Teemun S204

Avatar
tn62634
Viestit: 635
Liittynyt: 27.11.2010 23:30
Paikkakunta: Pälkäne

Teemun S204

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Reteillään nyt täälläkin. :D

Pihassa uutuuttaan kiiltelee Bielefeldin Veholta ostamani S204 250 CDI. Kyseessä ei siis ole mikään Premium Business vaan ihan ihmiselle tarkoitettu malli. ;)

Kuva

Varusteita mm:
Sportpaket AMG
Avantgarde
Panorama-katto
7-v automaattivaihteisto
Automatik-paket
Comand netillä
Thermotronic 3-alueilmastointi
AMG-Styling
Parametriohjaus (kuulunee AMG-sportpakettiin)
Webasto kaukosäädöllä (tehdasasennus)
Fahrassistent-paket
Parktronic inkl. Parkfuhrung
Distronic Plus, BAS Plus ja Pre Safe -jarrut
Kuolleenkulman avustimet peileissä
Aktiver Spurhalte-Assistent
LED-päivävalot
Ei merkintöjä takaluukussa
Polviairbag kuskille
Automaattilasinpyyhkijät
Komfort-puhelin
Ratin vaihdeläpyskät
Rengaspainevaroittimet
Advanced-Agility -paketti (Sport-nappi iskareille)
AMG 5-puolaiset 18" vanteet 225/40R18 ja 255/35R18
Vetokoukku (tehtaan)
ILS-xenonvalot
Moottorin taukolämpöhyödynnys
Harman Kardonit
Kiiltävät kattokaiteet
Tehdastummennetut takalasit
Penkinlämmitys
Lämmitetyt tuulilasinpesurit
Polttoainetankki 66 litraa
Täysnahkasisustus Capuccino/musta (penkit ja ovipahvien nahat vaaleanruskeat, muuten verhoilut mustia katto, lattiamatto ja kojetaulu mukaanlukien)

Tässä nyt jotain. Jos joku osaa purkaa valmistenumeron, olis kiva. :) WDD2042031F711695

Vanha auto meni kaupaksi ja heti seuraavalla viikolla piti mennä uutta ostamaan, kun maalla ei ilman autoja toimeen tule. Viimeksi 11/2010 olin yksin reissussa ja nyt isä tuli seurakaveriksi. Muutama auto meni ennen lähtöä kaupaksi ja alkoi pikku paniikkikin iskeä ja suorastaan potutti nähdä jonkun kempeleläisen jobbarin kauppaavan Suomeen tilaamaansa 8/2010 rekisteröityä vanhemman mallista 250 CDI:tä 29000 eurolla, kun Solingenin kauppias pyysi siitä 16990e.

No onneksi tämä oli jäljellä. Soittelin viime lauantaina siitä Bielefeldin Vehoon ja auto kuulemma oli ok ja jäljellä. Kerroin saapuvani tiistaina Frankfurtiin ja olevani tosiostaja. Pahoittelin tinkausta puhelimessa, mutta pyysin saada tietäväni käteishinnan, koska olin kaukaa tulossa. Myyjä antoi puhelimessa 930e alennusta. Käski vielä soitella maanantaina varmistukseksi.

No maanantai tuli ja stressi oli kova. Frankfurtin lähellä oli varalle myös sopuhintainen 8/2010 (ei facelift) C350 CDI T AMG suht perusvarustein. Soittelin kuitenkin Bielefeldiin ja auto oli yhä siellä. Kysyin voisiko liike varata sitä, koska ostaisin sen, jos se on hyvä. Tämä sopi myyjälle ja lupasin tulla seuraavana päivänä katsomaan.

