mese.fi Foorumin päävalikko
 
 
 
 
 
 

Sepon W 123 200D (huilaa) ja W 126 300SE (Ässällä Norjaan)
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    mese.fi Foorumin päävalikko -> W123, sedan, coupe, farmari, lang
 Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Seppo



Liittynyt: 08 Mar 2007
Viestejä: 314
Paikkakunta: Oulu

 LähetäLähetetty: 13.9.2014 15:30    Viestin aihe: Virtalukkojumppaa Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Ässän virta-avain on jo hyvemmän aikaa hieman takerrellut, ja netin kauhujuttuja lueskeltuani päätin ostaa mokoman patruunan hyvän sään aikana.

mb-osasta reilulla 90€:lla alkuperäinen osa kouraan, töistä suurin mahdollinen paperiliitin kotio mukaan ja sitä sitten fiilaamaan viistoksi.

Into oli suurta, kun homman piti olla heleppoa kauraa, mutta toisinhan siinä tietysti kävi...aikani jaksoin ährätä liittimen palasilla yrittäen painaa patruunan jousta alaspäin, mutta eihän se inahtanutkaan. Noh, nettiä selaamaan siitä sitten ja selvisi, että taitaa olla sittenkin liian ohutta tuo liitinlanka. Käytiin sitten välillä päästelemässä höyryt sählykentällä ja eikun sitten uuteen yritykseen, aavistuksen paksummalla rautalangalla ja katos, sehän irtos heti ! Langan piti siis näemmä olla niin paksua, että se juuri ja juuri mahtui ylempään reikään.





Rakas vaimoni oli sitten hommanut hieman lukemista ja putkikassin lähestyvän merkkipäivän johdosta (tuo harmaa otus on sitten joka paikassa aina ensimmäisenä tutkimassa että mistä on kysymys Very Happy ):


Onnistunut päivä siis lopulta ! beerhug
_________________
W 126 300SE '90, > 652 000 km + W 123 200D '84, > 616 000 km (omat)
W 140 S320 '95, ~405 000 km (vaimon)
ex-W 210 200 CDI; + muita vääränmerkkisiä
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Seppo



Liittynyt: 08 Mar 2007
Viestejä: 314
Paikkakunta: Oulu

 LähetäLähetetty: 03.12.2014 11:54    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Kolomisatanen kävi konttorilla; leima tuli, joskin korjauskehotusten kera...alapallojen kumit röpsöttivät miten sattuu, nivel toistaiseksi kuitennii kunnossa.


Kävin piruuttani MB-Osasta kyselemässä korjausarviota, osineen menis sinne 300 € hujakoille kuten arvelinkin Arrow taijan ottaa keväällä Mesen jousipuristimet lainaan ja käyvä sitte vain prässäyttämässä pallot paikalleen.


123:n oottaa aikataulua / inspiroitumista vetoakselien vaihtoon, meleko hyväkuntoiset käytetyt tilasin Saksasta Autoteile Glaunerilta ~150 €:lla.
_________________
W 126 300SE '90, > 652 000 km + W 123 200D '84, > 616 000 km (omat)
W 140 S320 '95, ~405 000 km (vaimon)
ex-W 210 200 CDI; + muita vääränmerkkisiä
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Mou



Liittynyt: 31 Tam 2014
Viestejä: 984

 LähetäLähetetty: 03.12.2014 11:58    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Oooh! Kissa!
_________________
Nykyiset...
'04 SLK55 AMG
Ollut joskus...
'05 CLK55 AMG, '94 A8 4.2i V8, '00 CLK55 AMG Kleemann, '92 850i 5.0i V12, '96 Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8, '92 TownCar 4.6i SOHC V8, '78 Capri 2.9i BOA Cosworth, '77 Capri 2.8i
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Seppo



Liittynyt: 08 Mar 2007
Viestejä: 314
Paikkakunta: Oulu

 LähetäLähetetty: 17.12.2014 20:52    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Ohjelmassa öljynvaihto yhen kymppitonnin taas pyörähtäessä täyteen:



Ja näillä välineillä homma hoituu kivuttomasti, melekeen käsiä sotkematta:




Täytyy sanoa, että joskus Bilteman tuotteet ajavat mainiosti asiansa, erityiskiitos tuolle filter toolille, paljon näppärämpi kuin mersun oma ruuvien kanssa paikalleen väkerrettävä hökötys. Öljyt tällä kertaa tuommosta merkkiä 45 € / 10 l.

