin itselleni riittävät varusteet. Ehdottomia edellytyksiä olivat facelift, automaatti, xenonit ja AMG-paketti. Kaikki muu sitten olisi plussaa ja vähintään 220 CDI, mutta mielummin toki 250, kun kuluttaa saman verran ja suorituskyky on selvästi parempi.Lopulta olin sitä mieltä, että vain 250 kelpaa. :)

Auto oli myynnissä ilman myyntikuvia, kun ei ollut vielä ehtinyt fiksaukseen. Soitin siitä ja koitin tinkiä, mutta mielestäni huonolla menestyksellä. Odottelin muutaman päivän ja soitin uudestaan ja sain muutaman satasen aiemman tinkauksen lisäksi tarjouksen talvipyöristä kaupan päälle. Sovin kaupat ja lupasin maksaa myyjän ehdotuksesta ensin puolet tilisiirrolla ja loput paikan päällä. Kaupat saisi peruttua, jos auto ei miellyttäisi.

Sopiva ajankohta noudolle ja lennolle Pirkkalasta Bremeniin oli 9.7.2014 illalla eli olin kolme viikkoa ostamani Carinan varassa. Se kuljetti kuitenkin yli 2000 km ongelmitta. Lähtöpäivänä ei ollut isompaa stressiä, kun kaupat oli sovittu. Isä eläkeläisenä oli taas seurakaverina. Lensimme siis Bremeniin ja vaikka kone olikin vähän myöhässä, ehdimme silti saada varaamani Europcarin vuokra-auton illalla (VW Polo tai vastaava). Vastassa oli Skoda Rapid pystyperä. :(

Nukuimme yön Tryp by Wyndhamissa lentokentän lähellä. Olin ollut jo aiemminkin siellä vuonna 2010, mutta silloin se oli Mercure Hotel Hanseatic. Ei ole mikään huippuhotelli, mutta on lentokentän lähellä ja auton saa takapihalle. Aamulla sitten lähdimme Hampurin kilvissä olevalla Skoodalla kohti Osnabrückia. Matka on vähän toista sataa kilometria ja olimme perillä jo 9:15, vaikka tapaaminen olisi kymmeneltä. Saimme myyjän käsiimme ja kaikki oli kunnossa, autokin oli hieno. Kahvit tulivat taas nenän eteen ja tällä kertaa Beresan posliinikupeissa.

Katsoin kahvittelun jälkeen auton ulkoa ja sisältä ja totesin yhä hyväksi kuten sen pitikin olla. Ei ollut kolhuja tai edes vanteissa naarmuja. Konepellin etureunassa oli vähän kivenhakkaumia, mutta pakollahan niitä tulee. Eipä siinä sitten muuta kuin kauppa kiinni enkä kokenut tarvetta koeajolle. Rahat tädille tiskille ja sitten lähdimme liikkeen tytön kanssa Osnabrückin Kreishausille kilpiä hakemaan ja papereita täyttämään. Erikoista oli, ettei tarvinnut mennä ostamallani autolla. Eivät siis katsoneet runkonumeroa rekisteröinnin yhteydessä. Uunituoreiden OS 452P -kilpien kanssa takaisin ja ne kiinnitettiin autoon. Myyjä esitteli Junge Sterne -paperit ja antoi kansion mukaan. Juttelimme jalkapallosta smalltalkia ja sitten palautimme vuokra-auton. Vuokraamossa taas small talkia Mersusta ja jalkapallosta ja kysäisin kannattaako käydä katsomassa Osnabrückin Stadthausia. Ei kuulemma kannattanut ja vuokraamon heppu käski painella suoraan Hampuriin, kun lähimmät näkemisen arvoiset paikat olivat hänen mukaansa Münsterissä ja se oli väärään suuntaan.