Lähdettiin isän kanssa tiistaiaamuna aikaisin lentokentälle HML:sta bussilla. SAS:n lento meni ensin Osloon, jossa vaihdettiin Frankfurtin koneeseen. Perillä oltiin n. 11:45. Ykkösterminaali oli iso. No onneksi olin 1995 ollut Atlantan kentällä... :) Varattu vuokra-auto saatiin pikku kävelyn jälkeen ja kohta Audi A1:n dieselmoottori raksutti 170 km/h tunnissa kohti Bielefeldiä. Mersun liikkeen pihassa oltiin 15:25. Soitin siitä myyjälle, että ollaan ulkona auton vieressä. Hän tulikin heti esittelemään autoa. Eipä siinä paljoa tarvinnut katsella. Ulkona oli vähän kivenhakkaumia, mutta sisältä oli kuin uusi. Ei tarvinnut miettiä ottaako vaiko ei autoa, mutta kysyin muodon vuoksi koeajoa. Käytiin heittämässä kymmenen minuutin lenkki ja sitten sopimaan kauppoja. Kun en osannut käyttää hilavitkuttimia, tyydyin kysymään vain toimiiko kaikki ja myyjä totesi kaiken olevan kunnossa. Sovittiin kaupat.

Koska Saksassa rekisteröintitoimistot ovat huonosti auki saisi auton vasta seuraavana päivänä. Olin varautunut tähän varaamalla hotellin Bielefeldistä. Lisäksi myyjä sanoi auton tarvivan uudet takajarrut. Lisäalennuksena kinusin vakuutuksen ja 30 pv kilvet myyjän piikkiin sekä katsastuksen. Myyjä myös lupasi huollon firman piikkiin. Nämä siis sen puhelimessa luvatun 930 euron alennuksen lisäksi. Niin ja vuoden Mersun takuu. Maksaa olisi tarvinnut vasta keskiviikkona, mutta totesin nukkuvani yön paremmin ilman rahoja hotellissa ja tämä asia hoidettiin sitten kuntoon jo tiistaina. Samaten kahvittelun Mercedeksen kahvikalustosta liikkeen kahviossa. :D

Auton piti olla valmis keskiviikkona klo 16:00. Vuokra-auto piti palauttaa Bielefeldiin puolilta päivin. Siinä olikin sitten muutama tunti aikaa hengailla 328000 asukkaan Bielefeldissä. Puoli neljältä kun mentiin myyjän puheille auto olikin pestynä odottamassa luovutusta myyntihallissa. Siitä avaimet kouraan, kättelyt ja nokka kohti pohjoista. Olin varannut hotellin Hampurista, koska isä halusi mennä Ruotsin halki päiväsaikaan. Tähti nokalla saavuttiinkin sitten 1800000 asukkaan hampuriin seitsemän maissa. Siitä hotellille, tavarat huoneeseen ja Reeperbahnille syömään. Huorat oli tosi aktiivisia tällä kertaa Burger Kingin edessä ja oikein hävetti kun ne tuli siihen iholle ja isä oli mukana... :D

Syönnin jälkeen mentiin nukkumaan hotelliin, kun aamulla olisi tarkoitus aikaisin herätä. Ajettiin sitten Flensburgin kautta tanskaan ja Iso-Beltin ja Juutinrauman siltojen kautta Ruotsiiin. Siitä sitten pikkuhiljaa Tukholmaan, jossa oltiin illalla. Auto laivaan, syömään ja nukkumaan. Tänä aamuna oltiin sitten Turussa ja siitä asti olenkin öykkäröinyt Lippen kilvissä olevalla Mersulla liikenteessä... :D


Tällaisen varustelistan sain netistä. Myyjän mukaan hinta uutena Saksassa ollut (19% alvilla) 68000e... :crazy:

