GLE:n S204:n tilinpäätös

Avatar
740 GLE
Viestit: 2644
Liittynyt: 18.10.2010 23:09
Paikkakunta: Oulu

GLE:n S204:n tilinpäätös

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

Ennen Ceen hankintaa tuli välillä jo mietityksi, saanko ikinä yhtä hyvää ajettavaa kuin 80-luvulla omistamani Peugeot 504 henkilömalli erillisjousituksella ja kevyellä bensakoneella oli. Vastaus on kyllä. Ceen ei tarvi ajettavuudessa hävetä kovinkaan monta autoa.

Mielipiteitä on tietenkin monia, ja jos haluaa tuntea sormissaan jokaisen pyörän alle osuvan kiven murusen, kannattaa hankkia jotain muuta. Mutta kaarretasapaino on kyllä mielestäni erittäin kohdillaan kelistä, nopeudesta ja G-voimista riippumatta.

Volvoperheen ensimmäistä Mersua ostettaessa oli vaihtoehtona "vain auto kolmeksi vuodeksi" tai "täysi immuniteetti autokuumetta vastaan vuosikausiksi". Hintasyistä päädyttiin ensin mainittuun.

Pitkän S211 280 CDI vs. S204 220 CDI välisen vatuloinnin jälkeen lähdettiin hakemaan näillä spekseillä:

viewtopic.php?t=29195

Ja tämmöinen sieltä sitten lopulta löytyi:
Kuva

Oikeastaan suurin laskuvirhe tuli siinä, että kuvittelin kahden hengen auton riittävän meidän käytössämme. Istuttuani ainakin 10.000 km Ceen takapenkillä, alkoi tuntua, että harkitsen kahden hengen autoa uudelleen joskus toiste. Perinteisen perheauton käsitteen Cee täyttää hyvin, kunhan taakse ei tarvitse istuttaa pitkiä ihmisiä. Vaikka jalkatila ja päätila riittää T-mallissa yli 180-senttisen kuskin takanakin yli 180-senttiselle matkustajalle, ei matala istuinosa ole pitkällä matkalla kovin mukava.
Kuva

Polttoainetta kului 92.606 km matkalla reilu 5500 litraa, eli 5.98 / 100 km. Mittaustarkkuus ei edellyttäisi kolmea merkitsevää numeroa, mutta pakkohan se on noin ilmoittaa, koska tuohan kuulostaa ihan eri asialta kuin 6 8)

Näytössä sama asia ilmaistaan tällä tavoin:
Kuva

Huoltojen lisäksi meni muuta sälää 226.000 km kohdalle meidän osaltamme päättyneellä matkalla seuraavasti:
- Jarrukilvet eteen 37 € / puoli
- Ahtopaineputki turbon jälkeen 180 €
- Artico puolinahka istuimen korjaus 250 €
- Reaktiotanko eteen 170 €
- Vikatilan etsintää, muutaman kontrollerin SW-päivityksiä 180 €
- Kourallinen parkkitutkan antureita taakse, á 12,90 € / kpl
- Kuittinippu meni auton mukana, toivottavasti ei mitään isompaa unohtunut, kun listasin muistinvaraisesti?
- EDIT: termostaattikin piti vaihtaa 200 tkm jälkeen. Hinta muutama kymppi.

Kun nämä oli hoidettu kuntoon tarpeen vaatiessa, meillä viimeistä päivää ajettaessa auto tuntui joka suhteessa sellaiselta kuin sen pitääkin.

Kannattaako ostaa? Minun mielestäni Ceen voi hyvinkin ostaa, jos takatilat riittävät.
Viimeksi muokannut 740 GLE, 13.6.2014 23:46. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Avatar
tn62634
Viestit: 635
Liittynyt: 27.11.2010 23:30
Paikkakunta: Pälkäne

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Useita Volvoja omistaneena vuonna 2009 ostettuani S211 220 CDI:n, totesi työkaverini, että: "Muita merkkejä ei sitten enää tulekaan".

