mese.fi Foorumin päävalikko
 
 
 
 
 
 

Sepon W 123 200D (huilaa) ja W 126 300SE (Ässällä Norjaan)
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    mese.fi Foorumin päävalikko -> W123, sedan, coupe, farmari, lang
 Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Seppo



Liittynyt: 08 Mar 2007
Viestejä: 314
Paikkakunta: Oulu

 LähetäLähetetty: 17.5.2014 8:35    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Heh, eipä kauaa kestänyt Laughing

No tästä: klikk
_________________
W 126 300SE '90, > 652 000 km + W 123 200D '84, > 616 000 km (omat)
W 140 S320 '95, ~405 000 km (vaimon)
ex-W 210 200 CDI; + muita vääränmerkkisiä
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Seppo



Liittynyt: 08 Mar 2007
Viestejä: 314
Paikkakunta: Oulu

 LähetäLähetetty: 20.6.2014 9:32    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Tällä viikolla ootti yks päivä töistä lähteisä tämmöinen näky:



Näytti alkuunsa pahasti öljyltä, mutta tarkempi vilasu paljasti vesipumpun syypääksi (oli vain liuottanut öljyä mukaansa asvalttiin; taitaapa tuo mun parkkipaikka olla taas vaihteeksi suttasin koko alueella Laughing ): Uus pumppu ootti jo peräkontissa valmiina, joten tässä vaiheessa ei vielä hätää ollut, 20 km oli kotiin ja ilman mitään ongelmia sinne pääsinkin.



Nettiselailun perusteella varoiteltiin kovasti pulttien jumituksesta; ja kun aikaa sen kummempiin liuotuksiin ei ollut, niin arvaahan sen miten siinä kävi vaikka kuinka varovasti koitti ees taas nitkuttelemalla noita aukaista:



Tässä vaiheessa oli jo selvää, että tämä auto ei vähään aikaan liiku, joten kiireen kaupalla Ässää kasaamaan että pääsis töihin seuraavana aamuna, siinä oli vielä talvirenkaat alla ja muutama pikkuasia kasaamatta, ihan hyvin onnistui ja eikun Trafille ilmoitukset illalla ja niin osat vaihtuivat joksikin aikaa.



Jos nyt jollakin olisi tarjota tuota vesipumpun pohjaa (vaikkapa vesipumppuineen), olisin kiitollinen. Näyttää tosin nuita nysiä irroitellun erilaisilla työvälineillä, mutta mieluusti ostaisin tässä vaiheessa ehjän ja nysväisin tuon kanssa sitten myöhemmin.
_________________
W 126 300SE '90, > 652 000 km + W 123 200D '84, > 616 000 km (omat)
W 140 S320 '95, ~405 000 km (vaimon)
ex-W 210 200 CDI; + muita vääränmerkkisiä
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
dealer



Liittynyt: 19 Syy 2005
Viestejä: 26568

 LähetäLähetetty: 20.6.2014 9:36    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Ei ole osaa tarjota, mutta nuo pätkät lähtevät kun hitsaat niihin mutterit.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Heavy
W123-Spesialisti



Liittynyt: 28 Jou 2005
Viestejä: 686

 LähetäLähetetty: 20.6.2014 16:53    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Joo, kannattaa kokeilla hitsaamalla ja liottamalla. Jos uutta osaa hommaat niin noita on kahdenlaisia ainakin. En muista nyt heti kävikö ne ristiin. Alumiinitahnan kanssa laitat uudet pultit kiinni tuohon. Sitä pientä vesiputkea saa uutta tuon ja kannen väliin eikä ole edes kallis.
_________________
V123 & W123

V123 langin osia saa tarjota!



