mese.fi Foorumin päävalikko
 
 
 
 
 
 

Sepon W 123 200D (huilaa) ja W 126 300SE (ajossa)
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    mese.fi Foorumin päävalikko -> W123, sedan, coupe, farmari, lang
 Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
InsaneMe
Tolokun mies

SuloVilen jr.
valiokuljettaja


Liittynyt: 22 Syy 2006
Viestejä: 1674
Paikkakunta: oulu

 LähetäLähetetty: 10.5.2016 23:51    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

touhottaja kirjoitti:
InsaneMe kirjoitti:
Seppo kirjoitti:


Alapallon vaihtoa varten otin olka-akselit irti ja vein mb-osalle, säästi sillainkin muistaakseni melekeen 200 €.


juu, mulla o tähä mennesä tullu maksaan 5€ tuo työkalu Laughing ja prässi löytyy omasta takaa niin pittää alakaa leikkeleen sopivaksi tuota työkalua, jos ois ollu se työkalu niin ois ollu näppärä kattoa oikiat kohat mistä leikata olka-akselille kolo, mutta näkkeehän sen ku on olka-akseli vieresä Cool




T.Sankari

laitoinhan minä sulle kuvan siitä putkesta, mutta eikös miittireisulla olis ollu hyvä käyvä ottamassa mitat siitä kun en hennonnu lainata sitä Wink
ainiin, tarjosinhan minä sulle valmiiksi kunnostettuja olka-akseleitä mitkä oli maalattu ja uusilla nivelillä postimaksua vastaan mutta et huolinut violin


nuilla myyntipuhheilla olisinki ottanu mutta kun ne oli katastuksen välttävät tms. niin oli itelläki jo semmoset Laughing en kehannu sitten enää alkaa kinuammaan niitä Embarassed ja tosiaa oishan tuota ollu mukava käyä tiluksilla pyörähtämässä, mutta ei sitäkää hokassu sillon Evil or Very Mad lähinnä sitä aukon etäisyyttä siitä painettavasta pinnasta olisin hakenu Very Happy eli mistä alkaa ja loppuu. Nätistihän tuon saa mitotettua suunnilleenki niin ei oo niin justiisa Razz




T.Sankari
_________________
® Mesen linttaklubi
MB W210 290 TD
MB W123 300 TDT
MB W126 500 SEL
KTM LC4 400 military
VW golf MK3 2.9 VR6 Syncro
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti MSN Messenger
Seppo



Liittynyt: 08 Mar 2007
Viestejä: 353
Paikkakunta: Oulu

 LähetäLähetetty: 09.7.2016 9:49    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Kesän korvilla tuli vaihettua siis Ässään nämä:


Nyt kesäreisun jäliltä muutama sata km työmatkaa ajeltuna tuntuu lämpötilansäätö toimivan aika mukavasti, vielä pitäis kokeilla käydä ilmastointihuollossa uuden kuivaimen kera, mutta kohtahan kesä on jo ohi... Shocked nii ja ei oo röpötellykään enää, mutta mukava oli silti laittaa alkuperäinen PA-relekin takaisin. Postillakin oli muuten vissiin kiireitä ruohonleikkuussa kun tuo paketti kävi takaisin Hollannissa ennekuin lopulta sain sen hyppysiini Mad

Yykaakoolle pientä uplifitä mittaristoon:

Arrow


Äh, kehnostipa näkyy kehnoissa kuvissa oranssin kynsilakan vaikutus Laughing

Samalla laitoin heijastinteippiä mittarivalojen koloihin, olivat vähän ruskettuneetkin, liekö joku kokeillu 5W polttimoita joskus. Samoin putsailin mittariston numeroita vanupuikoilla ja EtOH:lla, varmaan öljynpainemittari perinteisesti falskaa ja turaa öljyä pikkuhiljaa sinne sun tänne.
_________________
W 126 300SE '90, > 677 000 km + W 123 200D '84 (projekti), > 616 000 km (omat)
S203 '07, ~258 000 km (vaimon)
W 140 S320 '95, ~405 000 km (vaimon, siirtyi projektiksi...)
ex-W 210 200 CDI; + muita vääränmerkkisiä
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
c280r6



Liittynyt: 15 Jou 2010
Viestejä: 536
Paikkakunta: oulu

 LähetäLähetetty: 09.7.2016 16:15    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

onne nyt vaan eri komiat nyt kun saman väriset ittelläkin karsasti silmään viisareitten erivärisyys oranssilla tussilla tuli hyvät myös nuo vaihteen vaihto viivat kun värjäsi tuli hyvän näköset niistä.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
xin811



Liittynyt: 06 Elo 2007
Viestejä: 654

 LähetäLähetetty: 11.7.2016 14:01    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Onko tuo pötkylä vesiventtiilin korjaukseen?
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Seppo



Liittynyt: 08 Mar 2007
Viestejä: 353
Paikkakunta: Oulu

 LähetäLähetetty: 12.7.2016 8:12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

xin811 kirjoitti:
Onko tuo pötkylä vesiventtiilin korjaukseen?


Jep, pötkylä on alkuperäinen venttiili, jonka siis lähetin Hollantiin korjaukseen. Tarvikkeenahan noita saa esim. Ameriikaasta (=monovalve) muutamalla kympillä, mutta nepä eivät toimi kunnolla, on jotain mitoituseroja niissä ainakin.
_________________
W 126 300SE '90, > 677 000 km + W 123 200D '84 (projekti), > 616 000 km (omat)
S203 '07, ~258 000 km (vaimon)
W 140 S320 '95, ~405 000 km (vaimon, siirtyi projektiksi...)
ex-W 210 200 CDI; + muita vääränmerkkisiä
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Seppo



Liittynyt: 08 Mar 2007
Viestejä: 353
Paikkakunta: Oulu

 LähetäLähetetty: 13.8.2016 12:39    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Eipä kovin kummoisia saanu tässä kesällä aikaiseksi, 123sen koripuoli oottaa aikoja parempia edelleen...