Väite on toistaiseksi pitänyt itselläni, mutta mitä tulee tämän tilalle?
bercedes menz
aktiivimeseläinen
Viestit: 1673
Liittynyt: 22.6.2012 8:29

Viesti Kirjoittaja bercedes menz »

Samaa mietin itsekin kun sain sellaisen käsityksen, että kyseinen C on vaihtanut omistajaa...
Avatar
740 GLE
Viestit: 2644
Liittynyt: 18.10.2010 23:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

Tilalle on tällä hetkellä vahvimmin tarjolla W212 sedan. Tekniikkavalinnoissa on vielä pientä säätöä.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
bercedes menz
aktiivimeseläinen
Viestit: 1673
Liittynyt: 22.6.2012 8:29

Viesti Kirjoittaja bercedes menz »

Millaisella rengastuksella 740 GLE:n C-Mersu liikkui? Itse olen todennut, että omani (225-leveät) eivät sovi täkäläisille teille.
Avatar
740 GLE
Viestit: 2644
Liittynyt: 18.10.2010 23:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

Minulle ongelma ei ollut niinkään renkaan leveys, vaan mataluus ja kovuus. Meille Cee tuli Avantgarden vakiorenkain, eli 225/45/17 komeilla 5*2 puolaisilla aluvanteilla. Kääntyy moottoritien 180-asteen ramppeihin kuin mikroauto, mutta haistaa kyllä tien rypytkin kuin mikroauto. Viimeinen niitti tuli talven jälkeen kesärenkaille vaihtaessa, kun Michelin Pilot kesärenkaiden melu oli ainakin yhtä kova kuin Continental ContiIce nastarenkaiden.

Siinä vaiheessa 17" vanteet lähtivät kierrätykseen ja hommasin tilalle nuo satasen / kiekko uutena maksavat replicat Vannetukusta. Tämä on ulkonäöltään 16" kopio W212 Avantgarden 17" vakiovanteesta (2011 alkaen) ja samoja on ollut saatavana erittäin harvinaisena isompana kokona myös W204 sarjaan. Suurin osa tuolla ulkona pyörivistä on näitä alkuperäisen vanteen pienoismalleja:

http://www.vannetukku.fi/avantgarde-spo ... ssis=16567

Se on kopiovanne, eli siis ei yleistarvike, vaan mitoitettu sopimaan Mersun pyörän napaan ilman sovitteita ja vedetään kiinni vakio pallokartiopulteilla ilman mitään soviterengassählinkiä ja vaihtopulttisarjaa (= Fit for Mercedes ).

Näitä on useita värejä ja mittoja, mutta tämä malli on W204 Ceen millilleen oikealla offsetilla. Samannäköistä kopiota on eri kokoisina muutaman millin eri offsetillakin esim. E-sarjaa varten.

Motonet myy muutamalla eurolla U-muotoon silmukaksi väännettyä pulloharjaa, jolla nuo 5*2 puolaisen välit on helppo sutaista puhtaaksi vaikka joka pesussa.

45 ja 55 profiilisuhteilla on selvä ero mukavuuden kannalta.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
bercedes menz
aktiivimeseläinen
Viestit: 1673
Liittynyt: 22.6.2012 8:29

Viesti Kirjoittaja bercedes menz »

Joo, samaa mieltä, melu on liian kova ja mukavuus...tai siis epämukavuus ylittää omat rajani.
Avatar
C-Klasse
Viestit: 918
Liittynyt: 27.1.2007 20:54
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja C-Klasse »

Mä en pidä noita Avantgarden vakiorenkaita mitenkään epämukavina. Jotenkin tuntuu, että maaliskuussa vaihdon jälkeen löytyi uria mutta kai se oli kelirikkoa tms. Nyt tuntuu menevän mukavasti ja etupään liikkeisiin on todella tarkka tuntuma. Tosin, nyt etuakselilla on talvirenkaat kun ajoin kotitiellä johonkin kiveen ja Pirelli P Zero Rosso meni sököksi. Onneksi etuakselilla olevat renkaat oli jo muutenkin vaihtokunnos...
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
bercedes menz
aktiivimeseläinen
Viestit: 1673
Liittynyt: 22.6.2012 8:29

Viesti Kirjoittaja bercedes menz »