 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Seppo



Liittynyt: 08 Mar 2007
Viestejä: 314
Paikkakunta: Oulu

 LähetäLähetetty: 21.6.2014 9:35    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Jees, kiitoksia vinkeistä, kylläpä se on tuota hitsuuhommaa sitten kokeiltava seuraavaksi kun niin monta vinkkiä on jo siitä konstista tullut Smile Kerrotaan sitten aikanaan miten kävi...
_________________
W 126 300SE '90, > 652 000 km + W 123 200D '84, > 616 000 km (omat)
W 140 S320 '95, ~405 000 km (vaimon)
ex-W 210 200 CDI; + muita vääränmerkkisiä
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jaskathe



Liittynyt: 29 Jou 2010
Viestejä: 144
Paikkakunta: Haapajärvi

 LähetäLähetetty: 22.6.2014 13:22    Viestin aihe: Vesipumppu Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Multa löytyis om615 moottori vuodelta 81, siitä joutais vesipumppu ja muutakin, jos vaan tarvii.
_________________
IVECO DAILY 70C17 -14
S212 350cdia -09
W123 200D -81 Om617a ja 722.3, vanha taksi talvisäilössä

http://www.muurausjamsa.fi/
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Seppo



Liittynyt: 08 Mar 2007
Viestejä: 314
Paikkakunta: Oulu

 LähetäLähetetty: 28.6.2014 16:12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Nyt kun tässä vielä odotetaan sopivaa inspiraatiota vesipumppuhommiin, niin haettiin tuo jaskathe:n tarjoama motti talliin, kiitosta vaan kaupoista:


Samalla leväytettiin kojelautaa auki lamppujen vaihtoa varten:



Tämmöistä sotkua kojelaudan alla:


Ja peräkontissa lisää asennettavaa:


Vihodin sain porattua uuden reiän rekisterikilven aluslevyyn, on ainakin keskemmällä nyt:


Vanhan radion koitin vaihtaa uuedmpaan, jotain sain kämmättyä kun ei enää kumpikaan saa virtaa, sulakkeet pitäis olla kunnossa...jatketaan tutkintaa kun jaksetaan...
_________________
W 126 300SE '90, > 652 000 km + W 123 200D '84, > 616 000 km (omat)
W 140 S320 '95, ~405 000 km (vaimon)
ex-W 210 200 CDI; + muita vääränmerkkisiä
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Seppo



Liittynyt: 08 Mar 2007
Viestejä: 314
Paikkakunta: Oulu

 LähetäLähetetty: 06.7.2014 17:13    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Viikonlopun riemuja...


_________________
W 126 300SE '90, > 652 000 km + W 123 200D '84, > 616 000 km (omat)
W 140 S320 '95, ~405 000 km (vaimon)
ex-W 210 200 CDI; + muita vääränmerkkisiä
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Seppo



Liittynyt: 08 Mar 2007
Viestejä: 314
Paikkakunta: Oulu

 LähetäLähetetty: 22.7.2014 9:41    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Noniin, sain taas tiisselin liikenteeseen, syystä että:



Noh, vähän kehno kuva, mutta Ässä kuitenkin seuraava inkontinenssipotilas bensapumpun tienoilta. Kotio onneksi päästiin taas, vaikka pikku lammikko jäikin aina liikennevaloissa seisoessa Rolling Eyes Onneks ei vuoda moottori sammutettuna ! Tutkitaan ja korjataan...

Milläs tökötillä saisi nämä merkit takapaksiin kiinni tarpeeksi lujasti, reikiä poraamaan en ala (eikä toisessa ole pinnejäkään enää):



Pitäähän sitä kanssa-autoilijoita varoitella kulkupelistä; säästyy varmaan muutama sekunti mietintäaikaa jotta meniskö ohi nyt vai heti Laughing
_________________
W 126 300SE '90, > 652 000 km + W 123 200D '84, > 616 000 km (omat)
W 140 S320 '95, ~405 000 km (vaimon)
ex-W 210 200 CDI; + muita vääränmerkkisiä
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Heavy
W123-Spesialisti



Liittynyt: 28 Jou 2005
Viestejä: 686

 LähetäLähetetty: 22.7.2014 11:52    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Hae Oulun Automaaleilta 3M kaksipuoleista teippiä ja sillä laitat. Ottaa tosi lujaan kiinni. Sellaista kirkasta jossa punainen suojapaperi.
_________________
V123 & W123

V123 langin osia saa tarjota!