Sotkusta puuhaa muutoin tuo auton ajo näillä keleillä, jospas ne tulevat pikkupakkaset nyt asijaa helepottas Twisted Evil
_________________
W 126 300SE '90, > 652 000 km + W 123 200D '84, > 616 000 km (omat)
W 140 S320 '95, ~405 000 km (vaimon)
ex-W 210 200 CDI; + muita vääränmerkkisiä
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Seppo



Liittynyt: 08 Mar 2007
Viestejä: 314
Paikkakunta: Oulu

 LähetäLähetetty: 05.1.2015 10:05    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Teki männäviikonloppuna mieli kuunnella tieselin raksutusta, joten ei kun tuumasta toimeen ja 123:n käyntiin.

Hyvin lähti nollakelistä niinkuin asijaan tieten kuuluukin. Tutkailin siinä sitten taskulampun valossa moottoria ja huomio kiinnittyi (jälleen) omituiseen höyryämiseen kaasuvivuston tienoilta...pällistelyn jälkeen silmä sattui osumaan 4-pytyn polttoaineputkeen, siitähän perhana ruutaili oikeen ohuenohutta suihkua ainetta ulos; siihen mutkan kohdalle oli tullut pienenpieni reikä ! Lämmin kone höyrysti sen sitten silmiillä paremmin nähtäväksi.

Varaosakoneesta sitten samantien "uusi" putki tilalle ja kaikki tältä osin kunnossa.
_________________
W 126 300SE '90, > 652 000 km + W 123 200D '84, > 616 000 km (omat)
W 140 S320 '95, ~405 000 km (vaimon)
ex-W 210 200 CDI; + muita vääränmerkkisiä
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Roisto
Herrasmies

Mekka-master


Liittynyt: 03 Lok 2005
Viestejä: 4996
Paikkakunta: Uuleopori

 LähetäLähetetty: 05.1.2015 17:16    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Seppo kirjoitti:
Täytyy sanoa, että joskus Bilteman tuotteet ajavat mainiosti asiansa, erityiskiitos tuolle filter toolille, paljon näppärämpi kuin mersun oma ruuvien kanssa paikalleen väkerrettävä hökötys.

Tuo on kyllä ollut näppärä. Hommasin saman moisen M102:een. Sama on käynyt sekä M104:ään että M113:een. Myös äiteen Escrotissa on tuolle passaava putsari.

Miten sulla, liruttaakos se suodattimesta liemet moottorin takapäähän? M102:ssa riippui vähän suodattimesta. Liekö joku pitänyt sisällään paremmin vai valuttiko itsensä aina tyhjäksi moottorin sammuttua. Very Happy

Nämä pelkät paperiset suodattimet on kyllä olleet näppäriä. Enste suodattimen kansi auki, jolloin öljy valuu öljypohjaan. Suodatin kansineen annetaan olla vielä kolossaan. Sitten öölit pois ja samalla suodatin valuu issekseen melekein kuiviin. Uudet öljyt voi kaataa suodattimen reiästä sisään – ei tartte niin tähtäillä, kun on isompi reikä.

