w211 220 cdi ei starttaa

Vastaa Viestiin
tni
Viestit: 19
Liittynyt: 03.6.2012 17:24
Paikkakunta: Merilappi

w211 220 cdi ei starttaa

Viesti Kirjoittaja tni »

nyt ois semmonen ongelma,että auto teki 3kuukautta sitten ,että esp häiriö palaa ja syylärin flekti huutaa ja auto ei tarttaa,hinurilla merkkikorjaamoon,ja ei kerenny aukioloajan sisällä korjaamolle ja aamulla kun rupesivat tutkimaan auto pelas,päivän tutkiimisen jälkeen ei löydy mitään isompaa kuin can väylä katkaoja,niin nyt teki saman,mutta jonku yrittämisen jälkeen lähti käymään.mikä vois tämmöstä aiheuttaa?
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Tervetuloa foorumille.


Miksi Merkkihuolto ei kertonut vikalistaa? nuohan kaikki jää vikamuistiin kyllä.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
tni
Viestit: 19
Liittynyt: 03.6.2012 17:24
Paikkakunta: Merilappi

Viesti Kirjoittaja tni »

Sergey kirjoitti:Tervetuloa foorumille.


Miksi Merkkihuolto ei kertonut vikalistaa? nuohan kaikki jää vikamuistiin kyllä.
kertovat että he eivät löydä muuta kuin can väylä katkoksia ja ne on vanhoja.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4253
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Re: w211 220 cdi ei starttaa

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

tni kirjoitti:nyt ois semmonen ongelma,että auto teki 3kuukautta sitten ,että esp häiriö palaa ja syylärin flekti huutaa ja auto ei tarttaa,hinurilla merkkikorjaamoon,ja ei kerenny aukioloajan sisällä korjaamolle ja aamulla kun rupesivat tutkimaan auto pelas,päivän tutkiimisen jälkeen ei löydy mitään isompaa kuin can väylä katkaoja,niin nyt teki saman,mutta jonku yrittämisen jälkeen lähti käymään.mikä vois tämmöstä aiheuttaa?
Katkoja can väylässä, siinähän sitä on jo syytä ihan riitämiin
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
tni
Viestit: 19
Liittynyt: 03.6.2012 17:24
Paikkakunta: Merilappi

Re: w211 220 cdi ei starttaa

Viesti Kirjoittaja tni »

CDI203 kirjoitti:
tni kirjoitti:nyt ois semmonen ongelma,että auto teki 3kuukautta sitten ,että esp häiriö palaa ja syylärin flekti huutaa ja auto ei tarttaa,hinurilla merkkikorjaamoon,ja ei kerenny aukioloajan sisällä korjaamolle ja aamulla kun rupesivat tutkimaan auto pelas,päivän tutkiimisen jälkeen ei löydy mitään isompaa kuin can väylä katkaoja,niin nyt teki saman,mutta jonku yrittämisen jälkeen lähti käymään.mikä vois tämmöstä aiheuttaa?
Katkoja can väylässä, siinähän sitä on jo syytä ihan riitämiin
onko mitään tehtävissä,kun merkkiorjaamo ei voi mitään jos ei oo vika päällä.
Avatar
hotari
Rassauspäällikkö
Viestit: 3944
Liittynyt: 13.3.2006 23:14
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hotari »

W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa

SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Re: w211 220 cdi ei starttaa

Viesti Kirjoittaja Sergey »

tni kirjoitti:onko mitään tehtävissä,kun merkkiorjaamo ei voi mitään jos ei oo vika päällä.
On. Vaihda sellaiseen huoltopaikkaan missä osataan korjata mersuja. Useamman joita uskallan suositella, löytyy täältä:

index.php?c=7
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

Todennäköisesti siinä kojelaudassa luki EPC (electronic power control: visit workshop...), eikä ESP?
tni
Viestit: 19
Liittynyt: 03.6.2012 17:24
Paikkakunta: Merilappi

Viesti Kirjoittaja tni »

Meissenkeri kirjoitti:Todennäköisesti siinä kojelaudassa luki EPC (electronic power control: visit workshop...), eikä ESP?
kyllä on esp,no nyt se jäi pojalla naapuri kaupunkiin ja tuotiin hinurilla korjaamolle ei merkkikorjaamolle,katotaan mikä on tuomio.
Avatar
tähtikuljettaja
Mersuvelho
Viestit: 1912
Liittynyt: 05.11.2006 19:30
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Viesti Kirjoittaja tähtikuljettaja »

Meissenkeri kirjoitti:Todennäköisesti siinä kojelaudassa luki EPC (electronic power control: visit workshop...), eikä ESP?
No jos ei ollut ESP niin jospa olisi ollut molemmat. Eihän se ESP estä autoa käynnistymästä...

