Sepon W126 300SE 200D (korj: W123 200D, W140 S320)

Vastaa Viestiin
Avatar
Seppo
Viestit: 498
Liittynyt: 08.11.2007 11:35
Paikkakunta: Oulu

Virtalukkojumppaa

Viesti Kirjoittaja Seppo »

Ässän virta-avain on jo hyvemmän aikaa hieman takerrellut, ja netin kauhujuttuja lueskeltuani päätin ostaa mokoman patruunan hyvän sään aikana.

mb-osasta reilulla 90€:lla alkuperäinen osa kouraan, töistä suurin mahdollinen paperiliitin kotio mukaan ja sitä sitten fiilaamaan viistoksi.

Into oli suurta, kun homman piti olla heleppoa kauraa, mutta toisinhan siinä tietysti kävi...aikani jaksoin ährätä liittimen palasilla yrittäen painaa patruunan jousta alaspäin, mutta eihän se inahtanutkaan. Noh, nettiä selaamaan siitä sitten ja selvisi, että taitaa olla sittenkin liian ohutta tuo liitinlanka. Käytiin sitten välillä päästelemässä höyryt sählykentällä ja eikun sitten uuteen yritykseen, aavistuksen paksummalla rautalangalla ja katos, sehän irtos heti ! Langan piti siis näemmä olla niin paksua, että se juuri ja juuri mahtui ylempään reikään.

Kuva

Kuva

Rakas vaimoni oli sitten hommanut hieman lukemista ja putkikassin lähestyvän merkkipäivän johdosta (tuo harmaa otus on sitten joka paikassa aina ensimmäisenä tutkimassa että mistä on kysymys :D ):
Kuva

Onnistunut päivä siis lopulta ! :beerhug:
W 123 200D '84 > 635 000 km (liikenteessä 12/22 - 09/23)
W 140 S320 '95, ~465 000 km (liikenteessä 02/21 - 12/22, ruoste...)
W 126 300SE '90, ~695 000 km (katsastettu 05/23, ajossa 09/23 -->)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
Avatar
Seppo
Viestit: 498
Liittynyt: 08.11.2007 11:35
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Seppo »

Kolomisatanen kävi konttorilla; leima tuli, joskin korjauskehotusten kera...alapallojen kumit röpsöttivät miten sattuu, nivel toistaiseksi kuitennii kunnossa.


Kävin piruuttani MB-Osasta kyselemässä korjausarviota, osineen menis sinne 300 € hujakoille kuten arvelinkin :arrow: taijan ottaa keväällä Mesen jousipuristimet lainaan ja käyvä sitte vain prässäyttämässä pallot paikalleen.


123:n oottaa aikataulua / inspiroitumista vetoakselien vaihtoon, meleko hyväkuntoiset käytetyt tilasin Saksasta Autoteile Glaunerilta ~150 €:lla.
W 123 200D '84 > 635 000 km (liikenteessä 12/22 - 09/23)
W 140 S320 '95, ~465 000 km (liikenteessä 02/21 - 12/22, ruoste...)
W 126 300SE '90, ~695 000 km (katsastettu 05/23, ajossa 09/23 -->)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
Avatar
Mou
Viestit: 1630
Liittynyt: 31.1.2014 9:38

Viesti Kirjoittaja Mou »

Oooh! Kissa!
Nykyiset...
'14 E500 Coupe

Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
Avatar
Seppo
Viestit: 498
Liittynyt: 08.11.2007 11:35
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Seppo »

Ohjelmassa öljynvaihto yhen kymppitonnin taas pyörähtäessä täyteen:

Kuva

Ja näillä välineillä homma hoituu kivuttomasti, melekeen käsiä sotkematta:
Kuva

Kuva

Täytyy sanoa, että joskus Bilteman tuotteet ajavat mainiosti asiansa, erityiskiitos tuolle filter toolille, paljon näppärämpi kuin mersun oma ruuvien kanssa paikalleen väkerrettävä hökötys. Öljyt tällä kertaa tuommosta merkkiä 45 € / 10 l.