Escrotin öljyn vaihdossa tympäisee sottaisuus, kun öljyt valuvat suodattimesta hihaan sekä vetoakselin, pohjapanssarin ja alatukivarren päälle. Lisäksi pitää kömpiä alle, että filtterin saa pois. Mad

Melekein Mersua muutenkin pikkuisen korjailee, kun huollot on tehty helepoiksi. Very Happy

t.
Risto
_________________
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Seppo



Liittynyt: 08 Mar 2007
Viestejä: 314
Paikkakunta: Oulu

 LähetäLähetetty: 07.1.2015 11:24    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Roisto kirjoitti:

Miten sulla, liruttaakos se suodattimesta liemet moottorin takapäähän? M102:ssa riippui vähän suodattimesta. Liekö joku pitänyt sisällään paremmin vai valuttiko itsensä aina tyhjäksi moottorin sammuttua. Very Happy


Kieltämättä joskus on vähän lirutellut jos on ollut hätänen tuossa suodattimen vaihtohommassa. Nytpä selvisin ilman öljyvanaa, sen verta on vissiin tullut harjoteltua jo tuota hommaa Smile Mukavan huoltoystävällinen tuo M103 (tältä osin).
_________________
W 126 300SE '90, > 652 000 km + W 123 200D '84, > 616 000 km (omat)
W 140 S320 '95, ~405 000 km (vaimon)
ex-W 210 200 CDI; + muita vääränmerkkisiä
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Seppo



Liittynyt: 08 Mar 2007
Viestejä: 314
Paikkakunta: Oulu

 LähetäLähetetty: 07.2.2015 15:53    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

...mmmm....varaosia.....




_________________
W 126 300SE '90, > 652 000 km + W 123 200D '84, > 616 000 km (omat)
W 140 S320 '95, ~405 000 km (vaimon)
ex-W 210 200 CDI; + muita vääränmerkkisiä
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jovihava
Vanha Jäärä
Pimppaaja

Linttaklubin presidentti
CamoKaapisti
Mesen hitskok
Amway’s Product AMB


Liittynyt: 31 Maa 2007
Viestejä: 7408
Paikkakunta: Oulu

 LähetäLähetetty: 07.2.2015 22:57    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Onpahan mistä alkaa harrastelemaan Cool
_________________
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Seppo



Liittynyt: 08 Mar 2007
Viestejä: 314
Paikkakunta: Oulu

 LähetäLähetetty: 09.2.2015 19:01    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Keski-Euroopan suunnalta saapui seuraava pikkulähetys:



Vielä yks tilaus vetämään Germaaniaan ja sitte kun saa kevään korvilla vielä jousipuristimet ostettua niin alakais tosiaan olla syytä laitella peräkontista osia niille kuuluville paikoilleenkin...
_________________
W 126 300SE '90, > 652 000 km + W 123 200D '84, > 616 000 km (omat)
W 140 S320 '95, ~405 000 km (vaimon)
ex-W 210 200 CDI; + muita vääränmerkkisiä
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Seppo



Liittynyt: 08 Mar 2007
Viestejä: 314
Paikkakunta: Oulu

 LähetäLähetetty: 06.4.2015 11:20    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Noniin, jotain edistystä on tapahtunut, osittain pakon sanelemana...Ässä otti ja hyytyi perjantaina tien poskeen, lavetilla kotio. Vikana semmoinen, että käynnistyy kyllä hyvin, mutta hetken käytyään (tai 20 - 30 m ajon jälkeen) hyytyy ja lopulta sammuu. Siinä sitten ooteltiin hinuria, joka tulikin kiitettävän nopeasti alle puolessa tunnissa:


Puolan kokeilin vaihtaa, mutta ei tuntunut parannusta tulevan, samoin toisella pa-pumpun releelläkään ei vaikutusta. Eilen tosin kun siirtelin autoa talliin ja annoin käydä lämpimäksi niin kumma kyllä eipä hyytynytkään, kävin sitten muutaman kilsan lenkin heittämässä ja ihan ok pelasi nocando

No, tästä hätkähtäneenä piti kuiten laitella Taksi ajokuntoon, eli se vetarijumppahan se oli tiedossa. Onneksi kelit suosi ja mitään erikoisia onkkelmia ei vastaan tullut, nettivinkkien ja Alfamerin tiedoilla mentiin etiäpäin. Vajaat nelisen tuntia tuhrusin kuitenkin kaikkinensa, samalla vaihtui ohjausiskarikin, vaikka eipä entinen pumppukaan ihan loppu vielä ollut. Muutamia näpsyjä tuli otettua:

