zipin virityksiä, uutta aihioo.

Vastaa Viestiin
94zip
linttauttaja
Viestit: 966
Liittynyt: 02.2.2013 23:16
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja 94zip »

Miten tuo heikoin noista kestää verraten tuon kapean kankiin?
Vai kannattako suosiolla laittaa kestävämmät veivit?
Tarkotus ei ole kuitenkaan ihan viimesiä kaakkeja irrottaa.
250D -92
190D 2.2turbo
Avatar
aniemiko
Viestit: 373
Liittynyt: 07.1.2011 18:47
Paikkakunta: pornainen

Viesti Kirjoittaja aniemiko »

se on testissä tuossa mun farkussa mitä se kestää, kolmosen rattaat anto periksi ennen kankia ainaskin.

7mm pumppu ja 606 vakio ahdin, ahdot 1,4bar ja syöttö savurajalla.

en tosin oo kattonu edes mitkä kanget siellä on.
C124 24v DT -89
S210 24v TDT -99
C123 230 -85
C124 ? -92
Mesen Coupeklubi
94zip
linttauttaja
Viestit: 966
Liittynyt: 02.2.2013 23:16
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja 94zip »

Pitää varmaan itekkin kokeilla. :roll:
Seiskan pumpun aattelin lykätä tuon kapean kylkeen ja katsoo mitä kestää.
Tuossakin kyllä antautuu voimansiirto ennnemmin tai myöhemmin. :shock:

Pitää varamoottori haalia nurkkiin ennen seiska pumppua tai joutuu lankun herättelemään talviunilta. :pappa:
250D -92
190D 2.2turbo
Avatar
Terho P
Viestit: 4918
Liittynyt: 21.12.2005 20:19

Viesti Kirjoittaja Terho P »

Noi kapeekantisen vaparin veivit kapeekantises "kestää" 1.5-1.7bar "helposti"(50-70tkm).. Tuo on tosin vähän epäverrannollista tietoa kun kutoskoneella koitettu ja siinä ei tarvi pidellä sitä lusikkaa lattiassa niin kamalan pitkiä aikoja kuin neloskoneisessa :? Muuttujiahan tuossa kilometrivertailussa riittää,kuskistakin paljon kiinni että pysyykö edes ensimmäistä tuhatta nipussa :roll: Eli sanoisin että älä mee kovinpaljoa yli 1.8bar kun saat 7mm pumpun,hajoo aikas äkkiä. 2bar ja säädöt kohillaan niin kansinahka ampuu ulos :oops:
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
94zip
linttauttaja
Viestit: 966
Liittynyt: 02.2.2013 23:16
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja 94zip »

Yks 604 olis suht edukkaasti tarjolla. Pitäsköhän käydä irrotteleen?
Aniemiko ohjeisti taannoin tuosta savurajalle säätämisestä, kestäis vähä paremmin edes.
:idea:
250D -92
190D 2.2turbo
94zip
linttauttaja
Viestit: 966
Liittynyt: 02.2.2013 23:16
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja 94zip »

Talvivanteisiin väriä
Kuva

Uutta pakosarjaakin taas tekeillä.
Kuva
250D -92
190D 2.2turbo
94zip
linttauttaja
Viestit: 966
Liittynyt: 02.2.2013 23:16
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja 94zip »

Konepellin maalailin uusiksi. Eihän se kerennyt olla kuin puolivuotta väärän värinen. :lol:

Kuva
250D -92
190D 2.2turbo
94zip
linttauttaja
Viestit: 966
Liittynyt: 02.2.2013 23:16
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja 94zip »

Filtterin korjasin sikaliimalla ja hitsailin imutorveen huohotukselle nipan. Yks hehku oli pimeä niin samalla vaihtelin senkin.
Huomatkaa painekotelon kiinnitys.
Kuva
8)
250D -92
190D 2.2turbo
Avatar
blacklake
Viestit: 1156
Liittynyt: 22.11.2010 13:14
Paikkakunta: Reisjärvi

Viesti Kirjoittaja blacklake »

Ai että ku olis varaa tulla tää sulta ostaan :!:
On se 200Dturbo vaa miehekäs :D
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
jaasu
Viestit: 906
Liittynyt: 27.3.2011 12:58
Paikkakunta: 86600

Viesti Kirjoittaja jaasu »

Kyllä se on joo, blacklaken ex200dturpo kyytissä tullu monasti joo istuttua, hyvin muute vetää ja penkissäki se kaveri sen käytti
Nykyinen: W124 e250d
Ex: Audi a6 c5 quatro
EX:Bmw e46 330D ///M-sport
94zip
linttauttaja
Viestit: 966
Liittynyt: 02.2.2013 23:16
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja 94zip »

blacklake kirjoitti:Ai että ku olis varaa tulla tää sulta ostaan :!:
On se 200Dturbo vaa miehekäs :D
Ei oo kallis. :contract:

Jaasu paljonko irtos watteja? Onko tietoo?
250D -92
190D 2.2turbo
Avatar
jaasu
Viestit: 906
Liittynyt: 27.3.2011 12:58
Paikkakunta: 86600

Viesti Kirjoittaja jaasu »

Jos en iha värin muista nii olikoha 109hv ja vääntöä en tähä hättää saa päähän
Nykyinen: W124 e250d
Ex: Audi a6 c5 quatro
EX:Bmw e46 330D ///M-sport
Avatar
blacklake
Viestit: 1156
Liittynyt: 22.11.2010 13:14
Paikkakunta: Reisjärvi

Viesti Kirjoittaja blacklake »

jaasu kirjoitti:Jos en iha värin muista nii olikoha 109hv ja vääntöä en tähä hättää saa päähän


Joo on kyllä mahroton ikävä oippia, tuli silläkin se satatuhatta ajettua :!:
Ja ahettuna oli kyllä tosi mukava käyttis :) Pitäs ostaa melekee takas :D
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
vi[[e
Viestit: 62
Liittynyt: 06.11.2012 18:03

190d

Viesti Kirjoittaja vi[[e »

Mahtavaa että muutkin ahtaa 601 :happy: Itsellä hyvin samankaltainen moottorinäkymä, vain ilman välijäähdytintä. 0.8 kiloa Ahtopaineita viton 110cdi Garret ahtimella. Ja vakiopumppu säädetty täysille. Mielessä ollut myös viton pumppu, tai 7mm pumppu mutta taitaa veivit antaa periksi. Onko muuten kannentiiviste liimalla vai ilman?