Sotkusta puuhaa muutoin tuo auton ajo näillä keleillä, jospas ne tulevat pikkupakkaset nyt asijaa helepottas :twisted:
W 123 200D '84 > 635 000 km (liikenteessä 12/22 - 09/23)
W 140 S320 '95, ~465 000 km (liikenteessä 02/21 - 12/22, ruoste...)
W 126 300SE '90, ~695 000 km (katsastettu 05/23, ajossa 09/23 -->)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
Avatar
Seppo
Viestit: 498
Liittynyt: 08.11.2007 11:35
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Seppo »

Teki männäviikonloppuna mieli kuunnella tieselin raksutusta, joten ei kun tuumasta toimeen ja 123:n käyntiin.

Hyvin lähti nollakelistä niinkuin asijaan tieten kuuluukin. Tutkailin siinä sitten taskulampun valossa moottoria ja huomio kiinnittyi (jälleen) omituiseen höyryämiseen kaasuvivuston tienoilta...pällistelyn jälkeen silmä sattui osumaan 4-pytyn polttoaineputkeen, siitähän perhana ruutaili oikeen ohuenohutta suihkua ainetta ulos; siihen mutkan kohdalle oli tullut pienenpieni reikä ! Lämmin kone höyrysti sen sitten silmiillä paremmin nähtäväksi.

Varaosakoneesta sitten samantien "uusi" putki tilalle ja kaikki tältä osin kunnossa.
W 123 200D '84 > 635 000 km (liikenteessä 12/22 - 09/23)
W 140 S320 '95, ~465 000 km (liikenteessä 02/21 - 12/22, ruoste...)
W 126 300SE '90, ~695 000 km (katsastettu 05/23, ajossa 09/23 -->)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5197
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Seppo kirjoitti:Täytyy sanoa, että joskus Bilteman tuotteet ajavat mainiosti asiansa, erityiskiitos tuolle filter toolille, paljon näppärämpi kuin mersun oma ruuvien kanssa paikalleen väkerrettävä hökötys.
Tuo on kyllä ollut näppärä. Hommasin saman moisen M102:een. Sama on käynyt sekä M104:ään että M113:een. Myös äiteen Escrotissa on tuolle passaava putsari.

Miten sulla, liruttaakos se suodattimesta liemet moottorin takapäähän? M102:ssa riippui vähän suodattimesta. Liekö joku pitänyt sisällään paremmin vai valuttiko itsensä aina tyhjäksi moottorin sammuttua. :D

Nämä pelkät paperiset suodattimet on kyllä olleet näppäriä. Enste suodattimen kansi auki, jolloin öljy valuu öljypohjaan. Suodatin kansineen annetaan olla vielä kolossaan. Sitten öölit pois ja samalla suodatin valuu issekseen melekein kuiviin. Uudet öljyt voi kaataa suodattimen reiästä sisään – ei tartte niin tähtäillä, kun on isompi reikä.

Escrotin öljyn vaihdossa tympäisee sottaisuus, kun öljyt valuvat suodattimesta hihaan sekä vetoakselin, pohjapanssarin ja alatukivarren päälle. Lisäksi pitää kömpiä alle, että filtterin saa pois. :x

Melekein Mersua muutenkin pikkuisen korjailee, kun huollot on tehty helepoiksi. :D

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
Seppo
Viestit: 498
Liittynyt: 08.11.2007 11:35
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Seppo »

Roisto kirjoitti: Miten sulla, liruttaakos se suodattimesta liemet moottorin takapäähän? M102:ssa riippui vähän suodattimesta. Liekö joku pitänyt sisällään paremmin vai valuttiko itsensä aina tyhjäksi moottorin sammuttua. :D
Kieltämättä joskus on vähän lirutellut jos on ollut hätänen tuossa suodattimen vaihtohommassa. Nytpä selvisin ilman öljyvanaa, sen verta on vissiin tullut harjoteltua jo tuota hommaa :) Mukavan huoltoystävällinen tuo M103 (tältä osin).
W 123 200D '84 > 635 000 km (liikenteessä 12/22 - 09/23)
W 140 S320 '95, ~465 000 km (liikenteessä 02/21 - 12/22, ruoste...)
W 126 300SE '90, ~695 000 km (katsastettu 05/23, ajossa 09/23 -->)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
Avatar
Seppo
Viestit: 498
Liittynyt: 08.11.2007 11:35
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Seppo »

...mmmm....varaosia.....