Ässällä ajeltu menemään, yhessä vaiheessa huolta aiheutti takapyörän tienoilta kuulunut rahina ja kahina pienillä nopeuksilla, jokohan prkl laakeri menossa...no kun käsijarrukin kaipaili säätöä niin ei kait se kuin rengasta pois ja tutkimaan. Ja kah, sieltähän tipahti vetoakselin pultti renkaan mukana poies Embarassed

Ilmastointia ei tullut täytettyä tämäkään kesänä kun ajatteli että kohta ne helteet loppuu kuitennii...


Ja kirjaa yhtenäpänä lukiessa joku oli osunut asian ytimeen:


Eilen illalla ajeltiin mukavissa tunnelmissa kotio Limingasta kymmenen korvilla:

_________________
W 126 300SE '90, > 677 000 km + W 123 200D '84 (projekti), > 616 000 km (omat)
S203 '07, ~258 000 km (vaimon)
W 140 S320 '95, ~405 000 km (vaimon, siirtyi projektiksi...)
ex-W 210 200 CDI; + muita vääränmerkkisiä
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Seppo



Liittynyt: 08 Mar 2007
Viestejä: 353
Paikkakunta: Oulu

 LähetäLähetetty: 18.9.2016 14:47    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Toista viikkoa sitten alkoi Ässän ratissa istuessa kylymä rinki laajenemaan rrrseen ympärillä kun bensanhaju iski sieraimiin aina liikennevaloissa...se EHAhan se alkoi sittenkin falskaamaan, kuten tietysti oli odotettavissakin. Äkkiä eBay.de:stä tilaus sisään ja noin viikossa sainkin postilootaan paketin, kiitettävän nopeaa palvelua ! On siinä osalla kilohintaa kun 277 € joutui moisesta pikku palikasta köyhtymään. Toisaalta hyvä että noita vielä saa uusia niin pysyy vanhukset liikenteessä pitkään !



Vaihtohomma kyllä heleppo, kunhan muistaa väistää silmään tähtäävää bensasuihkua vanhaa osaa irrottaessa (jos ei ota paineita pois muualta ensin).

Sitten sippasi puhallinkin toissapäivänä, arvantenkin sulake meni:

Motonetistä korvaavaa tilalle 1.9 € hintaan ja jäi vielä muutama varalle. Tosin testaamatta on vielä, että onko joku paikka oikosessa vai miksi se vahna sulake meni...

Ja vielä tuli haettua uuvet rekisterivalon muovit, vanhassa hapertuneessa muovissa ei enää lamppu pysynyt kunnolla paikoillaan (mikä tietysti aiheutti häiriövalon vilkkumista mittaristossa):



Nuo valkoiset nippelit olivat kylkimuovien kiinnitykseen, tarkoitus oli lokasuojan yläreunaa kiinnitellä, mutta tietysti nuo passaavatkin vain muovien alareunaan...no 2-puoleinen teippi tuli siinä sitten (taas) avuksi.

_________________
W 126 300SE '90, > 677 000 km + W 123 200D '84 (projekti), > 616 000 km (omat)
S203 '07, ~258 000 km (vaimon)
W 140 S320 '95, ~405 000 km (vaimon, siirtyi projektiksi...)
ex-W 210 200 CDI; + muita vääränmerkkisiä
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Seppo



Liittynyt: 08 Mar 2007
Viestejä: 353
Paikkakunta: Oulu

 LähetäLähetetty: 06.12.2016 12:32    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Terreys,

Tuli räpättyä suttunen kuvatus muistoksi joku viikko sitten:


Miksikäs moinen ? Noh, melko tarkkaan 100 000 km sitten ostin kotturan siis kohtuu sinisilmäisenä upeista muodoista heti sokaistuen, reilu 7 vuotta sitten. Sen jälkeen onkin tullut huolto-Exceliin > 100 riviä kaikensorttisia toimenpiteitä, niin tuiki tarpeellisia kuin vähän ehkä tarpeettomampiakin kosmeettisia lisäyksiä...rahaa siis mennyt jonniin verran ylläpitoon / kunnostukseen; reilu tonni / vuosi näjemmä, sisältäen siis öljynvaihdot, varaosat sun muut Rolling Eyes

Kannentiivisteen vaihtohan tuossa on suurin yksittäinen remppa ollut (ulkopuolisella teetettynä, muuten onkin saanut ite värkättyä osat paikoilleen, poislukien vielä alapallonivelet). Muista pienistä puroista sitten on tuota summaa kertynyt ja kertyy tietysti edelleen.

No eipä silti, harrastustahan tämä tässä samalla ja tosi mukavaa kyytiähän Ässä antaa, seuraavana ois katastus eessä kunhan jaksaisi konttorille vääntäytyä joku pvä.
_________________
W 126 300SE '90, > 677 000 km + W 123 200D '84 (projekti), > 616 000 km (omat)
S203 '07, ~258 000 km (vaimon)
W 140 S320 '95, ~405 000 km (vaimon, siirtyi projektiksi...)
ex-W 210 200 CDI; + muita vääränmerkkisiä
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Seppo



Liittynyt: 08 Mar 2007
Viestejä: 353
Paikkakunta: Oulu

 LähetäLähetetty: 15.1.2017 20:50    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Noniin, konttorilla käyty männäviikolla pari päivää ennen määräajan umpeutumista. Mikähän siinä on ettei voi heti syksyllä käydä kun olis helepompi tehä rempatkin...eli hylsyhän sieltä napsahti että pätkähti. Syy: takaiskarien vaimennusteho pyöreät 0 % Laughing Ilimankos välillä pientä kolinaa kuulunut ja kyyti ollut töyssyjen jälkeen hyvinkin kiikkustuolimaista, hah.

Sitten samalla reisulla kyselemään uusia iskareita, Bilsteinillä ja Sachseilla sattui kumma kyllä olemaan yli 20 päivän toimitusajat joten jouduin sitten kybit ostamaan, myyjä ei kovin mielellään niitä kyllä edes myynyt mutta kun ei oikein ollut aikaa odotella (enkä jaksanut alkaa netistä tilailemaan kun tämä v-loppu oli sattumoisin paras mahdollinen rempan kannalta); kylläpä syykin selvisi kun vaihto-operaation tänään tein, meleko köppöset kyllä olivat verrattuna paikallaan olleisiin (mitkä sitten olivatkaan, niin paksun Scheissen peitossa olivat ettei jaksanut alkaa putsailemaan ja tutkimaan. Katsotaan miten kestävät, ehtiikö esim. takuuaikana ongelmia tulla.

