Zipin 300D -91

Vastaa Viestiin
94zip
linttauttaja
Viestit: 966
Liittynyt: 02.2.2013 23:16
Paikkakunta: Porvoo

Zipin 300D -91

Viesti Kirjoittaja 94zip »

Isän 300d automaatti siirtyi minun omistukseen isän vaihdettua volovoon. Auto on vuodelta -91 ja kilometrejä on mittarissa noin. 380tkm.

Varusteista mainittavia on kattoluukku, 4xsähköikkunat, ja ortopedipenkki kuskilla.

Laitettavaahan näissä on aina mutta tässä suurin ongelma eli ruoste ei ole saanut vielä kovin pahasti jalkaa oven väliin, (eikä listan väliin). :lol:

Ehjä (hitsaamaton) ö-pohja on TODO listalla kärkipäässä, nykyisen kun ajoin karille ja hitsasin kiinni, saumalla jossa "jäi vähä huokosta" :roll:

Onkos tässä joku Egr systeemi kun imu kotelossa on läppä josta lähtee putki pakosarjaan? Jos on niin sen voi ilmeisesti huoleti heittää lepikkoon?

Molemmat puskurit on ottanu vähän osumaa, ja muovikyljistä on alkanut väri häviämään

Kuskinpuolen takasähkölasi on mykkä, ei tule edes valoa katkaisimeen.

Siinä vähän alkua.
Viimeksi muokannut 94zip, 14.7.2014 22:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
250D -92
190D 2.2turbo
94zip
linttauttaja
Viestit: 966
Liittynyt: 02.2.2013 23:16
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja 94zip »

Kuvia kansalle.
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Mikä on noiden vanteiden nimi? Mieli tekis ostaa 16 tai 17 tuumaiset. Nuo on vaan 15"
250D -92
190D 2.2turbo
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

"Rucha"

Löytyy ainakin 18"seen saakka.
Avatar
Dixon
aktiivimeseläinen
Viestit: 1136
Liittynyt: 18.12.2011 13:39
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Dixon »

avantgarde vanteina ainaki iten oon noita ostellu ja saanu ostettua. 210 mersus ainaki ollu uutena?

Egr systeemi seo vissii sitten ko mulla ei ainakkaa 300d mallissa oo mittää tommosia. Sen voi poistaa toiminnasta mutta kannattaa googlettaa sen poistosta et tekee sen oikein.

E: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=91346 Vai liekkö uuemmat. Mutta jokases 210 mersus noita melkee o :lol:
E46 330D & E46 328i
Avatar
Fenton
Jyllisti
Viestit: 3023
Liittynyt: 23.3.2008 21:35
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

Juu, mullakin on kaksi kierrosta noita
Ville

Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
94zip
linttauttaja
Viestit: 966
Liittynyt: 02.2.2013 23:16
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja 94zip »

Fenton, onko myynnissä? :contract:
Onko kanssa mersuilijoilla ideaa noiden penkkien pesuun? Ovat nimittäin täynnä laikkuja, samoin kuin lattian kangas matot.
Keskikonsolin alempi puu osa on myös aika hyvin halkeillut, siihe ei taida parrannus keinoa olla?
Kuva
250D -92
190D 2.2turbo
Avatar
RoopeK
aktiivimeseläinen
Viestit: 2820
Liittynyt: 26.5.2008 0:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja RoopeK »

LAhopuun saat fixailtua hoimalla lakan pois ja vetelemällä uudet lakat päälle.... :roll:
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"

® Mesen 199-klubi

EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Avatar
Dixon
aktiivimeseläinen
Viestit: 1136
Liittynyt: 18.12.2011 13:39
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Dixon »

RoopeK kirjoitti:LAhopuun saat fixailtua hoimalla lakan pois ja vetelemällä uudet lakat päälle.... :roll:
Tää on ainut tai ostaa veres ehyt osa jostakin jossei ruisku pysy käes.
E46 330D & E46 328i
94zip
linttauttaja
Viestit: 966
Liittynyt: 02.2.2013 23:16
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja 94zip »

Voi olla heikko saatavuus tuolla reijityksellä noita puita. Automaalari löytyy lähipiiristä joten uusiksi lakkaus ei ole ongelma.