Code Value
1U2 SNOW GRID
202B OWNERS MANUAL AND SERVICE RECORD - GERMAN
213 SPEED-SENSITIVE POWER STEERING/VARIO STEERING
220A LEATHER
224A LEATHER - BROWN
228 AUXILIARY HEATER
229L GERMANY
230 PARKING GUIDANCE
233 AUTONOMOUS INT. CRUISE CONT. PLUS (DISTRONIC PLUS)
237 ACTIVE BLIND SPOT ASSIST
238 ACTIVE LANE KEEPING ASSIST (FAP)
23P DRIVING PACKAGE
240 LED DAYTIME RUNNING LIGHTS
244 SPORTS SEATS, FRONT
255B MB MOBILO WITH DSB AND GGD
260 TYPE DESTINATION ON TRUNK LID - ELIMINATION
260B AIRBAGLABEL - GERMAN/ENGLISH
280 LEATHER STEERING WHEEL AND LEATHER GEAR SHIFT KNOB
287 THROUGH-LOADING FEATURE
294 KNEE AIRBAG
299 PRESAFE
2U1 RADIATOR SHUTTER
2XXL FEDERAL REPUBLIC OF GERMANY
302B HEAD UNIT LANGUAGE - GERMAN
332B INSTRUMENT CLUSTER/HU LANGUAGE - GERMAN
345 RAIN SENSOR
386 MOBILE PRE.-INSTALLATION (MTUS)
413 PANORAMIC SLIDING SUNROOF/GLASS SUNROOF
427 AUTOMATIC TRANSMISSION 7-SPEED
428 STEERING WHEEL SHIFT BUTTONS/GEARSHIFT PADDLES
440 TEMPOMAT (CRUISE CONTROL)
442 MULTIFUNCTION STEERING WHEEL (12 BUTTONS)
474 DIESEL PARTICULATE FILTER
477 TIRE PRESSURE LOSS WARNER
483 VEHICLE DYNAMICS PACKAGE
4U4 RADIATOR GRILLE WITH CENTER STAR
513 TRAFFIC SIGN RECOGNITION
51U BLACK FABRIC ROOF INTERIOR TRIM
527 COMAND DVD APS WITH NAVIGATION
550 TRAILER COUPLING
581 AUTOMATIC CLIMATE CONTROL
584 ELECTRIC WINDOW REGULATOR
600 HEADLAMPS - CLEANING EQUIPMENT
608 AUTOMATIC HIGH BEAM SWITCH (IHC)
622 HEADLAMP WITH ILS, RIGHT-HAND TRAFFIC
670 RESIDUAL ENGINE HEAT UTILIZATION (MRA)
682 FIRE EXTINGUISHER
70O UPDATE OF INJECTION SYS. SERIES PRODUCTION CONFIG.
739 TRIM PIECES - ALUMINUM
74V SPEED- + LOADINDEX 92Y XL+94Y XL
772 AMG STYLING PACKAGE-FRONT SPOILER, SIDE SKIRT
776 WHEEL COVERING FOR AMG 17-WHEELS (ONLY EXPORT)
786 AMG DOUBLE-SPOKE WHEELS 18" WITH MIXED TIRES
802
810 SOUND SYSTEM
813 LINGUATRONIC-GERMAN (VOICE OPERATION)
81P COMAND WITH NAVIGATION UPDATE
840 DARK TINTED GLASS
873 SEAT HEATER FOR LEFT AND RIGHT FRONT SEATS
875 HEATED SCREEN WASH SYSTEM
890 AUTOMATIC REAR-END DOOR
890U CAVANSITE BLUE METALLIC FINISH
909 ALTERNATOR MANAGEMENT
916 FUEL TANK WITH INCREASED CONTENT
928 EXHAUST GAS CLEANING WITH EURO 5 TECHNOLOGY
950 AMG SPORTS PACKAGE
954 EQUIPMENT PACKAGE FOR AVANTGARDE VEHICLES
967 COC PAPER EURO 5 TECH. W. REGISTRAT .CERT. PART 2
A20 DIRECT START
A24 JOINT FLANGE, 4-ARM 120
A62 FE TORQUE CONVERTER HOUSING 19
A66 FE CONVERTER 19 MM
A86 T VALVE BODY ASSEMBLY WITH VGS 3
A89 REDUCED-FRICTION
B03 DIRECT START / ECO START/STOP FUNCTION
B09 REFRIGERANT COMPRESSOR WITH MAGNETIC COUPLING
F204 MODEL SERIES 204
FS COMBI - VEHICLE
G908 TRANSMISSION CODE VERSION 08
GA AUTOMATIC TRANSMISSION
HA REAR AXLE
J82 FULL-LOAD VENTILATION OM668
K11 ADAPTIVE STOP LIGHT FLASHING
K13 STEUERCODE FUER SERVICEINTERVALL 25000 KM
L LEFT-HAND STEERING
M014 ENGINE INCREASED PERFORMANCE
M22 DISPLACEMENT 2.2 LITER
M651 R4-DIESEL ENGINE M651
NB6 CONTROL CODE BREMEN PLANT
NO2 CONTROL CODE BREMEN PLANT
P01 VEHICLE FLEET PACKAGE "PLUS"
P47 AUTOMATIC PACKAGE
R01 SUMMER TIRES
U01 REAR BELT STATUS INDICATION
U18 AUTOMATIC CHILD SEAT RECOGNITATION (AKSE)
U26 FLOOR MATS - AMG
U41 FUEL - WATER SEPARATOR AND LUBRICATION PACKAGE
U72 DVD PLAYER WITH REGIONAL CODE 2, EUROPE, JAPAN
VL FRONT AXLE HALF, LEFT
VR FRONT AXLE HALF, RIGH