En kyllä muista onko tuo EPC vain vanhemmille korimalleille eikä 211:lle, pitäisi lukea ohjekirjaa. Pointti sulla varmaan kuitenkin oli että jotain muuta kuin ESP kiusaa täytyy olla.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4253
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Re: w211 220 cdi ei starttaa

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

tni kirjoitti:
CDI203 kirjoitti:
tni kirjoitti:nyt ois semmonen ongelma,että auto teki 3kuukautta sitten ,että esp häiriö palaa ja syylärin flekti huutaa ja auto ei tarttaa,hinurilla merkkikorjaamoon,ja ei kerenny aukioloajan sisällä korjaamolle ja aamulla kun rupesivat tutkimaan auto pelas,päivän tutkiimisen jälkeen ei löydy mitään isompaa kuin can väylä katkaoja,niin nyt teki saman,mutta jonku yrittämisen jälkeen lähti käymään.mikä vois tämmöstä aiheuttaa?
Katkoja can väylässä, siinähän sitä on jo syytä ihan riitämiin
onko mitään tehtävissä,kun merkkiorjaamo ei voi mitään jos ei oo vika päällä.
Siis jos ei olevika päällä mutta vika on ollut viime nollauksen jälkeen/koodeja on tallentunut niin aloitaa selvitämällä ne
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

tähtikuljettaja kirjoitti:
Meissenkeri kirjoitti:Todennäköisesti siinä kojelaudassa luki EPC (electronic power control: visit workshop...), eikä ESP?
No jos ei ollut ESP niin jospa olisi ollut molemmat. Eihän se ESP estä autoa käynnistymästä...

En kyllä muista onko tuo EPC vain vanhemmille korimalleille eikä 211:lle, pitäisi lukea ohjekirjaa. Pointti sulla varmaan kuitenkin oli että jotain muuta kuin ESP kiusaa täytyy olla.
Kyllä ajatus oli että ESP-vika ei keskeytä ajoa, eikä estä uudelleenkäynnistystä.

Olen aiemmin käyttänyt säännöllisesti MB:n sähköisiä ohjekirjoja, josta olisin nytkin tuon EPC-asian tarkastanut, mutta nyt ei ko. sivut toimi, vaan pyytää asentamaan Windows 7-koneeseen jonkin Google Apsin, kun on muka kannettava laite.

Onhan tämä kannettava laite helposti. Ei muuta kuin 2 kpl 5-paikkaisia jatkoroikkia irti seinästä, näyttö (23-tuumaa) irti koneestä, usb jakaja irti koneesta, kaiuttumet irti koneesta, tv-signaali irti koneesta, adsl-jakaja irti koneesta. Sen jälkeen näyttö, keskusyksikkö, usb-jakaja, näppäimistö, hiiri ja kaiuttimet auton peräkonttiin ja erillinen mokkula mukaan niin liikkuu jos on virtaa tarjolla.

Kokeileppa linkkiä että saatko näkyviin sähköisen ohjekirjan E-sarjasta, niin voidaan tarkaastaa että onko EPC-herja vielä käytössä --> http://www.mercedes-benz.fi/content/fin ... ive_manual

Aika löyhästi liittyy aloittajan ongelmaan, mutta pakko nämä on selvittää :)
Viimeksi muokannut Meissenkeri, 06.12.2013 23:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2930
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Isännän s211 220cdi 07 ei kerran tarttanut vaikka avain kääntyi. Hehkuvalo ei palanut, seuraavalla käännöllä käynnistyi mutta näytössä paloi esp-inoperative ja run flat-indicator inoperative
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
J_A
Viestit: 160
Liittynyt: 04.12.2011 13:29
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

Viesti Kirjoittaja J_A »

Isännän s211 220cdi 07 ei kerran tarttanut vaikka avain kääntyi. Hehkuvalo ei palanut, seuraavalla käännöllä käynnistyi mutta näytössä paloi esp-inoperative ja run flat-indicator inoperative
Noita herjoja tulee kun ecu ja muut ohjainboksit ei saa yhteyksiä toisiinsa, ja starilla herjaa can väylävikoja.
Meikäläisellä syyksi paljastui hapettunut rele joka ohjaa ecun sähköjä, eli ne releet sieltä konehuoneen sulakeboksilta kannattaa tarkistella.
ex: W124 260 -90, nykyinen S211 220 cdi -07
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2930
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Pitääpä tarkistaa, pelkästään navat hapettunu vai koko rele? Onko siinä kannessa kartta releistä, kärsiikö irrootella vaikka akun navat kiinni? Avain tietty taskussa ja ovet kiinni
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
tähtikuljettaja
Mersuvelho
Viestit: 1912
Liittynyt: 05.11.2006 19:30
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Viesti Kirjoittaja tähtikuljettaja »

