E 290 TD tuli taloon ja nyt meni myös myyntiin

Avatar
prehistorik
aktiivimeseläinen
Viestit: 1875
Liittynyt: 19.10.2010 11:12
Paikkakunta: Nuija maalta

E 290 TD tuli taloon ja nyt meni myös myyntiin

Viesti Kirjoittaja prehistorik »

Sattuipa silmiini paikallisen autoliikkeen ilmoitus vähän ajetusta (171 tkm) väykästä ja melkeinpä siltä istumalta suuntasin koeajolle, vaikka joskus olinkin pienessä mielessäni päättänyt, että W210 olisi mallisarja, jonka jättäisin suosiolla väliin. Työmatka-ajojen lisäännyttyä tarve pieniruokaisemmalle autolle kuin tuo nykyinen kulkine (Volvo 740, B230F) oli kuitenkin ilmeinen, joten periaatteista oli pakko tinkiä :D

Päällepäin auto vaikutti oikeinkin siistiltä, eikä ruoste ollut tehnyt korissa tuhojaan. Lokasuojien kaarissa näytti olevan vähän pintaruostetta, mutta muuten kulkine vaikutti oikein ryhdikkäältä. Sisätiloissa käytön jälkiä ei ollut nimeksikään ja koeajolenkki vain vahvisti vaikutelmaa siitä, että auto olisi ollut hyvällä pidolla. Alustasta ei kuulunut ylimääräisiä ääniä, vaikka kävin heittämässä pienen lenkin mukulakivikadulla, vaihteet loksahtelivat pykäläänsä asiaan kuuluvasti (juu, on siis manuaali... :oops: ) ja tehotkin tuntuivat olevan tallella. Eipä siis muuta kuin pienen tinkaamisen jälkeen nimet paperiin ja väykkä kotipihaan :shock:

Varusteita tuohon ei liiemmälti ole raaskittu ruksia, eli aika pitkälti perus-Elegancen varusteilla mennään:

Code Value
249 INSIDE AND OUTSIDE MIRROR AUTOMATIC DIMMING
345 RAIN SENSOR
366U AZURITE BLUE - METALLIC
401A BLACK FABRIC / ANTHRACITE
480 SELF-LEVELLING SUSPENSION
512 MB RADIO SPECIAL WITH TRAFF. MESS., RDS
543 SUN VISOR WITH MAKE-UP MIRROR L. AND R., BE-
550 TRAILER COUPLING
570 FOLDING ARMREST, FRONT
580 AIR CONDITIONER
611 EXIT LIGHTS FOR DRIVER DOORS
656 LIGHT ALLOY WHEELS, 10-HOLE
808 AEJ 97/1
955 EQUIPMENT PACKAGE ELEGANCE
988 VEH. TIT. OF OWN. & COC DOC. + MODEL PLATE (MACH.)

Auto on 2005 tuotu Saksasta ja mukana seuranneiden papereiden ja katsastustodistusten mukaan nuo ajokilometrit voisivat jopa pitää paikkansa. Tarkoitus olisi seuraavaksi vaihdella vähän suodattimia ja uudet öljyt koneeseen, mutta mihinkään suurempiin remontteihin ei nyt näyttäisi olevan tarvetta. Aluksi meinasin, että kävisin itse nuo pyöränkaaret läpi, mutta koska auto muuten vaikuttaisi olevan tikissään ja saattaa viivähtää taloudessa jopa useamman vuoden ajan, niin voisihan nuo laitattaa ihan ammattilaisellakin. Jos jollakin tiedossa maalaria, jota voi suositella LPR:n seudulta, niin viestiä vaan tähän jatkoksi :)

Laitellaan kuvia, kunhan saan pestyä ja vahattua 8)
Viimeksi muokannut prehistorik, 31.7.2017 16:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Onnea ostokselle.

Tämä
249 INSIDE AND OUTSIDE MIRROR AUTOMATIC DIMMING
on semmonen varuste että uusi sivupeilin lasi maksaa 510 euroa / Veho :twisted:
oulaistenliikenne.fi
Avatar
teppo21
Kuusenjalkainsinööri
Viestit: 2514
Liittynyt: 17.12.2007 18:23
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja teppo21 »

kolome ja puolsattaa KL:stä :idea:
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...