C-Klasse kirjoitti:Mä en pidä noita Avantgarden vakiorenkaita mitenkään epämukavina. Jotenkin tuntuu, että maaliskuussa vaihdon jälkeen löytyi uria mutta kai se oli kelirikkoa tms. Nyt tuntuu menevän mukavasti ja etupään liikkeisiin on todella tarkka tuntuma. Tosin, nyt etuakselilla on talvirenkaat kun ajoin kotitiellä johonkin kiveen ja Pirelli P Zero Rosso meni sököksi. Onneksi etuakselilla olevat renkaat oli jo muutenkin vaihtokunnos...
Onko C-Klassella ollut talvirenkaina kitkat? Mikäli näin niin kuinka hyvin oot talvista selvinyt ts. suositteletko lämpimästi?
Avatar
C-Klasse
Viestit: 918
Liittynyt: 27.1.2007 20:54
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja C-Klasse »

bercedes menz kirjoitti:
C-Klasse kirjoitti:Mä en pidä noita Avantgarden vakiorenkaita mitenkään epämukavina. Jotenkin tuntuu, että maaliskuussa vaihdon jälkeen löytyi uria mutta kai se oli kelirikkoa tms. Nyt tuntuu menevän mukavasti ja etupään liikkeisiin on todella tarkka tuntuma. Tosin, nyt etuakselilla on talvirenkaat kun ajoin kotitiellä johonkin kiveen ja Pirelli P Zero Rosso meni sököksi. Onneksi etuakselilla olevat renkaat oli jo muutenkin vaihtokunnos...
Onko C-Klassella ollut talvirenkaina kitkat? Mikäli näin niin kuinka hyvin oot talvista selvinyt ts. suositteletko lämpimästi?
Juu, kyllä mulla on ollu 2007 vuodesta kitkoja. Meillä on itteasias talouden molemmisa autoissa ja on tykätty. Vaikein paikka kitkalla on hiekoittamaton piha pääkallokelillä vesisateessa. Yleiset tiet ny aika nopeasti hiekoitetaan joten niistä ei oo harmia ollu.

Viime talvi oli ehkä vaikein ikinä kun tuli useampaan kertaan pääkallokelit. Ei muutaku hiekoitella pihat vaan. Kun tulee tuota rekkaliikennettäkin harjoitettua niin on pakko pitää olosuhteet hyvänä.
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
Avatar
tn62634
Viestit: 635
Liittynyt: 27.11.2010 23:30
Paikkakunta: Pälkäne

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Itse oli ykkösvaihtoehtona, että pitää olla 18" pyörät. Hätätapauksessa 17" olisi käynyt myös, mutta jäänyt vähän harmittamaan.
Avatar
tähtikuljettaja
Mersuvelho
Viestit: 1912
Liittynyt: 05.11.2006 19:30
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Viesti Kirjoittaja tähtikuljettaja »

C-Klasse kirjoitti:Mä en pidä noita Avantgarden vakiorenkaita mitenkään epämukavina. Jotenkin tuntuu, että maaliskuussa vaihdon jälkeen löytyi uria mutta kai se oli kelirikkoa tms. Nyt tuntuu menevän mukavasti ja etupään liikkeisiin on todella tarkka tuntuma. Tosin, nyt etuakselilla on talvirenkaat kun ajoin kotitiellä johonkin kiveen ja Pirelli P Zero Rosso meni sököksi. Onneksi etuakselilla olevat renkaat oli jo muutenkin vaihtokunnos...
Eihän se merkkaa mitään jos sinusta vakiorenkaat on miellyttävät, tai ainakaan ei ole epämukavat. Meitä muita joiden mielestä 204 Avantgarden vakiorenkaat on liian kovat (yhdessä auton vakiojousituksen kanssa).

Et sinäkään varmaan väitä että rengaskoon erolla ei ole mitään vaikutusta ja se oma mieltymys asettuu eri kuskeilla eri kohtaan. Toiset ei varsinkaan hyväksy mitään kivirekikyytiä ulkonäön ehdoilla (kuka sitten niitä "ilmatilattomia" renkaita kauniina pitää).