Kuva

Kuva
W 123 200D '84 > 635 000 km (liikenteessä 12/22 - 09/23)
W 140 S320 '95, ~465 000 km (liikenteessä 02/21 - 12/22, ruoste...)
W 126 300SE '90, ~695 000 km (katsastettu 05/23, ajossa 09/23 -->)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Onpahan mistä alkaa harrastelemaan 8)
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
Seppo
Viestit: 498
Liittynyt: 08.11.2007 11:35
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Seppo »

Keski-Euroopan suunnalta saapui seuraava pikkulähetys:

Kuva

Vielä yks tilaus vetämään Germaaniaan ja sitte kun saa kevään korvilla vielä jousipuristimet ostettua niin alakais tosiaan olla syytä laitella peräkontista osia niille kuuluville paikoilleenkin...
W 123 200D '84 > 635 000 km (liikenteessä 12/22 - 09/23)
W 140 S320 '95, ~465 000 km (liikenteessä 02/21 - 12/22, ruoste...)
W 126 300SE '90, ~695 000 km (katsastettu 05/23, ajossa 09/23 -->)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
Avatar
Seppo
Viestit: 498
Liittynyt: 08.11.2007 11:35
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Seppo »

Noniin, jotain edistystä on tapahtunut, osittain pakon sanelemana...Ässä otti ja hyytyi perjantaina tien poskeen, lavetilla kotio. Vikana semmoinen, että käynnistyy kyllä hyvin, mutta hetken käytyään (tai 20 - 30 m ajon jälkeen) hyytyy ja lopulta sammuu. Siinä sitten ooteltiin hinuria, joka tulikin kiitettävän nopeasti alle puolessa tunnissa:
Kuva

Puolan kokeilin vaihtaa, mutta ei tuntunut parannusta tulevan, samoin toisella pa-pumpun releelläkään ei vaikutusta. Eilen tosin kun siirtelin autoa talliin ja annoin käydä lämpimäksi niin kumma kyllä eipä hyytynytkään, kävin sitten muutaman kilsan lenkin heittämässä ja ihan ok pelasi :nocando:

No, tästä hätkähtäneenä piti kuiten laitella Taksi ajokuntoon, eli se vetarijumppahan se oli tiedossa. Onneksi kelit suosi ja mitään erikoisia onkkelmia ei vastaan tullut, nettivinkkien ja Alfamerin tiedoilla mentiin etiäpäin. Vajaat nelisen tuntia tuhrusin kuitenkin kaikkinensa, samalla vaihtui ohjausiskarikin, vaikka eipä entinen pumppukaan ihan loppu vielä ollut. Muutamia näpsyjä tuli otettua:

Tämmöisellä systeemillä sai perää nostettua / laskettua tarvittaessa, jotta vetarin sai helpommin kammettua navasta pois:
Kuva

Jarrulevykin tällä puolella pääsi pyörähtämään, jonka tietysti hokasin vasta kun rengas oli menossa paikoilleen, samalla selvisi, että ei välttämättä tarvitse ottaa jarrupaloja pois satulan irroituksessa. Jotain uutta osaakin tuli laiteltua kuten nuo aluslevyt ja taisin toisen uuden sokankin laittaa perän sisään kun muistin että nekin tuli hommattua talvella varuiksi.
Kuva

Siinä uuttavanhaa paikallaan, ainakin kumit oli vielä hyvännäköiset luonnossa. Taijettiinpa samalla vähän tervailla pohjaa sieltä täältä jollain Puuilon ihmetökötillä:
Kuva

Ja lopuksi se ohjausiskari:
Kuva

Koeajo vielä suorittamatta, pitää tänään käväistä testaamassa kun perän tiivisteliimat lie jo kuivuneet. Samoin käydä vielä Ässääkin tankkaamassa ja ihmetellä, josko se toimii edelleen...ja miettiä sitten kummalla pelillä jatketaan kevättä.

Kuva
W 123 200D '84 > 635 000 km (liikenteessä 12/22 - 09/23)
W 140 S320 '95, ~465 000 km (liikenteessä 02/21 - 12/22, ruoste...)
W 126 300SE '90, ~695 000 km (katsastettu 05/23, ajossa 09/23 -->)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
Avatar
Seppo
Viestit: 498
Liittynyt: 08.11.2007 11:35
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Seppo »

Kun yrittää leukulla irroitella jäisiä lihoja pakastimen pohjalta, voipi samalla tuhauttaa freonit pellolle, näemmä. Onneksi on tuo vetojuhta ja halapoja pakastimiakin (20 €) löytyy heleposti.