Tämmöisellä systeemillä sai perää nostettua / laskettua tarvittaessa, jotta vetarin sai helpommin kammettua navasta pois:


Jarrulevykin tällä puolella pääsi pyörähtämään, jonka tietysti hokasin vasta kun rengas oli menossa paikoilleen, samalla selvisi, että ei välttämättä tarvitse ottaa jarrupaloja pois satulan irroituksessa. Jotain uutta osaakin tuli laiteltua kuten nuo aluslevyt ja taisin toisen uuden sokankin laittaa perän sisään kun muistin että nekin tuli hommattua talvella varuiksi.


Siinä uuttavanhaa paikallaan, ainakin kumit oli vielä hyvännäköiset luonnossa. Taijettiinpa samalla vähän tervailla pohjaa sieltä täältä jollain Puuilon ihmetökötillä:


Ja lopuksi se ohjausiskari:


Koeajo vielä suorittamatta, pitää tänään käväistä testaamassa kun perän tiivisteliimat lie jo kuivuneet. Samoin käydä vielä Ässääkin tankkaamassa ja ihmetellä, josko se toimii edelleen...ja miettiä sitten kummalla pelillä jatketaan kevättä.


_________________
W 126 300SE '90, > 652 000 km + W 123 200D '84, > 616 000 km (omat)
W 140 S320 '95, ~405 000 km (vaimon)
ex-W 210 200 CDI; + muita vääränmerkkisiä
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Seppo



Liittynyt: 08 Mar 2007
Viestejä: 314
Paikkakunta: Oulu

 LähetäLähetetty: 12.4.2015 16:27    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Kun yrittää leukulla irroitella jäisiä lihoja pakastimen pohjalta, voipi samalla tuhauttaa freonit pellolle, näemmä. Onneksi on tuo vetojuhta ja halapoja pakastimiakin (20 €) löytyy heleposti.


_________________
W 126 300SE '90, > 652 000 km + W 123 200D '84, > 616 000 km (omat)
W 140 S320 '95, ~405 000 km (vaimon)
ex-W 210 200 CDI; + muita vääränmerkkisiä
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jovihava
Vanha Jäärä
Pimppaaja

Linttaklubin presidentti
CamoKaapisti
Mesen hitskok
Amway’s Product AMB


Liittynyt: 31 Maa 2007
Viestejä: 7408
Paikkakunta: Oulu

 LähetäLähetetty: 12.4.2015 16:59    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Vekkulin näkönen Hessu sulla Laughing

Käytetyt pakastimet ei tosiaan ole Torissa hinnankiroissa, itelläkin tullut ostettua kesäpakastin lipo joka kesä, ja myytyä kevättalavesta eteenpäin Confused
_________________
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Seppo



Liittynyt: 08 Mar 2007
Viestejä: 314
Paikkakunta: Oulu

 LähetäLähetetty: 19.4.2015 18:54    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

jovihava kirjoitti:
Vekkulin näkönen Hessu sulla Laughing


Molemmat ovat tosiaan vuosikertaa '84, joten oiva parivaljakko sinänsä Very Happy

Tämä päivä sujui tukivarren vaihdon merkeissä; jo pitemmän aikaa tullut ihmeteltyä vinksallaan olevaa takarengasta:


Päivän mittaisen rempan jälkeen näyttää sitten tältä...