Samalla kun auton alla könysin niin tuli vaihdettua vaiheloovan kannatinkumi, ehkäpä ei niin hätä olis tuolla ollut mutta kun sattui kumi olemaan ja vaihto on heleppo homma niin tulipa tehtyä. Seuraavana vuorossa takajarrulevyt, katsuri huomautteli (toisessa levyssä ruostetta, vain parin sentin viiru kirkasta pintaa jarrupalan jäliltä) mutta ei laittanut papereihin asti merkintää.




_________________
W 126 300SE '90, > 677 000 km + W 123 200D '84 (projekti), > 616 000 km (omat)
S203 '07, ~258 000 km (vaimon)
W 140 S320 '95, ~405 000 km (vaimon, siirtyi projektiksi...)
ex-W 210 200 CDI; + muita vääränmerkkisiä
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
XUX63
Ylläpitäjä



Liittynyt: 30 Syy 2005
Viestejä: 9734
Paikkakunta: 90560

 LähetäLähetetty: 15.1.2017 22:58    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Seppo kirjoitti:
Bilsteinillä ja Sachseilla sattui kumma kyllä olemaan yli 20 päivän toimitusajat joten jouduin sitten kybit ostamaan, myyjä ei kovin mielellään niitä kyllä edes myynyt mutta kun ei oikein ollut aikaa odotella (enkä jaksanut alkaa netistä tilailemaan kun tämä v-loppu oli sattumoisin paras mahdollinen rempan kannalta)

Mulla ois ollut uudet Saschit mutta.... Very Happy
_________________
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus Smile
W126 300SD -84 talviunilla.

 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti MSN Messenger
touhottaja
Reikäklubin presidentti
MersupeRkaaja



Liittynyt: 07 Maa 2007
Viestejä: 6071

 LähetäLähetetty: 16.1.2017 10:00    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

XUX63 kirjoitti:
Seppo kirjoitti:
Bilsteinillä ja Sachseilla sattui kumma kyllä olemaan yli 20 päivän toimitusajat joten jouduin sitten kybit ostamaan, myyjä ei kovin mielellään niitä kyllä edes myynyt mutta kun ei oikein ollut aikaa odotella (enkä jaksanut alkaa netistä tilailemaan kun tämä v-loppu oli sattumoisin paras mahdollinen rempan kannalta)

Mulla ois ollut uudet Saschit mutta.... Very Happy

olisko ne sassit ässään sopivat Rolling Eyes
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Seppo



Liittynyt: 08 Mar 2007
Viestejä: 353
Paikkakunta: Oulu

 LähetäLähetetty: 16.1.2017 10:44    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

XUX63 kirjoitti:
Seppo kirjoitti:
Bilsteinillä ja Sachseilla sattui kumma kyllä olemaan yli 20 päivän toimitusajat joten jouduin sitten kybit ostamaan, myyjä ei kovin mielellään niitä kyllä edes myynyt mutta kun ei oikein ollut aikaa odotella (enkä jaksanut alkaa netistä tilailemaan kun tämä v-loppu oli sattumoisin paras mahdollinen rempan kannalta)

Mulla ois ollut uudet Saschit mutta.... Very Happy


No perskules ! Harmin paikka; pijetään tämä mielessä jos kybit lasahtaa tässä lähiaikoina Very Happy No ei sulta löytyis antennia takalokarin päälle, sattui jalaka lipsahtamaan jäällä peräkontille mennessä ja juuresta poikki koko piiska. Normiantenni itellä siis, ei oo enää sitä nousevaa / laskevaa tyyppiä.

Ainakin tänään kyyti oli selkeästi parempaa, loppu niiailut ja tärinät ! Eikun uusintanäyttöön hetikohta. Oli muuten kohtuu halapa katastus kun 33 € ottivat viime viikolla kaikkinensa, tietty uusinta maksaa 15 € joten sinne normikuluille tässä päästään...
_________________
W 126 300SE '90, > 677 000 km + W 123 200D '84 (projekti), > 616 000 km (omat)
S203 '07, ~258 000 km (vaimon)
W 140 S320 '95, ~405 000 km (vaimon, siirtyi projektiksi...)
ex-W 210 200 CDI; + muita vääränmerkkisiä
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
XUX63
Ylläpitäjä



Liittynyt: 30 Syy 2005
Viestejä: 9734
Paikkakunta: 90560

 LähetäLähetetty: 16.1.2017 21:19    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

touhottaja kirjoitti:
olisko ne sassit ässään sopivat Rolling Eyes

Seppo kirjoitti:
XUX63 kirjoitti:
Seppo kirjoitti:
Bilsteinillä ja Sachseilla sattui kumma kyllä olemaan yli 20 päivän toimitusajat....

Mulla ois ollut uudet Saschit mutta.... Very Happy
No ei sulta löytyis antennia takalokarin päälle, sattui jalaka lipsahtamaan jäällä peräkontille mennessä ja juuresta poikki koko piiska. Normiantenni itellä siis, ei oo enää sitä nousevaa / laskevaa tyyppiä.


Oisin antanut Sepolle lainaan niin olisin sitten ottanut tilalle pitkällä toimitusajalla olevat kun nuo menee vaihtoon vasta keväällä niin olis ollut aikaa odotella Wink
_________________
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus Smile
W126 300SD -84 talviunilla.

 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti MSN Messenger
Seppo



Liittynyt: 08 Mar 2007
Viestejä: 353
Paikkakunta: Oulu

 LähetäLähetetty: 01.5.2017 17:01    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Ja pientä perushuoltoa välillä, n. 590 000 km kohdalla uudet Liqui Mölyt mahaan:



Taas tuli todettua, että 10 L ostoksella vaihtaa ja ajaa reilut 10 000 km ja jääpi ylikin litrasen verran ehkä. Moottorikin melkoisen pölyinen tämän talven jäliltä...