Kuva
W 123 200D '84 > 635 000 km (liikenteessä 12/22 - 09/23)
W 140 S320 '95, ~465 000 km (liikenteessä 02/21 - 12/22, ruoste...)
W 126 300SE '90, ~695 000 km (katsastettu 05/23, ajossa 09/23 -->)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Vekkulin näkönen Hessu sulla :lol:

Käytetyt pakastimet ei tosiaan ole Torissa hinnankiroissa, itelläkin tullut ostettua kesäpakastin lipo joka kesä, ja myytyä kevättalavesta eteenpäin :?
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
Seppo
Viestit: 498
Liittynyt: 08.11.2007 11:35
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Seppo »

jovihava kirjoitti:Vekkulin näkönen Hessu sulla :lol:
Molemmat ovat tosiaan vuosikertaa '84, joten oiva parivaljakko sinänsä :D

Tämä päivä sujui tukivarren vaihdon merkeissä; jo pitemmän aikaa tullut ihmeteltyä vinksallaan olevaa takarengasta:
Kuva

Päivän mittaisen rempan jälkeen näyttää sitten tältä...
Kuva

Jospa se siitä korko asettuu kohilleen, katellaan. Ainakin koejaolla ylimääriset kolinat olivat poissa. Täytyy sanoa, että aika vaarallisia olivat viimeiset kilomeetrit jo olleetkin ja kyllähän sitä kaikenlaista kolinaakin peräpäästä tuli kuunneltua :shock:
Kuva

Muuten meni remppa aika lailla suunnitelmien mukaan, hämmennystä herätti Alfamerin kuvallinenkin ohje käsijarrukenkien säädöstä (jos siis levy ei lähde suosiolla irti) meisselillä pyöritettävästä n.45° kulmassa olevasta hammasrattaasta, minulla se ratas lopulta löytyi n. klo 11 kohdalta ! Jonkun aikaa sai painiskella myös käsijarruvaijerin irroituksen kanssa navasta, ennenku hoksas miten se vanha hyvä vaijeri saadaan vaihdettavaan varteen kiinni (siitä kun oli vaijeri katkaistukin). Eipä siinä tarvinnu kuin ottaa yksi pikku tappi irti siitä linkusta, mihin se kiinnittyy navan sisällä niin sai pujotettua vaijerin pois.

Kauniiksi loppuhuipennukseksi tuli sitten katkaistua vetoakselin pultti reikäänsä, kun koitin sitä ensin saada pitemmällä pultilla pyörän napaan kiinni kun se ei muuten tuntunut perille asti tulevan (ois varmaan kannattanut putsata boorit kunnolla etukäteen) :supersad:

No eipä kait se sieltä lentoon lähde, joten tällä lailla nyt mennään jonniin aikaa. Oisko tuohon vinkkiä poisottoon, sama mutterinhitsaus varmaan toimisi, vaikka näyttää kyllä että ei tainnut jäädä nysää siihen, hohhotihoiijaa. Ja näyttää muuten Ässässä olevan sama remppa eessä, rengas killottaa siinäkin :roll:
W 123 200D '84 > 635 000 km (liikenteessä 12/22 - 09/23)
W 140 S320 '95, ~465 000 km (liikenteessä 02/21 - 12/22, ruoste...)
W 126 300SE '90, ~695 000 km (katsastettu 05/23, ajossa 09/23 -->)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
Avatar
Seppo
Viestit: 498
Liittynyt: 08.11.2007 11:35
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Seppo »

Siinäpä tulossa taas puuhaa:

Kuva

Pakko vaihtaa kun auto näyttää jalkaansa nostavalta koiralta...varmaan tuo vanaha, jo kertaalleen näjemmä hitsattu varsi sujunut sekin, jousikuopastaan ainakin...
W 123 200D '84 > 635 000 km (liikenteessä 12/22 - 09/23)
W 140 S320 '95, ~465 000 km (liikenteessä 02/21 - 12/22, ruoste...)
W 126 300SE '90, ~695 000 km (katsastettu 05/23, ajossa 09/23 -->)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
Avatar
Seppo
Viestit: 498
Liittynyt: 08.11.2007 11:35
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Seppo »