Mitenkäs näihin vaihdetaan vaihdelaatikko öljyt? Laatikko on ilmeisesti 722.4. Edellisestä vaihdosta taitaa olla jo riittävästi kilometrejä. :roll:

Pinelinellä arvelin pestä koneen, niin näkee mistä kaikkialta vuotaa öljyä päällensä.
250D -92
190D 2.2turbo
Avatar
Dixon
aktiivimeseläinen
Viestit: 1136
Liittynyt: 18.12.2011 13:39
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Dixon »

Lootasta ropusta ulos öljy ja turbiinista. Sitten oli x määrä öljyä lootaan ja käyntiin hetkeks vissiin ja sammuttaa kone ja taas lisätä jne, siihe maksimi määrään asti. 220 mobili vissii ok tai "paras" sinne.
E46 330D & E46 328i
Avatar
JiiTee_
Viestit: 2970
Liittynyt: 20.10.2010 0:43
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja JiiTee_ »

Mittatikun reijästä 4 litraa öljyä laatikkoon, auto käyntiin ja hitaasti tyhjäkäynnillä käytellen kaikki - myös pakkovaihteet läpi, esim 3sek kerrallaan, sitten sammutus, öljyä ainakin pari litraa lisää ja auto käyntiin, auto tasaselle pinnalle, vaihteet taas läpi ja hetken ootus niin voi mittatikusta vilkasta että miltä asteikko näyttää, yleensä alempi asteikko on kylmälle öljylle ja ylempi lämpimäksi käytetyille.

Lämpimäksi käytettynä öljyn pinta ei saisi ylittää ylempää viivaa, ennemmin vähän alle.

Öljyä menee 722.4 pikkulaatikkoon jotain 6,5 litraa.
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi

Mb s124 300tdt 4matic
Mb s124 300td

Ja etellisiä sen verran ettei millään jaksa luetella. :)
94zip
linttauttaja
Viestit: 966
Liittynyt: 02.2.2013 23:16
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja 94zip »

Eli loogisesti ajateltuna siet pitäisi tulla myös 6,5 litraa ulos? Onko turbiinissa oma roppu vai tuleeko kaikki öljyt yhdestä pihalle?
250D -92
190D 2.2turbo
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Dixon kirjoitti:Lootasta ropusta ulos öljy ja turbiinista.
On proput molemmissa.
oulaistenliikenne.fi
94zip
linttauttaja
Viestit: 966
Liittynyt: 02.2.2013 23:16
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja 94zip »

Polttoaine mittari takkuaa: viisari näyttää vielä yli varttitankkia, kun valo syttyy. Onko vika ainoastaan kohon jumittaminen anturin putkessa? Vai voiko mittariston päässä olla häikkää?

Sitten toinen kysymys, mahtuuko pumpun ajoitusta säätämään imusarjan ollessa paikallaan? Esim. vaan ottamalla ilmanputsarikotelon irti?
Ja mikä on sopiva ajoitus vakio moottoriin? Tuskin koskaan säädetty tästäkään, senverran pehmeästi käy.
250D -92
190D 2.2turbo
Nippe
Viestit: 331
Liittynyt: 26.2.2007 20:41
Paikkakunta: Rivervalley

Viesti Kirjoittaja Nippe »

Mahtuu säätään hyvin, kun otat putsarikotelon pois.
Saattaa onnistua jopa irroittamatta.
MB s203 270cdi -04
MB s124 300td -91 tuned by PPD
MB s124 300e24v -91(ex)
MB w210 220d -96(ex)
Avatar
aniemiko
Viestit: 373
Liittynyt: 07.1.2011 18:47
Paikkakunta: pornainen

Viesti Kirjoittaja aniemiko »