Multiviri kirjoitti:Isännän s211 220cdi 07 ei kerran tarttanut vaikka avain kääntyi. Hehkuvalo ei palanut, seuraavalla käännöllä käynnistyi mutta näytössä paloi esp-inoperative ja run flat-indicator inoperative
Tulkitsin että näytössä ei ollut muuta vikatietoa, hyvä pointti tuokin. Onhan sekin mahdollista mutta pitäisi tietää syy ja seuraus erikseen. Siitä käynnistyksen estävästä viasta kun ei usein tule mitään tietoa ruutuun.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4253
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Aika usein kuvatun kaltaisissa tapauksissa on syy
Käynnitiin lähtemätömyyten on että
Ecu tippuu linjasta ja siitä sitten tule
Mittariin jouluvalot
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
tni
Viestit: 19
Liittynyt: 03.6.2012 17:24
Paikkakunta: Merilappi

Viesti Kirjoittaja tni »

tni kirjoitti:
Meissenkeri kirjoitti:Todennäköisesti siinä kojelaudassa luki EPC (electronic power control: visit workshop...), eikä ESP?
kyllä on esp,no nyt se jäi pojalla naapuri kaupunkiin ja tuotiin hinurilla korjaamolle ei merkkikorjaamolle,katotaan mikä on tuomio.
no niin auto lähti käymään korjaamon pihalta,eihän ne tänään töissä ole tietenkään,joten kysytään täältä,että voiko huono akku tuon tehä kun punanen akun kuva rupes palaan.aikaisemmin ei oo ilmotellu mitään,no uus akku on nyt kuiten ostettu
Avatar
tähtikuljettaja
Mersuvelho
Viestit: 1912
Liittynyt: 05.11.2006 19:30
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Viesti Kirjoittaja tähtikuljettaja »

tni kirjoitti: voiko huono akku tuon tehä kun punanen akun kuva rupes palaan.aikaisemmin ei oo ilmotellu mitään,no uus akku on nyt kuiten ostettu
Yllättäen autosta ei ollut tarkkoja tietoja mutta kuulostaa pre-faceliftin pikkuakkuongelmalta. Siitä foorumi täynnä aiempia juttuja.
Avatar
J_A
Viestit: 160
Liittynyt: 04.12.2011 13:29
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

Viesti Kirjoittaja J_A »


Multiviri
LähetäLähetetty: 07.12.2013 2:53 Viestin aihe:
Pitääpä tarkistaa, pelkästään navat hapettunu vai koko rele? Onko siinä kannessa kartta releistä, kärsiikö irrootella vaikka akun navat kiinni? Avain tietty taskussa ja ovet kiinni
Meikäläisen tapauksessa releen navat vihreen kakan peitossa,sisuskaluista ei tietoo ku ei avattu relettä vaan vaihdettiin suoraan. Niitä oli ainaki kaks mustaa neliönmuotoista relettä siinä boksin etureunassa, toisen tarkoitus jäi epäselväksi ja toinen ohjasi herätevirran saatuaan päävirrat eculle. Vaihto tapahtui akku kiinni autossa ja auto lepotilassa (avaimet taskussa).
Viat hävisivät, seuraava operaatio olisi ollut sulakerasian (ilmeisesti ns etu-sam?) sisuksien kunnon tarkistus jos releen vaihto ei olisi auttanut.
Homman hoiti vehon sähköpuolen osaaja omina ylimääräisinä homminaan.
ex: W124 260 -90, nykyinen S211 220 cdi -07
tni
Viestit: 19
Liittynyt: 03.6.2012 17:24
Paikkakunta: Merilappi

Viesti Kirjoittaja tni »

tni kirjoitti:
tni kirjoitti:
Meissenkeri kirjoitti:Todennäköisesti siinä kojelaudassa luki EPC (electronic power control: visit workshop...), eikä ESP?
kyllä on esp,no nyt se jäi pojalla naapuri kaupunkiin ja tuotiin hinurilla korjaamolle ei merkkikorjaamolle,katotaan mikä on tuomio.
no niin auto lähti käymään korjaamon pihalta,eihän ne tänään töissä ole tietenkään,joten kysytään täältä,että voiko huono akku tuon tehä kun punanen akun kuva rupes palaan.aikaisemmin ei oo ilmotellu mitään,no uus akku on nyt kuiten ostettu
tekihän se taas muutaman sammuttamisen jälkeen taas ettei startannu,mitattiin jänitteet akuilta ja se pikuakun jännite oli12.7v ja ison akun 12.6v ja se laski johonki 12.3v.iin.n 30min.jälkeen se nousi 12.5volttiin.eikä se lähteny käymään,no virrat päällä releitten kimppuun ja ecun relettä kun kallisti nii auto lähti käymään ja pelas kyllä illalla koko ajan.
tni
Viestit: 19
Liittynyt: 03.6.2012 17:24
Paikkakunta: Merilappi

