Zipin 300D -91

Vastaa Viestiin
94zip
linttauttaja
Viestit: 966
Liittynyt: 02.2.2013 23:16
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja 94zip »

Syöttöpumppu vaihtui 745:selta tulleeseen.
13jykk ajoitin mutta tyhjäkäynti rundit jäi 1100 ja kaasun painamisen jälkeen 3000rpm.
Vivusto ei kanna.
Ensi apuna käänsin syöttöruuvista pienemmälle.
Savua vaan ei enää tuu niin paljoo.
:?
250D -92
190D 2.2turbo
Avatar
745
Viestit: 1535
Liittynyt: 20.9.2012 19:28
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja 745 »

Kuva

Tuosta tyhjäkäynnin tasaimesta kun ruuvoo, niin saa kierrokset palautumaan. Näin ainakin vanhemmissa pumpuissa.
Chevrolet S10 Blazer

Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen :ope:
94zip
linttauttaja
Viestit: 966
Liittynyt: 02.2.2013 23:16
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja 94zip »

Siitä jo pyöritin sen verran että palautuu ihan mukavasti.
Tyhjäkäynti kierrokset vaan jää silti johonkin 1000rpm tienoille.
Millä ajotuksella tuo sulla oli kiinni? Vai onko sillä ees väliä?
250D -92
190D 2.2turbo
Avatar
745
Viestit: 1535
Liittynyt: 20.9.2012 19:28
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja 745 »

13jykk, oiskohan mulla kierrokset jääny n. 800-900 paikkeille.
Chevrolet S10 Blazer

Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen :ope:
94zip
linttauttaja
Viestit: 966
Liittynyt: 02.2.2013 23:16
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja 94zip »

Koitetaan jokupäivä paremmalla onnella. :wink:
Pelaa kuitenkin ihan ookoo ja vetoakin tuli perstuntumalla vähän lisää.
Käynti muuttui muuten aika paljon karkeammaksi, vaikka vanhalla pumpulla ajoitus oli 10jykk eli ei hirveästi pielessä.
250D -92
190D 2.2turbo
94zip
linttauttaja
Viestit: 966
Liittynyt: 02.2.2013 23:16
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja 94zip »

Millä tuo pakoputken keskikannake on kiinni kelkassa?
Otti ja katkesi ja uusi pitäis saada asennettua.

E: Pulteilla tuntu olevan, auki ei vaan tuntunu lähtevän.
250D -92
190D 2.2turbo
94zip
linttauttaja
Viestit: 966
Liittynyt: 02.2.2013 23:16
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja 94zip »

Puhallin lopetti toiminnan kera karmean vikinän.
Onko jotain tehtävissä vai tuuppaanko uutta tilalle?
250D -92
190D 2.2turbo
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Useimmiten joutuu uutta (ehjää) puhallinta laittamaan noilla oireilla :lol:
oulaistenliikenne.fi
94zip
linttauttaja
Viestit: 966
Liittynyt: 02.2.2013 23:16
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja 94zip »

Puhallin vaihettu. Otin boschin vaikka ei siina muuta boschia tainnut olla kuin laatikko.
Entisesta oli liukurenkaat kulunut puhki ja hiilet metallilla.
Kaikki iskarit on vaihdon tarpeessa. Etuset on kuolleen ja takaa kuuluu rasittava kolina.
250D -92
190D 2.2turbo
94zip
linttauttaja
Viestit: 966
Liittynyt: 02.2.2013 23:16
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja 94zip »

Uudet renkaat tilasin tähän.
Vanhoissa oli pinnat miinuksella.
Iskarin kolinat poistui itsekseen yön aikana. :shock:

Laitetampa yks kuvakin vielä.

Kuva[/miitit]
250D -92
190D 2.2turbo
94zip
linttauttaja
Viestit: 966
Liittynyt: 02.2.2013 23:16
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja 94zip »

Öljyt ja suodatin vaihdettu. Mittarissa 413tkm.
Öljypohja on edelleen vaihtamatta. :lol:
Uudet renkaat vein justiinsa vaihettaviksi.
250D -92
190D 2.2turbo
94zip
linttauttaja
Viestit: 966
Liittynyt: 02.2.2013 23:16
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja 94zip »

Tätä ei tarvi kuin tankata. Kuskin puolen takalaakeri vähän metelöi.
Kulutus vajaata 9/100km. Vois viedä vähemmänkin.