Edelleen 13jykk.
C124 24v DT -89
S210 24v TDT -99
C123 230 -85
C124 ? -92
Mesen Coupeklubi
Avatar
Dixon
aktiivimeseläinen
Viestit: 1136
Liittynyt: 18.12.2011 13:39
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Dixon »

aniemiko kirjoitti:Edelleen 13jykk.
Ja vakio on 15jykk.
E46 330D & E46 328i
94zip
linttauttaja
Viestit: 966
Liittynyt: 02.2.2013 23:16
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja 94zip »

aniemiko kirjoitti:Edelleen 13jykk.
Ei voi muistaa :roll:
Töiden jälkeen heiluin ympäri autoa paine pesurin kanssa varmaan kolme tuntia. :shock:
Pesupaikka, kun puolet pohjasta oli pesty.
Kuva

Moottori pestynä:
Kuva
Kuva
Pyöränkotelot oli tämmöset:
Kuva

Ja pesun jälkeen:
Kuva
Aluperäinen irrotettava vetokoukku on aikojen saatossa muuttunut kiinteäksi, yllättäen. Mitähän tuohon kokeilis?

Kuva :lol:
Sitten vielä kuva ei niin likasesta autosta.
Kuva
250D -92
190D 2.2turbo
Avatar
RoopeK
aktiivimeseläinen
Viestit: 2820
Liittynyt: 26.5.2008 0:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja RoopeK »

Vetokoukkuu kunnon liotus crctä tai jotain ja 10 kilon leka... :wink: Jos ei irtoo nii hitspillillä kuumaksi se auton puoleinen kappale ja isompi leka... :lol:
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"

® Mesen 199-klubi

EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Avatar
Dixon
aktiivimeseläinen
Viestit: 1136
Liittynyt: 18.12.2011 13:39
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Dixon »

Omassa riitti n. yön liotus crc:ssä, tjs vastaavassa tökötissä ni lähti.
E46 330D & E46 328i
94zip
linttauttaja
Viestit: 966
Liittynyt: 02.2.2013 23:16
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja 94zip »

crc:llä on lioteltu jo useampaan otteeseen, koukun lukitus aukeaa ja koukku kyllä lonksuu pesässään mutta irti ei ole vielä lähtenyt.
isompi leka...
:lol:

Kokeillaan vaikka tätä seuraavaksi, ei tuo haittaa muuten mutta jos koukku on irrotettava sen on myös irrottava. :twisted:
250D -92
190D 2.2turbo
94zip
linttauttaja
Viestit: 966
Liittynyt: 02.2.2013 23:16
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja 94zip »

Joku kolahtaa peräpäässä vaihdossa, takakelkan etu kumit on hiljattain vaihdettu, tukikumikaan ei ole kovin vanha, rätit näytti hyvä kuntoisilta.

Mistä tuota kolausta lähtis etsimään?
250D -92
190D 2.2turbo
94zip
linttauttaja
Viestit: 966
Liittynyt: 02.2.2013 23:16
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja 94zip »

Huolto osaa käyty hankkimassa.
Kuva
Tässä vaiheessa opiskelija valo oli palanut 33km. Eli tankissa oli silti vielä 9litraa ainetta jäljellä. :shock:
Kuva
250D -92
190D 2.2turbo
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Peräöljy ei ole ihan luokituksen mukaista, mutta kaipa se menee...
oulaistenliikenne.fi
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3382
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

94zip kirjoitti:Onko kanssa mersuilijoilla ideaa noiden penkkien pesuun? Ovat nimittäin täynnä laikkuja, samoin kuin lattian kangas matot.
Ootapas hetki, kaivan Wolfien ohjeet esiin
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
94zip
linttauttaja
Viestit: 966
Liittynyt: 02.2.2013 23:16
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja 94zip »

dealer kirjoitti:Peräöljy ei ole ihan luokituksen mukaista, mutta kaipa se menee...
En löytäny sopivaa purkkia :oops: eikös se suositeltu ollu 85w90?
tarkoitus oli että vaihdan vähän ajan kuluttua uudestaan, niin irtoaa paska perän sisältä.
250D -92
190D 2.2turbo
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3382
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Enpä löytänyt niitä Wolfien antamia ohjeita kirjallisena, mutta itse kokeiltuna hyvin irtoaa lika penkistä seuraavin varustein:

1) Pehmeähköharjaksinen hevosen harjaamiseen tarkoitettu harja - saa ostaa ainakin Kodin Terran heppaoastolta, hinta jokunen euro

2) Mikrokuituliina

3) täytettävää mallia oleva suihkepullo

4) Jotain pesuainetta, esim. Motonetin kellertävän värinen yleispesuaine joka passaa myös mm. painepesuriin on hyvä, olikohan nimeltään Motox tms.