Jospa se siitä korko asettuu kohilleen, katellaan. Ainakin koejaolla ylimääriset kolinat olivat poissa. Täytyy sanoa, että aika vaarallisia olivat viimeiset kilomeetrit jo olleetkin ja kyllähän sitä kaikenlaista kolinaakin peräpäästä tuli kuunneltua Shocked


Muuten meni remppa aika lailla suunnitelmien mukaan, hämmennystä herätti Alfamerin kuvallinenkin ohje käsijarrukenkien säädöstä (jos siis levy ei lähde suosiolla irti) meisselillä pyöritettävästä n.45° kulmassa olevasta hammasrattaasta, minulla se ratas lopulta löytyi n. klo 11 kohdalta ! Jonkun aikaa sai painiskella myös käsijarruvaijerin irroituksen kanssa navasta, ennenku hoksas miten se vanha hyvä vaijeri saadaan vaihdettavaan varteen kiinni (siitä kun oli vaijeri katkaistukin). Eipä siinä tarvinnu kuin ottaa yksi pikku tappi irti siitä linkusta, mihin se kiinnittyy navan sisällä niin sai pujotettua vaijerin pois.

Kauniiksi loppuhuipennukseksi tuli sitten katkaistua vetoakselin pultti reikäänsä, kun koitin sitä ensin saada pitemmällä pultilla pyörän napaan kiinni kun se ei muuten tuntunut perille asti tulevan (ois varmaan kannattanut putsata boorit kunnolla etukäteen) supersad

No eipä kait se sieltä lentoon lähde, joten tällä lailla nyt mennään jonniin aikaa. Oisko tuohon vinkkiä poisottoon, sama mutterinhitsaus varmaan toimisi, vaikka näyttää kyllä että ei tainnut jäädä nysää siihen, hohhotihoiijaa. Ja näyttää muuten Ässässä olevan sama remppa eessä, rengas killottaa siinäkin Rolling Eyes
_________________
W 126 300SE '90, > 652 000 km + W 123 200D '84, > 616 000 km (omat)
W 140 S320 '95, ~405 000 km (vaimon)
ex-W 210 200 CDI; + muita vääränmerkkisiä
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Seppo



Liittynyt: 08 Mar 2007
Viestejä: 314
Paikkakunta: Oulu

 LähetäLähetetty: 24.4.2015 19:30    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Siinäpä tulossa taas puuhaa:



Pakko vaihtaa kun auto näyttää jalkaansa nostavalta koiralta...varmaan tuo vanaha, jo kertaalleen näjemmä hitsattu varsi sujunut sekin, jousikuopastaan ainakin...
_________________
W 126 300SE '90, > 652 000 km + W 123 200D '84, > 616 000 km (omat)
W 140 S320 '95, ~405 000 km (vaimon)
ex-W 210 200 CDI; + muita vääränmerkkisiä
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Seppo



Liittynyt: 08 Mar 2007
Viestejä: 314
Paikkakunta: Oulu

 LähetäLähetetty: 27.4.2015 18:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Viikonloppuna tuli tehtyä elämän ensimmäinen venttiiliensäätö:



Ei menny tämäkään homma ihan kuulun suomenruåtsalaisen ohjelman mukaan...alkuun hämäsi nuo pakista löytyneet säätöliuskat, aikansa kesti ennenkuin huomasin notta näähän on prkl tuumakoossa Embarassed Onneksi löyty milliset sitten ja jotenkuten homma saatiin päätökseen; tosin tämä osa tuotti harmia:



Mureni siis käsiin nuo pikkupuslat noista suorakaiteen muotoisista koloista...onneksi oli varaosamotti jossa ehjempi osa, jo paikallaan:



Tänään sitten tällä töihin ja takas, kokemuksia:
+ Moottorin ääni pehmeämpi
+ Hevosvoimia tuli todellakin lisää; kylmänäkin "kiihtyy" aivan selvästi paremmin, muutenkin pirteämmän oloinen...no jalakoihinhan tällä jää tämänkin jälkeen mutta se ei ole minun ongelma Very Happy
- Tyhjäkäynti jää nyt korkeammalle ja palautuu kaasutuksen jälkeen hitaammin alas, tulikohan noita vivustoja värkätessä säädeltyä jotain vahingossa... Rolling Eyes
_________________
W 126 300SE '90, > 652 000 km + W 123 200D '84, > 616 000 km (omat)
W 140 S320 '95, ~405 000 km (vaimon)
ex-W 210 200 CDI; + muita vääränmerkkisiä
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Seppo



Liittynyt: 08 Mar 2007
Viestejä: 314
Paikkakunta: Oulu

 LähetäLähetetty: 10.5.2015 9:05    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Ohjelmassa nesteiden ja suodattimien vaihtoa:


Ja Saksan pakettikin saatu:

Kuten arvata saattoikin, joutuu kairaamaan reikiä isommaksi konehuoneesta, että mahtuu sisään...

