mese.fi Foorumin päävalikko
 
 
 
 
 
 

Seiskaneljävitosen kolmisatku
Siirry sivulle Edellinen  1, 2
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    mese.fi Foorumin päävalikko -> W123, sedan, coupe, farmari, lang
 Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
745

Tuplakorinvaihtolintta123-ritari


Liittynyt: 20 Syy 2012
Viestejä: 1503
Paikkakunta: Heinola

 LähetäLähetetty: 18.6.2014 21:27    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Wolfie kirjoitti:
Mutta katsasta vaparina ja leiman jälkeen heivaat koko turbomotin paikoilleen? Laughing


Noinhan siinä tulee sitten lopulta käymään. Kaivetaan nyt vaan laillinen mahollisuus esiin...

Tätä leimatessa tuli turbottaminen katsurin kanssa puheeksi, oli sitä mieltä ettei ole ongelmia prosenttien suhteen.
_________________
Chrysler LeBaron
Chevrolet S10 Blazer

Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen ope
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Wolfie

Mestarikiillottaja


Liittynyt: 11 Hel 2011
Viestejä: 690

 LähetäLähetetty: 18.6.2014 23:06    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

No jos ei jälkiturbottamisen kanssa ole prosenttiongelmia niin ei kyllä pitäisi olla mitään ongelmaa vaihtaa koko masiinaa turbolliseen, samat prosentithan siitä pitäis tulla Shocked

Tai jos se meinaa ettei koko konetta saa jostain ihmeen syystä vaihtaa tai uhkaa että prosentit menee yli niin heivaa silti koko turbomotti sinne ja sano että juujuu, vaparin turbotin vaan niin ei mene prosentit yli Laughing Saman näköisiähän nuo on päällisin puolin.
_________________
® Mesen linttaklubi
- Kiire on köyhyyden merkki
Linttaristin haltija 24.11.2012 ->
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
745

Tuplakorinvaihtolintta123-ritari


Liittynyt: 20 Syy 2012
Viestejä: 1503
Paikkakunta: Heinola

 LähetäLähetetty: 23.6.2014 23:21    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Shocked tuumaus kuski happy


_________________
Chrysler LeBaron
Chevrolet S10 Blazer

Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen ope
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Samuli H
Turbopöljä



Liittynyt: 02 Lok 2005
Viestejä: 1292
Paikkakunta: Jyväskylä

 LähetäLähetetty: 24.6.2014 8:54    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Mulla on sellainen käsitys korinvaihtoauton muuttamisesta tai turbottamisesta, että jos jotakin muutoksia tehdään niin muutosprosentit laskettaisiin ihan kokonaan uudestaan kaikissta osista uuden säännön mukaan(muuttunut 2007).
Uuden säännön mukaan itsekantava kori varusteineen (luukut, katto lokarit ym.) on jo 58% eli menee tämän osalta jo yli.

Ja joidenkin lähteiden mukaan turbon lisäyskin rinnastettaisiin moottorinvaihtoon, eli menee siitäkin prosentit uudestaan laskuun.

Mutta jos jollakin on tästä parempaa tietoa niin oikaiskaa minuakin.

http://forums.offipalsta.com/s.....hp?t=40792
_________________
Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
745

Tuplakorinvaihtolintta123-ritari


Liittynyt: 20 Syy 2012
Viestejä: 1503
Paikkakunta: Heinola

 LähetäLähetetty: 25.6.2014 18:45    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Tänään kävin viemässä kopion rekisteriotteesta tutulle katsurille, jotta voi selvitellä asiaa / kertoa oman kantansa. Oli edelleen sitä mieltä että onnistuu, eli joku porsaanreikä löytyy.

Kansioita pikasesti vilkastiin ja niissä ei mainittu ahtamista rinnastettavan moottorinvaihtoon Wink

Tiileri-setältä vissiin saa sitten tarvittaessa vertailulaput, jookos?
_________________
Chrysler LeBaron
Chevrolet S10 Blazer

Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen ope
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
teppo21
Kuusenjalkainsinööri



Liittynyt: 17 Jou 2007
Viestejä: 2516
Paikkakunta: Heinola

 LähetäLähetetty: 25.6.2014 18:56    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Kerroppa mullekkin, vaikka YV:llä, kenen tykö huomenna aamusta ryntään Ässän kanssa escape
_________________
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...

ope

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang

® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
dealer



Liittynyt: 19 Syy 2005
Viestejä: 26513

 LähetäLähetetty: 25.6.2014 19:00    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Lainaus:
Tiileri-setältä vissiin saa sitten tarvittaessa vertailulaput, jookos?