Jarrut alako nypyttään talvella ja tietty pahenivat koko ajan, lääkkeeksi tähän tepsivät uudet takajarrulevyt molemmille puolille:



Tietystikään en ollut muistanut jarrupaloja ostaa, joten kesken remontin piti käyvä Motonetissä Embarassed Vanhoissa oli jonniin verran pintaa mutta mm. ykskin pala irtosi siten, että metallitausta lähti lopulta irti mutta itse palamateriaali jäi vielä satulaan kiinni...

Jaa-a, takapuskurista alkaa kromit kuoriutua pois, pahin kohta (tuli joskus käsiteltyä nämä sisäpuolelta, mutta liian myöhään...):


Pitäisköhän sitä touhottajalta alakaa ostamaan ykkössarjan puskimet, niissä kun on paremmat kromit ja nuo kakkossarjan kromit alkaa olla kiven alla (ja tyyriitä ja kuulemma uusienkin laatu ei vastaa noita alkuperäisiä). Maalihommiksi varmaan menisi sitten kuitenkin jos päätyisi puskimet vaihtamaan. Jos nyt paikkais vaikka alumiiniteipillä ensi hätään, saattais joku mennä halpaan 10 m päästä Rolling Eyes
_________________
W 126 300SE '90, > 677 000 km + W 123 200D '84 (projekti), > 616 000 km (omat)
S203 '07, ~258 000 km (vaimon)
W 140 S320 '95, ~405 000 km (vaimon, siirtyi projektiksi...)
ex-W 210 200 CDI; + muita vääränmerkkisiä
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
touhottaja
Reikäklubin presidentti
MersupeRkaaja



Liittynyt: 07 Maa 2007
Viestejä: 6071

 LähetäLähetetty: 01.5.2017 19:47    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

eeei, vaihetaan, annat mulle kakkos sarjalaisen listoneen ja multa saat vaihossa ykkös sarjalaisen listoneen Wink
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
MercMan
W123-Spesialisti



Liittynyt: 03 Maa 2006
Viestejä: 604
Paikkakunta: Pirkanmaa

 LähetäLähetetty: 02.5.2017 20:03    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Ne on vaa nätimmät noi 2 sarjan puskimet..
_________________
® Mesen Porkkana-klubi
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Seppo



Liittynyt: 08 Mar 2007
Viestejä: 353
Paikkakunta: Oulu

 LähetäLähetetty: 03.5.2017 9:20    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Juu, sitähän määkin mietin, että raaskiiko noista luopua jos joskus löytyiskin uuvet listat. Pitää miettiä; kiitos touhottajalle tarjouksesta !
_________________
W 126 300SE '90, > 677 000 km + W 123 200D '84 (projekti), > 616 000 km (omat)
S203 '07, ~258 000 km (vaimon)
W 140 S320 '95, ~405 000 km (vaimon, siirtyi projektiksi...)
ex-W 210 200 CDI; + muita vääränmerkkisiä
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Pontus



Liittynyt: 19 Lok 2010
Viestejä: 64
Paikkakunta: Helsinki

 LähetäLähetetty: 03.5.2017 11:45    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Missä vaiheessa W123 on Question Wink
_________________
Nyk; S204 200 Kompressor ja Mercedes Benz W123 230E A 1982

Ex Mercedes Benz w115 220 D (mr)
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Seppo



Liittynyt: 08 Mar 2007
Viestejä: 353
Paikkakunta: Oulu

 LähetäLähetetty: 04.5.2017 9:06    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Pontus kirjoitti:
Missä vaiheessa W123 on Question Wink


Voivoi, siellä se tallissa makoilee, umpiruostuneita lokasuojia olin viimeksi repimässä siitä poies, jatketaan kun kelit ja aikataulut sallivat. Eipä oo käynnistettykään reiluun vuoteen, täytyy joka päivä laittaa akku ja käyttää vaikka ulkoilemassa vähän.

Kyllä mää sen kuntoon laitan / laitatan, tuo sinivalkoinen karvalakkimeininki viehättää kummasti, joten sillä kyllä mennään sitten taas joskus !
_________________
W 126 300SE '90, > 677 000 km + W 123 200D '84 (projekti), > 616 000 km (omat)
S203 '07, ~258 000 km (vaimon)
W 140 S320 '95, ~405 000 km (vaimon, siirtyi projektiksi...)
ex-W 210 200 CDI; + muita vääränmerkkisiä
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Seppo



Liittynyt: 08 Mar 2007
Viestejä: 353
Paikkakunta: Oulu

 LähetäLähetetty: 07.5.2017 13:08    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Ässän ropaus jatkui tänään syyläri- + laturijumpalla. Molemmat olivat jo parhaat päivänsä nähneet; syyläriä tuli joskus paikkailtua ite patenttihommilla, laturista sanoi jo kannentiivisteen vaihtaja joitain 10-tonneja sitten että laakeri vähän ääntää...viime talvena ABS-valokin jäi palamaan aika monesti, eikä hiilien vaihto paljoa parantanut tilannetta.

Samasta paikasta tilasin jäähärin (Nissens) kuin 123:een, vaihtohomma oli aika helppo vaikka vähän enemmän letkuja oli irroiteltava vs 123. Paikallaan olleen Behrin kunniaksi sanottava, että siinä oli pari vahvistettua kaulaa, Nissensissä kaikki vaan muovia...no oletettavasti kestänee kuiten auton jäljellä olevan iän Laughing

Laturikin oli helpompi vaihtaa kun tilaa oli reilusti, rupelin otin vielä viskon päältä pois. Hihnankiristin on tässäkin autossa yllättäen rikki ja en jaksanut alkaa tuota kiristysruuvitsydeemiä vaihtamaan vaikka uusi olis ollut kun tuota purkuhommaa olis tullut lisää. Hihnan otin pois ottamalla yhen hihnapyörän pois, toimipa nuinkin.





Ja kyllä käy hiljaisesti nyt (tarkkasilmäiset voivat huomata, että jotain puuttuu...nimittäin muovit syylärin ja koneen välistä, mokomat hapertuivat kerran käsiin kun niitä irroittelin ja nyt on ajeltu iliman).