 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
hotari
Rassauspäällikkö



Liittynyt: 14 Maa 2006
Viestejä: 3901
Paikkakunta: Tuusula

 LähetäLähetetty: 22.7.2014 12:06    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Mää kanssa
_________________
W903.663 laulupiili
S210.226 digi lintta
W906.633 wanha rouvva
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa

SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Seppo



Liittynyt: 08 Mar 2007
Viestejä: 314
Paikkakunta: Oulu

 LähetäLähetetty: 22.7.2014 13:47    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Kiitos, näinpä tehhään !
_________________
W 126 300SE '90, > 652 000 km + W 123 200D '84, > 616 000 km (omat)
W 140 S320 '95, ~405 000 km (vaimon)
ex-W 210 200 CDI; + muita vääränmerkkisiä
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Seppo



Liittynyt: 08 Mar 2007
Viestejä: 314
Paikkakunta: Oulu

 LähetäLähetetty: 23.7.2014 18:53    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

No siinä vähäsen näkyy jo silimä kourassa teippisuikalehärdellillä kiinnitetyt merkit, lähempää en ilenny kuvata Laughing


_________________
W 126 300SE '90, > 652 000 km + W 123 200D '84, > 616 000 km (omat)
W 140 S320 '95, ~405 000 km (vaimon)
ex-W 210 200 CDI; + muita vääränmerkkisiä
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
MercMan
W123-Spesialisti



Liittynyt: 03 Maa 2006
Viestejä: 604
Paikkakunta: Pirkanmaa

 LähetäLähetetty: 25.7.2014 14:46    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Onse siisti merssu Cool
_________________
® Mesen Porkkana-klubi
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jovihava
Vanha Jäärä
Pimppaaja

Linttaklubin presidentti
CamoKaapisti
Mesen hitskok
Amway’s Product AMB


Liittynyt: 31 Maa 2007
Viestejä: 7408
Paikkakunta: Oulu

 LähetäLähetetty: 25.7.2014 16:12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Hailuodon lauttajonokos siinä?
_________________
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Seppo



Liittynyt: 08 Mar 2007
Viestejä: 314
Paikkakunta: Oulu

 LähetäLähetetty: 27.7.2014 9:15    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

jovihava kirjoitti:
Hailuodon lauttajonokos siinä?


No sehän se. Marjaniemessä käytiin piknikillä, lapset tykkäs kovasti polskia meressä, joka olikin mukavan lämmin Cool
_________________
W 126 300SE '90, > 652 000 km + W 123 200D '84, > 616 000 km (omat)
W 140 S320 '95, ~405 000 km (vaimon)
ex-W 210 200 CDI; + muita vääränmerkkisiä
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Seppo



Liittynyt: 08 Mar 2007
Viestejä: 314
Paikkakunta: Oulu

 LähetäLähetetty: 06.8.2014 20:27    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Pikkuremonttia välillä:



Tjaa, eipä tainnut tulla ohjaustuntumaan muutosta, vaikka katastusukko väitti tuossa väljyyttä vähän olevankin.

Vaihoin vielä tuonkin:



Sielä se sitte möllöttää, piru ku ois jaksanu kunnolla puhdistella kaikkea tuosta ympäriltä muttei aika riittäny...:



Sitten pitäis ihmetellä vuotavaa ohjaussimpukkaa, oli jopa vähän läikkää jättäny työpaikan parkkipaikalle... Shocked
_________________
W 126 300SE '90, > 652 000 km + W 123 200D '84, > 616 000 km (omat)
W 140 S320 '95, ~405 000 km (vaimon)
ex-W 210 200 CDI; + muita vääränmerkkisiä
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jovihava
Vanha Jäärä
Pimppaaja

Linttaklubin presidentti
CamoKaapisti
Mesen hitskok
Amway’s Product AMB


Liittynyt: 31 Maa 2007
Viestejä: 7408
Paikkakunta: Oulu

 LähetäLähetetty: 06.8.2014 22:33    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Onpa muuten yykaakoon moottorinkunit yllättävän samansorttiset kuin Kaapissa, tiijä lipo kävisivätten ristiin Idea
_________________
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Seppo