Viesti Kirjoittaja tni »

tni kirjoitti:
tni kirjoitti:
tni kirjoitti: kyllä on esp,no nyt se jäi pojalla naapuri kaupunkiin ja tuotiin hinurilla korjaamolle ei merkkikorjaamolle,katotaan mikä on tuomio.
no niin auto lähti käymään korjaamon pihalta,eihän ne tänään töissä ole tietenkään,joten kysytään täältä,että voiko huono akku tuon tehä kun punanen akun kuva rupes palaan.aikaisemmin ei oo ilmotellu mitään,no uus akku on nyt kuiten ostettu
tekihän se taas muutaman sammuttamisen jälkeen taas ettei startannu,mitattiin jänitteet akuilta ja se pikuakun jännite oli12.7v ja ison akun 12.6v ja se laski johonki 12.3v.iin.n 30min.jälkeen se nousi 12.5volttiin.eikä se lähteny käymään,no virrat päällä releitten kimppuun ja ecun relettä kun kallisti nii auto lähti käymään ja pelas kyllä illalla koko ajan.
No niin tämä vaiva jatkuu yhä,pelaa monta kuukautta ja sitten tekee,että ei starttaa,vika näyttäs kohdistuvan ecun ohjainreleen maavikaan,eli kärjet ei mene kiinni.Mutta kun käsin laittaa käret kiinni niin auto lähtee käymään,mitenköhän tuo maadotus toimii tuossa releessä ja tosiaan 3 releellä koittanut ja kaikissa sama lopputulos.
kipsu72
Viestit: 2
Liittynyt: 10.8.2015 22:08

Viesti Kirjoittaja kipsu72 »

Selvisikö vika tni?
Itsellä oma w211 tehnyt samoja temppuja,toisinaan lähtee käymään,toisinaan ei ja tuo flekti tosiaan huutaa myös ja ei myöskään hehkuta. Apuvirralla lähtee samantein.. Ajattelin että jos tuo akku sökö ja ostinkin uuden akun mutta eipä poistunut vaiva. Ärsyttävää!!!!
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4253
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

kipsu72 kirjoitti:Selvisikö vika tni?
Itsellä oma w211 tehnyt samoja temppuja,toisinaan lähtee käymään,toisinaan ei ja tuo flekti tosiaan huutaa myös ja ei myöskään hehkuta. Apuvirralla lähtee samantein.. Ajattelin että jos tuo akku sökö ja ostinkin uuden akun mutta eipä poistunut vaiva. Ärsyttävää!!!!
Tarkistele alkuun maadoitukset
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
tni
Viestit: 19
Liittynyt: 03.6.2012 17:24
Paikkakunta: Merilappi

Viesti Kirjoittaja tni »

kipsu72 kirjoitti:Selvisikö vika tni?
Itsellä oma w211 tehnyt samoja temppuja,toisinaan lähtee käymään,toisinaan ei ja tuo flekti tosiaan huutaa myös ja ei myöskään hehkuta. Apuvirralla lähtee samantein.. Ajattelin että jos tuo akku sökö ja ostinkin uuden akun mutta eipä poistunut vaiva. Ärsyttävää!!!!
selvishän se,ecun vaiholla.
kipsu72
Viestit: 2
Liittynyt: 10.8.2015 22:08

Viesti Kirjoittaja kipsu72 »

Ööh.. Nyt tunnustan tyhmyyteni ja kysyn että mikäs tämä ecu on ja missä sijaitsee?? :roll:
tni
Viestit: 19
Liittynyt: 03.6.2012 17:24
Paikkakunta: Merilappi

Viesti Kirjoittaja tni »

kipsu72 kirjoitti:Ööh.. Nyt tunnustan tyhmyyteni ja kysyn että mikäs tämä ecu on ja missä sijaitsee?? :roll:
siis moottorin ohjaus yksikkö,sijaitsee siinä etusulakerasian vieressä.mulla oli vika siinä ja ei auttanut muu kuin hommata hajottamolta toinen ja sercap vaihto sen.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W211 / W209 / W219 sähkö”