_________________
W 126 300SE '90, > 677 000 km + W 123 200D '84 (projekti), > 616 000 km (omat)
S203 '07, ~258 000 km (vaimon)
W 140 S320 '95, ~405 000 km (vaimon, siirtyi projektiksi...)
ex-W 210 200 CDI; + muita vääränmerkkisiä
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Seppo



Liittynyt: 08 Mar 2007
Viestejä: 353
Paikkakunta: Oulu

 LähetäLähetetty: 02.7.2017 13:48    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Keväällä siis alkoi mietintä tulevasta kesälomareisusta, ettänotta milläs autolla sitä tällä kertaa mentäis...aloin pikkuhiljaa lämpenemään ajatukselle vihdoinkin omalla Ässällä reissuun pääsemisestä rouvan Möhkön sijaan, siksipä näitä yllä mainittuja remppojakin tuli tehtyä. Kuvista puuttuu vielä suuttimien vaihto, sekin tuli tehtyä viikkoa ennen reisua kun oli lopulta kaikki tarvittavat tiivisteet kasassa.
Edeltävällä viikolla tuli varattua aika ilmastoinnin täytölle (josko tuurilla toimisi parin vuoden hiljaiselon jälkeen) ja samalla alustan tarkistus. Noh, eihän se ACC ruvennut millekään, varmaan lauhduttimessa reik(i)ä (olikin aika karunnäköinen kun syyläriremontin yhteydessä sitä tiirasin). Onpa sitä ennenkin ajettu ilman sitä, joten eipä siinä...sitten alustasta sanoivat, että apusimpukka väljä (ei onneksi juurikaan huomaa ajossa) ja että jarruletkut olisivat murtuneet ! No tämähän herätti kovastikin huolta kun oli jo torstai ja lauantaina olisi startti...ostin varuiksi uudet letkut ajatuksella vaihtaa ne, mutta kyllä oli niin ruosteisen näköiset paikat, että tekemättä jäi. Varsinaisia murtumia en kyllä vanhoissa letkuissa havainnut, joten päätökseksi tuli antaa asian olla, pakkasin varuiksi uudet letkut mukaan.
Ja vielä edellissä iltana ennen reissua tajusin, että oma lasinnostin paukannut koko talven eikä lasi tahdo nousta ylös asti, jo aiemmin olin onneksi Venetmäeltä tilannut uuden (50 €) ja eikun kiireellä asentamaan. Vanhassa olikin hampaat hajalla ja uusi meni lopulta paikoilleen kun aikansa ähäräsi. Testaamatta / vaihtamatta jäi visko ja tuulilasi vielä. Ja aivan lopuksi perjantaina paukkupullosta meikkasin pahimmat ruosteet piiloon... Embarassed Matkareitti kohteeseen lyhykäisyydessään seuraava:


Matkaan lähdettiin siis la-aamuna, suuntana Helsinki eli eka kertaa Via Baltican suuntaan, kun Ruotsin ja Tanskan läpiajo ei tällä kertaa houkuttanut. Siitä samantien Vikingillä yli Tallinnaan yöksi. Plussana hotellin respapoika kehui autoa kovasti Laughing



Sitten ajettiin Latvian ja Liettua läpi Augustowiin yöksi, rouva oli hoitanut sieltä hyvän ja halvan ja ennenkaikkea rauhallisen talomajoituksen. Eiköhän ollut yksi suomalaisperhekin samassa talossa...
Tällä ajomatkalla huomiota herätti ohituskäyttäytyminen; jos asvalttia on kolmen auton leveydeltä tarjolla, silloin ohitettiin mutkista yms. piittaamatta, sai siis olla tarkkana.




Tästä Puolan läpi Krakovaa kohti, varoituksia oltiin kuultu huonoista teistä ja Varsovan rekkaruuhkasta ja olihan tämä kaikki koettava (prkl). Tietöitä ei pahemmin ollut, tämä yksi n. 20 km pätkä oli pahin, m utta liikenne eteni aika hyvin kuitenkin.



Varsovassa lämmintäkin alkoi jo olla eihän se viskokytkin tietenkään toiminut ja moottorin lämmöt alkoi uhkaavasti nousta ruuhkassa...no lämmönsäädintä vähän kuumemmalle ja niin sitä selvittiin, moottorilämmöt laski alle 100°C:n viivan aika nopsasti (sisällähän oli jo kuuma joten pieni lisälämpö ei haitannut; tätä kikkaa käytettiinkin koko reissun ajan ruuhkissa Very Happy ). Rekat kääntyivät lopulta ennen Varsovaa motarille, me mentiin Varsovan keskustaa kattelemaan autolla, jätskit syötiin huoltarilla ja poika huuteli siinä takapenkiltä sitten, että ikkuna ei mee kiinni...juuh, moottori surisi mutta mitään ei tapahtunut. Ikkuna käsin ylös ja ilmastointiteipillä kiinni, pysyi aikansa kunnes lasin paino oli teipille liikaa, sitä sitten korjailtiin matkan aikana tarvittaessa.


Vähän huoletti, että autoonhan pääsisi sisälle nyt aika helposti, jos älyää teippaukset...luotettiin tuuriin, mikäpä siinä muukaan auttoi (tutkin tämän perillä ja se muoviohjurihan sieltä oli rikki kuten vähän arvelinkin. Käsin paikallaan pitämällä lasi meni ylös ja pysyi siellä kotimatkan ajan oikein hyvin).
Krakova oli hieno ja hotellihuone oikein kiva.



Siitä matka jatkui Budapestiä kohden.



Unkarin rajalla oli muuten eka passintarkastus, samoin vihreä kortti ja rekisteriote piti näyttää. Kämppä siellä oli aika keskustassa, kumma se on knu pitää tuloaika valita justiinsa pahimman ruuhkan aikaan, lämmintä oli autossa ja moottorilla taas, hah. Auto lyötiin parkkiin läheiselle alueelle, jonka parkkimaksuautomaattia ei saatu kortilla toimimaan. No sakkohan siellä oli seuraavana aamuna; annettiin olla siinä kun kaksi yötä oltiin.