:ope:

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang

® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4352
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

Joo ,hyvä oli ajjaa tämä ykdilö.
Erityismaininta siitä, että kaikki mittariston pikselit tallella.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
jyriniemela
Viestit: 320
Liittynyt: 29.12.2011 10:24
Paikkakunta: Vesilahti

Viesti Kirjoittaja jyriniemela »

dealer kirjoitti:Onnea ostokselle.

Tämä
249 INSIDE AND OUTSIDE MIRROR AUTOMATIC DIMMING
on semmonen varuste että uusi sivupeilin lasi maksaa 510 euroa / Veho :twisted:
Nii ja jos ei raaski uutta tummenevaa laittaa, nii ulkopuolen peilinlasi tavallisena maksaa n 40 euroa. Itsellä on värit valahtaneet omasta peilistä, ja en kyllä paria sataa, tai enempi laita peilinlasiin vain siksi että se tummenee. Kuitenkin repsikanpuolen lasi on normaali, nii voi se toinenki si olla. Jollen mistää löydä ehjää käytettyä. =D
Menneet:
w202 180B vm: -95
W202 200B vm: -97
S210 320CDI Avantgarde vm: -00
W210 220D Classic vm: -98
W203 200 B Classic vm: -02
S211 270 CDI Avantgarde vm: -03
Nykyiset:
S212 220 CDI vm: -13
S203 180 Kompressor Elegance vm: -07
Avatar
prehistorik
aktiivimeseläinen
Viestit: 1875
Liittynyt: 19.10.2010 11:12
Paikkakunta: Nuija maalta

Viesti Kirjoittaja prehistorik »

Toimikoon tämä myös virtuaalisena huoltokirjana - ja kädet kyynärpäitä myöten ristiin, ettei toista Big Crashia tapahdu ;)

Tänään (171.200 km) vaihtui:

* öljyt ja suodatin
* apumiehen puolelle eteen uusi Bilsteinen jousi
* polttoaineen ylivuotoletkut
* moniurahihna

Vielä jos pyöräyttäisi tänään suvitassut alle ja pesisi enimmät pölyt pinnasta...
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
prehistorik
aktiivimeseläinen
Viestit: 1875
Liittynyt: 19.10.2010 11:12
Paikkakunta: Nuija maalta

Viesti Kirjoittaja prehistorik »

Peseminen ja kesärenkaiden vaihtoi jäi tälle päivälle ja eikös vain renkaiden pultteja kiristäessä yksi napsahtanut poikki, vaikken edes mielestäni mitenkään kovasti vääntänyt... :ää:

Tuossa nyt kuitenkin pari kuvaa pesun jäljiltä. Pientä pyörrettä pinnassa, mutta kevyt myllytys ja vahaus saa vielä odottaa.

Kuva

Kuva
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Kone
Viestit: 845
Liittynyt: 14.11.2010 12:17

Viesti Kirjoittaja Kone »

Ompas se siisti
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

rekistrikilven aluslevy pakko vaihtaa johi asiallisempaan.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
prehistorik
aktiivimeseläinen
Viestit: 1875
Liittynyt: 19.10.2010 11:12
Paikkakunta: Nuija maalta

Viesti Kirjoittaja prehistorik »

Sergey kirjoitti:rekistrikilven aluslevy pakko vaihtaa johi asiallisempaan.
:lol: Sama kävi itsellänikin mielessä ja ensin meinasin photarilla peittää siitä nuo tekstit ennen kuvien tänne lataamista, mutta huomenna lähtee koko aluslevy pois :wink:
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Jotenkin jälkeenpäin hauskoja nämä tekstit "Turbodiesel", "Power steering", "5 speed", "Lambda sond" jne. Koitapas tänä päivänä ostaa tehostamaton vaparidiesel nelilovisella askilla uutena kaupasta. :D Ei taida saada edes Land Roveria, mikä on sinänsä yllättävää valmistusmaa huomioiden.

