mese.fi Foorumin päävalikko
 
 
 
 
 
 

hepponen g piste

 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    mese.fi Foorumin päävalikko -> Mersutiedon Mekka, mese.fi:n oma wikitietokanta
 Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
captain.morgan



Liittynyt: 09 Hei 2012
Viestejä: 6
Paikkakunta: littoinen

 LähetäLähetetty: 23.2.2014 0:18    Viestin aihe: hepponen g piste Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

eli auttakkee miestä mäessä
mulla on 82 vuotinen g mese, koneena om617 turbo ja automaatti loota ja ongelma on että kone käryttää aikas kitkerästi ja on heikko vetonen ja loota reistailee (heittää jatkuvasti vapaalle vaihdon yhteydessä jollei ole tarkkana ).

eli mitä mieltä ootte et kannattaaks näitä erikseen korjata ja pitäiskö tähä heittää toiset romut keulille? (om603)

ketä tälläsiä operaatioita kenties tekis?

kaikki ideat otetaan vastaan Shocked Smile
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
jolle

aktiivimeseläinen


Liittynyt: 15 Mar 2010
Viestejä: 2479
Paikkakunta: Mynämäki

 LähetäLähetetty: 23.2.2014 0:47    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Vähän kaksipiippuinen juttu.

Onhan sillä tekniikanvaihdolla (esim. 603 kone + 722.3 laatikko) autoa 10 vuotta nuorentava vaikutus mutta on siinä hommaakin Laughing

Onkos laatikkoöljyt vaihdettu koska ja onko sitä oikea määrä? Heittääkö se vapaalle joka vaihteen välissä vai jossain tietyssä vaihdossa? ( esim. 3-4 vaihdossa)

Mulla on justiinsa vastaava projekti edessä. Nykyinen kokoonpano om617 + automaatti ja tilalle olis tarkotus sovittaa om603 turbo + 722.3 loota.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
captain.morgan



Liittynyt: 09 Hei 2012
Viestejä: 6
Paikkakunta: littoinen

 LähetäLähetetty: 23.2.2014 0:51    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

öljyt tosiaan vaihdoin kuukausi aikaa ja se heittää vapaalle joka vaihteen välissä. miten noi kannakkeet sopii keskenään?
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
jolle

aktiivimeseläinen


Liittynyt: 15 Mar 2010
Viestejä: 2479
Paikkakunta: Mynämäki

 LähetäLähetetty: 23.2.2014 0:57    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Laatikon painetta voisi koittaa ruuvata lisää josko oire sillä helpottais, ei se kylläkään mitään vikaa korjaa Sad

Moottorin kannatinkumit pitää olla joko g mersun omat 603 koneiselle tai sitten ne pitää tehdä itse.

Lootan kannatin sopii aika hyvin kun palkkia siirtää niin taakse kun saa.

Kardaania joutuu lyhentämään

Sähköjä muuttaa, hehkurele ja hehkun johtosarja napata osan luovuttajasta.

Pakoputkea joutuu vähän muokkaamaan lähdöstä ja jotain muuta pientä siinä pitää tehdä Cool
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
captain.morgan



Liittynyt: 09 Hei 2012
Viestejä: 6
Paikkakunta: littoinen

 LähetäLähetetty: 23.2.2014 1:05    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

no peijoona. suuret kiitokset
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
jolle

aktiivimeseläinen


Liittynyt: 15 Mar 2010
Viestejä: 2479
Paikkakunta: Mynämäki

 LähetäLähetetty: 23.2.2014 1:35    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Minä voisin tulla joskus kurkkaamaan sitä G:tä kun kerran noin lähellä asustelet. Ei täällä päin ole mitään mahdottoman paljon G mersuilijoita Wink
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
captain.morgan



Liittynyt: 09 Hei 2012
Viestejä: 6
Paikkakunta: littoinen

 LähetäLähetetty: 23.2.2014 1:45    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

tervetuloa Smile
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
petri r



Liittynyt: 23 Mar 2006
Viestejä: 81

 LähetäLähetetty: 03.3.2014 10:38    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

ainoa oikea remontti tuohon on tosiaan heittää keulille joku OM602/5 tai 603/6 kone, mielellään tietenkin turbolla avustettuna. Saat paljon enemmän polttoainetaloudellisuutta, suorituskykyä ja hiljaisemman äänimaailman vielä kaupan päälle. Samalla myös auto kevenee hieman.

602/5 antaisi ehkä enemmän väljyyttä sovittamiseen. 603:n öljypohja on aika liki osua etumurikkaan sisäänjoustossa, samoin turbon iso automaatti on niin leveä, että etukardaani meinaa osua laatikon kylkeen => moni laittaa koneen vähän vinoon => menee pääkardaanikin vähän vinoon => toivottavasti ristikot ja tasapainotus on kunnossa. Mutta tietenkin jos meinaa ottaa paljon voimaa koneesta niin eihän se pikkuautomaatti tai manuaali taida pysyä sitten kyydissä enää...

Kannatinkumet...siinähän voi käyttää melkein mitä vaan kun joutuu kuitenkin ne koneen korvakot värkkäämään itse (alkuperäiset G hen tarkoitetut korvakot voi olla aika hankala/kallis löytää). Itselle tulee 603tbo 5v manuaaliaskin kera Geehen, mulla se tulee niillä pakettiauton kantikkailla kumeilla
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Roisto
Herrasmies

Mekka-master


Liittynyt: 03 Lok 2005
Viestejä: 5033
Paikkakunta: Uuleopori

 LähetäLähetetty: 03.3.2014 11:17    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Moro,

Voisiko joku siirtää tämän osastoon "Maasturit, Tavara-autot ja Pikkubussit"?

t.
Risto
_________________
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
8848



Liittynyt: 22 Lok 2010
Viestejä: 94

 LähetäLähetetty: 03.3.2014 21:31    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Kyllä se turbokone kannattaa suoraan laittaa ja jos automaatilla niin sekin turbokoneesta.
Itse olen automaatin kannalla ehdottomasti ja jos nyt alkaisin muutosta tekemään, ottaisin 722.5:sen yhdeksi vaihtoehdoksi.
Se hyvä puoli 5v manuaalissa on, että vitonen on ylivaihde, joten maantiellä on vähän vähemmän kierroksia.
_________________
300GD
S300
E320
Unimog 411 110
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    mese.fi Foorumin päävalikko -> Mersutiedon Mekka, mese.fi:n oma wikitietokanta Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Sivu 1 Yht. 1

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa
Katso viime käyntisi jälkeen tulleet uudet viestit