Täältä sitten Slovakian läpi Zagrebiin, mukava rempattu hotellihuone oli varattu aika läheltä vanhaa kaupunkia. Ajettiin sisäpihalle tosi ahtaan porttikongin läpi ja niinhän siinä kävi, että jumalaton RAAPSRAAAPS kuului takaoikealta. Kromikaari otti siipeensä ja (ruosteinen) kaari sieltä alta vähän myös. Hotelli-isäntä säikähti ja tarjoutui soittamaan kaverilleen joka vois ehkä korjata tilannetta, mutta sanoin että no problem, it is an old car...vääntelin kaaren vähän suoremmaksi ja vielä ilmastointiteipillä kiinni, ettei tuuli vie sitä motareilla Laughing Kaupungilla käytiin illemmalla, hienoa oli.
]



Zagrebista sitten lähdettiin kohti matkan pääkohdetta Dobrotan kylää Kotorin lahdella Montenegrossa. Kroatin läpi päästeltiin erittäin hyväkuntoista ja maisemiltaan mukavaa moottoritietä (reilu 400 km maksoi reilu 30 €). Sitten alkoi matkan pahin painajainen: tietullin jälkeen navigaattori käännätti pois motarilta ja kohta huomattiinkin olevamme Bosnia-Hertsegovinan vuoristoteillä, n. yksikaistaista huonoa asvalttia rinteitä ylösalas ilman kaiteita, ja satunnaisia autojakin tuli vastaan välillä ja rupuisia muutaman talon suuruisia pikkukyliä. Pari tuntia siinä meni kylymä rinki p*rseen ympärillä, mutta pois selvittiin lopulta vajaan tunnin rajajonotuksenkin jälkeen Kroatiaan keskellä mutkaista vuoristotietä ja illalla oltiin 11h ajopäivän jälkeen perillä kohteessa. Jatketaan juttua myöhemmin...




_________________
W 126 300SE '90, > 677 000 km + W 123 200D '84 (projekti), > 616 000 km (omat)
S203 '07, ~258 000 km (vaimon)
W 140 S320 '95, ~405 000 km (vaimon, siirtyi projektiksi...)
ex-W 210 200 CDI; + muita vääränmerkkisiä
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
kilander
Kaakon Elvis

C-sulakemies


Liittynyt: 30 Syy 2005
Viestejä: 4112
Paikkakunta: Itäraja.

 LähetäLähetetty: 02.7.2017 15:19    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Tutun kuuloista hommaa Very Happy
Satalankulla joskus Riikassa samoja ongelmia helteessä, eukko ei meinannut ymmärtää kuuman puhallusta, eihän se pieni lisälämpö pahasta ole.

Kroatian motarit on kyllä joutuisia ajaa, elokuussa näki välillä pahoja ruuhkia maksupisteille, loppuviikko sinnepäin ja alkuviikko poispäin.
Radiossa ruuhkatietoja miten monen tunnin jono milläkin pisteellä on.
_________________
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Hese126
Mr. VaihtaaKuPaitaa



Liittynyt: 19 Lok 2010
Viestejä: 1892
Paikkakunta: Oulu

 LähetäLähetetty: 02.7.2017 23:29    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Mahtava lukia tämmösiä jotka oikiasti käy, eikä vaan meinaa (ite).

Eikä se lämpö luita riko, kylymän kanssa olisi pahempaa.
_________________
Tuuria kuin Aku Ankalla.
s211, 270cdi,7-p.A

ex-Honda Shuttle -97, 2.2i A 7-p.
1500S 2105 lada -95, navetassa.
® Mesen linttaklubi -Kuluttaa ja kans kulukee.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Mou



Liittynyt: 31 Tam 2014
Viestejä: 1150

 LähetäLähetetty: 03.7.2017 8:12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Hauska tarina ja hauska yhteensattuma että itse tässä vähän haaveilen Kroatian suuntaan lähtemisestä. Painan duunia vielä tän ja ehkä ens viikon ja katsoo sitten mikä tilanne.

Huomasin vaan semmosen jutun lauttaa varatessa että jos ottaa yölautan niin voi yöpyä lautalla ja se on kasilta satamassa. Näin ei-pääkaupunkilaisena jää yksi majoitus pois ja lautta on Tallinnassa aikaisimpaan mahdolliseen aikaan. Tästä kun lähtee tipuutelemaan niin seuraavä yöpyminen on syvällä Puolassa. Noh, katsotaan miten Moukan käy....

Hyvää matkaa teille. Postatkaa kuvia ja stooria!
_________________
Nykyiset...
'04 Mondeo V6
Ollut joskus...
'04 SLK55 AMG, '05 CLK55 AMG, '94 A8 V8, '00 CLK55 AMG, '92 850i V12, '96 Mustang SVT Cobra 32V V8, '92 TownCar 4.6i V8, '78 Capri 2.9i BOA Cosworth, '77 Capri 2.8i
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
XUX63
Ylläpitäjä



Liittynyt: 30 Syy 2005
Viestejä: 9734
Paikkakunta: 90560

 LähetäLähetetty: 06.7.2017 18:40    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Samoja teitä ajettu, minä vaan pätkinä eli paikallisina pistoina. Omalla autolla vastaavan keikan ajaminen alkoi kiinnostamaan.
_________________
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus Smile
W126 300SD -84 talviunilla.

 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti MSN Messenger
Seppo



Liittynyt: 08 Mar 2007
Viestejä: 353
Paikkakunta: Oulu

 LähetäLähetetty: 12.7.2017 19:35    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Joo, kyllä omalla autolla (kauas) reissaaminen on ehdottoman suositeltavaa puuhaa, koukkuunhan siihen sitten jää Wink. Ja matkan tekohan se on päämäärä eikä perille pääseminen Smile Meistäkin tuntui jo eka viikon aikana, että oltais oltu jo vaikka kuinka kauan reisusa kun kaikki oli uutta uudella reitillä !