- Tee pesuaineliuos 1 osa pesuainetta 10 osaa vettä suihkepulloon

- Suihkuttele pesuaineliuosta penkkeihin pienelle alueelle kerrallaan ja harjaa hevosharjalla lika pois siten että harjanveto päättyy penkin reunaan

- pyyhi penkki lopuksi mikrokuituliinalla ja anna kuivua.

- mikäli vielä eivät kaikki liat lähteneet, tarvittaessa toista käsittely

P.S Samalla pesuaineliuoksella voi myös pestä sisustan kaikki muoviosat. Tällöin sihkuta pesuaineseosta puhdistettavalle pinnalle ja pyyhi mikrokuituliinalla puhtaaksi.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
RoopeK
aktiivimeseläinen
Viestit: 2820
Liittynyt: 26.5.2008 0:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja RoopeK »

94zip kirjoitti:
dealer kirjoitti:Peräöljy ei ole ihan luokituksen mukaista, mutta kaipa se menee...
En löytäny sopivaa purkkia :oops: eikös se suositeltu ollu 85w90?
tarkoitus oli että vaihdan vähän ajan kuluttua uudestaan, niin irtoaa paska perän sisältä.
Jos mobilia käyttää nii pitäs olla HD A... KAveri ajeli tolla öljylllä 658 km ja lähti keskitappi irti perästä... Ei ollu edes väljä perä... Ite hopeella tenavalla ajelin n. 1500 km oston jälkeen ja tappi ampu irti ja lautaspyörät sileeks (ed. omistaja oli vaihtanu perän ja löysin autosta sit kuitin väärästä öljystä)... :roll:
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"

® Mesen 199-klubi

EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
94zip
linttauttaja
Viestit: 966
Liittynyt: 02.2.2013 23:16
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja 94zip »

RoopeK kirjoitti:
94zip kirjoitti:
dealer kirjoitti:Peräöljy ei ole ihan luokituksen mukaista, mutta kaipa se menee...
En löytäny sopivaa purkkia :oops: eikös se suositeltu ollu 85w90?
tarkoitus oli että vaihdan vähän ajan kuluttua uudestaan, niin irtoaa paska perän sisältä.
Jos mobilia käyttää nii pitäs olla HD A... KAveri ajeli tolla öljylllä 658 km ja lähti keskitappi irti perästä... Ei ollu edes väljä perä... Ite hopeella tenavalla ajelin n. 1500 km oston jälkeen ja tappi ampu irti ja lautaspyörät sileeks (ed. omistaja oli vaihtanu perän ja löysin autosta sit kuitin väärästä öljystä)... :roll:
Hui kauheeta! :? Rupes ihan vavisuttamaan. Vaihdan uusiksi pikapuoliin.

Sisustan pesin, vesi imurilla ja juuriharjalla pääsi kohtalaiseen lopputulokseen.

Alkutilanne:


Kuva
Kuva

Pestynä, kuvassa vielä märkänä:
Kuva

Kuva

Jarrut tuli uudet joka nurkkaan käsijarru pitää säätää. Vaihto satulat oli laitettu joskus tähän kun oli vielä aika hyvin maalitkin tallessa.

Onko kuopion seudulla paikkaa missa voisi suuttimet huollattaa? Aika paljon puskee paluusta naftaa.
250D -92
190D 2.2turbo
94zip
linttauttaja
Viestit: 966
Liittynyt: 02.2.2013 23:16
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja 94zip »

Sisusta kasattu ja kuivuu parhaillaan.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuskin penkki pitää pestä uudestaan kun ei näyttänyt kerrasta oppivan :?
Ovipahveja en kerennyt eilen pesemään, pitää paremmalla ajalla pestä nekin.
250D -92
190D 2.2turbo
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124, sedan, coupe, farmari, avo, lang”