Paremmin pysyy lämmöntkin toistaiseksi kurissa, katotaan tietty kesemmällä josko syylärikauppoihin ruvettava:


Venttiilien säädön jäliltä moiset nopeudet ihan siedettäviä hytässä ja ohan tuossa vielä reserviä jälellä Laughing
_________________
W 126 300SE '90, > 652 000 km + W 123 200D '84, > 616 000 km (omat)
W 140 S320 '95, ~405 000 km (vaimon)
ex-W 210 200 CDI; + muita vääränmerkkisiä
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Seppo



Liittynyt: 08 Mar 2007
Viestejä: 314
Paikkakunta: Oulu

 LähetäLähetetty: 23.5.2015 15:55    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Ja ajo-ominaisuuksia parantavia muutoksia tuli tehtyä Laughing













No tuli sitä aiemmin takajarrulevytkin vaihettua (paloineen toiselle puolelle), joskin olipa nuo vanhatki ite asiasa ihan hyvät joten sillai vähän turhahko remppa oli se:


Dealerille tässä samalla kiitokset rengas-/vannekaupoista, pitääpä vaihella ne alle piakkoin !
_________________
W 126 300SE '90, > 652 000 km + W 123 200D '84, > 616 000 km (omat)
W 140 S320 '95, ~405 000 km (vaimon)
ex-W 210 200 CDI; + muita vääränmerkkisiä
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Seppo



Liittynyt: 08 Mar 2007
Viestejä: 314
Paikkakunta: Oulu

 LähetäLähetetty: 25.5.2015 9:47    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Köyhän miehen ortopedipenkki:


Ja jos se lämpimät ilmat sieltä tulevat niin testataan nyt nuokin:

_________________
W 126 300SE '90, > 652 000 km + W 123 200D '84, > 616 000 km (omat)
W 140 S320 '95, ~405 000 km (vaimon)
ex-W 210 200 CDI; + muita vääränmerkkisiä
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Roisto
Herrasmies

Mekka-master


Liittynyt: 03 Lok 2005
Viestejä: 4996
Paikkakunta: Uuleopori

 LähetäLähetetty: 25.5.2015 10:44    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Seppo kirjoitti:
Köyhän miehen ortopedipenkki:

Oisiko turvallisempaa pistää toplingit jousten ja hevosenkarvamaton väliin? Jos tuohon nyt istua rysäyttää kunnolla, voiko pystyraudat vääntyä?

t.
Risto
_________________
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Seppo



Liittynyt: 08 Mar 2007
Viestejä: 314
Paikkakunta: Oulu

 LähetäLähetetty: 25.5.2015 12:56    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Roisto kirjoitti:

Oisiko turvallisempaa pistää toplingit jousten ja hevosenkarvamaton väliin? Jos tuohon nyt istua rysäyttää kunnolla, voiko pystyraudat vääntyä?


No tuo toinen T-paitakäärö tulikin sinne väliin tungettuakin, olipa vain meleko tiukkaa saaha se yksikin sinne, siksi laitoin tuon toisen vain tuohon rautojen eteen; hyvä pointti sinänsä, pitääpä koitaa kevein mielin istahtaa aina autoon Smile.