Reilun parin tunnin päästä saavuimmekin tähti nokalla Hampuriin. Hampurista olin varannut taas Lübecker Strasselta Radisson Expressin, joka on hyvä. Kahden hengen huone aamiaisineen oli taas 89e ja vieressä on Rewe, josta saa ruokaa ja juomaa tuliaisiksi. Kävimme tätä ennen kuitenkin Oststeinbeckin Realissa tuliaisostoksilla. Hotellille veimme tavarat ja lähdimme käymään lähettämässä Hampuri-kortit. Hyvä paikka kortin lähetykselle on rautatieasema ja luonnollisestikaan Euroopan toiseksi vilkkain rautatieasema ei petä siinä, etteikö siellä postikortteja myytäisi, kun aseman Wandehallessahan myydään vaikka mitä. Mersu parkkiin oven eteen ja ostettiin kortit ja käytiin kävelyllä keskustassa. Siitä jatkoimme Mikaelin kirkolle, joka lienee Hampurin tunnetuin nähtävyys. Olin toki siellä ennenkin käynyt, mutta isä ei. Katsoimme sisältä ja ihailimme reilun sadan metrin korkeudelta tornista maisemia. Siitä lähdimme takaisin hotellille tarkoituksena ruokailla Lübecker Strassen Schweinskessa (sikaravintola). Harmi vaan, kun kello oli vähän yli kuusi ja kaikki kadut täynnä autoja. Sikamaisten ruuhkien jälkeen pääsimme lopulta parkkihalliin ja kävelimme syömään sianlihaa. Kello oli syönnin jälkeen jo paljon niin menimme nukkumaan, kun aamulla olisi ajo kotiin.

Söimme aamiaisen 6:30 ja käänsin kolmisakaraisen tähden osoittamaan kohti Lyypekkiä. Pikku kiertoajelu keskustassa ja siitä kohti Puttgardenia. Maaliskuussa kun kiersimme Tanskan halki. Malmöstä vähän Helsingborgiin päin oli moottoritie tukossa, kun joku oli osunut kaiteeseen. Pääsi siitä lopulta ohi, mutta Tukholmaan saavuttaessa sama toistui, tosin lievempänä. Ajoin Vikingin terminaaliin ja pääsimme vajaan tunnin sisään laivaan. Söimme ja menimme nukkumaan. Aamulla olimme Turussa ja siitä kotiin. Turun tulli oli kiinni.

Jaa niin se auto. No, C250 CDI T Avantgarde AMG, reilusti alle sata tonnia lasissa ja kahden vuoden takuu. Huollettu minua varten juuri ja renkaissakin pintaa 7,5 milliä. Vähän tosiaan neekerimalli, mutta on hinta Saksassa sentään kutosella alkanut uutena.