Viikonloppuna tuli tehtyä elämän ensimmäinen venttiiliensäätö:

Kuva

Ei menny tämäkään homma ihan kuulun suomenruåtsalaisen ohjelman mukaan...alkuun hämäsi nuo pakista löytyneet säätöliuskat, aikansa kesti ennenkuin huomasin notta näähän on prkl tuumakoossa :oops: Onneksi löyty milliset sitten ja jotenkuten homma saatiin päätökseen; tosin tämä osa tuotti harmia:

Kuva

Mureni siis käsiin nuo pikkupuslat noista suorakaiteen muotoisista koloista...onneksi oli varaosamotti jossa ehjempi osa, jo paikallaan:

Kuva

Tänään sitten tällä töihin ja takas, kokemuksia:
+ Moottorin ääni pehmeämpi
+ Hevosvoimia tuli todellakin lisää; kylmänäkin "kiihtyy" aivan selvästi paremmin, muutenkin pirteämmän oloinen...no jalakoihinhan tällä jää tämänkin jälkeen mutta se ei ole minun ongelma :D
- Tyhjäkäynti jää nyt korkeammalle ja palautuu kaasutuksen jälkeen hitaammin alas, tulikohan noita vivustoja värkätessä säädeltyä jotain vahingossa... :roll:
W 123 200D '84 > 635 000 km (liikenteessä 12/22 - 09/23)
W 140 S320 '95, ~465 000 km (liikenteessä 02/21 - 12/22, ruoste...)
W 126 300SE '90, ~695 000 km (katsastettu 05/23, ajossa 09/23 -->)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
Avatar
Seppo
Viestit: 498
Liittynyt: 08.11.2007 11:35
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Seppo »

Ohjelmassa nesteiden ja suodattimien vaihtoa:
Kuva

Ja Saksan pakettikin saatu:
Kuva
Kuten arvata saattoikin, joutuu kairaamaan reikiä isommaksi konehuoneesta, että mahtuu sisään...

Paremmin pysyy lämmöntkin toistaiseksi kurissa, katotaan tietty kesemmällä josko syylärikauppoihin ruvettava:
Kuva

Venttiilien säädön jäliltä moiset nopeudet ihan siedettäviä hytässä ja ohan tuossa vielä reserviä jälellä :lol:
W 123 200D '84 > 635 000 km (liikenteessä 12/22 - 09/23)
W 140 S320 '95, ~465 000 km (liikenteessä 02/21 - 12/22, ruoste...)
W 126 300SE '90, ~695 000 km (katsastettu 05/23, ajossa 09/23 -->)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
Avatar
Seppo
Viestit: 498
Liittynyt: 08.11.2007 11:35
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Seppo »

Ja ajo-ominaisuuksia parantavia muutoksia tuli tehtyä :lol:

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

No tuli sitä aiemmin takajarrulevytkin vaihettua (paloineen toiselle puolelle), joskin olipa nuo vanhatki ite asiasa ihan hyvät joten sillai vähän turhahko remppa oli se:
Kuva

Dealerille tässä samalla kiitokset rengas-/vannekaupoista, pitääpä vaihella ne alle piakkoin !
W 123 200D '84 > 635 000 km (liikenteessä 12/22 - 09/23)
W 140 S320 '95, ~465 000 km (liikenteessä 02/21 - 12/22, ruoste...)
W 126 300SE '90, ~695 000 km (katsastettu 05/23, ajossa 09/23 -->)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
Avatar
Seppo
Viestit: 498
Liittynyt: 08.11.2007 11:35
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Seppo »

Köyhän miehen ortopedipenkki:
Kuva

Ja jos se lämpimät ilmat sieltä tulevat niin testataan nyt nuokin:
Kuva
W 123 200D '84 > 635 000 km (liikenteessä 12/22 - 09/23)
W 140 S320 '95, ~465 000 km (liikenteessä 02/21 - 12/22, ruoste...)
W 126 300SE '90, ~695 000 km (katsastettu 05/23, ajossa 09/23 -->)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5197
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Seppo kirjoitti:Köyhän miehen ortopedipenkki:
Oisiko turvallisempaa pistää toplingit jousten ja hevosenkarvamaton väliin? Jos tuohon nyt istua rysäyttää kunnolla, voiko pystyraudat vääntyä?