Laita vaan lisää lisää kertomuksia ja kuvia, meni seurantaan! :rock:
Bensalla pestään sudit, diisselillä tehrään voema.
94zip
linttauttaja
Viestit: 966
Liittynyt: 02.2.2013 23:16
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja 94zip »

Mun tiedossa ei oo että tuota olis avattu millonkaan. :lol:
1bar ahtoa, ja vakio pumpulla ei ongelmia.
Elä nyt sitä isompaa pumppua ennenku välijähyttimen laitat, saattaa alkaa lämpeemään, :wink:
250D -92
190D 2.2turbo
94zip
linttauttaja
Viestit: 966
Liittynyt: 02.2.2013 23:16
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja 94zip »

Yks pytty hävis kera järkyttävän kolinan. Ulos asti ei tullu mitään.
250D -92
190D 2.2turbo
Avatar
Karvanaama
Viestit: 843
Liittynyt: 10.9.2011 14:20
Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.

Viesti Kirjoittaja Karvanaama »

Jahasjahas.. :(
Kiertokanki siellä(kin) varmaan klapajaa.
850 T5 -96
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77

C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
94zip
linttauttaja
Viestit: 966
Liittynyt: 02.2.2013 23:16
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja 94zip »

Saapahan tekosyyn ottaa 300D ajoon. :lol:
250D -92
190D 2.2turbo
Jube
Kemijärven Isäntä
Viestit: 4230
Liittynyt: 01.3.2006 18:55

Viesti Kirjoittaja Jube »

Joo joko kanki tyvestä poikki tai sitten laakeripukki/sen pultti löysänny!
Aika pienillä tehoilla kyllä katkes jos kanki poikki :roll:
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
94zip
linttauttaja
Viestit: 966
Liittynyt: 02.2.2013 23:16
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja 94zip »

Ensin alko palokalina ykkös pytystä. Eli jotain hämärää oli jo aiemmin.
Sitten alko kolkattaa ja käymää kolmella.
Öljynpaineet hävis samalla.
250D -92
190D 2.2turbo
Avatar
aniemiko
Viestit: 373
Liittynyt: 07.1.2011 18:47
Paikkakunta: pornainen

Viesti Kirjoittaja aniemiko »

Voimia sinne.
C124 24v DT -89
S210 24v TDT -99
C123 230 -85
C124 ? -92
Mesen Coupeklubi
94zip
linttauttaja
Viestit: 966
Liittynyt: 02.2.2013 23:16
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja 94zip »

K
aniemiko kirjoitti:Voimia sinne.
:lol:
Kuus pyttyä on kivempi ku neljä. Olkoonki vapari. 8)
250D -92
190D 2.2turbo
94zip
linttauttaja
Viestit: 966
Liittynyt: 02.2.2013 23:16
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja 94zip »

Varamoottori kera purkuraadon kiskottu huudeille.
Ei puutu kuin motivaatio.
250D -92
190D 2.2turbo
Avatar
hotari
Rassauspäällikkö
Viestit: 3944
Liittynyt: 13.3.2006 23:14
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hotari »

Kiiinnostasko 2,3 td
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa

SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
94zip
linttauttaja
Viestit: 966
Liittynyt: 02.2.2013 23:16
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja 94zip »

Koitetaan tavallisella toisen kerran kun tuli tuo jo ostettua.
250D -92
190D 2.2turbo
94zip
linttauttaja
Viestit: 966
Liittynyt: 02.2.2013 23:16
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja 94zip »

venttiilikoppa ja turbo purettu pois. Vielä ei löytynyt mitään.
250D -92
190D 2.2turbo
94zip
linttauttaja
Viestit: 966
Liittynyt: 02.2.2013 23:16
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja 94zip »

Kone nostettu pois ja öljypohja irrotettu. Nelosen kanki halki puoleenväliin, yläsilmä irti ja lytyssä. Männästä puuttuu pala ja lohkossakin mukavan näköiset skraidut.

Kaikista kk laakereista hävinnyt pinta voitelureiän ympäriltä.

Nelisen tuntia kaikkine tupakoimisineen ja taukoineen meni irrotuksessa.
250D -92
190D 2.2turbo
94zip
linttauttaja
Viestit: 966
Liittynyt: 02.2.2013 23:16
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja 94zip »

Kuva

Kuva

Kuva[/miitit]
250D -92
190D 2.2turbo
94zip
linttauttaja
Viestit: 966
Liittynyt: 02.2.2013 23:16
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja 94zip »

Varaosa auton kone saatu käyntiin. Yllättävän nätisti käy noin niinkuin 640000km ajetuksi.
Motivaation kipinä on hieman hukassa, pitäis vähä vielä jaksaa punnertaa. :x
250D -92
190D 2.2turbo
94zip
linttauttaja
Viestit: 966
Liittynyt: 02.2.2013 23:16
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja 94zip »

Raadosta temmottu kone mäelle.
Kuva
Kuva
Kuva
250D -92
190D 2.2turbo
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124, sedan, coupe, farmari, avo, lang”