Liittynyt: 08 Mar 2007
Viestejä: 314
Paikkakunta: Oulu

 LähetäLähetetty: 07.8.2014 8:44    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Ja taisipa olla yllättävänkin paikallaan tuo kumeksen vaihto, hävisi kaikki aiemmin esiintyneet kummalliset ajoittaiset tärinät vapaalla(kin) rullatessa, upeeta,mahtavaa Idea
_________________
W 126 300SE '90, > 652 000 km + W 123 200D '84, > 616 000 km (omat)
W 140 S320 '95, ~405 000 km (vaimon)
ex-W 210 200 CDI; + muita vääränmerkkisiä
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Seppo



Liittynyt: 08 Mar 2007
Viestejä: 314
Paikkakunta: Oulu

 LähetäLähetetty: 11.8.2014 17:42    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Ajettiin Taksilla lauantaina laskevan auringon kaupunkiin:



No Turkuhan siinä lukee, heikostipa saa selvää... ja lämmintähän soli hytässäkin kun tunnetusti ilmastointia ei välttämättä löydy 200D:stä:



Nooh, pikku napinat kuumista olosuhteista hukkuivat raollaan olevien ikkunoiden suhinoihin...

Perillekin päästiin, moisilla tilastotiedoilla:




Eli ajotietokoneen mukaan ajettiin 650 km 45 l:lla ~ 6.9 l/ 100 km Question Shocked Cool

Jaa-a, uskoisko tuota itekään....ajoin kylläkin rekan perässä usiamman sata km ja n. 90 km/h oli pääosin matkavauhti kun kiirettä ei ollut, E4:sta mentiin hela vägen. Se mikä vielä ihmetyttää, että pitäisi siis olla vielä peräti 20 l ainetta tankissa vaikka viisari jo oikeastaan näyttää R:ää...syttyyköhän varatankin valokaan; enpä muista sitä käynnistettäessäkään nähneeni...ja ei ole tullut tarkistettua, oliskos tankki lommolla Very Happy



Takaisin tultiin sunnuntaina Huittinen - Karvia - Ylivieska -reittiä, nyt jo piti revitelläkin kun noin myöhään päästiin vasta lähtemään:



Sen verran lämmintä oli ulkona ettei lujempaa uskaltanut ajaa kun nuo moottorin lämmöt rupes sitten hiipimään >100°C. Yheksälläkympillä palasivat aina 85 - 90°C n. 10 km oli muuten kokonaismatkan ero tuota reittiä. Kulutukseksi sain nyt sitten vajaa 7.5 l / 100 km, tulipa jopa ohiteltua matkan varrella, huhuh. Yks C-Mersukuski ei tästä tykännyt, sillä oli selvästi vakionopeudensäädin laitettuna 90 km/h ja kun hurautin valkoisena välähdyksenä lopulta ohi, liimautui hän perään pitkäksi aikaa...näitähän on...

Kylläpä sitä tälläkin matkaa tekee aivan mielikseen, halapaa kyytiäkin kun näjemmä on (mitä enemmän ajaa sitä enemmän säästää...) !


_________________
W 126 300SE '90, > 652 000 km + W 123 200D '84, > 616 000 km (omat)
W 140 S320 '95, ~405 000 km (vaimon)
ex-W 210 200 CDI; + muita vääränmerkkisiä
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Roisto
Herrasmies

Mekka-master


Liittynyt: 03 Lok 2005
Viestejä: 4996
Paikkakunta: Uuleopori

 LähetäLähetetty: 11.8.2014 18:12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Seppo kirjoitti:
Yks C-Mersukuski ei tästä tykännyt, sillä oli selvästi vakionopeudensäädin laitettuna 90 km/h ja kun hurautin valkoisena välähdyksenä lopulta ohi, liimautui hän perään pitkäksi aikaa...näitähän on...