Ameriikan foorumin puolella käyttivät lötköpötköpätkiä paitamyttyjen sijaan...varmaan tulee vielä tuota säädeltyä, kunhan nyt saa vähän tuntumaa otettua muutaman sadan kilometrin verran.
_________________
W 126 300SE '90, > 652 000 km + W 123 200D '84, > 616 000 km (omat)
W 140 S320 '95, ~405 000 km (vaimon)
ex-W 210 200 CDI; + muita vääränmerkkisiä
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Seppo



Liittynyt: 08 Mar 2007
Viestejä: 314
Paikkakunta: Oulu

 LähetäLähetetty: 02.6.2015 7:15    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Piti käydä Keski-Suomessa riehumassa tällä, vajaa 900 km tuli v-loppuna mittariin lisää.



_________________
W 126 300SE '90, > 652 000 km + W 123 200D '84, > 616 000 km (omat)
W 140 S320 '95, ~405 000 km (vaimon)
ex-W 210 200 CDI; + muita vääränmerkkisiä
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Seppo



Liittynyt: 08 Mar 2007
Viestejä: 314
Paikkakunta: Oulu

 LähetäLähetetty: 13.6.2015 9:19    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top


kuski
_________________
W 126 300SE '90, > 652 000 km + W 123 200D '84, > 616 000 km (omat)
W 140 S320 '95, ~405 000 km (vaimon)
ex-W 210 200 CDI; + muita vääränmerkkisiä
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Seppo



Liittynyt: 08 Mar 2007
Viestejä: 314
Paikkakunta: Oulu

 LähetäLähetetty: 08.7.2015 14:52    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Pientä värkkäystä tulevan viikonlopun Orimattilan reissun kunniaksi: ruostesuojausta ja rasvailuja kaikkien ovien sisuksiin ja ovistopparin vaihto; kuskin ovi ollut aivan hervoton siitä asti kun auto minulla ollut, eipä ole enää. W124:n osa passasi kohtuu hyvin.










_________________
W 126 300SE '90, > 652 000 km + W 123 200D '84, > 616 000 km (omat)
W 140 S320 '95, ~405 000 km (vaimon)
ex-W 210 200 CDI; + muita vääränmerkkisiä
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Pontus



Liittynyt: 19 Lok 2010
Viestejä: 61
Paikkakunta: Helsinki

 LähetäLähetetty: 08.7.2015 23:47    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Seppo kirjoitti:
Pientä värkkäystä tulevan viikonlopun Orimattilan reissun kunniaksi: ruostesuojausta ja rasvailuja kaikkien ovien sisuksiin ja ovistopparin vaihto; kuskin ovi ollut aivan hervoton siitä asti kun auto minulla ollut, eipä ole enää. W124:n osa passasi kohtuu hyvin.











Kappas pitääkin pitää silmät auki, itse olen myös tulossa omalla W123:lla Orimattilaan Exclamation Cool
_________________
Nyk; S204 200 Kompressor ja Mercedes Benz W123 230E A 1982

Ex Mercedes Benz w115 220 D (mr)
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Taktik



Liittynyt: 02 Mar 2006
Viestejä: 500
Paikkakunta: Jämsä/Tampere

 LähetäLähetetty: 09.7.2015 7:52    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Seppo kirjoitti:
Piti käydä Keski-Suomessa riehumassa tällä



Mitenkään autoon liittymättä niin olet saanut minun kotipaikan melkein näkymään tähän kuvaan. Tuon järven (Patalahti) toisella puolella, mutta jää metsän taakse piiloon.

Eikun sen verran liippaa autoonkin että siellä on tuollainen W123 240D odottelemassa fiksaajaansa. Shocked
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Seppo



Liittynyt: 08 Mar 2007
Viestejä: 314
Paikkakunta: Oulu

 LähetäLähetetty: 13.7.2015 11:01    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Pontus: kiitos mukavista porinoista !

Taktik: Eikun laitos kuntoon ja ajelemaan Cool !