Kuva
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Jokseenkin mahtavat värit, eikä todellakaan muutenkaan aihetta kritisoida valintaasi 8)
oulaistenliikenne.fi
S211 320CDI
Viestit: 719
Liittynyt: 15.1.2011 10:36
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja S211 320CDI »

Hieno kärry ! En usko et tule katumaan.
S204 AMG styling
W209 240 V6
204
Viestit: 662
Liittynyt: 19.4.2008 19:40

Viesti Kirjoittaja 204 »

Paljonko oli verot suomeen?
Onko suomen hintapyynnöt samaa tasoa ,mitä haku kaikkineen maksaa saksasta?
Avatar
tn62634
Viestit: 635
Liittynyt: 27.11.2010 23:30
Paikkakunta: Pälkäne

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Kiitti kaikille kehuista. :) Tällaiselle köyhälle ko. auto tuntuu kyllä äärimmäisen hienolta. :) Oikeastaan vain muistipaketti penkeille ja ratille olisi ollut kiva, mutta tässä sitä nyt ei ole ja koitan tulla toimeen ilman.

Veroja en vielä ole maksanut, kun vasta perjantaina tulin Suomeen sillä. Mutta alta 6000e kuvittelisin olevan verot. Ehkä. Mahdistahan nuo saa selville kyllä satasen tarkkuudella.

Hintoja olen seurannut sen verran, että tuontijobbarit järjestäen havittelevat viiden tonnin voittoa näistä C-sarjan facelifteista. Eräskin Pohjois-Pohjanmaalla sijaitseva kauppias pyytää 28900 euroa Nettiautossa eräästä 8/2010 rekisteröidystä pre-facelift -yksilöstä, joka oli myytävänä Solingenissa Saksassa kauppiaalla hintaan 16990. Siis 12000e enemmän mukaanlukien toki rahti Suomeen, verot yms. kulut (yhteensä n. 7000e, jos itse hakisin). Olin kiinnostunut tästäkin autosta, mutta se ehti mennä nenäni edestä ja silloin potutti. Ei potuta enää, kun sain nyt mielestäni hienomman auton. :)
Avatar
tn62634
Viestit: 635
Liittynyt: 27.11.2010 23:30
Paikkakunta: Pälkäne