Se vaan rautamersun imu on niin kova, että vetäisi uuden muovipuikulan mukaansa. Very Happy

t.
Risto
_________________
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jovihava
Vanha Jäärä
Pimppaaja

Linttaklubin presidentti
CamoKaapisti
Mesen hitskok
Amway’s Product AMB


Liittynyt: 31 Maa 2007
Viestejä: 7408
Paikkakunta: Oulu

 LähetäLähetetty: 11.8.2014 18:34    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Auttaskhaan tuohon lämpenemistaipumukseen jäähydytysjärjestelmän puhdistus jollain aineella? On mahollista että siellä on jonniin verran sakkaa vuosikymmenien aikana kertynyt tuumaus Kuitennii on veres vesipumppu ettei siittä ole kiinni.
_________________
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
dealer



Liittynyt: 19 Syy 2005
Viestejä: 26568

 LähetäLähetetty: 11.8.2014 19:10    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Lainaus:
ajoin kylläkin rekan perässä usiamman sata km ja n. 90 km/h oli pääosin matkavauhti kun kiirettä ei ollut

Se on viisas ratkaisu tuo rekan perässä ajaminen, ainakin ellei ole piiiiiiiii
iiiiiiiiiiiiitkää suoraa tarjolla.
Toissakesänä silloisella 200D:llä tuli pari kertaa lähdettyä liikenteen sekaan risteyksestä "no ei tule autoja lähimaillakaan" ja sitten kun on täyskaasukiihdytyksellä saatu vauhti kuuteenkymppiin satasen alueella niin on jo kovastikin lähellä takana, niitä autoja Shocked Shocked

Asiaan; pienellä kulutuksella on menty. Polttoainemittarin näyttämään olen oppinut suhtautumaan varauksella 123:n ollessa kyseessä, nimim. kahdella eri autolla tien päälle jäänyt polttoaineen yllättävän loppumisen vuoksi, ja vaimokin kertaalleen.

Lämmöt on korkealla. Oliko syyläri vaihdettu ?
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jovihava
Vanha Jäärä
Pimppaaja

Linttaklubin presidentti
CamoKaapisti
Mesen hitskok
Amway’s Product AMB


Liittynyt: 31 Maa 2007
Viestejä: 7408
Paikkakunta: Oulu

 LähetäLähetetty: 11.8.2014 20:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Sitta taas ihte olen hiukka skeptinen tuohon lämpömittarin tarkkuuteen (no siis Kaapissa), tai ainakin itellä semmonen tuntuma että mittari näyttää ehkä hiukan yläkanttiin.

Tuossakin muuten punanen alakaa vasta 120 asteen perästä Shocked Eipähän se tietysti paineellinen järjestelmä keitä vielä satasessa.
_________________
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Seppo



Liittynyt: 08 Mar 2007
Viestejä: 314
Paikkakunta: Oulu

 LähetäLähetetty: 12.8.2014 8:41    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

dealer kirjoitti:

Toissakesänä silloisella 200D:llä tuli pari kertaa lähdettyä liikenteen sekaan risteyksestä "no ei tule autoja lähimaillakaan" ja sitten kun on täyskaasukiihdytyksellä saatu vauhti kuuteenkymppiin satasen alueella niin on jo kovastikin lähellä takana, niitä autoja Shocked Shocked

.....

Lämmöt on korkealla. Oliko syyläri vaihdettu ?


Eipä ole vaihdettu, lie alkuperäinen paikallaan ainakin ulkonäöstä päätellen; meleko kuppasen näköinen laitos alkaa olemaan. Harkihemma vaihtoa ehkä ensi kesänä, kohtahan ei lämpöjen kanssa tarvi taistella kun helteet lie ohi Smile

Se on kyllä jokapäiväistä kauraa tuo liikenteen sekaan menon arpominen, Valtatie 22:lle kun kylätieltä tulee niin saapi tosiaan katella että menee sitten vasta tielle kun autoja ei näy...ja kohta joku huitasee ohi Embarassed Sitten kun rajoitus vaihtuu 80 km/h niin onkin jo paljon helpompaa Laughing