Raavi pois tuo teksti, ellei housut ole saappaan päältä väljät. :idea:

Toisaalta huvittaa nämä "CDI", "CRDI", "CDIT", "TDCI", "JTD" yms. viritelmät, ennen luki "D", ties heti mitä tankata kattomata ohjekirjasta. :lol:
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4352
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

Ja jos ehjänä saat raavittua niin tänne kelpaa.
Laittais samaan tyyliin "E270 cdi turbodiesel" :wink:
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Avatar
prehistorik
aktiivimeseläinen
Viestit: 1875
Liittynyt: 19.10.2010 11:12
Paikkakunta: Nuija maalta

Viesti Kirjoittaja prehistorik »

kilander kirjoitti:Ja jos ehjänä saat raavittua niin tänne kelpaa.
Laittais samaan tyyliin "E270 cdi turbodiesel" :wink:
Aluslevyn kyllä saat halutessasi ;) Ja SAABin peruja olevan merkin:

Kuva

:kuningasajatus:
® Mesen Porkkana-klubi
Ventureman
Viestit: 16
Liittynyt: 07.1.2013 23:25

Viesti Kirjoittaja Ventureman »

Siistin näköinen peli, onnea uudelle autolle!
Avatar
dneproshin
Viestit: 378
Liittynyt: 20.10.2013 23:32
Paikkakunta: Joutseno

Viesti Kirjoittaja dneproshin »

Jaahas, mitäs täältä löytyykään... Tuo väri on kyllä todella hieno, myös luonnossa :)

Aloitusviestissä mainitun 740:sen tarina jatkuu tuolla.

Hitsi, tuo tummenevan peilin hintatieto oli huono juttu, itellä on semmoset ja talven aikana kuskin puoleinen ovipeili alkoi "valumaan" pahasti.
Avatar
prehistorik
aktiivimeseläinen
Viestit: 1875
Liittynyt: 19.10.2010 11:12
Paikkakunta: Nuija maalta

Viesti Kirjoittaja prehistorik »

Huoletonta autoilua takana kuukauden päivät :) Ensimmäiset vertailukelpoiset kulutuslukematkin saatu: kulutus sekalaisessa kaupunkipyörittelyssä ja matka-ajossa 6.4 l/100 km. Ainakaan omiin korviin tuo ei kuulosta kovin suurelta..?

Dneproshinille kiitokset kaupoista ja huoletonta Vulv..., siis Volvoilua! :kuski:
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

noniin, sulla kulutus vielä reilusti vähemmän kuin minulla. Mulla tosin pääosin kaupunkirallia ja tankkaus.com näyttää 8.03l/100km viimeisen 4600km matkalla.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
prehistorik
aktiivimeseläinen
Viestit: 1875
Liittynyt: 19.10.2010 11:12
Paikkakunta: Nuija maalta

Viesti Kirjoittaja prehistorik »

Tänään täytetty kylmästöinti ja kaikki muuten hyvin, mutta...
Flektit eivät kytkeydy päälle, minkä seurauksena kerryttää järjestelmään painetta :cry:
Ilmeisesti noista on mennyt näitä ohjainbokseja (varaosahaku tuntee myös nimellä jäähdytinpuhaltimen rele, osanumero A0255453232):

Kuva

Mistäs tuota arvaa konepellin alta ruveta etsiskelemään ja mistä muualta voi vikaa voi jäljittää?
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
prehistorik
aktiivimeseläinen
Viestit: 1875
Liittynyt: 19.10.2010 11:12
Paikkakunta: Nuija maalta

Viesti Kirjoittaja prehistorik »

Jesh... Kauppareissulta autolle palatessa oli Väykän vieressä hätääntynyt täti, joka kertoi kolhineensa omalla autollaan Väykän keulaa. Ja olihan siinä etuloksussa lampun vieressä oikein kunnon painauma :evil: "Ei miulle ikinä oo sattunut muita kolareita kuin näitä parkkipaikkakolhuja!" Niinpä... :niinpaniin:
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4352
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

Noniin, nyt löytyi ylimaalaukselle maksaja :arrow: .
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Avatar
prehistorik
aktiivimeseläinen
Viestit: 1875
Liittynyt: 19.10.2010 11:12
Paikkakunta: Nuija maalta

Viesti Kirjoittaja prehistorik »

kilander kirjoitti:Noniin, nyt löytyi ylimaalaukselle maksaja :arrow: .
:lol: Mutta kun niitä pyörän kaaria on neljä! Hmmm... Pitänee jatkossakin parkeerata mahdollisimman lähelle marketin ovia :D
® Mesen Porkkana-klubi
jyriniemela
Viestit: 320
Liittynyt: 29.12.2011 10:24
Paikkakunta: Vesilahti