040U BLACK
1U2 SNOW GRID
202B OWNERS MANUAL AND SERVICE RECORD - GERMAN
213 SPEED-SENSITIVE POWER STEERING/VARIO STEERING
229L GERMANY
230 PARKING GUIDANCE
233 AUTONOMOUS INT. CRUISE CONT. PLUS (DISTRONIC PLUS)
237 ACTIVE BLIND SPOT ASSIST
238 ACTIVE LANE KEEPING ASSIST (FAP)
23P DRIVING PACKAGE
240 LED DAYTIME RUNNING LIGHTS
244 SPORTS SEATS, FRONT
249 INSIDE AND OUTSIDE MIRROR AUTOMATIC DIMMING
255B MB MOBILO WITH DSB AND GGD
260 TYPE DESTINATION ON TRUNK LID - ELIMINATION
260B AIRBAGLABEL - GERMAN/ENGLISH
280 LEATHER STEERING WHEEL AND LEATHER GEAR SHIFT KNOB
287 THROUGH-LOADING FEATURE
293 SIDEBAG IN REAR LEFT AND RIGHT
294 KNEE AIRBAG
299 PRESAFE
2U1 RADIATOR SHUTTER
2XXL FEDERAL REPUBLIC OF GERMANY
302B HEAD UNIT LANGUAGE - GERMAN
30P COMPARTMENT PACKAGE
310 DUAL CUP HOLDER
332B INSTRUMENT CLUSTER/HU LANGUAGE - GERMAN
345 RAIN SENSOR
386 MOBILE PRE.-INSTALLATION (MTUS)
427 AUTOMATIC TRANSMISSION 7-SPEED
428 STEER.WHEEL GEARSHIFT BUTTONS/SHIFT PADDLE PAINTED
440 TEMPOMAT (CRUISE CONTROL)
442 MULTIFUNCTION STEERING WHEEL (12 BUTTONS)
474 DIESEL PARTICULATE FILTER
477 TIRE PRESSURE LOSS WARNER
483 VEHICLE DYNAMICS PACKAGE
4U4 RADIATOR GRILLE WITH CENTER STAR
500 OUTSIDE REAR VIEW MIRROR LH AND RH FOLDING
513 TRAFFIC SIGN RECOGNITION
518 UNIVERSAL COMMUNICATIONS INTERFACE (UCI)
51U BLACK FABRIC ROOF INTERIOR TRIM
527 COMAND DVD APS WITH NAVIGATION
580 AIR CONDITIONER
584 ELECTRIC WINDOW REGULATOR
600 HEADLAMPS - CLEANING EQUIPMENT
608 AUTOMATIC HIGH BEAM SWITCH (IHC)
622 HEADLAMP WITH ILS, RIGHT-HAND TRAFFIC
70O UPDATE OF INJECTION SYS. SERIES PRODUCTION CONFIG.
720A LEATHER COMBINATION
721A LEATHER COMBINATION - BLACK/ANTHRACITE
736 TRIM PIECES - WOOD ASH BLACK
772 AMG STYLING PACKAGE-FRONT SPOILER, SIDE SKIRT
784 AMG 17" SPOKE WHEEL MIXED TYRES
802
813 LINGUATRONIC-GERMAN (VOICE OPERATION)
81P COMAND WITH NAVIGATION UPDATE
840 DARK TINTED GLASS
873 SEAT HEATER FOR LEFT AND RIGHT FRONT SEATS
875 HEATED SCREEN WASH SYSTEM
909 ALTERNATOR MANAGEMENT
916 FUEL TANK WITH INCREASED CONTENT
928 EXHAUST GAS CLEANING WITH EURO 5 TECHNOLOGY
932 TANK AT DRIVER/FRONT PASSENGER SEAT
942 LOAD COMPARTMENT PACKAGE
950 AMG SPORTS PACKAGE
954 EQUIPMENT PACKAGE FOR AVANTGARDE VEHICLES
967 COC PAPER EURO 5 TECH. W. REGISTRAT .CERT. PART 2
A20 DIRECT START
A24 JOINT FLANGE, 4-ARM 120
A62 FE TORQUE CONVERTER HOUSING 19
A66 FE CONVERTER 19 MM
A86 T VALVE BODY ASSEMBLY WITH VGS 3
A89 REDUCED-FRICTION
B03 DIRECT START / ECO START/STOP FUNCTION
B09 REFRIGERANT COMPRESSOR WITH MAGNETIC COUPLING
F204 MODEL SERIES 204
FS COMBI - VEHICLE
G908 TRANSMISSION CODE VERSION 08
GA AUTOMATIC TRANSMISSION
HA REAR AXLE
J82 FULL-LOAD VENTILATION OM668
K11 ADAPTIVE STOP LIGHT FLASHING
K13 STEUERCODE FUER SERVICEINTERVALL 25000 KM
L LEFT-HAND STEERING
M014 ENGINE INCREASED PERFORMANCE
M22 DISPLACEMENT 2.2 LITER
M651 R4-DIESEL ENGINE M651
NB6 CONTROL CODE BREMEN PLANT
NO2 CONTROL CODE BREMEN PLANT
P47 AUTOMATIC PACKAGE
P49 MIRRORS PACKAGE
R01 SUMMER TIRES
U01 REAR BELT STATUS INDICATION
U18 AUTOMATIC CHILD SEAT RECOGNITATION (AKSE)
U26 FLOOR MATS - AMG
U41 FUEL - WATER SEPARATOR AND LUBRICATION PACKAGE
U72 DVD PLAYER WITH REGIONAL CODE 2, EUROPE, JAPAN
V50 SPEED + LOAD INDEX 91W
VL FRONT AXLE HALF, LEFT
VR FRONT AXLE HALF, RIGHT

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
Von kempf
Viestit: 314
Liittynyt: 01.5.2006 12:16

Viesti Kirjoittaja Von kempf »

N.mustahan se on joo . :)

Äkkiä kun katsoin niin lasikatto / luukku puutui , ja sähkö muisti penkit ?.