Täytyypä olla siis tarkkana tuon polttoaineen kanssa, vaikka Autoliittohan se tuo ainetta jos kesken loppuu (moinen jäsenyys tuli otettua kun näillä vanhoilla värkeillä matkaa taittaa) Rolling Eyes
_________________
W 126 300SE '90, > 652 000 km + W 123 200D '84, > 616 000 km (omat)
W 140 S320 '95, ~405 000 km (vaimon)
ex-W 210 200 CDI; + muita vääränmerkkisiä
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jovihava
Vanha Jäärä
Pimppaaja

Linttaklubin presidentti
CamoKaapisti
Mesen hitskok
Amway’s Product AMB


Liittynyt: 31 Maa 2007
Viestejä: 7408
Paikkakunta: Oulu

 LähetäLähetetty: 12.8.2014 10:23    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Nii, mulla ois tosiaan semmonen älyttömän hyväkuntonen ja kohtuuhintanen ahdin tuossa hyllyssä, vois olla aika soppelin kokonen tuommoseen 200D:hen Idea Ihan pikkupaineilla saisi ripeyttä kummasti lissää. Pumpun jos vielä ppd:ttäs niin a'vot Cool

Vaikka onhan se kyllä Tiilerilläkin se VNT myynnissä, mutta minun on halavempi naama
_________________
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Seppo



Liittynyt: 08 Mar 2007
Viestejä: 314
Paikkakunta: Oulu

 LähetäLähetetty: 12.8.2014 11:50    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Jaajaa, vai sitä väkisellä pittäis saaha tehoa lissää, eikös tämä jo ole huippuunsa viritetty kone, jos naapurifoorumilla jokin aika sitten esiteltyä vanhaa lehtileikettä tässä muistelen Laughing

Muttaettä josko tuota joskus vaikka tuohon hommaan innostuiskin, vuan eka pitäis saaha vähän noita ruostehommia tms. pois alta ennenku mennään hifistelyn puolelle. Mutta jos varastoon jo ostais, hmmm...kahtellaan...kiitosta tarjouksesta kuitennii !
_________________
W 126 300SE '90, > 652 000 km + W 123 200D '84, > 616 000 km (omat)
W 140 S320 '95, ~405 000 km (vaimon)
ex-W 210 200 CDI; + muita vääränmerkkisiä
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Seppo



Liittynyt: 08 Mar 2007
Viestejä: 314
Paikkakunta: Oulu

 LähetäLähetetty: 06.9.2014 8:31    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Tämä auto on nyt seisonut viikon päivät tallissa. Saatiin yks läikkä parkkipaikalle lisää kun kuskin puolen vetokseli tyrkkäsi mömmönsä ulos; luulin eka että jarruletku ois halennut, mutta jo valmiiksi karunnäköiset vetoakselin suojakumet alkavat ilmeiseti päätellä päiviään yks kerrallaan. Häätyy vaihtaa nuo akselit ennen seuraavia ajoja.

Ajo jatkuu siis tuolla Ässällä; laitetaanpas siitäkin muutama kuvatus ja tarinantynkää tähän samaan topikkiin:

Tämän auton hain siis eräältä voorumilaiselta valtavan suuret mersulasit päässäni v. 2009. Näinpä siis vain auton komeat muodot, en alkavia ruosteita eikä pienet jo ostohetkellä mainitut tekniikkamurheet (jäähdytinnestettä tippasee, sammuilee silloin tällöin) saaneet järkeä päähäni vieläpä suht korkeasta ostohinnasta huolimatta... Embarassed Noh, joskushan ne on oppirahat maksettava (ainakin kertaalleen).

479 000 km oli mittarissakin jo tuolloin, tosin autoon oli 300 000 km ajettu vaihtokone laitettu 430 000 km kohdalla...positiivinen asia oli, että auton mukana tuli melko kattava dokumentaatio, edellinen (ruotsalainen eläkeläis-)omistaja oli tallettanut aivan kaikki tapahtumat autollensa kansioon kuitteineen päivineen (oli käyttänyt autoa Espanjaan ajamiseen joka talvi, tuleehan siinä kilometrejä, oli ostanut auton n. 100 000 km kohdalla).