Onnistuu
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
745

Tuplakorinvaihtolintta123-ritari


Liittynyt: 20 Syy 2012
Viestejä: 1503
Paikkakunta: Heinola

 LähetäLähetetty: 25.6.2014 19:07    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

teppo21 kirjoitti:
Kerroppa mullekkin, vaikka YV:llä, kenen tykö huomenna aamusta ryntään Ässän kanssa escape


Vastahammää sen sulle viimeviikolla kerroin Shocked Taitaa olla alkava altshaimer tai jopa tementtia, kun nuin tärkeitä asioita unohtelloo? Laughing
_________________
Chrysler LeBaron
Chevrolet S10 Blazer

Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen ope
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
745

Tuplakorinvaihtolintta123-ritari


Liittynyt: 20 Syy 2012
Viestejä: 1503
Paikkakunta: Heinola

 LähetäLähetetty: 26.6.2014 20:24    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Yön aikana oli ääni kellossa muuttunut. Ahtaminen on sama kuin moottorin vaihto, vaikka itse moottori ei fyysisesti vaihdu. Heitetään suunnitelmat väliaikaisesti jäihin ja mietitään seuraavaa siirtoa Confused

Joko maksaa tuosta autoveron tai sitten ettii prosentittoman konevikaisen ykskakskolmosen tai -kutosen...
_________________
Chrysler LeBaron
Chevrolet S10 Blazer

Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen ope
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
xr
ohjelmoija

aktiivimeseläinen


Liittynyt: 04 Jou 2005
Viestejä: 1823
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

 LähetäLähetetty: 27.6.2014 0:23    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

mitähän tuo 37 prossaa pitää sisällään?
jos siinä on jo moottori niin toinen moottori ei enää nosta prosentteja vaikka siinä olis kolme ahdinta
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
745

Tuplakorinvaihtolintta123-ritari


Liittynyt: 20 Syy 2012
Viestejä: 1503
Paikkakunta: Heinola

 LähetäLähetetty: 27.6.2014 0:36    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Korikehikko vaihdettu.
_________________
Chrysler LeBaron
Chevrolet S10 Blazer

Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen ope
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
teppo21
Kuusenjalkainsinööri



Liittynyt: 17 Jou 2007
Viestejä: 2516
Paikkakunta: Heinola

 LähetäLähetetty: 27.6.2014 2:04    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Niin, näissähän on se ongelma, että prosenttiosuudet ovat muuttuneet senj älkeen kun nämä on muutoskatsastettu viimeksi.

Ennen moottori ja voimansiirtolinja käytännössä riittivät yli 50%, nykyään pelkän itsekantavan korin osuus on niin suuri että se on määräävä.

Ja jos nyt haluaa jotain muutoskatsastaa, niin auton muutokset katsotaan kokonaisuudessaan verrattuna alkuperäiseen autoon Arrow Jos vaikka haluaisi muutoskatsastaa isommat vanteet korinvaihtoautoon, niin ei onnistu.

Lainaus:
Joko maksaa tuosta autoveron...


Sehän sitten lasketaan uudesta vastaavasta, eli useamman kympin nakki Evil or Very Mad
_________________
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...

ope

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang

® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
745

Tuplakorinvaihtolintta123-ritari


Liittynyt: 20 Syy 2012
Viestejä: 1503
Paikkakunta: Heinola

 LähetäLähetetty: 09.7.2014 23:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Ikinä ei pitäis toimivalle vehkeelle ees suunnitella tekevään mitään... Evil or Very Mad

Kun moottoritieajossa tuntu jatkuvasti lämmöt kieppuvan sadan nurkilla, niin rupesimpa näppäränä suunnittelemaan lisäflektiä syylärin eteen. Passelin näköjen ja kokonen löyty jemma-nimisestä paikasta.

Nätisti mahtu paikoilleen palkin ja syylärin väliin, mutta kun ei ollut aikaa ja tarvittavia tarvikkeita asennukseen niin otin flektin pois siitä raosta. idiot

Arvaahan sen mitä siinä vaiheessa tapahtui, flekti painoi syyläriin kaks reikää shout shout Lirittää hiljalleen vedet pihalle...

