Simoksin 300SEL

Avatar
simoks
Retro-HVM
Viestit: 791
Liittynyt: 30.10.2010 17:56
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja simoks »

Mika.T kirjoitti:Mitä helevettiä tuo pakukuski kohelsi tuossa? :shock:
Ei tainnu kattoa yhtään mihin auto on menossa kun toinen veti köydellä perässä.

Kai säädätit myös pyöräkulmat kolhun jälkeen? aika tällin on tainnut eturengaskin saada.
Video on kyllä suoraan kuin venäjältä :D Yrittivät käynnistää hinaamalla vissiin... onhan siellä suunnannäyttäjäkin taustalla näiden kahden sankarin lisäks.

Pyöränkulmia en ole säädättänyt, pitäis varmaan. Suoraan se menee ainakin näin taajamapyörityksessä.. motarilla käynyt muutamaan otteeseen ja onhan tätä joutunu aina vähän ohjaan siellä että kaippa se hyvä olis nekin säädättää joskus :oops: Ja simpukalle varmaan pitäis tehdä jotain kun on vähän väljää ratissa.
W210 E320cdi -02

Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Avatar
simoks
Retro-HVM
Viestit: 791
Liittynyt: 30.10.2010 17:56
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja simoks »

3kk sitten ostin tähän uuden virtalukon ja nyt sain jopa aikaseks vaihtaa. 10min meni hommaan, ainoa vaan että rikoin sen taustamuovin irrottaessa pois tieltä :? Noh saa sen pikaliimalla vielä paikalleen.. mitenköhän se kuuluis saada irti kun ne kaks tappia katkes siitä ratinpuolelta kun aattelin että ihan vetämällä irtoo.

Vaihtelin öljytkin viikko sitten ja oli valkosta möhnää öljykorkissa kun tällä ajelee tuo parempi puolisko lähinnä tota 2km työmatkaa eestaas.. ja samalla laitoin puoli litraa liikaa sitä öljyä ja tuli ostettua tommonen öljynimupumppu jonka totesin kyllä aivan onnettomaks vehkeeks liikoja pois pumpatessa :lol: 20e:lla tuskin saa kummempaa laitosta
W210 E320cdi -02

Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Avatar
Seppo
Viestit: 500
Liittynyt: 08.11.2007 11:35
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Seppo »

Ostin joku vuosi sitten Motonetistä sen n. 60€ imupumpun öljyjen vaihtoon ja on kyllä ollut tosi kätevä, öljyt vaihtuu melekeen käsiä likaamatta eikä tarvii pukkeja yms jotta pääsisi aina nätisti pohjaproppuun käsiksi, suosittelen !
W 123 200D '84 > 635 000 km (liikenteessä 12/22 - 09/23)
W 140 S320 '95, ~465 000 km (liikenteessä 02/21 - 12/22, ruoste...)
W 126 300SE '90, ~695 000 km (katsastettu 05/23, ajossa 09/23 -->)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

olen itelle vaihtanut sen lukon eikä sitä peitelevyä tarvinu irti ottaa (lukkopatruunan vaihto)
Avatar
simoks
Retro-HVM
Viestit: 791
Liittynyt: 30.10.2010 17:56
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja simoks »

Tuo öljynvaihto kun on senverran helppo homma niin ei paha rasti nostella auto ylös ja ropun kautta tyhjentää, tuleepahan kaikki mutu samalla pois :o

Joo en hokannu heti että se holkki lähtee iha näppituntumalla auki niin koitin varovasti vetää sitä listaa.. mutta pikaliimalla pistin takas.
W210 E320cdi -02

Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

simoks kirjoitti:Tuo öljynvaihto kun on senverran helppo homma niin ei paha rasti nostella auto ylös ja ropun kautta tyhjentää, tuleepahan kaikki mutu samalla pois :o

Joo en hokannu heti että se holkki lähtee iha näppituntumalla auki niin koitin varovasti vetää sitä listaa.. mutta pikaliimalla pistin takas.
ropun kautta vaihtamalla koneeseen jää sellasen 1/2 litraa vanhaa öljyä mutta imuvaihtamalla ei jää kun pölyt koneeseen (mitattu) :wink:
Avatar
simoks
Retro-HVM
Viestit: 791
Liittynyt: 30.10.2010 17:56
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja simoks »

Jaa se oliki näinpäin :lol: Koittanu kallistaa autoa aina ropun suuntaan reippaasti että tulis viimosetki tipat ulos. Tietysti lämpösillä öljyillä.
W210 E320cdi -02

Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

juuh.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

nusnus.