Ruosteita pitäis taas vähentää ja oli toinen takatunkinreikä ihan hitsaustakin vailla.

Varaosa 190 tuli haettua pihaan. 2.6 bensa, on vakkaria ilmastointia ja webastoa.
Lukkoperäkin löytyy.
Saiskohan tuon webaston sovellettua tähän? Eli toimiiko diisselillä?
Jos perän välitys on sopiva ja vetarit löytyy jostain niin se tulee myös tähän.
250D -92
190D 2.2turbo
94zip
linttauttaja
Viestit: 966
Liittynyt: 02.2.2013 23:16
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja 94zip »

Apusimpukkaan laitettu korjaus-sarja, toinen(kin) etulaakeri kiristetty, vasen takalaakeri vaihtui rassausmiitissä, katkennut vakaajan kiinnikekkin vaihtui ehyeen.

Öljynvaihdon aika rupeaa taas olemaan käsillä, jos vaihtaisi tuon öljypohjan siinä samalla.
Pakoputki kaipaa myös jotain toimenpiteitä, välivaimentimessa on kohtuu iso reikä ja katissakin on vielä sisukset paikallaan. :lol:
250D -92
190D 2.2turbo
Avatar
Dixon
aktiivimeseläinen
Viestit: 1136
Liittynyt: 18.12.2011 13:39
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Dixon »

Mulla ei oo koko kattia vähäpäästösessä 300deessä ku ei paperissa lue katista mittää. 8)
E46 330D & E46 328i
94zip
linttauttaja
Viestit: 966
Liittynyt: 02.2.2013 23:16
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja 94zip »

Tämä ei mun tiedossa oo ees vähäpäästöinen.
Pitää tuupata suora pätkä tilalle.

Onko 90litrainen tankki vakiovaruste facelift lankuissa?
Purussa ois -94 200D niin siitä vaihtaisin tankin tähän jos se olis isompi.
250D -92
190D 2.2turbo
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Eipä lie missään vakiona 90-litraista.
94zip
linttauttaja
Viestit: 966
Liittynyt: 02.2.2013 23:16
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja 94zip »

dealer kirjoitti:Eipä lie missään vakiona 90-litraista.
Jaa, selvinnee ilmeisesti vin koodilla sitten?
Jotenkin näytti erilaiselta vrt 70 litrainen.
250D -92
190D 2.2turbo
Avatar
Dixon
aktiivimeseläinen
Viestit: 1136
Liittynyt: 18.12.2011 13:39
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Dixon »

Selviää, ellei joku ole itse sinne jälkeenpäin vaihtanu isonpaa tankkia.
E46 330D & E46 328i
94zip
linttauttaja
Viestit: 966
Liittynyt: 02.2.2013 23:16
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja 94zip »

Rassuumiitissä vaihdetun takapyörän laakerin myötä kulutus tippui noin 8/100km.
Huomenna olis tarkoitus taas vaihtaa ölpät ja filtteri sekä se öljypohja. Senverran reippaasti on alkanut vuotamaan että voi tulla leimalla sanomista.


Leimatakkin vois, ja sen jälkeen etusivuihin 50% kalvot.
Venttiilikopan tiiviste vuotaaa edelleen, pitäis vissiin suora koppa etsiä jostain.
250D -92
190D 2.2turbo
94zip
linttauttaja
Viestit: 966
Liittynyt: 02.2.2013 23:16
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja 94zip »

Öljyt ja pohja vaihtui sekä tietysti suodatin. Mittarissa 420tkm.
Katista lensi sisukset kuikkaan.
Etujousen asemoin paikallee.
Takajousen kun vielä vaihtais nii vois leimaamassa käydä.
250D -92
190D 2.2turbo
94zip
linttauttaja
Viestit: 966
Liittynyt: 02.2.2013 23:16
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja 94zip »

Jousi vaihettu ja kässäri kiristetty.
Vetää vähä vänkääjän puolelle, takarenkaat näyttäis myös kuluneen sisäreunastaan enemmän.
Auttaisko nelipyöräsuuntaus ongelmaan?
745 etti rassuumiitissä alusrasta vikoja ja ne ois kaikki nyt laitettu.