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
Seppo
Viestit: 498
Liittynyt: 08.11.2007 11:35
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Seppo »

Roisto kirjoitti: Oisiko turvallisempaa pistää toplingit jousten ja hevosenkarvamaton väliin? Jos tuohon nyt istua rysäyttää kunnolla, voiko pystyraudat vääntyä?
No tuo toinen T-paitakäärö tulikin sinne väliin tungettuakin, olipa vain meleko tiukkaa saaha se yksikin sinne, siksi laitoin tuon toisen vain tuohon rautojen eteen; hyvä pointti sinänsä, pitääpä koitaa kevein mielin istahtaa aina autoon :).

Ameriikan foorumin puolella käyttivät lötköpötköpätkiä paitamyttyjen sijaan...varmaan tulee vielä tuota säädeltyä, kunhan nyt saa vähän tuntumaa otettua muutaman sadan kilometrin verran.
W 123 200D '84 > 635 000 km (liikenteessä 12/22 - 09/23)
W 140 S320 '95, ~465 000 km (liikenteessä 02/21 - 12/22, ruoste...)
W 126 300SE '90, ~695 000 km (katsastettu 05/23, ajossa 09/23 -->)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
Avatar
Seppo
Viestit: 498
Liittynyt: 08.11.2007 11:35
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Seppo »

Piti käydä Keski-Suomessa riehumassa tällä, vajaa 900 km tuli v-loppuna mittariin lisää.
Kuva

Kuva
W 123 200D '84 > 635 000 km (liikenteessä 12/22 - 09/23)
W 140 S320 '95, ~465 000 km (liikenteessä 02/21 - 12/22, ruoste...)
W 126 300SE '90, ~695 000 km (katsastettu 05/23, ajossa 09/23 -->)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
Avatar
Seppo
Viestit: 498
Liittynyt: 08.11.2007 11:35
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Seppo »

Kuva
:kuski:
W 123 200D '84 > 635 000 km (liikenteessä 12/22 - 09/23)
W 140 S320 '95, ~465 000 km (liikenteessä 02/21 - 12/22, ruoste...)
W 126 300SE '90, ~695 000 km (katsastettu 05/23, ajossa 09/23 -->)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
Avatar
Seppo
Viestit: 498
Liittynyt: 08.11.2007 11:35
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Seppo »

Pientä värkkäystä tulevan viikonlopun Orimattilan reissun kunniaksi: ruostesuojausta ja rasvailuja kaikkien ovien sisuksiin ja ovistopparin vaihto; kuskin ovi ollut aivan hervoton siitä asti kun auto minulla ollut, eipä ole enää. W124:n osa passasi kohtuu hyvin.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
W 123 200D '84 > 635 000 km (liikenteessä 12/22 - 09/23)
W 140 S320 '95, ~465 000 km (liikenteessä 02/21 - 12/22, ruoste...)
W 126 300SE '90, ~695 000 km (katsastettu 05/23, ajossa 09/23 -->)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
Pontus
Viestit: 95
Liittynyt: 19.10.2010 15:33
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Pontus »

Seppo kirjoitti:Pientä värkkäystä tulevan viikonlopun Orimattilan reissun kunniaksi: ruostesuojausta ja rasvailuja kaikkien ovien sisuksiin ja ovistopparin vaihto; kuskin ovi ollut aivan hervoton siitä asti kun auto minulla ollut, eipä ole enää. W124:n osa passasi kohtuu hyvin.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
Kappas pitääkin pitää silmät auki, itse olen myös tulossa omalla W123:lla Orimattilaan :!: 8)
W124 E200 1994
W123 230E 1982 (mr-projekti)
S204 200 kompressor 2008

Ex Mercedes Benz w115 220 D (mr)
Avatar
Taktik
Viestit: 500
Liittynyt: 02.11.2006 13:31
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja Taktik »

Seppo kirjoitti:Piti käydä Keski-Suomessa riehumassa tällä

Kuva
Mitenkään autoon liittymättä niin olet saanut minun kotipaikan melkein näkymään tähän kuvaan. Tuon järven (Patalahti) toisella puolella, mutta jää metsän taakse piiloon.