Tuli jostain myös mieleen että normirengas voi olla monesti armeliaampi erilaisille kolhuille. :roll:
Avatar
cmeli
aktiivimeseläinen
Viestit: 1080
Liittynyt: 03.2.2006 13:19
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja cmeli »

Kova on kyllä vakio 16" vakionakeillakin. En oikein tiedä mitä mitä vois tehdä? pyörisköhän 15"t tuossa.
ajossa BMW X3 2.0dXdrive, ex: w205, 220cdi, w204,180cdi A facelift, W203, 220cdi facelift, bmw 118d, bmw 320d, W203 C200K aut, w202 200cdi aut, w202 280 aut.+ useita merkkejä joita ei autoksi kannata kutsua.
Avatar
C-Klasse
Viestit: 918
Liittynyt: 27.1.2007 20:54
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja C-Klasse »

tähtikuljettaja kirjoitti:
C-Klasse kirjoitti:Mä en pidä noita Avantgarden vakiorenkaita mitenkään epämukavina. Jotenkin tuntuu, että maaliskuussa vaihdon jälkeen löytyi uria mutta kai se oli kelirikkoa tms. Nyt tuntuu menevän mukavasti ja etupään liikkeisiin on todella tarkka tuntuma. Tosin, nyt etuakselilla on talvirenkaat kun ajoin kotitiellä johonkin kiveen ja Pirelli P Zero Rosso meni sököksi. Onneksi etuakselilla olevat renkaat oli jo muutenkin vaihtokunnos...
Eihän se merkkaa mitään jos sinusta vakiorenkaat on miellyttävät, tai ainakaan ei ole epämukavat. Meitä muita joiden mielestä 204 Avantgarden vakiorenkaat on liian kovat (yhdessä auton vakiojousituksen kanssa).

Et sinäkään varmaan väitä että rengaskoon erolla ei ole mitään vaikutusta ja se oma mieltymys asettuu eri kuskeilla eri kohtaan. Toiset ei varsinkaan hyväksy mitään kivirekikyytiä ulkonäön ehdoilla (kuka sitten niitä "ilmatilattomia" renkaita kauniina pitää).

Tuli jostain myös mieleen että normirengas voi olla monesti armeliaampi erilaisille kolhuille. :roll:
Ota ihan iisisti. Mun puolesta sä voit ajella vaikka millä kumeilla. Mua ei haittaa. Me toiset jotka haluamme tarkan ja nopeasti reagoivan ajettavuuden emme piittaa kromikaarimiesten säästörenkaista.
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
Avatar
xr
ohjelmoija
Viestit: 1832
Liittynyt: 04.12.2005 5:01
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Viesti Kirjoittaja xr »

Kuva

:lol:
Avatar
740 GLE
Viestit: 2644
Liittynyt: 18.10.2010 23:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

En ota vahvaa kantaa siihen, mikä rengaskoko on "hyvä".

Mutta S204 Ceessä rengaskoko vaikuttaa auton ominaisuuksiin hämmästyttävän paljon jo aivan vierekkäisten vakiokokojenkin kesken.

Hyvillä 225/45/17 renkailla se ohjautuu nautittavan tarkasti. Suuntavakavuus on sitä luokkaa, että tuulen yltymisen huomaa ensin edellä ajavan Audin huojahduksesta metsän suojasta peltoaukealle tultaessa. Cee alkaa kiemurrella vasta sitten kun radiosta on jo tullut kovan tuulen varoitus. Mutta meteliä ei kestä noilla renkailla pelätä.

Jossain mielessä juuri tuollainen Cee on "oikea", koska sen missio on syödä BMW 300-sarjan kakkua.

Se on sitten toinen juttu, että minä satun tykkäämään pehmeämmästä ja hiljaisemmasta autosta. Mutta ei kai minun mielipiteeni tee BMW 300-sarjasta tai matalarenkaisesta Ceestä yhtään huonompaa autoa? Mutta korkeammalla rengaskoolla melu kyllä väheni mukavasti.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Avatar
C-Klasse
Viestit: 918
Liittynyt: 27.1.2007 20:54
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja C-Klasse »

740 GLE kirjoitti:En ota vahvaa kantaa siihen, mikä rengaskoko on "hyvä".

Mutta S204 Ceessä rengaskoko vaikuttaa auton ominaisuuksiin hämmästyttävän paljon jo aivan vierekkäisten vakiokokojenkin kesken.