No, aamulla hakemaan varaosapuljusta ihmeainetta ja kemiskmetal, kai maar se pirkkakonsteilla edes vähän aikaa kestäis tuumaus
_________________
Chrysler LeBaron
Chevrolet S10 Blazer

Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen ope
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
teppo21
Kuusenjalkainsinööri



Liittynyt: 17 Jou 2007
Viestejä: 2516
Paikkakunta: Heinola

 LähetäLähetetty: 10.7.2014 0:03    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Eihänseny flektistä ole kiinni, jos maantienopeuksissa lämmöt nousee ope

Vika on ennemminkin anturi-mittari-syylari-termostaatti-vesipumppu linjalla Idea
_________________
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...

ope

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang

® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
745

Tuplakorinvaihtolintta123-ritari


Liittynyt: 20 Syy 2012
Viestejä: 1503
Paikkakunta: Heinola

 LähetäLähetetty: 10.7.2014 19:45    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Kemiläisestä metallista tehty paikka tuntus pitävän tosi hyvin, tuntuu että turhaan tilasin uuen syylärin...
_________________
Chrysler LeBaron
Chevrolet S10 Blazer

Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen ope
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
kerosiini

Kerosanavirtuoosi


Liittynyt: 05 Jou 2005
Viestejä: 723
Paikkakunta: Tervola

 LähetäLähetetty: 13.7.2014 10:19    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Pysyykö lämmöt normaalissa taajama-ajossa? Oletko kokeillut putoaako lämmöt jos ajon aikana kääntää lämpönamikat täysille? Sillonhan vikana vois olla se syyläri joka on tukossa tjms. Ei nämä lisäflektejä ole ikinä tarvinu Cool
_________________
E250TD '94, 240TD '83, 220D 3.0 '77, W123 '81, Scania 143M '91, American 330 '65
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti MSN Messenger
dealer



Liittynyt: 19 Syy 2005
Viestejä: 26513

 LähetäLähetetty: 13.7.2014 10:41    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Voi olla että uuden syylärin tilaaminen oli juurikin oikea ratkaisu, eli sillä saat lämmönnousut kuriin. Vaihda samalla termostaatti ellet ole jo vaihtanut ?

Omassa lämmöt pysyttelevät 85 paikkeilla ja jos ilmastointi on päällä niin lähelle 95 nousee ja siinä pysyy.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
745

Tuplakorinvaihtolintta123-ritari


Liittynyt: 20 Syy 2012
Viestejä: 1503
Paikkakunta: Heinola

 LähetäLähetetty: 14.7.2014 1:41    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Normiajossa n. 83* ja motarilla n. 97*, kun motarilta tulee pois, niin äkkiä tippuu normilämpöihin. Termaria en oo vaihtanu, katotaan ensteks miten tuo syyläri vaikuttaa.
_________________
Chrysler LeBaron
Chevrolet S10 Blazer

Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen ope
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
745

Tuplakorinvaihtolintta123-ritari


Liittynyt: 20 Syy 2012
Viestejä: 1503
Paikkakunta: Heinola

 LähetäLähetetty: 25.7.2014 13:47    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Syylärinvaihdolla oli suuri merkitys, enää ei lämmöt nouse yli yheksänkympin Cool
_________________
Chrysler LeBaron
Chevrolet S10 Blazer

Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen ope
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
745

Tuplakorinvaihtolintta123-ritari


Liittynyt: 20 Syy 2012
Viestejä: 1503
Paikkakunta: Heinola

 LähetäLähetetty: 04.8.2014 0:17    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Tänään ja eilen on tehty tälle huoltoa. Tuulilasi vaihtui uuteen, kun 34v ikäinen originaali ruutu oli melko samea. Kytkin tuli ilmattua, koska poljintuntuma oli hieman erikoinen ja välillä täristi liikkeelle lähtiessä. Peräöljyä lisäsin reilut puoli litraa Shocked Sähkölasien katkasijatkin tuli purettua & putsattua.

Tuolle aa-moottorillekin löytyi käyttökohde Wink
_________________
Chrysler LeBaron
Chevrolet S10 Blazer

Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen ope
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
745

Tuplakorinvaihtolintta123-ritari


Liittynyt: 20 Syy 2012
Viestejä: 1503
Paikkakunta: Heinola

 LähetäLähetetty: 25.3.2015 10:45    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Linkki Nettiautoon: 7071222


kuume Haluu takasin...
_________________
Chrysler LeBaron
Chevrolet S10 Blazer

Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen ope

 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    mese.fi Foorumin päävalikko -> W123, sedan, coupe, farmari, lang Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2
Sivu 2 Yht. 2

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa
Katso viime käyntisi jälkeen tulleet uudet viestit