No suomessa tuo tarkoittaa samaa kun snakarilla kaikilla mausteilla .

Onnea vaan uudelle autolle :) .
bercedes menz
aktiivimeseläinen
Viestit: 1673
Liittynyt: 22.6.2012 8:29

Viesti Kirjoittaja bercedes menz »

(Kirjoitin tämän jo kerran, mutta tämä svidun mökkinetti katkoi just kun piti lähettää).

Onnittelut uudesta autosta! Kiitokset myös matkaraportista, niitä on aina kiva lukea ja haaveilla omasta autonhakureissusta...

Ei toi ollu mikään neekerimalli, vanha oli vaan täydellisesti varusteltu...nahat, lasikatto, webasto ja Harman Kardonit puuttuu, mutta silti toi on kyllä selkeästi suomi-autoa runsaammilla herkuilla. Toi AMG tais olla sulle pakollinen varuste (on hyvännäköinen), onko se muutoinkin kuin ulkoisesti parempi ts. onko se ajo-ominaisuuksiltaankin parempi kuin vakio? Paljonko tässä oli kilometrejä mittarissa ja kauanko autoa on tarkoitus pitää?

Onnittelut vielä!
Avatar
tn62634
Viestit: 635
Liittynyt: 27.11.2010 23:30
Paikkakunta: Pälkäne

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Kiitos molemmille onnitteluista!

AMG, Comand, ILS ja automaatti oli pakollisia varusteita. AMG-paketti lähinnä ulkonäön takia vaan. Siinä tulee toki mukana parametriohjaus, josta tykkäsin. Lisäksi tässä on myös Fahrdynamik-paketti kuten vanhassakin oli eli Sport-nappi kojetaulussa, joka muuttaa iskunvaimennusta, kaasuun vastaavuutta ja laatikon käytöstä. On kyllä ihan hyvä ilman Sport-asetustakin, mutta isoissa nopeuksissa se kyllä tukevoittaa menoa.

Tässä oli ostaessa tasan 90000 km mittarissa. Jos vähän kauemmin koittaisin pitää kuin edellistä, kun sen myynnistä ei ole vielä ihan täysin perheriita ohi. :)

Pyöräthän tässä ovat vaan 17-tuumaiset, mutta se ei ollut este ostolle, kun vanhasta autosta jäivät 18" AMG-vanteet itselle. Koitan ensi viikolla laittaa ne alle kunhan saan ensin uudet takarenkaat vanteille.

Kävin äsken laittamassa keskikonsoliin puhelintelakan ja totesin itselleni, että on kyllä pirun hieno Mersu ja täysin virheetön. :)

Suosittelen kyllä auton ostoa Saksasta kaikille. On ihan mukavaa, jos kotona ei ole ketään, jota se haittaisi. Ainoa vaan, että pitää epilaattori kohta ostaa, kun rintakarvoitus tuuhenee joka kerta, kun saapuu tähti nokalla Hampuriin... :)

Kuva
bercedes menz
aktiivimeseläinen
Viestit: 1673
Liittynyt: 22.6.2012 8:29

Viesti Kirjoittaja bercedes menz »

Näkeekö tätä autoa joskus Tampereen miiteissä?
Avatar
tn62634
Viestit: 635
Liittynyt: 27.11.2010 23:30
Paikkakunta: Pälkäne

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

bercedes menz kirjoitti:Näkeekö tätä autoa joskus Tampereen miiteissä?
En ole koskaan käynyt, mutta voisin toki tulla.

Edit:
Koitin hakea viestiketjua, että oliko Vehoniemellä joskus vai koska ja missä...