Hyvillä 225/45/17 renkailla se ohjautuu nautittavan tarkasti. Suuntavakavuus on sitä luokkaa, että tuulen yltymisen huomaa ensin edellä ajavan Audin huojahduksesta metsän suojasta peltoaukealle tultaessa. Cee alkaa kiemurrella vasta sitten kun radiosta on jo tullut kovan tuulen varoitus. Mutta meteliä ei kestä noilla renkailla pelätä.

Jossain mielessä juuri tuollainen Cee on "oikea", koska sen missio on syödä BMW 300-sarjan kakkua.

Se on sitten toinen juttu, että minä satun tykkäämään pehmeämmästä ja hiljaisemmasta autosta. Mutta ei kai minun mielipiteeni tee BMW 300-sarjasta tai matalarenkaisesta Ceestä yhtään huonompaa autoa? Mutta korkeammalla rengaskoolla melu kyllä väheni mukavasti.
Tämä on kyllä justiinsa näin. Talvirenkailla (205/55/16) W204 -auto on tuntumaltaan "iso auto", kaverin BMW E60 oli talvikumeilla hyvin samanlainen.

Avantgarden kesärenkailla auto muuttuu hyvin 3-sarjalaisen tapaiseksi, mutta vakio-ohjaus on kevyempi kuin BMW:ssä. Muutenkaan 204 ei oo niin mikroautomainen kuin E90 M-Sporttina. Se on mun mielestä hyvä juttu; ajaminen on rennompaa mutta silti ohjaustuntumaltaan tarkkaa. Kaikki tiensaumat ei täräytä persuuksiin eikä uria löydy paljoa. BMW:n E90/91:n normaaliversiota en oo koskaan kokeillu joten siihen en osaa verrata.

Mä olen yks esimerkkitapaus siitä, että BMW 3-sarjan tontille kannattaa tunkea kehittelemällä Avantgarde-versio. Ei se mun S203 200 CDI A Classic ollu näin hauska ajettava, ohjauskin palautti huonommin kadunkulmissa. Hyvä auto se toki oli.
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
bercedes menz
aktiivimeseläinen
Viestit: 1673
Liittynyt: 22.6.2012 8:29

Viesti Kirjoittaja bercedes menz »

C-Klasse kirjoitti:
740 GLE kirjoitti:En ota vahvaa kantaa siihen, mikä rengaskoko on "hyvä".

Mutta S204 Ceessä rengaskoko vaikuttaa auton ominaisuuksiin hämmästyttävän paljon jo aivan vierekkäisten vakiokokojenkin kesken.

Hyvillä 225/45/17 renkailla se ohjautuu nautittavan tarkasti. Suuntavakavuus on sitä luokkaa, että tuulen yltymisen huomaa ensin edellä ajavan Audin huojahduksesta metsän suojasta peltoaukealle tultaessa. Cee alkaa kiemurrella vasta sitten kun radiosta on jo tullut kovan tuulen varoitus. Mutta meteliä ei kestä noilla renkailla pelätä.

Jossain mielessä juuri tuollainen Cee on "oikea", koska sen missio on syödä BMW 300-sarjan kakkua.

Se on sitten toinen juttu, että minä satun tykkäämään pehmeämmästä ja hiljaisemmasta autosta. Mutta ei kai minun mielipiteeni tee BMW 300-sarjasta tai matalarenkaisesta Ceestä yhtään huonompaa autoa? Mutta korkeammalla rengaskoolla melu kyllä väheni mukavasti.
Tämä on kyllä justiinsa näin. Talvirenkailla (205/55/16) W204 -auto on tuntumaltaan "iso auto", kaverin BMW E60 oli talvikumeilla hyvin samanlainen.

Avantgarden kesärenkailla auto muuttuu hyvin 3-sarjalaisen tapaiseksi, mutta vakio-ohjaus on kevyempi kuin BMW:ssä. Muutenkaan 204 ei oo niin mikroautomainen kuin E90 M-Sporttina. Se on mun mielestä hyvä juttu; ajaminen on rennompaa mutta silti ohjaustuntumaltaan tarkkaa. Kaikki tiensaumat ei täräytä persuuksiin eikä uria löydy paljoa. BMW:n E90/91:n normaaliversiota en oo koskaan kokeillu joten siihen en osaa verrata.

