W202 mersun avainongelmia

Keskustelua mese.fi:n omasta wikitietokannasta.

http://www.mese.fi/mekka/
Vastaa Viestiin
Kari1950
Viestit: 4
Liittynyt: 24.6.2014 13:04
Paikkakunta: helsinki

W202 mersun avainongelmia

Viesti Kirjoittaja Kari1950 »

Auto on C sarjan 200 kompura farkku, vuosimallia 2001, ajettu noin 140tuh.
Aikaisemmin kun työnsit avaimen paikalleen, niin kuului rapsahdus ja avain vapautui sekä rattilukko. Sitten alkoivat vaikeudet siten, että avain ei enää vapautunut, vaikka kuinka rimpuili sen kanssa, kunnes sattumalta tulin painaneeksi "avaa" nappulaa siinä avaimessa, heti kuului rapsahdus, ja auto käynnistyi ja pelasi normaalisti.
No siitähän tuli sitten vakiokäytäntö, kunnes nyt viime päivinä, ei tahdo enää avata oviakaan, (avaimen CR2025 patterit vaihdettu ja mitattu) koska avaimenperässä olevaa metalliavainta ei varmaan koskaan oltu käytetty, niin sekin oli tietenkin sopivasti jumissa, joten muija ei enää uskaltanut lähteä autolla kauppaan kun ei saanut ovia kiinni. (äsken, vain muutama minuutti sitten kävin koettamassa antaa sille metalliavaimelle hieman poweria, ja sehän piruvie avautui) :)
No kymysys kuuluu kuitenkin, että osaako kukaan antaa neuvoja asian suhteen, omat konstit ovat jo loppuneet, ja Veholle tai vastaavaan ei näin eläkeläisenä ensimmäiseksi tule mieleen autoa viedä, täällä foorumilla on kuitenkin niin paljon mersutaitajia, että täältä ekaksi apua, jos löytyy.
Kari 0405719686 tai karijuhani.johansson@gmail.com

Terkut, Kari
onre
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 1858
Liittynyt: 25.4.2007 23:41
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja onre »

Ensinnäkin, tervetuloa foorumille!

Mulla oli '99 200 CDI:n kanssa hyvin samankaltainen ongelma joka sitten paheni pisteeseen jossa autoa ei saanut enää käyntiin. Loppujen lopuksi vika löytyi akunkengästä, josta lähtee plus-navalta ison johdon lisäksi kaksi pienempää. Näitä pienempiä johtoja paikallaanpitävä pultti oli löystynyt sen verran, ettei virta enää kulkenut kunnolla mm. virtalukolle. Pultin kiristäminen korjasi ongelman. Vikaa etsittiin pitkään ja hartaasti.
Kari1950
Viestit: 4
Liittynyt: 24.6.2014 13:04
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja Kari1950 »

onre kirjoitti:Ensinnäkin, tervetuloa foorumille!

Mulla oli '99 200 CDI:n kanssa hyvin samankaltainen ongelma joka sitten paheni pisteeseen jossa autoa ei saanut enää käyntiin. Loppujen lopuksi vika löytyi akunkengästä, josta lähtee plus-navalta ison johdon lisäksi kaksi pienempää. Näitä pienempiä johtoja paikallaanpitävä pultti oli löystynyt sen verran, ettei virta enää kulkenut kunnolla mm. virtalukolle. Pultin kiristäminen korjasi ongelman. Vikaa etsittiin pitkään ja hartaasti.
Kiitoksia toivotuksista!

Olen kyllä ollut jäsen jo vuosia, mutta sen foorumin kaatumisen jälkeen kirjautuminen ei enää onnistunut millään ilveellä, piti vaihtaa jopa toiseen mailiosoitteeseen ja uudella nimella kirjautua "uutena" kundina, SITTEN onnas.

Mutta asiaan! Kiitos vinkistä, arvaa jos hyökkään auton takalaatikkoon heti kun tontille ilmaantuu. Napojen puhdistus ei liene huono idis sekään. :)

Terkut, Kari
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4253
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Avain purkaa ja tarkistaa varsinkin sen kärsä
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Kari1950
Viestit: 4
Liittynyt: 24.6.2014 13:04
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja Kari1950 »

CDI203 kirjoitti:Avain purkaa ja tarkistaa varsinkin sen kärsä
Morjens taas!

Nyt on akunnavat putsattu, ja ne kaks punaista johtoa avattu, nitkuteltu ja kiristetty taas. Avaimenkin purkasin, mutta siitä en vikaa löytänyt, toisinsanoen, se oli täynnä mikroskooppisen pieniä vastuksia sun muita hämähäkkejä (lue piirikortteja) minkäänsorttista kelaa en sieltä löytänyt, joten pattereiden putsaus ja kasaus. Kuvankin otin kortista molemmin puolin, ja jos onnaa, niin on liitteenä.
Edelleen olen siis neuvoja vailla, koska nuo edelliset toimenpiteet eivät
muutosta saaneet aikaiseksi, ehkä sittenkin on sitten se virtalukon pohja, onko kenelläkään tietoa paljonko sellainen käikäle maksaa?

Terkut, KariKuvaKuva
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5937
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Kari1950 kirjoitti:
CDI203 kirjoitti:Avain purkaa ja tarkistaa varsinkin sen kärsä
Morjens taas!

Nyt on akunnavat putsattu, ja ne kaks punaista johtoa avattu, nitkuteltu ja kiristetty taas. Avaimenkin purkasin, mutta siitä en vikaa löytänyt, toisinsanoen, se oli täynnä mikroskooppisen pieniä vastuksia sun muita hämähäkkejä (lue piirikortteja) minkäänsorttista kelaa en sieltä löytänyt, joten pattereiden putsaus ja kasaus. Kuvankin otin kortista molemmin puolin, ja jos onnaa, niin on liitteenä.
Edelleen olen siis neuvoja vailla, koska nuo edelliset toimenpiteet eivät
muutosta saaneet aikaiseksi, ehkä sittenkin on sitten se virtalukon pohja, onko kenelläkään tietoa paljonko sellainen käikäle maksaa?

Terkut, KariKuva

Kuva
Tervetuloa takasin forumille.

Ensinnäkin paina kuvien välissä enteriä kerran pari niin ei levene sivut mahottomiksi.

Kela on toi musta.

Pyydä kännykkähuoltoa juottamaan kelan ja nappien juotokset uusiksi. Tai joku jolla on oikeasti taito juottaa avainta.

Avain maksaa n 250-300 ja virtalukko kaiketi n 700-1500.

Että tervetuloamuoviavainten maailmaan.

CDI203 saattaisi pystyä asiaasi auttamaan hieman edullisemmin kuin veho, kysele häneltä.

Itse jouduin ostamaan uuden avaimen kun vanhaa ei saanut korjattua edes 2 varaosa-avaimen voimin (itse juottelin oikein mikroskoopin kanssa).
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Avatar
pekkovee
pelle peloton
Viestit: 1750
Liittynyt: 26.5.2006 0:10
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja pekkovee »

Onks se virtalukon puoli puhdistettu vai töhkänen
Levannon We(l)ho

------------------

Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
Kari1950
Viestit: 4
Liittynyt: 24.6.2014 13:04
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja Kari1950 »

pekkovee kirjoitti:Onks se virtalukon puoli puhdistettu vai töhkänen
Morjens!

Topsyllä ja pienellä määrällä tärpättiä (ei niin että valuu) sen yritin putsata parhaani mukaan, ja kun avaimet oli pöydällä paloina, niin putsasin sen muovikuoren myös
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Mersutiedon Mekka, mese.fi:n oma wikitietokanta”