Kuva
Beresan luovutustilassa


Kuva
Käännyn Jungfernstiegille Hampurissa


Kuva
Willy-Brandt-Strassella Hampurissa


Kuva
Ajoin Burgtorin läpikin Lyypekissä


Kuva
Vätternin rantaa Jönköpingissä/Huskvarnassa


Kuva
Saapuminen Tukholmaan


Kuva
Tervetuloa Suomeen... :D
Avatar
C-Klasse
Viestit: 918
Liittynyt: 27.1.2007 20:54
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja C-Klasse »

Onnea hankinnan johdosta! Jahas, tais olla sininen enemmän rouvan mieleen? :lol: Niin se on meilläkin menny, että välikädet on jätetty pois käytettyjen autojen ostoissa vuodesta 2005 lähtien. Saksasta ne jobbaritkin käy myyntivarastonsa paremmat yksilöt haalimassa.
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
bercedes menz
aktiivimeseläinen
Viestit: 1673
Liittynyt: 22.6.2012 8:29

Viesti Kirjoittaja bercedes menz »

Lauantaina 26.7. on Vehoniemen automuseossa miitti.
Avatar
nix0n
aktiivimeseläinen
Viestit: 1286
Liittynyt: 08.3.2013 13:44
Paikkakunta: Kymi

Viesti Kirjoittaja nix0n »

Onnea auton hankinnan johdosta ja mukava raportti matkasta! :)
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
Avatar
tn62634
Viestit: 635
Liittynyt: 27.11.2010 23:30
Paikkakunta: Pälkäne

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

C-Klasse kirjoitti:Onnea hankinnan johdosta! Jahas, tais olla sininen enemmän rouvan mieleen? :lol: Niin se on meilläkin menny, että välikädet on jätetty pois käytettyjen autojen ostoissa vuodesta 2005 lähtien. Saksasta ne jobbaritkin käy myyntivarastonsa paremmat yksilöt haalimassa.
Kiitos! Ei se kiista autosta tullut vaan siitä, kun piti taas kolme vuorokautta reissussa olla. Ei mennyt järkeeni miksi siitä suuttua pitää... :)

nix0n kirjoitti:Onnea auton hankinnan johdosta ja mukava raportti matkasta! :)
Kiitos! Matkanteosta ja itse ostosta saan jotain kummaa tyydytystä. :)
Von kempf
Viestit: 314
Liittynyt: 01.5.2006 12:16

Viesti Kirjoittaja Von kempf »

En tarkoita topikin autoa .

Onko näillä saksan Jung star mersuissa mitään max km. rajaa ?

Eli voiko auto olla kuinka vanha ja paljonko ajettu että on vielä JS rajoissa .
Avatar
tn62634
Viestit: 635
Liittynyt: 27.11.2010 23:30
Paikkakunta: Pälkäne

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Von kempf kirjoitti:En tarkoita topikin autoa .

Onko näillä saksan Jung star mersuissa mitään max km. rajaa ?

Eli voiko auto olla kuinka vanha ja paljonko ajettu että on vielä JS rajoissa .
Junge Sterne -takuun edellytyksen rajat ovat 120000 km ja 6 vuotta. Edellisessä autossani oli yli 120000 mittarissa, mutta vastaavan takuun siihenkin sai, mutta vain vuodeksi. Sadan tonnin jälkeen takuu muuttuu maksulliseksi siten, että työ on ilmaista, mutta osista joutuu maksamaan 20% 120000 km asti ja 40% 140000 km asti ja sen jälkeen 60%. Korjauslupa ja hinta-arvio pitää saada liikkeeltä ennen korjauksia, jos vie esim. Mersun liikkeeseen Suomessa. On erinäisiä käytäntöjä sitten kuka sen luvan pyytää eli pyytääkö esim. korjaava liike vaiko ottaako omistaja itse yhteyden Berliiniin Daimler Fleet Managementiin.

Eli ei se JS mikään täysin autuaaksi tekevä asia ole ja samanlaisen takuun saa enemmän ajettuunkin vuodeksi (kuten Europa Garantie), jos auto on säädyllinen vailla epäselvyyksiä kuten nyt merkkiliikkeessä useimmiten on.

Mutta itse ostan mielummin merkkiliikkeestä juuri takuun vuoksi, koska niiden Özmanien ja Yusufien kanssa takuu häviää kyllä saman tien, kun perävalot katoavat Hampurin yöhön Reeperbahnin vilkkuvalojen loisteeseen...
Avatar
tn62634
Viestit: 635
Liittynyt: 27.11.2010 23:30
Paikkakunta: Pälkäne

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Laitoin iltapuhteina 18" vanteet alle. Ulkonäkö kyllä parani mielestäni.