Mersupäivillä tuli siis käytyä pikaisesti muun viikonloppulomailutohinan ohella, eipä siellä lapset kovin kauaa jaksaneet pällistellä. Mittariin tuli n. 1400 km lisää tällä kertaa. Ihan ok-tapahtuma, mukavahan tuo oli kaikenlaista kalustoa nähdä, vanhempaa varsinkin, tosin musiikkitarjonta meinasi kiristää päänahkaa melkoisesti (iskelmää pukkasi lavalta heti aamusta Evil or Very Mad ). Ajettiin 4-tietä suoraan Hämeenlinnaan, yöpymispaikka oli Aulangolla:



Ihan vieressä linnanraunioita:


Matkalla Mersupäiville pyöreitä lukemia:


Ja lopulta perillä (enemmän ja parempia kuvia muilla foorumeilla):


Hämeenlinnan linnassakin käytiin, auto siellä varjoon kun sattui paistelemaan välillä mukavasti juuri silloin:


Takapenkkiläisten näkymää, vanaha LG:n "viihdekeskus" ajaa asiaansa edelleen:


Kotio tultiin sunnnuntaina Lahden, Mikkelin, Varkauden ja Kuopijon kautta sopivasti pysähdellen, Puijon tornissakin tuli piipahdettua.

Eipä pahasti oo syytänynnä öljyä 1400 km jälkeen, joskin eka lisäys alkaa olla tarpeen, reilu 5000 km onkin menty edellisestä vaihdosta:


_________________
W 126 300SE '90, > 652 000 km + W 123 200D '84, > 616 000 km (omat)
W 140 S320 '95, ~405 000 km (vaimon)
ex-W 210 200 CDI; + muita vääränmerkkisiä
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Seppo



Liittynyt: 08 Mar 2007
Viestejä: 314
Paikkakunta: Oulu

 LähetäLähetetty: 02.8.2015 14:59    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Noniin, tänään sunnuntaina osahankintoja tehty Oulun lähiympäristöstä; sen verran yllytyshurja sitä näjemmä on (kiitokset jäsen jovihavalle vinkistä). Aamulla matkaan:


Herkkuja iltapäivällä peräkontissa:


Sutun keskellä mm. siis tuo STT-turbosarja, kiitokset Jannelle kun jaksoi odotella ostopäätöksen aikaansaantia tihkusateessa Embarassed Paikalleenlaittoa tuskin nähdään tälle vuotta kun ei ihan plug&play ole, eli tarvitaan T-haara öljynsuodatinjalkaan ja öljypohjaan pitäis tehä putkilähtö...

Ensimmäiset osat kontista kuitenkin saatiin paikalleen:


Vaihekepin nupikka on maalauksessa, laitetaan sekin paikoilleen tuon Merteilistä ostetun muovinupin tilalle sitten aikanaan.
_________________
W 126 300SE '90, > 652 000 km + W 123 200D '84, > 616 000 km (omat)
W 140 S320 '95, ~405 000 km (vaimon)
ex-W 210 200 CDI; + muita vääränmerkkisiä
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jovihava
Vanha Jäärä
Pimppaaja

Linttaklubin presidentti
CamoKaapisti
Mesen hitskok
Amway’s Product AMB


Liittynyt: 31 Maa 2007
Viestejä: 7408
Paikkakunta: Oulu

 LähetäLähetetty: 02.8.2015 17:38    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Nonnih, siinä on mukava lisävääntöpaketti 200D:hen Cool Tuohon kun vielä koukkii jostain sievän välijäähyn lisäksi Wink

Eikä kestä kiitellä yllytyksestä :p Löytyspä vielä jostain Kaappiin tuommonen STT-setti tuumaus
_________________
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
dealer



Liittynyt: 19 Syy 2005
Viestejä: 26568

 LähetäLähetetty: 02.8.2015 19:12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Öljynjäähdytin on ollut STT setissä alunperin muttei kuvassa näy ?
_________________
www.huoltokeskuslintonen.fi
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    mese.fi Foorumin päävalikko -> W123, sedan, coupe, farmari, lang Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Seuraava
Sivu 3 Yht. 9

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa
Katso viime käyntisi jälkeen tulleet uudet viestit