W210 T220CDI vm2002 143hp

Vastaa Viestiin
lehtonen_jari
Viestit: 15
Liittynyt: 07.9.2012 9:09

W210 T220CDI vm2002 143hp

Viesti Kirjoittaja lehtonen_jari »

No niin nyt on ihme ongelma vaivannut useamman kuukauden. Turbon alipainepumppu ei saa ohjausvirtaa ajoittain. Eli auto toimii normaalisti mutta ehkä kerran viikossa tehot häviää osaksi. Auto ei ole vikatilassa vaan ottaa täydet kierrokset. Jos pysähtyy mutta ei sammuta moottoria niin huomaa että turbon alipainepummppu ei ime vaan turbovipu on yläkuolokohdassa tyhjänkäynnillä ja kaasutettaessa ei liiku mihinkään. Vaihdoin ERG pumpun kanssa ristiin ja tekee edelleen kerran viikossa samaa ongelmaa. Kierroksia ottaa tappiin asti vaikka ongelma on päällä. Jos sammuttaa auton ongelma korjaantuu ja taas viikko mennään normisti. Auto ei savuta missään vaiheessa eli on vain laiska kun turbo ei toimi. Mikä hävittää alipainepumpun ohjauksen? Ilmamassamittareita on kaksin kappalein uusia ja siitä vika ei johdu.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Mikä vikakoodi tulee muistiin kun ongelma ilmaantuu ? Ilman sitä tietoa on mahdollista vain arvailla vikatilan syytä.
oulaistenliikenne.fi
lehtonen_jari
Viestit: 15
Liittynyt: 07.9.2012 9:09

Viesti Kirjoittaja lehtonen_jari »

Ei ole tietoa vikakoodista kun huoltopaikka jossa autoa on joskus korjattu ei omista lukulaitteita. Vantaalla soitin useampaan pienempään autokorjaamoon mutta heillä ei ole 38pin adapteria tai jotain softaa. Veholle en viitsisi viedä näin vanhaa ja paljon ajettua autoa, nauravat ulos. Kukahan Vantaalla lukisi 38pin liittimen vikakoodit, onko kellään tietoa siis järkihintaan luku?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W201”