Viesti Kirjoittaja jyriniemela »

prehistorik kirjoitti:Tänään täytetty kylmästöinti ja kaikki muuten hyvin, mutta...
Flektit eivät kytkeydy päälle, minkä seurauksena kerryttää järjestelmään painetta :cry:
Ilmeisesti noista on mennyt näitä ohjainbokseja (varaosahaku tuntee myös nimellä jäähdytinpuhaltimen rele, osanumero A0255453232):

Kuva

Mistäs tuota arvaa konepellin alta ruveta etsiskelemään ja mistä muualta voi vikaa voi jäljittää?
Tuo löytyy kuskinpuolen umpion alta, eli siis kuskin etupyörä irti ja sisälokasuoja niin alkaa löytyy. Wäyryssä taisi olla noin osimoilleen kuskin sumarin yläpuolla. Ensin kannattaa suoralla johdolla akun navoista virtaa flekteille että flektit on ehjät. Kuluosaa niidenkin hiilet. =)
Menneet:
w202 180B vm: -95
W202 200B vm: -97
S210 320CDI Avantgarde vm: -00
W210 220D Classic vm: -98
W203 200 B Classic vm: -02
S211 270 CDI Avantgarde vm: -03
Nykyiset:
S212 220 CDI vm: -13
S203 180 Kompressor Elegance vm: -07
Avatar
prehistorik
aktiivimeseläinen
Viestit: 1875
Liittynyt: 19.10.2010 11:12
Paikkakunta: Nuija maalta

Viesti Kirjoittaja prehistorik »

jyriniemela kirjoitti:Tuo löytyy kuskinpuolen umpion alta, eli siis kuskin etupyörä irti ja sisälokasuoja niin alkaa löytyy. Wäyryssä taisi olla noin osimoilleen kuskin sumarin yläpuolla. Ensin kannattaa suoralla johdolla akun navoista virtaa flekteille että flektit on ehjät. Kuluosaa niidenkin hiilet. =)
Kiitokset! Täytyypä tänään alkaa tutkailemaan tuota tarkemmin.
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
prehistorik
aktiivimeseläinen
Viestit: 1875
Liittynyt: 19.10.2010 11:12
Paikkakunta: Nuija maalta

Viesti Kirjoittaja prehistorik »

No, niin! Flektit lähtivät pyörimään, kun akusta tarjosi suoraan virtaa. Sulakkeet OK, paineanturikin samoin, joten vika sitten lienee juurikin tuossa ohjainboxissa. Siihen boxiin pääsee muuten käsiksi huoltoluukun kautta, eli etupyörää ja sisälokasuojaa ei välttämättä tarvitse lähteä irrottamaan. Boxille tuleva johto siirretty nyt paremmin käsiksi päästävään paikkaan konehuoneen puolelle ja uusi-käytetty boxi laitettu tilaukseen. Hintaa boxille jäi hulpeat 18 euroa postituskuluineen :D

MUOKS: Flektiongelma korjaantui tuolla boxin vaihdolla.
Viimeksi muokannut prehistorik, 07.4.2015 13:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
prehistorik
aktiivimeseläinen
Viestit: 1875
Liittynyt: 19.10.2010 11:12
Paikkakunta: Nuija maalta

Viesti Kirjoittaja prehistorik »

Tänään ennätin käyttää auton pajalla ja arvioituttaa nuo maanantaisen parkkipaikkakolhun vauriot. Paikallisen merkkiliikkeen kustannusarvio vaatimattomat 1.150 euroa :shock: Taidanpa kallistua käteiskorvauksen kannalle ja laitattaa tuon painauman samassa yhteydessä kuin nuo kaaretkin. Sen verran oli aikaa palvelua odotellessa tutkailla vitriinejä, että lippalakkien hintavertailuakin tuli tehtyä:

* Skoda-lippikset: 9 - 19 €
* Opel-lippikset: 12 - 19 €
* Citroen-lippikset: 12 - 19 €
* Mersu-lippikset: 25 - 39 €

:lol:
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9732
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

prehistorik kirjoitti:* Mersu-lippikset: 25 - 39 €
:lol:
Paljoko lie maksaa tuo logon painattaminen. Ainakaan me ei saatu sitä käyttöön :evil:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
EQE Työautona.