M103:ssa on alumiininen öljypohja joka tulee kyllä tyhjäksi ropusta. :D

Ne peltiset pohjat ei tyhjene ko niissä on se ropun jengamutteri siellä ö-pohjan sisällä.
Avatar
simoks
Retro-HVM
Viestit: 791
Liittynyt: 30.10.2010 17:56
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja simoks »

Kuva

Pussihousujen painajainen :D Eivaan nämähän oli alunperin brabus 126 mallissa alla :oops:

Mutta laitoinpa kesävalssit jo alle kun tuntuu olevan plussalla ainakin seuraavan viikon.
W210 E320cdi -02

Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

komiat! mites ne 3 osaiset?
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
simoks
Retro-HVM
Viestit: 791
Liittynyt: 30.10.2010 17:56
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja simoks »

Sergey kirjoitti:komiat! mites ne 3 osaiset?
Jos meinaat niitä kolmosia niin ne on myity jo :)
W210 E320cdi -02

Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

äääh no niitä just :?
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

On nuo kyllä joka kerta yhtä karmeat :lol:
Avatar
simoks
Retro-HVM
Viestit: 791
Liittynyt: 30.10.2010 17:56
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja simoks »

Mika.T kirjoitti:On nuo kyllä joka kerta yhtä karmeat :lol:
Höpö höpö :wink:

Kuva

Ite ainaki tykkään jollain sairaalla tavalla :D
W210 E320cdi -02

Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Avatar
Samuli H
Turbopöljä
Viestit: 1305
Liittynyt: 02.10.2005 17:56
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Samuli H »

8) Mulle kyllä kelpaa nuo kolmipuolat. Mitkä noissa muuten oli speksit?
Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken.
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

Samuli H kirjoitti:8) Mulle kyllä kelpaa nuo kolmipuolat. Mitkä noissa muuten oli speksit?
juu niin mullekki, onhan nuo kasireikien väärtti mennen tullen ja palatessa :)
Avatar
simoks
Retro-HVM
Viestit: 791
Liittynyt: 30.10.2010 17:56
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja simoks »

Samuli H kirjoitti:8) Mulle kyllä kelpaa nuo kolmipuolat. Mitkä noissa muuten oli speksit?
18x9,5" ET26 ja laitoin 20mm adapterin taakse ettei sukella liikaa.
W210 E320cdi -02

Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Avatar
Samuli H
Turbopöljä
Viestit: 1305
Liittynyt: 02.10.2005 17:56
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Samuli H »

Näyttää istuvan ihan hyvin takanakin sillä setupilla. Kokeilin kerran lorinserin 9 x 16 ET10 vanteita 15mm lätyn kanssa mutta ne tuli jopa liikaa kaarelle.
Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken.
Avatar
simoks
Retro-HVM
Viestit: 791
Liittynyt: 30.10.2010 17:56
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja simoks »

Samuli H kirjoitti:Näyttää istuvan ihan hyvin takanakin sillä setupilla. Kokeilin kerran lorinserin 9 x 16 ET10 vanteita 15mm lätyn kanssa mutta ne tuli jopa liikaa kaarelle.
Joo ja mikä parasta ei raavi :!: Se kun on ennen harrastellu noita väyrysiä mitkä ollu asteen matalampia niin mukava näin välillä.
Nuo eibachit on kyllä sopivan jämäkät jouset muttei liian orkkis iskareiden kans.

126:ssa tuo etunapa tulee aika reilusti enemmän ulos kun vertaa taakse niin tuo 20mm lätty on ihan paikallaan.
W210 E320cdi -02

Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Avatar
simoks
Retro-HVM
Viestit: 791
Liittynyt: 30.10.2010 17:56
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja simoks »

Noniin tuo parempi puolisko käväs kaupassa ja ässä sammahti mutkassa eikä enää lähe käyntiin.