Kuva

Lisäksi soitin tulliin ja pyysin jos saisin autoveropäätöksen pikaisesti. Pyysivät lähettämään paperit PDF-muodossa sinne ja sainkin jo iltapäivällä autoveropäätöksen sähköpostiin.
malmgren
Viestit: 2
Liittynyt: 07.4.2011 9:10

Viesti Kirjoittaja malmgren »

paljonko saat maksaa valtiolle?
Avatar
tn62634
Viestit: 635
Liittynyt: 27.11.2010 23:30
Paikkakunta: Pälkäne

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

malmgren kirjoitti:paljonko saat maksaa valtiolle?
Päästöt on 136 niin veroa menee Mahdin päätöksen perusteella reilut 6400e. Olin kyllä katsonut etukäteenkin. Yksi syy miksi ehdottomasti piti olla Facelift oli pienemmät päästöt.
Avatar
tn62634
Viestit: 635
Liittynyt: 27.11.2010 23:30
Paikkakunta: Pälkäne

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Yritin sitten tuunatakin jo autoa. Ostin Motonetista Foliatecin kiiltävänmustaa kumimaalia (Plastidipin tyylistä, mutta kiiltävää) ja suihkin sillä maskin mustaksi lukuun ottamatta kromiripoja ja tähden kromiympärystä. Eli Edition C -paketin tyyliseksi.

No, eikös se kumimaali jäänyt kiinni maalarinteippiin, kun vedin sitä pois kromin päältä. Maalauttaa varmaan siis pitäisi, mutta olkoon.

Maskin voisi ihan ostaakin, mutta en tiedä lähteekö kuinka Distronic-tähti irti. Varmaan lähtisikin?

http://www.kunzmann.de/image/fahrzeugve ... 778-xl.jpg


...


Lisäksi maksoin jo autoveronkin, jotta saan rekisterikilvet. Autolla kun pitäisi lähteä piakkoin Berliiniin.
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4352
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

Mistä kautta meinasit mennä ?
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Avatar
tn62634
Viestit: 635
Liittynyt: 27.11.2010 23:30
Paikkakunta: Pälkäne

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

kilander kirjoitti:Mistä kautta meinasit mennä ?
Turku, Tukholma, Jönköping, Malmö, Kööpenhamina, Odense, Flensburg, Kiel, Lyypekki, Rostock ja sitten saapua Strasse des 17 Junia Brandenburgin portille. :)

Eli Manner-Tanskan kautta mennessä ja takaisin sitten Puttgardenin kautta. Lyypekissä olisi tarkoitus olla pari yötä, kun on hieno kaupunki.
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4352
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

Joo, se kun on alkanut ihan totaalisesti Finnlines hulluttelemaan hinnoilla niin jotain pitää keksiä..
Myö kokeillaan ensikuussa reittiä Helsinki-Tukholma-Trelleborg-Sassnitz.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Avatar
tn62634
Viestit: 635
Liittynyt: 27.11.2010 23:30
Paikkakunta: Pälkäne

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

kilander kirjoitti:Joo, se kun on alkanut ihan totaalisesti Finnlines hulluttelemaan hinnoilla niin jotain pitää keksiä..
Myö kokeillaan ensikuussa reittiä Helsinki-Tukholma-Trelleborg-Sassnitz.
Joo. Katselin jo viime vuonna, että hinta suuntaansa Finnlinesilla olisi jotain 600e! Nyt en ole edes katsonut Finnlinesin hintoja. Lisäksi itsellä on Juutinrauman sillalle ProBizz-lähetin, jolla ylitys maksaa 21e. Samalla lähettimellä saa lisäksi alennuksen sekä Iso-Beltin sillalla että Puttgardenin lautalla. Vuosimaksu on 38e, mutta antaa säästöä jo yhdestä meno-paluusta pelkällä Juutinrauman sillalla.
Avatar
tn62634
Viestit: 635
Liittynyt: 27.11.2010 23:30
Paikkakunta: Pälkäne

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Kuva
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4352
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