Kuva
Avatar
prehistorik
aktiivimeseläinen
Viestit: 1875
Liittynyt: 19.10.2010 11:12
Paikkakunta: Nuija maalta

Viesti Kirjoittaja prehistorik »

Tänään vaihtelin pihassa raitisilmasuodattimen vänkärin jalkatilaan ja ilmansuodattimen konehuoneen puolelle - molemmat taattua Motonet-laatua :D Kumpikaan ei ollut vallan kauheassa kunnossa, mutta kun eivät todellakaan liikoja maksa, niin joutihan nuo jo mennä vaihtoon. Lompakko keveni toimenpiteestä 39.80 €.

Huolettomia ajeluja takana n. 15 tkm. Kaaret pitäisi varmaan ottaa tänä keväänä käsittelyyn, alkavat jo olla sen verran rivon näköiset. Muuten koppa näyttäisi olevan kuosissaan.
® Mesen Porkkana-klubi
kardaani
tolokun taksari
Viestit: 1476
Liittynyt: 06.6.2006 22:17
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja kardaani »

Etukaaret on vaihdettava. Etuloksun kulmassa jos on kuppaa, niin pitkäksi aikaa sitä kuntoon ei saa. Siitä pitää huolen kulman kolmikerroksinen prässätty pelti. Sisältä kun ruostuu, niin mitään ei voi asialle vaikka kuinka puunaisi.
Avatar
dneproshin
Viestit: 378
Liittynyt: 20.10.2013 23:32
Paikkakunta: Joutseno

Viesti Kirjoittaja dneproshin »

Laitoitko ihan aktiivihiilarin vai tavallisen? Itellä oli haasteita saada Motonetin "Professional parts Sweden" kabiinifiltteri ehjänä paikoilleen, se tiivistenauha reunalta hajosi suurinpiirtein katseesta...
MB W163 ML 270 CDI -05
MB W124 200D -89
Volvo 744 GL B200K+M47 -86
Nissan Micra K11 1.3 GX -98
https://www.instagram.com/ccrepairchannel/
https://www.youtube.com/channel/UC8Nz8b ... OjpPikiHrA
Avatar
prehistorik
aktiivimeseläinen
Viestit: 1875
Liittynyt: 19.10.2010 11:12
Paikkakunta: Nuija maalta

Viesti Kirjoittaja prehistorik »

kardaani kirjoitti:Etukaaret on vaihdettava. Etuloksun kulmassa jos on kuppaa, niin pitkäksi aikaa sitä kuntoon ei saa. Siitä pitää huolen kulman kolmikerroksinen prässätty pelti. Sisältä kun ruostuu, niin mitään ei voi asialle vaikka kuinka puunaisi.
Näinhän se varmaan on. Tarttee nyt miettiä, mitä sen kanssa loppujen lopuksi tekee. Tuon hintaiseen kulkupeliin ei enää viittis ihan älyttömästi laittaa rahaa kiinni, mutta toisaalta olis kiva jos saisi sitä vähän siistittyä.
dneproshin kirjoitti:Laitoitko ihan aktiivihiilarin vai tavallisen? Itellä oli haasteita saada Motonetin "Professional parts Sweden" kabiinifiltteri ehjänä paikoilleen, se tiivistenauha reunalta hajosi suurinpiirtein katseesta...
Aktiivihiilisuodatin meni paikoilleen ja juurikin tuollainen "Professional parts Sweden" oli kyseessä. Alkuun vähän itsekin hämmästelin, pitäisikö tämän muka mahtua samaan koloon, josta olin hetkeä aiemmin ottanut vanhan suodattimen pois, mutta sopivasti kallistamalla se sujahti kivuttomasti paikoilleen. Enemmän haastetta oli saada ne valkoiset klipsit paikoilleen siitä muovihärpäkkeestä, joka tulee suodattimen alle :lol: Siinä piti jo välillä oikaista selkää ja käsikin ennätti eksyytyä rintataskulle, vaikka tovin aikaa on taas menty tupakatta :shock:
® Mesen Porkkana-klubi
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / W208, sedan, farmari, coupe, avo”