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

204 kirjoitti:Onko suomen hintapyynnöt samaa tasoa ,mitä haku kaikkineen maksaa saksasta?
Ja tähän vielä sen verran, että Suomesta tällaista autoa on hyvin hankala ostaa, kun se ei ole helppoa Saksastakaan. Tarkoitan siis sitä, että jos haluaa leivän päälle päälle lauantaimakkaran sijaan kinkun ja juustonsiivutkin. :)

Tuontiautoissa on monesti kyllä Comand, joka Suomi-autoista puuttuu. Jossain Suomi-180CDI:ssä on sitten ILS, automaatti ja Avantgarde paketti, mutta 16-tuumaisilla pappavanteilla.
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Niin mistä Veholta ostit? Etkös tiedä ettei tuollaista paikkaa olekaan. :wink: Vai oletko joutunut salaliiton uhriksi?
Viimeksi muokannut Sampo N., 23.3.2014 21:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kein siknatuur
Avatar
tn62634
Viestit: 635
Liittynyt: 27.11.2010 23:30
Paikkakunta: Pälkäne

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Sampo N. kirjoitti:Niin mistä Veholta ostit? Etkös tiedä ettei tuollaista paikkaa olekaan. :wink:
Täältä ostin: http://www.owl.mercedes-benz.de
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

tn62634 kirjoitti:
Sampo N. kirjoitti:Niin mistä Veholta ostit? Etkös tiedä ettei tuollaista paikkaa olekaan. :wink:
Täältä ostin: http://www.owl.mercedes-benz.de

heh, koitapa kirjoittaa kuukleen bielefield does not exist tai sama Saksaksi. :lol: Koko kaupunkia ei monen saksalaisen mielestä olekaan, koko kylä on huijausta. :wink:


Tuommonen juutuupi-linkki osu äkkiseltään käteen:

https://www.youtube.com/watch?v=1R_rV37Lwrs



Itse auto näyttää hyvältä. :D
Kein siknatuur
Avatar
740 GLE
Viestit: 2644
Liittynyt: 18.10.2010 23:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

Aikasen kattava varustevalikoima.

Omalta kantilta etenkin nahat, Comand Online ja Distronic pistämät miettimään, että ehkä meilläkin joskus...?

Toivottavasti se osaa käyttäytyä, kuten tuon näköisillä on tapana!

Onkos tuollaisissa uudemmissa DSB huoltolokia noudattavissa autoissa perinteistä paperista huoltokirjaa enää auton mukana lainkaan?
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Avatar
tn62634
Viestit: 635
Liittynyt: 27.11.2010 23:30
Paikkakunta: Pälkäne

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Ei ole perinteistä huoltokirjaa vaan printtiliuskoja liikkeen leimoilla.

Tänään täytin autoveroilmoitusta ja vielä pitää kopio siitä huoltokirjasivusta liittää mokomaan ilmoitukseen.

Distronic on kyllä hyvä varuste. Samoin ILS-valot.

Vanhassa S203:ssakin on Comand. Tässä navigaattori on kehittyneempi. DVD-soittimen ja internetin tarpeellisuuden voi kyseenalaistaa. Puhelinvarustus on ihan hyödyllinen. Harmi vaan, ettei nopeusrajoitusten tunnistus toimi Suomessa.

Webastoakin kokeilin aamulla. Kaukosäätimestä päälle ja sammutin liikkeelle lähtiessä kojelaudan napista.

Nahkapenkitkin luovat ylellistä tunnelmaa ja tämän värisinä vähän tyhmempikin tajuaa penkkien olevan nahkaa. :) Työkaverilla on Suomimalli niillä Liverpool-puoli"nahoilla" ja mielummin nämä kyllä pidän, vaikka joku voi sanoa niitä kesällä kuumiksi ja talvella kylmiksi.

Myös kuolleenkulman tunnistin on ihan hyvä olla olemassa. Pitää vaan oppia vilkuttamaan vasta kun auto vieressä on täysin ohi.

Start/Stop-automatiikka on perseestä. Onneksi sille on nappi.