Eikun sen verran liippaa autoonkin että siellä on tuollainen W123 240D odottelemassa fiksaajaansa. :shock:
Avatar
Seppo
Viestit: 498
Liittynyt: 08.11.2007 11:35
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Seppo »

Pontus: kiitos mukavista porinoista !

Taktik: Eikun laitos kuntoon ja ajelemaan 8) !

Mersupäivillä tuli siis käytyä pikaisesti muun viikonloppulomailutohinan ohella, eipä siellä lapset kovin kauaa jaksaneet pällistellä. Mittariin tuli n. 1400 km lisää tällä kertaa. Ihan ok-tapahtuma, mukavahan tuo oli kaikenlaista kalustoa nähdä, vanhempaa varsinkin, tosin musiikkitarjonta meinasi kiristää päänahkaa melkoisesti (iskelmää pukkasi lavalta heti aamusta :evil: ). Ajettiin 4-tietä suoraan Hämeenlinnaan, yöpymispaikka oli Aulangolla:

Kuva

Ihan vieressä linnanraunioita:
Kuva

Matkalla Mersupäiville pyöreitä lukemia:
Kuva

Ja lopulta perillä (enemmän ja parempia kuvia muilla foorumeilla):
Kuva

Hämeenlinnan linnassakin käytiin, auto siellä varjoon kun sattui paistelemaan välillä mukavasti juuri silloin:
Kuva

Takapenkkiläisten näkymää, vanaha LG:n "viihdekeskus" ajaa asiaansa edelleen:
Kuva

Kotio tultiin sunnnuntaina Lahden, Mikkelin, Varkauden ja Kuopijon kautta sopivasti pysähdellen, Puijon tornissakin tuli piipahdettua.

Eipä pahasti oo syytänynnä öljyä 1400 km jälkeen, joskin eka lisäys alkaa olla tarpeen, reilu 5000 km onkin menty edellisestä vaihdosta:
Kuva
Kuva
W 123 200D '84 > 635 000 km (liikenteessä 12/22 - 09/23)
W 140 S320 '95, ~465 000 km (liikenteessä 02/21 - 12/22, ruoste...)
W 126 300SE '90, ~695 000 km (katsastettu 05/23, ajossa 09/23 -->)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
Avatar
Seppo
Viestit: 498
Liittynyt: 08.11.2007 11:35
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Seppo »

Noniin, tänään sunnuntaina osahankintoja tehty Oulun lähiympäristöstä; sen verran yllytyshurja sitä näjemmä on (kiitokset jäsen jovihavalle vinkistä). Aamulla matkaan:
Kuva

Herkkuja iltapäivällä peräkontissa:
Kuva

Sutun keskellä mm. siis tuo STT-turbosarja, kiitokset Jannelle kun jaksoi odotella ostopäätöksen aikaansaantia tihkusateessa :oops: Paikalleenlaittoa tuskin nähdään tälle vuotta kun ei ihan plug&play ole, eli tarvitaan T-haara öljynsuodatinjalkaan ja öljypohjaan pitäis tehä putkilähtö...

Ensimmäiset osat kontista kuitenkin saatiin paikalleen:
Kuva

Vaihekepin nupikka on maalauksessa, laitetaan sekin paikoilleen tuon Merteilistä ostetun muovinupin tilalle sitten aikanaan.
W 123 200D '84 > 635 000 km (liikenteessä 12/22 - 09/23)
W 140 S320 '95, ~465 000 km (liikenteessä 02/21 - 12/22, ruoste...)
W 126 300SE '90, ~695 000 km (katsastettu 05/23, ajossa 09/23 -->)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Nonnih, siinä on mukava lisävääntöpaketti 200D:hen 8) Tuohon kun vielä koukkii jostain sievän välijäähyn lisäksi :wink:

Eikä kestä kiitellä yllytyksestä :p Löytyspä vielä jostain Kaappiin tuommonen STT-setti :tuumaus:
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29052
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Öljynjäähdytin on ollut STT setissä alunperin muttei kuvassa näy ?
oulaistenliikenne.fi
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W123, sedan, coupe, farmari, lang”