Mä olen yks esimerkkitapaus siitä, että BMW 3-sarjan tontille kannattaa tunkea kehittelemällä Avantgarde-versio. Ei se mun S203 200 CDI A Classic ollu näin hauska ajettava, ohjauskin palautti huonommin kadunkulmissa. Hyvä auto se toki oli.
Mun auto kyllä huomaa kaikki urat (s**tana) vaikka renkaina on 225/45 17. Suuntavakavuus ei ole mielestäni sillä tasolla kuin olette maininneet. Kulmat on tarkistettu ja ne on nyt ok, voisko olla välyksiä vai onko ominaisuus?
204
Viestit: 662
Liittynyt: 19.4.2008 19:40

Viesti Kirjoittaja 204 »

Onko oikea et vanteissa?
Minkä merkiset renkaat?
bercedes menz
aktiivimeseläinen
Viestit: 1673
Liittynyt: 22.6.2012 8:29

Viesti Kirjoittaja bercedes menz »

204 kirjoitti:Onko oikea et vanteissa?
Minkä merkiset renkaat?
Alkuperäiset MB:n vanteet, jotka tulleet auton mukana, joten pitäis kai olla et oikein. Edessä Michelin ja takana Bridgestonet (toinen pari renkaista oli niin kulunut, että saksanpoika laittoi uudet bridgestonet mukaan).
Avatar
740 GLE
Viestit: 2644
Liittynyt: 18.10.2010 23:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

Hetken lainassa olleen S204 uraherkkyys pisti kurkkaamaan mitkä pallot alla pyörivät. Yhteistä tälle havainnolle ja nykyisen W212 samalle piirteelle on Michelin Primacy. En tiedä, onko ainoa syy, mutta kenties kokeilun arvoinen?

Ei ollut omassakaan Ceessä Direct Control alustaa, mutta se kulki rentouttavan vakaasti ja helposti itsestään suoraan.

Koitas vaikuttaako niiden Misukoiden siirto taka-akselille mitään?
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
204
Viestit: 662
Liittynyt: 19.4.2008 19:40

Viesti Kirjoittaja 204 »

bercedes menz kirjoitti:
204 kirjoitti:Onko oikea et vanteissa?
Minkä merkiset renkaat?
Alkuperäiset MB:n vanteet, jotka tulleet auton mukana, joten pitäis kai olla et oikein. Edessä Michelin ja takana Bridgestonet (toinen pari renkaista oli niin kulunut, että saksanpoika laittoi uudet bridgestonet mukaan).
Omassa on gontin 5 ,ei kyllä vetele ,mutta talvirenkaat on 205-55-16 ja on ohjaustuntuma oikein hyvä verrattuna noihin kesärenkaisiin.
Kesärenkaat on 225-45-17.
bercedes menz
aktiivimeseläinen
Viestit: 1673
Liittynyt: 22.6.2012 8:29

Viesti Kirjoittaja bercedes menz »

740 GLE kirjoitti:Hetken lainassa olleen S204 uraherkkyys pisti kurkkaamaan mitkä pallot alla pyörivät. Yhteistä tälle havainnolle ja nykyisen W212 samalle piirteelle on Michelin Primacy. En tiedä, onko ainoa syy, mutta kenties kokeilun arvoinen?

Ei ollut omassakaan Ceessä Direct Control alustaa, mutta se kulki rentouttavan vakaasti ja helposti itsestään suoraan.

Koitas vaikuttaako niiden Misukoiden siirto taka-akselille mitään?
Michelin Primacyt juurikin on edessä, taakse laitettiin ne uudet Bridgestonen kumit, jotta koko rengassarja kuluisi tasaisesti ja seuraavalla kerralla ostetaan koko sarja uusia kumeja.