Tulpat,vj- kansi näyttää hyvältä rele surahtaa kun virrat kääntää päälle.. sahaa vaan ja satunnaisesti lupailee. Suihkautin pilottia imusarjaan ja hörähti selkeesti enemmän. Vanhalla releelläki koitin ja sama juttu. Puola vaihdettu vuosi sitten. Mittasin niin releen 10 nastasta ja syttypoksin TD navasta antaa 4,7kohm. Toinen syttypoksikin löytyy mutta eikös sielä nyt kipinää pitäs olla kun hieman lupailee välillä :roll:
Mikä aiheuttais yhtäkkisen kuoleman muu kun bensapumppu?
W210 E320cdi -02

Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Avatar
745
Viestit: 1535
Liittynyt: 20.9.2012 19:28
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja 745 »

Pyörijän pyörittäjä? Niitähän näistä on mennyt välillä rikkipoikkihalki :tuumaus:

Kuva
Chevrolet S10 Blazer

Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen :ope:
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

olisko koneen pyörintä vahti menny piloille :roll:
Avatar
simoks
Retro-HVM
Viestit: 791
Liittynyt: 30.10.2010 17:56
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja simoks »

Otimpa sen kannen nyt vielä auki ja näyttäis pyörijän pyörittäjä :lol: Olevan ehjä ja kannessakin keskitappi tallessa. En tosin avannu sitä torxia keskeltä ainakaan vielä, eikai se sieltä takaa sitten halkee?
W210 E320cdi -02

Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Avatar
simoks
Retro-HVM
Viestit: 791
Liittynyt: 30.10.2010 17:56
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja simoks »

touhottaja kirjoitti:olisko koneen pyörintä vahti menny piloille :roll:
Tarkotatko asentoanturia? Täytyy mitata sekin vielä tänään illemmalla.. ohjearvo tais olla 600-1200ohmia
W210 E320cdi -02

Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Avatar
simoks
Retro-HVM
Viestit: 791
Liittynyt: 30.10.2010 17:56
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja simoks »

Asentoanturi näyttää 760ohmia eli pitäs olla ok.. Laitoin ton toisen sytkäboksin paikalleen ja ei sano mitään. Nyt ei näyttäny kierrosmittarikaan heiluvan startatessa joka kai viittais siihen asentoanturiin tai boksiin.

Kuva

Oikeella alkuperänen mikä täsä autossa ollu ja vasen ebaysta tilattu toisesta 126:sta peräsin.

Mikähän olis viisain tapa kattoa tuleeko bensaa, suutin irti vai määräjakajasta liitos?

Pitäs varmaan laittaa vaimo ratin taakse ja kattoa ny seuraavaks tuleeko sitä kipinää ollenkaa :roll:
W210 E320cdi -02

Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Lähteekö se käyntiin jos lorottelet määräjakajan lautaselle tilkan bensaa?
tai painat käsin lautasta alas ja kaveri starttaa samalla?

Neloskoneet joskus poksauttaa määräjakajan pohjasta tyhjäkäyntiluistille lähtevän kumiletkun irti ja silloin kone ei käy oikein mitenkään kun määräjakajan lautasta alaspäin vetävä ilmavirtaus katoaa.

En tiedä miten on kutosessa toteutettu tuo, todennäköisesti samallalailla.
Avatar
simoks
Retro-HVM
Viestit: 791
Liittynyt: 30.10.2010 17:56
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja simoks »

Mika.T kirjoitti:Lähteekö se käyntiin jos lorottelet määräjakajan lautaselle tilkan bensaa?
tai painat käsin lautasta alas ja kaveri starttaa samalla?

Neloskoneet joskus poksauttaa määräjakajan pohjasta tyhjäkäyntiluistille lähtevän kumiletkun irti ja silloin kone ei käy oikein mitenkään kun määräjakajan lautasta alaspäin vetävä ilmavirtaus katoaa.

En tiedä miten on kutosessa toteutettu tuo, todennäköisesti samallalailla.
Pilottia ihan suihkauksen laittanu sinne lautaselle ja ei muutakun pikkusen hörähtää puoleks sekunniks.

Mutta mittailin tossa puolan resistanssia ja siitä ei saa oikein minkäännäköstä lukemaa + ja - välistä mutta + ja tuon vj-kanteen lähtevältä tulee 11k ohm. Siinä oli kyllä hapettumaa ym vihreetä jonkunverran mitkä raaputtelin pois.

Vaikuttais siltä että tuo on ainaki kaput :?:

Pitää kattoa tuo letku mistä puhuit.

Edit: letku on paikallaan :idea:
W210 E320cdi -02

Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

jos se pensapumpun rele olis sittenki viallinen :roll:
Avatar
simoks
Retro-HVM
Viestit: 791
Liittynyt: 30.10.2010 17:56
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja simoks »

touhottaja kirjoitti:jos se pensapumpun rele olis sittenki viallinen :roll:
Nii, että voisko noi kaks relettä olla sitte molemmat sököjä. Kipinää tulee kyllä ilosesti. Eli puola onkin ehjä :roll:
W210 E320cdi -02

Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W126 sedan, coupe / R & C 107”