Mutta nyt vähän jatkoa: Kotoriin siis päästiin, kämppä oli kyllä tosi hieno (oli vähän hintavampikin yleiseen tasoon nähden, reilu 700 € viikko) kohtuu korkealla, josta mukavat näkymät lahdelle, oli ilmastointilaitteet joka huoneessa ja keittiöt ja parvekkeet ja uima-allas jajaja. Tosin "haittapuolena" oli 125 portaan kapuaminen parkkipaikalta, jonne sinnekin oli kohtuu jyrkkä mäki kävellä, hiki virtasi aina solkenaan kun kauppakassin kanssa tarpoi ylös; kyllä maistui kylmä huurteinen hyvälle jook.

Täällä autoa liikutettiin vain kerran kun ajettiin n. 30 min päähän hiekkarannalle, muutoin lähellä oli kivirantoja joissa pulikointi hoitui parraiten sandaalit jalassa Very Happy

Semmoinen erikoisuus oli, että piti käydä 24 h sisään rekisteröitymässä turisti-infossa, näin omatoimimatkalaisia kun oltiin, tais vajaat 20 € kustantaa viikko 4:lle hlölle. Infopiste sijaitsi vanhassa kaupungissa, joka tietysti oli tosi hieno kapeine katuineen ja ikivanhoine pytinkeineen. Muurit nousivat vuorelle ylös, olisi ollut vajaan 2 h kierros käydä kiertämässä, jätettiin seuraavaan kertaan kun 30°C oli lämpöä joka päivä...tosiaan muutoin liikuttiin bussilla / taksilla, n. 4 km matka Kotoriin maksoi n. 4 €, sama kummalla meni / tuli ! Melko halapaa oli kaupoissakin, esim. 10 kpl hyvän kokoisia valmiiksi maustettuja jauhelihakepakoita 1,5 €, myös ravintoloissa syötiin monesti, 4 hlöä usine juomineen yleensä n. 30 €. Bensa tais olla 1.28 €/l (98 okt), eli kalleimmasta päästä reisun aikana. Montenegro teki kyllä positiivisen vaikutuksen, mennään ilman muuta uudestaan joskus !










Laitellaan kotimatkastooria sitten kun taas jaksaa pienennellä kuvia ja muistella että mites kaikkia sitä nyt oli...
_________________
W 126 300SE '90, > 677 000 km + W 123 200D '84 (projekti), > 616 000 km (omat)
S203 '07, ~258 000 km (vaimon)
W 140 S320 '95, ~405 000 km (vaimon, siirtyi projektiksi...)
ex-W 210 200 CDI; + muita vääränmerkkisiä
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Seppo



Liittynyt: 08 Mar 2007
Viestejä: 353
Paikkakunta: Oulu

 LähetäLähetetty: 16.7.2017 11:57    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Kotimatka alkoi sitten tällaisella pläänillä:


Eka ajettiin siis Zadaria kohti, tällä kertaa rantatietä pitkin, jota olisi siis aluperin pitänyt tullakin vuoristoseikkailun sijasta. Oli hieno tie, joskaan ei mitenkään hirmu nopea. Välillä tietty jonotettiin rajallakin.




Sieltä se raja-asema lopulta siintää...


Tästä ajettiin sitten kansallispuisto Krkaan, jossa olis ollut vaellusmahdollisuuksia yms., mutta me tyydyimme käymään vain vesiputouksella:

Tänne menimme n. 20 min venematkalla, joka kuului lipun hintaan. Jännä pohja tuolla, semmoista isoa huokoista kivilohkaretta pelkästään.
Täällä syötiin, hinnat oli kohtuu korkeat, mutta annokset tosi isot.

Lopulta oltiin takaisin autolla; ajettiin tullessa tolloina ensimmäiseen parkkiin, joka oli tietysti maksullinen. Olisi kannattanut ajaa kylän läpi rantaan, jossa olisi ollut ilmeisestikin ilmainen parkki ja lyhyt kävelymatka venerantaan...



Tästä sitten yöksi Zadariin pikkuhotelliin:


Tämän hotellin edessä oli tosi kapea katu, jota peruutettaessa kolhaisin kuskin peiliä verkkoaitaan siten, että kuori irtosi kumitiivisteen kera repsottamaan. Ähräsin sen paikoilleen autossa istuessa mitenkuten...seuraavana päivänä lähdettiin Puolaa kohti, pysähdyttiin nyt eka kerran kadunvarsikojulle, josta ostettiin pientä purtavaa (kuten viikunoita) matkalle:



Mukavaa maisemaa matkalla:


Bensaa välillä; kulutus pyöri reisun aikana vajaasta kympistä hieman yli 11 l / 100 km.


Päätettiin sittenkin ajaa Slovenian (luettiin rajaruuhkista) ja Itävallan sijasta Unkarin kautta Bratislavaan. No Unkarin rajalla sitten passintarkastus ja eiköhän virkailijalla hipaissut käsin tuohon kuskin peiliin ja tiiviste + kuori ropisivat asvaltille. Kopissa oli naisvirkalija joka huomasi asian ja katkesi kaksinkerroin tuolillansa nauramaan Laughing . Keräsin heidän siinä höröttäessä romppeet hyttiin ja jatkettiin matkaa Bratislavaa kohti, jossa seuraava yö.



Hotelli oli vähän erikoisempi tällä kertaa:


Peilin kohtalo:

Tälläsin tällä kertaa paremmin nuo paikoilleen ja hyvin on pysynyt tähän päivään asti pelkän kitkan voimin !

Vanhassa kaupungissa käytiin syömässä illalla, ihan hienohan sekin oli.


Tsekin läpi Etelä-Puolaa kohti seuraavan päivänä:



Se on kyllä sanottava, että Tsekkeihin ei mennä vähään aikaan autoilemaan, moottoritiet jumputtavat jumalattomasti (no välillä oli toki kunnon asvalttiakin) ja kun siihen hermostuttiin, koitettiin mennä muita maanteitä pitkin, vaan niinpä olivat hyö rempassa siellä täällä, parhaimmillaan ajettiin 6 km erästä tietä, joka sitten oli kaivettu auki eikä auttanut kun palata takaisin, lopulta kylien ja peltojen poikki takaisin moottoritielle. Oli välillä vähän hermot tiukalla, mutta lopulta alkoi Puolan raja olemaan lähellä.