Sport nappikin antaa hieman erilaisen tuntuman. Jotenkin tuntuisi jopa moottorin äänien kovenevan, mutta ehkä se on kuvitelmaa.

Parkkeerausavustinta en ole kokeillut enkä Linguatronicia. Sama juttu vetokoukun osalta. Kai se jostain takakontin syövereistä löytyy, mutta jäänee käyttämättä.
Avatar
C-Klasse
Viestit: 918
Liittynyt: 27.1.2007 20:54
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja C-Klasse »

Hyvännäköinen. Turha Saksasta on mitään perusmalleja tuodakaan. Täällä on ihan tarpeeksi muovipenkillisiä vanhoja takseja pienellä koneella. Mulla sydän sykkii kutoskoneelle, mutta järki tietää että 220 CDI vie tuota koppaa hyvinkin mukavasti, 250 tietysti vielä paremmin. Katsotaan sitten joskus uudestaan. Onnea hankinnan johdosta!
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
204
Viestit: 662
Liittynyt: 19.4.2008 19:40

Viesti Kirjoittaja 204 »

Uusi c 220 cdi kulkee aivan samanlailla kuin suora kuutonen 211 korilla.
Polttoainetta vie seka ajolla noin 3 litraa vähemmän.
Viimeksi muokannut 204, 25.3.2014 19:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
tn62634
Viestit: 635
Liittynyt: 27.11.2010 23:30
Paikkakunta: Pälkäne

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Mietin kanssa kuutoskoneella, mutta järkisyyt ja hinta puolsivat nelosta. Varalla oli yksi 8/2010 rekisteröity perusvarusteinen (Comand, xenonit ym. normivarustetta) C350 CDI, mutta sitä ei tarvinnut käydä katsomassa, kun tästä tuli kaupat. Se ei ollut facelift ja päästöt olisivat olleet 180. Täällä päässä veroissa olisi hävinnyt niin tuntui ylipäätään järkevämmältä maksaa mielummin autosta kuin veroja.
Avatar
tn62634
Viestit: 635
Liittynyt: 27.11.2010 23:30
Paikkakunta: Pälkäne

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Jo 3500 km takana. :shock: Onneksi on hyvin toiminut. Autoveropäätöstä odottelen. Saa nähdä joutuuko käyttämään taas tullissa näytillä kuten vuonna 2011 jouduin W203:n kohdalla tekemään.

Toistaiseksi ei ole vielä kiinnostusta laittaa myyntiin, kun on FIN-kilpien välissä, mutta voihan mieli muuttuakin. Onneksi ajatus siitä, että "vastaavaa" on hankala saada tilalle pitää ehkä järjissä. :)
Avatar
nix0n
aktiivimeseläinen
Viestit: 1286
Liittynyt: 08.3.2013 13:44
Paikkakunta: Kymi

Viesti Kirjoittaja nix0n »

Mitäs Tulli huoli nähdä siitä W203:sta :shock:

Mulla aikoinaan kuvattiin 9-5 Aero, muut autot menny vain paperit täyttämällä ja lähettämällä tulliin.
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
Avatar
tn62634
Viestit: 635
Liittynyt: 27.11.2010 23:30
Paikkakunta: Pälkäne

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

nix0n kirjoitti:Mitäs Tulli huoli nähdä siitä W203:sta :shock:

Mulla aikoinaan kuvattiin 9-5 Aero, muut autot menny vain paperit täyttämällä ja lähettämällä tulliin.
Pari kuvaa ne kanssa otti ja katteli autoa. Selitys oli se, että 7/2007-11/2010 -välillä autolla oli ajettu 248000 km ja siksi kuulemma tahtoivat nähdä, kun oli ajettu 74000 km vuoteen. Ilmeisesti dieselmersuja ostetaan sitten pihankoristeiksikin. Vantaalla taksissa taitaa tuohon vuosilukemaan voida lisätä vielä ykkösen eteen.
Avatar
tn62634
Viestit: 635
Liittynyt: 27.11.2010 23:30
Paikkakunta: Pälkäne