ProBizz lähetin, mielenkiintoista jos yhtään enempi tuolla ajelee.Ite suosin ViaBalticaa, ja seuraavaksikin käännytään just ennen siltaa Saksan suuntaan. 2011 talvilomalla tuli mentyä Tanskan kautta, ja tuonne laitettua kuva:

viewtopic.php?t=27065&start=60
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Avatar
tn62634
Viestit: 635
Liittynyt: 27.11.2010 23:30
Paikkakunta: Pälkäne

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Hyvä matkakertomus!
Avatar
tn62634
Viestit: 635
Liittynyt: 27.11.2010 23:30
Paikkakunta: Pälkäne

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Tänään luovuin Osnabrückin kilvistä. :( Auto on siis Suomen rekisterissä.

Nyt pitää sitten muistaa tilata päästötarra tuulilasiin.
Avatar
tn62634
Viestit: 635
Liittynyt: 27.11.2010 23:30
Paikkakunta: Pälkäne

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Ajelin tänään sekä Karl-Marx-Alleen että Kurfurstendammin päästä päähän... 8)
bercedes menz
aktiivimeseläinen
Viestit: 1673
Liittynyt: 22.6.2012 8:29

Viesti Kirjoittaja bercedes menz »

tn62634 kirjoitti:Ajelin tänään sekä Karl-Marx-Alleen että Kurfurstendammin päästä päähän... 8)
Se on aika jykevänoloinen katu, jolla on varmaan aikanaan marssittu kovasti sotakalustoa esitellen...
Kuva

Vieläkö oli tämä kyltti yhden talon katolla?
Kuva
Avatar
tn62634
Viestit: 635
Liittynyt: 27.11.2010 23:30
Paikkakunta: Pälkäne

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Kyllä. Jykevänoloinen kuvaa katua erinomaisesti. Kyseinen Tatran mainoskyltti on vielä tuolla katolla. Kuvasin tuulilasikameralla ajon päästä päähän ja siinä se näkyy myös hyvin.
Avatar
tn62634
Viestit: 635
Liittynyt: 27.11.2010 23:30
Paikkakunta: Pälkäne

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Maanantaina tulin Saksasta kesälomareissulta kotiin. Seuraavissa saksalaisissa suurkaupungeissa tuli poikettua: Hampuri, Lyypekki, Rostock, Berliini ja Dresden. Näiden lisäksi sitten pienemmillä paikoillakin kuten Flensburg ja Schleswig. Kyllä tällainen C250 CDI ihan hyvin moottoritielle sopii, mutta kerran tuli vähän voimaton olo, kun perässä tuli kiihdytyksessä isomoottorinen BMW.

Mitään ylilyöntejä ei moottoritiellä taaskaan näkynyt, mutta Berliinin keskustassa Kurfürstendammilla Audi R8 -kuskien ajotyyli ihmetytti.

FIN-kilvissä oli taas mukava esiintyä Reeperbahnilla ja tällä kertaa näin vain yhden Suomen kilvissä olevan toisen henkilöauton: Lyypekissä Holstentorin liikenneympyrässä hattupäisellä Mondeo-kuskilla pää pyöri edes taas. :) Erityisesti tanskalaiset näyttävät pitävän Saksassa matkailusta. Lasikuitukanaloita oli liikkeellä kanssa aika paljon.

Ihan tyytyväinen olen C-Mersun ratissa ja pidän sitä itselleni sopivampana kuin mitä E olisi.

Kuva
Berliinin keskustasta Hampuriin

Kuva
Saavun Länsi-Saksaan, Schleswig-Holsteiniin.

Kuva
Willy-Brandt-Strasse, Hampuri

Kuva
Saavun tähti nokalla Brandenburgin portille
Avatar
tn62634
Viestit: 635
Liittynyt: 27.11.2010 23:30
Paikkakunta: Pälkäne

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Tässä video Karl-Marx-Alleelta. Lauantaiaamuna on hiljaista. (Löytyy muutakin materiaalia, jos joku on kiinnostunut)

http://youtu.be/RuJlBq_8lo4
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4352
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

Joo, Saksa on tolkun maa :)
Kiva siellä on pyöriä.Tuo Berliini ja itäpuoli muutenkin miellyttää.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W204 / R171, sedan, farmari, avo”