Ylitettiin joku vuoristo ja päästiin aika uuteen ja moderniin lomakeskukseen, jossa vietettiin seuraavat kolme yötä, tarkoitus oli kyllä käydä katselemassa kartanoita ja linnoja, mutta oli niin hyvät kelit että vain rentouduttiin alueella syöden ja juoden hyvin. Tässä kämpässä oli muuten hieno suihkukaappi, sai vähän saunaefektiäkin kun oli höyrystin ja tietysti värivalot, radiot yms. suuttimia sielä täällä.



Onneksi on Ässän periksessä tilaa, tämä kuva juuri ennen tänne saapumista kauppakäynnin jälkeen.


Sitten Puolan läpi ajo, vain reilu 700 km, mutta taas meni 11 h, oli moottoritiellä kolaria yms. ja taas seikkailtiin pikkuteillä Googlemappia apuna käyttäen. Varsovan kohdalla pysähdyttiin tankillakin, vähän erikoisempaa kalustoa oli vieressä.



Lopulta illalla perillä muutaman huoneen hotellissa:


Ystävälliset hurtat ja kissa pelastivat päivän ! Vieressä oli rekkamiesten yöpymisalue, jossa ravintola. Yhtään ei englantia siellä osattu, mutta onneksi ruokalistalla oli englanniksi annokset; chicken fillet with potatoes tilattiin ja saatiin kananuggetit ja ranskalaiset Laughing No ei maksanu paljoa, joten syötiin hyvällä ruokahalulla kuitenkin.

Sitten Riikaa kohti, ukkosmyrskyn läpi mentiin:



Täällä oli sitten vuokrattu oma talo pihapiiristä, jossa sauna ja jopa ulkoporeallas, joskin tämä allas oli sisällä ! Saunakin hieman erityylinen kuin mihin tottunut, onneks löytyi talosta ämpäri ja keittiöstä kastikekauha, jolla sai löylyä heiteltyä pikkuiselle sähkökiukaalle.


Isäntäväki oli hyvin ystävällistä, heidän tyttärensä ehti esitellä talon toiminnot ennen Juhannusjuhlintaan lähtöään (kuulosti olevan hyvin paljon suomalaismeiningin mukaista myös Latviassa Very Happy). Toivat sitten juhannusaattona oluetkin meille ja lapsille limpparit !

Auton viereen parkkeerasi eräänä päivänä tämmöinen:



Ei ollut nuorisoauto, sieltä nousi viimeisen päälle tällätty n. 70-v. frouva, joka meni pihapiirissä olleeseen parturiin. Nätisti kävi dieseli, mitäpä sitä pikku ruosteesta välittämään...

Vietettiin muutama päivä täällä ennen Tallinnaa kohti lähtöä. Tässä vaiheessa jo uskalsi Mersulle skoolatakin


Matkalle sinne jo odotettukin tapahtuma tällaisella tienpätkällä:



Eli siis:


Sitten Tallinnaan parkkiin, kottura näkyi mukavasti hotellin ikkunasta jälleen:


Seuraavana aamuna Vikingin satamaa kohti, hieman ihmeteltiin kun aika vähän oli autoja, sitten joku rupeaa heilutteleen kättä ja huhuilee että tulkaa perässä, satama on eri paikassa...no totta tosiaan matkan aikana oli valmistunut uusi odotuspaikka ja lopulta ajettiin sitten kyytiin.


Sitten loppupätkä Helsingistä Ouluun ja kotona oltiin kuuden maissa. 23 päivää reissussa ja 7243 km takana.


Vielä olisi gigatolkulla kojelautakameramateriaalia tarkasteltavana, että tuliko millaista liikkuvaa kuvaa matkalta...
_________________
W 126 300SE '90, > 677 000 km + W 123 200D '84 (projekti), > 616 000 km (omat)
S203 '07, ~258 000 km (vaimon)
W 140 S320 '95, ~405 000 km (vaimon, siirtyi projektiksi...)
ex-W 210 200 CDI; + muita vääränmerkkisiä
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
c280r6



Liittynyt: 15 Jou 2010
Viestejä: 536
Paikkakunta: oulu

 LähetäLähetetty: 18.7.2017 7:57    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Ei tainnut ihan pitää tuo 44tuntia ajoa yhteen suuntaan kutiaan Laughing
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Seppo



Liittynyt: 08 Mar 2007
Viestejä: 353
Paikkakunta: Oulu

 LähetäLähetetty: 18.7.2017 11:40    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Joo, kyllä oli suunniteltu viikko aina yhteen suuntaan matkoihin, oli aika sopivasti nuin, varsinkin perille pääsyn jälkeen oli mukava olla ajamatta melekeen koko viikon ! On se vissiin vähän ressittömämpää ajella Länsi-Euroopan puolella, vaikka ohan sitä tietöitä yms. sielläkin kyllä...
_________________
W 126 300SE '90, > 677 000 km + W 123 200D '84 (projekti), > 616 000 km (omat)
S203 '07, ~258 000 km (vaimon)
W 140 S320 '95, ~405 000 km (vaimon, siirtyi projektiksi...)
ex-W 210 200 CDI; + muita vääränmerkkisiä
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Mou



Liittynyt: 31 Tam 2014
Viestejä: 1150

 LähetäLähetetty: 18.7.2017 15:24    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Vähän rupes huolettamaan oonko ahnehtinut turhan tiukkoja päiväsiirtymiä jos ruuhkat tai tietyöt sotkee aikataulun. Nooh, katsotaan...

Kaunas - Presov, 850km.
Presov - Lovran, 850km.
_________________
Nykyiset...
'04 Mondeo V6
Ollut joskus...
'04 SLK55 AMG, '05 CLK55 AMG, '94 A8 V8, '00 CLK55 AMG, '92 850i V12, '96 Mustang SVT Cobra 32V V8, '92 TownCar 4.6i V8, '78 Capri 2.9i BOA Cosworth, '77 Capri 2.8i
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    mese.fi Foorumin päävalikko -> W123, sedan, coupe, farmari, lang Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Seuraava
Sivu 6 Yht. 9

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa
Katso viime käyntisi jälkeen tulleet uudet viestit