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Tuli autoveropäätöskin tänään. Vero on eurolleen se, mikä Mahdin mukaan pitikin eli ei sen suhteen yllätyksiä. Onneksi tullia ei näytä kiinnostavan onko facelift vai ei. Rekisteröintivuosi, malli, vaihteisto ja kilometrit merkitsevät.
S211 320CDI
Viestit: 719
Liittynyt: 15.1.2011 10:36
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja S211 320CDI »

KUVIA :amis_selittaa:
S204 AMG styling
W209 240 V6
Avatar
tn62634
Viestit: 635
Liittynyt: 27.11.2010 23:30
Paikkakunta: Pälkäne

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

S211 320CDI kirjoitti:KUVIA :amis_selittaa:
Voin ottaa, mutta pesuletku oli yhä jäässä, kun äsken tulin töistä kotiin. Ihan yleisluontoisia otoksiako kaivataan?

Mutta ihan vakiokunnossahan tämä on eli sikäli ei eroa kyllä mitenkään massasta.
Avatar
tn62634
Viestit: 635
Liittynyt: 27.11.2010 23:30
Paikkakunta: Pälkäne

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Tämä on siis ollut uutena Remmers Baustofftechnik GmbH:lla Löningenissä, Niedersachsenissa. Ensirekisteröinti Cloppenburgin kilpiin ja nyt sitten minulla Lippen kilvissä ennen kuin tulee Suomen rekisteriin. Täysi huoltohistoria ja Mobilo sekä puhkiruostumattomuustakuu voimassa.

(Sitten parin viikon päästä kun tää on kilvitettynä Nettiautossa niin joku saa juuri huolletun, hyvin varustellun takuunalaisen hyvän Mersun tästä. Varmaan menee kuin kuumille kiville...)
:boing_boing: :boing_boing: :boing_boing:
Avatar
C-Klasse
Viestit: 918
Liittynyt: 27.1.2007 20:54
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja C-Klasse »

Mullakin on nämä kaikki voimas, mutta mikä se Mobilo käytännös on? Onko se joku liikkuvuusturva että saa vara-auton yms.? Nyt nämä kaikki varmaan loppuu, kun en oo viemäs autoa mihinkään virallisiin huoltoihin? Hinta ratkaisee. Jos joka huolto on esim. 100-200 € halvempi niin ei viitti maksaa.

Kaskostahan saa hinurin, jos auto hyytyy tienposkeen. Vara-autoa en taida saada.
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
Avatar
tn62634
Viestit: 635
Liittynyt: 27.11.2010 23:30
Paikkakunta: Pälkäne

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Joo, se on liikkumisturva, johon sisältyy monenlaista. Niitä on Mobilo Life (vanhempi) ja pelkkä Mobilo (uudempi). Vanhempi tais olla kattavampi. Mulla on Mobilo Life toisessakin autossa (2007 S203 220 CDI) ja esim. viime vuonna tuli käytyä pari kertaa Hampurissa niin ei ollut kylmää rinkiä perseen alla, jos auto sattuisi jäämään A1:n varteen. Lisäksi palvelukuvausta lukemalla oon ymmärtänyt, että jos auto ei vaikka aamulla lähde esim. akun vuoksi käyntiin, tulee joku antaan apuvirtaa tai myy uuden akun? Tarvitaan kahta autoa väkisinkin joka päivä, kun maalla asutaan ja työmatka-ajoa tulee molempiin 30000 km vuodessa.