Mikäs toi direct control -alusta on? Onko se lisävaruste tai kuuluuko johonkin varustepakettiin? Niin, ja mistä tietää onko sellaista vai ei?
Avatar
C-Klasse
Viestit: 918
Liittynyt: 27.1.2007 20:54
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja C-Klasse »

Tänään ajelin 225/45/17 -renkailla valta- ja kyläteitä ristiin rastiin enkä huomannut uraherkkyyden lisääntyneen. Eiliseen asti edessä oli 205/55/16 Michelin X-Ice xi3. Kyllä noissa rengasmerkeissä vaan taitaa olla eroja. Aikoinaan kun ajelin hetken aikaa BMW e46:lla, foorumeilla varoiteltiin Nokian kitkarenkaan olevan liian vetelä ja pilaavan ajettavuuden. Ostin siihen sitten Michelinin xi2:t.
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
Avatar
tn62634
Viestit: 635
Liittynyt: 27.11.2010 23:30
Paikkakunta: Pälkäne

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Itsellä on Continentalin Sportcontactit edessä 225/40/18 ja takana 255/35/18 eli ihan vakiokoko ja en huomaa niissä ainakaan mitään ongelmaa.
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9732
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Hyvä että tulee tarinaa sekä toimivista että toimimattomista. Toinen kuitenkin hyväksyy luikertelua paljon enemmän ku toinen eli oobjektiivinen vertailu on mahdotonta. Minä esim hyväksyn pientä loikkaa kaistanvaihdossa jos rampit voi ajaa tennaria säästämättä ja alle rullaamista pelkäämättä.
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
EQE Työautona.

Kuva
Avatar
C-Klasse
Viestit: 918
Liittynyt: 27.1.2007 20:54
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja C-Klasse »

Mulla on näköjään huonoa tuuria renkaiden kanssa. Räjähti just apukuskin puoleinen takarengas. Syyksi paljastui tielle pudonnut pieni raudanpala johon onnistuin ajamaan. Nyt sitten saakin ostaa uudet kesärenkaat ku jäljelle jäi yks hyvä ja kaks huonoa kummia.

Michelinin Primacyä siis kannattaa välttää; entäs kotimainen Nokian rengas? Paikallinen kauppa, johon on pitkät kauppasuhteet, myy Misukkaa ja Noksua. En viittis käydä "vieraissa". Continental tuntuu olevan myös yleinen valinta ja ilmeisen toimiva?
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

Continental on mukava rengas, mutta ei kestä kulumista. Nokia (Hakka Blue) on aavistuksen meluisampi, mutta kestää tuplakilometrit Continentaaliin verrattuna.
Avatar
C-Klasse
Viestit: 918
Liittynyt: 27.1.2007 20:54
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja C-Klasse »

Meissenkeri kirjoitti:Continental on mukava rengas, mutta ei kestä kulumista. Nokia (Hakka Blue) on aavistuksen meluisampi, mutta kestää tuplakilometrit Continentaaliin verrattuna.
Tuo kulutuskestävyys on kyllä tällä kertaa ittelläkin tärkeä juttu, koska Pirellit tuntuvat suorastaan sulavan alle. Luulin, että mulla olisi kaks huonoa ja yks hyvä , mutta tosiasiassa ne olikin kaikki 4mm kulutuspinnalla. Erona vaan, että taka-akselille ostin vuosi sitten uudet ja niis oli 8mm. Mukavasti vuodessa 4mm lähteny pinnasta.

Pitää nyt fundeerata jos laittais taakse uudet Hakka Bluet ja ajais etuakselilla olevat Rossot loppuun. Siinä ne tuntuvat kestävän paremmin.

EDIT: Continentalin rengasvinkeissä kerrotaan että 4mm olis hyvä vaihdon ajankohta. Jospa sitten vaihtais kaikki.
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
Lapa
Viestit: 22
Liittynyt: 22.7.2014 9:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Lapa »

Continentalit olleet alla viime keväästä (25tkm +12 tkm tänä vuonna). Vielä on kulutuspintaa jäljellä suunnilleen 4-5mm. Mielestäni kulutuskestävyys on oikeinkin hyvä. Koko on muuten 205/55R16. Ajoa tulee se 5tkm / kk ja sinnitellen voisi päästä koko kauden noilla renkailla. Suuremmassa koossa renkaat kuluu huomattavasti enemmän, ainakin minun kokemuksen mukaan
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W204 / R171, sedan, farmari, avo”