Vakaajan kiinnike
Apusimpukan korjaus sarja
Takajousi
Etujousi laitettu paikalleen
Etulaakerit kiristetty, kuskin puolelle vois melkein vaihtaa uuden.
Ohjaus iskari vois olla myös hyvä vaihtaa.
250D -92
190D 2.2turbo
94zip
linttauttaja
Viestit: 966
Liittynyt: 02.2.2013 23:16
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja 94zip »

Viime tankillisen kulutus 8,08.
Tippumaan päin siis.

Reissussa ollessa tämä säikäytti kun rupesi öljyä välumaan tielle aika reippaasti,
Syöttöpumpusta oli lukitus tapin reiästä lähtenyt tulppa irti ja sieltä valui.
Ongin tulpan pohjamuovin päältä, laitoin paikalleen ja matka jatkui öljyn lisäyksen jälkeen.

Takana vasemmalla kolisee joku montuissa ja vasemmalle kääntyessä.
250D -92
190D 2.2turbo
94zip
linttauttaja
Viestit: 966
Liittynyt: 02.2.2013 23:16
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja 94zip »

Leimalla käytin aamulla.
leimasetä tuumas että oikea alapallo oli jälkitarkastuksen verran väljä.
250D -92
190D 2.2turbo
94zip
linttauttaja
Viestit: 966
Liittynyt: 02.2.2013 23:16
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja 94zip »

Ala pallo vaihtui ja leima tuli paperiin, ens vuoden lokakuulle.
Samalla muutos katsastin 17 tuumaiset renkaat.
Uusi puhelin tuli ostettua niin saa taas jonkinlaisia kuvia Otettua.
Kuva
Kuva
Kuva
Etulaseihin tuli 50% kalvot.
Oikea etukaari kaipaa huomiota, sen verran on alkanut kurkkimaan.
250D -92
190D 2.2turbo
94zip
linttauttaja
Viestit: 966
Liittynyt: 02.2.2013 23:16
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja 94zip »

Jiitee_:ltä tulleisiin vanteisiin tein pikku fixauksen,
Rälläkällä pahimmat rosot pois ja paukkua pintaan.
Kuva
Kuva
Ihan jees tuli omasta mielestä.
huomenna pyörittelee kumit paikalleen ja on the road. :wink:
250D -92
190D 2.2turbo
94zip
linttauttaja
Viestit: 966
Liittynyt: 02.2.2013 23:16
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja 94zip »

Kuva
Kuva

Huomenna vekaranjärvi 2/15
:shock:
250D -92
190D 2.2turbo
94zip
linttauttaja
Viestit: 966
Liittynyt: 02.2.2013 23:16
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja 94zip »

Kuva
250D -92
190D 2.2turbo
94zip
linttauttaja
Viestit: 966
Liittynyt: 02.2.2013 23:16
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja 94zip »

Akku purkailee itseään ssäännöllisen epäsäännölisesti.
Perässäkin joku kolahtelee vaihdoissa.
ihan kuin olisi taas alipaine hukassa, saattahan siellä olla oikeaakin väljää tällä kertaa. :lol:

Kuskin puolella takana kilisee ja kolisee joku, katsuri ei löytänyt sanomista enkä minäkään, Voisko olla käsijarrussa jotain irti, toimii kutenkin normaalisti.

Etu jarrut vois päivittää jäähdytettyihin,
Ylimääräiset kuin ois "hyllyssä".
8)
Levyt ja palat vaan ostattais.

Lukkoperäkin ois, liian tiuha vaan kun on 3,07.
250D -92
190D 2.2turbo
Avatar
Dixon
aktiivimeseläinen
Viestit: 1136
Liittynyt: 18.12.2011 13:39
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Dixon »

3.07 on automaagi 300d:n vakio perä. Liia tiuha on seki siihe ja mihinkää ei kiihy. :lol:
E46 330D & E46 328i
94zip
linttauttaja
Viestit: 966
Liittynyt: 02.2.2013 23:16
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja 94zip »

Mä oli kattovinani että tässä oli 2.87. :shock:
Voihan se olla vaihettu tai sitte katoin väärin.
About 3000 rundia on 120kmh.
Laatikolta puuttuu alipaine, tänään huomasin ettei tipu niskatuet eikä valojen korkeus-säätö toimi.
250D -92
190D 2.2turbo
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124, sedan, coupe, farmari, avo, lang”