Tässä kuvauksia:
http://www.mercedes-benz.fi/content/fin ... #chapter=1

Mutta tolla 25000 huoltovälillä W203:n A- ja B-huollot ovat olleet parin sadan korvilla, puolin tai toisin. Kustannus on niin pieni, että olen arvostanut hyvää palvelua, liikkumisturvaa ym. sen verran, etten ole halunnut viedä mihkään muualle huoltoon.
Avatar
C-Klasse
Viestit: 918
Liittynyt: 27.1.2007 20:54
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja C-Klasse »

Saa sen Mobilon näköjään takaisinkin, kun käyttää Mersunsa merkkihuollossa. Ihan hyvältähän nuo palvelut näyttää. No, sen hinurin nyt saa ja aina jollakin konstilla kotiakin pääsee. Sitten olis eri juttu, jos Suomeskin sais Mersun viralliselta organisaatiolta vaikkapa jatkotakuun kohtuuhinnalla.

Edullisesti oot saanu 203:n huollatettua. Multa pyydettiin Käyttöautolla tämän nykyisin 204:n A-huollosta 350-400 €. Laatikon ja perän öljyt vaihto toisen 400€.
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
Avatar
tn62634
Viestit: 635
Liittynyt: 27.11.2010 23:30
Paikkakunta: Pälkäne

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Joo aika edullista on ollut 203:n huoltaminen. Mutta tinkausta se on vaatinut, ettei tyydy mihinkään ohjehintaan. Lisäksi ehkä auttaa, kun välillä on ruskeassa paperipussissa pullo sisällä. :D
Avatar
tn62634
Viestit: 635
Liittynyt: 27.11.2010 23:30
Paikkakunta: Pälkäne

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Kevätkuvia. Vielä Lippen kilvissä.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
bercedes menz
aktiivimeseläinen
Viestit: 1673
Liittynyt: 22.6.2012 8:29

Viesti Kirjoittaja bercedes menz »

On TODELLA upea peli! Tuossa on sen verran varusteita, että aikanaan eteenpäin myynti on helppoa.

Itselläkin autokuume voitti ja auto on myyty ja toinen tilattu, tosin vähän vanhempi ja ei noin hyvin varusteltu...
Avatar
tn62634
Viestit: 635
Liittynyt: 27.11.2010 23:30
Paikkakunta: Pälkäne

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Kiitos, kyllä se itsestäkin vielä ihan hienolta tuntuu. Saa nähdä koska turtuu. Ja heti ensi viikollahan sen voisi myydä, kunhan saan kilvet ensin. Toisaalta tiedän, että vastaavaa on tosi hankalaa saada tilalle. Ja epäilen, ettei niitä ostajia rahatukku kädessä olisi jonoksi asti...

Ja onnea! Millainen tulee tilalle?
bercedes menz
aktiivimeseläinen
Viestit: 1673
Liittynyt: 22.6.2012 8:29

Viesti Kirjoittaja bercedes menz »

tn62634 kirjoitti:Kiitos, kyllä se itsestäkin vielä ihan hienolta tuntuu. Saa nähdä koska turtuu. Ja heti ensi viikollahan sen voisi myydä, kunhan saan kilvet ensin. Toisaalta tiedän, että vastaavaa on tosi hankalaa saada tilalle. Ja epäilen, ettei niitä ostajia rahatukku kädessä olisi jonoksi asti...

Ja onnea! Millainen tulee tilalle?
C204 220cdi Avantgarde vm. -10 tai tällainen on tilattu, en ole vielä edes nähnyt autoa (Junge Sterne -auto, joten olen kohtuu luottavaisin mielin)
Avatar
tn62634
Viestit: 635
Liittynyt: 27.11.2010 23:30
Paikkakunta: Pälkäne

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

bercedes menz kirjoitti: C204 220cdi Avantgarde vm. -10 tai tällainen on tilattu, en ole vielä edes nähnyt autoa (Junge Sterne -auto, joten olen kohtuu luottavaisin mielin)
Onnea! Hyvä laite tulee.
Kyllä sen auton näkemättäkin uskaltaa ostaa. Ei itselläkään montaa minuuttia mennyt, vaikka auton näinkin. Oikeastaan kierrettiin se ympäri ja muodon vuoksi koeajolla.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W204 / R171, sedan, farmari, avo”