No eipä siinä auttanut kun alkaa sitten harrastamaan ja sitähän sitä onkin tehty tässä vuosien saatossa meleko monella tonnilla, jopa hauskaakin ja sitten myös vähemmän hauskaa on ollut; mukavia mieltä ylentäviä pikkuremppoja välillä ja sitten toisaalta tien päälle jäämisiäkin, ne tosin lähinnä omasta puutteellisesta tietotaidosta johtuen (pääsyypäänä bensapumpun rele; nyt onkin jo kolmas rele menossa, alkuperäinen kesti sen 20 vuotta, KL:stä ~100 €:lla ostettu KAE n. 2 vuotta, nyt on menossa eBaystä hommattu 50 € palikka, pitää kohta hommata jo seuraava varastoon tai ruveta opettelemaan tinaushommia!). Kerran ei auto lähtenyt käyntiin kun vaihteiston turvakytkin kulahti, tosin tuli silloin tuurilla kokeiltua käynnistystä vaihdekepin N-asennolla ja johan hörähti.

On vaihdettu alustaan Berliinin "Veholta" asti haettua alustan palikkaa (ylätukivartta, reaktiotangon palloniveltä ymsyms.), Saksasta tilatut 280 SE:n ja 380 SE:n etulokarit (sattuivat olemaan 172:lla värillä, toinen tosin vaatisi uudelleenmaalauksen). Kannentiiviste meni myös kolmisen vuotta sitten vaihtoon, puskurin kromeja on vaihdeltu ja tuli nahkasisustakin vaihdettua kankaisen tilalle, kaikenlaista muutakin "pikku"näperrystä on ollut ja tulee varmasti olemaan vielä jatkossakin (huolto-Excelissä jo pitkä lista...). Hyvinpä tuo tosin nyt tiellä kulkeekin, mittarissa tällä hetkellä >554 000 km ja ajellaan menemään kesät ja talvet suurimmaksi osaksi virne suupielessä, onhan tuo W 126 kuitenkin siitä hienoimmasta päästä Mercedeksen malleista Cool

Kuvatuksia yhteisen taipaleen varrelta:




























Tällä ei kovin kummoisia reissuja olla vielä tehty, pisin ajamani matka oli Oulusta Turkuun ja takaisin saman päivän aikana, 1330 km / 14 h, joten sillä lailla matka-auto-ominaisuudet tuli testattua hyväksi havaittua.

Paljon jäi kertomatta ja lisää tarinaa varmaan tulee kun elo jatkuu..
_________________
W 126 300SE '90, > 652 000 km + W 123 200D '84, > 616 000 km (omat)
W 140 S320 '95, ~405 000 km (vaimon)
ex-W 210 200 CDI; + muita vääränmerkkisiä
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Meissenkeri

aktiivimeseläinen


Liittynyt: 15 Elo 2006
Viestejä: 3763
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

 LähetäLähetetty: 06.9.2014 13:28    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Kateutta herättävä huoltoramppi tuossa yhdessä kuvassa Shocked
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Seppo



Liittynyt: 08 Mar 2007
Viestejä: 314
Paikkakunta: Oulu

 LähetäLähetetty: 06.9.2014 14:40    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Meissenkeri kirjoitti:
Kateutta herättävä huoltoramppi tuossa yhdessä kuvassa Shocked


Jes, se on isäni kotiinsa tekemä, sijaitsee onneksi sopivan lähellä minunkin käyttöä varten. Tullut kyllä monta kertaa tosi tarpeeseen...
_________________
W 126 300SE '90, > 652 000 km + W 123 200D '84, > 616 000 km (omat)
W 140 S320 '95, ~405 000 km (vaimon)
ex-W 210 200 CDI; + muita vääränmerkkisiä
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    mese.fi Foorumin päävalikko -> W123, sedan, coupe, farmari, lang Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Seuraava
Sivu 2 Yht. 9

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa
Katso viime käyntisi jälkeen tulleet uudet viestit